Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo C-SUV

Recommended Posts

Tonale lista motora kao MY23:

  • 1.5 T4 P2.5 MHEV DCT7 130 KS (EMEA)
  • 1.5 T4 P2.5 MHEV DCT7 160 KS (EMEA, JAP)
  • 2.0T 255 KS (NAFTA, MEA)
  • 1.3 T4 PHEV AT6 275 KS (EU, NAFTA)
  • 1.6 Multijet DCT7 130 KS (EMEA)
     

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ert45.jpg

 

iz ovog ugla mi je kao 147 q2 redesign redesigna :) 

trazio na google sliku i slucajno ova najvise odgovara sa foruma od kolege

 

ert46.jpeg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

tonale premijera.png

 

Tonale svetska premijera - Metamorfoza

''Metamorfosi'' pocinje. Alfa Romeo ima čast da Vas pozove da prisustvujete digitalnoj svetskoj premijeri modela Tonale na ovom linku 8. Februara u 15 časova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steta samo po kasnije produkcione cifre, zbog tajminga u kome ce se model pojaviti na trzistu. Nema naznake da ce se ovo oporaviti u skorije vreme.

Em model kasni (najavljivan je jos za 2020., pa odlagan zbog poznatih razloga), em se "nacrta" ovakva situacija.

Mislim, nista kroz sta i drugi proizvodjaci ne prolaze, ali steta jer Alfa bas retko izbacuje nove modele. Nadam se samo da ce to moci bar koliko-toliko da kompenzuju zaradom po pojedinacnom primerku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Tonale na novoj najavnoj slici

 

alfa tonale pokrivena.jpg

 

Alfa Romeo je nedavno najavio da će svetska premijera njihovog novog crossovera Tonale biti održana 8. februara, a u međuvremenu je objavio i novu najavnu sliku.

Ne zaboravite na svetku premijeru 08.02. od 15 časova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još slika i detalja pre zvanične premijere sutra od 15 časova:

 

Alfa Romeo Tonale na prvim slikama

 

alfa tonale 2022 11.jpg

 

Alfa Romeo je nedavno zvanično najavio da će svetska premijera njihovog novog crossovera Tonale biti održana 8. februara, ali prve slike i detalji su dostupni i pre promocije.

 

alfa tonale 2022 10.jpg

 

Treba podsetiti da su se tokom prošle godine pojavile informacije da će dugo najavljivani Tonale kasniti, i to zbog zahteva šefa marke Jean-Philippe Imparata. On je naime po vestima iz kompanije zahtevao bolje performanse plug-in hybrid pogonskog sistema.

 

alfa tonale 2022 9.jpg

 

Zatim je kompanija Stellantis potvrdila da će Tonale zaista stići na tržište sa plug-in hybrid pogonom. To je otkriveno pre nekoliko meseci tokom sastanka Imparata i menadžmenta fabrike Pomigliano d'Arco u Italiji gde će se Tonale i proizvoditi. Stellantis je tada u kratkom saopštenju najavio da će Tonale biti prvi plug-in hybrid u Alfa Romeo gami.

 

alfa tonale 2022 8.jpg alfa tonale 2022 7.jpg

 

Sada je međutim sve konačno spremno za premijeru...

 

alfa tonale 2022 6.jpg

 

Tonale će u Alfinoj paleti zauzeti poziciju ispod modela Stelvio, što potvrđuju i njegove dimenzije: dužina 4.528 mm, širina 1.835 mm, visina 1604 mm i međuosovinsko rastojanje 2.636 mm.

 

alfa tonale 2022 5.jpg

 

Što se palete motora tiče, kupcima će se nuditi dizelaš sa 130KS (uz prednji pogon i 6-stepeni automatik sa dvostrukim kvačilom), kao i četvorocilindrični turbo benzinci sa 130KS i 160KS (sa mild-hybrid 48V tehnologijom, prednjim pogonom i 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom). Takođe, na nekim tržištima će biti dostupan i benzinac sa 256KS, uz 9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka.

 

alfa tonale 2022 4.jpg

 

Najveću pažnju naravno privlači plug-in hybrid pogonski sistem za top verziju, i to sa 275KS, 6-stepenim automatikom i pogonom na sva četiri točka. Automobil će moći da se kreće i samo u elektro modu, do 80 km u urbanim sredinama.

 

alfa tonale 2022 3.jpg alfa tonale 2022 2.jpg

 

Kako stvari sada stoje, Tonale će se u prodaji na evropskom tržištu naći u junu. Takođe, Tonale će se po nekim najavama prodavati i u Severnoj Americi, ali za sada nije poznato kada će tamo početi prodaja.

 

alfa tonale 2022 1.jpg

 

Na kraju treba podsetiti da je Jean-Philippe Imparato najavio da će Alfa Romeo predstavljati po jedan novi model svake godine do 2026. kao i da će od 2027. godine svaki novi Alfa Romeo model biti potpuno električan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volan je sigurno kako treba :D:D - direktno iz Giulie. I ručke za otvaranje vrata su izgleda uzete iz Giulie/Stelvia...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

C stub je ispao na slikama nedovršen. Svjetlosni sklopovi su ok, nadam se da će i prezentacija pri paljenju i gašenju svjetala i žmigavaca biti dinamična.
Enterijer je ok, dovoljno konzervativan i dovoljno moderan. Takodje se nadam da su podržani svjetlosni efekti, osvjetljenje, dark mode, Full HD displej, govorne komande... jer to traže nove generacije kupaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je procurelo sa FRA varijante Stellantis sajta...i u zvaničnom videu se vidi još detalja oko komplet digitalne table, detalja unutrašnjosti takođe:

 

 

 

1 minute ago, Elra said:

...nadam se da će i prezentacija pri paljenju i gašenju svjetala i žmigavaca biti dinamična.

Vidi se baš to na ovom videu koji sam upravo postavio. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Ili ih okači na YouTube, a ovde samo paste link....ili ih okači npr. ovde, pa ću onda ja okačiti na server Foruma. :thumbup: 

 

@Elra

Još jedan video gde se bolje vide žmigavci, tj. njihov rad:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alfa tonale 88888.jpg

 

Ako bi ovaj plavi dio enterijera mijenjao boju i jačinu osvjetljenja to bi bio veliki plus za Tonale. Vidim da su poradili na vizuelnom efektu svjetlosnih signalizacija i to je sada up-to-date.

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Tonale: Metamorfosi

 

cover_page tonale.jpg

  • Alfa Romeo sa zadovoljstvom predstavlja Tonale, model koji označava metamorfozu brenda. Dok ostaje veran svom DNK i plemenitom italijanskom sportskom duhu još od 1910. godine, s modelom Tonale, Alfa Romeo donosi radikalnu evoluciju i gleda napred u novu eru povezanosti i elektrifikacije. 
  • Nepogrešivo italijanski dizajn, potpuno veran konceptu iz kog crpi svoje poreklo, najmodernija tehnologija, softver i sistemi elektrifikacije kreirani su da služe DNK brenda, svetu inovativnih usluga usmerenih na kupce.
  • Jasna misija: osvežavanje sportskog duha za 21. vek. Naziv označava evolucionarni kontinuitet sa modelom Stelvio, izvanredni novi put koji vodi do nove destinacije: budućnosti.
  • Tonale je napravljen u Italiji, u redizajniranom postrojenju Giambattista Vico u Pomiljanu d'Arku, jednom od najnaprednijih proizvodnih postrojenja u automobilizmu, u kom je izgrađena proizvodna linija posebne namene uz najmoderniju tehnologiju i jedinstvene nivoe automatizacije.
  • Tehnologija koja obara rekorde u modelu Tonale, usmerena je na usavršavanje doživljaja vožnje, iskustva kupca i da zaštiti rezidualnu vrednost. 
  • Ekskluzivno u svetu, Tonale je prvi model na tržištu koji ima NFT (nezamenljivi token) digitalni sertifikat. Zasnovan na blokčejn tehnologiji i jedinstveno povezan, Tonale NFT sertifikuje automobil po kupovini, a zatim nastavlja da predstavlja njegovu upotrebu tokom životnog ciklusa automobila, sa velikim prednostima u smislu zaštite preostale vrednosti. 
  • Povezanost najvišeg nivoa i potpuno novi sistem informisanja i zabave, dizajnirani su da ponude ažuriranja Over-the-Air i integraciju sa Amazon Alexa. Dva velika Full TFT ekrana od ukupno 22,5” najbolja su njegovom u segmentu.    
  • Tehnologija u ime bezbednosti, sa ADAS sistemima drugog nivoa i udobnosti u vozilu. Okruženje dizajnirano za i oko kupca, gde je izuzetna pažnja posvećena detaljima u stalnoj potrazi za najvišim kvalitetom. 
  • Najmodernija elektrifikacija: jedinstvena i ekskluzivna tehnička rešenja, koja je Alfa Romeo kreirao kako bi unapredio svoju DNK. Alfa Romeo je paradigma: elektrifikacija u službi brenda i njegove DNK, s misijom osvežavanja sportskog duha za 21. vek. 
  • Dva nivoa elektrifikacije - Hybrid i Plug-in Hybrid Q4, koje je razvio Alfa Romeo kako bi osigurao najbolji rezultat u svojoj kategoriji. 
  • U verziji Hybrid, Alfa Romeo nudi pravo elektrifikovano iskustvo vožnje: ekskluzivnu premijeru imaće potpuno novi 48-voltni Hybrid pogonski sistem, karakterističan za Alfa Romeo, koji može da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen.
  • Plug-in Hybrid Q4 verzija sa 275 KS sa pogonom na sve točkove je najbolja u svojoj kategoriji, sa očekivanom autonomijom u električnom režimu do 80 km* u gradskom krugu. To je najmoćnija i najefikasnija verzija u asortimanu.
  • Kupci su u centru Alfa Romeo sveta. Vrhunski kvalitet proizvoda i usluga za potpuno redefinisano korisničko iskustvo: produžena garancija, program sertifikacije polovnih automobila, onlajn prodaja.
  • Specifična tehnička rešenja za dinamiku vožnje koja postavljaju standarde u segmentu.
  • Porudžbine će biti otvorene u aprilu sa ekskluzivnim premijernim izdanjem ''Edizione Speciale''.

