Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Centoventi koncept

Recommended Posts

Fiat Centoventi koncept: ''demokratski'' odgovor na električnu mobilnost 

  • Za svoju 120. godišnjicu, Fiat u Ženevi predstavlja koncept automobil Fiat Concept Centoventi, novu prekretnicu u istoriji brenda Fiat. 
  • Kao kompanija koja je tokom čitave svoje istorije bila pionir demokratske mobilnosti, Fiat sada donosi rešenje za električnu mobilnost koji svako može da priušti.
  • ''Demokratizacija'' svakog trenda je deo genetskog koda ovog brenda: ''Automobil treba da bude JAK. Jeftin, a cool''. 
  • Kod koncepta modela Fiat Concept Centoventi, kupac može da konfiguriše unutrašnjost, bira dodatke i prilagođava prostor prema svojim potrebama i tako napravi automobil koji je zaista jedinstven.
  • Sa personalizacijom se otišlo korak dalje. Modularni sistem baterija na Fiat Concept Centoventi modelu omogućava vozačima da povećaju autonomiju sa 100 km na 500 km tako što će jednostavno kupiti ili iznajmiti dodatne baterije.
  • Fiat Concept Centoventi je ''prazno platno''. Sa samo jednom bojom spoljašnosti, po njemu kupac može da ''slika'' koristeći ''4U'' program, sa izborom od 4 krova, 4 branika, 4 ratkapne i 4 karoserije.  
  • Mopar je brend FCA Grupacije zadužen za dodatne proizvode i usluge i ovaj put je udružio snage sa brendom Fiat u razvoju modela Fiat Concept Centoventi. Mopar će razvijati i proizvoditi  dodatke za Fiat Concept Centoventi i rešavaće logistiku vezanu za te dodatke.
  • Fiat Concept Centoventi je preuzeo svetski poznate stilske elemente brenda, koji su postali sinonim za italijanski dizajn i kreativnost. 

 

rsz_fiat_centoventi_koncept.jpg

 

Na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2019. godine, svetu će se predstaviti Fiat Concept Centoventi, koncept automobil koji savršeno oslikava ideju ovog italijanskog brenda o masovnoj električnoj mobilnosti u bliskoj budućnosti. Ovaj koncept je izraz smele, demokratske vizije budućnosti zasnovane na 120 godina istorije i iskustva na terenu - pa otud i ime prototipa koje znači ''sto dvadeset'' na italijanskom jeziku. Ovom prototipu je, u skladu sa tradicijom, suđeno da napravi otklon od prošlosti i da pomera granice. Kao i pedesetih godina, na primer, kada je Fiat 500 pokrenuo industrijsku i kulturološku revoluciju, prevazišavši tradicionalne kategorije po pitanju izgleda, dizajna i inženjeringa da postane remek delo, nešto što nikada pre toga nije viđeno u istoriji automobilske industrije, prvi pravi primer mobilnosti koja je pristupačna širokim masama. 


Ali možemo li da zamislimo nešto podjednako revolucionarno, a što se tiče budućnosti naših modernih gradova? Odgovor na ovo pitanje je Fiat Concept Centoventi, najpristupačnije rešenje za električnu mobilnost na celom tržištu i jedan od retkih koje je u stanju da pruži zaista upotrebljivu autonomiju sa kojom možete da krenete na duga putovanja izvan grada. Kako bi zamislili i razvili ovaj koncept, u kompaniji su se fokusirali na njegovu najpopularniju, najpristupačniju i najkreativniju stranu, koristeći inspiraciju koja je donela automobile sa neverovatno modularnim enterijerima i zapaženim stilom. Fiat Concept Centoventi projektuje brend u budućnost, sa urođenom sposobnošću da ''demokratizuje'' sve što je privlačno i što postavlja nove trendove: ''Automobil treba da bude JAK. Jeftin, a cool''.  

 

Fiat Concept Centoventi, kratak pregled
Fiat Concept Centoventi je suštinski ''prazno platno'' koje je spremno da se po njemu slika onako kako to kupac želi i prema njegovim potrebama u bilo kom trenutku njegovog života ili dana, bez ograničenja po pitanju personalizacije vezanih za specifično vreme kupovine. Zapravo, ovaj koncept automobil će biti proizveden u samo jednoj boji spoljašnosti, koju će kupci moći da personalizuju koristeći program po imenu 4U, i imaće izbor od 4 krova, 4 branika, 4 ratkapne i 4 karoserije. Baš kao i moderni uređaji, ovo vozilo može da bude ažurirano sa maksimalnom slobodom i maštovitošću po pitanju boja, konfiguracije unutrašnjosti, konfiguracije krova, sistema za informacije i zabavu i čak i baterija. A ovo je jedna od glavnih karakteristika ovog koncept automobila: vlasnici više ne moraju da čekaju na posebna izdanja ili redizajnirane verzije, jer mogu da ''menjaju'' svoj automobil svaki dan. Posebnih 120 dodataka koji će biti dostupni kada ovaj koncept krene u prodaju, učiniće ga još revolucionarnijim. Ovi dodaci će stvoriti potpuno nov poslovni model, kao i zajednicu ljubitelja modela Fiat Centoventi.


