Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dolazi li Volkswagen/Mercedes/Toyota u Srbiju?

Recommended Posts

Deutsche Welle: ''Ništa od dolaska Volkswagena u Srbiju'', u igri ostale Bugarska i Turska

 

rsz_vw_fabrika.jpg

 

Volkswagen je saopštio da kreće u konkretne pregovore sa predstavnicima preostalih potencijalnih lokacija za izgradnju fabrike u jugoistočnoj Evropi, javlja radio DW, dodajući da ''Rojters'' prenosi da su, prema insajderima, u igri ostale Bugarska i Turska. Prethodne nedelje i predsednik Aleksandar Vučić je izavio da su male šanse da Volkswagen dođe u Srbiju. O razlozima više pročitajte OVDE. Skupština akcionara Volkswagena koja se održava danas (14. maj) bila je sa nestrpljenjem iščekivana i širom jugoistočne Evrope. Više zemalja, uključujući Srbiju, nadalo se privlačenju velike investicije automobilskog giganta, a pobednik je trebalo da bude obznanjen ovih dana.

 

Od toga izgleda neće biti ništa, ocenjuje DW i napominje da je Volkswagen saopštio da su nadzorni i upravni odbor u ponedeljak odlučili da krenu u ''konkretne pregovore o preostalim potencijalnim lokacijama''. Bližih zvaničnih informacija nema, a za DW je u ponedeljak u kompaniji kratko rečeno da je i dalje na snazi njihovo saopštenje da konačna odluka nije doneta. Međutim, agencija ''Rojters'', pozivajući se na insajdere, prenosi da su u igri ostale još samo lokacije u Bugarskoj i Turskoj, navodi se u tekstu. Prema ranijim informacijama Volkswagen bi u novo postrojenje uložio 1.4 milijarde evra, posao bi dobilo oko 5.000 radnika, među njima 650 inženjera. Izvoz iz tog postrojenja bi mogao da dostigne 4.5 milijarde evra godišnje. Kapacitet buduće fabrike bio bi 300.000 automobila godišnje.

 

Preuzeto sa blic.rs

 

 

Edited by neshaoct
tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam guglao o PEM konvenciji i koliko vidim nije tačno da je ne primenjujemo. Nisam imao vremena detaljno da čitam već na brzinu, mislim da nije smetnja dolasku fauvea.

 

https://www.biljanatrifunovicifa.com/2015/02/primena-pem-konvencije/

 

https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/calculation-customs-duties/rules-origin/general-aspects-preferential-origin/arrangements-list/paneuromediterranean-cumulation-pem-convention_en

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda će novu fabriku izgraditi ili u Turskoj ili u Bugarskoj

 

skoda scala mb 11.jpg

 

Najveći češki proizvođač automobila, Škoda iz Mlade Boleslave, novu fabriku izgradiće ili u Turskoj ili u Bugarskoj, s tim da još nije jasno da li će novu fabriku, koja će osim škodinih modela, proizvoditi i druge modele koncerna Volkswagen voditi sama Škoda ili koncern.

 

''Definitivno su izabrane Turska, gde je solidna infrastruktura, ali nesigurno političko okruženje, a druga ozbiljna lokacija je stabilnija Bugarska koja je deo Evropske unije'', kazao je o izboru dva finalna kandidata lider sindikata u Škodi Jaroslav Povšik. Za današnji broj sindikalnog lista fabrike ''Škodovacki odborarž'', Povšik je izjavio da će sindikati zahtevati procenu da li će izgradnja nove fabrike u inostranstvu uticati na nezaposlenost u Češkoj i koliko će doprineti dobiti Škode. ''Naravno da nam je stalo da sve protiče pod patronatom i na osnovu principa Škode, ali deo nadzornog saveta ima drugačije mišljenje. Politički to nije jednostavno'', kazao je direktor škode Bernhard Majer da nije još sigurno da će novom fabrikom u Turskoj ili Bugarskoj upravljati Škoda, a ne Volkswagen.

 

Novu fabriku Škoda, koja od 1991. godine posluje nakon privatizacije u okviru koncerna Volkswagen, najavila je u novembru prošle godine, pošto njene tri fabrike u Češkoj i partnerske u inostranstvu nisu bile više u stanju da zadovolje potražnju koja je prošle godine dostigla 1.25 milion isporučenih automobila na više od 100 tržišta sveta. U igri su tada bile lokacije u Rumuniji, Bugarskoj, Turskoj, Srbiji i Severnoj Makedoniji, a pominjalo se da bi Škoda mogla da proširi jednu od svojih čeških fabrika, ali prema današnjim informacijama od sindikata Škode definitivno su u uži izbor ušle samo Turska i Bugarska. Ulaganje Volkswagena i Škode u novu fabrike iznosi oko 1.4 milijarde evra, a nova fabrika zaposliće oko 5.000 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će novu fabriku napraviti verovatno u Turskoj

 

skoda million 1.jpg

 

Volkswagen će novu fabriku za proizvodnju automobila napraviti verovatno u Turskoj. VW planira da svoje pogone u Nemačkoj potpuno fokusira na električne automobile, pa traži adekvatnu sredinu za novu fabriku. Poslednja tri meseca čelnici VW su pregovarali sa vlastima Turske i Bugarske, dok je kratko u priči bila i Srbija.

