Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

Auti se u grupaciji razlikuju po dizajnu i malo set-upu ovjesa, ništa značajno u mehanici.

 

Treba poslušati FY2020 Earnings Conference Call. Sve najbolje o PSA, tek tu i tamo spomene FCA. Ono kao da je PSA inženjerska super kompanija, a ne da nude 1.2 i 1.6 turbo benzince koji su uz to i problematični. Da ne govorim o samim platformama.

 

PSA ima jednu veliku prednost. Francuzi su za razliku od Talijana veliki nacionalisti u vezi automobila. Automobil mora biti francuski dok je u Italiji isto kao kod nas da mora biti njemački.

 

Carlos Tavares je pravi nasljednik Carlosa Ghosna u dosta pogleda, a u nekima je još i gori.

Inače za one koji su čitali u vezi WC-a u talijanskim tvornicama i slično. Carlos je generalnog mišljenja da FCA tvornice puno troše. Ne talijanske nego FCA. Samo što je sa talijanskima to izašlo u javnost.
Dao je iznos koji moraju uštediti po proizvedenom automobilu, fiksni trošak, a na menadžerima u tvornici je kako će do toga doći. Dio je i na razvoju.
Recimo Tonale 3000 eura.
Tvornica u Cassinu gdje se rade Giulia i Stelvio 1000 eura.
Melfi gdje su Compass, 500X i Renegade treba uštedjeti samo 300 eura po automobilu.

 

U Americi je prosjek 700 dolara. Konkretno za jednu tvornicu što sam vidio je to 99 milijuna dolara godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebitno imenovanje. To su menadžerske pozicije. I sam tekst je pogrešan. Scott Krugger je bio tu do 1. mjeseca 2020., a došao je negdje u 4. mjesec 2015. On je zaslužan za Tonale, barem sa menadžerske strane. No on je već duže vrijeme, od 1. mjeseca 2020., Head of Design za Dodge i Maserati. Zato je gore spomenuti Talijan, svima valjda nebitan, držao Alfa poziciju za Head of Design za EMEA regiju kroz posljednjih 12 mjeseci, a ukupno 6 će biti interim Head of Design dok Španjolac ne dođe.

 

Ono bitno ili malo više važno je o Alfinom Head of Exterior Design, a on je isti zadnjih 10 godina ako ne i više. Riječ je o Allesandru Maccoliniu. 

 

Meni je više strah što je top menadžer za talijanski dizajn Francuz Ploue. Francuzi, PSA barem, mi ne ulijevaju povjerenje po pitanju dizajna. Previše ekstravagantnog dizajna koji Alfi koja je tradicionalna marka nikako ne paše. Pogotovo me strah dizajna interijera jer kod PSA je to grozno, usability 0 bodova. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je u novom 308 automatski mjenjač proizvođača Aisin?

1.5 BlueHDi 130k EAT8i

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis najavio investicije u Alfa Romeo i Lanciu

 

Giulia_GTAm_Etna_Red_01.jpg

 

Otkad su se Fiat-Chrysler Automobiles i PSA spojili da bi formirali Stellantis, ljudi se pitaju da li ima mesta za 14 različitih marki pod istim korporativnim kišobranom. To je odlično pitanje s obzirom na to da postoji dosta problematičnih kompanija, uključujući Alfa Romeo, Lanciu, DS Automobiles i Chrysler.

 

Kako podseća Motor1, generalni direktor Stellantisa Carlos Tavares je već potvrdio da trenutno ne postoje planovi za ukidanje bilo koje od ovih marki, jer tri evropske marke rade zajedno na novim automobilima koji dolaze 2024. Chrysler sa svoja ukupno dva modela je takođe tu da ostane u eri Stellantisa jer glavni čovek konglomerata '''želi da ovom brendu pruži budućnost''. U stvari, svi proizvođači automobila će dobiti 10 godina da dokažu svoju vrednost i imaće koristi od investicija.

 

Tavares je obećanje dao ranije ove nedelje tokom samita Financial Times-a o Budućnosti automobila:

''Pružamo svakom priliku, dajemo vremenski okvir od 10 godina i finansiraćemo tih 10 godina za izradu strategije modela. Izvršni direktori moraju da budu jasni u obećanjima za brend, kupcima, ciljevima i komunikaciji o brendu. Svakom brendu se daje šansa da uradi nešto drugačije i privuče kupce.'' Dakle, Stellantis ne samo da zadržava sve brendove, već daje svakom priliku da procveta kroz deceniju investicija. Od četiri ranije pomenuta brenda koja se bore, za sada se čini da svetliju budućnost ima samo Alfa Romea, jer će se Giuliji i Stelviu pridružiti kompaktni Tonale i manji Brennero crossover. DS Automobiles takođe širi svoju liniju lansiranjem DS 4 hečbeka/krosovera i luksuznog DS 9, u osnovi produžene verzije Peugeota 508.

 

lancia y 2021 05.jpg

 

Biće zanimljivo kako će Lancia rasti u narednim godinama s obzirom da trenutno nudi jedan model - stari Ypsilon supermini - a aktivan je samo kod kuće u Italiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...