N.N. 553 Posted February 5, 2021 Što veća vukojebina, to je Toyota popularnija. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5963 Posted February 5, 2021 @horvat Možda su ljudi pretraživali kvarove ili viceve!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted February 5, 2021 Haha, pa to se podrazumeva, ali cak i sa tim na umu je neobicno Znas kako kazu, ne postoji los publicitet 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14790 Posted February 5, 2021 Mi smo verovatno, tigrojebina u tom slučaju 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
integralac 2566 Posted February 5, 2021 Ekonomski tigar, tigrojeb... 2 1 horvat, neshtry and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 6, 2021 Lancia, Alfa Romeo i DS će sarađivati na zajedničkom razvoju nove generacije automobila Kako pišu pojedini mediji, tri premium marke u strukturi nove grupacije Stellantis - DS, Lancia i Alfa Romeo, sarađivaće na zajedničkom razvoju nove generacije automobila koja će biti predstavljena 2024. godine. Direktor proizvoda DS-a je potvrdio da će te tri marke dobiti pogonske sisteme i tehnologije koje neće biti dostupne u u drugim modelima Stellantisa. ''Radimo sa našim italijanskim kolegama na specifičnim premium modelima, pogonima i karakteristikama kako bismo razlikovali premium brendove od glavnih brendova'', kaže Marion David za Automotive News. Modeli koje su Lancia, Alfa Romeo i DS posebno planirali za narednih nekoliko godina biće razvijeni i ponuđeni tržištu. Sledeća generacija automobila će međutim osloboditi pun potencijal za sinergiju unutar novoosnovane kompanije. ''Automobili koji su već razvoju će biti i i lansirani'', kaže David. ''A onda smo za sledeću generaciju fokusirani na stvaranje sinergija koje su razlog spajanja.'' preuzeto sa - Auto Blog 2 Woodoo and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 17, 2021 Da li će se Chrysler podići iz pepela? Nakon spajanja FCA i PCA, spekulisalo se da bi Stellantis mogao ugasiti marku Chrysler. Sadašnja njegova postava svodi se na Voyager, ''ostareli'' model 300 i nedavno osveženi Pacifica, ali izvršni direktor kompanije Karlos Tavares tvrdi da je Chrysler i dalje stub Stellantisa. U međuvremenu, za redefinisanje vizije brenda će biti potrebno još nekoliko meseci. Po Tavaresovim rečima, postoji mogućnost da se na tome može raditi kroz implementaciju ideja kao što su autonomna ili vozila sa nultom emisijom. Za sad budućnost Chryslera i dalje ostaje nepoznata (mada ipak manje sumorna), bar dok iz Stellantisa ne izađu sa konkretnijim rešenjima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 8, 2021 Ovi na auto blogu valjaju gluposti. Ako stu uopće oni ili su možda prenijeli vijest. Dodge je siguran za sada. Prvi sljedeći model Made in Italy, blizanac Alfe Tonale. Start proizvodnje planiran za sredinu sljedeće godine. Evo to mogu potvrditi. Još su RWD modeli na modificiranoj Giorgio platformi u ranoj fazi razvoja. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 10, 2021 Ipak ništa od povratka Peugeota na američko tržište Stellantis je obustavio planove vezane za vraćanje Peugeota na američko tržište, rekavši da želi da se koncentriše na ''postojeće marke'' u Severnoj Americi nakon što je spajanje PSA grupe i Fiat Chrysler Automobilesa novom koncernu pružilo širi domašaj u geografskom smislu. Plan da se Peugeot vrati preko ''velike bare'', gde je poslednji put bio početkom devedesetih, doveden je u pitanje nakon finalizacije spajanja PSA i FCA. Leri Dominik, čovek koji je predvodio napore PSA da se vrati na američko tlo od 2017. imenovan je na mesto izvršnog direktora Alfe Romeo za Severnu Ameriku. Stellantisov portparol je saopštio da ''novi kontekst koncerna sa snažnim prisustvom na američkom tržištu dovodi do fokusiranja na postojeće marke. Iz tog razloga će razvijati Alfu Romeo na ovom tržištu'', dodao je glasnogovornik. Dominik je pripremao povratak Peugeota u Ameriku više od četiri godine, sa akcentom na kreiranje distributivnog kanala koji bi zaobišao skupe salone i iskoristio naprednu tehnologiju u okviru rasterećenja usluga za kupce, poput zakazivanja i preuzimanja. Plan da se Peugeot vrati u Ameriku je bio deo ''Push to Pass'' srednjoročnog plana iz 2016. sa desetogodišnjim okvirom. Rani napori su bili koncentrisani na kratkoročna iznajmljivanja pod Free2Move brendom. Šef konglomerata, Karlos Tavarez, želeo je da smanji zavisnost PSA od stagnirajućeg evropskog tržišta. Poslednjih godina ta zavisnost je samo rasla, uz pripajanje GM-ovog Opel/Vauxhalla i oštrog pada prodaje u Kini u proteklih par godina. Tavarez se pripremao za moguć povratak u SAD, obezbeđujući da noviji PSA modeli budu homologovani za to tržište, i to koristeći ekspertizu razvijenu u Opelovom inženjerskom centru u Nemačkoj. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 15, 2021 Rekoše Brazilci da je za njihovo tržište odluka pala da se u budućnosti koriste isključivo FireFly/GSE motori i za Peugeot i Citröen brandove. https://www.google.com/amp/s/www.noticiasautomotivas.com.br/stellantis-firefly-turbo-tambem-vai-para-peugeot-e-citroen/amp/ 2 neshtry and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14790 Posted March 15, 2021 Pametno!Znači: Jeep, Fiat, Peugeot Citroën...svi kod istog majstora...(zaboravio sam da je kod njih i etorq jako zastupljen)Sent from my motorola one macro using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3684 Posted March 15, 2021 Logično je da niko ne želi da se odrekne svojih motora, tako da će onda da negde nastupe "ovako", a negde "onako", zavisno od velikih tržišta i modela koji su za njih namenjeni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 15, 2021 @moron PSA i po Vuku Karlos Tavareš su poznati kao cicije. Nisu skloni velikoj CAPEX potošnji. CAPEX ili kapitalna ulaganja. Ono što sam ja čuo je kako bi valjalo sve PSA motore umiroviti. Pričam naravno o benzincima. No javio se problem da to nešto košta. Samo ulaganje u veću proizvodnju/kapacitet FireFly/GSE motora i prenamjena EB i EP proizvodnih linije na GSE. Mislim da bi se na promjenu lakše odlučili da je očekivani životni vijek ICE za Europu nešto dulji. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3684 Posted March 15, 2021 Pa, kao kupac, izmedju 1,33 GSE i 1,2 e-THP, svakako bih pre odabrao GSE 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 15, 2021 A budući 1.5 GSE ili 1.6 EP? 1.2 se u stvari naziva EB. 2 horvat and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 623 Posted March 15, 2021 Pitanje je šta će sve da bude sa globalnom ekonomijom, još se sve ljulja, a mene kao potrošača, pod uslovom da preživim, što poslovno što zdravstveno zanima da dobijem najbolji mogući kvalitet za najmanje moguće novca. A da li će da se zove ZCZ ili Stelantis, to je manje bitno Sa druge strane, dugoročno, ako bi se većina tržišnih uslova vratila na stanje pre Cov-19 ovo će biti verovatno i mogućnost da podignu cene jer su se oni međusobno tukli najviše na "jeftinim" automobilima, te spuštali jedni drugima cene ... 2 neshtry and bane1321 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted March 15, 2021 Nadam se da ta vaganja oko toga gde ce se cije koristiti, nece biti posledica internih uticaja, prepirki, dogovora, nego nekog objektivnog merila sta je bolje i za musteriju i za kompaniju PSA zadnjih, pa ajd grubo, oko 10 ak godina, nema bas neke 'hitove' sa benzincima, mislim da bi tu bolje prosli sa FCA, al ko smo mi da se pitamo 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 15, 2021 @horvat Evo i dalje muku muče sa remenom kod 1.2 EB: https://www.largus.fr/actualite-automobile/moteur-psa-12-puretech-lusure-de-la-courroie-un-probleme-regle-10546406.html Naravno on ima i jedan drugi problem koji može dovesti do pucanja bloka. No taj problem imaju svi GDI motori bez SMPI. Naravno problem može biti manje ili više izražen. 