Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert video: Test 2020. Mazda CX-30

 

Za sve one kojima je Mazda CX-3 premala, Mazda CX-5 prevelika, imaju CX-30 koji se pozicionira tačno između ta dva modela:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. Mazda CX-30

 

Ko želi Mazdu 3, ali hoće da sedi na većoj visini od asfalta, hoće Mazdu 3 podignutu da bude SUV = CX-30:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

parkers.jpg Parkers video: Proba Mazda CX-30

 

Unutrašnjost skoro ista kao kod Mazde 3, što je i normalno imajući u vidu da je i napravljena na toj osnovi...što znači i da će pozadi biti skučeno, a gepek je prosek klase. Dizela nema u ponudi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-30 dobija turbo verziju

 

206981-mazda-cx-30 03.jpg

 

Nova Mazda 3 dobila je novi 2.5 četvorocilindrični turbo motor i kompanija je sada potvrdila da će isti agregat biti dostupan i na krosoveru CX-30. Motor pravi 250 KS i 433 Nm obrtnog momenta sa premium gorivom, ali ta brojka pada na 227 KS 420 Nm sa redovnim gorivom, ali i to je odličan rezultat. Motor će biti povezan sa šestostepenim automatskim menjačem, a Mazda je potvrdila da će pogon na svim točkovima biti standardni.

 

206983-mazda-cx-30 02.jpg

 

CX-30 Turbo odlikuje se sjajnim crnim ogledalima i 18-inčnim alu felnama sa crnom završnom obradom. Model takođe ima nešto veće vrhove izduvnih gasova i turbo oznake na vratima prtljažnika. Mazda je rekla da kupci mogu očekivati elegantan enterijer sa hromiranim naglascima, retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem bez okvira i 8.8-inčni sistem za zabavu. Vozači će takođe naći Bose audio sistem sa 12 zvučnika, višenamenski upravljač i crnu gornju kontrolnu tablu.

 

206982-mazda-cx-30 01.jpg

 

CX-30 Turbo biće u ponudi sa asortimanom sigurnosnih karakteristika i-Activsense, uključujući prilagodljivi sistem prednjeg osvetljenja, tehnologiju prepoznavanja saobraćajnih znakova i kameru od 360 °. Tu će biti i podrška za kočenje Smart City i pomoć pri zastoju u saobraćaju. Cene ostaju nepotvrđene, ali model će verovatno biti skuplji od Mazde3 Turbo koja počinje sa cenom od 29.900 dolara (25.250 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda CX-30 G150

 

Nije ni klasični kompakt kao Mazda3, niti veliki SUV koji (iako trenutno veoma popularni) neće zauvek biti traženi kao danas zbog svojih mana poput povećane potrošnje, velikih troškova održavanja...i, onda između ta dva sveta dolaze ovakvi krosoveri:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacionalna Klasa test: Mazda CX-30 G122

 

cx30 nk025.jpg

 

Aktivno popunjavanje praznina u svom portfoliju Mazda završava sa CX-30 modelom čime je kompletirana ponuda okrenuta evropskim i sličnim tržištima. Sada japanska kompanija nudi čak tri SUV modela u poslaganih na otprilike 40 cm dužnih. U fokusu teksta je novi model, koji je tačno između CX-3 i CX-5 modela. Kako se kupci u sve većem broju okreću ka SUV vozilima, tako proizvođači prilagođavaju svoje ponude. S obzirom da je CX-5 pozicioniran na samom, daljem, kraju kompakt segmenta dok je CX-3 uprkos primetno većim gabaritima nego model 2 na čijoj je platformi baziran.

 

cx30 nk024.jpg

 

Slična situacija je i kod putničkih modela, ali je zbog cenovne premije koju sa sobom nosi SUV izvedba, cenovna razlika prilična. Upravo tu ''rupu'' je vrlo lepo popunjava Renault-Nissan alijansa čiji su modeli Qashqai i Kadjar upravo za tih ''pola broja'' manji od većine aktera u kompakt SUV klasi, ali su oni i cenovno bili primetno jeftiniji od većine ostalih konkurenata iz klase.

 

cx30 nk023.jpg

 

Prirodno, Mazda je odlučila da u ponudu uvede CX-30 koji bi praktično popunio tu prazninu gde se nalaze kupci koji imaju relativno mladu porodicu tako da im je CX-3 premali, dok je CX-5 tražio veće izdatke za prostranost i prtljažnik koji mladim porodicama možda nije preko potreban ili bar nisu spremni da tu dodatnu komociju i plate. Dakle, CX-30 stiže kao alternativma Qashqai/Kadjar kupcima, kao i onima koji za sličnu količinu novca možda ipak radije žele dizajn i kvalitet Mazde na uštrb prostora koje nude jefinije opcije iz Koreje.

 

cx30 nk022.jpg

 

Sam naziv modela je van uobičajenog obrasca imenovanja modela, ali odluka da se uvede 30 umesto korišćenja broja 4 govori da će Mazda možda biti naklonjena BMW označavanju gde bi CX-4 ili CX-6 mogli biti kupe varijante SUV vozila čime bi se Mazda i definitivno priključila premijum segmentu gde se jedino i mogu naći kupe verzije SUV modela.

 

cx30 nk021.jpg

 

CX-30 koristi aktuelnu KODO filozofiju dizajna koja u poslednjoj evoluciji u prvi plan stavlja predimenzioniranu prednju masku, kao i nešto duži prednji deo čime se uprkos SUV dimenzijama ostvaruje daleko elegantniji profil vozila.

 

cx30 nk020.jpg

 

KODO filozofija pored određenih proporcija i dizajnerskih rešenja obezbeđuje da je i završna izrada u skladu sa ostatkom detalja koji se promovišu. Zato CX-30, popust i ostalih modela, ima izuzetno ujednačene i vrlo male razmake između panela čime se ističe visoki kvalitet proizvodnje i završne obrade, a što često nije slučaj ni kod skupuh modela marki koje se diče svojim premium statusom.

