Danig984 19 Posted March 6, 2019 (edited) Nakon sto sam neko vreme davio ljude na forumu pokusavajuci da se sto bolje informisem pre kupovine, konacno sam kupio auto. Ko je pratio temu Novi Bravo video je pricu Ukratko posle 2 meseca prodaje starog auta i sve vreme gledanja po oglasima i citanja ovog foruma izbor je pao na lep primerak iz uvoza. Od svega sto sam gledao po oglasima, kod ovog se uklopilo da je dobro stanje i dobar paket opreme, pa je izbor pao na njega. Posle provere sa majstorom naravno. Majstor je potvrdio problem sa senzorima koji stoji na tabli ( a koji je i sam prodavac prijavio kao manu), i osim toga nije nasao neku ozbiljniju zamerku. Kupljen u Italiji od prvog vlasnika, i po svemu sudeci pravih 186k km na tabli Nisam stigao ranije da predstavim, bio sam malo u guzvi, a danas je na velikom i malom servisu, pa cu za sada staviti par slika koje sam skinuo sa sajta. Oprema je Emotion, tj ima: 4 x podizace elektro podesivi retrovizori sa preklapanjem hill holder digi klima blue and me sistem naslon za ruku sa rashladnom komorom fabricki zatamnjena stakla maglenke podesavanje lumbalnog dela na vozacevom sedisu parking senzori i napred i nazad (treba da se popravi) tempomat i to je to cega trenutno mogu da se setim Ima i neki naknadno ugradjen sistem protiv kradje, sa kljucem na stubu volana. Za pocetak veliki servis, a od ulaganja( za sada nista hitno) su ti pomenuti senzori, soferka ima ogrebotine (italijan nije zamenio brisace na vreme) pa cemo videti da li ce moci da se polira ili ce morati da se menja, i vozacev suncobran malo visi pa smeta ( trenutno reseno cicak trakom) Prvo malo da se vozi, da vidim kako i sta, pa onda sredjujem ove za sada ne hitne stvari. Do sada sam vozio samo benzince, pa mi treba malo vremena da se naviknem na dizela i to sa 6 brzina (potpuno novo za mene) Motor je 1.6 mjet od 77kw ili 105 konja. Nisam nasao zadovoljavajuci primerak sa 120 konja ali za sada mi deluje da ce i ovoh 105 biti dovoljni. Provozao sam se jedno 200 km i moram priznati da lepo ide. Lakse obidjem nego u prethodnom ( Pezo 307 1.6 benzin 80kw) Sad preostaje malo vozanja da se bolje upoznamo i doterivanja za pocetak... Edited March 6, 2019 by Danig984 4 marko.jovanovic, Ivan, neshtry and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14851 Posted March 6, 2019 Lep!Puni lepih kilometara!Sent from my LG-M250 using Tapatalk 1 Danig984 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17669 Posted March 6, 2019 Znaci ipak je pao onaj 105 KS iz Rume (ako se dobro secam). Nikoga ne davis, tu smo da se pomognemo koliko smo u mogucnosti . Drago mi je da si poslusao savete da vredi obratiti paznju na njega i otisao da pogledas uzivo, jer to je ipak jedino merodavno. Odlicna stvar je sto je ta verzija motora bez DPF - imas jednu traktorsku brigu manje. I kao sto ti tamo na temi rekoh, turbo je obican, nije sa promenljivom geometrijom kao kod jacih. Uz pomenute servise, razmisli odmah i o zatvaranju EGR ventila, pogotovo ako bude pravio probleme. Imas 2-3 teme na forumu o tome, da ne off-ujem ovde, pa odluci kako ti mislis da je najbolje u tvom slucaju. Licno ne bih gubio vreme na poliranje soferke, obicno su rezultati nikakvi, napravi se "dioptrija" na soferci koja zna da smeta narocito nocu. Suncobran je pomalo deficitarna roba po otpadima, ali moze se naci. Performansama porediti turbo i prethodni atmosferski motor iste kubikaze i slicne snage - apsolutno je suvisno, pre svega zbog obrtnog momenta i performansama na nizim obrtajima. Nemoj samo da te to povuce u stalnu taxi voznju u donjem opsegu skale, slobodno ga ponekad zavrti da masina prodise. Nadam se da ce te autic ubuduce lepo sluziti, uz sto manje troskova i sto vise zadovoljstva - pa da u zdravlju menjas za noviji i bolji! 1 Danig984 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 6, 2019 @Ivan Dobro se secas Kao sto rekoh, prvo ono sto mora, znaci redovni servisi, a sto se ovih drugih ulaganja i egr tice o tome cu za jedno mesec - dva da razmislim. Za sada bih hteo malo da se vozim i upoznam auto i da pricuvam novac dok ne vidim da li ce pokazati jos nesto u tom vremenskom periodu, pa onda resavati stvari po prioritetu. Prvi utisci su dobri, za mene je posle 2001 godista ovaj auto kao nov. Ne samo da je po godistu noviji i bolje ocuvan, nego je bas ogromna generacijska i tehnoloska razlika. Za sada mi je glavni problem da naucim da vozim dizela, jer se ipak drugacije ponasa, i moram cesce da gledam u cajgere. Moram