Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

Markione želi spajanje FCA sa francuskom grupacijom PSA?

 

marchionne.jpg

 
Kako prenosi B92, nakon što je direktorka General Motorsa (GM), Meri Bara, navodno odbila ideju prvog čoveka Fiata o spajanju sa grupacijom FCA, Serđo Markione okreće se kompaniji Peugeot-Citroen. Izgleda da šef grupacije FCA (FIAT Chrysler Automobiles) ne odustaje od namere da ojača svoju kompaniju udruživanjem sa nekim od svetskih automobilskih giganata. Posle po svemu sudeći bezuspešnog pokušaja da privoli GM na saradnju, Markione prelazi na plan B - sličnu ponudu uputiće kompaniji Peugeot-Citroen, saznaje Blumberg. Iako mediji prenose da Serđo Markione još uvek nije odustao od namere da se udruži sa General Motorsom, uvek je dobro imati više opcija na stolu. Jedna od njih bi mogla da bude upravo ulazak u pregovore sa PSA.
 
preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće da osvoje tehnologiju PSA i da konačno imaju dobre dizele

Nadam se samo da u nekim eventualnim razmenama dobara neće uzimati ove menjače od Francuza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće da osvoje tehnologiju PSA i da konačno imaju dobre dizele

Nadam se samo da u nekim eventualnim razmenama dobara neće uzimati ove menjače od Francuza

 

Vec su iste uzimali. C4, 308,407,508... = Croma, 159...= biiip

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće partnerstvo Peugeota i Fiata

 

fiat 500x 01.jpg

 

Izgleda da je sve popularnije udruživanje velikih automobilskih kompanija, a poslednje u nizu bi moglo da se dogodi između francuskih i italijanskih giganata. Kako prenose evropski mediji, čelnici francuske PSA grupacije (Peugeot, Citroen, DS, Opel, Vauxhall) i italijanskog FCA (Fiat-Chrysler Automobili) razmatraju pokretanje partnerstva. Prvi korak napravili su Francuzi čiji izvršni direktor Karlos Taveres traži partnera za proširenje van Evrope.

 

peugeot_3008 1.jpg

 

Međutim, PSA ima još dve opcije, najrealnija je američki General Motors od koga su Francuzu 2017. kupili Opel, a druga je britanska Jaguar Land Rover grupacija koja ima dosta problema poslednjih meseci zbog ''Bregzita'' i trgovinskog rata SAD i Kine. Ali, s obzirom da se PSA fokusira na povratak na tržište Severne Amerike, najmanju korist u tom pogledu bi Francuzi imali od Britanaca. Stručnjaci iz ''Bloomberg''-a smatraju da su u Torino otvoreni za razgovor, što im je potvrdio izvršni direktor kompanije Majk Menli, koji je rekao da je zainteresovan za ''bilo koji dogovor koji će učiniti Fiat jačim''.

Nedavno su međusobnu saradnju učvrstili nemački i američki giganti Volkswagen i Ford, pre svega na području komercijalnih vozila i kamioneta, ali nema sumnje da bi to vremenom moglo da se proširi i na putnički program. Poslednjih godina je udruživanje ne samo spasilo već i preporodilo neke proizvođače, pa tako tržištem dominira francusko-japanska Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupa PSA bi mogla da se proširi

 

172530-psa groupe.jpg

 

Grupa PSA, odnosno proizvođač Peugeota, Citroëna, DS-a i Opela, jeste drugi najveći evropski proizvođač automobila, odmah iza Grupe Volkswagen. Sada stiže vest da Francuzi, nakon što su pre dve godine kupili Opel (i Vauxhall), planiraju novo proširenje. Naime, ''Automotive News'' javlja da je Grupa PSA bacila oko na Fiat-Chrysler Automobiles i / ili Jaguar Land Rover. Podršku daljnjem proširenju je dala i porodica Peugeot koja je trenutno vlasnik 13.68% Grupe PSA i jedan je od tri najveća deoničara. Tačnije, svoju podršku je izrazio Rober Peugeot, predsednik porodičnog holdinga rekavši da je porodica podupirala uspešni ''posao sa Opelom'' od samog početka kao i da neće kočiti realizaciju neke ''buduće prilike'' ako se takva pojavi.