Drugim rečima, Fiat Concept Centoventi je odgovor na pravi dizajnerski i poslovni izazov. On otelotvoruje funkcionalni duh brenda i odaje počast istoriji dugoj 120 godina, dok u isto vreme daje modernu notu nekim prepoznatljivim stilskim elementima koji podsećaju na model Panda iz 80-ih godina prošlog veka. Fiat Concept Centoventi je inspirisan italijanskim dizajnom i otelotvoruje koncept ''manje je više'' brenda Fiat, što znači odbacivanje svega nepotrebnog i kompleksnog u automobilu kako bi se stvorilo više mesta za ljude (više Vas), za brigu o okolini i zajednici (više brige) i za genetski kod brenda po pitanju vrednosti i izgleda (više Fiata). Igrajući na ove tri karte, Fiat Concept Centoventi donosi revoluciju u ideju električne mobilnosti, u gradu i van njega, uspešno prevazišavši sve teže i teže izazove - po pitanju saobraćaja, regulative i troškova posedovanja - dok u isto vreme maksimalno koristi pogodnosti koje donosi električna energija. 

 

Fiat Concept Centoventi
Inovativni poslovni model 
Kako bi vlasnici mogli da oblikuju svoj Fiat Concept Centoventi prema svojim željama, Fiat je osmislio novi poslovni model koji uključuje brend Mopar - specijalno odeljenje FCA Grupacije zaduženo za dodatke, delove i usluge i koje omogućava inovativnu personalizaciju proizvoda - prodajnu mrežu i sve više digitalnih klijenata. Osim šest detalja (branici, polikarbonatni krov, boja, klaster instrumenata Lingotto, baterije i digitalna vrata prtljažnika), koji se instaliraju jedino kod ovlašćenih distributera, ostalih 114 dodataka koje je posebno dizajnirao Mopar - uključujući i ozvučenje, komandnu tablu, prostor za odlaganje stvari u vratima, jastuke za sedišta itd. - vlasnici mogu dodatno da kupe preko Interneta i montiraju ih sami u svom domu. Uz to, neke jednostavnije dodatke, poput držača za čaše ili držača za dokumenta na primer, vlasnik može da odštampa uz pomoć 3D printera u svom domu, kod ovlašćenog distributera ili u 3D kopirnici. Ovo je novi poslovni model za dodatnu auto opremu, koji omogućava da se ta oprema dalje prodaje na Internetu, stvarajući zajednicu ljubitelja brenda i poštovalaca italijanskog dizajna koji donosi brend Fiat, kao i kolekcionarskih predmeta. Ovaj novi poslovni model se fokusira na Internet trgovinu, virtualno tržište koje nema granice.

Kokpit sa modularnim rasporedom koji funkcioniše po ''plug & play'' principu.


Modularno, prostrano i dobro osvetljeno su reči koje najbolje opisuju kokpit modela Fiat Concept Centoventi, koji se može u potpunosti rekonfigurisati i u koji se može smestiti do četvoro putnika. Dovoljno je da sednete u njega da biste shvatili da je dizajniran sa fokusom na ljude i način na koji oni funkcionišu u današnjem svetu. U skladu sa filozofijom ovog automobila, različiti delovi enterijera su napravljeni po ''plug & play'' principu. Komandna tabla ima male rupe u koje mogu da se ubace razne dodatne komponente, svih mogućih oblika i sa najrazličitijim funkcijama, zahvaljujući patentiranom sistemu sklapanja, nešto poput čuvenih Lego kockica. Isti pristup je primenjen na panelima vrata, koja takođe mogu da se u potpunosti personalizuju i inspirisana su vratima frižidera: sa ravnm površinama i minimalističkim dizajnom, na njih mogu da se montiraju džepovi za odlaganje stvari, držači za flaše i zvučnici ako i kada je to vlasniku potrebno. Sedišta su takođe inovativna, sa ogoljenom strukturom naslona koji su napravljeni od ekoloških materijala, dok se jastuci u sedalnom delu i nasloni za glavu mogu lako zameniti kako bi se zamenila boja ili materijali. Suvozačko sedište može čak i da se zameni kutijom za odlaganje stvari ili dečijim sedištem, po potrebi. Zadnja sedišta se sastoje od klupe koja može da se pomera i naslona koji se rotira i stvara prtljažnik izuzetne zapremine. 

 

Inovativni materijali za sedišta i naslone za glavu 
Fiat Concept Centoventi kroz svoje materijale istražuje nove dizajnerske horizonte, crpeći inspiraciju iz svakodnevnih trendi predmeta i koristeći inovativna tehnološka rešenja i jedinstvene proizvodne procese. Jedna od mnogih referentnih tački koje su korišćene su patike, modne ikone i veoma dugotrajni proizvodi. One su poslužile kao inspiracija za sedišta na modelu Fiat Concept Centoventi, remek delu italijanske kreativnosti (ili pak kreativnosti brenda Fiat), koja je postignuta uz pomoć partnera koji su najbolji u svojoj industriji. Sedišta su na primer napravljena od inovativne plastike koja je proizvedena u ekskluzivnom, patentiranom procesu proizvodnje koji uključuje novu plastiku koja sadrži poliolefinske smole. Krajnji rezultat je materijal koji je tri puta lakši od drugih vrsta plastike, poput pene - i uz to, ova plastika se boji u procesu pravljenja, što znači da nema spoljašnji sloj, izgleda atraktivno i meka je na dodir. Nadalje, ova inovativna plastika je antimikrobna, otporna na UV zračenje i u potpunosti periva. Da ne pominjemo da može da se oboji u beskonačno mnogo boja, uključujući metalik i biserne boje i svetle ili zasićene boje. Tehnologija 3D knit na naslonima za leđa i glavu od 100% recikliranog prediva donosi isto toliko inovativnosti. Ova tehnologija već se pokazala kao uspešna ne samo u sportu, npr. za izradu patika i druge sportske opreme, nego i u dizajnu enterijera zbog toga što pruža inovativni, funkcionalni i fleksibilni nameštaj. Štaviše, ovaj posebni proces omogućava stvaranje tkanina različitih profila, čime se izbegava stvaranje otpadnog materijala za koji je potrebno odlaganje.