Ukratko o modelu


Dynamic(1).jpg

 

Dizajn: Veran konceptu automobila, italijanskom i nepogrešivom Alfa Romeu
Konačni dizajn modela Tonale je izuzetno veran konceptu automobila iz kojeg vodi poreklo, zahvaljujući izvanrednom poslu obavljenom u centru Centro Stile Alfa Romeo. Namenjen mladom, ''velegradskom'' i dinamičnom kupcu, Alfa Romeo Tonale nudi prepoznatljiv, senzualan i napredan dizajn, ističući nove stilske kanone koji su predodređeni kao referentne tačke u razvoju Alfa Romeo postavke: felne sa 5 rupa, grupa u ''teleskopskoj'' instrument tabli, sportski volan sa 3 kraka i farovi sa sinusnom krivom. Njegove kompaktne dimenzije - dužina od 4.53 metra, širina 1.84 metra i visina 1.6 metara - na taj način obuhvataju jedinstvenost italijanskog dizajna i originalnog savremenog stila karakterističnog za Alfa Romeo, u sintezi između prestižnog nasleđa i pogleda u budućnost. Vidimo da se ponavljaju stilske karakteristike koje su ušle u istoriju svetskog automobilizma, kao što je GT linija koja se proteže od zadnjeg dela do farova, podsećajući na forme modela Giulia GT i smenjujući se sa punim i sofisticiranim kapacitetima, koji podsećaju na legendarne modele kao što je 8C Competizione. Na prednjoj strani nalazi se neponovljivi Trilobo i prepoznatljivi štit Alfa Romea Scudetto, koji predstavlja glavni fokus. 

 

DETAILS_(1).jpg

 

Prednja svetla ''3+3'' sa novom Full-LED adaptivnom matricom dočaravaju ponosni izgled SZ Zagato ili Proteo koncepta automobila. Razvijena u saradnji sa kompanijom Marelli, tri modula čine jedinstvenu liniju fronta za automobile i istovremeno obezbeđuju dnevno svetlo, dinamičke pokazivače pravca i funkciju ''Dobrodošli i doviđenja'' (aktivira se svaki put kada vozač upali ili ugasi automobil), kako bi se osigurali najbolji uslovi osvetljenja zahvaljujući uvođenju dve sofisticirane tehnologije. Prvi od ovih modula - Adaptive Driving Beam - stalno prilagođava kratka svetla u skladu sa brzinom i specifičnim uslovima vožnje; Drugi - ''Glare-Free High Beam Segmented Technology'' - automatski detektuje saobraćaj ispred i/ili idući u suprotonom smeru da bi se izbegao odsjaj od drugih automobila; konačno, treći modul, koji se automatski aktivira prilikom skretanja u krivinama kako bi se osiguralo najbolje bočno osvetljenje. Ove tehnologije nude veću efikasnost - u smislu izdržljivosti i uštede energije sa dvostruko većim intenzitetom svetlosti od konvencionalnih halogenih sijalica i nižom emisijom - i poboljšanu bezbednost, uz manje naprezanje očiju i bolju udobnost u vožnji.

Zadnja svetla poprimila su iste dizajnerske naznake kao i prednja svetla i formiraju sinusnu krivu koja se u potpunosti obavija oko zadnjeg dela automobila, čineći ga zaista jedinstvenim i prepoznatljivim svetlosnim potpisom. Senzualnost i dinamika automobila takođe su jasni u sveobuhvatnom zadnjem prozoru, u čast 8C Competizione i u dizajnu aluminijumskih felna koje reprodukuju kanon u stilu Alfa Romea ''telefonskog okretanja''.

 

DETAILS_(5).jpg

 

Inspirisan trkačkom istorijom Alfa Romea, unutrašnjost je snažno usredsređena na vozača, sa lakim pristupom svim kontrolama za bezbedno iskustvo vožnje bez premca. Ista briga je rezervisana i za putnike, koji imaju idealan prostor za udobno putovanje. Ovo rezultira okruženjem dizajniranim za i oko putnika, koje karakteriše izuzetna pažnja prema detaljima uparena sa stalnom potragom za najvišim kvalitetom.  Unutrašnjost modela Tonale izaziva prave emocije, a da ne pominjemo najnoviju tehnologiju, koja obezbeđuje povezano i udobno iskustvo, istovremeno zadržavajući zadovoljstvo sportske vožnje koja uvek ostaje na prvom mestu.

 

DETAILS_(4).jpg

 

Tehnologija koja obara rekorde: Za Alfa Romeo, softver i povezanost unapređuju vozačko iskustvo i štite rezidualnu vrednost
U svetskoj ekskluzivi, Tonale predstavlja tehnologiju nezamenljivih tokena (NFT), pravu inovaciju u automobilskom sektoru. Alfa Romeo je prvi proizvođač automobila koji povezuje automobil sa NFT digitalnim sertifikatom. Tehnologija je zasnovana na konceptu ''blokčejn kartice'', poverljivom zapisu koji se ne može menjati o glavnim fazama u životu pojedinačnog vozila. Ova posebna karakteristika van vozila - odmah upotrebljiva i održiva - naglašava inovativnu prirodu Alfa Romea. Uz saglasnost kupca, NFT će snimiti podatke o vozilu, generišući sertifikat koji se može koristiti kao garancija da je automobil pravilno održavan, sa pozitivnim uticajem na njegovu preostalu vrednost. Na tržištu polovnih automobila, NFT sertifikat predstavlja dodatni izvor kredibiliteta na koji vlasnici ili trgovci mogu računati. U međuvremenu, kupci će biti sigurni u izbor automobila.

 

Alfa Romeo tumači upotrebu softvera i povezivanja kako bi poboljšao vozačko iskustvo, što je i ostaje u centru pažnju. Tonale zato dolazi sa najnaprednijom tehnologijom, kako bi se obezbedilo povezano i udobno iskustvo, uz zadržavanje užitka u vožnji tipičnom za Alfa Romeo. Glavne nove funkcije u modelu Alfa Romeo Tonale uključuju ugrađene funkcije Amazon Alexa glasovnog asistenta, tako da se uvek možete ''osećati kao kod kuće'' u svom automobilu, čineći svakodnevno iskustvo još jednostavnijim i praktičnijim. Potpuna integracija sa Amazonom: zahvaljujući ''sigurnoj usluzi dostave'', možete odabrati Tonale kao mesto za isporuku paketa koje očekujete tako što ćete otključati vrata i pustiti kurira da ih ostavi u autu, sve potpuno bezbedno. Takođe možete da primate stalna ažuriranja o statusu vozila iz udobnosti svog doma, saznate nivo punjenja i/ili goriva, tražite interesantne tačke, pronađete najnoviju lokaciju svog automobila, šaljete komande za daljinsko zaključavanje i otključavanje i još mnogo toga. „Alexa“ se takođe može koristiti za traženje dodavanja proizvoda na vašu listu za kupovinu, za traženje restorana u blizini ili za podešavanje svetla ili grejanja povezanog sa vašim sistemom kućne automatizacije, a da pritom ostanete fokusirani na put.

