Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ograničavanje brzine automobila na 180 km/h

Recommended Posts

Volvo od sledeće godine ograničava brzinu svojih automobila na 180 km/h

 

volvo s60 6.jpg

 

Volvo je saopštio da će od sledeće godine maksimalna brzina novih automobila ove marke biti ograničena na 180 kilometara na čas zato što ''previše ljudi pogine ili se teško povredi zbog prebrze vožnje''. Direktor kompanije Hakan Samuelsson je danas rekao da su sledeća dva glavna uzroka smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama intoksikacija i nepažnja. Kompanija je ukazala na analize američke agencije za bezbednost u saobraćaju, koje pokazuju da je prevelika brzina bila uzrok 25% pogibija u saobraćaju tokom 2017. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zašto na 180? 

Možda je bolje na 130- 150 a ako hoćeš jurcati i plaćati kazne ili se voziti gde nema ograničenja onda još jedan ključ ili pre vožnje to isključiš u meniju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasican marketing :) tj lupetanja gluposti. Snaga motora raste iz godine u godinu a volvo izmislio toplu vodu da stavlja blokadu na 180:lol: Sa 180 sigurno ostajes ziv i sa par ogrebotinica ako se zakucas u banderu a sa 230 si mrtav na mestu:lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siguran sam da ce se u Srbiji mnogi javiti kako su njima prodali bez blokade ili ide 220, majke mi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkurenti sasekli ideju Volvoa o ograničenju brzine na 180 km/h

 

volvo v60 8.jpg

 

Nakon inovativne ideje Volvoa nije trebalo dugo da čujemo mišljenje o vrućoj temi i od drugih velikih proizvođača automobila u Evropi. Iza želje Volvoa da ograniči najveću brzinu svojih novih automobila na 180 km/h ne stoje samo bezbednosni nego i neki manje idealistički razlozi, tvrde neki ugledni proizvođači automobila u Evropi. Veoma privlačno je zvučao poziv na zdrav razum švedskog proizvođača automobila Volvoa i najava da će maksimalnu brzinu svojih novih automobila ograničiti od 2020. Njihovo istraživanje nesreća je pokazalo da prebrza vožnja ima posebno negativan uticaj na drumsku bebednost, a za Volvo ova izjava ima smisla zbog više razloga. Šveđani decenijema neguju imidž proizvođača automobila koji je svestan bezbednosti i vidi budućnost u elektromobilnosti.

 

To je tačno, ali menadžeri Volvoa znaju i da se u čistim električnim vozilima pri većim brzinama baterije prazne brže. Takođe, naglašena sportska vozila ionako nisu jedna od temeljnih kompetencija Šveđana. Ako pitate druge proizvođače automobila, postoje različiti pogledi na uzroke nesreća. Volkswagen tako kaže da visoka brzina sama po sebi nije problem jer je glavni problem u neprilagođenoj brzini. Dakle, oni kažu da se nesreće dešavaju i pri nižim brzinama od one maksimalno ograničene od 180 km/h. Umesto fiksnog ograničenja maksimalne brzine, veruju da se ograničenja treba primenjivati precizno i prilagoditi situaciji, na primer na deonicama koje su posebno poznate po nesrećama ili privremeno zbog nepovoljnih vremenskih uslova ili kada je saobraćaj velik, tvrdi najveći evropski proizvođač automobila.

 

Jedan od Mercedesovih visokopozicioniranih tehničara rekao je da bi ograničenje maksimalne brzine smanjilo troškove razvoja za njihove modele jer se ne bi trebalo brinuti o velikom opterećenju modela pri maksimalnim brzinama. Pre svega misli se na sisteme kočenja, koji moraju da budu efikasni i pri izrazito velikim brzinama. BMW sa druge strane kaže da je ograničavanje maksimalne brzine pogrešan signal. Ionako se, ističu, kočnice u njihovim modelima moraju konstruisati tako da besprekorno funkcionišu i pri maksimalnom opterećenju kako bi se, primera radi, moglo voziti bez problema i na zahtevnim, brdskim prevojima. Tako da se ovde ne radi o nekoj ekonomskoj uštedi. Razumljivo je to sa gledišta proizvođača automobila iz Minhena jer je ''radost vožnje'' još uvek u centru poimanja marke BMW. Šef PSA-e Carlos Tavares se zauzima za slobodu u Evropi, bez ograničenja brzine. Portugalac je izjavio: ''Kao građanin ove regije, verujem da je jedna od snaga Evrope raznolikost i kreativnost koju stvara sloboda.'' Ali i dodaje: ''Pitate li se da li ta odluka može da bude posledica činjenice da proizvodi ne mogu raditi određene stvari?''