 

Novi patentirani sistem rupa na komandnoj tabli i novi ''Lingotto'' klaster instrumenata od 20 inča 
Ispred vozača nalazi se inovativna, jednodelna tabla, koja namiguje modelu Panda sa svojim poznatim, istorijskim ''džepom'', sa fantastičnim Fiat sistemom šupljina za bezbedno, personalizovano čuvanje različitih predmeta - od držača za čašu do kutije za flašu, do pregrade na suvozačevom mestu ili bilo čega što mušteriji treba - kako bi napravili ugodnu, komfornu sredinu. Podjednako revolucionarna, instrument tabla je dostupna u dve varijante: prva, koja je savršena za generaciju milenijalaca, stavlja pametne telefone u centar sistema, u kombinaciji sa glavnim ekranom od 10 inča, dok druga, tradicionalnija opcija ima drugi integrisan displej, tako da klaster dostiže 20 inča. 

 

U prvom slučaju, vozači mogu besplatno da povežu svoj pametni telefon ili tablet sa tablom, i koriste funkcije za navigaciju, muziku, razmenu poruka itd. Svako ko traži tradicionalnije rešenje, sa druge strane, može da odabere ''Lingotto'' tablu sa instrumentima, sofisticiran uređaj sa Full Digital ekranom od 20 inča, smeštenom u kućište koje podseća na istorijsku Fiat fabriku u Torinu. U ''Lingotto'' displej su integrisane funkcije za HMI podršku pri vožnji i bezbednost, kao što su indikator pravca, Blind Sport Alert sistem, sistem za kočenje i nivo napunjenosti baterije. Ne treba zaboraviti ni da jedan deo ''Lingotto'' instrument table, koji je okrenut ka vetrobranskom staklu, ima dodatan displej, koji je savršen za prikazivanje poruka koje se odnose na deljenje automobila.

 

Samo jedan prilagodljiv izgled
Fiat Concept Centoventi menja paradigmu automobilizma. Biće dostupan samo u jednoj boji, sličnoj obrađenom metalu, kako bi se pojednostavila proizvodnja, ali u isto vreme, automobil se može temeljno doterivati.
Novi program ''4U'' će omogućiti mušterijama da izaberu kombinaciju od četiri krova, četiri branika, četiri felne i četiri presvlake, i u kombinaciji sa opsežnim katalogom dodataka, učiniće Fiat Concept Centoventi jedinstvenim i ekskluzivnim. Konkretno, presvlaka se može postaviti u salonu u svakom trenutku, na zahtev mušterije. Postupak je vrlo brz, zahvaljujući izuzetno linearnim i ravnim spoljnim površinama, a i trošak je nizak. Efekat je sličan metalik boji, ali za razliku od boje, nije trajan.

 

Rođen ''otvoren'', ali spreman da se ''zatvori'' stilom i inovacijama
Standardni model Fiat Centoventi dolazi sa otvorenim krovom, što je savršeno za vožnju sa vetrom u kosi, a naravno je moguće zatvoriti ga ''poklopcem''. Kao i drugi detalji, krov se može prilagoditi pomoću dostupnih rešenja za krov - poliugljenični krov u dve boje, integrisana kutija za prtljag, a čak i krov opremljem inovativnim solarnim panelom. Konkretno, 50 vati koje proizvede solarni panel mogu da rashlade automobil kada je parkiran, i napajaju inovativni digitalni displej ispod zadnjih vrata.

 

Automobil postaje uređaj za društvene mreže zahvaljujući modernom displeju na zadnjim vratima 
Velika zadnja vrata imaju dovoljno prostora za inovativan displej koji omogućava modelu Fiat Concept Centoventi da nadgradi koncept povezanosti i postane pravi uređaj za društvene mreže, pomoću koga je moguće deliti poruke sa spoljašnjim svetom. Kada se vozilo kreće, iz očiglednih bezbednosnih razloga, automobil će prikazati samo Fiat logo, ali kada stane, vozač može da ga prebaci u ''mesendžer'' mod. Pored toga, digitalna zadnja vrata takođe mogu da postanu i reklamni bilbord, koji se može izdavati oglašivačima, kako bi se pokrili troškovi parkinga, na primer. 

