Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

FCA i PSA neće žrtvovati nijedan brend nakon spajanja

 

psa fca grupa 2020.jpg

 

Udruživanje dva auto-giganta pokrenulo je mnoga pitanja, a jedno od najčešćih je - koji su brendovi u opasnosti da budu ukinuti? Fanovi pojedinih auto-marki za koje se pretpostavljalo da mogu da budu ugašene nakon spajanja, mogu da odahnu - barem za sada, piše B92.

 

Prema rečima Karlosa Tavaresa, koji će biti izvršni direktor novonastale automobilske grupacije, ''najveća nematerijalna imovina auto-kompanija FCA i PSA su njihovi brendovi. Brendovi sa sobom nose strast, istoriju i emocije. To je razlog zbog kojeg smatramo da će opstati u matičnim zemljama - italijanski brendovi će ostati u Italiji, francuski u Francuskoj, američki u Sjedinjenim Državama, a nemački brendovi u Nemačkoj.'' FCA i PSA to su ponovili i u jučerašnjem saopštenju, kada su rekli da će novostvoreni poslovni subjekat imati ''široku gamu etabliranih i ikoničnih brendova koji će ponuditi najbolje proizvode u klasi i koji pokrivaju ključne segmente tržišta vozila''.

 

Dva proizvođača dodali su da imaju kompletan portfolio marki koji pokriva luksuzne i ''mejnstrim'' klase, od putničkih automobila do komercijalnih vozila. Iako se FCA u velikoj meri oslanja na Sjedinjene Države, kompanije su navele da će spajanje obezbediti ''mnogo veću geografsku ravnotežu'' jer će oko 46% prihoda dolaziti iz Evrope, dok će 43% biti iz Severne Amerike. Kako se navodi, FCA i PSA se malo preklapaju sa proizvodima, a Fiat je (u okviru FCA) dosta zastupljen u Evropi, dok se Lancia još uvek održava u životu. Tavaresova izjava potvrda je da će i Lancia za sada opstati iako je njena budućnost sa samo jednim modelom bila ozbiljno dovedena u pitanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepa vest, narocito mi je drago zbog legende kakva je Lancia. Takodje i zbog DS modela, koji dele slicnu filozofiju i bogato nasledje Citroena.

Kroz istoriju vozila van svakodnevnog klisea, cesto sa revolucionarnima resenjima i vecnim dizajnom...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već rade rendere kako to može da izgleda... ce8578b4e457f36d71ef0e3fc0c4ab13.jpg840d7897b5b79fd6a97a9d84fd13ed20.jpg

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS kao marka nema smisla, mogu je odmah ugasiti. Lancia je ionako već gotova.

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li itko poslušao zajednički PSA-FCA Conference Call povodom spajanja? Govorili su Tavareš i Manley, te je bio i Q&A dio.

 

Rekao bih da je nastup Tavareša bio dosta politički. Neki bi rekli, pa i ja, da ako nastavi na ovaj način da su mu dani na mjestu CEO-a odbrojani. Mislim da će on na raport kod Elkanna.

 

Dosta izbjegavanja direktnih odgovora i uz to pokoravanje mogućim budućim EU direktivama u vezi emisija CO2 za 2030. i dalje. Naime Europska Komisija želi još striktniju emisiju CO2 dok dobavljači žele dizanje limita.

 

Manley je bio daleko direktniji sa odgovorima. Inače izgleda da Manley ostaje u novoj grupi kao COO. Nije službeno potvrđena pozicija no Elkann je potvrdio da Manley ostaje u novoj grupaciji.

 

Što se tiče plana kaže da bi po prodaji 2018. kada su prodali 8.7 milijuna automobila i u slučaju da prodaja po modelima ostane ista to značilo kako bi 5.6 milijuna od tog broja bilo na samo dvije platforme. Opet ostaje pitanje što sa preostalim 3.1 milijunom.

 

No kako su odgovarali na pitanja izgleda da to nije ništa tako sigurno.

Prvo što će još 12 do 15 mjeseci zbog antitrust zakona ne smiju krenuti u zajednički razvoj. Tako da onda on može krenuti tek negdje početkom 2021. Naravno ugovori koji su na snazi ostaju kao i sve što je komunicirano prije početka pregovora o spajanju.

Kao drugo što će kako je odgovorio Tavareš proći još jedan proizvodni ciklus dok to dijeljenje ne krene u potpunosti. Valjda pod proizvodni ciklus misli na 7-8 godina.

 

Spajanje je tu radi europskih CO2 limita inače do istog ne bi niti došlo. Koristiti će se motori i mjenjači kao i drugi pogonski sklopovi koji će ih prije/lakše dovesti do tog cilja.