 

cx30 nk019.jpg

 

Bočno gledano, CX-30 uvodi potpuno novi element koji do sada nismo imali prilike da vidimo u toj meri na drugim CX modelima - plastična zaštita je sada zauzela daleko veći prostor nego što je to ranije bio slučaj, kako na pragovima, tako i oko točkova. Konstruktori često koriste plastične elemente zaštite kao suptilan način da se sugeriše terenska sposobnost vozila što je možda bio i pokušaj da se kompaktni SUV čija je primarna namena urbana vožnja učini malo mišićavijim kako bi se eventualna publika malo proširila.

 

cx30 nk018.jpg

 

Mazda nudi 16 ili 18 točkove u zavisnosti od toga koji ste paket opreme odabrali, a na raspolaganju je devet različitih boja karoserije čime se polako, ali sigurno, kupcima nudi sve širi spektar izbora i time će ''pritisak'' na Soul Red Crystal opciju u kojoj je test vozilo postati nešto manji, jer ovako sjajna boja karoserije pomalo gubi na efektu ako je svaka druga Mazda upravo u toj boji.

 

cx30 nk017.jpg

 

Zadnji deo je dobio novi KODO tretman što znači da je poklopac prtljažnika prilično neobičnog izgleda za koji Mazda u svom PR tekstu tvrdi kako vozilu daje sportskiji karakter. Nama taj zadnji deo zvuči vrlo nedorečeno, a iz nekih uglova prosto niste sigurni da li je automobil već bio udaren, ili naprosto to tako treba da izgleda.

 

cx30 nk016.jpg

 

Agresivne svetlosne grupe kako napred, a tako i pozadi, CX-30 čine daleko zanimljivijim za videti u uslovima smanjene vidljivosti jer LED potpis iako nema nikakvih posebnih vratolomija kojima većina proizvođača sve češće poseže, on Mazde čini upečatljivim i veoma upadljivim. Mazda nudi kompletna LED svetla već u serijskoj opremi sa izuzetkom dnevnih svetala koja su halogena. GT paket opreme donosi dnevna LED svetla kao i adaptivni snop.

 

cx30 nk015.jpg

 

Kao što smo rekli CX-30 pretenduje na prostor između CX-3 i CX-5 modela, a dužina od 4.395mm u kombinaciji sa 2.655mm međuosovinskim rastojanjem (oko 7cm duže od CX-3, oko 5cm kraće od CX-5) to direktno i dokazuje. Ostale dimenzije su uobičajene za SUV segment - visina od 1.540mm i širina 1.795mm. Mazda enterijer je sada već dobro opisan u testovima modela koje smo imali prilike da vozimo u prethodnom periodu, tako da u CX-30 nema mnogo toga novog da se primeti, posebno što dosta elementa stiže kao iz CX-5 modela, a tako i iz nove ''trojke''.

 

cx30 nk014.jpg

 

Ako KODO dizajn već na prvi pogled privlači pažnju, taj isti princip minimalističkog ''feng šui'' dizajna enterijera nekako traži malo vremena da počnete da ga cenite. Naime, kompletan vozački kokpit uprkos tome što je jasno da je automobil dobro opremljen, subjektivno je to teško primetiti. Mazda je za ovaj minimalistički dizajn koristila japansku filozofiju koja koristi ''Ma'' tj. prazan prostor kao komponentu dizajna. To se da i osetiti, kao što smo rekli.

 

cx30 nk013.jpg

 

Novi 8.8'' ekran je niskog profila, što je u skladu sa modernim tendencijama kada su u pitanju moderni telefoni, tako da je istovremeno povećana raspoloživa površina, ali je i sam izgled centralnog displeja sada daleko bolje integrisan u konzolu.

 

cx30 nk012.jpg

 

Završna obrada je odmah i jasno primetna, a potvrdu kvaliteta možete dobiti dodirom za manje-više sve elemente posebno kada su u pitanju Revolution paketi koji dodaju kožnu oblogu plastičnih elemenata čime se, kako smo to već opsežno primećivali i ranije, jasno distancira od ostalih proizvođača i jasno ističe svoje premium aspiracije.

 

cx30 nk011.jpg

 

Ekrani su visoke rezolucije, tako da u tom segmentu nekih realističnih u zamerki nema jer zaista smatramo da kvalitet ispisa na displejima u automobilu treba da pruži dovoljan kvalitet, a ne da o kvalitetu vozila pričamo kroz rezoluciju, broj tačaka po inču i ostalim metrikama koje se primenjuju na tehničku robu.

 

cx30 nk010.jpg cx30 nk009.jpg

 

HMI Commander i dalje ima savršenu taktilnost, što će posebno pogodovati audiofilima koji imaju istančan osećaj na tu temu. Softver i dalje nije posebno unapređen i mi tradicionalno muku mučimo sa razumevanjem ideje kako se raspoređuju radio stanice i kako elegantno menjati stanice koje nisu u ''favoritima''. Ovo možda nije realan scenario za vlasnike automobila, ali nama često nedostaje vremena da potpuno podesimo vozilo tako da često ne nađemo za shodno da podešavamo sopstvene „preset“ radio stanice već idemo od jedne do druge, što verovatno nije bila zamisao Mazda inženjera prilikom pravljenja korisničkog interfejsa (iliti UX, jelte).