Međutim, ''Frankfurter alemajne cajtung'' prenosi da je prvi čovek VW Herbert Dies boravio prošle nedelje u Turskoj i sa predstavnicima zapadnog regiona Manise i prestonice Ankare razgovarao o infrastrukturnim pitanjima. Isti izvor očekuje da VW odluku u korist Turske donese u naredne dve nedelje. Kada takva fabrika postane operativna, u njoj bi mogli da se proizvode modeli poput Škode Karoq i Seat Ateca, jer su češki i španski proizvođač deo VW Grupe. Spekuliše se da bi godišnji proizvodni kapacitet potencijalne fabrike u Manisi mogao da bude 300.000 jedinica. Nemački mediji najavljuju da će VW u novu fabriku uložiti dve milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen još nije doneo odluku o ''balkanskoj'' fabrici

 

skoda karoq mb.jpg

 

Kako prenosi DW, vodeći nemački proizvođač automobila još razmatra lokaciju za fabriku koja bi, prema ranijim najavama, trebalo da bude podignuta na Balkanu. Od ranije se priča da su favoriti Bugarska i Turska, a pominjana je i Srbija. ''Poslednjih meseci razmatrali smo različite lokacije za našu fabriku. Sada postoji skraćena lista favorita'', navodi portparolka Volkswagena u odgovoru na upit DW. ''Nakon ove faze ispitivanja slediće faza pregovora sa potencijalnim kandidatima'', dodala je ona. Iz Volfsburga ponovo nisu hteli da potvrde da li su favoriti Bugarska i Turska, kao i da li će konačna odluka pasti sledeće sedmice na sastanku upravnog odbora.

 

Prethodnih meseci su ugledne agencije Rojters i DPA javile da izvori iz kompanije tvrde kako su u igri još samo lokacije u Bugarskoj i Turskoj. Do tada su u srpskim medijima trajale špekulacije da bi fabrika u kojoj će se proizvoditi modeli iz Volkswagenove familije Škoda Karok i Seat Ateka mogla da nastane u Šumadiji. Predsednik Aleksandar Vučić je neko vreme govorio o ''najvećoj, najvažnijoj i najmoćnijoj'' investiciji što je u javnosti povezano sa Volkswagenom. On je međutim više puta rekao da je Srbija autsajder u toj trci. Sredinom marta je Vučić posetio centralu firme u Volfsburgu, slikajući se u muzeju oldtajmera. Volkswagen traži lokaciju na Balkanu u sklopu velikog restrukturiranja nakon kojeg će u fabrikama u Nemačkoj proizvoditi još samo električne automobile. Prema najavama bi na Balkan otišla investicija teška 1.4 milijarde evra, a bilo bi uposleno oko 5.000 radnika i 650 inženjera. Prvi automobili bi trebalo da siđu sa trake 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija otpala, VW izabrao Tursku - Katar bio tas na vagi

 

Nadzorni odbor VW-a saopštio je da je izabrao lokaciju za fabriku u blizini zapadnog primorskog grada Izmir.

 

vw logo fabrika.jpg

 

Navodno, u novoj fabrici u Turskoj praviće se Škoda i Seat. Kako nezvanično prenose svetski mediji, fabrika će izbacivati do 350.000 automobila godišnje, prenele su ''Novosti''. Podsetimo, poslednjih nekoliko meseci spekuliše se da Volkswagen pregovara sa predstavnicima nekoliko država o lokaciji za izgradnju fabrike u jugoistočnoj Evropi. Kako se spekuliše, izgleda da je izboru lokacije kumovao Katar koji ima udeo od 17 odsto u Volkswagenu, a koji se zalagao za izgradnju fabrike u Turskoj na sastanku odbora, piše Sputnjik. Kako prenosi Tanjug, akcije Volkswagenovog distributera u Turskoj, kompanije Dogus Otomotiv, skočile su danas čak 11.6 procenata nakon vesti koje su preneli turski mediji da je Katar, koji ima 17 odsto vlasničkog udela u VW-u, apelovao na nadzorni odbor da za gradnju nove fabrike izabere Tursku. Za fabriku su se borile Srbija, Bugarska i Turska.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen još nije odlučio o lokaciji nove fabrike

 

5d2f736f6b140_vwlogo11.jpg.480c1efd2caf1ce270d2c8eaf394ba70.jpg

 

Portparolka za proizvodnju i prodaju kompanije "Folksvagen" Lesli Botke istakla je da taj automobilski gigant još nije odlučio gde će graditi novu fabriku, prenosi RTS. Botkeova je za Politiku rekla da je napravljen je uži izbor, a konačna odluka biće doneta na osnovu rezultata pregovora. Napomenula je da su proteklih meseci ispitane različite lokacije u Evropi, a istražna faza sada je praćena Ii konkretnim pregovorima. "Ne možemo da otkrivamo detalje o pojedinim lokacijama", istakla je Botke. Politika navodi da je time, zapravo, demantovana informacija koju su objavili nemački mediji da je odlučeno da "Volkswagen" fabriku gradi u Turskoj, u blizini Izmira.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen želi fabriku u Turskoj, ali...