nauciti da saltam brzine i da nadjem gas i obrtaje, ne znam kako bih se drugacije izrazio. Poseban ''problem'' mi predstavlja brzina, tj. trenutni nedostatak osecaja za istu, jer imam utisak da se vozim ispod ogranicenja, a kad bacim pogled na cajgere ono na 100-110 Pa se bojim da ne dobijem neku cestitku dok se ne naviknem, a ne mogu ni da zalepim pogled u skazaljku, slupacu se negde. Uglavnom mi za sada ostaje da se sto bolje upoznam sa autom, spremio sam fles da prebacim glasovne na engleski pa da se malo i sa tim poigram i upoznam. Naravno i malo lickanja i detaljnijeg ciscenja i glancanja enterijera, a i spoljasnosti, da malo uglancam crne delove od spolja, mozda ispoliram neke sitnije ogrebotine i videcu sta jos... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17669 Posted March 6, 2019 (edited) Pametno, prvo najbitniji servisi, pa posle polako na detalje dok malo "sviknes" auto. Sto se voznje tice, videces vec i sam po osecaju, kao i za svaki drugi. Najvise mu prija voznja oko podrucja max obrtnog momenta. A ima tu i caka o kojoj smo pisali - fabrika kaze da je max torque na samo 1500 rpm, a svaki koji sam vozio (105, 120, lepo odrzavani) se budi tek negde na 2200-2300 rpm. Sto potvrdjuju i grafici koje su ljudi dobijali na merenjima. Generalna preporuka za turbo-dizelase je ne patosirati ih iz niskih obrtaja radi ocuvanja komponenti prenosa, konkretno na tom je obrtni 290 Nm. Takodje je pozeljno s vremena na vreme ih i produvati na otvorenom - max snaga ti je na 4000 rpm, tako da (npr. u preticanjima) u saltanju obrtaji padaju na malo iznad podrucja max torque i auto lepo nastavlja brzinu na brzinu, videces sve i sam. Taj motor bi u nekoj manje zahtevnoj voznji trebao da bude i racionalan potrosac. Edited March 6, 2019 by Ivan 1 Danig984 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 6, 2019 (edited) Pa dobro na otvorenom se nekako i snadjem, ali po gradu moram jos da ga ubodem. Aj mi prevedi to ovako, ako ti nije problem. Na koliko obrtaja treba da bude kad ga vozim 50 u gradu. Znam da je na benzincima to oko 2000 tj ako padne ispod 2000 saltas na dole. Jel onda na dizelu oko 1500? Edited March 6, 2019 by Danig984 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17669 Posted March 6, 2019 (edited) Kod mene odnos brzina/rpm zavisi od trenutnog raspolozenja . Ne opterecuj se mnogo sa gledanjem u obrtaljku, vec slusaj sta prija masini i kako reaguje. Generalno je optimalni opseg rada oko podrucja max torque, ako kuliras moze i ispod toga na pomenutih 1500+ rpm, ali ga ne daviti tako stalno i izbegavati patosiranje "iz bunara". A i slobodno ga zavrti kada zatreba snage (max je na pomenutih 4000 rpm), crveno polje ne oznacava opseg u kom ce se motor raspasti , vec podrucje u kojem prestaje racionalna eksploatacija. Edited March 6, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted March 6, 2019 @Danig984: čestitam na kupovini, i na ulasku u klub dizelaša Želim ti da te auto dobro služi, i da ne ne pravi problema, što je najbitnije. A što se tiče vožnje, kao što su ljudi već rekli, vozi po osećaju, samo nemoj da ga mučiš potapanjem gasa sa malih obrtaja u višem stepenu prenosa. Iako vozim dizela, volim da sam siguran u preticanju, tako da sam na primer sa starim bravom 1.9JTD u preticanje sa 80km/h kretao skoro uvek trećom, da bi što pre završio, takav je bio prenosni odnos, mogao je trećom 120 da ide. 1 Danig984 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted March 6, 2019 Da se lepo navozaš 1 Danig984 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 6, 2019 Srecno kolega, u zdravlju da se sluzite! Ne opterecuj se tom promenom sa benz na dizel, ovi mladji automobili su tako pravljeni da nemas sta ti tu da razmisljas. Vozi normalno, po osecaju, ili plasticno receno vrti se h opsegu od 1700-2500rpm pa ces videti i sam sta ti najvise odgovara. Mozda je kod tebe optimalno lupam 1400-2000rpm.. nebitno Moj savet je uvek prvo malo u mestu da odradi prilikom prvog starta i isto tako posle neke duze voznje .Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока 1 Danig984 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 6, 2019 Glasovne komande prebacene na engleski, i slusa me Pratio uputstva sa foruma i odradjeno bez problema. Povezan telefon,malo sam se igrao danas. Stvarno zgodna stvar taj blue&me 2 marko.jovanovic and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted March 7, 2019 18 hours ago, Danig984 said: Pa dobro na otvorenom se nekako i snadjem, ali po gradu moram jos da ga ubodem. Aj mi prevedi to ovako, ako ti nije problem. Na koliko obrtaja treba da bude kad ga vozim 50 u gradu. Znam da je na benzincima to oko 2000 tj ako padne ispod 2000 saltas na dole. Jel onda na dizelu oko 1500? Evo kako ja šaltam 2.0tdi, malo pre sam snimio, u odlasku na posao. U momentu snimanja sam prešao nekih 4km od kada sam krenuo, obrati pažnju kako skoči prosečna potrošnja kada ga malo stisneš Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 7, 2019 140 u gradskoj Hvala za snimak Uglavnom si mi potvrdio ono sto se i meni cini ispravno, tj, gradski kruz od 50-60 treba da bude tu negde izmedju 1500 i 1700 rpm okvirno. Btw, check engine? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted March 7, 2019 Ah, check engine i fau ve su ko nokat i meso Ma EGR, blindirao sam ga, a ne stižem da odem na remap, pošto će tom prilikom svakako biti ubiven. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted March 7, 2019 To mora tako..., Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17669 Posted March 7, 2019 @Danig984 Mozda ce ti biti interesantna ova tema: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 7, 2019 Hvala Ivane Resio sam da iskoristim ovo lepo vreme danas. Zavukao sam se pod zadnji branik i uspeo da resim problem sa senzorima. Taj zadnji desni koji je prikazivala dijagnostika kao neispravan, je samo bio u prekidu. Jeste da je bilo malo nezgodno, i morao sam da dodam jos malo zica da bih mogao da povezem, ali uspeo sam. Nema vise greske na tabli i piste kad pridjem zidu. 2 MS PK and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17669 Posted March 7, 2019 Level pro . 'Aj kada te ne bude smaralo, samo da mi objasnis par stvari oko Brava . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 7, 2019 @Ivan Ma nema problema Sad samo da resim drugi problem koji se pojavio sa senzorima, jer sada konstantno piste. Jedan od prednjih je malo upao u rupu, pa verovatno konstantno detektuje prepreku. Sad samo moram da skontam kako da dodjem do njega. Ali dobro, sad bar ne prijavljuje gresku koja me je nervirala i zbog koje sam najvise to i odradio. Za sada ih iskljucim samo. Samo kad se zuti trouglic ugasio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted March 7, 2019 MS PK bi ovim izvukao senzor:Sent from my SM-G950F using Tapatalk 2 bglion and Danig984 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 7, 2019 @totti Sto da ne?! Vredi pokusati 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 7, 2019 Dosao bi...do kutije osiguraca i resim za sekundu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 9, 2019 Reseni senzori. Kao sto sam i mislio, problem je pravio taj prednji sto je upao malo unutra. Reseno pomocu lepka, jer nema nacina da im se pridje a da se ne skida ceo branik. Sad rade kako treba. Jos jedan problem manje. Ostaje da se resi soferka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17669 Posted March 9, 2019 Jos kada smo komentarisali na osnovu slika iz oglasa : On 2/24/2019 at 6:57 PM, Ivan said: Enterijer deluje ocuvano, spolja mi je nesto cudna cela leva lajsna i jedan prednji parking senzor ili fali ili je upao unutra (mozda tu treba traziti uzrok greske koju prijavljuje na tabli). Super da si sredio. Za soferku ti rekoh, ako su risevi prilicni, bilo kakvo gubljenje vremena sa poliranjem moze samo jos da napravi dioptriju. Polako skupljaj parice, pa kad budes u mogucnosti zameni. Imas na nekoj temi, pominjali su ljudi cini mi se da u Sapcu neko valja Saint Gobain za smesne pare (u odnosu na cenu iz originala), tipa 140-150 EUR. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danig984 19 Posted March 10, 2019 @Ivan Bas taj koji si primetio. Ali nije bila greska zbog njega, on je samo konstantno pistao kad je greska nestala. Ali sad sve radi kako treba. Sto se soferke tice, gledao mi je covek koji radi, kaze da moze da se odradi, jer su u pitanju vise kao neke naslage od gume, tj, kao kad te neko cukne pa ti ostane njegova boja, tako je ovde ostalo od brisaca. On kaze da ce se srediti i da nece biti dioptrije, bas sam ga pitao za to. Trebalo bi da idem sutra ili u utorak pa cemo videti kako ce da ispadne. Malo je nezgodno da se uslika, pa evo par fotki koliko moze da se vidi: Ne bih sad da menjam , a hteo bih da resim, jer mi bas kvari utisak da je auto kao nov A i bas me iritira ova gornja, iako je manja, ali mi se nalazi bas u nivou ociju. Quote Share this post Link to post Share on other sites