Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dolazi li Volkswagen/Mercedes/Toyota u Srbiju?

Recommended Posts

142968-vw fabrika.jpg

 

Upravni odbor Volkswagena navodno planira otvaranje velike fabrike ''na istoku Evrope'', a Deutsche Welle (DW) se pita da li je to ona ''najveća'' investicija koju pominje predsednik Srbije Aleksandar Vučić, i da li je Bugarska tu ipak u prednosti nad Srbijom. Vučić je jutros u Dnevniku RTS kazao da i dalje čeka kraj aprila i odluku jednog od najvećih evropskih i svetskih preduzeća o tome da li će da investiraju u Srbiju, a DW podseća da je srpski predsednik već u više navrata pominjao da bi to bila ''najveća, najvažnija i najmoćnija'' investicija za celu zemlju. Navodi se da ime kompanije do sada nije pomenuo, ali je zato početkom februara naveo da je ''Srbija trenutno broj jedan u pregovorima u odnosu na druge dve zemlje, članice EU iz centralne i istočne Evrope'', i objasnio da ''ako bi se to dogodilo, BDP Srbije za godinu dana skočio u neverovatnom procentu'' i iznosio bi ''negde oko četiri i po milijardi evra''.

 

DW postavlja pitanje da li je reč o nemačkom Volkswagenu? Navodi se da bi Upravni odbor tog automobilskog giganta navodno uskoro trebalo da donese odluku o izgradnji nove fabrike u kojoj bi istovremeno trebalo da se proizvodi više različitih modela i da u auto-koncernu to zovu ''Mehrmarkenfabrik''. Navodi se da su o svemu tome šturo pisali i nemački mediji, pominjući samo da je reč o ''istočnoj Evropi''. DW prenosi da mediji u Bugarskoj uveliko pišu o tome, navodeći pritom još neke detalje: fabrika bi trebalo da počne sa radom 2023. godine, a proizvodila bi 300.000 automobila godišnje - pet modela Volkswagena, Škode i Seata. Prema informacijama bugarskih medija, prvobitno su, navodno, u igri bile Bugarska, Rumunija, Srbija, Turska, a možda i Severna Makedonija, ali tvrde da je u ovom trenutku favorit Bugarska.

 

Navodi se da je na više dopisa koje je redakcija DW na bugarskom uputila u sedište Volkswagena sa pitanjima kada se očekuje odluka i koji su okvirni uslovi koje taj koncern postavlja, odgovoreno je da ''odluka još nije doneta'' i da će ih ''odmah obavestiti kad nešto bude zvanično''. ''Voleo bih da se to dogodi, ali, naravno, Bugarska je u oštroj konkurenciji sa svojim susedima'', kaže za DW predsednik Nemačko-bugarske industrijsko-trgovinske komore (GBITK) Mitko Vasilev. On navodi da je reč o investiciji od 1.4 milijarde evra, gde će biti zaposleno oko 5.000 radnika plus 650 inženjera, a sve to na površini od 400.000 kvadratnih metara. ''Bugarska je ponudila dve lokacije - zonu Kremikovci kod Sofije i industrijsku zonu Rakovski kod Plovdiva. Bugarska ima prednost jer je članica Evropske unije, situacija ovde je mirna, a ekonomski odnosi su čudesni'', naglašava Vasilev. DW navodi da je trgovina između Nemačke i Bugarske porasla u 2018. u odnosu na prethodnu godinu za više od deset odsto i iznosi 8.266 milijardi evra. Navodi se da to jeste apsolutni rekord, ali i taj podatak zasenjuje činjenica da je Bugarska u prošloj godini imala pozitivan bilans u trgovini sa Nemačkom od oko 320 miliona evra.

 

''Odluka će biti doneta na osnovu skupa različitih faktora, a nije bez značaja ni to kakvu će pomoć ponuditi država za tu, za bugarske uslove, gigantsku investiciju. Siguran sam da će bugarska strana učiniti sve da obezbedi dobre uslove. Naravno, mi moramo da gledamo na sve to i iz pozicije članice Evropske unije. Tu činjenicu moramo uzeti u obzir. Nije dobro kršiti pravila EU samo da bi došla kompanija Iks ili Ipsilon'', kaže Vasilev. DW podseća da Srbija, međutim, nije članica EU, a Vasilev ocenjuje da bi ''to takođe trebalo uzeti u obzir''. ''Srbija nije članica i možda pravila o dodeli državne pomoći za nju neće biti toliko stroga. Srbija takođe može da iskoristi činjenicu da ima sporazum o bescarinskoj trgovini sa Rusijom, ali mislim da se to ne odnosi u tolikoj meri na automobile. Sve su to detalji koji će morati da budu razmotreni'', zaključuje predsednik Nemačko-bugarske komore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će u Srbiji praviti SUV vozila

