Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

14 hours ago, Woodoo said:

Šta nas ovde na forumu briga za Južnu Ameriku, Kinu ili SAD ako Fiat prestane da prodaje svoja vozila u EU. Iako ova regulativa ne kači Srbiju preliće se na naše tržište, osetiće se i posledica na fabriku u KG-u.

Pa, ako već ovde na Forumu pričamo o spajanju dve kompanije, sigurno moramo pogledati kako stoje i jedna i druga širom sveta. Ako ćemo ozbiljno da pričamo oko toga ovde na Forumu - sagledaćemo sve. Ako ćemo neozbiljno da pričamo, gledaćemo onda samo Evropu, ili samo Ameriku. Značaj tržišta van Evrope je nesumnjiv, čak dominantan već danas (koliko npr. VW, BMW, Mercedes prodaju automobila u Kini u odnosu na svoju ukupnu prodaju?), a naročito u narednom periodu. Zanemarivanje drugih tržišta u kontekstu priče oko spajanja kompanija je neozbiljno. Niko neće gasiti najmoderniji pogon sa najmanjim troškovima proizvodnje - logike nema.

 

14 hours ago, Woodoo said:

PSA je i Opel kupio zbog tržišnog udela. Dobili su 5-6% za manje od 2 milijarde a procena je da je za podizanje tržišnog udela od 1% u Evropi potrebno oko 1.5 milijardi evra. Šta je FCA uradio od kupovine Chryslera? Ništa.

Verujem da ovo nije ozbiljno napisano oko toga šta je urađeno od spajanja, tj. nastanka FCA.

Npr. pogledaj tržišni udeo koji su imali tada u USA, pogledaj danas. Pogledaj prodajne cifre Jeep-a tada, pogledaj ih danas. Pogledaj stanje duga Fiata tada, pogledaj danas...itd, itd.

Isto tako, u Evropi su slabi, gube pare...i to treba da se pogleda takođe. Ovo spajanje sa PSA im je leglo jer PSA jedino i prodaje u Evropi. Može da se kaže da je FCA ušao u priču sa PSA samo zbog njegovih rezultata na evropskom tržištu...za ništa drugo im i ne trebaju, niti PSA uopšte i ima da im ponudi bilo šta drugo osim Evrope jer van Evrope i ne postoje uopšte.

 

14 hours ago, Woodoo said:

Istina je da PSA veći deo prodaje ostvaruje u Evropi i to je jedina manjkavost u odnosu na FCA, ali kad se pregovori vode sa jedne strane koja je zainteresovana za brak samo zbog SAD tržišta, i druge kojoj brak treba da preživi jasno je ko bolje stoji u pregovorima. Nema mnogo šta tu FCA da ponudi.

Pošto je istina da PSA takoreći sve prodaje samo u Evropi, onda je PSA time kvalifikovan ustvari samo kao lokalni proizvođač automobila. To nije manjkavost, nego katastrofalna situacija. Kako prolaze oni koji prave samo aute za Evropu ne treba mnogo gledati - primer Opela. Pričaš kao da FCA nema pare da napravi hibride, pa eto jadni moraju da traže PSA ili nekog drugog inače će prestati da postoje. To ne odgovara činjenicama i već pokrenutim ulaganjima, od kojih su neka i završena, pa ćemo FCA hibride u većim brojevima viđati koliko već od sledeće godine.

 

Da ne dužim dalje, očigledno su nam današnji događaji najbolje odgovorili. :thumbup: 

Spajaju se FCA i PSA, na ravnopravnoj osnovi - verovatno zato što FCA nema šta da ponudi i takoreći samo što nije propala, ali one glavešine u PSA to nisu u stanju da vide. :D Snovi o preuzimanju ostaju samo snovi. Upravni odbor biće sastavljen od 11 članova, šest će imenovati FCA, pet PSA. Na čelu nove zajedničke kompanije će zajedno biti Karlos Tavares i Džon Elkan.

Na pametnim ljudima u obe kompanije je da u narednom periodu iskoriste spajanje na najbolji način. Verujem da oni mnogo bolje znaju od nas da to vide i iskoriste. Ovako laički:

- da PSA iskoristi FCA prečicu za USA tržište.