 

INTERIORS_(2).jpg

 

U standardnoj opremi, Tonale dolazi sa ugrađenim i potpuno novim sistemom informisanja i zabave. Sa prilagodljivim Android operativnim sistemom i 4G vezom sa ažuriranjima Over-the-Air (OTA), takođe nudi sadržaj, funkcionalnost i usluge koje se uvek ažuriraju. Ovaj sistem uključuje potpuno digitalni ekran od 12.3 inča, glavnu jedinicu ekrana osetljivog na dodir od 10.25 inča i glatki, sofisticirani interfejs za više zadataka, držeći sve na jednom mestu bez odvlačenja pažnje sa puta. Dva velika Full TFT ekrana od ukupno 22.5'' su najbolja u kategoriji. Tehnologija je takođe u službi bezbednosti i udobnosti: drugi nivo autonomne vožnje, sa novim naprednim sistemima za pomoć vozaču (ADAS) koji deluju u skladu sa filozofijom Alfa Romea. I ovde je softver u službi DNK brenda, sa fokusom na vozača. Svi sistemi prema tome rade bez ikakvog mešanja u iskustvo vozača, pri čemu kontrola i emocije vožnje ostaju netaknuti.

 

To uključuje ''Inteligentan prilagodljivi tempomat'' (IACC), ''Centriranje trake'' (LC) i ''Pomoć pri zastoju u saobraćaju'' - koji automatski prilagođavaju brzinu i putanju, držeći automobil u sredini trake i na rastojanju od vozila ispred, čime se obezbeđuje sigurnost i udobnost. Tonale je takođe opremljen drugim inovativnim uređajima i tehnologijama koje usavršavaju interakciju između vozača, vozila i puta: od ''autonomnog kočenja u nuždi'' da upozori vozača na opasnost i aktivira kočnice kako bi se izbegao ili ublažio bilo kakav sudar sa pešakom ili biciklistom; preko ''Detektovanja pospanog vozača'' koje upozorava vozača ako postane pospan; ''Detekcije mrtvog ugla'', koji detektuje zadnje mrtve uglove i signalizira svim vozilima koja se približavaju kako bi izbegli sudar, do ''Detekcije poprečne staze pozadi'', za upozorenja o vozilima koja se približavaju sa strane pri kretanju unazad, sve do kamere visoke rezolucije od 360° sa dinamičkom mrežom.

 

Najsavremenija elektrifikacija, sa rešenjima za unapređenje DNK brenda
Za Brend, Tonale predstavlja prirodnu ulaznu tačku u svet elektrifikacije, ali, veran svom smelom pristupu, Alfa Romeo postavlja paradigmu: elektrifikacija mora da služi brendu i njegovom DNK, sa misijom da se osveži sportski duh 21. veka. Konkretna posvećenost održivoj mobilnosti orijentisanoj na budućnost, pri čemu ostaje veran svojim osnovnim vrednostima. 

 

Dva nivoa elektrifikacije, Hybrid i Plug-in Hybrid:

Tonale debituje sa hibridnim motorom od 160 KS (motor sa turbinom promenljive geometrije), ekskluzivnim turbopunjačem napravljenim za Alfa Romeo. Njegov turbopunjač promenljive geometrije uparen sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim električnim motorom od 15-kW i 55 Nm obrtnog momenta ''P2'' omogućava 1.5 benzinskom motoru da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen. Alfa Romeo se odlučio za ovo tehničko rešenje kako bi ponudio autentično iskustvo elektrifikacije. Menjač omogućava pokretanje i vožnju u električnom režimu pri malim brzinama, pri parkiranju i vožnji. Prilikom lansiranja dostupna je i hibridna verzija od 130 KS, ponovo uparena sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT i 48-voltnim ''P2'' električnim motorom.

 

Vrhunske performanse su zagarantovane ekskluzivnim Plug-in Hybrid Q4 motorom od 275 KS, koji postiže ubrzanje od 0-100 km/h za samo 6.2 sekunde i autonomijom u čisto električnom režimu do 80 km* u gradskom krugu (preko 60 km* u kombinovanom krugu), najbolje vrednosti u klasi u segmentu. Kao standard u Plug-in hibridnom pogonu, vuča Q4 obezbeđuje neuporediv nivo bezbednosti i užitka u vožnji. Za kompletiranje asortimana motora, novi dizel motor od 1.6 litara, 130 KS sa 320 Nm obrtnog momenta, uparen sa 6-brzinskim Alfa Romeo TCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednje točkove. 

 

Dynamic(2).jpg

 

Kupci u centru Alfa Romeo univerzuma: Kvalitet proizvoda i usluga
Sa modelom Tonale, Alfa Romeo pokreće seriju novih usluga, koje redefinišu korisničko iskustvo i pokrivaju čitav asortiman brenda. 

 

Digitalno iskustvo: iskustvo kupovine online za kupca iz udobnosti svog doma, u tri jednostavna koraka, pristupom interfejsu identičnom onom koji se koristi u salonima. 

Produžena garancija: Neumorni napori da se poboljša kvalitet krajnjeg proizvoda doveli su do dostupnosti inovativne produžene garancije za Alfa Romeo, produžavajući zaštitu glavnih komponenti vozila na 5 godina. Garancija na baterije u hibridnim verzijama modela Tonale takođe je produžena na 8 godina ili 150.000 pređenih kilometara, čime  je ova ponuda postala najbolja u segmentu. 

Alfa Romeo Certified je posvećen kupcima na tržištu polovnih automobila. Cilj je da se obezbedi iskustvo kupovine koje je identično onom pri kupovini novog vozila. Glavne karakteristike usluge su sledeće:

  • Pokrivenost garancije je ekvivalentna garanciji novog automobila.
  • ''Zadovoljstvo ili povraćaj novca'', u roku od 10 dana ili 1.000 km.
  • Bez troškova održavanja, za 15.000 km ili godinu dana.
  • Provera vozila u 120 tačaka.
  • Prilagođene usluge nakon prodaje i usluge finansiranja.
  • Probna vožnja.
  • Pomoć na putu u Evropi 24 sata 7 dana u nedelji tokom garantnog roka.

Na kraju, Alfa Romeo Videocheck je usluga posvećena postprodaji, kreirana imajući u vidu poseban odnos njegovih kupaca sa svojim automobilom. Jedini cilj: kvalitet usluge i transparentnost za klijente. Kada su u radionici, ako se utvrdi da je za automobil potrebno više posla nego što je dogovoreno sa kupcem, tehničari će morati da prate proceduru putem mobilne aplikacije da bi sertifikovali rad, uz video koji prati povezane troškove popravke. Kupac će tada biti slobodan da delimično ili u potpunosti prihvati ili odbije novu ponudu.

 

Dynamic.jpg


Najbolja dinamika vožnje zahvaljujući namenskim tehničkim rešenjima
Tonale predstavlja reper u svojoj kategoriji u pogledu dinamike vožnje. Obezbeđuje besprekorno dinamičko ponašanje poput sportskog automobila, dokazano najboljom raspodelom težine i najdirektnijim upravljanjem u svom segmentu (13.6) i činjenicom da je to jedini model u svojoj klasi koji je opremljen integrisanim kočionim sistemom (IBS) koji uključuje fiksne lopatice za menjanje od aluminijuma. Usvajanje fiksnih čeljusti od strane Brembo-a, sa 4 klipa i samoventilirajućim diskovima napred i punim diskovima pozadi, doprinosi poboljšanim performansama kočenja. Tonale se opredelio za potpuno nezavisan MacPherson sistem vešanja, sa amortizerima sa selektivnim prigušenjem frekvencije (FSD). I da bi dodatno poboljšao svoje izuzetne kvalitete na putu, čak i na površinama sa slabim prianjanjem, novi Tonale nudi dva pogonska rešenja: Q4 pogon na sva četiri točka u Plug-in Hybrid e-Q4 verziji i pogon na prednje točkove u Hybrid i dizel verzijama. Poslednji su takođe opremljeni Alfa Romeo elektronskim samoblokirajućim diferencijalom. Specifikacije su upotpunjene aktivnom suspenzijom ''Dual Stage Valve'' sa elektronski kontrolisanim prigušenjem. Ukratko, sedenje za volanom novog modela Tonale jednako je privlačnom iskustvu vožnje koje postaje poziv na putovanje, bez obzira na odredište. 
 