 

skoda-karoq-scout 1.jpg

 

Kao grom iz vedra neba tokom vikenda je odjeknula možda i najvažnija ekonomska vest poslednjih decenija da će Volkswagen u Srbiji graditi fabriku. Sada je sve izvesnije da će u novim postrojenjima biti organizovana proizvodnja SUV vozila iz Škodine i Seatove porodice. Reč je o Škodi Karoq i Seatu Ateca. Ovi modeli će biti preseljeni u Srbiju iz češkog grada Kvasine, koji umesto ova dva terenca preuzima produkciju Passat-a. A, da je reč o velikom spremanju u nemačkom automobilskom gigantu svedoči i činjenica da će fabrike iz Edena i Hanovera, gde se do sada sklapao Passat biti specijalizovane za elektro-modele. Osim pomenuta dva modela, u budućoj fabrici u našoj zemlji biće omogućena proizvodnja još tri modela.

 

seat ateca 2.jpg

 

Ipak, treba sačekati da uprava nemačke grupe u narednim danima i definitivno potvrdi plan da u Srbiju investira 1.4 milijarde evra, iako je to, kako tvrde izvori ''Novosti'', samo formalnost. Očekuje se da bi iz naših postrojenja prvi četvorotočkaši mogli da izađu u 2023. godini.

 

Dugo se šuška da Volkswagen traži lokaciju za novo postrojenje. Javno je saopšteno posle sastanka uprave polovinom novembra prošle godine. Tada su zacrtani strateški zadaci Volkswagena za narednih pet godina. Odlučeno je da će postrojenja u Emdenu i Hanoveru, u Nemačkoj, biti namenjena isključivo električnim vozilima. Spremajući rast na Starom kontinentu, Grupa će proširiti svoje proizvodne kapacitete nakon 2022. godine sa dodatnim pogonom u istočnoj Evropi. ''Nemačke fabrike posebno su pogodne za transformaciju proizvodnje električnih vozila, s obzirom na visoku stručnost i nivo kvalifikacija naših zaposlenih'' - rekao je tada Oliver Blume, član UO VW-a. ''Usklađujemo tri fabrike u Cvikau, Emdenu i Hanoveru, sa našom strategijom elektrifikacije i time postavljamo temelje za proširenje naše električne flote.''

Deo tog plana je selidba proizvodnje Passata u fabriku Škode u Kvasine, u Češkoj. Ovi modeli će se proizvoditi zajedno sa Škodom Superb i Kodiaq-om. Škoda Karoq i Seat Ateca, koji se trenutno proizvode u Kvasinama, biće premešteni u novu grupu multibrend postrojenja. Grupa traži novu lokaciju u istočnoj Evropi - pisalo je u tadašnjem saopštenju. I od tada traje licitiranje koja je to istočnoevropska zemlja najatraktivnija ovom automobilskom gigantu. U početku se spekulisalo sa Bugarskom, Rumunijom i Turskom, a odnedavno su kao moguće adrese slovile Makedonija i Srbija. Iz pregovaračkih krugova dosad je procurilo da bi u novo postrojenje Volkswagen uložio 1.4 milijarde evra, posao bi dobilo oko 5.000 radnika, među njima 650 inženjera. Izvoz iz tog postrojenja bi mogao da dostigne 4.5 milijardi evra godišnje. Kapacitet buduće fabrike biće 300.000 automobila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prese: Ovo su prednosti Srbije u bici za Volkswagen

 

vw djer.jpg

 