 

Ergonomija vozačke pozicije i komandi je odlična i tu već dugo nemamo zamerki kada vozimo Mazda modele. To je jedan od elemenata koji je jako teško uočljiv na kratkom testu kakav obično mogu očekivati potencijalni kupci, ali je dugoročno izuzetno bitan. Nožne komande su lagane za korišćenje, dok je menjač vrlo kratkog hoda i sa sjajnim povratnim informacijama što će svima koji vole proces vožnje biti takođe veliki dobitak, a da to često uopšte nije ni blizu značajnog razloga prilikom izbora vozila.

 

cx30 nk008.jpg cx30 nk007.jpg

 

Udobnost sedišta je, ponovo, odlična. Za razliku od CX-3, CX-30 sa nešto dužom karoserijom i dužim međuosovinskim rastojanjem sada nudi sasvim dovoljn prostora na zadnjoj klupi da se smeste odrasle osobe, dok će deca/tinejdžeri imati vrlo udobno sedenje i na dužim relacijama. Prtaljažnik do 430l (VDA) je opet između CX-3 i CX-5 modela, a donja visina prtljažnog otvora od samo 731mm omogućava lak pristup tovarnom prostoru, što će ciljna grupa korisnika ovog vozila izuzetno ceniti.

 

cx30 nk006.jpg

 

Pogonska grupa je identična onoj koju i inače imamo priliku da vidimo u Mazda3 modelima tako da tu posebnih noviteta zapravo i nema. U ponudi su dva atmosferska SkyActiv-G benzinca - jedan sa 122KS i drugi sa 180KS. Sa strane dizel ponude tu je novi 1.8 dizelaš koji bi trebalo da bude zanimljiva opcija kupcima koji očekuju velike kilometraže, ali sa opštom ''anatemom'' prema dizel pogonskim agregatima ne treba očekivati da će ova opcija biti posebno popularna, a sasim tim i cenovno primamljiva.

 

cx30 nk005.jpg

 

G122 je verovatno najčešći izbor kupaca jer Mazda kao bazni agregat zapravo nudi vrlo solidan motor koji bi se kod većine drugih kompanija verovatno nalazio u sredini ili čak pri vrhu ponude. Atmosferski agregat ne nudi obilje obrtnog momenta koje nude savremene turbine, ali je daleko od toga da ga morate vrteti u potrazi za snagom. Odlično vuče od niskih obrtaja, što znači da je potrošnja vrlo prihvatljiva, a što smo već dosta puta ponavljali vozeći Mazda modele opremljene ovim motorom. Konstrukcijski G122 zapravo favorizuje niske i srednje obrtaje, tako da odlazak u više obrtaje ne nudi nikakvu posebnu satisfakciju niti po pitanju prirasta snage, niti po zvuku koji stiže iz duple izduvne grane.

 

cx30 nk004.jpg

 

Ogibljenje koristi Makferson napred i torzionu šipku pozadi, dok se ponašanje automobila poboljšava G-Vectoring sistemom koji je za ovu generaciju vozila dodatno revidiran i nosi oznaku Plus. Novi sistem bi trebalo da je još više aktivan jer se sada asistencija prilikom skretanja ne obavlja samo kašnjenjem paljenja smeše (i time smanjenjem obrtnog momenta) već Plus verzija sistema sada može pojačati taj efekat blagim kočenjem na unutrašnjem točku kako bi se povećao moment na spoljnoj strani vozila i time prolazak krivine učionio tečnijim. Mazda pored navedenog GVC Plus sistema nudi dosta pomoći vozaču već u serijskoj opremi - automatsko kočenje, automatska duga svetla, nadzor slepog ugla, nadzor kolovozne trake sa asistencijom i nadzorom bočnog saobraćaja. U boljim paketima opreme se isporučuje automatsko kočenje pri kretanju u nazad sa nadzorom nazad i bočno, adaptivna LED svetla, kamera sa 360, adaptivni tempomat.

 

cx30 nk003.jpg

 

Vožnja je pokazala da je svakodnevna vožnja, uprkos ne mnogo kraćoj karoseriji, daleko lakša te da nije bez razloga dužina ispo 4.5m ipak prava ''mera'' za vožnju u urbanim uslovima. Manevrisanje jeste primetno lakše, ali je isto tako i vrlo kvalitetna zvučna izolacija učinilo vožnju dodatno lakom jer se G122 zaista jako malo čuje u redovnim radnim opsezima. Ogibljenje je takođe vrlo udobno, posebno kada se vozite gradskim rutama koje su ispresecane ili ležećim policajcima ili upalim-propalim asfaltom. Profil guma 55 pomaže i prilikom prelaska udarnih rupa (u određenoj meri, naravno) tako da se jasno vidi da je Mazda fino podešavala ogibljenje baš kako bi se bolje snalazilo sa tipom neravnina koje dominiraju urbanim rutama. Više putne brzine zvučnu izolaciju stavljaju u prvi plan jer pri 3.000 obrtaja u šestom stepenu prenosa buka u unutrašnjosti kabine je vrlo mala tako da je moguće razgovarati pri 130 bez potrebe da se povisi ton kako bi vas čuli putnici na zadnjoj klupi.

 

Ogibljenje, bar na papiru, nije posebno moderno što ne znači da CX-30 nije sposoban da obezbedi dinamičnu vožnju. Istini za volju, CX-3 je i dalje naš referentni SUV jer nudi vozne karakteristike kakve čak i pojedini hečbekovi ne mogu da ponude. CX-30 ipak ima malo mirniji temperament, sa malo više izraženim naginjanjem. Tendencija podupravljanja je jasna, ali GVC+ sistem prilično dobro maskira to ponašanje tako da je potrebno biti vrlo agresivan na komandama da dođete u situaciju gde automobil ne može da prati zadatu putanju.

