Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW X1 / BMW iX1

Recommended Posts

carwow.jpg CarWOW video: Test BMW Serije 1

 

Prebacivanje pogona napred ga nije učinilo lošijim, već je moguće da postane još popularniji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X1 sDrive 18d na testu Auto magazina

 

x1 023.jpg

 

Ukoliko vam nije potreban pogon na sva četiri točka, zahtevni ste u pogledu kvaliteta i komfora, i to sve želite da bude upakovano u kompaktne dimenzije, BMW X1 sDrive je prava tema za razmišljanje.

Bez obzira na klasu kojoj pripada, BMW je uvek BMW, bilo da je manji ili veći. U to smo se, po ko zna koji put, uverili tokom testiranja redizajniranog X1. Na test smo preuzeli BMW X1 sDrive 18d verziju.

Da, ovo je prvi model bavarskog proizvođača sa prednjim pogonom. Naravno, u ponudi su i verzije sa xDrive oznakom. Pod haubom je 2.0 dizelaš i to u slabijoj varijanti od 150 konja.

 

x1 022.jpg

 

Ne dozvolite da vas ovaj podatak obeshrabri. Primerak sa testa je još jedan dokaz da u slučaju BMW-a cifre na papiru ne znače mnogo... U pozitivnom smislu, naravno. Krenimo redom. Najmanji SUV u gami je redizajniran pre godinu i po dana. Izmene u dizajnu nisu velike, ali su dovoljne da se izgled u potpunosti prilagodi novoj estetici kompletne game.

 

x1 021.jpg

 

Naravno, čuvena prednja maska je povećana. LED dnevna svetla su heksagonalna, a farovi su u punoj LED tehnologiji sa funkcijom praćenja krivine.

 

x1 020.jpg

 

U vozačeva vrata postavljen je čak i hologramski projektor, koji na asfaltu prikazuje amblem X1. Dvostruki završeci izduva su povećani, a zadnja svetla su takođe dobila punu LED tehnologiju.

 

x1 019.jpg

 

U unutrašnjosti je postavljen dosta veći multimedijalni displej dijagonale 10.25 inča, dok je ambijentalno osvetljenje dostupno u šest boja. Iako je najmanji u gami, X1 je, zapravo, prilično veliki auto. Njegova identifikacija nije baš jednostavna na prvi pogled, s obzirom da ga ljudi bez problema mešaju i sa modelom X3.

 

x1 018.jpg

 

Unutrašnjost sa svojom prostranošću takođe ume da zbuni. Prostora ima na pretek, posebno na zadnjim sedištima. Dovoljno mesta za glavu će imati i izuzetno visoki ljudi.

 

x1 017.jpg

 

I ne samo to, izlazak iz vozila je vrlo lagan, bez izvijanja. Slično je i sa prtljažnikom. X1 bez problema može da bude i jedini porodični auto, s obzirom da u gepek dosta toga može da stane.

 

x1 016.jpg

 

Rezervnog točka nema, a umesto njega je dodatni veliki prostor u koji lako može da stane oboren srednji kofer.

 

x1 015.jpg

 

Osim prostorom, nećete biti razočarani ni kvalitetom materijala i završne obrade. BMW X1 je pravi primer zašto se premium modeli izdvajaju od svih drugih. Pažnja posvećena detaljima je toliko očigledna da ste u svakom trenutku svesni da auto vredi svaki uloženi evro. Kada smo već kod toga, BMW X1 kakav je na testu košta 31.300 evra, što je skoro u rangu sa ne-premium konkurentima.

 

x1 014.jpg

 

Svakako, treba dodati opremu, mada se u standardu nalazi skoro sve što je neophodno za bezbednu i udobnu vožnju. Čak ima i unapred definisanih paketa, koji obezbeđuju više luksuza a cenu podižu za tek koju hiljadarku. Naprimer, BMW X1 sDrive 18d xLine za 34.990 evra nudi alu-osamnaestice, LED farove, el. preklopive retrovizore, automatsko parkiranje, tempomat, veliki displej od 8.8 inča, sedišta u kombinaciji koža-štof, automatsku dvozonsku klimu, osmostepeni automatik i kameru za vožnju unazad.

 

x1 013.jpg

 

Za jedan SUV sedi se prilično nisko na prednjim sedištima, a noge su relativno ispružene, što je takođe neobično za ovu kategoriju vozila. Mekani materijali su na sve strane, kao i štep, koji se nalazi na komandnoj tabli, centralnoj konzoli, u vratima...

 

x1 012.jpg

 

Dopali su nam se novi-stari instrumenti, čiji dizajn nije menjan, ali je promenjena njihova pozadina. Sada izgledaju kao da se analogni instrumenti emituju na najcrnjem mogućem displeju. Stara dobra elegantna rešenja u novoj interpretaciji, po našem mišljenju, ostavljaju najbolji utisak.