 

Mike Manley je direktno odgovorio da dijeljenje platformi nije nužno i da će već velike uštede biti dijeljenjem komponenti kao što su motori, baterije, elektro motori. Neke stvari se mogu dijeliti između različitih platformi. Naravno tu je i popust na količinu čak i ako dijelovi nisu isti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_7.jpg

https://www.passioneautoitaliane.com/2019/11/nuova-fiat-punto.html?spref=fb&m=1

 

rew400.jpgrew401.jpg

 

Bio bio odlican. 

 

Tu se nista nece znati jos najmanje 12 mjeseci. 

Tavares bi bio spas za Fiat, da se rijese trenutnih mediokreta i nesposobnih managera iz Markione ere. 

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen i rendere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udruživanje Fiata i Peugeota - tektonski poremećaj na tržištu

 

tavares 01.jpg

 

Spajanje FCA sa PSA izazvaće tektonske poremećaje na tržištu i proizvodnji automobila u Evropi, prenosi RTS. Time se stvara moćna korporacija koja će moći da parira Vokswagenu, Renault-Nissan i Toyoti koje godišnje proizvedu preko 10 miliona vozila na skoro svim kontinentima. Očigledna je želja Evropljana da se preko Chryslera dokopaju i bogatog američkog tžišta, ali to će biti malo teže s obzirom na Trampovu politiku da samo ono što je poizvedno u Americi ne podleže taksama.

 

Bilans snage u kombinovanoj grupi biće politički osetljiva tema i u Francuskoj i Italiji kao njenom novom menadžmentu. Novi šef, portugalac Taraves, traži godišnju uštedu od 3.7 milijardi evra. Iako su se proizvođači automobila obavezali da neće zatvoriti nijednu fabriku, Rim i Pariz pokušaće da zaštite radna mesta i preko njihove domacće proizvodne baze. ''Novac i profit deoničara nemaju boju ni miris. Mi smo spremni sve da radimo kao i do sada, a kineske pare samo nam daju vecu slobodu da eksperimentisemo sa novim tehnologijma'', rekao je Karlos Taravez. Finansijska jednačina u spajanju PSA i FCA 50-50 akcija čini ravnotežu snaga. FCA treba da isplati novčanu dividendu u iznosu od 5.5 milijardi evra svojim akcionarima pre nego što se posao sklopi. Tome treba dodati da su kineski investitori već odavno vlasnici 49 odsto akcija PSA grupacije koja je kupila Opel.

 

Sve odluke u vezi sa izvršnim direktorom donosi Upravni odbor, rekao je Tavares novinarima, uz napomenu da je stvar bila preuranjena za bilo kakve zaključke. Treba vremena da se se razmrsi uloga svakog brenda pojedinačno. Kineski investitori su napravili dobre rezove, prvo u Citroenu i Peugeotu, a to se nastavilo i sa Opelom. Dovoljno je reći da sve platforme za automobile Opel, menjači i motori, dolaze iz PSA. Sa Fiatom, kažu analitičari, biće možda drugačije, ali će elektro platforme biti iste kao i dobavljači baterija za elektro-vozila. ''Mi smatramo da ne treba svako pojedinačno da ulaže u svoj razvoj, to je mnogo skupo. Uzmite, naprimer nas, veoma uspesan posao sa Opelom, svi njihovi modeli ce se bazirati na PSA platformama i veći deo motora će biti isti. Oko električnih automobila tek pravimo uštedu, a sa Fiatom razrađujemo planove oko platformi i dizajna. Ni jedan brend neće izgubiti na originalnosti'', istakao je Taravez.

 

Iza svih akvizicija u Evropi stoje Kinezi. Kupili su deset odsto Mercedesa, ceo Smart, Volvo. Na njihovoj listi je bio i Saab i Rover. Naravno, tu je i novostvoreni konzorcijum FCA-PSA. Oni žele kontrolu nad svim što se dešava i u proizvodnji auto-delova u Evropi. Nije ni čudo što su kod nas postavili najveću fabirku guma, u a u Bariču prave pogone za proizvodnju turbina za vozila u milionima komada. To može biti velika šansa i za našu fabriku u Kragujevcu koja ima kapacitet za sklapanje i isporuku 300.000 vozila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Peugeota 108 možda sa elektropogonom Fiata 500e

 

180242-peugeot-108 01.jpg

 

Iz Peugeota stižu najave da će njihov najmanji model 108 ostati u gami sve dok za njim bude dovoljno potražnje. To je potvrdio i Peugeotov šef Jean-Philippe Imparato, koji je dodao da je ta odluka doneta početkom godine.

