Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot 208 / 208 GTi / e-208

Recommended Posts

Novi Peugeot 208 stiže početkom marta na sajam automobila u Ženevi

 

187907-Peugeot 208 1.jpg

 

Nova generacija najverovatnije će biti dostupna samo u varijanti sa 5 vrata, zbog smanjene tražnje kupaca za trovratnim modelima. Aktuelna 208-ica debitovala je krajem 2011. godine, pa se očekivalo da će Peugeot iskoristiti prošlogodišnji oktobarski sajam automobila u Parizu da na ''domaćem terenu'' predstavi naslednika. Do toga nije došlo, a francuski proizvođač nastavio je pripremu za lansiranje nove generacije testovima prototipova u zimskim uslovima. Testni automobili i dalje su prekriveni ''kamuflažom'', pa nismo u mogućnosti da vidimo detalje dizajna spoljašnjosti, ali je primetno da je prototip varijanta sa 5 vrata.

 

187912-peugeot 208 2019.jpg

 

Iako je Peugeot aktuelnu 208-icu nudio i u trovratnoj opciji, to verovatno neće biti slučaj sa novom generacijom, jer je prodaja takvih automobila zbog manje praktičnosti u padu. Osim novog dizajna, Peugeot 208 za 2019. imaće i novu mehaničku osnovu. Ovaj model koristiće CMP (Common Modular Platform) mehaničku platformu na kojoj je zasnovan i DS3 Crossback, što će otvoriti mogućnost i za potpuno električnu verziju 208-ice. Premijera standardne verzije, sa konvencionalnim motorima, očekuje se početkom marta, na sajmu automobila u Ženevi, dok će nova 208-ica u evropske prodajne salone stići kasnije tokom 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen novi Peugeot 208?

 

peugeot 208 cbi.jpg

 

Po nekim najavama, novi Peugeot 208 će se zvanično pojaviti početkom marta na sajmu automobila u Ženevi 2019. godine, ali nezvanično možemo da ga vidimo već sada. U javnosti se naime pojavila ova slika nove 208-ice snimlejna tokom priprema za internu prezentaciju, mada tek treba da se vidi da li je ovo ''prava stvar''.

 

Kako bilo, novi 208 će u odnosu na sadašnji model će pretrpeti značajne promene, što se odnosi na dizajn, nešto veće dimenzije (dužina oko 405 cm), novu CMP platformu, manju težinu (i do 100 kg), kao i na pojavu potpuno električne verzije. Nova 208-ica bi trebalo da dobije kraće prepuste i duže međuosovinsko rastojanje, a pominju se i LED dnevna svetla, veći ekran osetljiv na dodir, zadnja kamera, Park-assist sistem, i-Cockpit... Dizajn je u odnosu na aktuelni model dinamičniji i agresivniji, a zahvaljujući većim dimenzijama automobil će imati prostraniji enterijer i prtljažnik veće zapremine. I Peugeot će najverovatnije odustati od trovratne varijante, sledeći primer Renaulta sa Cliom i Volkswagena sa novim Polom. Ponuda benzinskih motora će verovatno startovati sa agregatom od 82KS, a kod dizelaša od 75KS. U gami će se nalaziti i sportski 208 GTi koji će po svemu sudeći pokretati 1,6 litarski turbo benzinac sa nekih 220KS.

 

Posebnu pažnu privači i potpuno električna verzija (na e-CMP platformi), sa autonomijom od oko 300 km, a ono što je zanimljivo je i izjava Peugeotovog šefa Jean-Pierre Imparata koji je nagovestio da bi električni 208 mogao da se nudi i u GTi izdanju. To znači da bi Peugeot mogao da paralelno nudi dve 208-ice GTi, jednu sa već pomenutim turbo benzincem i drugu električnu GTi EV. U svakom slučaju, uz GTi oznaku se podrazumevaju i aero body kit, veći točkovi, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem, jače kočnice i doterana unutrašnjost sa sportskim sedištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam našao da postoji zasebna tema za 208... Kako deluje, čini mi se da će se ovaj ispišati po konkurenciji.