 

Moderna reinterpretacija Fiat stilskog jezika 
Svaki deo modela Fiat Concept Centoventi govori o Fiatu, posebno njegovi najšarmantniji i najfunkcionalniji detalji, kao što su retro-futurističke, minimalističke šarke i brave, kao i nova multifunkcionalna tabla sa instrumentima, tanka sedišta, obojeni zastori za volan, za koje se danas koriste najinovatiniji materijali u sektoru, i prednjom maskom na kojoj poznati izduvni otvori postaju LED svetla koja prikazuju nivo baterije.
Identitet Fiata ne odražava se samo u ovim detaljima; sam spoljni izgled automobila je tipičan za italijanski brend. Uz pomoć jednostavnog, neopterećenog stila, novi Fiat Concept Centoventi ima kompaktne, skoro monolitne proporcije, sa dimenzijama kojima se iz svakog dela izvlači maksimum, tako da je veliki blok vozačke kabine ''položen'' na blok ispod, a odvaja ih prav ''waistrail'' koji naglašava utisak postojanja dve komore, sa kratkom linijom spoja sa haubom. Ovaj utisak čvrstoće takođe pojačavaju široki branici na vratima, napravljeni od novog materijala od pene koji apsorbuje ogrebotine i udare bez oštećenja, zahvaljujući elastičnosti. Pored toga, njihova ''3D tekstura'' naglašava osećaj zaštite i bezbednosti koji budi eksterijer automobila. 

 

Podesiva autonomija do čak 500 km
Sloboda da se vozilo prilagodi takođe je očita u električnom napajanju modela Fiat Concept Centoventi. Sastoji se od seta modularnih baterija koje nude najveću moguću fleksibilnost upotrebe. U standardnoj ponudi, automobil dolazi sa fabrički ugrađenom baterijom sa autonomijom od 100km. Ali ako je potrebno duže putovanje, do 3 dodatne baterije, od kojih svaka dodaje još 100km autonomije, mogu se kupiti ili iznajmiti. Dodatne baterije instalira mreža servisa ispod poda automobila. Klizeća šina koja drži i povezuje baterije čini njihovo ugrađivanje ili uklanjanje vrlo brzim i lakim. Dodatna baterija, koja se može postaviti ispod sedišta, takođe je dostupna; može se diskonektovati i staviti da se puni direktno u kući ili garaži korisnika, baš kao baterija modernih električnih motora. Totalna autonomija koja se može postići je 500 km. 

 

Ono što je impresivno je način na koji je automobil dizajniran, sa centrom mase tačno između dve poluosovine, dok su baterije smeštene ispod centra gravitacije vozila, što znači da su raspored težine vozila i upravljanje neizmenjeni nezavisno od broja ugrađenih baterija. Sistem za kočenje je odgovarajuće veličine tako da obezbeđuje maksimalno kočenje čak i kada je automobil maksimalno natovaren. Za kraj, višestruk ulaz za punjenje nalazi se na dnu vetrobranskog stakla. Konkretno, ispod lajsne se nalazi namotan kabl, koji eliminiše potrebu za prostorom za kabl u prtljažniku, i zahvaljujući svojoj centralnoj lokaciji, na jednakoj je udaljenosti od uređaja za punjenje sa obe strane, a takođe može da funkcioniše i kao čvorište za nekoliko vozila u slučaju deljenja energije. Ulaz svetli u mraku i može se koristiti kao lampa i pomagalo za odleđivanje vetrobranskog stakla. 

 

Savršen za posao i deljenje
Osim za ličnu upotrebu, Fiat Concept Centoventi je od početka spreman da postane buduća zvezda voznih parkova kompanija, kao i za deljenje sa drugim korisnicima. To nije iznenađujuće, jer se Fiat Concept Centoventi  ističe u svim aspektima urbane vožnje. U pitanju je najjeftinije električno vozilo sa baterijama na tržištu, delom zbog modularnog seta baterija, a i zato što se najlakše čisti, opravlja i servisira, sa nižim rizikom od oštećenja i još nižim ukupnim troškovima posedovanja. 

Osnovni tehnički podaci modela Fiat Concept Centoventi 
- Dužina: 3680 mm
- Visina: 1527 mm
- Širina: 1740 mm (sa retrovizorima 1846 mm) 
- Međuosovinsko rastojanje: 2430 mm
- Prednji prepust: 658 mm
- Zadnji prepust: 592 mm

 

potpis.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ovdje su kao kod Alfe, uglavnom sve odlicno odradili. U skladu sa modernim vremenima i potrebama. 

Jos, sto prije da se gurne u prouzvodnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican koncept. Nije samo dizajnerski koncept nego i idejno resenje pravca razvoja, i potpuno u skladu sa Fiat brend vrednostima. :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Centoventi na sajmu u Ženevi

 

dpccars.jpg DPCcars video:

 

Par reči sa Klaus Busse, šefom dizajna u FCA za Fiat, Abarth, Lancia, Alfa Romeo i Maserati. Tu je i još detalja oko izgleda...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiatlogo.jpg Fiat Concept Centoventi

 

Mali auto sa velikom porukom - lično prilagođavanje automobila ide korak dalje. Ovaj auto je poput praznog lista papira koji čeka da ga popunite kako želite. Postanite dizajner svoje specijalne edicije u skladu sa sopstvenim stilom i birajući jednu od brojnih ponuđenih varijanti određenih rešenja...a sve u skladu sa vašim potrebama. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova generacija Fiat Pande i sa električnom verzijom

 

Fiat_Concept_Centoventi_01.jpg

 

Fiat je već potvrdio rad na električno pokretanoj verziji sledeće generacije modela 500. Tačnije, već znamo da će taj automobil na tržište stići do sredine sledeće godine, a sada stiže vest i da će se u skoroj budućnosti možemo nadati i električno pokretanoj Pandi. Konkretnije, nova generacije Pande bi, prema ranijim saznanjima, na tržište trebalo da stigne tokom 2021. Uz konvencinalno pokretane verzije Fiat bi kupcima trebalo da ponudi i električnu varijantu koja će se u prodaji naći najkasnije do 2023. godine, ali moguće je da stigne i ranije. Uvid u to kako bi nova Panda trebalo da izgleda nam je već dala studija Centoventi (na slici) koju je Fiat predstavo na ovogodišnjem izdanju ženevskog auto salona.

