Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

Haha, pa to se podrazumeva, ali cak i sa tim na umu je neobicno :D 

 

Znas kako kazu, ne postoji los publicitet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia, Alfa Romeo i DS će sarađivati na zajedničkom razvoju nove generacije automobila

 

ds4 07.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, tri premium marke u strukturi nove grupacije Stellantis - DS, Lancia i Alfa Romeo, sarađivaće na zajedničkom razvoju nove generacije automobila koja će biti predstavljena 2024. godine. Direktor proizvoda DS-a je potvrdio da će te tri marke dobiti pogonske sisteme i tehnologije koje neće biti dostupne u u drugim modelima Stellantisa.

 

''Radimo sa našim italijanskim kolegama na specifičnim premium modelima, pogonima i karakteristikama kako bismo razlikovali premium brendove od glavnih brendova'', kaže Marion David za Automotive News. Modeli koje su Lancia, Alfa Romeo i DS posebno planirali za narednih nekoliko godina biće razvijeni i ponuđeni tržištu. Sledeća generacija automobila će međutim osloboditi pun potencijal za sinergiju unutar novoosnovane kompanije. ''Automobili koji su već razvoju će biti i i lansirani'', kaže David. ''A onda smo za sledeću generaciju fokusirani na stvaranje sinergija koje su razlog spajanja.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će se Chrysler podići iz pepela?

 

195755-chrysler 300 002.jpg

 

Nakon spajanja FCA i PCA, spekulisalo se da bi Stellantis mogao ugasiti marku Chrysler. Sadašnja njegova postava svodi se na Voyager, ''ostareli'' model 300 i nedavno osveženi Pacifica, ali izvršni direktor kompanije Karlos Tavares tvrdi da je Chrysler i dalje stub Stellantisa. U međuvremenu, za redefinisanje vizije brenda će biti potrebno još nekoliko meseci. Po Tavaresovim rečima, postoji mogućnost da se na tome može raditi kroz implementaciju ideja kao što su autonomna ili vozila sa nultom emisijom.

 

200446-Chrysler-Pacifica 01.jpg

 

Za sad budućnost Chryslera i dalje ostaje nepoznata (mada ipak manje sumorna), bar dok iz Stellantisa ne izađu sa konkretnijim rešenjima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi na auto blogu valjaju gluposti. Ako stu uopće oni ili su možda prenijeli vijest.

 

Dodge je siguran za sada. Prvi sljedeći model Made in Italy, blizanac Alfe Tonale. Start proizvodnje planiran za sredinu sljedeće godine.

 

Evo to mogu potvrditi.

 

Još su RWD modeli na modificiranoj Giorgio platformi u ranoj fazi razvoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak ništa od povratka Peugeota na američko tržište

 

peugeot 508 811.jpg

 

Stellantis je obustavio planove vezane za vraćanje Peugeota na američko tržište, rekavši da želi da se koncentriše na ''postojeće marke'' u Severnoj Americi nakon što je spajanje PSA grupe i Fiat Chrysler Automobilesa novom koncernu pružilo širi domašaj u geografskom smislu. Plan da se Peugeot vrati preko ''velike bare'', gde je poslednji put bio početkom devedesetih, doveden je u pitanje nakon finalizacije spajanja PSA i FCA. Leri Dominik, čovek koji je predvodio napore PSA da se vrati na američko tlo od 2017. imenovan je na mesto izvršnog direktora Alfe Romeo za Severnu Ameriku. Stellantisov portparol je saopštio da ''novi kontekst koncerna sa snažnim prisustvom na američkom tržištu dovodi do fokusiranja na postojeće marke. Iz tog razloga će razvijati Alfu Romeo na ovom tržištu'', dodao je glasnogovornik.

 

Dominik je pripremao povratak Peugeota u Ameriku više od četiri godine, sa akcentom na kreiranje distributivnog kanala koji bi zaobišao skupe salone i iskoristio naprednu tehnologiju u okviru rasterećenja usluga za kupce, poput zakazivanja i preuzimanja. Plan da se Peugeot vrati u Ameriku je bio deo ''Push to Pass'' srednjoročnog plana iz 2016. sa desetogodišnjim okvirom. Rani napori su bili koncentrisani na kratkoročna iznajmljivanja pod Free2Move brendom.