Ovako izgleda novi Peugeot 208

 

208 005.jpg

 

Nova generacija Peugeotovog gradskog kompakta dolazi u verzijama sa benzinskim, dizel i električnim pogonom.

 

208 004.jpg

 

Dvestaosmica ima ''čistije'' dizajnerske linije od veće braće 308 i 508, ali kao i oni ima i pomalo futurističke crte.

 

208 003.jpg

 

Novi 208 je baziran na poslednjoj PSA arhitekturi CMP i očekuje se da EV verzija koristi isti sistem kao DS3 Crossback E-Tense.

 

208 002.jpg

 

Njega čini elektromotor od 135 KS i 50 kWh baterijsko pakovanje koje omogućava autonomiju do 300 km prema novim WLTP standardima.

 

208 001.jpg

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

Edited by neshaoct
spojeno & dodao sadržaj sa eksternog linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je u praksi sasvim ok, ali mi se ne sviđa premali volan (govorim za 308). E sad, da nije tako mali volan, ne bi ni moglo da se primeni ovo što su naumili - da se satovi gledaju preko volana.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 208 i zvanično

 

Peugeot-208 3.jpg

 

Iz Peugeota je brzo stigao adekvatan odgovor na nedavno predstavljeni Renault Clio pete generacije.

 

Peugeot-208 33.jpg

 

Jedan od zanimljivih noviteta koji će publika premijerno videti na predstojećem Sajmu automobila u Ženevi dolazi iz Peugeota, a u francuskoj automobilskoj grupaciji PSA su uvereni da će nova generacija modela 208 biti među najprodavanijim modelima u B segmentu koji je i dalje među najpopularnijim segmentima u evropskim zemljama.

 

Peugeot-208 333.jpg

 

Uz nekoliko karoserijskih detalja koji podsećaju na one koje je sa sobom donela nova generacija modela 508, nova 208-ica sa sobom takođe donosi LED svetla i dvobojnu karoseriju, a s boljim paketima opreme stižu i novodizajnirane 17-inčne aluminijumske felne.

 

Peugeot-208 3333.jpg Peugeot-208 33333.jpg

 

Prelazak na novu platformu je ''skinuo'' 30 kilograma, a sa poboljšanom aerodinamikom stiže niža prosečna potrošnja goriva i manje buke i vibracija u poređenju sa prethodnom generacijom.

 

189409-peugeot 208 22.jpg peugeot-208 11111.jpg

 

Sa najnovijom (digitalnom) iteracijom o temi Peugeotovog ''i-Cockpita'' stiže i centralni displej za upravljanje multimedijalnim sistemom čija veličina će u najraskošnijoj verziji iznositi 10 inča.

 

Peugeot-208 333333.jpg

 

I dok čekamo eventualni odgovor iz odeljenja Peugeot Sport na Fiestu ST i njoj slične sportske verzije B segmenta, novi Peugeot 208 će se ponuditi u kombinaciji sa poznatim 1.2 litarskim trocilindarskim (turbo)benzinskim motorom koji će u najslabijem izdanju raspolagati sa 75 KS, a tu su i verzije sa 100 i 130 KS. Za ljubitelje dizela nudi se 1.5-litarski četvorocilindarski motor sa 100 KS i ručnim 6-stepenim menjačem.

 

Peugeot-e-208 4.jpg

 

Za prenos snage u najslabijoj benzinskoj verziji zadužen je ručni 5-stepeni menjač. Snažniji benzinski motor će moći da se dobije s ručnim 6-stepenim ili automatskim 8-stepenim menjačem, a turbo benzinac sa 130 KS će se nuditi samo sa 8-stepenom automatikom.