Volkswagen bi trebalo u maju da odluči u kojoj od zemalja jugoistočne Evrope će otvoriti proizvodni pogon, a za tu značajnu investiciju u visini od 1.4 milijardi evra trenutno se žestoko bore dve članice EU, Bugarska i Rumunija, kao i dve zemlje kandidati, Srbija i Severna Makedonija, ali i Turska, tvrdi bečki dnevnik ''Prese''. Na odluku Volkswagena presudno će uticati tri klučna faktora: dobra saobraćajna povezanost, raspoloživost kvalifikovane radne snage i visina državnih subvencija, navodi ovaj list. Planovi VW-a o uspostavljanju proizvodnje u jugoistočnoj Evropi ne nailaze na odobravanje zaposlenih, odnosno Radničkog saveta kompanije, a izazvali su i borbu zemalja koje bi želele da dovedu ovog giganta. Sve veća izdvajanja za plate, kao i sve veći nedostatak radne snage teraju tu kompaniju da traži novo mesto za proizvodni pogon. Volkswagenove fabrike u Nemačkoj skoncentrisaće se ubuduće na proizvodnju automobila na električni pogon, a pogon u jugoistočnoj Evropi bi od 2023. sa kapacitetom od 300.000 vozila godišnje, mogao proizvoditi modele marki VW, Škoda i Seat. List ističe da novo postrojenje treba da zaposli oko 5.000 radnika, a dodatno će otvoriti više hiljada radnih mesta kod dobavljača. ''Prese'' podseća da u jugoistočnoj Evropi postoji snažan automobilski sektor, jer u Turskoj postoje pogoni Forda, Hjundaija, Honde, u Rumuniji Forda i Dačije, a u Srbiji Fiat. List, takođe, ukazuje da se ne očekuje odluka u korist Turske zbog tenzija u odnosima Ankare i EU. Što se Rumunije tiče nedostajuća mreža autoputeva, kao i nešto viši nivo primanja, te i u pojedinim regionima problem sa nedostajućom radnom snagom ne idu u prilog donošenja odluke naseljavanja pogona u toj zemlji.

 

''Prese'' ukazuje da je blago favorizovana Bugarska, jer se u blizini sofijskog aerodroma nalazi čeličana koja od 2008. godine ne radi, a koja je savršeno mesto za novo postrojenje VW, a i Plovdiv pokušava da privuče nemačkog giganta. Takođe, kao prednost Bugarske se navodi i njeno članstvo u EU, te i tesne trgovinske veze sa Nemačkom. Srbija i ''autsajder'' (severna) Makedonija, dodaje list, pored niskih troškova plata, mogu da skupljaju poene i snažnim subvencijama. Kao kandidati za članstvo u EU nisu u obavezi da u potpunosti primenjuju strogi pravilnih od državnoj pomoći. Istovremeno list navodi da nikakvu ulogu, pri donošenju konačne odluke, ne igra sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom koji ima Srbija, jer su od bescarinskog izvoza u tu zemlju isključeni Fiatovi modeli iz kragujevačke fabrike. ''Prese'' ističe da je borba za pridobijanje VW-a i dalje otvorena, a da su nade u svim zemljama jugoistočne Evrope velike da bi ova velika investicija mogla doći kod njih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, za zemlju koja je planirana da se isuši ekonomski, ova vest mi je kao potpuni spin.
Nadam se da grešim.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/7/2019 at 5:22 PM, skile86 said:
Ako VW objavi da dolazi u Srbiju ili to nas vodja sazna, sutradan raspisuje izbore.

Pazi, i ti bi da si na njegovom mestu , da ne spominjem sa žaljenjem nepostojeću opoziciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, danko said:

Možda će da se otvori fabrika polovnih Golfova II :huh:

Nisi svestan koliko na ovim prostorima ima ljudi koji bi ovog trenutka dali (da je to moguće) recimo 10 000 evra za novog Guzonju dizelaša 1.6D ili 1.6TD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voleo bih da je ova vest tacna. S jedne strane je sasvim moguce. Najnize su nam plate u Evropi, drzava ce ih subvencionisati sa gomilom novca sa jedne strane a sa druge ce im dati poreske olaksice. Mada imajuci u vidu i ono sa Mercedesom dosta sam uzdrzan i skeptican prema ovoj vesti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma koji će mi qvac kad sam već omatoreo.
Svakako i ovi mlađi se razbežaše.
Opet, ja ga i ne volem nešto.
Još samo da slušam i taj njemački po ulicama... Jaix...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnički savet Volkswagena protiv novog pogona u istočnoj Evropi

 

vw cross 111111.jpg

 

Radnički savet Volkswagena izjasnio se protiv novog pogona u istočnoj Evropi. Volkswagen trenutno planira izgradnju novog proizvodnog pogona istočnoj Evropi, za koji se bori više zemalja. Prema pisanju nemačkog dnevnika ''Bild am Zontag'', Radnički savet će na sednici Nadzornog odbora na proleće glasati protiv ovog projekta. Radnički savet smatra da ne postoji potreba za investicijom od više od milijardu evra. To telo, koje zastupa zaposlene u kompaniji, mišljenja je da postojeći proizvodni pogoni u Evropi nisu u potpunosti iskorišćeni.