 

Što se tiče pogonskog agregata i performansi, one su sasvim zadovoljavajuće. Od atmosferskog benzinca ipak ne treba očekivati nemoguće, tako da ukoliko želite vrlo nisku potrošnju koja jeste ostvariva u praksi (7 litara pri 130 km/h) morate ipak biti malo nežniji na komandi gasa. U gradskim uslovima potrošnja je nešto viša i kreće se oko 8 litara u proseku, dok se vožnja magistralnim pravcima ili bilo kojim drugim tipom puteva gde nema stani-kreni dešavanja daleko niža i sa dosta lakoće je moguće imati prosek i ispod 6l.

 

cx30 nk002.jpg

 

Rekli bi smo još jedan u nizu vrlo pametnih i dobro izbalansiranih odluka koje povlače ljudi u Mazda menadžmentu. Jasna je tendencija kupaca da se pomeraju ka SUV vozilima, tako da je ovim modelom jasno gađana prilično velika ciljna grupa kupaca koji traže zamenu za kompakt hečbek, a koji pak nemaju želju da daju preko 30.000€. Upravo to nudi CX-30.

Ukoliko ste pažljivo čitali tekst, primetili ste da smo spomenuli Revolution paket opreme. To zapravo više nije tačno, jer je Mazda prešla na nešto jednostavnije pakete opreme, a što je opet vrlo slično onome što rade premium marke. Pozitivno je što drakonske cene koje kod premium marki morate platiti je onog trenutka kada okrenete stranicu sa dodatnom opremom, koja je zapravo ono gde vi plaćate tu premiju jer nominalne kataloške cene premium automobila zapravo nisu tako visoke.

 

cx30 nk001.jpg

 

Kod Mazde sada imate standardnu i GT opremu, a svaka od tih oprema ima i svoju Plus verziju. U zbiru opet imamo 4 paketa opreme, ali je sada to malo drugačije upakovano da bi se stekao premium ''šmek'' kada listate katalog. Za CX-30 GT paketi opreme su raspoloživi samo u kombinaciji sa SkyActiveX agregatom, dok će kupci G122 i D116 motora morati da pribegnu pojačanju Plus paketa opreme izborom nekog od opcionih Sound, Style, Luxury i Safety paketa. Konkretno u našem slučaju, test automobil je bio u G122 Plus paketu opreme na šta je dodat paket Sound (Bose ozvučenje sa 12 zvučnika), Style (adaptivna LED svetla, razni dekorativni elementi), Luxury i Safety paket. Kada se na osnovnu cenu od 21.890 evra dodaju cene navedenih paketa, kao i doplata od 660€ za posebnu crvenu boju, konačna cena auta na testu iznosi 28.450€. Što se nas tiče, solidan izbor.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

testdriventv.jpg TestDrivenTV video: Proba 2020. Mazda CX-30

 

Kompaktni crossover za koji Mazda kaže da je svojim kvalitetom stigao do premiuma:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Mazda CX-30 vs Volkswagen T-Roc

 

Mazda očekuje da joj auto između CX-3 i CX-5 bude barem jednako popularan kao oni, a u tome će mu ''smetati'' i T-Roc:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg Carbuyer: Test Mazda CX-30

 

Hatchback u formi SUV-a, faktički kao Mazda3 sa većim klirensom. Ali, to bi bilo preveliko uprošćavanje i zato pogledajte video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Mazda CX-30

 

G-150 = 2.0 atmosferski benzinac sa ''blagim'' hibridom od 150 konja, koji ima tehnologiju deaktivacije cilindara.

Pogon kod Mazde CX-30 sa ovim motorom mora biti na svim točkovima, dok menjač može biti automatik ili manuelni sa 6 brzina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

driving.ca.jpgDriving.ca: 2021. Mazda CX-30

 

Dobre zimske gume, dosta snega, lep crveni auto sa 180 konja iz 2.5 motora sa pogonom na svim točkovima = Mazda CX-30:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-30 Skyactiv-G122 Plus na testu Auto magazina

 

cx30 2021 016.jpg

 

Kada se činilo da više nema novih ideja, Mazda se oglasila novim predlogom koji je kompromis između dve klase, onih putničkih i praktičnih SUV automobila. Mazdina namera da se smesti na vrh automobilske ponude traje već neko vreme. I zaista, iako još uvek nema saglasja o tome da je japanski proizvođač ušao u klub najboljih, takozvani premium segment, nema sumnje da svakim novim modelom Mazda poručuje: uverite se i sami, jer mi znamo da smo već u vrhu. Stvari su, međutim, takve da ovaj japanski brend zaista pravi sve bolje automobile. I kada ponestane ideja opet nam stigne nešto zanimljivo. Ovoga puta to je SUV koji se smestio između ''malog'' CX-3 i gabaritnog CX-5, a na bazi Mazde 3. Dakle, na našem testu bila je Mazda CX-30, rekli bismo prava mera stvari za najveći broj vozača.

 

cx30 2021 015.jpg

 

Dovoljno velika za porodične potrebe, ne previše masivna za svakodnevnu vožnju do i sa posla, sa komforom potrebnim za duga putovanja na odmor. Linije automobila su lako prepoznatljive, i predstavljaju spoj klasične elegancije i sportski oštrih detalja, pogotovo na prednjem delu.

 

cx30 2021 014.jpg

 

Takva silueta čini automobil dužim nego što zaista jeste, sa nepuna 4.4 metra. To olakšava svakodnevnu vožnju i parkiranje po zakrčenim gradovima, i daje jedno od objašnjenja zašto se ovaj novi model smestio između CX3 i CX5. Unutrašnjost je odlično zamišljena. Udobna sedišta, pozicija vozača, komfor za putnike napred i pozadi odmah daju utisak kvaliteta.

 

cx30 2021 013.jpg

 

Jedino preglednost donekle trpi zbog redukovanih staklenih površina i malog stakla na zadnjim vratima. Ali, to je nadomešteno brojnim kamerama i senzorima, tako da već posle nekoliko sati vožnje potpuno vladate prostorom oko automobila.