Nova strategija ponude
Alfa Romeo Tonale uvodi novu strategiju ponude, čineći konfiguraciju kupaca još lakšom. Dostupna su dva nivoa opreme - Super i Ti, oba sa jasno definisanim specifikacijama koje zadovoljavaju potrebe najizbirljivijih kupaca.

Super oprema, beg u jedinstveno iskustvo Alfa Romea, može se prilagoditi paketom Sprint, koji uključuje brojne opcije sa snažnom sportskom konotacijom. Alternativno, Ti trim - koji poboljšava kvalitete elegancije i prepoznatljivog karaktera modela Tonale - može da se doda Veloce paketu, kako bi se postigao vrhunac u pogledu performansi i sportskog karaktera. 

 

Proizvedeno u Italiji u Pomiljanu, sa svojom namenskom proizvodnom linijom i bezkompromisnim kvalitetom 

Alfa Romeo Tonale se proizvodi u renoviranoj fabrici kompanije Stellantis ''Giambattista Vico'' u Pomiljano d'Arku (Napulj) - jednoj od najnaprednijih proizvodnih lokacija Grupacije - na obnovljenoj proizvodnoj liniji posvećenoj novom modelu Alfa Romea, sa specijalno kreiranom ultra modernom montažnom jedinicom.

Dizajniran 1968. od strane Alfa Romea i operativan od 1972. godine, industrijski kompleks je do danas proizveo 5 miliona automobila i osvojio je brojne međunarodne nagrade, uključujući: 2012. godine, srebrni sertifikat World Class Manufacturing (WCM) i nagradu Automotive Lean Production za najbolju pogon u Evropi, a zatim 2013. godine WCM zlatna medalja i istoimeni nivo. Prošle godine, fabrika je podvrgnuta velikom renoviranju kako bi se suočila sa izazovima budućnosti, o čemu svedoči usvajanje najinovativnijih tehnologija za proizvodnju hibridnih automobila, obuka osoblja i poštovanje životne sredine. 

 

static(1).jpg

 

Detaljno o modelu


Dizajn:
Izuzetno verna dizajnu konceptualnog automobila iz kog vuku svoje poreklo, obeležja modela Tonale su oličenje savršene sinteze između prestižnog nasleđa brenda i iščekivanja novih kanona. Inovativni farovi ''3+3'' i zadnja svetla sa sinusnom krivom, za nepogrešiv svetlosni potpis, verno reprodukovani iz konceptualnog automobila. U skladu sa tradicijom Alfa Romea, ističu se GT linije koja se proteže od zadnjeg  dela do prednjih svetala i dizajn aluminijumskih felni koje podsećaju na koncept telefonskog brojčanika. Inspirisan trkačkom istorijom Alfa Romea, stil enterijera je usredsređen na vozača, kao i na udobnost njihovih putnika. Kombinacija prestižnih materijala - hladna čvrstina aluminijuma i toplina i mekoća kože i alkantare - odražava ličnost mladog, metropolitskog i dinamičnog kupca. Impozantna, prijatna i dinamična unutrašnjost za ljubitelje vožnje: ''teleskopska'' instrument tabla, stilska matrica Alfa Romea i sportski volan sa tri kraka sa aluminijumskim ručicama menjača. 


- Eksterijer
Novi Alfa Romeo Tonale predstavljen je kao logična posledica istraživačkog putovanja čiji je prvi rezultat bio konceptni automobil, praćen modelom masovne proizvodnje koji ima za cilj da opravda intenzivno istraživanje i razvoj svog stila. Studija, brojne istorijske reference, inspiracije i razvoj ovih važnih komponenti omogućili su Centro Stile Alfa Romeo da igra glavnu ulogu u kontinuitetu specifikacija konceptnog automobila. Rezultat je zadivljujući automobil koji kombinuje Alfa Romeo stilske karakteristike, reinterpretirane u ime modernosti, sa karakteristikama italijanskog dizajna.

Bočne strane se ističu po svojoj produženoj krivini ispod struka, koju su dizajneri Alfa Romea nazvali ''GT Line'', koja se proteže od zadnjeg dela do farova, dajući definiciju karoseriji automobila i njegovom ''stavu'' iz profila. U donjem delu bočnih strana, posebno modelovanje površina prenosi senzualnost i sportski duh u karoseriju automobila. Svi ovi karakteristični elementi su duboko ukorenjeni u DNK brenda, na primer ''GT Line'' i njeno jasno podsećanje na jednostavne, legendarne forme modela Giulia GT. Što se tiče ''modelovanja'', sa njegovim punim obimom i senzualnošću, moraju se pomenuti određeni modeli koji su postali deo istorije automobila, kao što je 8C Competizione i druge ikone brenda. Automobili su naizgled udaljeni u svojoj generaciji i tipu, ali se mogu lako razlikovati posmatranjem modela Tonale iz više perspektiva. 

 

DETAILS_(2).jpg


Na prednjoj strani ističe se novi ''plutajući'' štit, ne više kao deo branika, već kao prepoznatljiv element. Donji deo uključuje dva glavna bočna usisnika vazduha; zajedno sa štitom stvaraju ono što je nekoliko generacija znalo kao ''Trilobo''. U gornjem delu prednjeg dela, značajne karakteristike uključuju farove koji potvrđuju koncept ''3+3'', još jedan rezultat prerade kultnih modela kao što su SZ Zagato i konceptni automobil Proteo. 3D geometrija svetala može se lako protumačiti kao direktan spoljašnji produžetak štita. Isti koncept je naglašen redosledom prednjih svetala kao ''svetla dobrodošlice'' i kada se koriste pokazivači pravca. Svetlosna jedinica je ponovo zvezda pozadi. Ona prerađuje predlog napravljen u konceptnom automobilu, u nekoj vrsti sinusne krive koja prelazi sa jedne na drugu stranu zadnjeg dela i postaje nedvosmislen svetlosni potpis modela Tonale. Vraćajući se određenim volumetrijskim elementima, oblik zadnjeg stakla zavređuje pažnju. Njegova zaobljenost i sada klasično preklapanje u donjoj središnjoj liniji karakterišu gornji deo zadnjeg dela automobila, na sportski, ali elegantan način. Ovde takođe postoji više referenci: pogled na gornji deo - gde se spajaju otvor za dnevno svetlo (DLO), ivice bočnih prozora i vrh zadnjeg stakla, odmah dočaravaju kultne automobile poput 8C Competizione. Sve ovo naglašava važnost unakrsne fertilizacije drugih modela Alfa Romea različitih segmenata i generacija u razvoju modela Tonale. Isto se može reći i za još jedno obeležje novog C-SUV-a: ''teledijalne'' aluminijumske felne, koje su veoma cenjene na konceptualnom automobilu i sada potvrđene u modelu za masovnu proizvodnju. Ovo je prerada teme perforiranog ''telefonskog biranja'', rezultat evolucije koja je započela 1960-ih sa kultnim automobilima kao što je 33 Stradale. Konkretno, vremenom su perforacije postepeno povećavane, prvo da bi se prilagodile tehničkim rešenjima i konceptima, a zatim sve više i više povezane sa potrebama za hlađenjem kočnica, lakoćom i otpornošću. Ovakav divni izgled takođe zahteva sjajne ''cipele'', tako da aluminijumski točkovi modela Tonale - dostupni u 17'', 18'', 19'' i 20'' - poboljšavaju siluetu modela.

 

DETAILS_(3).jpg


- Enterijer
Dizajn enterijera modela Tonale, koji crpi inspiraciju iz trkačke istorije Alfa Romea, evocira njegovu strast, zahvaljujući dinamičnim i moćnim oblicima. Linije balansiraju harmoniju i napor, a postoji opipljiv osećaj da je vozilo uvek spremno za pokret. Sve je usredsređeno i usmereno na vozača, iako je unutrašnjost dizajnirana i za udobnost njihovih putnika. Sportsko i visokotehnološko okruženje - kao što se vidi u hladnoj čvrstoći aluminijuma i toplini i mekoći kože i alkantare - takođe odražava ličnost mladog, metropolitskog i dinamičnog kupca. 

