Jump to content
Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

33 minutes ago, moron said:

Zašto tako misliš ?

Stvarno me interesuje.

Na neki način, svaki savremeni automobil je smeće.

Materijali! Lim, plastike... Ma sav zvrci. Sestra se privremeno sluzi novim C3, sa 0 km na satu ga je dobila. Ono je razocarenje! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

C3 reklamiraju kao najjeftinijeg u B segmentu.

Kakav kvalitet ocekujete ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

To bi onda značilo da ni naša Grande Panda neće biti ništa bolja ?

Ima snimaka sa sajma gde je komentarisan kvalitet plastike.

54 minutes ago, italiano said:

C3 reklamiraju kao najjeftinijeg u B segmentu.

Kakav kvalitet ocekujete ???

Najjeftiniji za ~15k evra. Punto mk2b je kostao par puta manje pa je bio daleko kvalitetniji. Znam drugo vreme bilo, ali opet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene Grande punto sa kraja prizvodnje 2017:2018 je svemirski brod za ove danasnje jeftine krseve tipa C3, clio,sandero, u svakom pogledu. Automobili na kojim ne valja bukvalno nista. Od motora preko unutrasnjosti,ergonomije spoljnog izgleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u pravu si.Već kod Punto MK3 su počeli da krljaju

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, sokratbg said:

Za mene Grande punto sa kraja prizvodnje 2017:2018 je svemirski brod za ove danasnje jeftine krseve tipa C3, clio,sandero, u svakom pogledu. Automobili na kojim ne valja bukvalno nista. Od motora preko unutrasnjosti,ergonomije spoljnog izgleda.

Grande Panda i C3 su realno krševi. Plastika enterijera, sjediša sramota. Ponuda motora i mjenjača samo za bazne kupce. Grande Punto je u svemu viša klasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pre izvesnog vremena moja gospdža i ja naletimo na C3 parkiran u blizini zgrade, auto patelno plave boje sa nekim svetlo kremkastim krovom. Na moje pitanje da li joj se auto sviđa dobih kao iz topa odgovor da izgleda kao plastična kutija sa Temu-a, izgleda joj kao da je sav od platsike. Na ovo se ne bacaju pare, reče. Nešto kasnije desi se da parkiram pored nekog metalik sivog, utisak malo bolji ali i dalje prisutan doživljaj plastike što sam i potvrdio uz malo kuckanja, parking bez ljudi rekoh gazda valjda nije u blizini (da mi se  ne,znate već) spoljnih karoserijskih plastičnih panela koliko voliš. Inače kopkalo me kako su prošli na Euroncap testu, kad ono ni jedan model C3/Grande Panda nika nije bio na testiranju. Poslednje što je Fiat testirao je 500e 2021 a Sitroen C5 x 2022 godine. Test za C3 postoji ali za prethodnu generaciju načinjen 2017 i naravno vodi se kao istekao.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2025 at 3:55 PM, MiloshBg said:

Materijali! Lim, plastike... Ma sav zvrci. Sestra se privremeno sluzi novim C3, sa 0 km na satu ga je dobila. Ono je razocarenje! 

Hm, meni poznanik vozi novi C3, ali MAX paket, on kaze da mu je ok, ima i neke tkanine na odredjenim delovima, da malo "popravi" utisak. Znam da je u osnovnom paketu uzas, bas klot opcija. Ja nisam imao prilike da ga provozam ili testiram, ovako na oko kad ga vidim, deluje mi interesantno dizajn, cak i lepsi nego Grande Panda. Ono sto me generalno razocara jeste kad vidim da auto ima 2g garancije :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako realno imamo mali uzorak Firefly motora i iskustava sa njima rekoh sebi da u pretraživač ukucam "fiat firefly t3 and t4 engine problems" i kao jedan od prvih rezultata izlete mi AI analiza sa sledećim tekstom:

 

Преглед вештачке интелигенције image.png.c31d02fea88519e7967188c8bfb7bfe3.png
Fiat Firefly T3 and T4 engines can experience issues such as oil consumption, timing chain problems, and turbocharger malfunctions. Specific issues include punctured valve cover diaphragms, water and oil mixing due to water pump failure, and premature timing chain wear. Additionally, cooling fan malfunctions, EGR valve issues, and fuel injector problems have been reported. 
Common Problems:

Oil Consumption: Punctured valve cover diaphragms can cause excessive oil burning and a hissing sound. 