Podsetimo, reč je o električno pokretanom vozilu koje svojim vozačima nudi mogućnost ugradnje do tri dodatne baterije nakon kupovine vozila. U slučaju studije autonomija bi mogla da se kreće između 100 i 500 km pa bi na taj način vozilo moglo da se prilagodi potrebama korisnika. Pored tehničkog uticaja Centoventi je sledeću Pandu najavio i sa strane dizajna. Na kraju još recimo i da će se nova Panda bazirati na novoj Fiatovoj platformi za mala vozila koja će biti i osnova pomenutom modelu 500. Novi 500 će stići najkasnije sledećeg proleća u Ženevu, a verovatno je da će godinu dana kasnije ista pozornica poslužiti za premijeru nove Pande.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revolucionarni Fiat Concept Centoventi osvojio važnu nagradu

 

Fiat_Centoventi.jpg

 

Vizija brenda Fiat za električnu mobilnost dostupne svima u budućnosti  - osvojio je nagradu ''Red Dot 2019'', jednu od najprestižnijih dizajnerskih nagrada na svetu u kategoriji ''Dizajnerski koncept''. Ceremonija dodele nagrada održana je danas u Marina Beju, u Singapuru. Concept Centoventi nagrađen je u kategoriji ''Dizajnerski koncept'', jednoj od tri kategorije takmičenja ''Red Dot Design Award''. Ovu renomiranu nagradu dodelio je međunarodni žiri koga čine vrhunski svetski stručnjaci za dizajn i akademici, njih 21 ukupno.

 

G. Olivije Fransoa (Olivier François), globalni direktor brenda Fiat, izjavio je: ''Izuzetno sam ponosan što smo osvojili nagradu Red Dot. Ova prestižna nagrada odražava izuzetnu inovativnost i značaj modela Fiat Concept Centoventi, čija važnost seže i daleko izvan sveta automobilizma, a pritom predstavlja i još jedan rođendanski poklon za 120. godišnjicu brenda Fiat''. Fransoa dodaje: ''Fiat Concept Centoventi predstavlja Fiatovu viziju ''narodne'' električne mobilnosti ili one dostupne svima, koja nije ograničena samo na urbane sredine i otelotvoruje Fiatovo verovanje ''manje je više''. Ustvari, Fiat Concept Centoventi pretvara ''manje'' u ''više'': manje kabast, manje skup i manje naporan za vožnju, ali takođe više prilagodljiv i pogodniji za životnu sredinu; jednom rečju, više Fiat''.

 

Svojim nesvakidašnjim pristupom, Fiat Concept Centoventi bavi se temom električne mobilnosti inovativnim poslovnim modelom: Fiat Concept Centoventi je jednostavan, a potpuno prilagodljiv u svakom trenutku i u svakom pogledu. Elementi enterijera mogu da se prilagođavaju po principu ''plug and play'' - od instrument table i pregrada za sitnice do prostora za prtljag, od sedišta do sistema pojaseva za decu - sve to može da prilagodi sam korisnik. Spoljašnost se takođe može menjati - branici mogu da se personalizuju, a dostupne su i razne vrste krovova; automobil može da se ''presvuče'' na različite načine u zavisnosti od godišnjeg doba ili kako bi se bolje uklopio u ličnost klijenta. Pored toga, autonomija modela Fiat Concept Centoventi se takođe može prilagođavati. Zahvaljujući inovativnom dizajnu baterija, autonomija može da se prilagodi specifičnim potrebama, sa autonomijom od 100 km do 500 km. Time je Fiat Concept Centoventi savršen za prevoz po gradu ili vikende pored mora ili u planinama.

 

 

Nagrada Red Dot Design uspostavljena je 1955. godine i sada je jedna od vodećih svetskih nagrada u oblasti industrijskog dizajna. Podeljena na tri velike kategorije (Dizajn proizvoda, Komunikacijski dizajn i Dizajnerski koncept), nagrada ''Red Dot Design'' namenjena je kompanijama koje posebnu pažnju pridaju dizajnu. Članovi međunarodnog žirija, koji obuhvata samostalne dizajnere, akademike i novinare, procenjuje projekte na osnovu kriterijuma kao što su inovacije, formalni kvalitet, funkcionalnost i održivost. Ove godine primljeno je više od 5.500 prijava iz 55 država.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Gear i Autobild Spain odali priznanje povodom 120. godina kompanije Fiat

 

fiat 120 godina nagrada.jpg

 

Ovogodišnje izdanje nagrada španskog ''Axel Springer Motor Awards'' obeležilo je priznanje dodeljeno kompaniji Fiat u kategoriji posebnih ili specijalnih nagrada. Na svečanoj ceremoniji održanoj u Madridu, FCA Španija dobila je priznanje ''Premio Especial Trayectoria de una marca'' (Specijalna nagrada ''Put jednog brenda'') za 120 godina istorije brenda Fiat, jubilej kojim mali broj proizvođača automobila može da se pohvali. Ova nagrada prepoznaje inovativni put brenda u stvaranju jedinstvenih modela, i ima za cilj da u prvi plan stavi istoriju kompanije koja je uvela među obične ljude upotrebu automobila širom sveta. Osim obeležavanja 120 godina trajanja na globalnom nivou, Fiat takođe slavi stogodišnjicu postojanja u Španiji.