 

cx30 2021 012.jpg

 

Osim tih kamera, CX-30 ima i kamere koje prikazuju situaciju oko vozila u saobraćaju, sa prednje i zadnje strane, kao i iznad automobila, tako da sve eventualne mrtve uglove možete da kontrolišete pritiskom na dugme smešteno na levoj strani panela.

 

cx30 2021 011.jpg

 

Brojne komande zadužene za bezbednost vožnje, podešavanja, memoriju (dve pozicije) sedišta, navigacioni i infotejnment sistem pomalo komplikuju snalaženje u početku. S vremenom se naviknete na raspored komandi, pa vam sve te prednosti i mogućnosti dođu i kao korisna pomoć i dobra zabava.

 

cx30 2021 010.jpg

 

Lista opreme, dodatnih opcija i bezbednosnih asistencija je gotovo dovedena do krajnje tačke, i teško ih je sve nabrojati (zato pogledajte okvir sa standardnom i dodatnom opremom). Svakako, treba istaći automatizovano usporavanje i kočenje u slučaju iznenadnog pojavljivanja prepreke (čitaj: najčešće naglog kočenja vozila ispred), zatim kontrolu i vibracije upravljača prilikom izlaženja van trake, ali i prilagodljivi tempomat i limitator brzine. Kao što se iz oznake modela može zaključiti, testirali smo CX-30 sa benzinskim motorom, sa Skyactiv-G tehnologijom. Benzinski, četvorocilindrični motor ima zapreminu od dva litra (1.998 ccm) i isporučuje 122 konjske snage. Od ovoga postoji i jača verzija sa 150 KS, ali isključivo u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka.

 

cx30 2021 09.jpg

 

Naravno, vrhunac ponude je CX-30 sa Skyactiv-X oznakom od 180 KS. Naša verzija imala je šestostepeni manuelni menjač. Vožnja ovim automobilom je lep i udoban posao. U gradu se snalazi bez teškoća, jer je motor za takve uslove prilično elastičan i ne zahteva mnogo baratanja menjačem. Ipak, na auto-putu, zahteva konkretan pritisak na gas prilikom ubrzanja, pogotovo na malim brzinama, pri malom broju obrtaja. Jednom kada dostignete putnu brzinu, ubrzanja su linearna, ali komforna, bez efekta lepljenja za sedište.

 

cx30 2021 08.jpg

 

Prosek potrošnje kojim smo zaključili test bio je 7.7 litara benzina, sa napomenom da je odnos vožnje u lokalu i na auto-putu bio pola-pola. Za sve to vreme bićete nagrađeni mirom i tišinom u kabini. Ipak, primetili smo nešto tvrđe zadnje ogibljenje i tvrdo prelaženje preko rupa i ležećih policajaca, što izgleda muči i ovaj auto, uz brojna slična iskustva sa drugim automobilima u poslednje vreme.

 

cx30 2021 07.jpg

 

Na kraju, mnogi se pitaju koja je konkretna razlika između Mazde CX-30 i Mazde 3. Izuzev, povišenog odstojanja od tla, naravno. Krosover nudi dosta više mesta, pogotovo na zadnjim sedištima, što je i ključna razlika. Kod ''trojke'' ima tek koji centimetar iznad glava putnika prosečne visine (što je postalo standard među hečbek modelima C segmenta), dok CX-30 nudi više komfora.

 

cx30 2021 06.jpg

 

Slično je i sa gepekom; ''trojka'' ima zapreminu od 351 litar, dok je kod CX-30 430 litara. Ne treba zaboraviti ni Mazdu 3 sedan, koja je ipak neprikosnovena sa prtljažnikom zapremine 450 litara.

 

cx30 2021 05.jpg

 

Naravno, sve ima svoje, pa povišen klirens ostavlja posledice u smislu nešto manje oštrog upravljanja, kao i granice proklizavanja u krivinama. Da ne bude zabune, prosečan vozač teško da će ovu razliku primetiti, ali oni koji vole da poteraju auto do krajnjih limita svakako se ne odlučuju za krosovere.

 

cx30 2021 04.jpg

 

 

Dakle, ako ne želite da se saginjete prilikom stavljanja deteta u sedište, ili imate potrebu da često vozite odrasle osobe pozadi, Mazdin SUV je pravi izbor. Činilo se da je je Mazda proteklih godina zaokružila svoj program i da teško može da smisli nešto novo čime bi svoj inače dokazano kvalitetan program dodatno proširila. Pomalo iznenada, Japanci su se pojavili sa modelom CX-30, praktičnim rešenjem koje objedinjuje praktičnost putničkog automobila, sa upotrebljivošću povišenih SUV vozila. Tako smo dobili zanimljiv i kvalitetan izbor, kojim će Mazda zaintrigirati kupce širom sveta, a nema sumnje da će ovakav automobil biti zanimljiv i našim kupcima.

 

cx30 2021 03.jpg

 

Mazdin stalan pogon na sva četiri točka je dostupan uz sva tri motora, oba benzinca i dizel. Njegova cena počinje od 27.390 evra, koliko košta auto sa praktično identičnom opremom kao na našem test primerku ali jačim motorom od 150 konjskih snaga. Doplata za automatski menjač je 2.500 evra. Svaki benzinac Mazde je laki hibrid. Starter-generator radi pod naponom od 24V i ima ulogu da pomaže prilikom ubrzanja. Istovremeno, dopunjava bateriju, čija se energija koristi i u start-stop režimu. Samim tim, ne plaća se ni porez na upotrebu motornog vozila, čime se prilikom svage registracije štedi oko 100 evra.