 

Peugeot-e-208 444.jpg

 

Peugeot je pripremio i strujom pokretani e-208 sa 136 KS i trenutnih 260 Nm obrtnog momenta.

 

Peugeot-e-208 44444.jpg

 

Sa baterijama (50 kWh) ispod prtljažnika, e-208 će od punjenja do punjenja (prema WLTP standardima) moći da pređe 340 kilometara, a u zavisnosti od snage punjača za puni kapacitet baterija biće potrebno od pet sati i 15 minuta do osam sati. U francuskoj kompaniji tvrde da će baterije nakon osam godina ili 160.000 pređenih kilometara raspolagati sa najmanje 70 posto svog kapaciteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razocaranje, predimenzionisani tockovi i blatobrani, rucke na vratima, prednji gril itd.

Izgleda kao 308 koji je stisnut u lancanom sudaru.

Steta, dosta detalja, posebno enterijer, deluju vrhunski...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 208 na sajmu u Ženevi

 

autogefuhl.jpg Autogefühl video:

 

Prvi Peugeot model koji se može kupiti kao potpuno električni auto. Naravno, postojaće i klasični SUS motori u ponudi...

 

 

autoexpress.jpg AutoExpress video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i novi Peugeot 208 GTi

 

190267-peugeot 208 gti 1.jpg

 

Peugeot je nedavno predstavio novu generaciju svog subkompaktnog modela 208. Novi mali lav je oduševio odvažnim i modernim dizajnom spoljašnjosti i unutrašnjosti. Prema najnovijim saznanjima ponuda će u skoroj budućnosti biti kompletirana hot-hatch verzijom, odnosno moodelom 208 GTi. Podsetimo da je trenutno najsnažniji predstavljeni novi 208, u stvari električni e-208 čiji motor razvija 136KS i 260 Nm obrtnog momenta. Solidno, ali sa ubrzanjem do 100 km/h za 8.1 sekundu je daleko od ''hot-hatch'' performansi. Sada već stari 208 GTi je pokretao 1.6 litarski turbo 4-cilindrični motor sa 208KS i 300 Nm. To je bilo dovoljno da ovaj automobil ubrza do 100 km/h za 6.5 sekundi i postigne najveću brzinu od 230 km/h. Od novog 208 GTi se mogu očekivati još bolje performanse s obzirom da se novi 208 bazira na platformi CMP što je doprinelo smanjenju mase za oko 30-ak kg. Još uvek nije potvrđeno šta će ga tačno pokretati, ali je verovatno zadržavanje 1.6 litarskog turbo motora.

 

190268-peugeot 208 gti 11.jpg

 

Takođe, moguća je i elektrifikacija pogonskog sklopa. Štaviše, pojavile su se informacije o paralelnom električnom performance modelu. S obzirom da će se u standardnoj ponuditi nalaziti e-208 to i nije nemoguće. Konvencionalno pokretani 208 GTi će biti konkurencija modelima kao što su Renault Clio RS, Ford Fiesta ST i Volkswagen Polo GTI. Dolazak ovog automobila na tržište se očekuje tokom 2020. Pored snažnije motorizacije, mogu se očekivati dorade aero paketa, oslanjanja, upravljačkog i kočionog sistema i sl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 208 R2, naslednik jednog od najpopularnijih reli automobila

 

peugeot r2 11.jpg

 

Francuzi su potvrdili da se model nalazi u završnoj fazi testiranja. Potpuno novi Peugeot 208 R2 se bazira na nedavno predstavljenoj, novoj generaciji Peugeota 208, koji je otkriven na Salonu automobila u Ženevi u Švajcarskoj prošlog meseca i ima trocilindarski 1.2 litarski PureTech motor sa turbo punjačem, što ga čini prikladnim za FIA R2C propise.

