Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Nezvanična Mazda CX-4 :) 

 

Mazda-CX-30 1.jpg

 

Mazda je na Sajmu automobila u Ženevi predstavila novi SUV nazvan CX-30, model koji će svoje mesto naći između postojećih CX-3 i CX-5.

 

Mazda-CX-30 11.jpg

 

Radi se o modelu koji će biti rival Nissanovom Qashqaiju, a koji je baziran na aktuelnom hatcbacku Mazda 3. Prodaja će početi nešto kasnije ove godine, a očekuju se benzinski motori sa mild-hybrid tehnologijom, kao i dizelski motori.

 

Mazda-CX-30 111.jpg

 

Kompaktni crossover karakteriše prepoznatljivi dizajnerski jezik Kodo, a poznato je i da će koristiti najnoviju generaciju motora, kao i da će biti globalni model što znači da će se proizvoditi u ključnim postrojenjima za proizvodnju modela namenjenih globalnom tržištu.

 

Mazda-CX-30 11111.jpg

 

Svi benzinski motori će biti kombinovani s blagom hibridnom tehnologijom koja podrazumeva električni motor i bateriju. CX-30 će biti moguće dobiti i s Mazdinim Skyactiv-D dizelskim motorom.

 

Mazda-CX-30 111111.jpg

 

Svi modeli će moći da se dobiju i sa pogonom na sva četiri točka, a u ponudi će se naći 6-stepeni manuelni i automatski menjači.

 

Mazda-CX-30 1111111.jpg

 

Iz Mazde poručuju da model CX-30 predstavlja kombinaciju lepote coupea i snažnog izgleda SUV-a. Automobil je dug 4395 mm, širok 1795 mm i visok 1540 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2655 mm. Time je gotovo identičan Qashqaiju. Opcija će biti elektronsko otvaranje prtljažnika, kao i LED svetla.

 

Mazda-CX-30 1111.jpg

 

Unutrašnjost je fokusirana na vozača, tu je 8,8-inčni ekran infotainment sistema kompatibilnog s Apple CarPlay i Android Auto sistemima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-30 na sajmu u Ženevi

 

Kao što već piše, ovo je nezvanična Mazda CX-4. :) 

Dakle, za sve one kojima se dopadaju njihovi CX modeli, ali CX-5 im je preveliki, dok im je CX-3 premali. Ovaj model je tačno između ta dva u ponudi, ali ga Mazda nije nazvala CX-4 jer tako zove jedan svoj model koji već prodaje samo u Kini, i koji nema veze sa CX linijom modela za ceo svet. Zato sada koriste oznaku CX-30.

 

autogefuhl.jpg Autogefühl video:

 

 

 

roadshow.jpg RoadShow video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-30 će se proizvoditi u Meksiku

 

5d6d5e400467d_Mazda-CX-301.jpg.b7a8da982824f973fc3af47739e7df51.jpg

 

Kompaktni SUV CX-30 praviće se u fabrici Salamanka, a prvi primerci ovog vozila trebalo bi da siđu sa proizvodne trake u septembru, navode lokalni mediji. Mazda CX-30 debitovala je u martu na ženevskom auto-salonu kao model koji je pozicioniran između CX-3 i CX-5. Baziran je na hečbeku Mazda3, a predstavlja veću i samim tim praktičniju varijantu gradskog SUV-a CX3. Dužina ovog vozila je 4.395 milimetara, širina 1.795 mm, a visina 1.540 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2.655 mm.

 

5d6d5e3f34ef8_Mazda-CX-301111.jpg.d7a3a4f8a5eb298c0ffe9fa97996b56e.jpg

 

CX-30 ima unapređeni pogon na sve točkove i-Activ (All Wheel Drive ili AWD), koji radi u skladu sa kontrolom raspodele obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine pod nazivom G-Vectoring Control (GVC).

 

5d6d5e3e6830b_Mazda-CX-3011.jpg.55af99ad3dc3e0aa95ba10df036c235a.jpg

 