 

Priča kompanije Fiat počela je 11. jula 1899. godine u Torinu, gde je započela proizvodnju svog prvog automobila, modela Fiat 3½ HP, pouzdanog i vozila za narod. Danas, nakon 120 godina duge istorije, Fiat je i dalje pionir u ponudi pristupačnih rešenja za potrebe mobilnosti sadašnjosti i budućnosti. Najnoviji dokaz jeste Fiat Concept Centoventi, ''opet odgovor za širi auditorijum na električnu mobilnost'', koji je u martu predstavljen na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Žiri je bio sastavljen od čitalaca i urednika automobilskih časopisa poput ovih: Auto Bild, TopGear i Motor.es. Svake godine čitaoci biraju najbolji automobil godine, a urednici biraju dobitnike specijalnih nagrada.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koncept automobil Fiat Centoventi je dobitnik Specijalne nagrade žirija ''Trophées Argus 2020''

 

rsz_olivier_françois global_president_of_fiat_with “largus”s_special_jury_prize.jpg

 

Globalni šef brenda Fiat (President of Fiat Brand Global), Olivier Fransoa (Olivier François) primio specijalnu nagradu žirija koju dodeljuje prestižni francuski magazin Largus (L’Argus) za koncept automobil Fiat Centoventi, viziji brenda Fiat za narodnu električnu mobilnost budućnosti

 

U Parizu koji je bio grad domaćin, upriličena je 27. dodela nagrada ''Trophées Argus'', izbor koji organizuje prestižni francuski magazin Largus. Ove godine žiri koji se sastojao od 18 članova, i obuhvatao novinare i stručnjake za tehnologiju i rezidualnu vrednost, ocenjivao je 60 modela podeljenih u 11 kategorija, uključujući koncept automobil FIAT Centoventi, koji je osvojio priželjkivanu specijalnu nagradu žirija, ''Special Jury Prize''.

 

''Kao Francuz i globalni šef brenda Fiat, sa ponosom preuzimam ovu nagradu od jednog od najprestižnijih francuskih izdanja. Još sam ponosniji što je specijalna nagrada žirija otišla koncept automobilu Fiat Centoventi'', rekao je Olivier Fransoa. Dodao je: ''Koncept automobil Centoventi je suština brenda Fiat, sinonim za gradske i porodične automobile već 120 godina i predstavlja najinovativnije rešenje za gradsku električnu mobilnost budućnosti. On ima društvenu misiju jer je održiv, jer je tzv. narodni automobil, jer se stvara i ulazi u narod kroz svoju zajednicu, jer on ''komunicira'' sa spoljašnjim svetom i dizajniran je za usluge deljenja automobila (car sharing).


Predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi 2019. godine, i upravo bio i u centru pažnje na sajmu CES 2020 u Las Vegasu, ovo revolucionarno vozilo je osvojilo francuski žiri koji su izjavili sledeće: ''Zabavan i 100% električan, koncept Centoventi uzdiže prilagođavanje (opcionala i aksesorara) automobila na nivo umetnosti: boje i zamenljivi materijali, mogućnost da se zameni suvozačevo sedište sa dečijim sedištem ili nosiljkom za kućne ljubimce, kao i rupe na instrument tabli za postavljanje 3D štampanih dodataka. Takođe, modularni domet autonomije od 100 do 500 km, na osnovu zasebnih ''paketa'' 100 km svaki, klijent može direktno kupiti. Njegov izgled - koji podseća na izmenjen model Panda - osvojio je žiri za nagrade ''Trophées L’Argus''. Radujemo se trenutku da vidimo ovaj koncept automobil u proizvodnji''.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Centoventi proglašen za ''Najbolji koncept automobil za 2019. godinu'' od strane magazina Car Design News

  • Fiat Centoventi je osvojio nagradu Car Design u kategoriji ''Koncept automobil''.
  • Prema rečima međunarodnog žirija, revolucionarni automobil ''se ističe svojim inovativnim modularnim konceptom i izuzetnim korišćenjem boja i materijala''.
  • Žiri magazina Car Design News (CDN) se sastoji od 18 direktora Stilskih centara svetski poznatih proizvođača automobila.
  • Vitrina sa trofejima koncept automobila Centoventi već sadrži Red Dot nagradu iz 2019. i specijalnu nagradu žirija na takmičenju Trophées Argus za 2020. godinu.

rsz_01_fiat_concept_centoventi_hp.jpg

 

Magazin Car Design News 19. juna je proglasio dobitnike ''Car Design'' nagrada 2019. godine, dobro poznatog godišnjeg takmičenja koje organizuje taj portal. Koncept automobil Fiat Centoventi je osvojio nagradu u kategoriji ''koncept automobil''. Prema rečima međunarodnog žirija, koji se sastoji 18 direktora dizajna koji rade za svetski poznate proizvođače automobila, revolucionarni automobil ''se ističe svojim inovativnim modularnim konceptom i izuzetnim korišćenjem boja i materijala''.