 

Grupi PSA je posebno zanimljiv Fiat-Chrysler zbog svoje široke američke prisutnosti, a Grupa PSA planira da se u bliskoj budućnosti vrati na američko tržište. Navodno postoji i interes za Jaguar Land Roverom koji u poslednje vreme ne beleži sjajne rezultate. Isti izvor pominje i mogućnost stvaranja strateškog partnerstva sa General Motorsom. Naravno, za sada u ovako ranoj fazi nema nikakvih zvaničnih potvrda interesa Grupe PSA za kupovinom ili povezivanjem sa drugim proizvođačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pomolu spajanje Renaulta s Nissanom i Fiat-Chryslerom?

 

renault nissan mitsubishi.jpg

 

Nakon što je FCA objavio da traži novog partnera mogao bi da se dogodi jedan od najuzbudljivijih scenarija u istoriji autoindustrije. Iako je nedavno najavljeno da Fiat-Chrysler traži novog partnera na globalnom nivou i da bi to mogla da bude PSA grupa, čini se da od tog spajanja ipak neće biti ništa. Naime, još jedan od vodećih svetskih proizvođača, Renault, čini se, ozbiljno je zainteresovan za italijansko-američkog proizvođača automobila, piše Financial Times.

 

fca.jpg

 

Francuski Renault nastoji da ponovo pokrene razgovore o spajanju sa Nissanom u roku od 12 meseci, kao prvi korak prema stvaranju većeg automobilskog konglomerata koji će uključivati ponudu obe kompanije za Fiat-Chrysler Automobiles. Kada govorimo o savezu (alijansi) Renault-Nissan-Mitsubishi, treba znati da se radi o francusko-japanskom strateškom partnerstvu između proizvođača automobila Renaulta (sa sedištem u Parizu, Francuska), Nissana (sa sedištem u Yokohami, Japan) i Mitsubishi Motorsa (sa sedištem u Tokiju, Japan). Renault i Nissan su postali strateški partneri 1999. i imaju gotovo 450.000 zaposlenih i kontrolišu deset glavnih brendova: Renault, Nissan, Mitsubishi, Infiniti, Renault Samsung Motors, Dacia, Alpine, Datsun i Lada. Ova automobilska grupa je prodala 10.6 miliona vozila u 2017. Usvojila je sadašnje ime u septembru 2017. godine, godinu nakon što je Nissan stekao kontrolno učešće u Mitsubishiju, a Mitsubishi je postao ravnopravan partner u alijansi.

 

Od januara 2018. to je vodeći svetski proizvođač električnih vozila, s globalnom prodajom od 2010. od preko 500.000 električnih vozila, uključujući ona koje je proizveo Mitsubishi, sada deo saveza. Iz njihove filijale za električna vozila najprodavaniji automobil je potpuno električni Nissan Leaf. On je takođe najprodavaniji električni automobil u istoriji, s više od 400.000 prodatnih primeraka širom sveta do marta 2019. Strateško partnerstvo Renaulta, Nissana i Mitsubishija nije spajanje ili akvizicija. Tri kompanije su udružene sporazumom o zajedničkoj podeli. Tako složena struktura je bila jedinstvena u autoindustriji tokom trenda konsolidacije 1990-ih, a kasnije je služila kao model za General Motors i PSA grupu, i Mitsubishi, kao i Volkswagen i Suzuki, iako je propala poslednja kombinacija. Alijansa je značajno proširila svoj opseg, stvarajući dodatna partnerstva s proizvođačima automobila, uključujući nemački Daimler, kineski Dongfeng i ruski AvtoVAZ. Stvaranje novog odbora saveza na čelu sa predsednikom Renaulta Jean-Dominiqueom Senardom je povećalo poverenje da dve strane mogu da nastave s planovima spajanja, piše Financial Times.

 

Kombinacija Renaulta, Nissana, Fiata i Chryslera bi stvorila proizvođača automobila koji bi mogao da se bolje takmiči s globalnim konkurentima kao što su Volkswagen i Toyota. Carlos Ghosn, bivši predsednik Renaulta i Nissana koji je uhapšen u novembru u Tokiju zbog optužbi za finansijske malverzacije, vodio je razgovore o spajanju Renaulta s Fiat-Chryslerom još pre dve-tri godine, piše Financial Times, navodeći dva neidentifikovana izvora. Ghosnov predlog je zaustavila francuska vlada, piše list. Ghosn, koji je pušten iz pritvora uz garanciju do suđenja, negirao je sve optužbe. Predstavnici Renaulta i Nissana su odbili da komentarišu ove izveštaje. Predstavnici Fiat-Chryslera nisu odmah odgovorili na zahtev za komentar van redovnog radnog vremena u Evropi. Pre nego što je uhapšen, Ghosn je planirao da učvrsti savez Nissana i Renaulta potpunim spajanjem dve kompanije. Ipak, takav potez se suočio sa otporima unutar Nissana, uključujući direktora Hirota Saikawu. Umesto dubljeg kapitalnog povezivanja, Nissan je nastojao da poboljša japansku pregovaračku poziciju u partnerstvu za koje je rekao da je predugo favorizovalo francusku stranu.