 

INTERIORS_(1).jpg INTERIORS_(3).jpg

 

Među najkarakterističnijim elementima novog modela ističu se ''teleskopska'' instrument tabla, sa jasnom Alfa Romeo stilskom matricom i kompaktni volan sportskog oblika, koji obezbeđuje precizan i direktan osećaj sa volana. Volan je takođe ukrašen ekskluzivnim aluminijumskim ručicama menjača. U centralnom tunelu nalazi se suštinska karakteristika Alfa Romea: novi D.N.A. birač režima vožnje, a instrument tablu orijentisanu na vozača karakterišu otvori za klimatizaciju: centralni su tanki, sa spoljnim otvorima u čuvenom obliku turbine. Sve ovo ulepšano je temom dijamantske teksture - koja se vidi na otvorima, centralnom tunelu i ručkama, inspirisana preciznom mehaničkom obradom sa laserskim gravurama. Kontrolna tabla takođe uključuje dodatak osvetljen od pozadi sa efektom ''neočekivanog pozadinskog osvetljenja''kada je panel isključen pojavljuje se grafika, a kada je uključena ta grafika nestaje i prikazuje se nova pozadina, koristeći višebojno pozadinsko osvetljenje. Iste 3D karakteristike se mogu videti u tkaninama sedišta, od osnovnih verzija pa sve do efekta preliva sa kontrastnom bojom pozadine u alkantari i veganskoj koži, na verzijama sa najvišim specifikacijama. Ergonomska sedišta savršeno pristaju za svakodnevnu upotrebu, u mladom i dinamičnom stilu koji je rezultat upotrebe neoprenskih tkanina koje se obično viđaju u sportskoj odeći. Unutrašnjost modela Tonale je prema tome izvanredno, inkluzivno iskustvo, omogućeno impresivnom, gostoljubivom kabinom za putnike sa dinamičkim karakteristikama koje cene ljubitelji vožnje.     


Tehnologija koja obara rekorde: Za Alfa Romeo, softver i povezanost unapređuju vozačko iskustvo i štite rezidualnu vrednost

  • U svetskoj ekskluzivi, Tonale predstavlja tehnologiju nezamenljivih tokena (NFT), pravu inovaciju u automobilskom sektoru.
  • Povezanost na najvišem nivou, sa alatom ''Alfa Connect Services'' i bežičnim ažuriranjima.
  • Sa ugrađenim Amazonom, Tonale nudi iskustvo u ime tog ''osećaja biti kod kuće'' preko Alexa glasovnog asistenta i postaje bezbedna lokacija za dostavu vaše kupovine.
  • Potpuno obnovljen sistem informisanja i zabave opremljen elegantnim interfejsom Human Machine Interface (HMI) za maksimalnu interakciju korisnika. 
  • ''Teleskopska'' instrument tabla, sa potpuno digitalnim ekranom od 12.3 inča i ekranom osetljivim na dodir od 10.25 inča za iskustvo slično pametnom telefonu, najbolja u kategoriji za ukupne dimenzije (22.5 inča).

- NFT tehnologija
Kao svetsku ekskluzivu, Tonale predstavlja tehnologiju nezamenljivih tokena (NFT), pravu inovaciju u automobilskom sektoru. Alfa Romeo je prvi proizvođač automobila koji povezuje automobil sa NFT digitalnim sertifikatom. Tehnologija je zasnovana na konceptu ''blokčejn kartice'', poverljivom i nepromenjivom zapisu o glavnim fazama u životu pojedinačnog vozila. Ova posebna karakteristika van vozila naglašava inovativnu prirodu Alfa Romea. Uz saglasnost kupca, NFT će beležiti podatke o vozilu, generišući sertifikat koji se može koristiti kao garancija ukupnog statusa automobila, sa pozitivnim uticajem na njegovu rezidualnu vrednost. Na tržištu polovnih automobila, NFT sertifikat predstavlja dodatni izvor kredibiliteta na koji vlasnici ili trgovci mogu računati. A sa druge strane, kupci će biti sigurni u izbor polovnog automobila.     

 

- Amazon Alexa, da se uvek osećate kao kod kuće
Glavne nove funkcije u modelu Alfa Romeo Tonale uključuju ugrađene funkcije Amazon Alexa glasovnog asistenta, tako da se uvek možete „osećati kao kod kuće“ u svom automobilu, čineći svakodnevno iskustvo još jednostavnijim i praktičnijim. Zahvaljujući opciji ''Sigurne usluge dostave'', možete odabrati Tonale kao mesto za isporuku paketa koje očekujete tako što ćete otključati vrata i pustiti kurira da ih ostavi u autu, sve potpuno bezbedno. Takođe možete da primate stalna ažuriranja o statusu vozila iz udobnosti svog doma, saznate nivo punjenja i/ili goriva, tražite mesta koja vas interesuju, pronađete najnoviju lokaciju svog automobila, šaljete komande za daljinsko zaključavanje i otključavanje i još mnogo toga. Alexa se takođe može koristiti za traženje dodavanja proizvoda na vašu listu za kupovinu, za traženje restorana u blizini ili za podešavanje svetla ili grejanja povezanog sa vašim sistemom kućne automatizacije, a da pritom ostanete fokusirani na put.


- Veliki ekran i gladak, intuitivan HMI interfejs 
Kao standard, Alfa Romeo Tonale dolazi sa novim informativno-zabavnim sistemom koji se sastoji od dva velika displeja ukupne veličine od 22.5 inča, što je rekord u segmentu - i sofisticiranog, glatkog i intuitivnog interfejsa Human Machine Interface (HMI), kako bi vam sve funkcije bile na dohvat ruke. Sa prilagodljivim Android operativnim sistemom i 4G vezom sa ažuriranjima Over-the-Air (OTA), novi informativno-zabavni sistem takođe nudi sadržaj, funkcionalnost i usluge koje se uvek ažuriraju. U sredini instrument table, sa istorijskim ''teleskopskim'' dizajnom, ističe se novi potpuno digitalni TFT ekran od 12.3 inča, za pristup svim podacima automobila i podešavanjima za tehnologije autonomne vožnje. Klaster se takođe može rekonfigurisati, koristeći tri šeme: Evolved, Relak i Heritage, poslednja inspirisana legendarnim modelima brenda. U komandnu tablu ugrađen je inovativni ekran osetljiv na dodir od 10.25 inča inspirisan najnovijim pametnim telefonima, da zadovolji ukuse i potrebe svakog kupca. Sistem je razvijen za rad sa vidžetima, grafičkim komponentama dizajniranim za intuitivnu interakciju sa svim funkcijama, koje se mogu prilagoditi brzim i lakim prevlačenjem i ispuštanjem. Svaki korisnik može da kreira sopstvenu početnu stranicu, gde je svaka od karakteristika automobila aplikacija za sebe. Sa jednostavnim horizontalnim skrolovanjem, ekrani za Alfa D.N.A., radio, medije, telefon, satelitsku navigaciju, klima-uređaj, povezane usluge i ADAS mogu da se rasporede onako kako želite. Od vozača zavisi da li će koristiti okretno dugme ili ekran osetljiv na dodir.

 

- Alfa usluge za povezivanje 
Alfa Romeo Tonale opremljen je ''Alfa uslugama za povezivanje'', alatom koji nudi napredno povezivanje u vozilu i niz usluga za vašu bezbednost i udobnost.

Prva i najvažnija među njima, ''Moja navigacija'', koja se sastoji od aplikacija za daljinsko traženje odredišta i tačaka interesovanja (PoI). Paket takođe uključuje i Send&Go funkciju, koja kupcima omogućava da pošalju destinaciju direktno sa svog pametnog telefona. ''Moj daljinski'' uključuje različite usluge kao što su: daljinsko upravljanje funkcijama automobila (otvaranje/zatvaranje vrata ili treptanje svetla) preko pametnog telefona ili pametnog sata; lokacija vozila; kontrola određenih parametara (brzina i površina) i obaveštenja ako se oni ne poštuju. Usluga ''Moj Wi-Fi'' pruža mogućnost deljenja internet veze između više uređaja, do najviše 8 uređaja. Koristeći ''Alfa usluge povezivanja'', vozači takođe mogu da pristupe funkciji ''Moj pomoćnik'': u slučaju sudara ili hitnog slučaja, putnik može da kontaktira poseban pozivni centar za pomoć koji radi non-stop. U slučaju nezgode, sistem automatski poziva telefonski broj dežurne nacionalne službe, ili ako se vozilo pokvari, vozač može pozvati pomoć na putu, pri čemu vozilo daje svoje koordinate kako bi se omogućilo spasavanje. Paket takođe uključuje uslugu izveštavanja, za slanje informacija Alfa Romeu o ispravnosti njihovog automobila, mesečnom e-poštom. Pomoću usluge ''Moj auto'' možete držati pod kontrolom stanje i parametre automobila koristeću aplikaciju ''Moje Alfa povezivanje''; Usluga ''Moja obaveštenja'', upozorava vlasnika u slučaju pokušaja krađe; i usluga „Moj menadžer flote“, dizajnirana za upravljanje flotom automobila. Imajte na umu da su ove funkcije dostupne u celoj postavci Alfa Romea.