 

x1 011.jpg

 

Praktičnost je na najvišem nivou. Iako ima mnogo pregrada za sitnice, i to velikih, nekako nismo mogli da nađemo zgodnu poziciju za mobilni telefon. Ručica menjača je takođe ostala stara, a utisak je da je ergonomski bolja od novih na tek predstavljenim modelima BMW-a.

 

x1 010.jpg

 

Izolacija protiv buke i vibracija je takođe nešto što će vas ozbiljno razmaziti. Ni po tom pitanju X1 se ne razlikuje od veće braće. A tek vožnja...

Ako biste morali da pogađate koji je motor pod haubom, sigurni smo da biste pomislili da je to 2.0 dizelaš od 190 konja. Iako ima 40 KS manje, 18d je verovatno najbolji motor u svojoj klasi. Takva uglađenost u radu skoro da nema konkurenciju. Njegova reakcija na komandu gasa je iznenađujuća, što zbog brzine, što zbog intenziteta. ''Sport'' mod je tek posebna priča, za šta je u velikoj meri zaslužan i sjajni osmostepeni automatik.

 

x1 009.jpg

 

Kada vam je potrebna snaga da biste se ubacili tokom prestrojavanja ili prilikom preticanja, auto će momentalno i snažno odreagovati na komandu gasa. Ako baš želite dodatnu sigurnost, dovoljno je da ručicu menjača gurnete ulevo, kada se aktivira sportski režim ZF-ovog automatika.

 

x1 008.jpg

 

A ako odaberete ''sport'' mod na tasteru pored, obrtaji se dodatno dižu sa mapom ubrizgavanja podešenom tako da auto ne možete da prepoznate. Obično razlike nisu velike među ponuđenim režimima, ali kod BMW-a se itekako osećaju. Šta više, dolazi se dotle da pun gas sa semafora otkriva da ESP jedva obuzdava proklizavanje pogonskih točkova.

 

x1 007.jpg

 

Manuelnu promenu brzina da i ne pominjemo; za razliku od većine automobila, ovde možete da isklikćete i nekoliko brzina naniže, auto će odmah prebaciti u željeni stepen prenosa, bez i najmanjeg čekanja.

 

x1 006.jpg

 

Preciznost u upravljanju je takođe priča za sebe. Direktan volan i oštrina kojom ulazi u krivine su još jedan od elemenata koji navlači osmeh na lice. A vozimo praktično baznu varijantu najmanjeg ''X'' modela. Jedino što bismo promenili na test primerku su standardna sedišta kojim je opremljen. Relativno su kratka i prilično ravna, dok su sportska prava mera.

 

x1 005.jpg

 

Ne samo što pružaju bolju podršku u krivinama, već imaju i mogućnost produžavanja donjeg dela, u cilju boljeg oslonca za butine. Sve drugo je već stvar ličnog izbora i afiniteta. Ukoliko spadate u one koji kupuju kvalitetno, ali cene optimum, osim prostrane kabine, velikog gepeka i snažnog motora dopašće vam se i potrošnja. Po gradu BMW X1 nam je trošio oko 6.5 litara dizela i to sa konstantno uključenom klimom. Na auto-putu je tek štedljiv - pri 130 km/h je na oko 1.900 obrtaja sa potrošnjom od 5 l/100 km. Zvučna izolacija je takođe u skladu sa premium poreklom, kao i udobnost. Ozvučenje je snažno, sa dobro projektovanom akustikom i neočekivano širokim frekventnim opsegom.

 

x1 004.jpg

 

Zapravo, nema detalja ili komponente koji su prosečni. Na kraju, ne treba da vas razočara ni to što nema pogon na sva četiri točka. Ovaj auto je namenjen ljudima kojima on jednostavno nije potreban, znajući da ga neće koristiti. Za one koji ipak žele xDrive, odnosno 4×4 pogon, doplata iznosi oko 2.500 evra u odnosu na verziju sa testa.

 

x1 003.jpg

 

Ne dozvolite da budete razočarani zbog činjenice da ovde nema ličnog asistenta sa kojim možete da razgovarate, kao na novoj Seriji 3 i drugim, tek pristiglim BMW-ima. Dovoljno je da pritisnete taster na volanu X1 i glasovnom komandom promenite radio stanicu ili unesete adresu u navigaciju. Radi sjajno, čak iako vam izgovor engleskog nije baš najbolji.

 

x1 002.jpg

x1 001.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW iX1 će biti nezvanični naslednik i3

 

bmw ix1 01.jpg

 

BMW i3 nije doneo uspeh kojem se kompanija nadala, ali se nikako ne može nazvati promašajem jer je tokom godina postao najprodavaniji elektromobil na nekim evropskim tržištima. S tim u vezi, budući da počiva na sopstvenoj platformi, zasnovanoj na ''svemirskim'' materijalima i tehologiji, nije bilo realno očekivati da se ta investicija odmah isplati, pišu Vrele Gume.