 

Savez Renault-Nissan se često navodi kao primer uspešne kombinacije koja nije išla tako daleko da bi se izvršilo spajanje. Ipak, partnerstvo je opterećeno skandalom oko Ghosna, sa insajderima sa obe strane koji tvrde da je poverenje narušeno otkako je izvršna vlast pritvorena i smenjena. Ghosn je bio istovremeno predsednik Nissana i Renaulta. Ipak, ovog meseca partnerstvo je pristalo na novu upravljačku strukturu osmišljenu kako bi se pojednostavile operativne odluke, a Senard je imenovan na čelo saveza. Renault, koji poseduje 43.4 odsto Nissana, ima tržišnu kapitalizaciju od oko 16.8 milijardi evra. Nissan ima 15 posto deonica bez prava glasa u vrednosti od 15 posto Renaultovog kapitala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA i PSA pregovaraju o saradnji na razvoju elekričnih vozila

 

psa fca.jpg

 

Sredinom prošlog meseca je bilo reči o tome da francuska Grupa PSA (Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall, DS) namerava da se širi i da je, po raznim izveštajima, bacila oko na Fiat-Chrysler Automobiles. Sada međutim stiže vest da se između ove dve grupacije vode progovori o saradnji na razvoju električnih vozila. ''Automotive News'' prenosi, pozivajući se na ''upućene izvore'', da su obe strane zainteresovane za razvoj tzv. ''super'' platforme na kojoj bi se bazirala buduća električna vozila pod znakom obe grupacije. Razlozi za saradnju su veoma jednostavni. Sa jedne strane namera potencijalnih partnera je da smanje ulaganja, a sa druge da ubrzaju razvoj. Dalje, potencijalnu saradnju između Grupe PSA i FCA mnogi vide i kao prvi korak ka bližem povezivanju i eventualnom udruživanju ili čak preuzimanju od strane Francuza. Grupa PSA ima veliki interes za FCA-ovu američku mrežu s obzirom da želi da se vrati na tamošnje tržište, a veoma joj je interesantan i Jeep. Ruukodstvo FCA je već ranije potvrdilo da će ''pomno razmotriti'' svaki ozbiljan predlog za saradnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler se dogovorio sa Teslom

 

fca gama.jpg

 

Mnogi proizvođači automobila imaju problema sa visokim prosečnim emisijama CO2, pa izostanak električnih i hibridnih automobila u proizvodnom programu ima svoju cenu. Da velike svetske kompanije trguju ''offsetima'' (kreditima) za emisije CO2, nije neka novost, ali najnoviji primer iz automobilske industrije je svakako zanimljiv. Naime, italijansko-američki div u proizvodnji automobila Fiat-Chrysler Automobiles je pristao da plati Tesli stotine miliona evra kako bi ta kompanija bila ubrojena u njegovu flotu automobila u proizvodnom programu, u nastojanju da se izbegne novčana kazna za kršenje novih pravila o emisijama u Evropskoj uniji, objavio je Financial Times.

 

Ovaj korak će ''nadoknaditi'' Fiat-Chrysleru emisiju CO2 koji proizvode njihovi automobili, nasuprot nultoj emisiji Teslinih električnih automobila, tako što će smanjiti prosečan iznos emisija novostvorene palete proizvedenih automobila na dozvoljeni nivo. U izveštaju nisu pomenuti dodatni finansijske detalji i o kolikom je tačno iznosu reč, a koji je Fiat-Chrysler pristao da plati američkom proizvođaču električnih automobila. Pretpostavlja se ipak da će dogovor sa Teslom biti samo međustanica prema nekom celovitijem dogovoru FCA sa nekim drugim velikim proizvođačem, poput Renaulta sa Nissanom.