 

peugeot r2 111.jpg

 

Inženjeri Peugoet Sporta rade na ovom potpuno novom automobilu od leta prošle godine. Inženjeri su dobili jasan zadatak: stvoriti brz i pouzdan automobil koji je zabavan za vožnju, ali i uspešan na terenu.

 

peugeot t2 1.jpg

 

Ogromno iskustvo koje je ovo odeljenje prikupilo tokom godina i rezultati prvih testova ukazuju na to da su na dobrom putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene za novi Peugeot 208 u Francuskoj

 

Peugeot-e-208 444.jpg

 

Peugeot je objavio cene za novu generaciju 208-ice, uključujući tu i električnu verziju e-208.

 

Peugeot-208 33333.jpg

 

Cenovnik za Francusku izgleda ovako:

 

Benzinci

> 1.2 PureTech 75 KS BVM5 Like: 15.500€
> 1.2 PureTech 75 KS BVM5 Active: 17.500€
> 1.2 PureTech 75 KS BVM5 Allure: 19.200€
> 1.2 PureTech 75 KS BVM5 GT-Line: 21.500€

> 1.2 PureTech 100 KS BVM6 Active: 18.700€ (automatik BVA8 + 1.700€)
> 1.2 PureTech 100 KS BVM6 Allure: 20.400€ (automatik BVA8 + 1.700€)
> 1.2 PureTech 100 KS BVM6 GT-Line: 22.700€ (automatik BVA8 + 1.700€)

> 1.2 PureTech 130 KS BVA8 Active: 22.300€
> 1.2 PureTech 130 KS BVA8 Allure: 24.000€
> 1.2 PureTech 130 KS BVA8 GT-Line: 26.300€

 

Dizelaši

> 1.5 BlueHDi 100 KS BVM6 Like: 18.000€
> 1.5 BlueHDi 100 KS BVM6 Active: 20.000€
> 1.5 BlueHDi 100 KS BVM6 Allure: 21.700€
> 1.5 BlueHDi 100 KS BVM6 GT-Line: 24.000€

 

Električne verzije (ovde se dobija i subvencija od 6.000 evra)

> e-208 Active: 32.100€
> e-208 Allure: 33.300€
> e-208 GT-Line: 35.600€
> e-208 GT: 37.150€

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja novog Peugeota 208

 

peugeot 208 maroko.jpg

 

Proizvodnja nove generacije modela Peugeot 208 danas je i zvanično počela. Ovaj model će se proizvoditi u novom postrojenju PSA grupacije u gradu Kenitra u Maroku. PSA grupacija je u svoje novo postrojenje investirala ukupno 557 milona evra. U tom postrojenju će se proizvoditi modeli bazirani na najnovijoj CMP platformi. Proizvodni kapacitet te fabrike je 200.000 vozila godišnje. Novoj generaciji modela Peugeot 208 će se uskoro pridružiti i drugi modeli iz okvira PSA grupacije, među kojima su i novi Peugeot 301 i Citroen C-Elysee. Reč je o malim sedan modelima koji su namenjeni isključivo tržištima u razvoju. Očekuje se da novo postrojenje isporučuje automobile u preko 80 zemalja sveta.

 

''Maroko ima istorijski i strateški značaj za našu grupaciju i njenih brendova, Peugeot, Citroen, DS i Opel'', naveo je Žan-Kristof Kemard, član upravnog odbora PSA grupacije. ''Ovime otpočinjemo jedinstveno partnerstvo sa automobilskom industrijom u Maroku, a sve to zahvaljujući našim partnerima i vlastima Maroka'', dodao je on. Nova fabrika znači 4.500 novih radnih mesta. Naravno, to će biti kada postrojenje dostigne svoj puni kapacitet što se očekuje za oko dve godine. Iz PSA grupacije očekuju da ovo postrjenje znači otvaranje 20.000 radnih mesta, koja su direktno ili indirektno povezana sa njim. U Maroku svoje postrojenje ima i Renault. Fabrike te kompanije su locirane u Tanžiru i Kazablanci. Peugeot će nastaviti da proizvodi model 208 u hečbek varijanti i u svom postrojenju u Slovačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda početna (bazna) verzija Peugeot 208