Volvo već neko vreme u svojim automobilima ugrađuje samo trocilindrične i četvorocilindrične motore, a pre nekoliko godina su se oprostili od sportskih modela R, kao i osmocilindričnih motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo ograničio maksimalnu brzinu na 180 km/h

 

volvo s60 66.jpg

 

Volvo je samostalno uveo ograničenje maksimalne brzine svojh novih automobila na 180 km/h u okviru ''Vizije 2020'' - bezbednosne strategije čiji je cilj smanjenje broja nastradalih ili teško povređenih putnika u automobilima ove marke u budućnosti. Volvo je saopštio da je granica od 180 km/h odabrana kao ravnoteža između bezbednosti i stavova kupaca. Nemački rivali, poput BMW-a i Audija, obično postavljaju granicu na 250 km/h, a Volvo je strahovao da bi se baza njegovih kupaca značajno smanjila ako bi limit bio na nivou nacionalnog ograničenja maksimalne brzine na putevima.

 

Pored ograničenja maksimalne brzine svojih novih automobila, Volvo planira da uvede i dve dodatne tehnologije - pametnu kontrolu brzine (ograničava brzinu automobila u skladu sa uslovima na putu) i geoograničenje (automatski ograničava brzinu u okolini bolnica i škola). Švedska kompanija navodi da, iznad određene brzine, sadašnji sistemi koji pomažu vozaču više nisu efikasni u sprečavanju ozbiljnih povreda ili pogibija u slučaju saobraćajnih nesreća. Volvo je ukazao na podatke Nacionalne administracije za auto-puteve i bezbednost u saobraćaju, koji pokazuju da je 2017. godine 25% fatalnih ishoda u saobraćaju u Sjedinjenim Američkim Državama bilo rezultat prekomerne brzine. Volvo namerava da se pozabavi i intoksikacijom i padom pažnje vozača, koje prepoznaje kao jednako ozbiljne uzroke smrti i povreda na putu. Biće korišten sistem koji uz pomoć kamera i ostalih senzora utvrđuje da li je vozač pod dejstvom alkohola, da li su mu komande neprecizne, usporene ili da li uopšte kontroliše upravljač. Ukoliko je potrebno sistem će moći da samostalno zaustavi vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo objašnjava zašto je smanjio brzinu svojih vozila na 180 km/h

 

volvo nadzor.jpg

 

Vvi novi automobili Volvoa dolaze sa ograničenjem brzine 180 km/h, a sada su predstavnici ovog proizvođača pokušali da objasne zašto su to učinili.

 

''Kao i sa uvođenjem sigurnosnog pojasa sa tri tačke 1959. godine koji je spasio milione života, šaljemo snažan signal: želimo da smanjimo broj povređenih i poginulih na putevima. Vidimo to kao našu dužnost čak i ako ćemo zbog toga izgubiti neke kupce. Naša obaveza kao proizvođača automobila jeste poboljšati drumsku bezbednost.'' Dakle, svi novi automobili Volvoa dolaze sa navedenim ograničenjem brzine, ali to ne važi za sportsku marku Polestar. Sad, možda tu ima i nedoslednosti - ako jedno važi za Volvo zašto ne ići do kraja pa ograničenje produžiti na Polestar?! Ali, dobro...