 

Automobil je opremljen kamerom za prepoznavanje saobraćajnih znakova, koje projektuje na centralni displej. Naše iskustvo pokazuje da sistem radi odlično, i da sve saobraćajne znakove vidi na vreme, brzo ih učitavajući na instrument tablu, pa tako vozač uvek zna kako bi trebalo da vozi, koja su ograničenja ili upozorenja na pojedinim delovima puta. Međutim, u osnovnim softverskim podešavanjima Mazda je za Srbiju ostavila 120 km/h kao limit.

 

cx30 2021 02.jpg

 

Zato na auto-putu, čak i prilikom prolaska pored znaka od 130 km/h (što je novo ograničenje koje važi već neko vreme), kamera ne vidi znak sa tom brzinom. Praktično, kazaljka brzinomera ulazi u ''crveno'', opominjući vas da ste prešli prag propisane brzine. Ta greška, tačnije neažurnost pomalo je iritantna, ali trebalo bi očekivati da na nekom servisnom pregledu softver, tačnije mapa navigacije, bude ažurirana i dovedena u sklad sa važećim propisima.

 

cx30 2021 01.jpg

 

Autor: Dejan Danilović

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Mazda CX-30 Skyactiv-G 150

 

Mazda je 2019. predstavila CX-30. Reč je o kompaktnom SUV modelu koji se u osnovi bazira na četvrtoj generaciji Mazde3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2021. Mazda CX-30 Turbo

 

Mazda CX-30 GT Turbo ima 250KS/435Nm iz 2.5 motora sa 4 cilindra - pogledajte kako stoji na tržištu protiv svojih rivala u vidu npr. Hyundai Kona, Honda HRV, Toyota C-HR:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: Mazda CX-30 Turbo

 

Svi pričaju kako je Mazda podigla kvalitet, naročito unutrašnjosti...i iako to jeste istina, činjenica je da je Mazda istovremeno malo podigla i svoje cene:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel: 2021. Mazda CX-30 Turbo

 

Mazda je za 2021. godinu spremila novi, jači turbo motor za CX-30, ali to nije jedina novina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK test: Mazda CX-30 AWD AT G180

 

cx30 nk20.jpg

 

Došlo je vreme da vidimo kako se nova pogonska opcija snalazi u gabaritnijem pakovanju CX-30 kao i u kombinaciji sa AWD pogonom i automatskim menjačem. Mazda je sa CX-30 popunila relativno veliku prazninu, pogotovu kada su u pitanju manje snažna ekonomska tržišta, gde se zapravo nalazi veliki broj kupaca sa našeg tržišta. Ovi kupci imaju potrebu za porodičnim vozilom upakovanim u SUV pakovanje, na šta CX-3 baš i nije mogao da odgovori, dok je CX-5 primetno skuplji i malo manje praktičan u urbanim uslovima vožnje, ali pre svega parkiranja.

 

cx30 nk19.jpg

 

Sa te strane gledano, CX-30 je pozicioniran baš kako treba-na samoj sredini između B-SUV i ''punog'' C-SUV gabarita. Stičemo utisak da je CX-30 zapravo rezultat Mazda ''produkt planera'' koji su, sasvim sigurno, primetili da Nissan ima odlične prodajne rezultate uprkos nešto manjem prtljažnom prostoru u odnosu na konkurente iz, onoga što iz milošte nazivamo ''pun'' C-SUV tj. SUV vozila koja dužinom prelaze 4.5m.

 

cx30 nk18.jpg

 

Inicijalna ponuda agregata koja se sastojala od G122 i, potpuno novog G180, je u međuvremenu upotpunjena G150 verzijom. No, naš osvrt u ovom tekstu je na to kako se G180 ponaša kada se nalazi u težoj karoseriji i uparen sa AWD pogonom i automatskim menjačem. Videli smo kod Mazda3 modela da SkyActiv-X u praksi nije baš briljirao, ali nam se čini da pun potencijal naprosto nije ni mogao biti ostvaren zbog čudno proračunatih menjačkih odnosa. Da pogledamo onda kako se isti motor ponaša u dosta kompleksnijem okruženju.

 

cx30 nk17.jpg

 

Pre nego krenemo sa disekcijom pogonskog sklopa, da se osvrnemo na CX-30 koji je za ovu priliku isporučen u vrlo bogatoj opremi čiji je pun naziv: GT Plus Sa/So/La.

Ove skraćenice označavaju prisustvo paketa Safety, Sound i Luxury. Iskreni da budemo, nekadašnja nomenklatura obeležavanja opreme je bila daleko prirodnija tako da je daleko praktičnije reći ''Revolution Top'' i time efikasnije sažeti gornji, dosta nesrećnije formulisani naziv.

 

cx30 nk16.jpg

 

Kao što smo rekli, Mazda je menjanjem načina na koji se obeležavaju paketi opreme pokušala da se suptilno približi premium markama koje svojim kupcima upravo na ovaj način nude vozila-imate neke dve bazne verzije, a sve ostalo je po želji kupca. Da li japanska kompanija zaista treba da pokušava da imitira nemačke brendove, kada je do svog uspega došla upravo radeći dijametralno suprotno i pokazujući da opšte prihvaćeni trendovi ne moraju neophodno biti i jedini način napred? Mi mislimo da ne.

 

cx30 nk15.jpg

 

Za razliku od prethodno testiranog CX-30, ovaj je stigao u grafitno sivoj boji, koja možda nema taj upadljvi efekat kakav nudi ''duševno'' crvena, ali nam se čini da ova boja daleko bolje uklapa u celinu mat crne plastične elemente karoserije, dok hrom detalji imaju podjednako efektan rezultat kao i kada je crvena boja u pitanju. Dodatno, znamo da radarske patrole nekako uvek radije vole jarke boje što može biti korisno katkad...