 

194261-peugeot 208 004.jpg

 

Prilikom promocije novih modela, proizvođači automobila uglavnom prikazuju javnosti najbogatije opremljene verzije, kako bi ostavili što bolji utisak na potencijalne kupce. Međutim, kada se nekoliko meseci kasnije uoči početka prodaje pojave konfiguratori na zvaničnim sajtovima, mnogi se razočaraju videviši kako izgledaju osnovne, ogoljene verzije tog automobila. Kako piše B92, novi Peugeot 208 je prilikom svetske premijere na Sajmu automobila u Ženevi 2019. naišao na veoma dobar prijem publike zahvaljujući potpuno novom dizajnu, a kupci u nekim evropskim zemljama sada mogu da naruče ovaj automobil, ali i da vide kako izgleda bazična 208-ica.

 

194262-peugeot 208 003.jpg

 

Tako je na belgijskom konfiguratoru ponuđen novi 208 u osnovnom paketu ''Like'' koji je znatno skromniji od ''napucane'' GT Line opreme sa promotivnih fotografija. Alu felne su ustupile mesto standardnim čeličnim 15-icama sa ukrasnim plastičnim ratkapnama, dok su kvake na vratim umesto u boji karoserije - crne.

 

194263-peugeot 208 002.jpg

 

Jedan od najkarakteričnijih simbola 208-ice, ali i najnovije generacije ostalih Peugeot modela - LED dnevna svetla koja simbolizuju lavlje očnjake - na bazičnoj verziji su zamenjena običnim plastičnim umecima.

 

194264-peugeot 208 001.jpg

 

Slično je i u kabini gde je umesto centralnog 10-inčnog ekrana multimedijalnog sistema ugrađen skromniji 5-inčni displej. Izostalo je i ambijentalno svetlo iz skupljih varijanti 208-ice, a izostali su i elektropodizači na zadnjim prozorima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test Peugeot 208 i električni Peugeot e-208

 

Peugeot je rešio da svoj auto B segmenta izdvoji od mora ostalih - dizajnom:

 

 

 

autoexpress.jpg AutoExpress video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5d97b6cfab827_unnamed(7).jpg.e2fe3f0bfa9cee16fc4248ce707fc7b7.jpg DrivingElectric video: Test Peugeot e-208

 

Baterija kapaciteta 50kWh donosi domet od 211 milja, a isporuke će početi početkom sledeće godine sa početnom cenom od 25.050 funti. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 208 neće nositi GTi oznaku

 

190267-peugeot 208 gti 1.jpg

 

Novi Peugeot 208 u najsnažnijoj verziji neće nositi legendarnu GTi oznaku. Sportska verzija malog hečbeka zvaće se Peugeot Sport Engineered, uprkos nasleđu koje nosi čuvena oznaka.

U Peugeotu su se odlučili za ovakav potez zbog električne tranzicije i fokusa na elektrifikaciju modela visokih performansi. Jedan model je već poneo oznaku Peugeot Sport Engineered, na sajmu u Ženevi ove godine je predstavljena limuzina 508. Naravno, u samom Peugeotu postoji struja koja se zalaže za opstanak GTi naziva uprkos elektrifikaciji, a kao primer navodi Porsche Taycan Turbo, iako ''turbo'' nema nikakve veze sa električnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za električnim Peugeotom 208 znatno veća od očekivanja

 

189404-peugeot-208 001.jpg

 

