Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo C-SUV

Recommended Posts

Serijski Alfa Romeo Tonale stiže za godinu dana

 

alfa_tonale ser.jpg

 

Novi kompaktni SUV Alfa Romea Tonale naći će se u prodaji krajem sledeće godine, prenosi B92. Tonale je jedan od najiščekivanijih modela na tržištu, a koliko je oduševio javnost pokazuje činjenica da je od koncepta do serijskog modela prošlo samo nekoliko meseci. Ovaj model bi mogao da bude prekretnica za budućnost Alfa Romea koji beleži daleko slabije rezultate u prodaji nego što se to očekivalo od modela Giulia i Stelvio. Tonale bi mogao da bude ''pun pogodak'' iako ulazi u možda i najkonkurentnijih segment na tržištu pretrpanim kompaktnim krosoverima - BMW X2, Audi Q3, VW T-Roc, Seat Ateca, Nissan Qashqai su samo deo onoga što je u ponudi. Tonale je baziran na kompaktnoj platformi na kojoj je između ostalih Jeep Renegade, a očekuje se da za pogon budu zaduženi 1.3 i 1.6-litarski MultiAir II turbo-benzinac. Za sada nema informacija da li će Tonale dobiti dizel pogon, dok je izvesan hibridni koji bi omogućio 4x4.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Tonale za 2021. godinu

 

Alfa Romeo Tonale 2021.jpg

 

Spajanje koncerna FCA i PSA već donosi prve rezultate. Alfa Romeo najavljuje prvi kompaktni SUV, po njihovoj specifikaciji CUV (Crossover Utility Vehicle). Atraktivno dizajnirani sportski crossover se naime stvara na zajedničkoj modularnoj platformi PSA EMP2. Alfa Romeo Tonale, nakon modela Alfa Romeo Stelvio, postaje drugi SUV u ponudi kompanije Alfa Romeo. Proizvodiće se samo sa prednjim pogonom (u perspektivi je i hibridna 4×4 verzija, po PSA-ovoj formuli), a pokretaće se turbobenzincem 1.3 Firefly sa 48-voltnim podrškom, snage 180 KS, i turbodizelašem 2.0 Multijet sa 140 i 170 KS. Atraktivna sportska verzija će imati digitalni kokpit sa dva displeja, 12.3 i 10.25 inčnim, oprema luksuzno sportska, a dizajn će biti ''wow''.

Alfa Romeo Tonale ulazi u ring premium kompaktnih SUV-ova u kojem su BMW X1, Mercedes GLA i Audi Q3, Očekuje se na proleće 2021. Odbrojavanje je počelo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serijski Alfa Romeo Tonale debituje u septembru

 

alfa_tonale ser.jpg

 

Najnoviji izveštaji govore da će Alfa Romeo u septembru predstaviti produkcijsku verziju koncepta Tonale.

Modeli Giulia i Stelvio nisu baš ispunili očekivanja Alfa Romea, posebno ako se u obzir uzme da je FCA grupacija uložila milijardu dolara na razvijanje Giorgio platforme. Prestankom proizvodnje Giuliette, italijanskom brendu je potreban novi model da se takmiči u velikim ligama s nemačkom rivalima. Zbog toga se mnogo očekuje od produkcijske verzije koncepta Tonale koji smo videli pre gotovo dve godine. Sada je kompaktni crossover sve bliže predstavljanju u produkcijskoj formi, a to bi trebalo da se desi u septembru. Prodaja će početi u Evropi u novembru, a prvi kupci će dobiti ograničeni Launch Edition model.

 

alfa_tonale 02.jpg

 

Tonale će preuzeti oko 90% karakteristika od koncepta, a salonima se očekuje od februara 2022. godine. Značajnije promene se odnose veća prednja svetla i na bočne retrovizore. Takođe, fotografije pretprodukcijskog modela su se pojavile u oktobru 2019. godine i otkrile izgled su automobila u skoro finalnoj formi.