- Sportski kokpit, kreiran prema potrebama vozača 
Sve što treba da uradite je da se ukrcate i shvatite da je novi model fokusiran na vozača, sa njegovim emocijama i željom za uzbudljivim iskustvom vožnje. Dokaz leži u sedištu vozača koje je ''krojeno'' kao tkanina, sa dijagonalnim tunelom, blago zatalasanim instrument tablama i instrumentima okrenutim ka vozaču. Sve kontrole su vam na dohvat ruke i lako su dostupne, kako fizičke tako i digitalne kontrole, kojima se pristupa sa centralnog ekrana. Kupci mogu uživati u uzbudljivom iskustvu vožnje bez ometanja, gde strast i bezbednost koegzistiraju. O tome svedoči i funkcija ''Bežični retrovizori'' za Apple CarPlay i Android Auto, kao standard za Tonale.

 

HERO_(1).jpg HERO_(2).jpg HERO_(3).jpg HERO_(5).jpg


Inovativna rešenje u službi najviše sigurnosti i komfora

  • Novi ADAS sistemi povećavaju emocije autonomne vožnje drugog nivoa. 
  • Inovativni sistemi u službi sigurnosti i blagostanja unutar vozila.
  • Unapređenje režima vožnje, kojim se upravlja u Alfa D.N.A. sistemu.

- Novi ADAS sistemi povećavaju emocije autonomne vožnje drugog nivoa.

Model Tonale opremljen je novim Naprednim sistemima za pomoć vozaču brenda Alfa Romeo (ADAS) za drugi nivo autonomne vožnje, za automatsko ubrzavanje, kočenje i održavanje vozila u traci uz održavanje maksimalne sigurnosti vožnje i zadržavanja zadovoljstva sedenja za volanom. Detaljnije, model Alfa Romeo Tonale omogućava autonomnu vožnju drugog nivoa kombinovanjem prednje kamere koja uzdužno i bočno nadgleda svu okolinu automobila, uz sisteme ''Inteligentni tempomat'' (IACC) i ''Centriranje trake'' (LC). Posebno, IACC sistem koristi ''Inteligentni tempomat'' koji automatski prilagođava brzinu vozila kako bi održavao sigurnu distancu od vozila ispred, kao i sistemi ''Prepoznavanje saobraćajnih znakova'' i ''Inteligentnu kontrolu brzine''. Prvi sistem koristi ugrađenu kameru da prepozna saobraćajne znakove, prijavljuje ih na displeju i upozorava vozača o trenutnom ograničenju brzine. Drugi sistem sugeriše vozaču da smanji brzinu na detektovanu granicu. Ako vozač prihvati, podešavanja tempomata se automatski prilagođavaju. Nasuprot tome, LC sistem kontroliše bočno kretanje automobila kako bi vozilo držalo u sredini trake, čak i u uslovima gustog saobraćaja.  


- Inovativni sistemi u službi sigurnosti
Novi Alfa Romeo Tonale dolazi sa aktivnim i pasivnim bezbednosnim funkcijama, pogodnim za svakodnevne potrebe vožnje. Uz prednje, bočne vazdušni jastuke i vazdušne zavese, inovativni uređaji i tehnologije koje usavršavaju interakciju između vozača, vozila i puta su standard u čitavom asortimanu. Primeri uključuju sistem za ''Autonomno kočenje u slučaju nužde sa ranjivim učesnicima u saobraćaju'', kako bi upozorio vozača na opasnost i potpuno zaustavio vozilo da bi se izbegao ili ublažio sudar i prepoznalo prisustvo pešaka ili bicikliste; i sistem za „Otkrivanje pospanog vozača“, koji proverava kretanje vozila da bi otkrio umor kod vozača. Kada se prekorači određeni prag, sistem emituje zvučne signale i/ili vizuelna upozorenja, preporučujući vozaču da napravi pauzu. Karakteristike modela Tonale su poboljšane ''Upozorenjem podsetnikom na zadnje sedište'', koji podseća vozača na predmet postavljen na zadnjem sedištu kroz vrata prtljažnika. Kada se automobil isključi, uređaj upozorava i podseća vozača da je predmet tamo. Na zahtev: ''Detekcija slepih uglova'', koja nadgleda mrtve uglove pozadi i izveštava o svim vozilima koja se približavaju; ''Detekcija poprečne putanje pozadi'', za obaveštenja o vozilima koja se približavaju sa strane pri kretanju unazad; i ''Kamera za pogled od 360°'', koja nudi sveobuhvatan pogled na okolinu automobila na digitalnom ekranu osetljivom na dodir sa dinamičkom mrežom od 10.25 inča. Sa četiri kamere visoke rezolucije postavljene na prednjoj rešetki, retrovizorima i vratima prtljažnika.  

 

- Udobnost i dobrobit u autu, koje treba podeliti 
Alfa Romeo Tonale donosi tajne italijanskog gostoprimstva u svet vrhunskih C-SUV vozila: ekskluzivnost, dobar ukus i elegancija koegzistiraju u njegovoj unutrašnjosti. Dok putnički prostor nudi pravi prostor za putnike, prednji deo obezbeđuje potpuni osećaj kontrole i dominacije na putu, što je omogućeno pre svega visokim položajem u vožnji koji ne umanjuje užitak u vožnji što je tipično za sportski automobil Alfa Romeo. Takođe garantuje dobrobit svima u vozilu, sa svojom dvozonskom klimatizacijom, sofisticiranim informativno-zabavnim sistemom, ventilisanim i grejanim prednjim sedištima, prijatnim ambijentalnim svetlom i zvučnim sistemom sa 14 zvučnika kompanije Harman Kardon. Alfa Romeo Tonale je jedan od retkih modela u svojoj klasi koji nudi sistem ''poluautomatskog parkiranja'', koji ukazuje na prostor koji je dostupan za parkiranje i završava same manevre ulaska i izlaska automobila. Ponovo u ime maksimalne udobnosti, novi model uključuje električna vrata prtljažnika i podlogu za bežično punjenje - ispred ručice menjača, za postavljanje i punjenje vašeg pametnog telefona u potpunoj sigurnosti i udobnosti. Ukratko, Tonale je namenjen ljubiteljima opipljivog zadovoljstva italijanske druželjubivosti, udobnosti i ukusa.  


- Unapređenje režima vožnje, kojima se upravlja u Alfa D.N.A. sistem 
Od predstavljanja modela Giulietta, Mito i 4C, preko razvoja modela Giulia i Stelvio, sada dolazimo do modela Tonale. Ovde imamo napredak Alfa D.N.A. birača režima vožnje, sa specifičnim funkcijama vezanim za električni pogon. U modelu Tonale, ''dinamični'' režim dizajniran je sa specifičnom kalibracijom pedale gasa, i na taj način obezbeđuje efikasnije kočenje i direktniji odziv volana. ''Prirodni'' režim nastavlja da održava najbolju optimizaciju performansi i automatski upravlja kompromisom između upotrebe elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U svakodnevnoj upotrebi, ušteda energije i potrošnja zato ne idu na štetu performansi. Režim ''Napredna efikasnost'' je kalibrisan za maksimalnu energetsku efikasnost u hibridnoj verziji, dok AE režim u PHEV konfiguraciji pokreće model u potpuno električnom pogonu. 

 

LIFESTYLE_(1).jpg LIFESTYLE_(2).jpg LIFESTYLE_(3).jpg LIFESTYLE_(4).jpg

 

Najsavremenija elektrifikacija, sa rešenjima za unapređenje DNK brenda

  • Alfa Romeo paradigma: elektrifikacija u službi brenda i njegovog DNK, sa misijom da osveži sportski duh 21. veka.
  • Dva nivoa elektrifikacije - Hybrid i Plug-in Hybrid - poboljšavaju sportski karakter i dinamiku vožnje svakog modela Alfa Romea, uz puno poštovanje životne sredine. 
  • Potpuno novi četvorocilindrični 1.5 hibridni VGT (turbo sa promenljivom geometrijom) od 160 KS sa turbo punjačem promenljive geometrije i direktnim ubrizgavanjem benzina od 350 bara ima svoj ekskluzivni debi u hibridnoj verziji modela Tonale. 
  • Hibridne verzije dostupne su sa dva nivoa snage, 130 KS i 160 KS, obe sa prednjom vučom, novim menjačem od sedam brzina sa dvostrukim kvačilom i ugrađenim 48-voltnim P2 električnom motorom od 15-kW i 55 Nm obrtnog momenta koji može da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen.
  • Različite ''EV karakteristike'' u naprednom hibridnom sistemu modela Tonale znače da automobil može da startuje i putuje u električnom režimu pri malim brzinama i prilikom parkiranja i vožnje. 
  • Plug-in Hybrid Q4 verzija od 275 KS sa pogonom na sve točkove je najbolja u kategoriji, sa autonomijom u električnom režimu do 80 km* gradske vožnje. To je najsnažnija i najefikasnija verzija u ponudi, sa ubrzanjem od 0-100 km/h za samo 6.2 sekunde.