 

Takođe, naslednik 108-ice bi mogao da dobije platformu i elektropogon nedavno predstavljenog Fiata 500e, ali eventualna odluka o tome će biti doneta tek nakon završetka spajanja kompanija FCA i PSA. Taj električni Fiat 500e ima elektromotor sa 118KS, litijum-jonske baterije od 42 kWh i autonomiju od oko 320 km. Aktuelni Peugeot 108 se inače pojavio 2014. godine (obnovljen je četiri godine kasnije), ima 1.0 trocilindrični VTi benzinac sa 72KS, a pravi se u fabrici u Češkoj (zajedno sa svojim rođacima Citroenom C1 i Toyotom Aygo).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Tavarez izabran za ličnost godine u svetu automobilske industrije

 

199320-tavares.jpg

 

Karlos Tavarez je prvi čovek PSA i za svoja dostignuća dobio je nagradu za ličnost godine u svetu automobilske industrije, prenosi B92. Ipak se radi o predvodniku četvrte najveće svetske kompanije koja se nalazi iza Toyote, Renaulta i Volkswagen grupe. ''Velika je čast dobiti ovu prestižnu nagradu, koju želim da posvetim svim zaposlenim radnicima kompanije PSA, našim partnerima i ostalim ljudima koji učestvuju u svemu ovome. Pored svih naših vrlina mi smo dodali i snagu kolektiva, i ovo je nagrada ne za mene nego za sve nas'', rekao je Tavarez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da će zavesti red u FCA i skinuti italo-američke diletante sa čelnih pozicija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako piše website alvolante, moguće je odlaganje spajanja PSA-FCA, ili promjene uslova spajanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA demantira piskaranja. Da napomenom. PSA su ti koji su molili FCA na spajanje, a isto su pokušavali još od 2014.

 

U međuvremenu je obitelj Peugeot stekla dodatnih 2% dionica PSA i više od toga ne mogu po samom dogovoru o spajanju, bar ne mogu od danas do kraja prvih 7 godina od dana spajanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, N.N. said:

PSA su ti koji su molili FCA na spajanje,

:D

 

Valjda si svestan da na tom nivou biznisa nema moljenja vec samo poslovnog interesa.

 

Inace je praksa da onaj koji moli obicno dobije poziciju glavnog i izvršnog direktora na čelu nove grupe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Woodoo said:

...dobije poziciju glavnog i izvršnog direktora na čelu nove grupe. :D 

Pa, nije baš tako... ;) 

 

Carlos Tavares u PSA ima dve titule jer je glavni tamo: PSA ''Chairman'' i PSA ''CEO''.

Carlos Tavares u FCA/PSA ima jednu od te dve funkcije: FCA/PSA Group ''CEO''. Drugu funkciju nema, već je FCA/PSA Group ''Chairman'' John Elkann.

 

Šta na zapadu može ''CEO'', a šta ''Chairman'' može svako lako da progugla. Ukratko:

 

The CEO is a company’s top decision-maker, and all other executives answer to him or her. The CEO is ultimately accountable to the board of directors for the company’s performance.

The Chairman of a company is the head of its board of directors.

Directors appoint–and can fire–upper-level managers such as the CEO and president. The Chairman typically wields substantial power in setting the board’s agenda and determining the outcome of votes. But he or she does not necessarily play an active role in everyday management.

 

The balance of power between the CEO and the Chairman varies widely from company to company. Because the CEO cannot make major moves without the board’s assent, and his or her job security depends on their satisfaction, the Chairman of the board is technically his or her superior. And an active Chairman may use this power to effectively become the co-head–and ultimate boss–of the corporation. But most Chairmen are not so involved, which leaves the CEO with considerable flexibility in running the company. 

 

Prosto rečeno, Tavares nikome ne polaže račune za ono što bude radio...osim Elkann-u.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavares i kompletan menadžent PSA mogu komotno da preuzmu čelne pozicije u savezu, ako do toga dođe. FCA diletante hitno najuriti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misliš da su u PSA bolji? Možda marketing. No u isto vrijeme dok je PSA pravio vrhunske rezultate u Europi su van nje srozali sve što se srozati dalo.

 

Sa druge strane imamo FCA menadžment koji je pokazao da zna i može voditi stvari kako treba u dvije Amerike.

 

Što hoću reći. Da poslovni pristup u svakoj regiji mora biti drugačiji. Što ide u regiji B ne ide u A ili C. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA gubi pozicije u Južnoj Americi (u Brazilu su bili prvi, sada su treću, u Argentini su 4-5, Meksiku statistička greška)...

PSA je bio loš do 2013/2014, dolaskom Tavaresa sve se promijenilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto kao što je smešno napisati da je Tavares postao ''sve i svja'' u novoj FCA/PSA grupi. Jednako su smešne obe stvari, nema razlike.