 

Fiat-Chrysler je 25. februara stvorio kartel sa Teslom, dodaje se u izveštaju. Iz Tesle nisu odmah odgovorili na zahtev za komentarom. Fiat-Chrysler nije direktno izneo iznos koji bi platili, ali su dodali da će ''optimizovati opcije za usklađenost s propisima''. ''Fiat Chrysler Automobiles je posvećen smanjenju emisija svih naših proizvoda... Ovaj kartel pruža fleksibilnost za isporuku proizvoda koje su naši kupci spremni da kupe kao i usklađenost sa pristupom najnižim troškovima'', dodao je FCA u svom saopštenju. FCA je prethodno već u Sjedinjenim Američkim Državama kupila emisijske kredite od kompanija Tesla Inc., Toyota Motor Corp. i Honda Motor Co. Fiat-Chrysler je platio kazne za vozila proizvedena u domaćoj proizvodnji, a koja nisu zadovoljila zahteve o efikasnosti. Kompanija je delimično objasnila manjak ističući da su početkom 2011. godine neka vozila sa prednjim pogonom, koja su ranije bila klasifikovana kao kamioneti, premeštena u vozni park putničkih automobila, koji imaju mnogo zahtevnije zahteve u pogledu efiaksnosti potrošnje goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Fiat bi mogao da bude baziran na Peugeotu e-208

 

Peugeot-e-208 44444.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobili (FCA) tek razvija svoju električnu bazu automobila, a kako bi lakše ispratio nove ekološke norme, vrlo je moguća tesna saradnja sa nekim drugim proizvođačem. Izvršni direktor FCA Majk Menli je u petak otkrio da je zainteresovan za upotrebu platforme za električna vozila francuske PSA grupacije, koja kontroliše Peugeot, Citroen, DS i Opel brendove. Tako bismo mogli dobiti Fiatov mali električni model baziran na Peugeotu e-208.

 

Ukoliko bi Fiat preuzeo Peugeotovu EV arhitekturu, to bi vratilo FCA u centar spekulacija o partnerstvu ili čak potpunom spajanju sa drugim proizvođačem kako bi se italijansko-američki konglometar oslobodio oslanjanja na prodaju SUV i kamioneta u SAD. FCA je u martu u Ženevi predstavio široku gamu hibridnih modela od Jeep Compasa i Renegade, do Fiat Centoventi koncepta koji vuče korene Fiatovog kultnog dizajna malih automobila i najavljuje elktričnu budućnost. Alfa Romeo i Maserati su odavno najavili hibridne modele za naredne godine, dok će tržište SAD dobiti Chrysler Pacificu i Fiat 500e. Uprkos svemu navedenom, Fiat će ipak platiti više stotina miliona kompaniji Tesla kako bi smanjio prosečnu emisiju štetnih gasova na nivou cele grupacije u okviru Evropske unije (EU), jer kičmu njegove flote čine Jeep i Ram SUV i kamioneti. Međutim, i pored svega navedenog FCA će morati da uložu još više od dve milijarde dolara kako bi se uskladio sa brojnim emisionim standardima u svetu u narednih nekoliko godina, što dodatno raspiruje priču o tesnoj saradnji sa PSA ili čak Jaguar Land Roverom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako mi je najprirodnija saradnja FCA, PSA i Renault

Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA Grupa ne kupuje Jaguar Land Rover

 

172530-psa groupe.jpg

 

Da li važi stara izreka ''Gde ima dima, ima i vatre'' u slučaju spekulacija o prodaji Jaguar Land Rovera?

Na spekulacije da bi PSA Grupa mogla kupiti Jaguar Land Rover od Tata motorsa, obe kompanije su reagovale negacijom. PSA Grupa kaže da trenutno stvara neophodan kapital kako bi funkcionisala u budućnosti, ali da će razmisliti ako se u budućnosti pojavi prilika kao što je bila Opel-Vauxhall. Predstavnici JLR-a su još oštriji: ''Politika naše kompanije je da ne komentariše spekulacije u medijima, ali možemo potvrditi da u ovim navodima nema istine''. Ove reakcije izazvala je jedna britanska Novinska Asocijacija koja tvrdi da je imala uvid u dokumentaciju PSA i JLR u kojoj se istražuju detalji koji bi doveli do smanjenja troškova nakon integracije. Pozivajući se na ''neidentifikovanu osobu'' iz JLR, pregovori dve kompanije idu ubrzanim tempom.