Alfa Romeo Tonale je opremljen nizom efikasnih hibridnih motora koji ističu konkretnu posvećenost brenda budućnosti orijentisanoj ka održivoj mobilnosti. Ovo je prirodna faza u putovanju brenda ka propulzivnoj sinergiji koja može poboljšati performanse i dinamiku vožnje, uz puno poštovanje životne sredine. Na kraju krajeva, sa modelom Tonale brend se nije jednostavno prilagodio novim standardima; reinterpretirao je svoju DNK u pravcu energije, harmonije sa okolinom, efikasnosti i intuitivnosti pri upravljanju režimima vožnje. Ustvari, ova nova tehnologija znači da novi model Alfa Romeo može da obezbedi autentično ''hibridno iskustvo''.

 

Dostupna su dva nivoa elektrifikacije - Hybrid i Plug-in Hybrid, koji označavaju prvi korak Alfa Romea u procesu elektrifikacije postavke. 
Hibridni VGT (Variable-Geometry Turbo) motor od 160 KS  ima svoj ekskluzivni debi u modelu Tonale. Ova verzija je opremljena pogonom na prednje točkove i novom hibridnom tehnologijom. Njegov turbopunjač promenljive geometrije uparen sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim P2 električnim motorom od 15-kW, 55-Nm obrtnog momenta omogućava 1.5 benzinskom motoru da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen. Alfa Romeo se odlučio za ovo tehničko rešenje kako bi ponudio autentično iskustvo elektrifikacije. Menjač omogućava pokretanje i putovanje u električnom režimu pri malim brzinama i prilikom parkiranja i vožnje, obezbeđujući tipične performanse benzinskog motora, ali sa potrošnjom (gas + električni) uporedivom sa dizel motorom, sa izuzetno linearnom snagom i zaista doslednim ubrzanjem. 


Ulazna tačka u Tonale svet je hibridna verzija od 130 KS, novi 4-cilindrični 1.5 turbo benzinski motor sa 130 KS i 240 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uparen sa ekskluzivnim 7-brzinskim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i ugrađenim 48-voltnim P2 elektromotorom od 15-kW i 55-Nm obrtnog momenta.

Vrhunske performanse garantuje ekskluzivni Plug-in Hybrid Q4 od 275 KS, najmoćnija verzija u liniji po pitanju performansi i nivoa elektrifikacije. Napredni hibridni sistem kombinuje 1.3 MultiAir turbo benzinski motor iz porodice Global Small Engine - kako bi obezbedio vuču na prednjim točkovima - u kombinaciji sa električnim motorom, na koji su zadnji točkovi povezani. Sistem ima bateriju od 15.5 kWh i isporučuje ukupnu snagu od 275 KS. Ovo ga čini najsportskijom ponudom u klasi, sa ubrzanjem od 0-100 km/h za samo 6,2 sekunde. Plug-in Hybrid verzija je opremljena Q4 pogonom na sve točkove – odnosno pogonom na prednje točkove koji koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem i pogonom na zadnje točkove koji obezbeđuje elektromotor – za neuporediv nivo bezbednosti i užitka u vožnji. Tonale Q4 model je takođe najefikasniji Plug-in hibridni C-SUV model, sa dometom u električnom režimu do 80 km* u gradskom ciklusu, i preko 60 km u kombinovanom ciklusu. Ponovo u ime maksimalne efikasnosti, potpuno punjenje baterije traje 2.5 sata kada se koristi brzi punjač od 7.4 kW.

 

LIMBO_(1).png LIMBO_(2).png LIMBO_(3).png

 

Sve specifikacije hibridnih verzija  
Novi 4-cilindrični motor sa turbopunjačem je dizajniran tako da najbolje odgovara hibridnoj upotrebi, da optimizuje termodinamiku, a samim tim i da uštedi kada je u pitanju potrošnja goriva. Njegove specifikacije uključuju činjenicu da funkcioniše po Milerovom ciklusu; ima visok stepen kompresije (12.5:1); novu glavu cilindra sa kompaktnom komorom za sagorevanje; dvostruko promenljivo tajmiranje ventila; i specijalne usisne kanale sa visokom stopom prevrtanja. Takođe ima potpuno novi sistem direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom, koji dostiže do 350 bara. 

 

Dizajnirana ekskluzivno za Alfa Romeo, verzija od 160 KS dodaje novo turbo ubrizgavanje sa promenljivom geometrijom, sposobno da kombinuje odličan odziv pri nižim brzinama i veliku snagu za sportskiju vožnju, uz istovremeno održavanje visokog nivoa efikasnosti. Ulazni pogon isporučuje snagu od 130 KS, a maksimalni obrtni moment dostiže 240 Nm. Starter generator sa kaišem je takođe instaliran u oba motora i garantuje brze i tihe prelaze prilikom ponovnog pokretanja. Inteligentni kočioni sistem optimizuje funkciju ''automatskog punjenja''; koristi mešovito regenerativno kočenje kako bi maksimizirao povratak kinetičke energije tokom usporavanja, i poboljšao efikasnost. Ova nova hibridna tehnologija znači da Alfa Romeo Tonale može da pruži korisnicima autentično ''hibridno iskustvo'' sa vrhunskim performansama i visokom efikasnošću. Sve ovo zahvaljujući kombinaciji novog benzin motora od 1.5 litara i električnog motora, što takođe pruža dodatno poboljšanje radi optimizacije odziva.

 

DETAILS_(6).jpg

 

Iskustvo vožnje takođe postaje zaista raznovrsno i opuštajuće, uz različite dostupne funkcije, kao što su: 

  • ''Silent Start'', za paljenje vozila bez potrebe da se aktivira benzin motor, koristeći samo EV mod.
  • ''Energy Recovery'', za povraćaj energije koja bi inače bila protraćena kada automobil usporava (e-Coasting) i tokom kočenja (Regenerative Braking).
  • Bustovanje i promena tačke težišta, ''e-Boosting'', omogućava povećan obrtni momenat točkova zahvaljujući električnom motoru koji podržava benzin motor; nadalje, kalibrisanjem obrtnog momenta (motora ili kočenja) koji isporučuje električni motor, moguće je optimizovati operativne performanse motora na benzin.
  • Electric Drive, što omogućava vozilu da putuje koristeći samo električni motor, dok je benzinski motor isključen.

Novi Tonale može da se vozi u različitim scenarijima pomoću samo električnog motora (i zato sa potpuno ugašenim benzinskim motorom). Ovo omogućava širok izbor EV mogućnosti, koje obuhvataju:

  • e-Creeping, korišćenje električnog motora radi starta, što je obično dostupno u vozilima sa automatskim prenosom, po brzini koja može da varira od 0 km/h do ekvivalenta benzinskog motora u pasivnom modu u prvoj brzini, ili pri vožnji unazad.
  • e-Launch, za pokretanje vozila isključivo pomoću električnog motora.
  • e-Queueing, koje omogućava da se auto kreće tokom gužvi u saobraćaju, po ''stani-kreni'' sistemu.
  • e-Parking, koji olakšava manevrisanje pri parkiranju, čineći ga praktičnim i tihim.

EV mogućnosti su dostupne u zavisnosti od nivoa punjenja i potrebne energije.