Automobil koristi istu paletu motora kao Mazda3, što podrazimeva najnovije benzinske i dizel agregate Skyactiv tehnologije – Skyactiv-G, Skyactiv-D i Skyactiv-X. Tu su benzinski Skyactiv-G, 2.0-litarski četvorocilindarski motor sa 122 KS, sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka te manuelnim ili automatskim 6-brzinskim menjačem, uz prosečnu potrošnju 6,2-7,3 l/100 km. U ponudi je i dizelski Skyactiv-D, 1.8-litarski četvorocilindarski agregat snage 116 KS i 270 Nm obrtnog momenta sa prosečnom potrošnjom 5,1-6,6 l/100 km. Za one željne jačeg motora u ponudi će biti i revolucionarni dvolitarski benzinac pod nazivom Skyactiv-X sa 190 KS, najvećeg obrtnog momenta od 230 Nm. Kako piše Autonews Mexico, Mazda je odlučila da CX-30 pravi u Meksiku jer ta zemlja ima potpisane trgovinske sporazume sa 45 zemalja širom sveta, a lokacija je pogodna da se vozila lako transportuju na tržišta Centralne i Južne Amerike, SAD i Kanade, ali i Evrope. Fabrika Salamanka ima kapacitet od oko 140.000 vozila godišnje. Otkako je otvorena 2014. u njoj se prave Mazda2 hečbek, Mazda3 hečbek i sedan, kao i Toyota Yaris sedan (bazirana na Mazdi2). Prošle godine počela je i proizvodnja Mazde2 sedan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenovnik za Mazdu CX-30 u Srbiji

 

Mazda-CX-30 111111.jpg

 

Uvoznik Mazde za Srbiju je na svom sajtu objavio cene za najnoviji crossover japanske kompanije, model CX-30.

 

Mazda-CX-30 11111.jpg

 

Bazni CX-30 sa Skyactiv-G122 benzinskim motorom (90 kW/122KS) i 6-stepenim manuelnim menjačem u Srbiji košta 21.890 evra, a osnovna dizel verzija CX-30 Skyactiv-D116 sa dizelašem od 85 kW/116KS i 6-stepenim manuelnim menjačem treba da se plati 23.990 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Mazda CX-30

 

Ako je suditi po odstupanju u imenu ovog modela od ostatka Mazdine game, izgleda kao da Japanci nisu ni planirali da prave krosover veći od CX-3 i manji od CX-5:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg Pit-Stop video: Test Mazda CX-30

 

Možda niste do sada primetili, ali popularna Mazda3 ima većeg brata...a, to nije isto tako popularni CX-5.

To je CX-4, ali ga Mazda ne zove tako (njeni interni razlozi), već ga zove CX-30:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda CX-30

 

Za broj veća od CX-3, odnosno auto koji je stvarno nastao na platformi Mazde 3 (CX-3 je ipak nastao na bazi Mazde2):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Proba Mazda CX-30

 

Upoznajte se sa modelom koji popunjva tržišni prostor između CX-3 i CX-5:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5d97b36b04bb5_unnamed(5).jpg.48d9f8a89eb6e34bb30d62182f8cb02b.jpg AutoTrader video: Test Mazda CX-30

 

Ima li CX-30 na tržištu prepunom SUV automobila ono što je potrebno da bi se takmičio sa automobilima kao što su Volksvagen T-Roc, Peugeot 3008, Skoda Karoq i mnogi drugi?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-4 facelift

 

mazda cx4 001.jpg

 

Mazdin Coupe-SUV model CX-4 je premijeru imao u aprilu 2016. godine na sajmu automobila u Pekingu, a ove jeseni je kineskim kupcima ponuđen i blago osveženi model. CX-4 facelift je dugačak 4637 mm (+ 4 mm u odnosu na dosadašnju verziju), širok 1840 mm, visok 1535 mm, međuosovinsko rastojanje je 2700 mm, klirens 196 mm, dok zapremina prtljažnika iznosi 400 litara (1228 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

 

mazda cx4 002.jpg

 

Izmene u odnosu na dosadašnji CX-4 nisu velike i između ostalog obuhvataju saćastu prednju masku, doterana svetla, izmenjene branike i novi dizajn alu točkova. Manje promene su i u unutrašnjosti, uz nove materijale i bogatiju opremu (uz multimedia sistem, Wi-Fi, USB i Bluetooth...).

 

196950-mazda cx4 003.jpg

 

U gami motora kod CX-4 će i dalje biti dva četvorocilindrična benzinca, i to 2.0 litarski Skyactive-G agregat sa 158KS/202 Nm i 2.5 litarski Skyactive-G sa 192KS/252 Nm. Slabiji dolazi u paru sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem, a snažniji samo sa automatikom.

 

196949-mazda cx4 004.jpg

 

Slabiji po fabričkim podacima ima prosečnu potrošnju goriva od 6.3 l/100 km, dok snažniji troši 7.2 l/100 km. U ponudi će biti i pogon na sva četiri točka, ali samo u kombinaciji sa snažnijim motorom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda CX-30

 

Danas je teško prodavati aute na tržištu ukoliko nemate nekoliko SUV i/ili crossover modela.