 

vw factory.jpg

 

Volkswagen pregovara sa zvaničnicima u Ankari u vezi sa turskim poreskim režimom za vozila. Oni nastoje da dogovore investiciju od preko milijardu evra za izgradnju fabrike u ovoj zemlji, prenose turski mediji pozivajući se na neimenovane izvore. Nije navedeno o kakvim je tačno porezima na vozila reč u ovom slučaju, ali zna se da kupovina automobila u Turskoj podrazumeva poseban porez na potrošnju koja ide od 45 do 60 odsto za motore do 1.6 litara, a penje se i do 100 odnosno 110 odsto za motore do dva litra. VW je spreman da uloži milijardu evra u Tursku, rekao je jedan od izvora.

 

''Jedini zahtev koji imaju odnosi se na oporezivanje na tržištu automobila. Njega planiraju da upute i turskom predsedniku, a očekuje se da odluka bude donesena uskoro'', naveo je izvor dodajući kako Turska traži način da izađe u susret nemačkom gigantu, a da ne dovede postojeće proizvođače automobila u nepovoljan položaj. Veliki proizvođači poput Fiata, Renoa, Forda, Hjundaija i Tojote proizveli su više od 1.3 miliona motornih vozila u Turskoj prošle godine. Visoki turski porezi na veće automobile doveli su do toga da se većina kupaca i lokalnih proizvođača drži manjih motora. Tako su automobili sa 1.6-litarskim motorom činili 96 odsto proizvodnje na turskom tržištu u toku prošle godine.

U novembru 2018. Volkswagen je objavio nameru da izgradi novu fabriku u Istočnoj Evropi u kojoj će se, između ostalih, proizvoditi vozila marke Škoda Karoq i Seat Ateca. Investicija u novu fabriku koja će otvoriti oko 5.000 radnih mesta procenjuje se na iznos između 1.3 i 2 milijarde evra. Očekuje se da proizvodnja počne 2022. godine, a kada bude otvoren biće to jedan od najvažnijih proizvodnih pogona u regionu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Turskoj sve više sigurni da će Volkswagen izgraditi proizvodni pogon kod njih

 

volkswagen factory.jpg

 

Turska je sve više sigurna da će Volkswagen izgraditi proizvodni pogon u njihovoj zemlji. Ovaj optimizam provejava nakon ''izuzetno pozitivnog'' sastanka visokog zvaničnika kompanije i predsednika Erdogana. Sastanci su održani ove nedelje, a glavna prepreka je bio poreski sistem, odnosno olakšice koje bi nemačka kompanija dobila. Kako navode turski izvori, investicija je teška više od milijardu evra.

 

Rojters podseća da je poznati proizvođač automobila ozbiljno razmatrao ulaganje u Bugarsku. Zvanično, kompanija iz Volsburga još nije donela konačnu odluku. Međutim, sve je na strani da Turska dobije ovaj unosan posao. Erdogan i visoki zvaničnik Folksvagena prevazišli su većinu problema tokom sastanka ove nedelje, rekao je jedan turski izvor. Iz Volkswagena su potvrdili da se Erdogan ove sedmice sastao sa izvršnim direktorom Herbertom Diesom. ''Bilo je nekih sitnica koje su kočile dogovor, poput poreznih aranžmana na automobile koji će se prodavati. Na sastanku je postignut skoro potpun dogovor'', rekao je turski izvor. ''Ako ne bude problema u poslednjem trenutku, investicija će biti u Turskoj'', navodi isti izvor.

 

Oštri turski porezi na veće automobile, ograničavaju većinu kupaca i lokalnih proizvođača na vozila sa slabijom kubikažom. Automobili sa motorima manjim od 1.6 litara činili su 96% turskog tržišta novih automobila u 2018. Izvor je rekao da Turska pokušava da nađe formulu koja bi se bavila problemima Volkswagena, a da postojeće proizvođače automobila ne dovede u nepovoljni položaj. Proizvođači poput Fiata, Renoa, Forda, Hjundaija i Tojote proizveli su više od 1.3 miliona motornih vozila u Turskoj prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen uskoro otvara fabriku u Turskoj

 

vw-passat 111111111.jpg

 

Ugovor je gotovo završen. Volkswagen će uskoro i zvanično objaviti da će svoj novi inostrani pogon otvoriti u Turskoj. Šef turskih proizvođača auto-delova kaže da je u pitanju ''značajan signal''.

Planovi Volkswagena za otvaranje novog pogona u istočnoj Evropi postaju sve konkretniji. ''U toku su završni razgovori sa Turskom'', rekao reporterima u Berlinu šef VW sektora za brend i proizvodnju Andreas Tostman. Dodao je da računa s tim da će za dve nedelje doći do konačnog dogovora, ''a možda i ranije''. Trenutno se radi ''na finalizovanju ugovora'' kako bi on bio spreman za potpisivanje. Na pitanje da li se još pregovara i sa drugim partnerima, Tostman je rekao samo da je fokus trenutno na finalizaciji pregovora sa Turskom. Insajderi prenose da je odluka o gradnji pogona za više od milijardu evra već doneta. ''Ta Volkswagenova investicija u Turskoj je dobra stvar za čitavu tursku privredu'', rekao je za DW Alper Kanča, predsednik turskog udruženja proizvođača automobilskih delova TAYSAD. VW u uspešnim godinama u Turskoj prodaje oko 170.000 automobila. To je veliki udeo na tržištu te zemlje i dobro je i za tursku i za Nemačku, naglasio je Kanča.