 

Šef konglomerata, Karlos Tavarez, želeo je da smanji zavisnost PSA od stagnirajućeg evropskog tržišta. Poslednjih godina ta zavisnost je samo rasla, uz pripajanje GM-ovog Opel/Vauxhalla i oštrog pada prodaje u Kini u proteklih par godina. Tavarez se pripremao za moguć povratak u SAD, obezbeđujući da noviji PSA modeli budu homologovani za to tržište, i to koristeći ekspertizu razvijenu u Opelovom inženjerskom centru u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoše Brazilci da je za njihovo tržište odluka pala da se u budućnosti koriste isključivo FireFly/GSE motori i za Peugeot i Citröen brandove.

 

https://www.google.com/amp/s/www.noticiasautomotivas.com.br/stellantis-firefly-turbo-tambem-vai-para-peugeot-e-citroen/amp/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pametno!
Znači: Jeep, Fiat, Peugeot Citroën...svi kod istog majstora...
(zaboravio sam da je kod njih i etorq jako zastupljen)

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logično je da niko ne želi da se odrekne svojih motora, tako da će onda da negde nastupe "ovako", a negde "onako", zavisno od velikih tržišta i modela koji su za njih namenjeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

PSA i po Vuku Karlos Tavareš su poznati kao cicije. Nisu skloni velikoj CAPEX potošnji. CAPEX ili kapitalna ulaganja.

 

Ono što sam ja čuo je kako bi valjalo sve PSA motore umiroviti. Pričam naravno o benzincima. No javio se problem da to nešto košta. Samo ulaganje u veću proizvodnju/kapacitet FireFly/GSE motora i prenamjena EB i EP proizvodnih linije na GSE. Mislim da bi se na promjenu lakše odlučili da je očekivani životni vijek ICE za Europu nešto dulji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je šta će sve da bude sa globalnom ekonomijom, još se sve ljulja, a mene kao potrošača, pod uslovom da preživim, što poslovno što zdravstveno zanima da dobijem najbolji mogući kvalitet za najmanje moguće novca.

A da li će da se zove ZCZ ili Stelantis, to je manje bitno :) 

Sa druge strane, dugoročno, ako bi se većina tržišnih uslova vratila na stanje pre Cov-19 ovo će biti verovatno i mogućnost da podignu cene jer su se oni međusobno tukli najviše na "jeftinim" automobilima, te spuštali jedni drugima cene ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da ta vaganja oko toga gde ce se cije koristiti, nece biti posledica internih uticaja, prepirki, dogovora, nego nekog objektivnog merila sta je bolje i za musteriju i za kompaniju :) 

 

PSA zadnjih, pa ajd grubo, oko 10 ak godina, nema bas neke 'hitove' sa benzincima, mislim da bi tu bolje prosli sa FCA, al ko smo mi da se pitamo :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Evo i dalje muku muče sa remenom kod 1.2 EB:

https://www.largus.fr/actualite-automobile/moteur-psa-12-puretech-lusure-de-la-courroie-un-probleme-regle-10546406.html

 

Naravno on ima i jedan drugi problem koji može dovesti do pucanja bloka. No taj problem imaju svi GDI motori bez SMPI. Naravno problem može biti manje ili više izražen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna šta se tu krije, igra je velika, to su ogromni koncerni, veliki broj podizvođača, prozvođača, razvojni timovi, marketing... ludilo.

Kada je Fiat kupio Krajsler, prva pomisao mi je bila da su im Ameri udaril reket i prodali ciglu. Opet, nisam video da je FCA opterećen dizel gejtom na tržištu USA. Par godina kasnije, FCA je u problemu i mora da ide u spajanje sa PSA. 

A isti taj PSA je kupio Opel, tj deo GM, opet američka cigla :) 

Svi oni zajedno imaju izvanrednu tehnologiju. 

Tačno se zna na šta je kod kog modela bilo problematično i šta se prodavalo od rezervnih delova za prethodnih 50 - 60 godina, tako da, kada bi hteli, mogli bi da naprave vozilo koje će biti bar 3 koplja ispred bilo kog svetskog proizvođača a to se neće dogoditi nikada.