 

Uprkos tome što i3 nije dobio direktnog naslednika, BMW-ov upliv na teritoriju električnih automobila je daleko od završenog, naprotiv. iX3 baziran na X3 je već na tržištu, a sledi i4, praktično električni pandan serije 4 Gran Coupe. Ukoliko stvari premotamo u blisku budućnost, uvidećemo da i nova generacija serije 7 dobija električnu i7 varijantu, a vrlo je moguće da će se u istom stilu pojaviti i i5.

 

''Rupu'' nastalu nestankom urbanog i3 će navodno popuniti BMW iX1 negde tokom sledeće godine. Kao što mu naziv sugeriše, iX1 je u osnovi baterijski pogonjena verzija BMW-a X1 za 2022., koja će ležati na unapređenoj verziji UKL platforme, koju deli s Minijem i drugim BMW-ovim modelima s poprečno postavljenim motorima. Tehnički, direktniji rival nedavno predstavljenom Mercedesu EQA i budućem EQB, iX1 će takođe poslužiti kao indirektna zamena za i3.

 

Uprkos SUV/krosover karoserijskom stilu, inicijalni model će inicijalno biti dostupan samo sa prednjim pogonom, za šta će bit zadužen jedan elektromotor sa oko 180 konja. Po nekim glasinama kasnije će biti dostupna verzija sa dva motora i pogonom na sve točkove sa nekih 250 konja. Vrhunac ponude će činiti model sa litijum-jonskom baterijom od 65-70 kWh, koja će pružati domet do maksimalnih 500 kilometara (po WLTP-u). Dok će glavna tržišta novog bavarskog elektromobila biti Evropa i Kina, on će se naći i na američkom tlu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW iX1 krajem godine

 

bmw ix1 2022.jpg

 

BMW je i zvanično najavio da će potpuno električna verzija nove generacije modela X1 stići krajem ove godine. To je BMW iX1, a njegova premijera će uslediti ubrzo nakon standardnog BMW-a X1 koji će pored verzija sa SUS motorima biti dostupan i u Plug-in Hybrid izdanju. Kao najava služi i jedna slika koja otkriva prednji deo iX1.

 

Govoreći na BMW-ovoj godišnjoj konferenciji, Oliver Zipse, predsedavajući borda mendžera u BMW-u, rekao je da će se iX1 pojaviti krajem 2022. Otkrio je i da će X1/iX1 naslediti najnoviju tehnologiju povezivanja. Takođe, pominje se i digitalni zakrivljeni displej i Operativni Sistem 8. BMW iX1 se najavljuje kao ''prostran, ali kompaktan'' kojim se potvrđuju informacije o povećanom prostoru u kabini u poređenju sa aktuelnim X1. Za sada nije piznato sa koliko snage će raspolagati iX1, ali se zna da će biti opremljen petom generacijom eDrive tehnologije. Domet sa jednim punjenem baterija bi trebalo da iznosi 412-438 km po WLTP-u.

 

Standardni X1 će biti na raspolaganju sa benzinskim, dizel i Plug-in Hybrid pogonom, zahvaljujući fleksibilnosti unapređene UKL/FAAR platforme koja će se koristiti u svim kompaktnim modelima iz BMW-a i Minija, uključujući Countryman. BMW planira da proširi svoju gamu sa 15 potpuno električnih modela u 2022. godini, pokrivajući tako 90% trenutnih segmenata. Sledeći korak će biti EV platforma za Neue Klasse koja stiže sredinom ove decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi BMW X1

 

bmw x1 2023 01.jpg

 

U BMW-u ne miruju, pa će tako ubrzo nakon nove Serije 7 i električnog i7 premijeru imati i nova generacija BMW-a X1.

Treba podsetiti da je BMW ranije ove godine već najavio da će potpuno električna verzija nove generacije X1 stići krajem ove godine. To je BMW iX1, a njegova premijera će uslediti ubrzo nakon standardnog BMW-a X1 koji će pored verzija sa SUS motorima biti dostupan i u Plug-in Hybrid izdanju. Kao najava služi i jedna slika koja otkriva prednji deo iX1:

 

bmw ix1 2023 02.jpg

 

Govoreći na BMW-ovoj godišnjoj konferenciji, Oliver Zipse, predsedavajući borda mendžera u BMW, rekao je da će se iX1 pojaviti tokom 2022. Otkrio je i da će X1/iX1 naslediti najnoviju tehnologiju povezivanja. Takođe, pominje se i digitalni zakrivljeni displej i Operativni Sistem 8. BMW iX1 se najavljuje kao ''prostran, ali kompaktan'' kojim se potvrđuju informacije o povećanom prostoru u kabini u poređenju sa aktuelnim X1. Za sada nije poznato sa koliko snage će raspolagati iX1, ali se zna da će biti opremljen petom generacijom eDrive tehnologije. Domet sa jednim punjenem baterija bi trebalo da iznosi 412-438 km po WLTP-u.