Water and Oil Mixing: A faulty water pump can lead to a mixture of water and oil, sometimes mistaken for a head gasket problem. 
Timing Chain Issues: The timing chain can wear prematurely, causing noise, especially when the engine is hot. 
Turbocharger Problems: Turbocharger malfunctions, such as those in the 1.0 T3 120 HP Firefly, can lead to loss of power, unusual noises, and increased fuel consumption. 
Cooling Fan Malfunctions: Faulty cooling fans can compromise the engine's cooling system and lead to overheating. 
EGR Valve Problems: The EGR valve can become blocked by carbon deposits, affecting performance. 
Fuel Injector Problems: Fuel injectors can clog due to carbon buildup, causing misfires. 
Start&Stop System Issues:
The Start&Stop system may malfunction, triggering warning lights.

 

Možete probati na više jezika ali  Guglov AI uvek izbacuje isto. Lično, za moj ukus previše ozbiljnih brljotina. Ne znam algoritam AI i pouzdanost podataka ali kao da se neko u Stelantisu vodio nečim sličnim i prelomio u korist 1,2 motora. a da Firefly leti u istoriju. Zanimljivo je da se odlazeći Tipo u se matičnoj zemlji kao Egea prodaje samo sa dva motora, benzinski 1,4 FIRE i 1,6 dizel. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da ćemo saznati za pouzdanost FireFly motora. Premalo ih je na cestama. Jedino su zastupljeni u Jeep modelima koji i nisu popularni kao polovnjaci. Ni za 1.5 MHEV nemamo podataka o pouzdanosti.

Ali valjda bi se već nešto pisalo na netu o kvarovima da ih ima. 

THP i EcoBoost su brzo postali "slavni".

 

Mislim da iz skladišta uzimaju 1.4 Fire, 1.3 i 1.6 Multijet motore i ugradjuju ih u Egeu/Tipa do kraja ove godine. Fabrike tih motora, odnosno proizvodne linije su demontirane još  prošle godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako realno imamo mali uzorak Firefly motora i iskustava sa njima rekoh sebi da u pretraživač ukucam "fiat firefly t3 and t4 engine problems" i kao jedan od prvih rezultata izlete mi AI analiza sa sledećim tekstom:
 
Преглед вештачке интелигенције image.png.c31d02fea88519e7967188c8bfb7bfe3.png
Fiat Firefly T3 and T4 engines can experience issues such as oil consumption, timing chain problems, and turbocharger malfunctions. Specific issues include punctured valve cover diaphragms, water and oil mixing due to water pump failure, and premature timing chain wear. Additionally, cooling fan malfunctions, EGR valve issues, and fuel injector problems have been reported. 
Common Problems:
Oil Consumption: Punctured valve cover diaphragms can cause excessive oil burning and a hissing sound. 
Water and Oil Mixing: A faulty water pump can lead to a mixture of water and oil, sometimes mistaken for a head gasket problem. 
Timing Chain Issues: The timing chain can wear prematurely, causing noise, especially when the engine is hot. 
Turbocharger Problems: Turbocharger malfunctions, such as those in the 1.0 T3 120 HP Firefly, can lead to loss of power, unusual noises, and increased fuel consumption. 
Cooling Fan Malfunctions: Faulty cooling fans can compromise the engine's cooling system and lead to overheating. 
EGR Valve Problems: The EGR valve can become blocked by carbon deposits, affecting performance. 
Fuel Injector Problems: Fuel injectors can clog due to carbon buildup, causing misfires. 
Start&Stop System Issues:
The Start&Stop system may malfunction, triggering warning lights.
 
Možete probati na više jezika ali  Guglov AI uvek izbacuje isto. Lično, za moj ukus previše ozbiljnih brljotina. Ne znam algoritam AI i pouzdanost podataka ali kao da se neko u Stelantisu vodio nečim sličnim i prelomio u korist 1,2 motora. a da Firefly leti u istoriju. Zanimljivo je da se odlazeći Tipo u se matičnoj zemlji kao Egea prodaje samo sa dva motora, benzinski 1,4 FIRE i 1,6 dizel. 
 