Prema ''Bildu'', koji se poziva na interne dokumente, Volkswagen analizira 10 lokacija u Rumuniji, Srbiji, Bugarskoj i Turskoj za izgradnju novog pogona. Plan je da se otvori novi pogon u kojem bi od 2022. trebalo da krene proizvodnja. Prema ranijim navodima, taj novi pogon trebalo bi da proizvodi 350.000 vozila godišnje. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić u više navrata pomenuo je mogućnost dolaska velikog investitora u Srbiju, čije ulaganje bi bilo više od milijardu evra, a mediji su navodili da se radi o Volkswagenu. U obraćanju građanima u Velikoj Plani, Vučić je kazao da su šanse da taj veliki investitor dođe u Srbiju trenutno 50:50.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno da su protiv,polako će proizvodnju prebacivati gde im je povoljnije i manji troškovi,samo će im naši plaćati porez bar 5 godina za radnike 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen je ustvari Škoda?

 

Skoda badge web.jpg

 

Škoda je blizu odluke o izboru lokacije za novu fabriku, a Srbija je viđena kao favorit

 

Spekulacije o novoj fabrici su dodatno podgrejane kada je Volkswagen Group rekla da želi novu fabriku u istočnoj Evropi, u kojoj bi se pravilo više njihovih brendova, sa Škodom (kao brendom unutar VW) koji bi imao najvažniju ulogu u toj novoj fabrici. Glavni čovek Škode, gospodin Bernhard Maier, izjavio je pre neki dan tokom sajma u Ženevi, da je broj država kandidata smanjen na 4, ali je odbio da nabroji te četiri države. Dodao je ''još uvek smo u fazi analiziranja, i to nije laka odluka. Konačna odluka bi mogla biti doneta u prvoj polovini godine.'' Plan je da fabrika počne sa proizvodnjom posle 2022. godine, ali tome su se već usprotivili radnici VW-a iz Nemačke. Predstavnici njihovih sindikata su izjavili da bi voleli prvo da vide da se prošire kapaciteti postojećih VW fabrika, pa tek onda da se donosi odluka o potpuno novom proizvodnom pogonu.

 

Bilo je ranije izveštaja koji su Tursku stavljali u prvi plan kao moguću lokaciju za novu fabriku. Ali, Turska je otpala iz priče zbog ozbiljnih ekonomskih problema u koje je zapala u međuvremenu. Ti problemi su toliko veliki da joj je već sada ugrožena pozicija prve države po količini izvoza automobila u EU. Pad lire (nacionalne valute) prouzrokovao je i pad kupovne moći u Turskoj, što se pokazalo i kroz smanjenu prodaju komercijalnih i putničkih automobila za 35%, ali i kroz pad proizvodnje automobila u Turskoj za 9%. Posle toga su jedno vreme u prvom planu bile Bugarska i Rumunija, ali po svemu sudeći sada su i oni van trke. U Srbiji, Fiat već ima fabriku u kojoj pravi Fiat 500L. Potražnja za tim modelom je sve manja, a lokalni mediji spekulišu da će Fiat sledeće godine dodati proizvodnju još jednog modela u Kragujevac. Sa druge strane, Škoda ima problem sa sve većim i većim rokovima isporuke za svoje modele zbog rekordne proizvodnje u njenim fabrikama. Postojeći proizvodni kapaciteti teško mogu da ispune potražnju za svim Škodinim modelima, a nedavno je u tu paletu modela dodata Scala, kao i Kamiq. Škoda je zato već pregovarala sa sindikatima u svojim fabrikama u nameri da poveća broj smena i produktivnost radnika, ali nailazi na otpore. Mala stopa nezaposlenosti u Češkoj omogućava radnicima poziciju u kojoj oni sa svoje strane traže veće plate.

 

VW inače na nivou cele grupacije vrši reorganizaciju proizvodnje, praveći mesto za masovne buduće modele električnih automobila. U okviru toga, proizvodnja npr. VW Passat-a od 2023. godine ide iz Nemačke u Češku.

 

preuzeto i prevedeno by FLCS sa - europe.autonews.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabriku Volkswagena na Balkanu ugrozilo radničko samoupravljanje

 

vw factory.jpg

 

Izuzetno jak radnički savet usprotivio se planovima rukovodstva, a prva žrtva mogla bi da bude najavljena fabrika na Balkanu. Otkud tragovi samoupravljanja u najjačoj ekonomiji Evrope? Radnički savet Volkswagena javno se usprotivio planovima rukovodstva ovog koncerna o otvaranju nove fabrike u istočnoj Evropi, a od juče i planu uprave da do 2023. godine ukine između 5.000 i 7.000 radnih mesta, kako bi to dovelo do uštede još 5.9 milijardi evra godišnje neophodnih za ulaganje u električna i autonomna vozila.