 

alfa tonale 01.jpg

 

Na Quadrifoglio bismo mogli duže da čekamo jer model visokih performansi trenutno nije prioritet, a razlog je strah od manjka interesa. Tonale će navodno pozajmiti motore od Jeep Renegade, a u vrhu ponude će biti plug-in hibridni pogon sa 250KS. Osim toga, Tonale nije jedini novi crossover u Alfinim planovima jer se 2022. godine očekuje subkompaktni model pod nazivom Brennero, sestrinski model sledeće generacije Fiata 500X i Jeep Renegade.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start proizvodnje za Tonale:
- ICE 12/2021
- PHEV 2/2022
- MHEV 3/2022

 

Platforma je FCA Small Wide ali šira i sa novijim materijalima nego kod Compassa. Trag kotača bi trebao biti oko 5 cm širi nego kod Compassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par mjeseci nakon početka proizvodnje Tonale će dobiti Dodge brata blizanca. Također Made in Italy, ista tvornica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Tonale odložen za nekoliko meseci

 

alfa_tonale ser.jpg

 

Dugo očekivani i najavljivani Alfa Romeo SUV model Tonale je po nekim ranijim najavama trebalo da se pojavi ove jeseni, ali najnovije informacije kažu da će njegova premijera biti odložena za nekoliko meseci. Tačnije, promocija je pomerena za najmanje tri meseca kako bi se poboljšale performanse, i to na zahtev prvog čoveka marke Jean-Philippae Imparata. On je, po vestima iz kompanije, zahtevao bolje performanse plug-in hybrid pogonskog sistema.

 

Sve u svemu, Tonale bi po najnovijim vestima trebalo da ima promociju na samom početku 2022. godine, umesto da proizvodnja u Italiji startuje u oktobru 2021. kako je ranije planirano. Tonale će inače biti napravljen na platformi koju koristi i Jeep Compass, a između ostalog će imati i plug-in hybrid varijantu (uz mogućnost vožnje od nekoliko desetina km samo na struju). Compass plug-in hybrid inače kombinuje 1.3 benzinac i elektromotor sa ukupnno 190KS, odnosno 240KS. Kako stvari sada stoje, sportska Quadrifoglio varijanta modela Tonale ipak neće biti dostupna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bingodalton said:

Sta to znaci, jel manje od nekoliko ili vise od nekoliko? Budi malo precizniji.

Kao prvo već odavno proizvodnja nije planirana za 10. mjesec 2020. To nije točna informacija.

 

Proizvodnja je trebala početi 28.12.2021. za ICE verziju. Za PHEV je to 21.2.2022, a za MHEV verziju sa novim 1.5 turbo benzincem i mokrim Getrag 7HDT300 DCT-om sa ugrađenim električnim motorom 23.3.2022.

 

Tu je članak, a AutoNews Europe je originalan izvor, u startu krivo postavljen. Da ne govorim da PHEV verzija nije ta koja treba prva u proizvodnju. Nije takav plan osim ako Francuz nešto ne želi promijeniti.

 

Samo kašnjenje je iz razloga što je Portugalcu Tonale preskup u proizvodnji. Bila je potraga da se negdje uštedi 3000 eura po primjerku što je u automobilskom svijetu bolesno puno. Tako da su tu poduzeli neke radnje. Ja ne znam što sve no svakako bi Tonale trebao dobiti brata blizanca pod Dodge značkom, Dodge Hornet. Proizvodnja također u Pomiglianu. On kreće negdje sredinom 2022. Znam da je bio planiran 5. mjesec.

 

Što se tiče odgode za Tonale ona iznosi 37 dana koliko imam u glavi. 37 dana od datuma koji sam ja dao gore što će reći početak 2. mjeseca 2022.

 

Inače u PSA svijetu su performanse jednake novcu, ne performance u smislu kako dobro auto ide. Recimo znam da je Jeep Compass PHEV u proizvodnji nekih 3000 eura skuplji od Peugeota 3008 PHEV. Jeep ima 240 KS, Peugeot 225 KS, a Jeep ide skoro 2 sekunde brže do 100 km/h.

 

Portugalac je tražio da Stelvio i Giulia u proizvodnji uštede 1000 eura po primjerku, Tonale 3000, a trio 500X, Compass i Renegade kombinirano 300 eura. 

Ima i tko negdje u vijestima. Kao talijanske tvornice su skupe. No to nije istina. Istina je da je on snižavanje troškova stavio pred skoro sve bivše FCA tvornice. Tako npr. iznimno profitabilne FCA tvornice u Sjevernoj Americi moraju prosjeku smanjit troškove za 700 dolara po proizvedenom primjerku.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Čovjek otvoreno laže.

 

Jedini i isključivi krivac za 2 odgode je PSA vodstvo, cijenjeni gospodin podrijetlom iz Portugala.

 

Njima je Tonale skup pa na sve načine gledaše kako negdje stezati troškove.

 

Meni cijela ova priča za PSA je uvijek sa strahom za Alfa Romeo i Maserati.