Tako je i Mazda posle malenog CX-3 (iako mu ime tako sugeriše ustvari nije napravljen na bazi Mazde3 već Mazde2) i velikog CX-5, izbacila na tržište i auto između njih: CX-30 koji je napravljen na bazi Mazde3. Kraća 15-tak cm od CX-5, ali i znatno veća od CX-3, idealno se uklapa za one kupce koji ne žele veliki SUV, ali ipak mora da bude SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-30 na probi Auto magazina

 

mzd30 020.jpg

 

Mazda je još jednom pokazala doslednost u svojoj umetnosti oblika i inženjeringa. CX-30 je novi SUV, pozicioniran između modela CX-3 i CX-5.

Nije lako biti u koži menadžera, inženjera i dizajnera kompanija koje proizvode automobile. Napraviti proizvod drugačiji od drugih, što u estetskom, što u tehničkom smislu, sve je teže. Nekako nam se čini da su ideje na izdisaju, a kupci sve razmaženiji. Na svu sreću ima svetlih primera, a među njima je svakako Mazda.

 

mzd30 019.jpg

 

Japanci kao da prkose trendovima, stvarajući automobile koji su ispred svog vremena. Novu eru započela je Mazda 3, a u stopu je prati njena SUV verzija: CX-30. Španija je tradicionalno mesto susreta novinara iz cele Evrope i Mazdinih noviteta, pa tako i modela CX-30. Ideja je bila da se kreira SUV koji će popuniti prazninu između CX-3 i CX-5.

 

mzd30 018.jpg

 

Dakle, pred nama je SUV C segmenta, čija je mehanika dobrim delom zasnovana na novoj Mazdi3. Dizajn je donekle sličan, s tim što je kod krosovera još izraženiji kupe karakter. Osim što je povećano odstojanje od tla, tu su i očigledni ofroud detalji, kao što su neobojeni rubovi oko točkova, spojeni sa širokim bočnim lajsnama.

 

mzd30 017.jpg

 

Za kupca, možda i najbitniji momenat - u unutrašnjosti ima više mesta nego u Mazdi 3. Pre svega, na zadnjim sedištima ima više prostora za glavu, a veći je i prtljažnik. Naravno, sedi se povišeno i ne samo to; lakše se postavljaju dečija sedišta, skoro da nema saginjanja. Kada birate auto sve je bitno, svi elementi zajedno čine onaj presudni utisak doživljenog kvaliteta.

 

mzd30 016.jpg

 

Kod Mazde CX-30 je očigledno da ozbiljno zadire u premijum segment. Pre svega, fascinira dizajn komande table. Podsvesno reagujemo na minimalizam u najboljoj mogućoj realizaciji, sa mnogo tapaciranih površina i aluminijumskih detalja. Jednostavno, sve je na svom mestu.

 

mzd30 015.jpg

 

Ergonomija je nešto čime sve Mazde, pa i CX-30 mogu da se pohvale. Interesantno je da su noge vozača prilično ispružene, a ne savijene kao kod većine SUV modela. Instrumenti imaju veliki kontrast između tamne pozadine i svetlih brojki, što atmosferu diže na još viši nivo.

 

mzd30 014.jpg

 

Horizontalni centralni displej je čak lakše vidljiv nego u Mazdi 3, posebno ako je sedište na najnižoj mogućoj poziciji. Mazda je za CX-30 pripremila iste motore kao u ''trojci''. Svi su potpuno novi i drugačiji od svega na šta smo navikli među konvencionalnim mašinama. Sedamo za volan benzinca. Tradicija velike zapremine bez turba se nastavlja. Njegovih 122 konjske snage nije dobijeno iz hiljadu, već iz dve hiljade kubika.

 

mzd30 013.jpg

 

Linearna ubrzanja i motor koji se ne buni ni na hiljadu obrtaja se ozbiljno razlikuju od karaktera malih turbo-benzinaca. Taj osećaj glatke vožnje nas nikako ne napušta. Komande su izuzetno meke i lagane, pa stičete utisak kao da se auto vozi na dodir. Nismo navikli na ovakvo odsustvo vibracija i buke, izuzev kod premijum modela. U neku ruku, nove Mazde i jesu premium automobili.

 

mzd30 012.jpg

 

Vožnja po centru Barselone u sred špica ne podiže prosek na više od sedam litara, sa sve isključenim start-stop sistemom. Izlazak na auto-put nam već omogućava da osetimo maksimalne performanse. Ovde se već oseća da 122 KS imaju svoje limite; za razliku od gradske vožnje ubrzanje na auto-putu zahteva više obrtaje, pogotovo što su stepeni prenosa vrlo dugi.