2 horvat and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 623 Posted March 15, 2021 Ko zna šta se tu krije, igra je velika, to su ogromni koncerni, veliki broj podizvođača, prozvođača, razvojni timovi, marketing... ludilo. Kada je Fiat kupio Krajsler, prva pomisao mi je bila da su im Ameri udaril reket i prodali ciglu. Opet, nisam video da je FCA opterećen dizel gejtom na tržištu USA. Par godina kasnije, FCA je u problemu i mora da ide u spajanje sa PSA. A isti taj PSA je kupio Opel, tj deo GM, opet američka cigla Svi oni zajedno imaju izvanrednu tehnologiju. Tačno se zna na šta je kod kog modela bilo problematično i šta se prodavalo od rezervnih delova za prethodnih 50 - 60 godina, tako da, kada bi hteli, mogli bi da naprave vozilo koje će biti bar 3 koplja ispred bilo kog svetskog proizvođača a to se neće dogoditi nikada. A može da bude i neka "insajderska" informacija, kreće zabrana SUS motora, oni su pojedinačno svi mnogo uložilil u razvoj istih a neće imati gde da ih plasiraju. Sada pokušavaju da pronađu tehnologiju za bolje iskorišćenje baterija, kupovinu rudinka (recimo) litijuma, kupovinu ili pronalaženje tehnologije za duže trajanje i brže punjenje baterija itd. A što se tiče modela, svi modeli, Pežo, Citroen, Fiat, Opel, svi su mi odlični. Pravi evropski automobili, ni previše mali, ni previše veliki. Traju taman koliko treba, bezbedni, imaju dobru podršku jer smo na istom kontinentu, puno novih tehnologija ... ja generalno ne bi imao problem da ceo život vozim bilo koji automobil iz ove grupacije, da ne postoje MB, VW, Toyota, BMW, pored ovih, teško da bi i primetio (ne kažem da su loši, nego su za moj ukus, ovi dovoljno dobri). 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3684 Posted March 15, 2021 4 hours ago, N.N. said: @horvat Evo i dalje muku muče sa remenom kod 1.2 EB: https://www.largus.fr/actualite-automobile/moteur-psa-12-puretech-lusure-de-la-courroie-un-probleme-regle-10546406.html Naravno on ima i jedan drugi problem koji može dovesti do pucanja bloka. No taj problem imaju svi GDI motori bez SMPI. Naravno problem može biti manje ili više izražen. Koliko sam ja pratio taj problem, opozvano je 220 hiljada vozila, deo produkcije izmedju 2013 i 217. godine, a servisni interval za zamenu "plivajućeg zupčastog" je skraćen na 6 godina ili 100.000 km. Čak i tako "skraćen", nije ništa kraći nego li je i sada "redovno" kod mog 1,6 MJ. Takodje, čitao sam da je te 2017. promenjen/modifikovan sam zupčasti kaiš, da mu je za ubuduće uklonjeno površinsko platno (koje je bilo sklono degradaciji). A, koliko je meni poznato, sistem "plivajućeg zupčastog" nije izum PSA grupe. To je pre njih koristio i Ecoboost, a i za VW je to bio način bega od lančanih TSI motora i njihovih problema sa lancima. A da ni lanci nisu tako savršeni, bezbroj je slučajeva, da ih sada ne nabrajamo sve, a dešava se to kroz dug vremenski period, svim proizvodjačima ( npr, "opelov" 1,6 CDTI i drugi). 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted March 24, 2021 https://www.autonews.com/automakers-suppliers/stellantis-war-costs-fiat-factories-italy-begins-toilets-unions-say 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted March 24, 2021 Toi-toi mafia Sent from my 3310 using Tapatalk 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted March 24, 2021 Implementiraju dvoslojni toalet papir, umesto troslojnog. 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 2, 2021 Le Cost Cutter ukida (možda i skroz) update infotainmenta na Uconnect 5 i veći ekran sa MCA modelima Giulie i Stelvia. Razlog je nova tabla što je njemu skupo. No eto utješna nagrada će biti virtualni kokpit jer to može brez promjene table. Također se ukida i kardan na ne-QV modelima. Ukinuo je projekt PHEV verzija za Giuliu i Stelvio MCA. Kaže previše komplikacija u proizvodnji kako na istoj liniji već ide ICE, a ići će i MHEV i BEV 800V sa Maserati Grecaleom. Tko zna što će još Le Cost Cutter odlučiti. Tonale je za njega bio skup. Valjda je to jedan od razloga što će na istoj proizvodnoj traci dobiti Dodge "sister car". Riječ je o Dodge Hornetu. On je skroz htio zaustaviti Tonale projekt na Small Wide ali na kraju nije. Jedan od razloga je što nema BEV verzije. Le Cost Cutter je glavni odgovorni za dodatno kašnjenje izlaska Alfe Tonale. Za sada je zaustavio federalizaciju PSA platformi. Sve što ide u SAD ostaje na FCA platformama, Small/B-Wide i Giorgio. Druga proizvodna linija u Cassinu će vrlo vjerojatno dobiti EMP2/eVMP platformu. Za Giuliettu IV odnosno Lancia SUV C-segmenta. Samim ovim znači da Giulietta (barem za sada) neće u SAD kao druge Alfe. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 2, 2021 Sta je Giulietta IV? Nije to Tonale? Quote Share this post Link to post Share on other sites