Oni bi lošom tehnikom išli na Nijemce. Da opišem slikovito. Krenuli bi mašući švicarskim nožem na nekoga tko ima mač u ruci. E pa to tako ne ide. Bar taj dio je Marchionne jako dobro razumio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje mišljenje:

 

Tržište je pokazalo da Alfa Romeo i Maserati nemaju šansi protiv njemačkih premium proizvođača. Kompletna priča od prezentacije, početka prodaje i postprodaje nove generacije Alfa Romeo proizvoda je bila pogrešna i katastrofalno postavljena. Maserati je još gore prošao od Alfa Romea. Ali bivšem menadžentu FCA možemo "čestitati" na hrabrosti/ludosti da pokušaju, ali instant premium brend se ne postaje preko noći uz još nedostatak podloge za tako nešto. Inžinjeri su napravili mehanički odlične proizvode kakvi su Giulia i Stelvio, to niko ne spori. Medjutim imidž brenda, marketing, promocija, postprodaja, zavrzlame sa promocijom i početkom prodaje su im bili smrtna presuda za uspjeh na tržištu, čak i mediteranskim tržištima. Mehanički Giulia/Stelvio i danas pariraju G20 ili G01, ali tehnološki su inferiorini bez naprednih svjetlosnih sistema, modernih gadzeta, moderne tehnološke opreme. Redizajn je donekle popravio stvari za Giuliu/Stelvio ali to je već kasno. Korona nije izgovor jer BMW i Mercedes bilježe odlične prodajne brojke i u Evropi. Za to su krivi banditi od Elkana, Manleya pa do ex BMW managera koji je vodio Maserati/Alfa Romeo. Marchione je po meni većinu toga radio pogrešno, ali otišao je i ne možemo dati završnu riječ. A ostali samo neka se zamisle kako su u eri procvata prodaje skupih SUV i crossover modela uspjeli da naprave Stelvia i Levantea koji nisu postigli tržišni uspjeh.

 

Sada spajanjem PSA i FCA priliku da podignu Alfa Romeo i Maserati imaju drugi ljudi koji su po meni uvidjeli greške prethodnika, ali sada idu sa drugom strategijom. Za dalje guranje prve strategije FCA/Exor nema novca (dokaz izostanak novih modela, mijenjanje planova, odgadjanja novih modela, izdvajanje Ferarija na berzu, prodaja Marelia, namjera da se prodaju Comau, Iveco, Fiat Powertrain). Francuzi koji vode Stelantis su po meni zamislili da Alfu spuste u klasu ispod, dakle niša tržište gdje su Mazda, Cupra u Americi Genesis, Infinity i da novim pozicioniranjem grade imidž i backround aktivnosti koji će ih možda gurnuti u premium segment kroz nekoliko generacija automobila. Tonale i B SUV bi trebali biti prvi takvi modeli. Mehanički ne tako napredni automobili, ali dovoljno da budu isplativi za tržišnu borbu u takvoj nižoj klasi i isplativost. Ne zaboravimo da 2022/23 Giulia i Stelvio trebaju dobiti potpuno novu generaciju o kojoj niko i ne priča. Ono što se zna je da je Giorgio platformu u izvornom obliku Alfa više neće imati.

 

Maserati po meni neće dugo opstati pod Stelantisom, jer za tržišnu borbu za Porscheom nema nikakvih šansi, a pitanje je da li Stelantis želi od Maseratija praviti čisto električnog proizvođača kao konkurenta EQ, eTron, Tesla ili Polestar modelima. Maserati je možda moguće gurati kao konkurenta McLarenu, pitanje je finansija i volje za tako nešto.

 

 

Capture.JPG

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo bi trebali biti motori u prvoj godini prodaje, čak će izlaziti ovim redom.

 

MHEV

- 1.5 turbo GSE 130 KS, mjenjač Magna/Getrag 7HDT300 sa integriranim električnim motorom

- 1.5 turbo GSE 160 KS, mjenjač Magna/Getrag 7HDT300 sa integriranim električnim motorom

 

PHEV

- 1.3 turbo GSE 240 KS - motor 180 KS uz električni dio na stražnjoj osovini od 60 KS

 

 

Dizel

- 1.6 MJT 130 KS sa DCT-om

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, N.N. said:

1.3 turbo GSE 240 KS - motor 180 KS uz električni dio na stražnjoj osovini od 60 KS

Ovo mu dođe isto kao kod Renegade 4xe/Compass 4xe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tonale 1.5 turbo P2 MHEV će imati manju emisiju CO2 od 1.6 dizela. Negdje 138 naspram 145-147 g/km po WLTP.
Naravno emisija CO2 je još po simulacijama. 