- da FCA pojača svoje rezultate u Evropi preko PSA.

- da zajedno ozbiljno zagaze u Kinu jer bez prodaje tamo u ozbiljnim brojevima - neće ih više biti i džabe im sve.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Pa točno tako i stoji u PR materijalu. Snaga PSA u Europi. Sa druge strane stoji snaga FCA u Sjevernoj i Južnoj Americi pčlus ptencijal premium i luksuznih brandova koje PSA realno nema jer DS je izmišljen doslovno jučer.

 

Kad sam već spomenuo DS. Mislim da je taj brand i najjednostavnije ugasiti. Naravno pored Lancie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, N.N. said:

Kad sam već spomenuo DS. Mislim da je taj brand i najjednostavnije ugasiti. Naravno pored Lancie. 

DS se ionako sam gasi, odluka o tome će biti ništa drugo nego formalnost, tj. konstatovanje činjeničnog stanja. 

Prodaja Lancie sa jednim modelom na samo jednom tržištu u Evropi je prošle godine bila skoro ista, a ove godine Lancia je prodala viša auta nego svi DS modeli zajedno u Evropi. To naravno ne znači da je Lancia dobra, već samo pokazuje koliko je nisko prodaja svih DS modela.

DS prodaja u celom svetu za celu 2018. godinu:

- DS 3: 16.187 (-44.1% u odnosu na 2017.)
- DS 4: 5.381 (-56.1%)
- DS 5: 2.756 (-64.9%)
- DS 6: 592 (-79.9%)
- DS 7 Crossback: 27.786 (nije se prodavao 2017.)

 

Možda može da se proda Lancia...možda kinezima :whistle: ili možda može da ponovo oživi sa ponudom samo za Kinu uz ostajanje u Italiji...možda ovo, možda ono...

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, N.N. said:

Inače ta bajka o PHEV i BEV modelima iz PSA završava na jedno 2500 prodanih komada u prvih 9 mjeseci ove godine. :D

Au, je l' mogće da ovo pišeš u situaciji gde FCA nema nijedan komad prodat u EU i  sve se svodi na planove. Pri tom je ponuda električnih i hibridnih vozila esencijalna za opstanak proizvođača u novim uslovima koji će važiti od 2020 u EU.

4 hours ago, neshaoct said:

Upravni odbor biće sastavljen od 11 članova, šest će imenovati FCA, pet PSA. Na čelu nove zajedničke kompanije će zajedno biti Karlos Tavares i Džon Elkan.

Nije ti dobra informacija, piše čak i na onom linku gore:

"The Board would be composed of 11 members. Five Board members would be nominated by FCA (including John Elkann as Chairman) and five would be nominated by Groupe PSA (including the Senior Independent Director and the Vice Chairman)3. The Chief Executive Officer would be Carlos Tavares for an initial term of five years and he would also be a member of the Board."

4 hours ago, neshaoct said:

Pričaš kao da FCA nema pare da napravi hibride, pa eto jadni moraju da traže PSA ili nekog drugog inače će prestati da postoje. To ne odgovara činjenicama i već pokrenutim ulaganjima, od kojih su neka i završena, pa ćemo FCA hibride u većim brojevima viđati koliko već od sledeće godine.

Naravno da nema para i dobrano su zakasnili, tj sada možda nisu kad su se dobro udali, videćemo kakav plan ima Tavarez za FCA.

4 hours ago, neshaoct said:

Pošto je istina da PSA takoreći sve prodaje samo u Evropi, onda je PSA time kvalifikovan ustvari samo kao lokalni proizvođač automobila. To nije manjkavost, nego katastrofalna situacija. Kako prolaze oni koji prave samo aute za Evropu ne treba mnogo gledati - primer Opela.

Katastrofalno? Pogleda se profitna stopa PSA, OPELA i FCA i jasno je gde je bila najveća katastrofa a gde se približila još jedna. Sve ovo pišem u kontekstu nastupajućih događaja u auto indistriji u narednih nekoliko godina a ti uporno zaobilaziš te činjenice upisima koji ih ignorišu.