 

Ovim se još jednom zaoštrio svojevrsni rat koji se nedeljama vodi između suvlasnika, uprave i predstavnika zaposlenih najvećeg automobilskog koncerna na svetu, pod čijom kapom je i Audi, Porsche, Škoda, Bentley, Seat, Bugatti i Lamborgini. Novi plan smanjenja broja zaposlenih je zapravo dodatak na već aktuelni program iz 2016, kojim je zacrtano da do sledeće godine ukine u svojim fabrikama širom sveta ukupno 21.000 radnih mesta i time godišnje uštedi tri milijarde evra. Međutim, izvori u koncernu ukazuju da tim programom dosad uspelo da se uštedi tek 2.4 milijarde evra te da je novo smanjenje neophodno, ukoliko koncern želi da ispuni zacrtani cilj da do 2025. postane najveći proizvođač električnih automobila na svetu. Plan rukovodstva je da prevashodno ukine radna mesta u administraciji i neproizvodnim odsecima i to tako što će neki otići regularno u penziju, a drugima će biti ponuđen poseban program svojevrsnog polupenzionisanja. U tom programu bi zaposleni u prvoj fazi radili kraće radno vreme uz manju platu, a u drugoj fazi ti zaposleni više ne bi išli na posao već ostajali kod kuće i primali tu smanjenu platu sve do kraja programa ili penzionisanja.

 

Kardelj u Volsburgu

Ovim smanjenjem radne snage, uz automatizaciju proizvodnje i preorijentisanje na eletrične automobile, aktuelna uprava želi da napravi svojevrsni ''novi Volkswagen. Ali, na putu im stoji radnički savet.

''Kakav radnički savet, pa nije ti to komunistička Jugoslavija'', uskliknuće svaki čitalac ovih redova koji se seća života u SFRJ. Međutim, upravo u kapitalističkoj Nemačkoj na delu je borba između izvršnih direktora i predstavnika zaposlenih zbog koje uopšte nije sigurna realizacija nijednog plana koncerna iz Volsburga, pa ni onaj o izgradnji nove fabrike, gde se bira da li lokacija da bude u Srbiji, Bugarskoj, Rumuniji ili Turskoj.

 

Za razliku od korprorativnog upravljanja u SAD i Britaniji, gde odlučujuću reč imaju vodeći suvlasnici, u Nemačkoj se i radnici nešto pitaju i to već ceo vek. Posle Prvog svetskog rata i Novembarske revolucije kojom je nemačka monarhija pretočena u Vajmarsku republiku, mnogi su se u postojbini Karla Marksa plašili dolaska komunizma. Zbog toga su se socijalistički nastrojeni sindikati i kapitalistički orijentisani poslodavci dogovorili o seriji reformi, među kojima je uvođene radničkih saveta u kompanijama i davanje pravu radnicima da imenuju jednog ili dva člana nadzornog odbora kompanije. Nakon Drugog svetskog rata, sindikalni pokret u Zapadnoj Nemačkoj dobio je podršku američkih i britanskih okupacionih snaga pa su nemački poslodavci pristali da u sektoru proizvodnje uglja i čelika polovina mesta u nadzornim odborima pripadne predstavnicima radnika, a u ostalim sektorima trećinu mesta. Interes Amerikanaca i Britanaca bio je da oslabe stare industrijske konglomerate, koji su zapravo bili važni i za Hitlera, budući da su iz pogona Volkswagena izlazile bombe i tenkovi, iz ''Tisen Krupa'' topovi i vojni brodovi, a iz Simensa municija.

 

Sedamdesetih godina socijaldemokratski kancelari osnažuju suodlučivanje pa sada sve kompanije sa više od 2.000 zaposlenih moraju da imaju nadzorne odbore u kojima polovinu čine članovi sindikata i radničkih saveta. Osim toga, poslodavac mora da konsultuje radničke savete o bezmalo svim stvarima koje se tiču uslova rada, kao i pri zapošljavanje novih radnika ili otpuštanju. Ipak, nisu radnički saveti i sindikati u nemačkim firmama tako svemoćni. Ne samo što uvek postoji mogućnost da u nadzornom odboru budu preglasani, što se inače izbegava, već što njihova borba za veće plate nije tako uspešna, uzimajući u obzir da u Nemačkoj već godinama rast plata ne prati rast troškova života. U takvom rasporedu snaga, u nemačkoj javnosti i te kako odjekne kada prvi čovek radničkog saveta Volkswagen grupe Bernd Osterloh poruči poslovodstvu da ponuda o takozvanom skraćenom radnom vremenu do penzionisanja mora da važi za sve. ''Radnički savet ne želi da uprava uvede dve klase zaposlenih - da jedni dobiju mogućnost da rade skraćeno do penzionisanja, a drugi ne'', istakao je on, pri čemu je prethodno u jednom intervjuu istakao da niko iz rukovodstva nije snosio odgovornost za greške koje su koštale koncern milijarde evra.