FCA i PSA brak je spoj ''gubitnika'' u autoindustriji kojima je to poslednji dobar pokušaj da prežive. Pisao sam o tome ranije ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78730-peugeot-i-fiat/&do=findComment&comment=1521394

 

- PSA ne postoji van tržišta Evrope čime su postali lokalni proizvođač automobila, suprotno od jednog od glavnih ciljeva koje je Tavares proklamovao kad je prešao iz Renault-a u PSA. Kada se PSA poslednji put dogodila ista takva situacija (da ne postoje van Evrope), spašeni su 2012. godine od bankrota parama vlade Francuske i Kineza.

- FCA u Evropi stoji loše, naročito najmasovniji brend po volumenu prodaje - Fiat. 

- PSA je pao sa 700k vozila godišnje u Kini (pre 5 godina), na jedva 100k 2019. godine. FCA, iako tek malo bolji od PSA sa ciframa prodatih vozila u Kini, takođe je tamo loš. Ne može postojati uspešan proizvođač automobila bez značajne prodaje u Kini.

- PSA uopšte ne postoji u Americi. FCA sve što zarađuje je u Americi, al' ne mogu doveka Jeep i RAM da drže kompaniju.

- PSA oko trećine svojih prihoda nema od prodaje automobila, nego od prodaje delova za njih (Faurecia).

- I FCA i PSA imaju zanemarljiv deo svoje ukupne prodaje automobila na struju (u bilo kom obliku). FCA je imao 0%, PSA je imao 0.3% u vreme kad su dogovarali spajanje, čime se vidi koliko kasne u tome.

- PSA nema u svom portfoliu luksuzne/sportske brendove, a baš na njima je najveća zarada i ukupna njihova prodaja raste iz godine u godinu. FCA ima takve brendove u svom porfoliu, ali nikako ne uspeva da na njima zaradi pare.

- Autonomna vožnja...šta je to pitaju se iz PSA i FCA...

 

U zajedničkoj FCA/PSA grupi porodica Agnelli je najveći pojedinačni akcionar.

U zajedničkoj FCA/PSA grupi John Elkann iz FCA je ''Chairman''.

U zajedničkoj FCA/PSA grupi Carlos Tavares iz PSA je ''CEO''.

Nisam ovako slučajno poređao, svako može sam da progugla šta sve te pozicije znače i oko toga nema šta da se raspravlja među iole pametnim ljudima.

 

Niko nikoga nije molio, nego su se dva nesnađena proizvođača automobila udružila da pokušaju da naprave temelje svog opstanka u narednim decenijama.

Priča kako jednima cvetaju ruže, a drugi su u problemu (bez obzira koji su jedni, a koji su drugi) nema blage veze sa činjenicama bez obzira da li to piše N.N. ili Woodoo.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Elra said:

FCA gubi pozicije u Južnoj Americi (u Brazilu su bili prvi, sada su treću, u Argentini su 4-5, Meksiku statistička greška)...

 

Jedino važno tržište Južne Amerike je Brazil. FCA je u 2019. tu završio na prvom mjestu i to sa rastom koji je bio daleko veći od rasta tržišta.

 

Uz to su uspjeli prebaciti i product mix sa jeftinih Una i Palia na relativno skupe Renegadea, Compassa i Tora. Recimo to im je problem u Europi. Kako prebaciti nekoga sa Pande i Ypsilona na nešto skuplje.

 

FCA je najprofitabilnija grupa u Južnoj Americi.

1 hour ago, vagenovac said:

Svakako je smesno reci da je PSA molio FCA :) 

 

PSA svakako FCA nije najpoželjniji partner.

 

Isto tako treba imati u vidu da je PSA od 2014. na ovamo više puta pristupao FCA. Svaki put su bili odbijeni. Uostalom činjenično je stanje da je jedan Renault od strane FCA bio poželjniji partner. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct ne razumem ovoliko pisanije oko jeden veoma ocigledne budalastine koja je napisana a to je da je PSA molio FCA da se spoje. :D Ovo je u rangu one izjave da ce Tipo imati AWD. :D

 

Moja reakcija se odnosila na tu molbu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Woodoo said:

...oko jeden veoma ocigledne budalastine koja je napisana a to je da je PSA molio FCA da se spoje. :D

Jednaka je budalaština koju si ti onda naveo kao argument da PSA nije molio FCA.

Nije dobro jednu bezveze stvar (PSA molio FCA) osporavati tako što se napiše druga jednako bezveze stvar (Tavares je postao ''sve i svja'' u FCA/PSA).

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sad u NorthA nastupi kriza, a samo je pitanje intenziteta, FCA je tu najeb.... 

Veliki SUV i truck na kojima se zarađivali lovu će pasti, a novih jeftinih srednjih modela nema. Tu mislim i na limuzine i crossover. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...