 rsz_05_fiat_concept_centoventi.jpg

 

Olivije Fransoa (Olivier François), globalni šef brenda Fiat, je rekao: ''Osvajanje ove nagrade me čini izuzetno ponosnim, a žiri tako velikog međunarodnog kalibra je istakao važnost dizajna u projektu Centoventi. Ovo je vizija brenda Fiat za budućnost električne mobilnosti u narodu a ta veza je zasnovana u istoriji dugoj preko 120 godina. Koncept automobil Fiat Centoventi je ''belo platno'' koje se boji u skladu sa ukusima i zahtevima kupaca: zaista, Centoventi je dizajniran da bude menjan sa najvećom slobodom i maštom što se tiče njegovih boja, konfiguracije unutrašnjosti, krova i sistema za informacije i zabavu, čak i po pitanju dometa koji pružaju modularne baterije. Ovaj model stoga predstavlja radikalnu promenu automobilskih paradigmi. Ovo je stvarno jedna od prednosti ovog koncepta: više ne morate čekati da biste kupili novi automobil, sa znanjem da je uvek pravo vreme da ''promenite'' njegovu konfiguraciju. Centoventi stoga otelotvoruje koncept brenda Fiat - ''manje je više'', čime želimo da kažemo da uklanjanjem svega nepotrebnog ili kompleksnog iz automobila, ostavljamo kupcu slobodu da izrazi svoju maštu i sklonosti. Centoventi je minimalistički automobil, i ovo je suština njegove izuzetne prilagodljivosti što ga čini apsolutno sjajnim''.

 

rsz_06_fiat_concept_centoventi.jpg rsz_04_fiat_concept_centoventi.jpg

 

Svetskom premijerom na Sajmu automobila u Ženevi 2019. godine, koncept automobil Fiat Centoventi je prišao temi električne mobilnosti sa inovativnim poslovnim modelom: u isto vreme je i minimalistički i potpuno prilagodljiv, što se tiče svih njegovih detalja i u bilo kojoj fazi njegovog životnog ciklusa. Imaće samo jednu šemu boja, koja se može prilagođavati korišćenjem ''4U'' programa, sa izborom između 4 krovna pokrivača, 4 branika, 4 felni i 4 boje karoserije. Dodaci u unutrašnjosti se mogu menjati i mogu se instalirati u režimu ''priključi-i-koristi'', od instrument table i prostora za odlaganje raznih predmeta do sedišta i dečjih sedišta - direktno od strane kupca. Spoljašnjosti se mogu omotati, branici su prilagodljivi, i različiti krovni pokrivači su dostupni kako bi se preoblačio sa promenom godišnjih doba ili prema ličnim ukusima. Čak je i domet modularan: inovativna arhitektura baterije znači da može da varira, u skladu sa određenim zahtevima kupca od 100 do 500 km, savršeno za vožnju u gradu ili za vikend pored mora ili u planini.

 

rsz_02_klaus_busse_with_cdn_award.jpg rsz_03_fiat_concept_centoventi_and_cdn_award.jpg

 

Klaus Buse (Klaus Busse), šef dizajna kompanije FCA za region EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika), je zaključio: ''Uspeh modela Centoventi oslikava odličnu saradnju između Stilskog centra brenda Fiat (Centro Stile) i naših inženjera, kako bi se realizovala vizija generalnog direktora brenda. Primanje ove nagrade je neverovatna čast za čitav tim, posebno od strane žirija poput onog u CDN-u, koji se sastoji od međunarodnih direktora dizajna. Grupe pojedinaca koji žive u sadašnjosti, ali sude očima budućnosti, u čije stvaranje su uključeni''.

 

rsz_08_fiat_concept_centoventi.jpg rsz_07_fiat_concept_centoventi.jpg

 

Od 1999. godine, Car Design News (CDN) je vodeći resurs za auto dizajnere širom sveta, pružajući neprocenjive informacije, savete i uvide studentima i direktorima dizajna: portal Car Design News ima preko 500.000 jedinstvenih posetilaca svake godine. Autoritet portala leži u njegovoj mreži autora i analitičara iz industrije, od kojih mnogi doprinose godišnjoj publikaciji Car Design Review, koja predstavlja vrhunski godišnji pregled trendova u dizajnu i mobilnosti, stručnih komentara i predviđanja budućnosti za međunarodnu zajednicu automobilskih dizajnera. Između ostalih faktora, proglašavanje dobitnika u dve kategorije, ''Najbolji serijski automobil'' i ''Najbolji koncept automobil'', obeležavaju prve isporuke godišnjeg izdanja Car Design Review, koji dobija 1.200 velikih ličnosti iz oblasti auto dizajna.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Centoventi po ceni od 15.000 evra stiže 2022.

 

fiat cento.jpg

 

Ovo bi trebalo da bude nova Fiat Panda.

Fiat Centoventi je posebno usmeren na mlade ljude koji su ga cenili zbog njegovih revolucionarnih ideja održive mobilnosti. Štaviše, vozilo predstavlja autoritativno i demokratsko ponašanje, nastalo iz 120 godina istorije i iskustva na terenu - otuda i naziv prototipa.