 

mzd30 011.jpg

 

Pri 130 km/h smo na svega 2600 obrtaja, kao da vozimo turbo-benzinca. Odsustvo buke i strujanja vazduha je karakteristično i pri visokim putnim brzinama. Skrećemo na magistralni put. Krivine i ograničenje brzine od 90 km/h su prava prilika da probamo CX-30 u dinamičnijim uslovima. Bez obzira na povišeno odstojanje od tla, auto je neutralan, kao da vozimo hečbek Mazdu3. Motor voli visoke obrtaje, rado se vrti s obzirom da maksimum postiže na 6000 rpm.

 

mzd30 010.jpg

 

Zabava u vožnji je zagarantovana, ali i mir u slučaju da putnici tako žele. Do odredišta, katalonskog grada Đirona, stižemo sa prosekom od oko šest litara, za šta je dobrim delom zaslužna i tehnologija deaktivacije cilindara. Pri vožnji konstantnom brzinom CX-30 radi na dva cilindra, uz jedva primetne vibracije.

 

mzd30 009.jpg

 

Drugi dan međunarodne prezentacije Mazde CX-30 donosi nove izazove. Čuveni Skyactiv-X motor je spreman za vožnju. Kao i Skyactiv-G 2.0 benzinac koji smo vozili prethodnog dana ima laki hibridni sistem sa naponom od 24 volti. To znači da starter ima funkciju elektro-motora, pomažući prilikom ubrzanja, uz istovremenu funkciju generatora, vraćajući struju u baterije manjeg kapaciteta prilikom kočenja i usporavanja.

 

mzd30 008.jpg

 

Upravo zbog specifične tehnologije starter-generatora nema tipičnog zvuka verglanja prilikom startovanja motora, već motor bešumno počne da radi, kao kod klasičnih hibrida. Međutim, prava revolucija nastala je u tehnologiji sagorevanja. Skyactiv-X motor ima povećanu efikasnost paljenjem smeše kompresijom, kao kod dizela, dok svećice samo kontrolišu proces. Mazdini benzinci inače imaju povećanu kompresiju u odnosu na druge atmosferce, a ovde je taj stepen još veći, veći čak i u odnosu na dizel.

 

mzd30 007.jpg

 

Suština je u sve strožijim standardima emisije izduvnih gasova, a Skyactiv-X svoje prednosti pokazuje ne samo u standardnom režimu, već i pri visokim obrtajima. Kada je već tako, odlučili smo da ga probamo na lokalnoj magistrali sa mnogo krivina. Nismo ga štedeli, već smo naglo ubrzavali kad god bi se za tim ukazala prilika. Šta više, često smo zalazili u visoke obrtaje, uživajući u reskom zvuku na preko 4000 obrtaja. Istini za volju nismo primetili neku bitnu razliku u performansama u odnosu na stari G165 motor, koji se praktično do juče ugrađivao u Mazde. Sa druge strane, pogled na putni kompjuter otkriva da je motor ipak dosta štedljiviji. Prosek nije prešao cifru od 7 litara, tako da trud inženjera nije bio uzaludan. Njegovih 180 konja je prava mera čak i za one zahtevnije vozače, pogotovo što maksimalni obrtni moment od 224 Nm postiže pri 3000 spram 4000 obrtaja kod standardnog 2.0 benzinca od 122 KS. Lepa vest za ljubitelje pogona na sva četiri točka je da mogu da ga kombinuju sa svim motorima, pa i sa automatskim menjačem.

 

mzd30 006.jpg

 

Kada smo već kod njega, isprobali smo ga u dizel verziji. Reč je o motoru čija je zapremina nedavno povećana sa 1.5 na 1.8 litara. Na magistrali i na auto-putu se ponaša kao da ima dosta više snage od deklarisanih 116 KS. Vozačima sa prosečnim potrebama ovo je više nego dovoljno ne samo po gradu, već i na otvorenom, uz lepa međuubrzanja i pri visokim putnim brzinama. Menjač je jedan od najboljih automatika koje smo testirali u poslednje vreme, što u manuelnom, što u automatskom režimu. Mazda se zaista približila premium proizvođačima ne samo u pogledu dizajna, materijala, završne obrade i opreme, već i po pitanju inženjeringa.

 

mzd30 005.jpg

 

Skyactiv-X motor nam daje nadu da još uvek nije prošlo vreme atmosferaca, koji i dalje imaju šta da pokažu na radost svih petrolheda sveta. Na kraju, nismo sigurni da li bismo prednost dali umetničkim ili inženjerskim dostignućima. Izbor ostavljamo kupcima, koji novu Mazdu CX-30 mogu ne samo da poruče, već i da provozaju kod ovlašćenih prodavaca.