Uglavnom, kada kupite Volvo možete ići još dalje po pitanju ograničenja, pa da pomoću tzv. ''Care Key-a'' onemogućite vašeg juniora ili juniorku koji će pozajmiti auto da voze brzo. Sami možete da dodatno smanjite brzinu vozila, a osoba koja pozajmi vaš Volvo neće moći da vozi brže od toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford tu opciju za decu ima još od Fieste MK7, s' tim da se osim brzine može ograničiti i jačina zvuka multimedije. Možda i još nešto, al' sam zaboravio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjuneri Volvoa su već pronašli način da isključe opciju ograničenja brzine

 

volvo nadzor.jpg

 

U proleće ove godine Volvo je počeo da sprovodi odluku da će na svim svojim modelima ograničiti brzinu na 180 km/h. Mnoge je to iznenadilo, neke razočaralo (pogotovo one koji jure na Autobanu), a druge je ostavilo ravnodušnima jer ionako ne voze brže od 130 km/h na autoputevima. Uglavnom, onima koji su još željni brzine tjuning kuća Heico Sportiv iz Nemačke omogućava skidanje blokade. Kako? Softverski, jer tjuning kuća koristi isti program koji inače podiže limiter obrtaja (i snagu) između 30 i 70 km/h...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i Dacia će ograničiti brzinu svojih novih automobila na 180 km/h

 

renault mv 180.jpg

 

Nakon što je isto učinio Volvo, kompanije Renault i Dacia će elektronski ograničiti brzinu svojih novih automobila. Budući modeli neće moći da postignu brzinu veću od 180 km/h, a imaće i automatski sistem kontrole brzine pod nazivom Safety Coach, koji će prilagođavati ograničenje brzine prema lokalnim zakonima uzimajući u obzir različite aspekte poput puta i vremena. Ovu odluku je saopštio direktor Grupe Renault Luca de Meo na sastanku deoničara.

 

Ograničenje brzine na 130 km/h je uvedeno 2002. godine na deonici nemačkog autoputa A24 dugoj 62 kilometra, a na kojoj ranije nije bilo ograničenja. Rezultat je bilo smanjenje saobraćajnih nesreća za 50%. Na istoj deonici je između 1996. i 2002. godine povređeno 1.850 osoba, a nakon uvođenja ograničenja je taj broj pao na 799 u istom vremenskom periodu. Volvo je maksimalnu brzinu svojih novih automobila ograničio na 180 km/h prošle godine. Kompanija je kritikovana zbog toga, ali je saopštila da je spremna da izgubi potencijalne kupce ukoliko će njena odluka spasiti živote. Na većini evropskih autoputeva brzina je ograničena na 130 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia jedva docekala da kaze da su ogranicili brzinu na 180. Stavise funkcionalnost vazi i za stara vozila :lol:

 

Tako je i Yugo imao fabricku blokadu od 180 :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi novi modeli vozila će imati sistem za sprečavanje prekoračenja brzine?

 

ford sistem.jpg

 

Evropska komisija razmatra uvođenje uredbe kojom bi svi novi modeli vozila morali da se prodaju sa ugrađenim sistemom za sprečavanje prekoračenja brzine. Nacrt uredbe predviđa da prve dve godine nakon usvajanja pravilo o obaveznoj ugradnji ''inteligentnih sistema za pomoć pri kontroli brzine'' (ISA) važi samo za nove modele vozila koji se prodaju na tržištu, a potom i za sva nova vozila koja se prodaju. Nacrt uredbe spominje jul 2022. i jul 2024. kao ta dva roka.

 

Ideja je da sva nova vozila budu opremljena inteligentnim sistemom koji očitava sve saobraćajne znakove uz put i pazi da vozač ne prekorači maksimalnu propisanu brzinu. U nacrtu Komisija predlaže da proizvođači dobiju mogućnost da sami odaberu između četiri načina na koji bi njihov ISA sistem upozoravao vozače. U sva četiri načina vozač bi mogao da poništi sistem upozorenja jer ideja nije da kompjuter preuzme kontrolu nad automobilom i brzinom kojom se kreće, nego je uvek vozač taj koji ima kontrolu.

 

Javna rasprava o tom nacrtu završena je pre mesec dana i u njoj je bilo zanimljivih komentara. Holandska kompanija TomTom, na primer, traži da se sistem ne oslanja samo na automatsko prepoznavanje saobraćajnih znakova jer razne životne situacije, poput kamiona koji zaklanja pogled ili kiše koja smanjuje ograničenje napisano brojkom na znaku, mogu dovesti do grešaka, što bi se moglo izbeći ako se sistem oslanja na mape razvijene u sklopu proizvoda za GPS navigaciju. Komisija u nacrtu zauzima stav da su postojeći sistemi koji imaju samo vizualno upozorenje na navigacijskom ekranu o tome da vozač vozi brže od dozvoljenog barem 20% manje efikasniji od nova četiri koja se predlažu, jer vozači često ne vide upozorenje koje im javlja sistem.