 

Moglo bi nastati 4.000 radnih mesta

Nova fabrika će imati kapacitet za sklapanje do 300.000 vozila godišnje kao i oko 4.000 zaposlenih. Biće otvorena u Manisi u blizini Izmira u Zapadnoj Anatoliji. ''Ekonomski faktori u regionu su idealni za otvaranje takvog pogona'', kaže Alper Kanča. Prema insajderskim informacijama, gradnja fabrike bi trebalo da počne 2020. godine A proizvodnja automobila - 2022. godine. Uprava Volkswagena je mesecima pregovarala sa turskim vlastima - alternativa je bila Bugarska i u ranijoj fazi Srbija. U novoj fabrici bi trebalo da se proizvode Volkswagenov model Pasat i Škodin model Superb.

 

Odluka je politički sporna

Evropska unija optužuje predsednika Redžepa Tajipa Erdogana da sputava slobodu mišljenja i demonstriranja u svojoj zemlji. Odluka Volkswagena da napravi dil sa turskom je zato politički sporna. No, Volkswagen na to odgovara da je Turska već godinama kandidat za prijem u EU, te da je puč od pre tri godine pogoršao situaciju. ''VW vidi situaciju u Turskoj i represalije protiv kritičara režima i disidenata'', rekao je glavni lobista firme Tomas Šteg. Prema njegovim rečima, koncern zna da neće imati nepodeljenu podršku javnosti za svoj projekat, ali ''Turska ima razvijenu tržišnu privredu i mi smatramo da će ponovo početi rast turske privrede''. Šef proizvodnje Tostman je dodao: ''Polazimo od toga da će naši standardi u Turskoj moći da se održe, i u pogledu kvaliteta proizvoda i kada je reč o učešću radnika u donošenju odluka, a i na planu ljudskim prava u oblastima na koje imamo direktan uticaj''. U Turskoj su plate manje nego u istočnoevropskim zemljama koje su bile u igri. U Bugarskoj, koja je dugo važila kao alternativa, plate su isto male, ali tamo nema dovoljno kvalifikovane radne snage. Osim toga, Bugarska mora da poštuje pravila Evropske unije u vezi sa subvencijama, a u Turskoj može, kako kažu u Volkswagenu, slobodno da se pregovara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen osnovao predstavništvo u Turskoj

 

142968-vw fabrika.jpg

 

Volkswagen je osnovao podružnicu u zapadnoj turskoj provinciji Manisa. To je objavio Rojters pozivajući se na registar privrednih subjekata objavljen danas u Službenom glasniku Turske. Takav razvoj situacije nagoveštava da je kompanija sve bliža konačnoj odluci o lokaciji svog novog proizvodnog pogona, ocenjuje britanska agencija. Turska podružnica VW-a imaće kapital od 943.5 miliona lira (164.21 miliona dolara), a matična kompanija je uplatila četvrtinu tog iznosa, objavljeno je u Službenom glasniku. Ostatak će, kako se dodaje, biti uplaćen u naredne dve godine.

Volkswagenova filijala u Turskoj će se fokusirati na dizajn, proizvodnju i montažu automobila, kamiona i drugih vozila, objavljeno je u tom listu. VW je istraživao više lokacija za izgradnju nove fabrike u Istočnoj Evropi, a pored Turske, kao potencijalnu destinaciju za svoju investiciju je razmatrao i Bugarsku i Srbiju. Član Upravnog odbora VW-a je rekao prošle nedelje novinarima u Berlinu da je ta kompanija blizu odluke o izgradnji novog pogona u Turskoj. Međutim, portparol VW-a je danas rekao da je kompanija još u poslednjoj fazi pregovora i da nije donela konačnu odluku o fabrici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova generacija Volkswagen Passata i Škode Superb će se proizvoditi u Turskoj

 

vw passat 30m.jpg

 

Osvežene verzije Volkswagenovog Passata i Škode Superb su već u prodaji u Evropi, ali nove generacije ovih modela iz D segmenta se očekuju u narednim godinama te će se proizvoditi u Turskoj. Automotive News piše da je Volkswagen izabrao Tursku za svoju novu fabriku u Istočnoj Evropi. Neki od glavnih faktora za ovu odluku su "pozitivni makroekonomski uslovi" i populacija od 80 miliona ljudi. Informacija još uvek nije zvanična. Volkswagen je u novembru prošle godine saopštio da će se proizvodnja Passata izmestiti iz postrojenja u Kvasinyju u Češkoj te da će se proizvoditi uz Škodu Superb i Kodiaq od 2023. godine. Trenutno se u Kvasinyju proizvode Škoda Karoq i Seat Ateca, ali će se u budućnosti proizvoditi u novom postrojenju Volkswagen Grupe. Dodao je da će nova lokacija biti u Istočnoj Evropi.