 

Standardni X1 će biti na raspolaganju sa benzinskim, dizel i Plug-in Hybrid pogonom, zahvaljujući fleksibilnosti unapređene UKL / FAAR platforme koja će se koristiti u svim kompaktnim modelima iz BMW-a i Minija, uključujući Countryman. Jedna od verzija u ponudi biće i X1 M135i xDrive, dok više detalja uskoro sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW iX1 na zimskim testiranjima

 

bmw ix1 1.jpg

 

Ubrzo nakon nove generacije modela X1, BMW će predstaviti i njegovu električnu varijantu. Treba podsetiti da je BMW pre nekoliko meseci već najavio da će potpuno električna verzija nove generacije X1 stići krajem ove godine. To je BMW iX1, a njegova premijera će uslediti ubrzo nakon standardnog BMW-a X1. Sada stiže i nekoliko novih slika maskiranog test primerka BMW-a iX1, kao i par novih detalja. Slike su inače nastale u kompanijinom zimskom test centru u švedskom Arjeplogu. BMW navodi da je između ostalog tamo testiran i pogon na sva četiri točka u prototipu iX1 koji ima jedan elektromotor napred i drugi smešten pozadi.

 

bmw ix1 2.jpg

 

Govoreći na BMW-ovoj godišnjoj konferenciji, Oliver Zipse, predsedavajući borda mendžera u BMW-u, rekao je da će se iX1 pojaviti tokom 2022. Otkrio je i da će X1 / iX1 naslediti najnoviju tehnologiju povezivanja. Takođe, pominje se i digitalni zakrivljeni displej i Operativni Sistem 8. BMW iX1 se najavljuje kao ''prostran, ali kompaktan'' kojim se potvrđuju informacije o povećanom prostoru u kabini u poređenju sa aktuelnim X1. Za sada nije poznato sa koliko snage će raspolagati iX1, ali se zna da će biti opremljen petom generacijom eDrive tehnologije. Domet sa jednim punjenem baterija bi trebalo da iznosi 413-438 km po WLTP-u, uz potrošnju od 17.3 do 18.4 kWh na 100 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW X1 i električni BMW iX1

 

225286-bmw x1 2023 01.jpg

 

BMW je upravo i zvanično predstavio novu, treću generaciju modela X1 (interne oznake U11), kao i njegovu potpuno električnu varijantu nazvanu iX1.

 

bmw x1 2023 02.jpg

 

Budući da su se procurele fabričke fotografije ovih modela u javnosti pojavile ranije, iznenađenja u pogledu izgleda nema, pa zato više pažnje sada privlače njihove tehničke specifikacije.

 

225291-bmw x1 2023 03.jpg

 

Novi BMW X1 se opisuje kao ''prostran, ali kompaktan'' čime se potvrđuju informacije o povećanom prostoru u kabini u poređenju sa dosadašnjim X1.

 

bmw x1 2023 04.jpg

 

U vezi dimenzija, novi X1 je sa 4.500 mm za 53 mm duži od prethodnika, takođe je 44 mm viši (sada 1.640 mm), širi je 24 mm, dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 22 mm.

 

bmw x1 2023 05.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđeni i Operativni Sistem 8, 10.25-inčna digitalna instrument tabla i 10.7-inčni ekran osetljiv na dodir, kao i Head-up displej.

 

225288-bmw x1 2023 06.jpg

 

Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina se kreće od 540 do 1.600 litara, odnosno 495 do 1.495 litara kod Plug-in-Hybrid verzije X1 xDrive30e i potpuno električnog modela iX1 xDrive30. Ovde i podatak da koeficijent otpora vazduha iznosi 0.26.

 

bmw x1 2023 07.jpg

 

Uz novi dizajn alu točkova, treba pomenuti i širu paletu raspoloživih boja a nove boje u paleti su: Portimao Blue Metallic, San Remo Green Metallic, Frozen Pure Grey Metallic, Blue Bay Lagoon Metallic, Cape York Green Metallic, Utah Orange Metallic, Space Silver Metallic. 

 

225289-bmw x1 2023 08.jpg

 

Osim toga, dostupan je i M Sport paket, sa aero body kit-om, M točkovima, crnim elementima, M sportskim oslanjanjem, sportskim sedištima, M volanom...

 

225290-bmw x1 2023 09.jpg

 

Standardo se dobija 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, dok paleta motora izgleda ovako:

  • Benzinske verzije su X1 sDrive18i i xDrive23i, pri čemu X1 sDrive18i ima trocilindrični motor sa 136KS i prednji pogon, a BMW X1 xDrive23i pod haubom krije 2.0 četvorocilindraš sa 204KS (sa 48V mild hybrid tehnologijom i dodatnih 19KS). BMW X1 xDrive23i do 100 km/h ubrzava za 7.1 sekundu i može do maksimalnih 233 km/h.
  • Dizelaši su BMW X1 sDrive18d sa četvororilindričnim motorom i 150KS, kao i X1 xDrive23d sa 48V tehnologijom i ukupno 211KS.
  • Plug-in-Hybrid BMW X1 xDrive30e kombinuje trocilindrični benzinac sa 150KS i elektromotor sa 177KS (kombinovana snaga sistema iznosi 326KS, ubrzanje do 100 km/h traje 5.7 sekundi, a moguća je i vožnja u elektro modu do 89 km), dok drugi Plug-in-Hybrid X1 xDrive25e raspolaže sa ukupno 245KS.

bmw ix1 2023 10.jpg

 

Električni iX1 je opremljen petom generacijom eDrive tehnologije, sa dva elektromotora i ukupno 272KS (uz Boost funkciju 313KS). Domet sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 64.7 kWh iznosi 413-438 km po WLTP-u, uz potrošnju od 17.3 do 18.4 kWh na 100 km. Punjenje 10-80% kapaciteta baterija će na brzom punjaču trajati do 29 minuta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5.7 sekundi, a najveća brzina je 180 km/h.