 

cx30 nk14.jpg

 

Dizajn Mazde retko kada možemo da komentarišemo u negativnom kontekstu, pa je to slučaj i sada. Prednja maska jeste masivnija, ali u svetlu aktuelnih grozota koje drugi proizvođači primenjuju-ovaj dizajn se sada može okarakterisati kao vrlo diskretnim iako on to zapravo nije, baš zato što je auto skladnih proporcija sa siluetom koja ima skladne linije gledano iz svakog ugla.

 

cx30 nk13.jpg

 

Unutrašnjost je vrlo elegantna i vrlo minimalističkim pristupom. Digitalni pokazivači su savršeno uklopljeni sa mehaničkim, centralno postavljeni displej je, za današnje pojmove, vrlo skromnih dimenzija ali sasvim dovoljan. Tokom korišćenja stvarno nismo niti jednom pomislili: ''eh, da je ovaj ekran veći bilo bi daleko bolje!'' Rezolucija ekrana je, takođe, vrlo dobra tako da na polju info zabavnog sistema nema većih zamerki, osim same činjenice da autor od kako je Mazda napravila ovo rešenje ima problem sa radio uređajem koji ima prilično nelogičan sistem za organizaciju stanica i pomeranje sa stanice na stanicu. Ručna komanda za upravljanje sistemom, HMI Commander, je i dalje jedno od najtaktilnijih rešenja koje se može porediti sa vrhunskim audiofilskim sistemima gde se ovaj aspekt izuzetno ceni.

 

cx30 nk12.jpg

 

Beli kožni enterijer je još jedna od oznaka, bar kada je Mazda u pitanju, da je u pitanju auto u najboljem paketu opreme. Kožom su opšiveni i drugi delovi karoserije kao što su elementi u vratima kao i gornji deo komandne table, uz naravno upravljač i ručicu menjača.

 

cx30 nk11.jpg

 

Kao što smo već i rekli, CX-30 nudi vrlo komotno sedenje putnika na zadnjoj klupi, pod uslovom da se na prednjim sedištima nalaze osobe visine do 180cm. Prtljažni prostor je zadovoljavajući i omogućava mlađim porodicama da spakuju sve potrepštine i poneke nebitne sitnice. Ukoliko 430l prtljažnika nije dovoljno, neophodno je zagledati se u pravcu CX-5.

 

cx30 nk10.jpg

 

Mazda nudi čitavu bateriju sistema koji se bave bezbednošću u vožnji i te sisteme smo manje-više aspolvirali tokom proteklih nekoliko godina vozeći ove modele. U testiranom modelu, zahvaljujući, Safety paketu opreme se nalazi 360 kamera, upozorenje na prepreke u slepom uglu napred i pozadi, automatsko kočenje i sistem asistencije vozaču prilikom vožnje u koloni/gužvi do brzine od 60kmč gde korišćenjem aktivnog tempomata i ostalih senzora, automobil sam može održavati tempo i putanju bez pomoći vozača.

 

cx30 nk9.jpg

 

Novi SkyActiv-x agregat zapremine 2 litra, zahvaljujući naprednom sistemu kontrole sagorevanja i nešto drugačijem principu paljenja smeše u cilindrima, nudi 180KS pri 6.000 obrtaja uz 224Nm pri 4.000 obrtaja. Na papiru se čini kao vrlo ozbiljna snaga, međutim ukoliko pažnju usmerite ka obrtnom momentu, primetićete da je obrtni moment i obrtaji na kojima se nudi maksimum zapravo identična konvencionalnim atmosferskim verzijama, odnosno SkyActiv-G.

 

cx30 nk8.jpg

 

Prilikom testa ovog motora u Mazda 3 karoseriji, primetili smo da motor vrlo rado ide u više obrtaje što nije slučaj sa ostalim atmosferskim verzijama koje Mazda nudi. Deklarisana potrošnja iznosi prosečno 5.6l dok se za gradsku vožnju očekuje 6.6l. Vožnja na otvorenim putevima bi trebala biti najekonomičnija-5.1l.

 

cx30 nk7.jpg

 

Već letimično gledanje na brošuru bi svakome, ko iole razume elementarne pojmove iz fizike, trebalo da budi sumnju jer preko 1.5 tona težak automobil traži dosta energije za pokretanje, tako da bi bar ona brojka u urbanim uslovima eksploatacije morala biti vrlo optimistična, u najmanju ruku.

 

cx30 nk6.jpg

 

Ogibljenje je prilično dobro podešeno i zapravo je vrlo upotrebljivo u gradskim uslovima, jer današnji putevi u srpskim gradovima su izuzetno lošeg kvaliteta, prošarani utonulim šahtovima, rupama, neravnim i često previsokim ležećim policajcima i ostalim radostima koje pneumatici sa dosta muke apsorbuju i u većoj meri propuštaju kroz poslovično tvrda SUV ogibljenja sve do samih putnika. Pneumatici u dimenziji 215/55 (deo GT paketa) se ne mogu okarakterisati kao nisko profilni, tako da se dosta vibracija, koje su rezultat uništenih beogradskih ulica, maskira zahvaljujući kako pneumaticima, tako i pomoću ogibljenja koje je identično na svim CX-30 modelima, bez obzira na prisustvo AWD sistema-napred Makferson, pozadi torzija.

 

cx30 nk5.jpg

 

Uprkos tome što ogibljenje, bar na papiru, ne koristi moderniji multilink, ono u potpunosti zadovoljava zahteve vrlo širokog spektra vozača. Naginjanje je minimalno, ponašanje automobila vrlo neutralno, a kada se na sasvim korektne vozne karakteristike doda AWD, ponašanje u krivini postaje još sigurnije te je, imajući u vidu namenu i tip vozila, CX-30 AWD izuzetno kompetentan. G-Vectoring je kao i na ostalim modelima vrlo teško osetiti u akciji, ali je činjenica da je Mazda odlično maskirala SUV karoseriju i CX-30 se u velikoj većini situacija ponaša identično kao i hečbek ekvivalent (Mazda3).