Ako ovo pričaju direktori nekih proizvođača valjda ne dovodiš u sumnju njihovo znanje?

U vezi Opela da se nadovežem, bio je u vlasništvu GM-a kad je doživeo katastrofu. PSA ih je doveo u red.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshaoct said:

Pa, ako već ovde na Forumu pričamo o spajanju dve kompanije, sigurno moramo pogledati kako stoje i jedna i druga širom sveta. Ako ćemo ozbiljno da pričamo oko toga ovde na Forumu - sagledaćemo sve. Ako ćemo neozbiljno da pričamo, gledaćemo onda samo Evropu, ili samo Ameriku.

Treba da diskutujemo, naravno, ali ako se Fiat ugasi u Evropi da li će ovo da postane Fiat Lancia club South America, ili Chraysler club Serbia ili sad već PSA club Serbia? :D

4 hours ago, N.N. said:

Kad sam već spomenuo DS. Mislim da je taj brand i najjednostavnije ugasiti. Naravno pored Lancie. 

Isto tako lako mogu i Alfu da ugase, prodaje manje jedinica od Alfe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videćemo veoma brzo šta će da nam donesu sva ova tumbanja u autoindustriji, mislim da nema opcije od PSA za Fiat. Kako će da ga pozicioniraju u okviru gupe teško je predvideti, tu je i Citroen, za Chrysler se ne sekiram mnogo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Woodoo said:

Nije ti dobra informacija, piše čak i na onom linku gore...

Samo sam iskopirao oko članova uprave sa već ranije ostavljenog linka (sa Danas-a) u temi ovde.

 

3 hours ago, Woodoo said:

Naravno da nema para i dobrano su zakasnili, tj sada možda nisu kad su se dobro udali, videćemo kakav plan ima Tavarez za FCA.

PSA je imao rekordnu godinu 2018. Evo kako izgleda kad se čak i ta, nikad bolja finansijska godina za PSA, uporedi sa FCA rezultatom u 2018. godini.

 

- FCA 2018. godina:

Prihod 110.41 milijardi evra, operativni profit 4.10 milijardi evra, neto profit 3.63 milijarde evra.

- PSA 2018. godina:

Prihod: 74 milijardi evra, operativni profit 3.9 milijardi evra, neto profit 3.3 milijarde evra.

 

Zato se PSA i javio FCA, da iskoristi svoj talas iz 2018. godine da se najbolje uda. Lepo se vidi kako FCA ''nema para'', a onaj koji je i u svojoj rekordnoj godini zaradio manje od FCA - ''ima para.'' :D 

 

Oni su se spojili jer znaju da dalje ne mogu tako. PSA kasni sa strujom (PHEV i BEV), FCA kasni još više.

Lepo je @N.N. napisao kolika je ustvari prodaja BEV i PHEV modela za PSA - 2.500 automobila ukupno za 9 meseci ove 2019. godine. Toliko takvih automobila je VW prodao juče, a toliko će Toyota prodati danas prepodne. :D I, onda dođeš i pričaš kako je takoreći PSA lider u tome. Kakav crni lider, samo kasni malo manje od FCA. Zato se ta dva ''lidera'' i spajaju da uhvate korak sa onim pravim liderima u tržišnoj pokrivenosti sa BEV i PHEV modelima automobila danas.

 

3 hours ago, Woodoo said:

U vezi Opela da se nadovežem, bio je u vlasništvu GM-a kad je doživeo katastrofu. PSA ih je doveo u red.

''Dovođenje u red'' je:

- zatvaranje svih kapaciteta Opela da samostalno napravi motor ili razvije automobilsku platformu. Svi ljudi koji su taj posao radili su ili otpušteni, ili prebačeni u takve PSA centre.

- svođenje Opela na status ''šminke'', jer sutra da ga PSA pusti Opel samostalno više ne može da funkcioniše. 

- rasprodaja Opel zaliha sa obaranjem cena, ali prikazivanje te povećane prodaje kao veeeeelikog finansijskog uspeha Opela na strani prihoda. Tako je i GM mogao kratkoročno da poveća prihod Opela.