 

bmw ix1 2023 11.jpg bmw ix1 2023 09.jpg

 

Cene za  BMW X1 u Nemačkoj startuju od 41.400 evra koliko tamo košta sDrive18i, sDrive18d kreće od 43.950 evra, xDrive25e od 47.550 evra, a potpuno električni BMW iX1 mora da se plati 55.000 evra (dostupan od novembra).

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja novog BMW-a X1

 

bmw fabrika 03.jpg

 

U BMW fabrici u Regensburgu je počela serijska proizvodnja novog BMW-a X1 (U11), čije varijante se mogu praviti na jednoj liniji, potpuno nezavisno od pogonskog sistema.

 

bmw fabrika 02.jpg

 

Ovo se ne odnosi samo na benzinske i dizel motore sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka i dva plug-in hibrida, već i na električni automobil BMW iX1 xDrive30: kompaktni SUV je od samog početka dizajniran tako da se proizvodnja elektrifikovanih i potpuno električnih verzija odvija rame uz rame sa varijantama sa konvencionalnim pogonom.

 

bmw fabrika 01.jpg

 

Benzinski i dizel varijante BMW-a X1 (U11) svoje tržišno lansiranje u Nemačkoj očekuju u oktobru 2022. godine, dok plug-in hibridi iX1 xDrive25e i X1 xDrive30e kao i električni automobil iX1 slede u novembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW X1 premijerno predstavljen u Beogradu

 

bmw x1 04.jpg

 

Potpuno novi BMW X1 premijerno je predstavljen domaćoj publici u THE BMW Store-u (Galerija Beograd) u najsvežijem izdanju sa naprednim digitalnim funkcijama uz više sofisticiranosti i prostora. Novi eksterijer ima unapređenu aerodinamiku, redizajnirane prednje bubrege, standardne LED farove sa dnevnim svetlom u obliku obrnutog slova L, kao i tipičan X oblik bokova sa skoro kvadratnim rubovima.

 

bmw x1 03.jpg

 

Na zadnjem delu novog BMW X1 modela su nova, tanka zadnja svetla atraktivnog 3D oblika, a spoljašnost je moguće unaprediti i uz opcionalni xLine ili M Sport paket. Svi modeli dolaze sa standardnim 17-inčnim aluminijumskim točkovima, uz mogućnost poručivanja i drugih dimenzija, od kojih je vozačima po prvi put dostupna i opcija od 20 inča. Enterijer novog BMW X1 modela raspolaže stadnardnim infotejnment sistemom sa zakrivljenim ekranom koji se sastoji od instrument table veličine 10.25 i kontrolnog ekrana od 10.7 inča koji funkcioniše uz najnoviji BMW Operativni sistem 8.  

 

bmw x1 02.jpg

 

Na spisku standardne opreme je i BMW Live Cocpit Plus navigacioni sistem, parking asistent sistem, elektro otvaranje i zatvaranje gepeka, automatska klima sa dve zone, sedmostepeni automatski Steptronic menjač sa duplim kvačilom, automatsko kočenje u gradskim uslovima i asistencija držanja vozila u traci, kao i tempomat koji radi do 210 km/h. Pored navedenog, ova lista je produžena i za elektro preklapanje spoljnih retrovizora, četiri USB C porta i dva 12-voltna priključka, tempomat i parking senzore sa zadnjom kamerom. Atraktivnost enterijera dodatno je izražena novodizajniranim sedištima, koja opcionalno mogu biti i u sportskoj verziji, sa električnim pomeranjem, lumbalnom podrškom i funkcijom masaže.

Sedišta BMW X1 modela moći će da se nadograde oblogama od veštačke ''Sensatec'' ili prave ''Vernasca'' kože. Zadnja sedišta je moguće oboriti u odnosu 40:20:40, a zapremina prtljažnika iznosi od 540 do 1.600 litara. ''Plutajući'' naslon za ruke je istovremeno i kontrolno ostrvo za funkcije vožnje, a standardna oprema podrazumeva i sportski volan. Vozačima je dostupno i poručivanje palete sistema asistencije u vožnji koja uključuje sve aktuelne sisteme identične onima koji se nalaze u BMW automobilima visoke klase. Opcionalno je moguće poručiti i adaptivne LED farove sa matrix funkcijom i varijabilnom distribucijom svetla, kao i potpuno automatsku kuku za vuču.