 

Rukovodstvu neće biti laki pregovori sa radničkim savetom u kojem su besni, jer ih je javno i neuobičajeno oštro napao jedan od glavnih akcionara i član nadzornog odbora Volfgang Porše. On je rekao da je razlog zašto koncern nije uspešniji ''lokalni sistem'' i da to mora da se menja ako želimo budućnost. Pod ''lokalnim sistemom'', on je zapravo mislio na taj nemački sistem suodlučivanja i to što se za sve važne odluke pitaju i zaposleni. Zbog toga ne čudi što izjave Osterloha zapravo najavljuju teške pregovore. Kada ističu da niko ne snosi odgovornost za preskupe greške rukovodstva, da se protive podelama među zaposlenima i otvaranju fabrike u istočnoj Evropi te da im nije jasno kako je rukovostvo došlo do broja od još 7.000 radnih mesta koje će biti ukinuti samo penzionisanjem, lideri radničkog saveta Volkswagena zapravo povećavaju svoju poziciju u pregovorima. U pregovorima u kojima se plaše da gube baš ono što smeta članu čuvene porodice Porše - pravo na suodlučivanje zasnovano na ideji da delić dobrobiti kapitalizma štrpnu i radnici fabrika i zajednica u kojoj je ta proizvodnja, pa čak i kada to znači izvesnu ''nelagodnost'' za vlasnike kapitala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da čitam sve...
Međutim, da su dozvolili Evropski narodi razvoj i Balkana do ovoga nebi došlo.
Alava svita diriguje ekonomijom a Istorija se ponavlja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D:D:D 

 

I Priština se nudi Volkswagenu

 

vw logo 11.jpg

 

Priština je uputila poziv kompaniji Volkswagen da investira na Kosovu i Metohiji, preneo je prištinski portal Telegrafi.com.

Portal prenosi pismo ministra trgovine i industrije Endrita Šalje, upućeno Upravnom odboru VW-a, u kojem stoji da ''na osnovu informacija da kompanija planira investicije u jugoistočnoj Evropi, to ministarstvo i kosovska vlada žele da izraze svoju spremnost da služe u pravcu uvodenja te investicije na Kosovo''. Šalja je, kako se navodi, pismo VW-u uputio 4. aprila i u njemu iskazao zainteresovanost Prištine za tu investiciju i ukazao na prednosti koje nudi. Šalja u pismu navodi da Kosovo i Metohija zauzima 44. mesto u izveštaju Svetske banke za lako poslovanje i da je ''zemlja sa najboljim geografskim položajem u regionu''. Prema pismu, dodaje se da su mlado stanovništvo i zakonska osnova glavni razlozi da Volkswagen investira na Kosovu.

 

Šalja se u pismu poziva, kao na dodatni argument, na ''preferencije građana regiona u pogledu automobila''. ''Severna Makedonija i Albanija mogu se oceniti kao zemlje u kojima građani voze Mercedes, Srbija se može nazvati Fiatovom lokacijom zbog činjenice da tamo postoji fabrika. Kosovo se nesumnjivo može nazvati Volkswagenovim mestom, jer su vrlo popularni medu našim građanima. Verujem da imamo najveći broj Volkswagen automobila po glavi stanovnika'', piše Šalja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Između Bugarske i Turske: Volkswagen zaobilazi Srbiju

 

volkswagen factory.jpg

 

Nemački auto gigant Volkswagen suzio je izbor zemlja u kojoj će otvoriti novu fabriku. Kako javlja češki portal ''Aktualne.cz'' pozivajući se na novinsku agenciju DPA u konkurenciji su još Bugarska i Turska, što znači da Srbija više nije zemlja kandidat za otvaranje fabrike automobila. Prvobitno su, navodno, u igri bile Bugarska, Rumunija, Srbija, Turska, a pominjana je i Severna Makedonija, ali je u ovom trenutku, kako prenose, favorit Bugarska. Ona je zemlja Evropske unije, a rast trgovine između ove dve zemlje je u 2018. godini bio rekordan. Bugarsku je nedavno posetio nemački predsednik Frank-Valter Štajnmajer i tom prilikom bio obišao na dve potencijalne lokacije u glavnom gradu Sofiji i Plovdivu. U novoj fabrici kapaciteta 300.000 vozila trebalo bi da se proizvodi Škoda Karoq kao i još neki modeli ovog koncerna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen još uvek nije odlučio da li će i gde u jugoistočnoj Evropi graditi novu fabriku automobila

 

vw tiguan xl.jpg

 

Na vest koju je objavila nemačka agencija DPA, da je Volkswagen suzio izbor zemalja na Bugarsku i Tursku, stigao je demat iz Volfsburga.