 

mzd30 004.jpg

 

Mazda CX-30 uveliko može da se poruči a od nedavno i da se testira kod ovlašćenih prodavaca. Cena počinje od 21.890 evra, koliko košta Skyactiv-G122 verzija. Dizelaš je skuplji 2.100 evra, dok za revolucionarni Skyactiv-X motor od 180 KS treba izdvojiti 25.190 evra. Modeli sa automatskim menjačem su oko 2.500 evra skuplji od onih sa manuelnim, a isto toliko košta i doplata za pogon na sva četiri točka. Spisak standardne opreme je dug i obuhvata rešenja koja se kod nekih proizvođača nalaze samo u najvišim paketima. Naprimer, Mazda CX-30 standardno ima LED farove, hed-ap displej, multimedijalni displej dijagonale 8.8 inča, pokretanje motora na dugme, sedam vazdušnih jastuka, sistem zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci, prepoznavanje saobraćajnih znakova, senzor mrtvog ugla, upozorenje na nailazeći saobraćaj prilikom isparkiravanja unazad, radarski tempomat, automatsko kočenje, automatsku aktivaciju dugih svetala, navigaciju, alu-felne prečnika 16 inča...

 

mzd30 003.jpg

 

Mazda već duže vreme koristi povećanu kompresiju na svojim benzincima u cilju smanjenja potrošnje. Skyactiv-X motor sa Spark Controlled Compression Ignition - SPCCI tehnologijom je prvi na svetu koji je objedinio princip rada i štedljivost dizela sa performansama benzinca. Smeša u cilindrima se pali pomoću visoke kompresije kao kod modernih dizela, a svećice samo kontrolišu proces.

 

mzd30 002.jpg

 

Ovakav koncept je pokušalo nekoliko proizvođača automobila da usavrši, ali do sada nikome osim Mazdinim inženjerima nije pošlo za rukom da ovu tehnologiju dovede do serijske proizvodnje. Smeša vazduha i benzina na ''skajaktiv X'' motoru je čak dva do tri puta siromašnija nego kod konvencionalnih atmosferskih benzinskih motora. Sadrži toliko malo benzina da svećica standardnog motora ne bi mogla da je zapali.

 

mzd30 001.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Mazda CX-30

 

U Mazdi tvrde da su napravili optimalan odnos kupe forme dimenzija i SUV genetike. Da li se slažete?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topspeedvideo.jpg TopSpeed video: Test Mazda CX-30

 

Očigledno da nimalo ne jenjava neutoljiva glad kupaca za povišenim vozilima atraktivnog i robusnog izgleda. Niti će se to dogoditi u neko skorije vreme… Naprotiv!

Posebno je na ceni segment kompaktnih krosovera odnosno SUV modela na platformama C segmenta i to je najbrže rastuća kategorija na tržištu automobila u Evropi. Odavno je postalo jasno da bez konkurentne ponude u SUV segmentu masovni proizvođači automobila nemaju više šta da traže. I zbog toga gotovo da ne postoji marka koja nema, ne jedan, već nekoliko ovakvih modela u ponudi. Kako se otvaraju novi horizonti i manevarski prostor postaje sve veći, tako se smanjuje jaz odnosno popunjavaju praznine između SUV modela različitih klasa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Mazda CX-30

 

Mazda CX-30 smestila se tačno između CX-3 i CX-5, a zašto se tako zove i po čemu je posebna - proverio je Juraj Šebalj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: Test 2020. Mazda CX-30

 

Unutrašnjost je takoreći kopija Mazde 3 što pokazuje nameru Mazde da ovaj model ustvari predstavlja njihov kompakt model (C segment) podignut da bude SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba 2020. Mazda CX-30

 

Mazda 3 i CX-30 su prva dva modela Mazdine najnovije primene njihovog Kodo dizajna:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Mazda CX-30

 

Mazda CX-30 smestila se između CX-3 i CX-5, a kojih TOP 5 stvari trebate znati o njoj proverite u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda CX-30

 

Benzinac 2.0 sa 180 konja koji podseća na dizel svojim načinom rada, naročito kad se motor zagreje, tj. dođe na radnu temperaturu jer tada svećica više ne igra ulogu kao kod klasičnih benzinaca. Mazda kaže da su servisni intervali isti kao što smo navikli, da njene svećice nisu ništa posebno skuplje, a da potrošnja pada za 30% u odnosu na klasične benzince:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...