Peugeot počinje ovog meseca prodaju nove generacije modela 208 u Evropi, a prvi podaci su obećavajući. Kupci su posebno oduševljeni električnom verzijom koja bi mogla nadmašiti očekivanja čelnika francuske kompanije, prenosi B92. U Peugeotu su prvobitno očekivali da e208 čini deset odsto ukupne proizvodnje ovog modela. Međutim, potražnja za električnim 208 je znatno veća. Peugeot je dobio 40.000 rezervacija za 208, od čega su čak četvrtina za e208, potvrdio je direktor kompanije Jean-Philippe Imperato. U francuskom gigantu su ipak oprezniji kada su u pitanju pretpostavke realne kupovine, pa Imperato predviđa da e208 obuhvati do 20% ukupne proizvodnje modela. Peugeot planira da godišnje pravi oko 300.000 jedinica malog hatchback-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test novi Peugeot 208 i Peugeot e-208

 

Detaljni test sve tri varijante novog 208 - benzinac, dizel, električni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Novi Peugeot 208 - prva vožnja

 

Novi Peugeot 208 dobija samo reči hvale za dizajn, a kakav je u vožnji proverili smo na prezentaciji u Portugaliji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test 2020. Peugeot 208

 

Treba još malo vremena da prođe da novi 208 dođe masovno u sve salone širom Evrope, pa dok se pričeka na to evo jednog kratkog testa.

Početna verzija Peugeot 208 košta 15.490 evra na tržištu Poljske (autor videa je odatle), dok verzija 208-ce kao na testu košta celih 28.340 evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT - Prva vožnja novi Peugeot 208

 

Peugeot 208 smo baš dugo čekali. Najpre smo ga upoznali u martu na salonu automobila u Ženevi. Još tada smo saznali da je konstruisan na novoj platformi, ali da ona donosi slične dimenzije u odnosu na prethodnika sa kojim novi 208 deli identično međuosovinsko rastojanje od 254 cm. Objašnjavajući svoj novi model, možda i najvažniji za naredni period, predstavnici Peugeot-a su iskoristili termin koji su sami skovali: ''nedosadan'', čime su delom objasnili i filozofiju nove generacije 208, ali i budućih modela koje će prikazati sledeće godine. Prve utiske o modelu koji se protiv dosade i stereotipa o malim automobilima bori naglašenom pažnjom posvećenom stilu, sticali smo na međunarodnoj prezentaciji u okolini Lisabona, gde smo imali priliku da upoznamo sve tri njegove verzije - benzinsku, dizel i električnu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 208 Rally 4

 

198308-peugeot-208 004.jpg

 

Peugeot Sport je pripemio novi trkački model, i to na bazi nove generacije 208-ice.

 

198309-peugeot-208 003.jpg

 

U pitanju je 208 Rally 4, naslednik dosadašnjeg modela 208 R2, uz najavu da će trkački debi imati na španskom Madrid Rally-u (22. i 23. novembar), kao i na Rallye du Var u Francuskoj (od 22. do 24. novembra).

 

198310-peugeot-208 002.jpg

 

2020 Peugeot 208 Rally 4 ima prednji pogon, aero body kit, Speedline točkove od 15 ili 17 inča, veće kočnice, mehanički LSD diferencijal, zaštitni kavez i 1.2 litarski turbo trocilindrični motor sa 153 kW/208KS i 290 Nm obrtnog momenta (uz SADEV menjač).

 

198311-peugeot-208 001.jpg

 

Narudžbine će početi da se primaju u drugom kvartalu sledeće godine, po ceni koja u Francuskoj iznosi 66.000 evra (bez poreza).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test u Portugaliji: novi Peugeot 208

 

pug 028.jpg

 

Peugeot ne posustaje u napadu na premium segment ni kada su u pitanju gradski automobili. Novi 208 je sofisticiran auto sa mnogo naprednih rešenja preuzetih sa viših klasa. Među proizvođačima koji su nas ozbiljno razmazili kada su u pitanju automobili B segmenta je i Peugeot. Još od ''dvestapetice'', pa preko ''dvestašestice'', Peugeot je u klasu gradskih automobila uvodio elemente koje smo do tada mogli da viđamo samo na modelima viših klasa. Panoramski krov, senzori za kišu i farove, elektro-preklapanje retrovizora, komande radija na volanu i tempomat, ugrađuju se više od dve decenije u kompaktne Peugeot automobile. Isto kao što tada konkurenti ovakvu opremu nisu imali ni na spisku opcija, novine sa 208-ce nemaju ni danas. ''Lavić'' je prvi auto u klasi sa osmostepenim automatskim menjačem i trodimenzionalnim instrumentima. I ne samo to. Nova era donosi i nove izazove.