 

Novo postrojenje će biti udaljeno 40 km od grada Izmira u Turskoj, a biće vredno 1.09 milijardi dolara. Proizvodnja će početi 2022. godine, a vrhunac će biti 300.000 automobila godišnje. Očekuje se da će biti zaposleno oko 4.000 ljudi. Passat se trenutno proizvodi u Emdenu gde kompanija planira da počne proizvodnju električnih vozila u narednih nekoliko godina. Škoda Superb se proizvodi u Kvasinyju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto Volkswagen ide u Tursku, a ne u Srbiju?

 

vw fabrika.jpg

 

Volkswagen će izgraditi proizvodni pogon u Turskoj. Od Bugarske i Srbije se odustalo.

 

Ekonomski stručnjak iz Konstanca Erdal Jalcin objašnjava zašto su se šefovi Volkswagena odlučili za Manisu. Novi proizvodni pogon VW-a gradiće se na zapadu Turske, u Manisi blizu Izmira. Nemački proizvođač automobila mnoge je iznenadio odlukom da investira u Turskoj, a ne u članici Evropske unije Bugarskoj. Prethodno je iz trke ispala Srbija. U pogonu ''teškom'' oko milijardu evra proizvodiće se 300.000 vozila godišnje i biće zaposleno 4.000 ljudi. Ta odluka je sporna, između ostalog i zato što je poslednjih godina često dolazilo do raznoraznih sporova između nemačke i turske vlade. Erdal Jalfcin, profesor međunarodne ekonomske politike na fakultetu u Konstancu, za DW objašnjava pozadinu Volkswagenove odluke.

 

Zašto je Volkswagen odlučio da svoj istočnoevropski pogon gradi upravo u Turskoj?

Erdal Jalcin: Još pre nekoliko godina govorilo se o gradnji Volkswagenove fabrike u Turskoj - tada se od toga odustalo. Ali, s obzirom na dugoročnu ekonomsku perspektivu, sadašnja odluka je logična i načelno smislena. Turska je u poslednjih 15 godina postala važan centar industrijske proizvodnje upravo u automobilskoj industriji, a posebno zahvaljujući brojnim kooperantima koji su se tamo smestili. Mreža kooperantskih firmi, među kojima je na primer i ''Robert Bosch GmbH'' u blizini Burse, postala je ogromna. To veoma pogoduje koncernu kao što je Volkswagen. U Bugarskoj ne postoje takvi uslovi.

 

Kakve će uslove Volkswagen zateći na turskom tržištu rada?

Troškovi plata su u Turskoj veoma niski. Minimalna plata je 420 evra. To je velika razlika u odnosu na Bugarsku. Osim toga, u Turskoj je tržište rada veoma veliko - broj stanovnika će u dogledno vreme da premaši 100 miliona. Mogu se angažovati mladi radnici koji će na duže staze moći da rade za Volkswagen. Potencijalna radna snaga je obrazovana i kvalifikovana. Od 2005. godine kada je Turska započela pristupne pregovore sa EU, mnogo toga se pokrenulo. Istovremeno, brojni politički konflikti doveli su do odlaska velikog broja mladih talenata iz Turske, došlo je do odliva mozgova.

 

Nezaposlenost, prezaduženost, inflacija - turska privreda je u dubokoj krizi. Da li bi investicija jednog ovako velikog preduzeća kao što je VW mogla da pogura tursku privredu?

Apsolutno. To je esencijalno važan posao za tursku privredu. Njime se šalje signal: ''Gledajte, najveći automobilski koncern na svetu investira u Turskoj.'' To bi moglo da motiviše i druga strana preduzeća da slede primer Volkswagena.

 

Turska je u poslednje vreme kršila neka načela pravne države. Koliko je mudro od Folskvagena da investira u zemlji u kojoj postoji toliko malo pravne sigurnosti?

Ne investirati u takvoj zemlji isto nije rešenje, pogotovo ako želimo da se u noj dugoročno stanje popravi. U Rusiji su investicije iz Nemačke u poslednje vreme delom zabranjivane - ali takva ekonomska izolacija nije urodila nikakvim plodom, kao ni u Iranu. Na kraju je obustava investicija više oslabila demokratske snage. Ja u investicijama u zemljama sa teškom političkom situacijom uvek pre vidim šansu. Tako se može stvoriti pozitivna zavisnost. Istorijska iskustva nam pokazuju da je održavanje ekonomskih veza dugoročno gledano efikasnije sredstvo od izolacije. Investicije mogu da stvore bolje okvirne uslove koji onda mogu pozitivno da se odraze na političke odnose.

 

Turska vlada se više nego ikada oglušuje o prava na građanske slobode i demokratska načela. Zar nije nemoralno upravo sada davati turskoj vladi tako velikodušan poklon u obliku investicije teške milijardu evra?