 

on_studio_(1).jpg on_studio_(2).jpg on_studio_(3).jpg


Najbolja vozna dinamika u klasi - autentični Alfa Romeo

  • Savršen raspored težine, za skretanje u krivini bez premca.
  • Najdirektnije skretanje u segmentu (13.6), a opremljen je i aluminijumskim papučicama za promenu brzine.
  • Jedini automobil u svojoj klasi koji je usvojio integrisani sistem za kočenje, sistem kočenja pomoću žice koji garantuje momentalan odziv i omogućava regenerativno kočenje. Takođe je jedinstven zato što poseduje sistem za kočenje sa četiri čeljusti kočnica fiksiranih cilindrima u izradi kompanije Brembo.
  • Nezavisno MacPherson vešanje sa FSD tehnologijom za selektivno izbacivanje frekvencije.
  • Elektronsko ''Alfa Active'' vešanje, kako bi se omogućilo da se prilagodi odabranom modu vožnje.
  • Alfa Romeo hibridni Q4 pogon na sva četiri točka, za vrhunsku kontrolu i bezbednost. 
  • Alfa Romeo elektronski samozaključavajući diferencijal za maksimalno prianjanje.

- Savršena raspodela težine 
Jedan od primarnih ciljeva dizajna modela Alfa Romeo Tonale bio je da se postigne maksimalno zadovoljstvo pri vožnji. Jedan element koji je doprineo tom cilju je savršena raspodela težine između dve osovine - što je jedinstveno za Alfa Romeo proizvođačku tradiciju. Ovo je zahtevalo posebno upravljanje masom i materijalima, što je urađeno i radom na izgledu automobila i postavljanjem svih težih komponenti što je moguće bliže centru. Konkretno, verzije Tonale opremljene pogonom na prednje točkove koriste odličnu ravnotežu mase za optimizaciju isporuke obrtnog momenta na tlu i upravljanja u krivinama; ovo poslednje je dodatno naglašeno u verziji Q4 sa pogonom na sva četiri točka i obrtnim momentom koji je dostupan na tlu za svaku osovinu.

 

- Najdirektnije skretanje u segmentu i ekskluzivne aluminijumske papučice za prenos
U svakoj situaciji i pri svakoj brzini, vožnja modela Tonale C-SUV je uvek prirodna i instinktivna, delimično zbog najdirektnijeg odnosa skretanja u segmentu (13.6). Osećaj upravljanja - precizan i direktan koliko se može očekivati od Alfa Romea - naglašen je usvajanjem geometrije u nezavisnom prednjem vešanju. Odboj je smanjen na najbolji način, ograničavajući primenu softverskog filtriranja i optimizujući kontrolu upravljanja prednjim točkovima. Sportski duh je dodatno naglašen aluminijumskim papučicama za prenos: simbolom brenda i jedinstvenom karakteristikom u ovoj klasi.


- Integrisani sistem kočenja (IBS)
Ono što je jedinstveno u klasi je što novi Alfa Romeo Tonale ima integrisani sistem kočenja (IBS), inovativni elektromehanički sistem koji kombinuje kontrolu stabilnosti sa klasičnim servo kočnicama. Integracija između elektronike i mehanike, značajna optimizacija težine, optimalan osećaj i potpuno odsustvo vibracija pedala garantuju sistemu momentalni odziv kočnica. Uvođenje fiksiranih čeljusti kompanije Brembo, sa 4 cilindra i diskovima sa sopstvenom ventilacijom na prednjem delu i punim diskovima pozadi, omogućava unapređene performanse kočenja. 

 

static.jpg


- ''Dual Stage Valve'' elektronsko vešanje 
''Dual Stage Valve'' elektronsko vešanje pruža izbor između performansi i komfora. Razvijen u saradnjom sa kompanijom Marelli - istorijskim tehnološkim partnerom brenda Alfa Romeo, električni amortizeri sadrže poseban elektroaktiviran ventil unutar amortizera koji pruža nezavisne krive prigušivanja. Dostupna su dva moda, Comfort i Sport. Prvi je standardna kalibracija u modovima D.N.A. Advanced Efficiency i Normal, kako bi se obezbedile najprijatnije perforamnse na neravnim putevima. Za razliku od toga, Sport je dominantan u Dynamic i ESC Off D.N.A. modovima, koji smanjuju kretanje karoserije i povećavaju vertikalnu rigidnost, sa ciljem da se unapredi dinamika vozila u krivinama. Konačno, pritiskanjem posebnog dugmeta na DNK selektoru, kalibracija Dynamic moda se može aktivirati i deaktivirati. 


- Alfa Romeo elektronski samozaključavajući diferencijal 
Kod hibridnih (130 KS i 160 KS) i 130 KS dizel verzija, koje sve imaju pogon na prednje točkove, Alfa Romeo elektronski samozaključavajući diferencijal deo je standardnog paketa kako bi se garantovala savršena vuča za neometano iskustvo vožnje, naglašavajući agilnost i sportski karakter ovog automobila, sa dodatnim unapređenjem bezbednosti. Ovaj sistem je ugrađen u DNA selektor i iskorišćava uticaj sistema kočenja simulirajući ograničeni mehanički diferencijal. Konkretno, u kombinaciji sa MacPherson prednjim vešanjem, obezbeđuje sportsku i efikasnu dinamiku vožnje kontrolišući stabilnost vozila i preusmeravajući snagu na točkove prilikom ubrzanja u krivinama. Sistem takođe obezbeđuje poboljšanu i veću kontrolu na klizavim površinama, kao i značajno smanjenje podupravljanja, prenoseći obrtni momenat sa unutrašnjeg na spoljašnji točak, kako bi se obezbedilo longitudalno ubrzanje i posledično bolje prianjanje na put.


- Alfa Romeo Q4 hibridni pogon na svim točkovima
Plug-in Hybrid Q4 verzija modela Tonale opremljena je Alfa Romeo Q4 hibridnim pogonom na sva četiri točka., kako bi se obezbedila idealna trakcija za bezbedno putovanje po snegu i ledu. Kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora - na kojima je zasnovana vuča Q4 - obezbeđuje veći obrtni moment od automobila sa konvencionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe nudi mogućnost preciznog podešavanja i pri pokretanju i u režimu pogona na sva četiri točka na zahtevnijim terenima, kada je potreban niži prenosni odnos. Stoga, kada uslovi na površini puta postanu mokri, klizavi ili zaleđeni i kada je potrebno više vučne sile, Plug-in Hibrid Q4 verzija Tonale-a postaje autentičan 4x4, sa svim pogodnostima za bezbednost koje idu uz to. Detaljnije, sistem automatski aktivira motor sa unutrašnjim sagorevanjem na prednjoj osovini, koji počinje da pokreće prednje točkove. U isto vreme, električni motor u zadnjem delu se pokreće, isporučujući do 275 KS maksimalne snage za visoke performanse, zabavnu i bezbednu vožnju.


- Nezavisno MacPherson vešanje sa FSD tehnologijom
Sistem vešanja, prilagođen DNK modela Alfa Romeo na odgovarajući način, omogućava arhitekturu u MacPherson stilu. Konkretno, geometrija na prednjoj osovini optimizovana je za rapidne i precizne promene smera, što naglašava osećaj pri skretanju tipičan za Alfa Romeo. To smanjuje distorziju pri skretanju, ograničavajući korišćenje softverskog filtriranja i optimizujući kontrolu skretanja prednjim točkovima. Pozadi, ekskluzivna troručna geometrija omogućava brz odziv kada se aktivira i najviši nivo lateralnog ubrzanja u krivinama. Za kraj, ali ne i najmanje važno, vešanje modela Tonale koristi tehnologiju FSD - razvijenu u saradnji sa kompanijom Koni, istorijskim tehnološkim partnerom Alfa Romea - kako bi se unapredile performanse tako što se obezbeđuje savršeno prianjanje na put i istovremeno unapređujući komfor u svim uslovima vožnje.

 

*Provizorne vrednosti prema homologaciji

 

LIFESTYLE_(5).jpg

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Em li ih i njihovo izostavljanje 2.0 256 KS Q4 u Europi. Baš su zeleni talibani ili zeleni križari, kako oćete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh još da su ponudili 1.6 Mjet Mildhybrid AWD po uzoru na Sportage i Tucsona. 

Čisto da ponuda bude kompletna. 

Svakako će nadpolovična prodaja biti u verziji do 180 KS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, N.N. said:

Em li ih i njihovo izostavljanje 2.0 256 KS Q4 u Europi. Baš su zeleni talibani ili zeleni križari, kako oćete.

Ne ispunjava euro normu sa tom varijantom? Pa, nemoguće...

Mis'im ne znam, al' bi baš čudno bilo da ne ispunjava jer taj motor, bez hibridnog sklopa, ide u druge modele bez problema za Evropu, a ide i kod Maseratija sa hibridnim sklopom (pretpostavljam da je to ista kombinacija, samo kod Levantea Hybrid ima 330 konja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...