Jump to content
Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

@Ivan

 

Ali.. FCA je imala P2 MHEV spremiji ranije od PSA i imala je novije motore.

 

Čak je eMini Wide projekt bio skoro spreman i auti na njoj bi bili u ponudu ranije nego ovih 5 na CMP i Smart Car platformi.

Znači i Avenger i Junior i 600 i Grande Panda su se mogli napraviti sličnima kao sada. Samo bi Lancijin model vjerojatno bio više kao crossover, sas je hatchback.

 

Pričam o platformi koju koristi novi Fiat 500 ali malo široj i naravno veličina B segment.

 

Ovo (još) veće forsiranje BEV vozila možemo zahvaliti i sada već bivšem izvrsnom direktoru Carlosu Tavaresu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se nikako nije svidjalo u kom smeru je sve krenulo jos tamo od pocetka prosle decenije.

Fiat i Lancia narocito, Alfu su nekako i pokusavali da ozive, upravo tada su stigli Giulia i Stelvio kao tehnicki odlicni modeli. 

Slazem se, brak sa PSA je samo sve to planirano zacementirao i navukao pricu na vodenicu Francuza.

Mislim, mi ovde samo caskamo kao najobicniji auto-entuzijasti. Zivo me zanima sta ce im biti dalji koraci u ovakvoj situaciji. Pogotovo pod buducom najezdom Kineza (sa BEV narocito) i sve vecom popularnoscu evropskih low-cost modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Grande Panda i srodni modeli... I jesu zamišljeni kao low-cost tj. pandan ili nekakva konkurencija Daciji. I treba uzet i obzir da ta Dacia nije više onako loša ili onako low cost kako je bila, barem kad je riječ o tehnici na koju se oslanja.

 

Ali... I ovo je veliko ali i više njih.

Ali su skuplji 2-3 tisuće eura za sličnu stvar. Doduše svi PSA, ehm STLA modeli su takvi.

Ali nema takvu ponudu pogona i motora. Dacia ima pravo 4x4, imat će ajmo reći 4xe verziju istoga, ima novorazvijeni LPG sa direktnim i multipoint ubrizgavanjem. Ima čak i HEV motore, ako žele ima i PHEV koji barem trenutno ne nude.

Ali nema tako dobru platformu. Iako je Dacia low cost verzija Clia V odnosno Captura II, a pitanje je čak i to koliko je to slučaj kod jačih modela, ipak je po mom sudu bolja i naprednija od indijskog razvoja Smart Car platforme. Uz to je unutrašnjost CMF-B automobila šira što je po meni bitno u C segmentu.

 

 

 

BEV neću komentirati, barem u ovom postu.

 

 

A ovo oko braka i Peugeota. Sa 1.1. je europski centar grupacije službeno prebačen u Torino. Sad što i koliko to znači je pitanje.

 

Činjenica da su progurali te svoje motore doskutabilne kvalitete. No dio razloga je što u startu oni nisu planirali daljnji razvoj motora za tržište Europe nego samo stavi šta imaš. 

Ipak moram komentirati BEV.

Razlog prestanka razvoja je baš što su računali 2030. je sve BEV.

Istovremeno Južna Amerika čak u CMP modelima dobila Firefly/GSE motore te se ulaže i razvoj istih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, N.N. said:

Činjenica da su progurali te svoje motore doskutabilne kvalitete. No dio razloga je što u startu oni nisu planirali daljnji razvoj motora za tržište Europe nego samo stavi šta imaš. 

To mi je i najtuznije (po Zabare), koji su imali svoje "nove" GSE T3 i T4 benzince sa direktnim ubrizgavanjem. Umesto toga se gura PureShit.

Jes' da je bila ona modifikacija sa lancem... Ali s razlogom im zbog ovoga sto si naveo na kraju i prete masovnim tuzbama razocaranih kupaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PureShit su gurnuli iz razloga profita jer jedan motor svim tim modelima, mali troškovi, veliki profit a manji deo je zbog zelenih tj njihovog marketinga

 

Tu me najvise nervira

- kako tako dugo tolerisu taj shit od motora, cela EU i to vec koliko godina i njegovih modifikacija (kako se pokazao lanac jos nema rezultata), misterija

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 1.2 THP i 1.5 BlueHDI su felerični od početka do kraja 2024.

 

PS Neki pišu da je Antonio Filosa novi CEO Stellantisa. Dobro je da je dijete Fiata i CHN, a loše jer je sve značajnije što je postigao uradio u LATAM regionu. Koliko će se zanimati za Evropu ostaje da vidimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.msn.com/it-it/motori/notizie/stellantis-abbandona-il-diesel-non-proprio/ar-AA1xjskB 

 

Imparato kaže da bi na nekim tržištima i u nekim modelima mogli vratiti 2.0 TD motor. 

Prava stvar bi bila kada bi to bio 3008, 5008, novi Compass i sl.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doci ce njima iz du*eta u glavu za prilicno stvari, ali vec sada je kasno da se poprave trajno izgubljene pozicije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Elra said:

https://www.msn.com/it-it/motori/notizie/stellantis-abbandona-il-diesel-non-proprio/ar-AA1xjskB 

 

Imparato kaže da bi na nekim tržištima i u nekim modelima mogli vratiti 2.0 TD motor. 

Prava stvar bi bila kada bi to bio 3008, 5008, novi Compass i sl.

To nema smisla. Jedini motor koji ima smisla je 2.2 Multijet i to poželjno u automobilima da bude aluminijski blok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi bilo odlično.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrdno. Razmišljaju o 2.2 Multijetu. Vjerojatno ista verzija u osnovi kao za gospodarski program a ne aluminij blok motora kakav je išao u Alfu. Iako je to lakše. Moguće o da je razmontieana linija, ljevaonica na to mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Tonale, 3008, 5008, Compass, Cherokee...možda Giulia, Stelvio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko isporučuje automatski mjenjač za Ducata i ekipu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedžad Curić bi isto uskoro trebao biti bivši. Jako puno problema sa puno toga...

 

@Elra

Aisin 8 brzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično, krenuli smo sa dobrim vijestima.

Nadam se da su Bosch ili Mareli dobavljači za injektore i CR pumpu. Samo da nisu Siemens, Continental i Delphi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prava je šteta što je Fiat Profesional odustao od FPT motora za Ducato. FPT/Iveco motori 2.3 i 3.0 Multijet su se za kombi vozila pokazali boljima od 2.0 Multijeta i 2.2 Multijeta. Tako kažu vozači dostavnih službi iz BiH.

2.3 Multijet je legendaran motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja shvatio,sve što ne može da pogodi emisije gasova ili je skupo da se prilagodi je odbačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.clubalfa.it/524258-nuova-fiat-panda-fastback-non-sara-unauto-strana-ma-un-prodotto-interessante

 

Kako će se "Multipla" i "Fastback" proizvoditi u Maroku, to za BiH tržište, a mislim i SRB tržište znači carina + PDV, kao i u slučaju Sandera.

Drugim riječima, cijena neće biti popularna.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokom punjenja, nema grijanja
149 km, baterija se ispraznila sa 100% na 16%
itd itd

 

Ako je i eGrande Panda na istim postavkama, loše joj se piše.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
popravio YT link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...