Koliko Opel ne može više samostalno da funkcioniše posle PSA zahvata verovatno najbolje pokazuju njegovi budući modeli...npr. nova Astra će biti šta? Biće u potpunosti, biće 100% kao novi Peugeot 308 samo sa drugačijim limom preko...koji će da rđa naravno. :D Al' ste ga opravili, svaka čast.

 

3 hours ago, Woodoo said:

...ali ako se Fiat ugasi u Evropi da li će ovo da postane Fiat Lancia club South America, ili Chraysler club Serbia ili sad već PSA club Serbia? :D

Ovo je jednako realno kao i tvoj stav od pre neki dan da će PSA da preuzme FCA. Bilo bi bolje/korisnije za sadržaj Foruma da se piše malo ozbiljnije od kačenja muzičkih video klipova i ovakvih konstrukcija u temi na kojoj smo. :) 

Jedan Opel niste tržišno ugasili, nego će i dalje postojati automobili sa njihovim znakom koji će biti prepakovani PSA modeli...ali eto Fiat koji ima svoje platforme, svoje motore, modele (sve što Opel više nema), i za koji se PSA ne pita ništa jer ga nije kupio (kao što jeste kupio Opel) već imate novu zajedničku firmu sa njima po principu pola/pola....e, to će nekom čudnom logikom da prestane da se prodaje u Evropi. :D 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

:D I, onda dođeš i pričaš kako je takoreći PSA lider u tome. Kakav crni lider, samo kasni malo manje od FCA. Zato se ta dva ''lidera'' i spajaju da uhvate korak sa onim pravim liderima u tržišnoj pokrivenosti sa BEV i PHEV modelima automobila danas.

Gde sam napisao da je lider? PSA električna vozila sam spominjao u odnosu sa FCA električna vozila gde sa jedne strane imamo mogućnost da takva PSA vozila kupimo već do kraja ove godine a FCA možda sledeće ili 2021.

2 hours ago, neshaoct said:

''Dovođenje u red'' je:

- zatvaranje svih kapaciteta Opela da samostalno napravi motor ili razvije automobilsku platformu. Svi ljudi koji su taj posao radili su ili otpušteni, ili prebačeni u takve PSA centre.

- svođenje Opela na status ''šminke'', jer sutra da ga PSA pusti Opel samostalno više ne može da funkcioniše. 

- rasprodaja Opel zaliha sa obaranjem cena, ali prikazivanje te povećane prodaje kao veeeeelikog finansijskog uspeha Opela na strani prihoda. Tako je i GM mogao kratkoročno da poveća prihod Opela.

Malo ne razumeš kako biznis funkcioniše. Ako proizvođač A (Opel) pravi enormne gubitke svake godine, a porizvođač B (GM) vlasnik proizvođača A više ne želi da se brine o lošem detetu pa ga proda proizvođaču C (PSA), taj novi kupac sigurno nije to uradio da bi dozvolio da proizvođač A nastavi da bude loše dete već da ga dovede u red kao što će i FCA, koliko god ti bilo teško to da prihvatiš. Reno je to uradio sa Nissanom, sad će polako i sa Mitsubishijem nije to ništa neobično.

2 hours ago, neshaoct said:

Jedan Opel niste tržišno ugasili

 

Koji to mi?

2 hours ago, neshaoct said:

Koliko Opel ne može više samostalno da funkcioniše posle PSA zahvata verovatno najbolje pokazuju njegovi budući modeli...npr. nova Astra će biti šta? Biće u potpunosti, biće 100% kao novi Peugeot 308 samo sa drugačijim limom preko...koji će da rđa naravno. :D 

Novi Bravo biće, šta? Novi Grande Punto biće, šta?...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

Bilo bi bolje/korisnije za sadržaj Foruma da se piše malo ozbiljnije od kačenja muzičkih video klipova i ovakvih konstrukcija u temi na kojoj smo.

Na ovoj temi ti i N.N niste znali za novu regulativu koja je i pokrenula ovu raspravu. Pitanje je šta je konstruktivnije, copy/paste pogrešnih podataka :D ili iznošenje činjenica i argumenata koji su trenutno najvažnije pitanje u autoindustriji.