 

Tako je bilo i u pedesetim kada je Fiat 500 predstavljao industrijsku i kulturnu revoluciju, sposobnu da savladaa tradicionalne kategorije estetike, dizajna i inženjerstva, da postane jedinstveno remek-delo u istoriji automobilske industrije i prvi pravi primer mobilnosti dostupne masama. Međutim, da li je moguće zamisliti nešto jednako revolucionarno u budućnosti naših modernih metropola? Odgovor je upravo Fiat Centoventi, najdostupnije rešenje za električnu mobilnost na tržištu i jedno od retkih koje je sposobno da obezbedi zadovoljavajuću autonomiju na dužim putovanjima van grada. Videćemo to 2022. godine, s cenama počev od 15.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ćete me ubiti, ali mene malo podseća na Citroen Cactus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Panda će biti jeftini električni crossover

 

fiat panda 2023.jpg

 

Trenutna generacija Fiat Pande je na tržištu već 11 godina, pa je krajnje vreme za promenu. Ove godine debituje njegov naslednik, o kojem sve manje-više znamo. Elektrifikacija je sustigla i Pandu. Prema izveštajima, ona će biti jeftini električni automobil u asortimanu Fiata, jeftiniji od električne verzije Fiata 500. U Fiatu su toliko uvereni da kažu da će Panda biti najjeftiniji električni automobil na tržištu. Direktor brenda Olivier Francois tvrdi da će nova Panda probuditi usnulog diva Fiata.

 

Fiat Panda 2022 - šta znamo?

Nastaje kao razvoj prototipa imena Centoventi, koji je svetu predstavljen 2019. godine. Većina vizuelizacija dostupnih na internetu se bazira na ovom prototipu. U svakom slučaju, nova Panda će biti crossover B segmenta, koji će po dimenzijama savršeno odgovarati ukusu kupaca. Gospodin Francois želi da najjeftinija verzija košta između 18.000 i 20.000 evra. Nažalost, struja u kombinaciji sa pristupačnom cenom doneće određena odricanja. Baterija će imati manje od 40 kWh kapaciteta, a domet će biti manji od 300 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Fiat Panda protiv kineske konkurencije

 

fiat panda ev01.jpg

 

Kako pišu italijanski mediji, Fiat želi da zagorča život kineskim proizvođačima automobila koji žele da osvoje evropsko tržište, a način da to uradi je sa potpuno novom i potpuno električnom Pandom. Izvršni direktor Fiata Olivije Fransoa je u nedavnom intervjuu govorio i o tom modelu.

 

Fransoa je između ostalog rekao da Fiat ''može i mora da razvije rešenje koje Kineze stavlja u poteškoće'', bazirano na konceptu Centoventi. Šef Fiata je dodao da će nova električna Panda ''prenameniti'' principe prethodnih generacija, usvajajući pristup ''manje je više''. On je dodao da će novi električni model biti fokusiran na ''osnovne stvari'', a ne na luksuz, na sličan način kao prva generacija Pande iz 80-ih. Cilj je da bude ponuđen po nižoj ceni u poređenju sa rivalima, uprkos tome što se proizvodi u Evropi i možda u Italiji. Italijanski mediji sugerišu da će nova Panda biti usko povezana sa novim Citroenom e-C3, kao i da će se bazirati na STLA Small platformi. Očekuje se da će francuski supermini debitovati u oktobru 2023. (u početku u EV obliku) sa Citroenom koji obećava početnu cenu ispod granice od 25.000 evra. Ova cifra se poklapa sa ciljanom cenom novog Renaulta 5 koji takođe dolazi 2024. godine, kao i Volkswagenom ID.2 koji bi trebalo da usledi 2025. Ostaje da se vidi da li će Fiat Panda uspeti da potkopa gore pomenute modele, jer bi to bilo jedini način da se predstavlja stvarna pretnja jeftinijim rivalima kineske proizvodnje. Inače, očekuje se da će aktuelna, treća generacija Fiat Pande sa SUS pogonom trajati do 2026. godine, uprkos činjenici da je predstavljena još 2011.

 

U ovom trenutku još nije izvesno gde će se proizvoditi nova Fiat Panda. S tim u vezi se dugo pričalo o kragujevačkom pogonu u Srbiji.

Ranije vesti o sporazumu između Stellantisa i italijanske vlade o tome da se proizvodnja automobila u Italiji podigne iznad milion jedinica godišnje dovele su i do spekulacija da bi proizvodnja vozila mogla da se odvija u Italiji, možda u Mirafioriju. Zatim su u avgustu stigle stigle nove glasine iz Slovačke gde novinari pretpostavljaju da bi automobil mogao da se proizvodi u fabrici Stellantisa u Trnavi koja se nalazi u toj zemlji. Prezentacija automobila će skoro sigurno održati 11. jula 2024. godine i imajući u vidu da će prve fotografije biti objavljene pre toga, pretpostavljamo da ćemo možda već do kraja ove godine saznati gde će se ovaj automobil proizvoditi.

 

Nova Panda će po nekim informacijama biti duga oko 4 metra i imaće oblik krosovera. Kao što je već napomenuto, automobil će imati mnogo zajedničkog sa novim Citroenom e-C3 koji će biti predstavljen još tokom ovog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...