Ukucaj za bilomkoje druge motore pa ćeš dobiti slične izveštaje
I govorilo se da je to auto za grad i nekih 200 km autonomije. AP nije za njega definitivno.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zakeralo

 

Ne znam ti za karakteristične mane 1.0 i 1.3 GSE. Štoviše koliko znam nema ih i to je dobro 

 

Kod 1.5 je zamijećeno rastezanje lanca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@N.N.
Ogradih se u startu da je to famozna AI. A kako je do podataka došla pojma nemam niti da li sam algoritam poznaje nešto što se zove statistička značajnost, e u to čisto sumnjam.  Obrni okreni tih motori u Evropi praktično su u izumiranju.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, N.N. said:

@Zakeralo

 

Ne znam ti za karakteristične mane 1.0 i 1.3 GSE. Štoviše koliko znam nema ih i to je dobro 

 

Kod 1.5 je zamijećeno rastezanje lanca.

Dobro je kada je samo lanac. On se zamijeni svakako kao i remen na cca 150k km.

Da li ima podataka kako se pokazao MHEV dio na 1.5 motoru (baterija, elektromotor, mjenjač)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potencijalni problemi 1.0 GSE i 1.3 GSE motora:

 * Povećana potrošnja ulja: Kod nekih vlasnika zabilježena je nešto veća potrošnja motornog ulja nego što je očekivano. To je često povezano s kvalitetom ulja i intervalima izmjene, stoga je ključno pridržavati se preporuka proizvođača.

 * Problemi s turbopunjačem: Kod turbo verzija motora (1.0 T3 i 1.3 T4) može doći do problema s turbopunjačem, što se manifestira gubitkom snage, neuobičajenim zvukovima ili pojavom plavog dima iz ispuha. Opet, redovita izmjena ulja i pravilno održavanje su ključni za dugovječnost turbine.

Kod 1.5 hybrid samo lanac

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zakeralo

 

Šteta što su u nas gotovi... A žive u Južnoj Americi i živit će i dalje kako se čini.

 

Mišljenja sam da je kompanija sebi napravila dugoročnu štetu sa inzistiranjem na EB motorima. Ali što je tu je.

 

 

@neshtry

 

Pa ovo gore je u neku ruku smiješno ako je istinito. Praktično kaže problema nema ako se redovno mijenja ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da.Pistoji ulje koje je specifično za te motore izgleda i ako zezneš ....i prijavljuju karbonske naslage zbog direktnog ubrizgavanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma fiatovi motori su top. Nema tu velike filozofije.
Redovni servisi i cepaj. Ovi pureshit i slični,kako god da ih održavaš, isti ti đavo.
Sad da moram da kupujem nov evropski auto samo fiat ili renault , i sqmo sa njihovim motorima


Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis u narednom periodu predstavlja 2 nova motora, 1.6 i 2.0. Kod 2.0 se radi o evoluciji GME motora koji će sada dobiti i hibrid opciju. 1.6 motor je temeljno redzajnirani 1.6 THP Gen2 za HEV vozila. Sada ima kompresiju 11,3:1 i radi u Miller-ciklusu. Ima 180 KS pri 5.500 o/min i 300 Nm između 2.000 i 3.500 o/min. Baterija je 1,03 kWh i može pokretati vozilo do 100 km/h na kratkim udaljenostima bez korištenja SUS motora. Ključne komponente za prijenos obrtnog momenta unutar novog mjenjača su dva motor-generatora i planetarni set zupčanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj novi Prince klasifikuju kao HEV?

Ima eCVT?

Vidim da će ga dobiti i novi Cherokee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo je skoro moj rođak 3 godine star 3008 sa tim hibridnim Prince motorom, kad sam čuo nije mi bilo dobro. Ali hajde da vidimo šta će vreme da pokaže

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

Taj novi Prince klasifikuju kao HEV?

Ima eCVT?

Vidim da će ga dobiti i novi Cherokee.

Da.

Ne, ide kao 7 eDCT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...