 

Vreme će da pokaže, situacija u kojoj je Fiat trenutno je takva da ćeš sigurno da voziš derivate PSA, zakasnili su usvemu, u odnosu na PSA mnogo, sa razvojem svih oblika EV, sa razvojem benzinskih motora, to priznaju i ljudi iz Fiata, a da će Tavarez da ih dovede u red to je sigurno. Doveo je prvo PSA kad je postao CEO, zatim gubitaša Opel, a sada će i FCA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel posle svega znaci da ce Pug biti 'tvrd' kod Fikus ili ce biti Fikus mek ko Pug i najposle...ocul ja kupovati Figeot ili Peugat ?
Anyway, gledajuci svu gore statistiku a i zapazanja vas koji ste svakako bolje informisani od mene, zakljucujem da ni Pug ni Fiat ne da kasne sa izbacivanje modela novije generacije i pokrivanje trzista visim segmentima (za Fiata mogu reci i nizim, licno misleci da sto je Punto izbacio iz proizvodnje (ili nekog njegovog naslednika ekonomski pristupacnijeg) izgubio dobar deo trzista) nego i sa losim marketingom (za Fikusa vec znana boljka) a Pug mi nije generalno bio nesto reprezentativan.
Obzirom da se toliko okrenulo elektrifikaciji, mislim da ce tu manji broj vozila pojedinog segmenta biti dostupan, dok sa druge strane mislim da bi ih metan/LPG vozila izvlacila iz gubitka.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se predaleko otislo sa tim ko ce sta da pravi i sta nece. Meni deluje da razvoj nastavlja da tece nezavisno, deli se tehnologija, komponente, nabavka, itd, tu se stvara usteda, koja se investira u zajednicki deljeni razvoj elektrifikacije i autonomije, koja ce se opet dalje koristiti deljeno. Verovatno ce za svaki model biti posebna odluka, sta je najracionalnije. Ne verujem ja da ce, lupam, nova Giulietta biti ista drugacija nego sto bi bila inace, zbog toga sto bi mozda preuzeli floorplan, infotainment, kljuceve, body computer, parking senzore i ne znam ni ja kakve gluposti od Puga... Isto i obrnuto... Oboma je u interesu da svaka strane prodaje sto bolje, a jedan od preduslova za to je i da sam proizvod bude dobar, samim tim ce se za svaki model odluciti od cega ga je optimalno 'sastaviti'. Samo je sada veci broj opcija oboma... 

 

Izmedju ostalog, ulog u novoj kompaniji je 50/50, znaci ne moze Pug da odluci da gasi Alfu lupam, ako ovi drugi to ne zele, ili obrnuto, FCA da odluci da gasi DS i slicno. Toga nece biti. Bice samo ono sto je najracionalnije za obe strane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa udelom 50-50 mogu da se slikaju i jedni i drugi. Ne razumem zašto se ne ide na recept koji su primenili Volkswagen i Ford.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Woodoo said:

 

Vreme će da pokaže, situacija u kojoj je Fiat trenutno je takva da ćeš sigurno da voziš derivate PSA, zakasnili su usvemu, u odnosu na PSA mnogo, sa razvojem svih oblika EV, sa razvojem benzinskih motora, to priznaju i ljudi iz Fiata, a da će Tavarez da ih dovede u red to je sigurno. Doveo je prvo PSA kad je postao CEO, zatim gubitaša Opel, a sada će i FCA.

 

 

Koliko znam FCA PHEV tehnologiju ima već odavno. Ili hoćeš reći da Pacifica PHEV ne postoji, a EVT mjenjač proizvode Marsovci?

 

Zrapravo ne bi me izenadilo koliko PSA onanira na FWD da Aisin 8 brzina PHEV zemjene sa EVT-om od FCA. Uostalom za FWD namjene je EVT bolji izbor. Ali onda se ostaje na FWD.

 

A ovo ostalo ako FCA kasni onda kasni za pola godine, ne više. 