 

pug 027.jpg

 

Jedan od njih je i elektrifikacija. Ravnopravno sa benzincima i dizelašem u gami se našao i čisto električni pogon. Kako bismo se u sve novitete lično uverili, zaputili smo se u Portugaliju, na međunarodnu prezentaciju Peugeot 208. Na aerodromu u Lisabonu dočekale su nas verzije sa najjačim benzincem i jedinim dizelašem u ponudi. Biramo prvo benzinca. Uz njega je dostupan samo osmostepeni automatski menjač.

 

pug 026.jpg

 

Na zadnjem stubu stoji oznaka GT Line, što znači da je pred nama pretposlednji od ukupno pet paketa opreme. Ovakav auto se odmah prepoznaje po LED glavnim svetlima u obliku tri vertikalne linije koje predstavljaju mačije kandže, baš kao i na zadnjim svetlosnim grupama. Za razliku od nižih paketa opreme, GT Line i najviši GT su prepoznatljivi i po crnim rubovima točkova. Unutrašnjost se takođe razlikuje od one na nižim paketima.

 

pug 025.jpg

 

Sportska sedišta presvučena opcionom kožom, crna obloga krova, ambijentalno osvetljenje u osam boja i aluminijumske nožne komande samo su neki od detalja koje ističu sportskiji karakter. Test primerak je imao i panoramski krov, pa smo odmah odlučili da testiramo prostranost kabine. Na mestu suvozača treba očekivati nešto bliži oslonac za noge; pozadi ima sasvim dovoljno mesta za osobe prosečne visine.

 

pug 024.jpg

 

Panoramski krov jeste uticao na spuštanje neba, ali je zato deo iznad glava putnika izdubljen, tako da nismo imali problem sa komforom. Sve u svemu, između glave i obloge krova je ostalo prostora kao u prosečnom hečbeku C segmenta, odnosno kao u klasi iznad.

 

pug 023.jpg

 

Strategija Peugeot-a, pa i većine evropskih proizvođača, nije da obaraju rekorde na zadnjim sedištima već da naprave auto koji će biti atraktivan na oko ali i na volanu i gasu. Pravo iznenađenje je pogled na instrumente. Peugeot ne odustaje od ''i-Cockpit'' arhitekture, odnosno dizajna radnog mesta vozača.

 

pug 022.jpg

 

Do sada je prodato preko pet miliona automobila (različitih modela) kod kojih se instrumenti gledaju preko volana smanjenog prečnika. O ukusima se ne raspravlja, ali je očigledno da ovakav koncept ima zaista veliki broj poštovalaca. To znači da je volan praktično u krilu, što mnogima obezbeđuje dodatni osećaj sigurnosti. Međutim, ono što predstavlja pravu atrakciju je tehnologija samih instrumenata.

 

pug 021.jpg

 

Ovo je prvi put da se susrećemo sa 3D tehnologijom koja deluje kao da gledate hologramski prikaz. Ne samo što izgleda atraktivno, već Peugeot ističe da se podaci na instrumentima lakše i brže uočavaju, pa je vreme reakcije vozača za oko pola sekunde kraće. Naravno, možete da birate vrstu prikaza a nama se posebno dopao izgled mape navigacije. Strelica koja predstavlja auto ostavlja senku na putu, a tu su i mnogi drugi detalji koji pokazuju da su se dizajneri i inženjeri baš potrudili.