 

Postojeći sistemi sa zvučnim upozorenjima, pak, jesu efikasniji, ali slaba im je strana to što vozače mogu da iritiraju. Evropski komitet za bezbednost u saobraćaju (ETSC) zamera Komisiji na tome što je u nacrtu zamislila sistem kaskadirajućeg zvučnog upozorenja (treći od četiri moguća načina funkcionisanja ISA sistema) kao jednako efikasan kao ostali. Vozači koje taj zvuk iritira biće skloni da isključuju takav sistem upozorenja, smatraju u ETSC.

 

U javnoj raspravi javio se i Međunarodni savez pešaka koji traži da Komisija predloži takav tekst uredbe koji ne bi dopuštao vozačima da isključuju nešto što misle da ih samo iritira, a garantuje bezbednost u saobraćaju. Evropski savez biciklista podržava sve što kažu pešaci (i obrnuto) te podseća na istraživanje koje je utvrdilo da povećanje brzine vozila za samo 1 km/h vodi ka povećanju sudara s apovredama za 3%,  i 4%-5% povećanju fatalnih sudara. I oni traže da nova uredba priznaje samo sisteme koji efikasno podstiču vozača da im se podvrgne, odnosno da se zabrane sistemi koji omogućuju lako isključivanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatsko ograničenje brzine u novim modelima obavezno već od jula ove godine

 

limitatori.jpg

 

Na papiru plan deluje kao da nema mane. Evropska komisija je, naime, Uredbom propisala da svi novi modeli vozila (automobili, kombiji, kamioni, autobusi...), na tržištu EU od 6. jula 2022. moraju imati ugrađen sistem za inteligentno prilagođavanje brzine (ISA), kao i da se od 7. jula 2024. ta obaveza proširi na sva nova vozila u prodaji, nezavisno od toga da li reč o modelu koji tek dolazi na tržište ili onome koji je već godinama u ponudi. Dakle, za nešto više od dve i po godine, baš svako novo vozilo koje se nalazi u prodajnom salonu moraće da ima ugrađen sistem koji pomoću kamere, navigacije i GPS-a sam prepoznaje propisano ograničenje brzine na određenoj saobraćajnici i zvukom, vibracijom ili čak privremenim ublažavanjem odziva na gas upozorava vozača da vozi prebrzo.

 

Kakva su očekivanja od ovog sistema?

Ta tehnologija, maštaju u Evropskoj komisiji, trebalo bi da doskoči vozačima sklonim prebrzoj vožnji, inače odgovornim za 30% saobraćajnih nezgoda sa najtežim ishodom. Sistem će biti jedan od aduta u ostvarenju zacrtane strategije ''Vision Zero'', čiji je ambiciozni cilj da broj stradalih i teško povređenih na EU putevima do 2050. maksimalno približi nuli.

 

Ali, ima jedna kvaka.

Praksa bi, međutim, mogla lako pokazati da sistem ISA ipak nije tako efikasan u zauzdavanju ''uličnih trkača'', kako bi se moglo zaključiti na prvi pogled. Iako mu je cilj da spreči prekoračenje brzine, zamišljeno je da vozač u svakom trenutku ima punu kontrolu nad vozilom i po želji može premostiti elektroniku, na primer, još snažnijim pritiskom na papučicu gasa. U tom smislu, nije zamišljeno da ISA bude povezan sa funkcijom automatskog kočenja, pa čak ni da se elektronika ponovno aktivira nakon što vozač ignoriše upozorenje. U takvom scenariju, naime, sistem će se ponovno pokrenuti tek kad vozač ponovo da kontakt ili otključa vozilo, pa će ISA zauzdavati brzinu u meri u kojoj zvučno upozorenje može uticati na odluku vozača da veže sigurnosni pojas. Čak i u manjoj, jer često iritantan zvuk upozorenja za nevezani pojas nije moguće isključiti dok ne prođe zadato, programirano vreme njegovog trajanja, dok je sa druge strane sistem ISA lako premostiv već pritiskom na gas.