 

Čisto usporedbe radi Audi Q3 1.5 turbo koji je BSG MHEV ima emisiju CO2 od 146-168 g/km 

 


Kada svi motori budu u ponudi, a dizel dolazi zadnji, planirani udio prodaje kod Tonalea je otprilike 25% PHEV, 25% dizel i 50% MHEV. 2026. dizela neće biti u ponudi ako dođe Euro 7 standard. Tada bi se po njima prodaja dizela prelila na MHEV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sastanak sa dobavljačima u Alfa Romeo fabrici G.B. Vico u Pomigliano d'Arco

 

Pomigliano Plant.jpg

 

Pre nekoliko dana više od 150 italijanskih i međunarodnih dobavljača koji učestvuju u pravljenju terenca Tonale - prvog elektrifikovanog vozila brenda Alfa Romeo - su se sastali sa glavnim izvršnim direktorom brenda Alfa Romeo Žan-Filip Imparatoom i višim rukovodstvom brenda u fabrici G.B. Vico u Pomiljano d'Arkou. Na dnevnom redu današnjeg sastanka je bio kvalitet, bez ograničenja. Dajući posebnu pažnju ovom cilju još od svog imenovanja, novi direktor Imparato je učestvovao u mesečnim sastancima u fabrikama u Pomiljanu i Kasinu.

 

I još jednom ovog dana - sa preko 60 prisutnih dobavljača i drugih povezanih video linkom - on je odlučno ponovio da je kvalitet glavni prioritet. Cilj je izvrsnost. ''Kako bismo ga postigli'', Imparato je rekao, ''početna tačka je izbor materijala. Naši dobavljači su saputnici na putu čija je destinacija prvi elektrifikovani automobil brenda, koji otelotvoruje DNK brenda Alfa Romeo uz najviše standarde kvaliteta.'' Direktor za korisničko iskustvo Ričard Švarcvald i direktor fabrike Alesio Leonardi su takođe učestvovali na sastanku. Tokom sastanka, ciljevi projekta su podeljeni sa dobavljačima, i uzete su u obzir ključne zainteresovane strane u postizanju postavljenih ciljeva kvaliteta. Tonale će biti na evropskom tržištu od juna 2022. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Portugalski mag vozio Tonalea na Baloccu i kaže kako zadovoljan. Pitanje je opet što to znači jerbo PSA nije poznata po vozačkim autima, ovo mu je sad svakako preporod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paleta motora za Alfa Romeo Tonale

 

alfa_tonale ser.jpg

 

Još ranije ove godine se pojavila informacija da će dugo najavljivani Alfin crossover Tonale kasniti, i to zbog zahteva šefa marke Jean-Philippe Imparata. On je naime po vestima iz kompanije zahtevao bolje performanse plug-in hybrid pogonskog sistema. Zatim je kompanija Stellantis potvrdila da će Tonale zaista stići na tržište sa plug-in hybrid pogonom. To je otkriveno pre nekoliko meseci tokom sastanka Imparata i menadžmenta fabrike Pomigliano d'Arco u Italiji gde će se Tonale i proizvoditi. Stellantis je tada u kratkom saopštenju najavio da će Tonale biti prvi plug-in hybrid u Alfa Romeo gami.

 

Tonale će u Alfinoj paleti zauzeti poziciju ispod modela Stelvio, što potvrđuju i njegove dimenzije: dužina 4.528 mm, širina 1.835 mm, visina 1.604 mm i međuosovinsko rastojanje 2.636 mm. Što se palete motora tiče, kupcima će se nuditi 1.6 dizelaš sa 130KS, kao i četvorocilindrični turbo benzinci sa 130KS i 160KS (sa mild-hybrid tehnologijom). Najveću pažnju naravno privlači plug-in hybrid pogonski sistem za top verziju, i to sa 240KS i pogonom na sva četiri točka.

 

alfa tonale 01.jpg

 

Za sada nije poznato koliki će biti domet u elektro modu, ali se očekuje da će to biti više od 49 km koliko je kod Jeepovog Compassa 4xe. Kako stvari sada stoje, Tonale će imati premijeru u prvom kvartalu 2022. godine, a u prodaji na evropskom tržištu će se naći u junu te godine. Takođe, Tonale će se po nekim najavama prodavati i u Severnoj Americi, ali za sada nije poznato kada će tamo početi prodaja. Na kraju treba podsetiti da je Jean-Philippe Imparato najavio da će Alfa Romeo predstavljati po jedan novi model svake godine do 2026. kao i da će od 2027. godine svaki novi Alfa Romeo model biti potpuno električan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...