Lesli Botke, portparol za proizvodnju i prodaju u Volkswagenu, drži se ranijeg stava da nemački gigant još nije odlučio da li će i gde će u jugoistočnoj Evropi graditi fabriku automobila. Ona je za ''Politiku'' rekla da nema novosti. Potvrdila je, piše list, da je njena izjava od pre dve sedmice i dalje aktuelna. Tom prilikom je rekla da su još u fazi definisanja potrebnih zahteva i istraživanja potencijalnih lokacija u istočnoevropskim zemljama.

 

Volkswagen, prema ranijim nezvaničnim informacijama, vaga izmedju Srbije, Bugarske, Rumunije, Turske i Severne Makedonije. U proizvodni pogon, koji planira da otvori 2023. godine, uložio bi, navodi se, 1.4 milijarde evra, zaposlio pet hiljada radnika i proizvodio 300.000 automobila godišnje. Ambasador Nemačke u Srbiji Tomas Šib, rekao je pre nekoliko dana da nema novosti u vezi sa eventualnim dolaskom Volkswagena u Srbiji i da ta odluka još nije doneta, kao i da će o tome odlučiti sama kompanija. ''Nadam se da će odluka biti u korist Srbije. Ne znam kada će odluka biti doneta, ali bi to bio nastavak pozitivnog trenda'', rekao je tada Šib. Prema izveštavanju agencije DPA, o lokaciji nove fabrike nadzorni odbor Volkswagena trebalo bi da razgovara posle Uskrsa, a odluka bi trebalo da bude doneta u novembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija je Volkswagenu ponudila lokaciju za izgradnju fabrike u Inđiji

 

vw golf 43.jpg

 

Država Srbija je Volkswagenu ponudila lokaciju za izgradnju fabrike u Inđiji. Kako ''Novosti'' nezvanično saznaju, uredna dokumentacija sa podacima o parceli već se nalazi na stolu fabrike u Volfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje smo spremni da uradimo ako se automobilski gigant odluči za Srbiju. Ponuđeno je čak da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima. Najveća kočnica za Volkswagen je bila kako doći do kvalifikovane radne snage. Zato je naša država odlučila da ponudi Nemcima da izgrade svoja postrojenja u centru u kojem u relativno malom obimu živi skoro tri miliona ljudi. Na pola puta između Novog Sada i Beograda, kako bi tamo mogli da se zaposle stanovnici oba grada.

 

Inđija je izabrana i zbog veoma dobre infrastrukture, blizine putnih i železničkih koridora, ali i kao opština koja ima ubedljivo najbolju reputaciju u Srbiji kada su u pitanju administracija i lako otvaranje fabrika. Na teritoriji Inđije već radi na desetine što stranih što domaćih fabrika, i skoro da nema investitora koji se požalio što je došao u ovaj grad. Iako su pojedini mediji preneli spekulacije o tome da su Nemci odustali od naše zemlje i da su u užem izboru ostali Bugarska i Turska, nedavno je iz Volkswagena to demantovano. Upravo je ponuda naše države, koja se teško odbija, promenila situaciju, koju je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić prethodno ocenio kao tešku. On je rekao da se za Volkswagen borimo, iako su šanse male. Ipak, davanjem placa najvećem svetskom proizvođaču automobila, ali i paketa infrastrukturnih projekata koji bi pratili njegov eventualni dolaza, cela Srbija bi imala ogromnu korist. Nemačko ''da'' značilo bi i ubrzanje višegodišnjeg projekta izgradnje podzemne železnice, o kojoj Beograđani još maštaju. A Inđija bi postala industrijski superioran centar.

 

Ipak, konačna odluka biće poznata najkasnije u novembru. On što je do sada izvesno, gigant iz Volfsburga će do 2021. godine u ovom delu Evrope izgraditi fabriku vrednu 1.4 milijarde evra u kojoj će zaposliti 5.000 ljudi. Godišnji kapacitet će biti 300.000 vozila. Konkurencija našoj zemlji za ovu investiciju su Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija. Naš najveći problem je to što nismo punopravni član EU, što može da stvori probleme oko izvoza, jer će više od 90 odsto produkcije biti namenjeno kupcima u inostranstvu.