 

bmw x1 01.jpg

 

Sve komponente na automobilu su izmenjene u odnosu na prethodnu generaciju ovog modela, a unapređeni su i sistemi oslanjanja pa su tako amortizeri na prednjem delu promenjive tvrdoće u zavisnosti od hoda. Uz to, moguća je doplata za M adaptivno oslanjanje, kao i sportsko upravljanje. Vozačima će na raspolaganju biti dve benzinske i dve dizel verzije koje prenose snagu na prednje ili sve točkove pomoću BMW xDrive pogona, a po prvi put ovaj model dobio je i svoju potpuno električnu verziju - BMW iX1. Novi BMW X1 modeli sa konvencionalnim motorom podrazumevaju dve benzinske verzije sa 136, odnosno 218KS i dve dizel opcije sa 150, odnosno 211KS. Snažniji modeli opremljeni su PHEV sistemom nove generacije.

 

Prvi električni BMW iX1 SAV ima 313 KS, a ukupni obrtni moment iznosi 494Nm. Ove karakteristike su postignute primenom dva elektromotora pete generacije koji ovom automobilu omogućuju i pogon na sva četiri točka. Ubrzanje tog modela od stanja mirovanja do 100km/h je 5.7 sekundi, a očekivana autonomija po WLTP standardu kreće se od 413 do 438km. Baterija raspolaže kapacitetom od 64,7kWh i moguće ju je puniti maksimalnom snagom od 130kW, kada se za svega 10 minuta može povećati autonomija za 120km. Ista generacija elektropogona primenjena je i na plug-in hibridnim modelima koji imaju povećanu čisto električnu autonomiju u odnosu na prethodnu generaciju i to od 78 do 89km. Plug-in hibridne verzije BMW X1 modela nose oznake BMW X1 xDrive 25e i xDrive 30e, s tim da prva verzija ima 245 KS, a druga 326KS. Ukupni obrtni moment kod oba modela iznosi 477Nm. Potpuno novi BMW X1 sa standardnim paketom opreme moguće je, u zavisnosti od vrste modela, kupiti i u Srbiji po cenama:

  • X1 sDrive18i - 43.900 evra
  • X1 xDrive23i - 57.500
  • X1 sDrive18d - 43.900
  • X1 xDrive23d - 54.500 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurusUK: BMW iX1

 

Najmanji SUV iz Minhena dobio je potpuno električnu varijantu, i kao i ostali C-SUV električni automobili veoma je skup jer ovakav košta 60.000 evra...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autosocialukyoutubelogo.jpg AutoSocialUK: BMW X1

 

Praktičnost i BMW značka u ne previše skupom pakovanju, stigla je do treće generacije - ovog puta i kao potpuno eklektrična verzija iX1. Tu su i klasična benzinska, dizel i plug-in varijanta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide: 2023. BMW X1

 

BMW se trudi da sa svojim X1 što više oteža život rivalima poput npr. Audi Q3, Alfa Romeo Tonale, Mercedes GLA, Volvo XC40...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: BMW X1

 

Ovo je početni SUV u BMW-ovoj ponudi. Iako je najmanji BMW SUV, povećan je u poređenju sa prethodnom generacijom. Ako ništa drugo, više liči na X3!

Bilo je brojnih promena dizajna, od veće prednje rešetke i redizajniranog prednjeg i zadnjeg branika. Postoji i niz drugih detalja, uključujući ručke na vratima. Uđite unutra i baš kao kod svakog BMW-a videćete visokokvalitetni enterijer. Postoje materijali mekani na dodir na instrument tabli i na vrhu vrata, a centralna konzola je dobro raspoređena. Sve u svemu prilično dobro iskustvo u X1, iako se na volanu mogu naći neki loši komadići plastike. Postoji nekoliko benzinskih i dizel motora koje možete izabrati, sa trenutno najjačim u vidu 2.0 turbo-benzinca sa 218 konja. U budućnosti dolaze dva plug-in hibrida, kao i potpuno električno izdanje - iX1:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X1 iznenadio na testu izbegavanja ''severnog jelena''

 

BMW-ov crossover nije se proslavio na testu izbegavanja iznenadne prepreke (''severnog jelena''). Španski magazin km77.com testirao je najmanji i najjeftiniji BMW-ov crossover u slalom vožnji, i izbegavanju iznenadne prepreke. Automobil u baznom sDrive 18d izdanju sa dizel motorom od 150 konja, sa Hankook gumama Ventus S1 Evo3 u dimenzijama 245/45 R19.

 

BMW je slalom test odradio korektno sa vremenom 25.5 sekundi, identičnim rezultatom električnog Nissana Ariya, ali i pola sekunde lošijim od Alfe Tonale.