A može da bude i neka "insajderska" informacija, kreće zabrana SUS motora, oni su pojedinačno svi mnogo uložilil u razvoj istih a neće imati gde da ih plasiraju. Sada pokušavaju da pronađu tehnologiju za bolje iskorišćenje baterija, kupovinu rudinka (recimo) litijuma, kupovinu ili pronalaženje tehnologije za duže trajanje i brže punjenje baterija itd.

A što se tiče modela, svi modeli, Pežo, Citroen, Fiat, Opel, svi su mi odlični. Pravi evropski automobili, ni previše mali, ni previše veliki. Traju taman koliko treba, bezbedni, imaju dobru podršku jer smo na istom kontinentu, puno novih tehnologija ... ja generalno ne bi imao problem da ceo život vozim bilo koji automobil iz ove grupacije, da ne postoje MB, VW, Toyota, BMW, pored ovih, teško da bi i primetio (ne kažem da su loši, nego su za moj ukus, ovi dovoljno dobri).

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, N.N. said:

@horvat

 

Evo i dalje muku muče sa remenom kod 1.2 EB:

https://www.largus.fr/actualite-automobile/moteur-psa-12-puretech-lusure-de-la-courroie-un-probleme-regle-10546406.html

 

Naravno on ima i jedan drugi problem koji može dovesti do pucanja bloka. No taj problem imaju svi GDI motori bez SMPI. Naravno problem može biti manje ili više izražen.

Koliko sam ja pratio taj problem, opozvano je 220 hiljada vozila, deo produkcije izmedju 2013 i 217. godine, a servisni interval za zamenu "plivajućeg zupčastog" je skraćen na 6 godina ili 100.000 km. Čak i tako "skraćen", nije ništa kraći nego li je i sada "redovno" kod mog 1,6 MJ.

Takodje, čitao sam da je te 2017. promenjen/modifikovan sam zupčasti kaiš, da mu je za ubuduće uklonjeno površinsko platno (koje je bilo sklono degradaciji).

A, koliko je meni poznato, sistem "plivajućeg zupčastog" nije izum PSA grupe. To je pre njih koristio i Ecoboost, a i za VW je to bio način bega od lančanih TSI motora i njihovih problema sa lancima.

A da ni lanci nisu tako savršeni, bezbroj je slučajeva, da ih sada ne nabrajamo sve, a dešava se to kroz dug vremenski period, svim proizvodjačima ( npr, "opelov" 1,6 CDTI i drugi).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Implementiraju dvoslojni toalet papir, umesto troslojnog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le Cost Cutter ukida (možda i skroz) update infotainmenta na Uconnect 5 i veći ekran sa MCA modelima Giulie i Stelvia. Razlog je nova tabla što je njemu skupo. No eto utješna nagrada će biti virtualni kokpit jer to može brez promjene table.
Također se ukida i kardan na ne-QV modelima.
Ukinuo je projekt PHEV verzija za Giuliu i Stelvio MCA. Kaže previše komplikacija u proizvodnji kako na istoj liniji već ide ICE, a ići će i MHEV i BEV 800V sa Maserati Grecaleom.

Tko zna što će još Le Cost Cutter odlučiti.

 

Tonale je za njega bio skup. Valjda je to jedan od razloga što će na istoj proizvodnoj traci dobiti Dodge "sister car". Riječ je o Dodge Hornetu.
On je skroz htio zaustaviti Tonale projekt na Small Wide ali na kraju nije. Jedan od razloga je što nema BEV verzije.
Le Cost Cutter je glavni odgovorni za dodatno kašnjenje izlaska Alfe Tonale.  

 

Za sada je zaustavio federalizaciju PSA platformi. Sve što ide u SAD ostaje na FCA platformama, Small/B-Wide i Giorgio.

 

Druga proizvodna linija u Cassinu će vrlo vjerojatno dobiti EMP2/eVMP platformu. Za Giuliettu IV odnosno Lancia SUV C-segmenta. Samim ovim znači da Giulietta (barem za sada) neće u SAD kao druge Alfe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...