 

 

2 hours ago, horvat said:

Mislim da se predaleko otislo sa tim ko ce sta da pravi i sta nece. Meni deluje da razvoj nastavlja da tece nezavisno, deli se tehnologija, komponente, nabavka, itd, tu se stvara usteda, koja se investira u zajednicki deljeni razvoj elektrifikacije i autonomije, koja ce se opet dalje koristiti deljeno. Verovatno ce za svaki model biti posebna odluka, sta je najracionalnije. Ne verujem ja da ce, lupam, nova Giulietta biti ista drugacija nego sto bi bila inace, zbog toga sto bi mozda preuzeli floorplan, infotainment, kljuceve, body computer, parking senzore i ne znam ni ja kakve gluposti od Puga... Isto i obrnuto... Oboma je u interesu da svaka strane prodaje sto bolje, a jedan od preduslova za to je i da sam proizvod bude dobar, samim tim ce se za svaki model odluciti od cega ga je optimalno 'sastaviti'. Samo je sada veci broj opcija oboma... 

 

Izmedju ostalog, ulog u novoj kompaniji je 50/50, znaci ne moze Pug da odluci da gasi Alfu lupam, ako ovi drugi to ne zele, ili obrnuto, FCA da odluci da gasi DS i slicno. Toga nece biti. Bice samo ono sto je najracionalnije za obe strane...

 

Dugoročno će se srezati i broj platformi i broj motora i... Ali kratkoročno razvoj ostaje kakav je, a srednjeročno modeli ostaju kakvi jesu. 

 

Po meni je FCA dobio:

  1. Kvalitetnog CEO-a u liku i djelu Carlosa TavareŠa
  2. Dobio je novu platformu B segmenta u vidu CMP
  3. Dobio je praktično besplatan ulazak i bezbroj prodajnih mjesta u Francuskoj i Njemačkoj
  4. Naravno zajedno su dobili veći broj automobila što automatski znači niže troškove kroz zajedničku nabavu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Woodoo said:

Na ovoj temi ti i N.N niste znali za novu regulativu koja je i pokrenula ovu raspravu. Pitanje je šta je konstruktivnije, copy/paste pogrešnih podataka :D ili iznošenje činjenica i argumenata koji su trenutno najvažnije pitanje u autoindustriji.

08.04.2019. godine, postavljeno u temi na kojoj smo:

Fiat-Chrysler se dogovorio sa Teslom

Eto, vidiš kako niko ništa nije znao, niti se pisalo o tome sve dok ti nisi napisao. :) Ima pitaj Boga koliko postova o novoj regulativi, kako u kontekstu novog Tipa (njegovog životnog veka), tako i kroz ostale modele...nikakav problem ako hoćeš da ti sve ovako linkujem.

 

Treba sebi da ponavljaš sve dok se ne primi: ''PSA je kupio Opel, ali PSA nije kupio FCA.'' Pa onda opet: ''PSA je kupio Opel, ali nije kupio FCA''. :thumbup: 

Kad se ta istina prihvati (suprotno tvom ličnom nadanju iskazanom i pre par dana pisanjem na Forumu), onda se mnogo lakše dalje razume da se PSA neće ništa pitati na način kako ti pišeš...jer još jednom...PSA je kupio Opel (pa iz toga slede određene posledice po Opel), ali PSA nije kupio FCA (pa onda logično ne mogu slediti iste posledice kao kad se neko kupi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče Opela, a mislim da smo to pisali i ovdje na forumu, i dan danas GM ima dosta financijskih obveza, poglavito oko mirovinskih fondova. Kada bi se to uračunalo ispada da je GM platio PSA da uzmu Opel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta vest u celosti, a najmanje njen naslov ima veze sa spajanjem FCA i PSA. Međutim, pomama za klikom je veeeeeelika na velikim medijima, pa otuda i naslov koji nema veze sa mozgom.

Originalna vest je od 31.10.2019 godine kada je FCA objavio svoje Q3 rezultate i dalje smernice poslovanja. Oni to rade redovno, evo ih ovde svi iz 2019. godine:

https://www.fcagroup.com/en-US/investors/events/Pages/default.aspx

03.05.2019. su objavili takav dokument posle Q1 2019.