 

Problem finansiranje?

Problem za Volkswagen moglo bi biti finansiranje. Naime, zbog problema koje imaju zbog izveštaja o štetnosti njihovih dizel motora, veliki kreditori, poput Evropske investicione banke, imaju moratorijum da im plasiraju kredite. Ipak, očekuje se da će uskoro i taj problem biti rešen.

 

Alternativa u Šumadiji

Naša država ima još jednog džokera u rukavu - ako se Nemcima ne svidi prostor u Inđiji, spremna je alternativna lokacija u Šumadiji. Prema nezvaničnim informacijama, reč je o širem regionu Jagodine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen još nije odlučio na kojoj će lokaciji graditi novu fabriku

 

vw t 4.jpg

 

Volkswagen još nije odlučio na kojoj će lokaciji graditi novu fabriku. Ovo je, za ''Novosti'', izjavila Lesli Botge, portparol nabavke i proizvodnje nemačkog automobilskog giganta. ''Još uvek smo u istražnoj fazi, u kojoj definišemo zahteve i procenjujemo moguće lokacije u istočnoj Evropi'' - kaže u pisanoj poruci Botge. ''Odluka za lokaciju još nije donesena. Molimo vas da razumete da ne možemo da komentarišemo naše interne procese i planove zbog konkurentskih razloga.'' Naša sagovornica nije konkretno odgovorila na naša pitanja, a zanimalo nas je da li su dobili ponudu iz Srbije da svoju novu fabriku grade u Inđiji. Botge je ostala zakopčan do grla, ali iz njenog odgovora se može zaključiti da je naša država još u igri za dobijanje ove važne investicije.

 

Već nekoliko meseci traju spekulacije za koju državu će se Volkswagen odlučiti. Iz uprave najvećeg proizvođača automomobila na svetu saopšteno je da je plan da 2021. godine sagrade novu fabriku, vrednu 1.4 milijarde evra, u istočnoj Evropi. Za postrojenja u kojima će raditi 5.000 ljudi konkurišu, osim naše države, i Bugarska, Severna Makedonija, Rumunija i Turska. Iako su mediji spekulisali da je Srbija ispala iz trke za ovu fabriku i da se izbor suzio na Bugarsku i Tursku, iz Volkswagena su to demantovali. Naš državni vrh je podigao ulog i Nemcima ponudio lokaciju u Inđiji, kao mestu na pola puta između Beograda i Novog Sada, kako bi za radna mesta bio raspoloživ kapacitet od tri miliona stanovnika, koliko živi u široj okolini Inđije.

Uz plac, naša država nudi i izgradnju linije brze železnice do Inđije, kojom bi se za dvadesetak minuta stizalo iz Zemuna do ove varoši. Država će zbog izgradnje Nacionalnog stadiona u Surčinu napraviti šinsku vezu sa prestonicom, a ako se Nemci odluče za Srbiju, ona bi se produžila do Inđije. Završetkom brze pruge od Beograda do Novog Sada, i iz ovog grada će se veoma brzo stizati do buduće fabrike. Ipak, sve to treba da sačeka odluku iz Volfsburga. Prve informacije, da će ona biti poznata u aprilu, pale su u vodu, tako da se čeka da do novembra budu objavljene zemlja i buduća lokacija fabrike.

 

I dualno adut

Pre nekoliko dana i nemački ''Frankfurter algemajne cajtung'' pisao je mogućnosti dolaska Volkswagena u Srbiju. Kao jednu od prednosti naše države naveo je izjave predsednika Vučića i prvog čoveka Privredne komore Srbije Marka Čadeža, koji su objasnili da se kod nas ubrzano usvaja dualno obrazovanje. Oni tvrde da će na ovaj način, kroz istovremeni rad i školovanje, Nemci vrlo brzo doći do neophodnih 5.000 radnika.

 

Han: Srbija je kandidat

O mogućem dolasku Volkswagena u Srbiju, na nedavnom Samitu zemalja Zapadnog Balkana u Berlinu, govorio je i Johanes Han, komesar za proširenje EU. On je objasnio da velike kompanije prate evropski put zemlje u koju žele da investiraju, a posebnu pažnju posvećuju poštovanju pravne države. ''Primećujem da Volkswagen traži novu lokaciju za fabriku u Jugoistočnoj Evropi. Govori se o Srbiji kao o jednom od kandidata za to. Tu se nešto dešava. Odluka za neku balkansku zemlju bi imala jako psihološko dejstvo. Trudim se da privučem firme u region'' - rekao je Han.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...