Ali ipak to ne bi trebalo kategorički odbijati. Turska je više od vlade u Ankari. Među stanovništvom Turske postoji mnogo onih koji žele svoju zemlju da poguraju u smeru liberalne demokratije. Sankcije bi kaznile čitav narod, a to ne može da bude rešenje. ''Privredi bi trebalo da bude još lošije'' - to nije načelo sa kojim bi u svetu moglo da se reši mnogo problema. Kada je reč o Volkswagenovoj investiciji, za mene tu dugoročno prevladavaju pozitivni efekti, uprkos aktuelnim političkim izazovima.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik Turske naredio službenicima iz vladajuće stranke da počnu da koriste Volkswagen Passat

 

vw-passat 2.jpg

 

Odluka Volkswagena da napravi novu fabriku u Turskoj dovela je do zanimljive naredbe predsednika države Redžepa Tajipa Erdogana. Naime, kao prenosi B92, Erdogan je naredio državnim službenicima iz vladajuće stranke da od 1. oktobra počnu da koriste Volkswagen Passat kada im isteknu trenutni ugovori za iznajmljivanje automobila. Navodi se da će njegova AKP stranka iznajmiti 19 automobila marke VW Passat, ali se očekuje da to posluži kao primer za nekoliko hiljada državnih službenika širom Turske da učine isto. Najviši turski zvaničnici trenutno koriste Audije, a ugovori im ističu krajem godine.

 

VW će novu fabriku izgraditi 40 kilometara severoistočno od grada Izmira na zapadnoj obali Turske, a u pogonu kapaciteta 300.000 vozila godišnje praviće se nova generacija Passata i Škode Superb od 2022. Spekuliše se da će dve trećine od 300.000 proizvedenih automobila biti upravo Passat. Otvaranje ove fabrike stvoriće 5.000 radnih mesta uključujući i lokalne dobavljače. Turska ima ''gustinu'' automobila od samo 150 vozila na 1.000 građana, a u prvoj polovini 2019. prodato je oko 212.000 vozila, više nego upola manje nego u istom periodu prošle godine (482.000).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen obustavio odluku o izgradnji nove fabrike u Turskoj

 

vw-passat 1.jpg

 

Volkswagen je obustavio odluku o izgradnji nove fabrike u Turskoj zbog vojne akcije Ankare u Siriji, prenose nemački mediji. Upravni odbor Volkswagena odložio je odluku o izgradnji pogona u Turskoj zbog akcije u Siriji, potvrđeno je Tanjugu u ovom nemačkom koncernu.

 

''Upravni odbor koncerna je odložio odluku o novom pogonu. Pratimo aktuelnu situaciju veoma obazrivo i sa velikom zabrinutošću gledamo na aktuelni razvoj'', rečeno je u odgovoru na pitanje šta znači odluka u vezi sa izgradnjom pogona i da li postoji mogućnost da se promeni odluka o zemlji u kojoj će se graditi novi pogon. ''U takvom okruženju ne može biti odluke u korist te zemlje'', poručuju iz koncerna. Jedan neimenovani portparol dodaje da Volkswagen prati situaciju sa velikom zabrinutošću. Volkswagen je mesecima analizirao gde će u jugoistočnoj Evropi graditi novi pogon, te je odluka u korist Turske bila gotovo sigurna. Na to je ukazivalo i to što je koncern već u trgovinski registar uneo sestra firmu u toj zemlji. Novi pogon, koji bi trebalo da zaposli do 4.000 ljudi, je prema planu trebalo da bude izgrađen u blizini Izmira, a investicija bi bila između 1.2 do 1.5 milijardi evra. I Srbija, kao i više drugih zemalja regiona, borile su se da dovedu ovog velikog investitora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugarska spremna da ponudi dodatne podsticaje Volkswagenu za gradnju novog postrojenja

 

vw-passat 11111111.jpg

 

Bugarska je spremna da ponudi dodatne podsticaje Volkswagenu za gradnju novog postrojenja nakon što je automobiliski gigant odložio odluku o gradnji u Turskoj usled kritika upućenih Ankari zbog ofanzive u Siriji. Član Odbora nevladinog bugarskog automobilskog kartela Risen Plevnelijev izjavio je da je Sofija spremna da pojača svoju ponudu i da udvostruči dostupne subvencije Volkswagenu na 260 miliona evra sa prvobitnih 135 miliona evra. Bugarska je u užem izboru Volkswagena za novu fabriku, a saopštenje povezano sa Turskom je podiglo nadanja Sofije.

''Jučerašnje saopštenje je dobar početak, ali dug je put dok ne dođe do konačne odluke. Bugarska je spremna za divan predlog koji je najviši mogući u okviru regulativa EU'', naglasio je Plevnelijev. Kartel koji okuplja više od 50 kompanija u automobilskom sektoru i industriji rezervnih delova učestvuje u lobiranju za bugarski predlog. Ministarstvo ekonomije odbilo je da komentariše da li će Sofija poboljšati ponudu ili će povećati subvencije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija opet u igri za Volkswagenovu fabriku?