 

164245-jaguar lr.jpg

 

Ali u ovim spekulacijama ima istine verovatno ćemo brzo saznati, ali poznato je da CEO PSA Grupe Carlos Tavares traži put kako bi Grupi obezbedio prisustvo van Evrope. U tom kontekstu, za Tavaresa je atraktivan FCA, pre svega zbog marke Jeep, a ne krije ni da bi saradnja sa General Motorsom i JLR mogla otvoriti vrata ka svetu. Tata Motors ima svoje probleme sa JLR, kako zbog velikog pada prodaje u Kini, tako i neizvesnošću sa Brexitom, a u narednih 14 meseci mora da obezbedi milijardu dolara kako bi servisirala nadolazeće obaveze, dok ulaganja u elektrifikaciju vozila stvaraju ogromne troškove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat i Renault u pregovorima o partnerstvu

 

rsz_fiat_and_renault.jpg

Ilustracija: E Randal

 

FCA i Renault razgovaraju o sklapanju partnerstva, neimenovani izvor je otkrio za CNBC

 

Italijansko-američki i francuski proizvođač automobila razmatraju brojne opcije koje bi omogućile da dve kompanije rade zajednički u budućnosti, otkrio je izvor upoznat sa situacijom. Nejasno je da li bi partnerstvo ta dva proizvođača dovelo do toga da se ''Fiat-Krajsler'' konačno priključi savezu ''Nisan-Reno-Micubiši''. ''Fiat-Krajsler'' je odbio da to prokomentariše za CNBC. Prvi je vest o tome objavio ''Fajnenšel tajms''.

U martu je ''Fajnenšel tajms'' pisao o tome da Renault planira ove godine da počne razgovore o spajanju sa Nisanom, a da onda eventualno kupe ''Fiat-Krajsler''. Majk Menli, izvršni direktor FCA, tada je rekao FT-u: ''Ako postoji partnerstvo, spajanje, odnos koji bi nas ojačao, onda sam apsulutno spreman da to razmotrim.'' Ako bi se FCA pridodao savezu Renault-Nissan-Mitsubishi, koji datira još iz 1999, tako bi nastao najveći svetski proizvođač automobila sa ukupnom godišnjom prodajom od 15.6 miliona vozila. Trenutni lider, Volkswagen grupacija, prošle godine prodala je 10.8 miliona vozila.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault razmatra ''prijateljski predlog'' Fiata

 

Fiat je potvrdio da je poslao ponudu Renaultu u vezi sa potencijalnim spajanjem po principu 50-50. Iz Francuske je stigla potvrda da su dobili ponudu iz Torina i da će je razmotriti. Upravni odbor Renaulta je saopštio da je posle pažljivog pregleda ''prijateljskog predloga'' odlučio da proanalizira ponudu u interesu zajedničkog poslovanja i stvaranja vredne alijanse. Renault će se obratiti javnosti o pregovorima u skladima sa zakonima i regulativama. Francuski proizvođač postoji od 1989. godine, prošle godine je prodao 3,9 miliona vozila u 134 zemlje, a zapošljava više od 180.000 ljudi. Renalut je već deo jedne velike alijanse, sa Nissanom i Mitsubishijem čini najvećeg proizvođača automobila na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze i ta opcija. PSA je model poslovanja koji je FIAT trebao da slijedi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA je tehnološki gledano jedna velika nula i njihov pristup na žalost ili na sreću Talijani ne mogu slijediti iz više razloga.

 

Mnogo više cijenim Renault i mislim da su bolji spoj sa FCA.

 

Ako dođe do spajanja sa FCA ne vidim zašto momentalno ne bi izgasili DS i Citroen.

51 minutes ago, Woodoo said:

Ja pre mislim da Tavarez nije za spajanje nego za preuzimanje, videćemo.

 Valjda Tavareš ako već pišeš po Vuku. LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, N.N. said:

PSA je tehnološki gledano jedna velika nula i njihov pristup na žalost ili na sreću Talijani ne mogu slijediti iz više razloga.

Ne znam samo kako si došao do ovog zaključka.

57 minutes ago, N.N. said:

 Valjda Tavareš ako već pišeš po Vuku. LOL

Tavarez je po Vuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA ima modele u svim klasama i to veoma uspješne modele (208, C3, 2008/C3Aircross/Crossland, 3008.., 5008.., 508)

Krenula je elektrifikacija modela, hibridni pogoni

Savremena multifinkcionalna platforma

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za početak PSA nema AWD pogon, nema benzinca većeg od 1.6, nema BEV platformu, a Boga mi nema ni RWD...

Čak im se plan elektrifikacije dosta razlikuje od FCA što nije bio slučaj kod Renaulta. BEV more imati BEV platformu i točka.

 

@Woodoo

Tavares je Portugalac, a ne Brazilac. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...