 

Samim tim, ISA će biti efikasan samo kod vozača koji nesvesno, zbog trenutne nepažnje, prekorače ograničenje brzine, ali ne i kod onih koji sasvim svesno odluče da voze brže nego što je predviđeno zakonom. Delotvornost sistema ISA pritom će biti još ograničenijeg karaktera u siromašnijim zemljama Unije gde je vozni park stariji i sporo se obnavlja. Kod njih će proći još dosta vremena dok ovaj sistem uopšte bude prisutan u većem broju vozila, s obzirom da obveza ugradnje u polovnjake nije predviđena, a često nije ni tehnički moguća.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sve nove automobile u EU stiže uređaj za blokiranje prebrze vožnje

 

219075-Ford Focus.jpg

 

Prema izveštaju, svi novi automobili bi trebalo da budu opremljeni limiterima brzine, kako bi bili u skladu sa novim propisima Evropske unije. Ministri će uskoro najaviti brojne nove mere bezbednosti vozila, od kojih će neki smanjivati snagu motora ako vozači pređu određenu brzinu, izveštava Daily Telegraph.

 

Tehnologija, nazvana ''inteligentna pomoć pri brzini'', zavisi o GPS praćenju i kamerama na vozilu, a ranije je opisana kao ''veliki korak napred'' što se tiče bezbednosti na saobraćajnicama. Poslanik britanskog parlamenta Craig Mackinlay, koji je predsednik parlamentarne grupe Fiar Fuel UK Motorists and Hauliers, rekao je da predlozi zvuče ''veoma nekonzervativno''. ''Ovo će potpuno uništiti tržište luksuznih automobila, a mislim da toliko aspekata kampanje protiv vozača sada dolazi do izražaja'', rekao je. ''Ovo je samo još jedan Big Brother u kokpitu. Videćemo više ovoga ako krenemo u smeru određivanja cena puteva. Mislim da ljudi nisu razmišljali o aspektima slobode svega ovoga. Samo zvuči veoma nekonzervativno''.

 

Neki proizvođači poput Forda i Citroena su već počeli da koriste tehnologiju ograničavanja brzine u svojim vozilima. Edmund King, predsednik AA-a, rekao je da bi ograničenja brzine na putevima trebalo da budu veoma tačna na digitalnom sistemu da bi se obezbedilo da nema problema. ''Ograničenja brzine moraju da budu potpuno tačna jer automobil reaguje na ograničenje brzine. Ako imate pogrešno ograničenje brzine u digitalnom sistemu, to bi vas moglo usporiti na pogrešnu brzinu ili vam omogućiti da ubrzate do pogrešne brzine''. Ministarstvo za saobraćaj (DfT) navodi da nisu donete odluke o tome koje bezbednosne propise će slediti UK. Portparol je dodao: ''Odlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz EU-a nam pruža platformu za kapitalizovanje naših regulatornih sloboda''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nace se neki Srbin da to doradi :)

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno, kad chiperi u garazi otljucaju tek onako opcije koje su se debelo doplacivale za razne kontrole i ostale zajebancije, pa skinu blokade na motockilima npr samo da bi litra isla umesto zakonski dozvoljenih max. 299 za serijske modele na 320+ zasto ne bi i ovo :)

 

Npr ja vozim yamahu koja je u papirima 25kw(legalno, fabricki blokirana i tako prodata u britaniji) a ima 63kw ovde ce se to vec resavati ocas posla.

 

Toliko je sve napredovalo da je cak moguce kupiti i race board racunare samo ako imate dovoljno novca sa jos brdo opcija.

 

Zasto praviti tako jak auto a onda ga ograniciti, apsolutno ne razumem?!

 

Sa samo 7kmh je moguce poginuti pri udarcu cvrst predmet(tipa betonski stup) naucne statistike kazu. Ali isto tako postoje slucajevi da ljudi sa 200kmh pri nesreci prodju sa manjim telesnim povredama, a neko sa 40kmh ostane na mestu mrtav. U svakom slucaju, u poslednje vreme imam osecaj da svaka mera koju donesu tezi sve vecem debilizmu. Od ekologije, preko ogranicenja brzine i meranja u 1kmh, do tehnickog pregleda koji vise i nema veze sa tehnickom ispravnoscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...