 

VW Passat

 

Bugari ulažu skoro milijardu evra da privuku Volkswagen, Rumuni su već spremili građevinsko zemljište, a ni Srbija neće odustati. Mašta na Balkanu je raspaljena jer je VW zamrzao plan da fabriku gradi u Turskoj. Invazija turske vojske na kurdske oblasti ne samo da je podsetila koliko je stanje u tom regionu labilno, već je ponovo zategla odnose Berlina i Ankare. Nije čudo da je na led stavljena i investicija Volkswagena koji je nakon meseci razmatranja odlučio da locira fabriku u Turskoj. U ovakvim uslovima ne može se doneti odluka da pogon bude u Turskoj, rekao je nedavno izvor iz vrha Volkswagena nemačkim novinama. Konačna odluka je odložena.

 

Tako je raspaljena mašta u tri balkanske zemlje koje su ranije pominjane među favoritima za investiciju - Srbiji, Bugarskoj i Rumuniji. Prema informacijama DW, iza kulisa traje trka u ponudama koje bi mogle da privole Volkswagen da 1.4 milijarde evra investira u nekoj od ovih zemalja. I direktor Razvojne agencije Srbije Radoš Gazdić izjavio je da će Srbija nastaviti da potencira pregovore o dolasku nemačke kompanije u zemlju. ''Značajno je sa naše strane da u odnosu na Bugarsku imamo dosta kvalitetniju kvalifikacionu strukturu radnika sa tehničkim znanjima, a i dovoljan broj radnika koji mogu da podrže takvu investiciju koja nije samo usamljena u smislu proizvodnje VW, već i proizvodnje komponenti i dobavljača'', rekao je Gazdić. Široka mrežu proizvođača automobilskih delova je bitan faktor odluke, kako je u ranijem intervjuu za DW rekao i ugledni nemački stručnjak za automobilsku industriju Štefan Bracel, šef Centra za auto-moto menadžment. On je istakao da Volkswagen odlazi baš u taj deo Evrope i zbog niskih troškova plata i električne energije. To što je odluka isprva pala na Tursku govori da članstvo u Evropskoj uniji nije bilo ključno, kao što su se nadali u Bugarskoj.

 

Bugarska ulaže skoro milijardu evra?

Sada je bivši predsednik Bugarske Rosen Plevnelijev, počasni predsednik moćne mreže ''Yutomotive Cluster Bulgaria'', obznanio je da je Sofija povećala početnu ponudu i ''pronašla način da Volkswagenu umesto planiranih 135 miliona evra ponudi između 250 i 260 miliona evra''. Plevnelijev je rekao da se čeka odgovor iz Volfsburga. Bugarska je ukupno spremna da uloži 800 miliona evra. Jer pored indikretnih subvencija, tu je i ulaganje u infrastrukturu, železničke veze i autoput u Elin Pelinu pored Sofije gde se nalazi zemljište na kojem bi trebalo da se gradi fabrika. Koliko god izgledalo primamljivo, nova ponuda ne znači automatski da će se VW vratiti svojoj ''drugoj opciji'' Bugarskoj. Jer, za razliku od Srbije ili Turske, Bugarska kao članica EU ne sme da nudi direktne subvencije po radnom mestu. Zato jedan izvor DW u Sofiji navode da Volkswagen možda nikada nije ni hteo u Bugarsku već je ponudu Sofije ''koristio samo kao sredstvo da bi napravio bolji posao sa Erdoganom''. Plevnelijev je čak najavio žalbu Evropskoj komisiji jer VW i Turska navodno nisu poštovali evropska pravila o konkurenciji.

 

Rumunija u igri

Rumunija takođe razmišlja da poveća ponudu, kako bi dobila šansu. Arad na zapadnoj granici zemlje prema Mađarskoj i Srbiji bi sa rumunske tačke gledišta bio idealan za novu fabriku. Prednosti lokacije su dobre veze sa zapadnom Evropom i jeftina radna snaga, takođe i iz susednih zemalja, navodi se u Bukureštu. Rumunski ministar trgovine Stefan Radu Oprea je potvrdio da je vlada u Bukureštu ponovo otpočela pregovore sa Volkswagenom kako bi investicije dovela u Rumuniju. ''Ekstremno povoljne troškove proizvodnje'' će omogućiti i brze železničke veze, autoput i aerodrom, kao i mnogi snabdevači koji su već u tom regionu, rekao je Georgi Falka, gradonačelnik Arada. On je već spremio građevinsko zemljište na 1.100 hektara.

 

Bukurešt i Sofija su u međuvremenu obznanili da ponuđenim subvencijama neće kršiti pravila zajedničkog tržišta EU. Volkswagen se još nije oglasio. Inače, u Rumuniji se još kasnih šezdesetih pričalo da je VW zainteresovan za gradnju fabrike. Ali, diktator Nikolaj Čaušesku nije prihvatio ni predviđeno mesto fabrike u Transilvaniji, a ni kvotu pripadnika nemačke manjine koja je trebalo da bude zaposlena u fabrici. Subvencije za gradnju fabrike automobila u Rumuniji tada je dobio Renault - danas matična kompanija rumunske Dacie.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ne traži alternativne lokacije za izgradnju nove fabrike automobila u Turskoj

 

volkswagen factory.jpg

 