 

Što se tiče automatskog menjača, Mazda se drži svog proverenog rešenja-šestostepeni automatski sa pretvaračem obrtnog momenta, odnosno ono što bi smo nazvali ''klasični automatik''. Mehanički gledano, rešenje je sasvim korektno i jedina realistična zamerka je činjenica da nema sedmi stepen prenosa čime bi se uticalo na smanjenje potrošnje i buke prilikom vožnje auto putem. Da, menjač jeste za nijansu sporiji da reaguje kada ste u ručnom režimu rada, ali je naše mišljenje da ogromna većina kupaca koji se odluče za automatski menjač zapravo nikada, ili skoro nikada, neće pokušavati da koristi ručne komande, a posebno kada ste za volanom SUV vozila.

 

cx30 nk4.jpg

 

Da se vratimo na potrošnju. Gradska vožnja, uprkos tome što SkyActiv-X nudi vrlo visok stepen efikasnosti, nije bila ni blizu onome što je deklarisano u katalogu. Jasno, vožnja tokom hladnog perioda znači da start-stop sistem ne može u početnoj fazi rada da bude aktivan, a iz dosadašnjeg iskustva znamo da Mazda AWD sistem unosi dosta ''troškova'', tako da u praksi smo u gradu imali oko 10l. Uz dosta pažnje, imajući u vidu hladno vreme i špiceve u beogradskom saobraćaju, možda bi to moglo da bude jednocifreno, ali naprosto 6.6l koji su deklarisani su možda dostižni u nekim manjim mestima bez mnogo stani-kreni situacija, ali mi tokom kompletnog testa nismo u gradskim uslovima manje od 10 litara.

 

cx30 nk3.jpg

 

Pri 100 km/h potrošnja iznosi oko 6 litara gde motor ima oko 2.200 obrtaja, dok pri 130 km/h potrošnja iznosi oko 7.5l uz oko 2.800 obrtaja. S obzirom da je šesti stepen prenosa relativno kratak te je za redovnu putnu brzinu potrebno prilično obrtaja, buka u vozilu je nešto viša nego što je to slučaj u Mazda3 G122 hatchbacku, ali malo manja nego što je u Nissan Qashqai dCi AWD.

 

Zaključak
Mazda je, čini nam se, pogodila još jednom u sredinu vrlo uzane mete. Konkurencija u SUV segmentu je nikad jača, tako da je Mazda sjajan primer kako je moguće imati relativno malu fabriku koja sa lakoćom parira mnogo većim alijansama i ne samo to, već beleži i daleko bolje rezultate.

 

cx30 nk2.jpg

 

Bazna cena CX-30 modela sa G180 pogonskim agregatom iznosi oko 25.000€, dok ovako opremljeni model dodaje preko 10.000€ na cenu i ona iznosi 35.410€.

 

cx30 nk1.jpg

 

Ključno pitanje kod ovog modela je da li se doplata za SkyActiveX zaista isplati?

Naše je mišljenje, da čak i kada je uparen sa automatskim menjačem i AWD pogonom, ovaj motor naprosto ne nudi obećano, pa bi smo mi daleko radije kupce uputili u pravcu G122 što će čak i ovako dobro opremljeni model učiniti još malo pristupačnijim, a biće vrlo teško u realnim uslovima osetiti manjak performansi.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-30 EV

 

mazda cx30 ev02.jpg

 

Mazda je na sajmu automobila u Šangaju predstavila i potpuno električni verziju crossovera CX-30. Doduše, ovo je za sada zvanično koncept automobil, ali koncept koji najavljuje i serijski model za kinesko tržište.

 

mazda cx30 ev01.jpg

 

U vesti nema detalja o tehničkim specifikacijama, mada neki izvori navode da će CX-30 EV dobiti elektropogon iz Mazde MX-30 (što znači elektromotor sa 146KS i 271 Nm, baterije od 35.5 kWh). Kako stvari sada stoje, Mazdu CX-30 u Evropi nećemo videti, dok će se u Kini proizvoditi u kooperaciji sa kompanijom Changan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland: Mazda CX-30

 

Mazda je prošle godine obeležila 100 godina postojanja. U tu svrhu napravila je nekoliko specijalnih edicija svojih automobila. Jedan od tih je ovaj CX-30...i potrudila se Mazda da pokaže da je ovo specijalna edicija jer ga je ''okitila'' posebnim značakama na dosta mesta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Mazda CX-30 Skyactiv-G 150

 

Po mnogima ovaj auto je trenutno najbolji model sa najboljom varijantom pogona koji Mazda nudi u Evropi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg PitStop: Mazda CX-30 

 

U verziji sa Skyactiv-X motorom (atmosferac), i ako je sa manuelnim menjačem kao ovaj u videu, onda mora da se radi dosta sa menjačem:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mazdu CX-30 sam sve do nedavno mislio da je skupa. Onda se nedavno u Srbiji pojavio Yaris Cross, koji sa 1,5 od 125 ks i auto klimom košta oko 24.500. Košta kao veoma lepo opremljena mazda CX-30 sa G-122 ( u paketu Plus i Plus Sound ), a nudi komfor ne mazde CX-30, već manje mazde, mazde CX-3.

Kada se ovako posloži, mazda CX-30 uopšte nije skupa. Sada postade i veoma jeftina, zahvaljujući Yaris Cross-u. 

Hvala Toyoti. U ime mazde ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije Mazda toliko jeftina, nego ovi deru, usi otpadaju. Hoce Cross, eto im ga Cross :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...