31.07.2019. su objavili za Q2 2019.

31.10.2019. su objavili za Q3 2019.

Originalni Q3 2019 PDF iz kojeg je izvučena ta slika sa Alfinim modelima:

https://www.fcagroup.com/en-US/investors/events/quarterly_results_presentations/FCA_2019_Third_Quarter_Results_Presentation.pdf

 

Postaviću za vikend sve te PDF izveštaje u temu FCA Poslovni rezultati koju imamo na Forumu još od 2009. godine. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijanski premijer traži garancije za posao i investicije u Italiji posle objave o spajanju FCA i PSA grupe

 

136055-fiat 500x.jpg

 

Italijanski premijer Đuzepe Konte ocenio je da treba garantovati posao i investicije u Italiji posle objave da se spajaju FCA i PSA.

''Ako će se time ostvariti ušteda tim bolje, dve grupe će profitirati, ali važno je da se garantuje zaposlenje i investicije ovde u Italiji'', rekao je Konte za italijansku agenciju AGI. ''Ne mogu da ocenjujem dogovor ali ono što je svakako važno za nas kao vladu je da je osigurana proizvodnja u Italiji'', dodao je šef italijanske vlade. On rekao da iako se radi o tržišnoj operaciji vlada ne može da bude ravnodušna prema industrijskom projektu tog značaja.

 

FCA i PSA objavili su zvanično da će se spojiti i formirati novog automobilskog giganta koji će biti četvrti po veličini na svetu. To mega spajanje će, kako su najavili, biti obavljeno bez zatvaranja fabrika.

''Nadzorni odbor PSA i uprava direktora FCA jednoglasno su doneli odluku o stvaranju zajedničkog preduzeća po principu 50-50'', navedeno je u zajedničkoj izjavi. Konačni sporazum mogao bi da bude zaključen narednih nedelja, prema zadatku datom timovima dva proizvođača koji sada utanačuju detalje, navedeno je u njihovom današnjem zajedničkom saopštenju. Sa 8.7 miliona vozila prodatih godišnje novi entitet čije sedište će biti u Holandiji će se pridružiti automobilskim gigantima i postati broj četiri u svetu. Na pitanje o tome da će sedište novog preduzeća biti u Holandiji, Konte je objasnio da treba raditi na tome da unutar evropskog prostora ne postoje fiskalne prednosti koji mogu indirektno da predstavljaju nelojalnu konkurenciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaokret u planovima je došao negdje onim danom kada je Pietro Gorlier došao na mjesto FCA EMEA COO-a. Od tog dana su došle nove ideje kako i na koji način povećati i/ili vratiti profitabilnost u EMEA regiju.

 

Između ostalog tada je odlučeno da Tonale mora biti prioritet za Alfa Romeo. Možda i najvažniji model za Alfa Romeo. Tada su ujedno projekti kao 8C i GTV prebačeni na Maserati. 8C skoro istovjetan u projekt M240, a GTV nešto izmijenjen kao nova generacija  GT/GC. Isto treba imati u vid da je poslije Sergiove smrti odnos između FCA i Ferraria zahladio i da je projekt Maserati Alfieri ugašen. Taj projekt je trebao koristiti osnovu od Ferrari Portofina.

 

Negdje u 2. mjesec ove godine FCA je pozvao prodajne predstavnike u Italiju, u Milano. To su im pokazali što makete, što skečeve, nadolazećih modela. Pitali ih što misle o njima. Između ostalog to su im pokazali Tipo MCA(Trebao bi doći sljedeće godine), kao i razne Alfe i Fiate u B segmentu.

 

Na koncu negdje krajem ljeta je projekt Alfinog B-SUVA i odobren. Trebao bi pratiti Jeep i Fiat model za koje je izvjesno da se radio Renegadeu II i 500X II. 

 

Treba imati u vidu da su svi najavljeni projekti planirani gledajući FCA kao neovisno firmu. Projekti bi trebali biti ubrzani i koštati jeftinije u slučaju spajanja. Naravno doći će tada i još novih modela i projekata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...