Volkswagen ne traži alternativne lokacije za izgradnju nove fabrike automobila u Turskoj, izjavio je danas šef proizvodnje nemačke fabrike automobila Andreas Tostman. On je to kazao agenciji ''Rojters'' povodom ranije odluke kompanije da odloži odluku o izgradnji fabrike automobila u Turskoj, zbog kritika zbog vojne ofanzive u Siriji. ''Pratimo razvoj događaja. Planovi za Tursku su trenutno na čekanju. Ne gledamo aktivno alternativne lokacije'', rekao je Tostman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The Punisher

 

O čemu god 'oće... :D:D 

Kao što VW nije brzo doneo odluku o ulaganju u Tursku, neće ni tako brzo odustati od nje. Koliko vidimo, ionako je već postignut neki sporazum po pitanju njihove intervencije u Siriji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradnja Volkswagenove fabrike u Turskoj zavisi od dešavanja u Siriji

 

vw passat 2019 1.jpg

 

Nemački dnevnik ''Velt'' piše da će projekat izgradnje Volkswagenove fabrike u Turskoj zavisiti od daljeg razvoja političke situacije u vezi sa turskom ofanzivom u Siriji. List podseća da je VW privremeno stavio ''na led'' planove za otvaranje fabrike u Turskoj nakon što je turska vojska započela vojnu intervenciju u Siriji. ''Pratimo razvoj događaja. Planovi za Tursku su trenutno na čekanju. Ne tražimo aktivno alternativne lokacije'', prenosi ''Velt'' jučerašnju izjavu šefa proizvodnje Volkswagena Andreasa Tostmana, i ocenjuje da, u zavisnosti od daljeg političkog razvoja, kompanija ostavlja sebi otvorenim dalje mogućnosti. Za realizaciju novog proizvodnog pogona ima još dosta vremena, što ostavlja mogućnost da se, u slučaju problema, donese odluka o izgradnji fabrike na drugom mestu, naprimer u istočnoj Evropi, bez da dođe do većih problema sa proizvodnjom. Dodaje da je planirano da proizvodnja automobila Passat i Škode Superb u novom pogonu počne 2022. godine.

 

I BiH želi Volkswagen: Predložene dve lokacije

 

Bura oko privlačenja nemačke investicije od 1.3 milijarde evra ni danas se nije stišala u regionu. Iako je iz Volkswagena juče saopšteno da trenutno ne traže alternativne lokacije za izgradnju nove fabrike, zvaničnici zemalja u regionu nastavili su da informišu javnost o njihovim potencijalnim šansama. Poslednja se u trku uključila Bosna i Hercegovina.

''Poslali smo i mi pismo interesa i sada čekamo. Nismo odustali'', rekli su iz kancelarije premijera FBiH Fadila Novalića. Prema informacijama, za gradnju nove fabrike ponudili su dve lokacije, obe na području Kantona Sarajevo. ''Jedna je na mestu gde je bio TAS i druga na području opštine Novi Grad. Njima treba ogromna površina, a takvih baš nema puno. Ponudili smo i neke pogodnosti, uslove finansiranja'', istakli su upućeni u pitanje, ocenivši da ni Turska nije sto odsto odbačena. Ističu da je postojao spor između Volkswagena i sarajevskog Preventa zbog ulaganja u firmi ''Volkswagen Sarajevo'', ali prema nezvaničnim informacijama on se rešava.

 

Hrvatski mediji: Teško da će Volkswagen doći kod nas

 

Izgledi za to da Hrvatska dobije Volkswagenovu investiciju nisu bili veliki ni pre, a ni sada se nisu popravili. Nemačka kompanija najavila je pred kraj prošle godine selidbu dela pogona prema jugoistoku Evrope, jer je radna snaga u Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj i Mađarskoj postala preskupa. Iako je ministar privrede Darko Horvat svom nemačkom kolegi Peteru Altmajeru pokazao spremnost da Hrvatska prihvati deo proizvodnje koju Volkswagen planira da premesti iz Nemačke, mali su izgledi da se tako nešto i ostvari.

 

Naime, ova fabrika je još letos donela odluku da će proizvodnju modela Škoda Superb iz Češke ipasata iz Nemačke preseliti u novu fabriku u Turskoj, u Manisu kod Izmira, a potvrdila je da ne traži novu lokaciju za veliku investiciju od 1.4 milijarde evra. VW je svoju novu firmu u Turskoj već registrovao pre nekoliko nedelja, ali je 15. oktobra zamrzao odluku zbog političkih razloga. Povod je bila intervencija Turske u Siriji, koju su Nemačka i ostale članice EU oštro osudile zatraživši od Ankare da prekine vojnu operaciju, što je turski predsednik Erdogan nakon nekoliko dana i učinio. Prema pisanju zapadnih medija, Volkswagen je unapred planirao Tursku kao najbolju varijantu, ali je u priču ubacio još tri države kako bi dobio što bolje uslove za investiciju. Nemački ARD letos je objavio da je Turska izabrana zato što ima najveće tržište, čak 82 miliona stanovnika. Na području Izmira svoje su fabrike već otvorile i kompanije Ford, Renault, Mercedes Trucks i (Fiat) Tofas, što znači da tamo postoji gotova mreža isporučilaca delova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...