U testu izbegavanja nije uspeo ponoviti rezultat većeg X3 koji je manevar odradio pri 81 km/h. Oborio je nekoliko čunjeva pa je bilo potrebno smanjiti brzinu ulaska u manevar, i to na ispodprosečnih 74 km/h, sada kao Alfa Romeo Tonale. Pritom, kada se X1 upoređuje sa X3 treba imati na umu da je X1 opremljen isključivo prednjim pogonom, što itekako ima uticaja u kombinaciji sa elektronikom. Da nije sve tako crno pokazuje to što su nakon testa rezultati X1 proglašeni očekivanim, i sasvim u skladu sa klasom kojoj model pripada. Naglasili su da je odlično izbalansiran i da ima vrlo nisku potrošnju goriva:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: BMW X1

 

U svojoj trećoj generaciji X1 je dostigao ono što je na početku bio X3 - i to ne samo svojim gabaritima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispod je sa sajta "BMW Srbija", deo "predstavljanja" za novi BMW X1 u varijanti hibrida ( bitna je boldirana rečenica ).

 

"BMW X1 xDRIVE30e.
Najbolje iz oba sveta: plug-in hibridni model novog BMW-a X1.
•    Maksimalno uživanje tokom vožnje i vrhunska efikasnost.
•    Efikasan motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa 110 kW (150 ks) i BMW eDrive agregat sa 130 kW (177 ks)*
•    Čisto električni domet veći od 78 km (WLTP) i inteligentni režimi vožnje za punu fleksibilnost

Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano, WLTP): 1,0–0,7
CO2 emisije u g/km (kombinovano, WLTP): 23–16
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinovano): 20,9–18,0


* Na temperaturama ispod 0 stepeni Celzijusa, čisto električni režim vožnje ovog plug-in hibrida neće biti dostupan sve dok se baterija ne zagreje do radnog stanja nakon što vozilo pređe nekoliko kilometara."

 

P.S: Već sam, inače na temi u mom Jazz-u pisao o mojim utiscima o uticaju niskih spoljnih temperatura na algoritam rada hibridnog sklopa (kao i na potrošnju), a kao posledica hladne baterije, koja tada gubi perfomanse.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi BMW X1 L & BMW iX1 L za Kinu

 

bmw x1 005.jpg

 

BMW X1 i njegova električna verzija iX1 sa dužim međuosovinskim rastojanjem imali su premijeru na sajmu automobila u Šangaju. U pitanju su modeli X1 L i iX1 L namenjeni kupcima u Kini, gde će se i proizvoditi.

U vezi dimenzija, BMW X1 L je dugačak 4.616 mm odnosno 116 mm je duži od standardnog X1, dok međuosovinsko rastojanje sada iznosi 2.802 mm (što je 110 mm više od standardnog modela).

 

bmw ix1 004.jpg

 

Osim toga, ovi modeli se odlikuju i velikim panoramskim staklenim krovom, kao i debljim zadnjim sedištima za veću udobnost.

 

bmw ix1 003.jpg

 

X1 L sa kineskim specifikacijama je dostupan sa prednjim pogonom u verziji X1 sDrive20Li, sa 1.5 turbo motorom od 154KS i 230 Nm. Do 100 km/h stiže za 9.2 sekunde i može do 206 km/h.

 

bmw ix1 002.jpg

 

Sledi verzija X1 sDrive25Li sa četvorocilindričnim 2.0 benzincem od 201KS i i 300 Nm, koji do 100 km/h ubrzava za 7.9 sekundi i postiže maksimalnih 229 km/h. Snažniji motor se može dobiti i sa xDrive pogonom (ubrzanje do 100 km/h za 7.7 sekundi, maksimalna brzina 227 km/h). Tu je i potpuno električna verzija sa dva elektromotora, nazvana iX1 xDrive30L.

 

bmw ix1 001.jpg

 

BMW naplaćuje 288.900 juana (38.345 evra) za X1 sDrive20Li u Kini, a X1 xDrive25Li košta 349.900 juana (46.440 evra) Cene i tehničke specifikacije za iX1 xDrive30L će biti objavljene naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo mi se dopada ideja ovog produženog X1za Kinu. Tih dodatnih oko 10 cm medjusovinskog rastojanja će mnogo da znači za komfor za kolena putnika zadnje klupe.

Realno, to je kod evropskog X1 jedina potencijalna mana i nije mi jasno kako u evropskom X1 nema više mesta za kolena uz Wb od skoro 2,7 metara i poprečno postavljen motor.

 

 

20230422_144128.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milioniti BMW X1 iz fabrike u Regensburgu

 

236141-bmw x1 1M.jpg

 

Nemački proizvođač automobila je sklopio milioniti primerak najmanjeg SUV-a X1 u svojoj fabrici u Regensburgu u Nemačkoj. Jubilarni automobil je električni iX1 u Alpine White boji.

 

Fabrika BMW-a u Regensburgu je otvorila svoja vrata davne 1986. Svaki dan oko 1.000 automobila iz Serije 1, Serija X1 i X2 kreće na globalna tržišta iz ove fabrike. Uz standardni '''termički'' X1 model, njegova električna verzija iX1 je prvo baterijsko vozilo koje je od prošle godine u novembru počelo da se sklapa u ovoj fabrici. Sada BMW slavi jubilarni milioniti primerak svog najmanjeg SUV modela iz Regensburga, a jubilej je obeležen proizvodnjom električne verzije. BMW je u martu najavio da će do kraja 2023. u ovu fabriku uložiti više od 350 miliona evra. Zahvaljujući ovoj investiciji proizvodnja automobila će se povećati i otvoriti oko 500 novih radnih mesta. Fabrika BMW Group Regensburg je nedavno postala prva fabrika automobilske industrije na svetu koja koristi end-to-end digitalizovani i automatizovani proces za inspekciju, obradu i označavanje ofarbanih površina vozila u standardnoj proizvodnji koja se oslanja na robote kojima upravlja AI (veštačka inteligencija). Ovo predstavlja još jedan korak prema digitalnoj i inteligentno fabrici (BMW iFactory) u ovoj regiji. Na ovoj lokaciji će krajem ove godine takođe početi da se proizvodi još jedan SUV sa nultom emisijom - BMW iX2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW iX1 eDrive20

 

237077-BMW iX1 04.jpg

 

BMW dosledno nastavlja svoju modelsku ofanzivu u oblasti e-mobilnosti i predstavlja još jednu potpuno električnu varijantu novog Sports Activity Vehicle (SAV) u premium kompakt segmentu. BMW iX1 eDrive20 omogućava posebno atraktivan i u isto vreme ekonomičan ulazak u svet vrhunske električne mobilnosti.

Druga potpuno električna varijanta modela kompaktnog SAV-a ima električni motor sa 204 KS i ima domet od 430 do 475 kilometara (privremene vrednosti prema WLTP). Proširujući svoju ponudu u segmentu premium kompaktnih vozila, BMW Grupa nudi dodatni podsticaj za povećanje e-mobilnosti. Novi BMW iX1 eDrive20 biće dostupan od početka proizvodnje u novembru 2023. po preporučenoj maloprodajnoj ceni od 47.900 evra (sa porezom). Kao i BMW iX1 xDrive30, proizvodi se u fabrici BMW Group u Regensburgu.

 

237079-BMW iX1 03.jpg

 

Novi BMW iX1 eDrive20 takođe koristi trenutnu petu generaciju BMW eDrive tehnologije. Visoko integrisana pogonska jedinica na prednjoj osovini novog osnovnog modela generiše trenutno dostupan maksimalni obrtni moment od 247 Nm uz maksimalnu snagu od 204 KS. Kompaktni SAV ubrzava od nule do 100 km/h za 8,6 sekundi. Njegova najveća brzina je elektronski ograničena na 170 km/h.

 

237078-BMW iX1 02.jpg

 

Visokonaponska baterija, koja je smeštena u podu vozila zbog uštede prostora, ima sadržaj korisne energije od 64.7 kWh. Kombinovana jedinica za punjenje novog BMW-a iX1 eDrive20 omogućava punjenje do 11 kW kao standard. Ovo omogućava da se baterija napuni od 0% do 100% svog kapaciteta u roku od 6.5 sati. Opciono je dostupno trofazno AC punjenje sa izlaznom snagom do 22 kW. Ovo smanjuje vreme punjenja na 3:45 sati. Stanje napunjenosti baterije može se povećati sa 10% na 80% u roku od 29 minuta na stanici za brzo punjenje.

 

Novi BMW iX1 eDrive20 nudi širok spektar standardne opreme, uključujući BMW Maps navigacioni sistem, 2-zonski automatski klima uređaj, brojne moderne sisteme za pomoć vozaču, Parking Assistant uključujući kameru za pomoć pri vožnji unazad i brojne inovativne digitalne usluge. Novi BMW iDrive sa ''QuickSelect''-om i novi BMW operativni sistem 9 su takođe standardna oprema. Omogućava širi spektar digitalnog sadržaja za informacije i zabavu, brže cikluse ažuriranja za bežične funkcije, kao i optimizovan pristup mnogim specifičnim onlajn uslugama kao što su aplikacije trećih strana, proširene usluge navigacije i parkiranja i dodatne mogućnosti za personalizaciju. Na ovaj način, BMW operativni sistem 9 takođe stvara uslove da kupac u velikoj meri prilagodi sistem dodatnim digitalnim uslugama, koje su dostupne uz novu BMW Digital Premium ponudu.

 

237080-BMW iX1 01.jpg

 

BMW zakrivljeni displej je srce displeja i kontrolnog sistema. Sastoji se od informacionog displeja od 10.25 inča i kontrolnog ekrana sa dijagonalom od 10.7 inča ispod zajedničke staklene površine zakrivljene prema vozaču. Najnovija BMW iDrive generacija ima redizajnirani početni ekran sa ''QuickSelect''. To znači da je sistem dobio poboljšanu strukturu menija, orijentisanu na uređaje iz sektora potrošačke elektronike. ''QuickSelect'' omogućava direktan pristup funkcijama bez prelaska na podmenije. To znači da je novi BMW iDrive još doslednije usmeren ka intuitivnom upravljanju dodirom i kontroli putem prirodnog jezika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...