 

pug 020.jpg

 

Naprimer, senilo instrumenata je projektovano tako da lepo može da ih vidi i suvozač kome je 3D efekat još izraženiji. Tu je i uvek zanimljiva ''klavijatura'' na kojoj su zapravo svi prekidači. Aluminijumska završna obrada pojačava premium utisak koji je prisutan svuda po kabini. Naprimer, LED svetla za čitanje se pale tako što je dovoljno samo da ih pipnete. Postavljena su čak i na zadnjim sedištima i to iza glava putnika.

 

pug 019.jpg

 

Komandna tabla je od mekih materijala sa atraktivnim štepom, mada smo ih očekivali i u tapacirungu vrata, koji je obložen tkaninom u predelu lakta. Mesta za sitnice ima više nego dovoljno. Ispred ručice menjača su dve police, od kojih je jedna za mobilni telefon.

 

pug 018.jpg

 

Kod bolje opremljenih verzija gornja ima poklopac i bežično punjenje. Kada se poklopac otvori služi kao uspravni nosač telefona.

 

pug 017.jpg

 

Novi Peugeot 208 je ispunio očekivanja i u vožnji. Trocilindarski turbo-benzinac od 130 konja je dobro uravnotežen tako da nema nikakvih vibracija. Čak i po zvuku je teško da primetite da mu ''fali'' jedan cilindar. Menjač inteligentno menja brzine i uvek je na pravim obrtajima.

 

pug 016.jpg

 

Ukoliko želite, možete da se pozabavite i ručnim izborom brzina preko komandi iza volana. Kao i kod ostalih Peugeot-a, na ručici menjača je ''M'' taster za potpuni manuelni mod. Bez njega, ručna promena brzina je samo trenutna jer menjač posle nekoliko sekundi ponovo prelazi u automatski režim.

 

pug 015.jpg

 

Ipak, najviše nas je zanimala verzija koja će se i najviše prodavati kod nas. GT Line smo zamenili za Active, odnosno drugi po redu paket opreme sa atmosferskim benzincem od 75 konja. Ovde nema digitalnih instrumenata, već su to prepoznatljivi Peugeot cajgeri sa kazaljkom obrtomera u kontra smeru. Moramo da priznamo da i ova verzija izgleda vrlo atraktivno.

 

pug 014.jpg

 

Centralni displej sada nije dijagonale deset inča kao na GT Line, već sedam. Tradicionalna poluga ručne kočnice menja taster električne, dok gornja pregrada za mobilni telefon nema vratanca već je otvorena. Ukratko, to su najveće razlike u unutrašnjosti.

 

pug 013.jpg

 

Zvučna izolacija je podjednako dobra kao i na boljim verzijama, a ogibljenje prijatno mekano. Brzo stabilizuje karoseriju na talasastim deonicama puta i ne dozvoljava veliko ljuljanje, čak i u oštrim krivinama. Prazan put i ograničenje od 90 km/h je bilo više nego dovoljno da isprobamo auto u brojnim uzastopnim krivinama.

 

pug 012.jpg

 

Resetovali smo putni računar i posle oštre vožnje sa punim gasom na displeju je stajao prosek od 5.7 l/100 km. Bez obzira što nema turbo, motor od 75 KS je više nego dovoljno snažan za svakodnevne gradske potrebe i vožnju magistralom. Na kraćoj deonici smo testirali i dzel verziju. I ona je dosta utišana, sa vibracijama svedenim na minimum, bar kada je u pitanju prosek među gradskim automobilima.

 

pug 011.jpg

 

Njegovih 100 konja je prava mera za Peugeot 208, sa prosekom koji lako pada na manje od pet litara. Za sam kraj test vožnji, Peugeot nam je ostavio mogućnost da testiramo i e-208. Elektro-pogon je nešto na šta ćemo morati da se naviknemo, a Peugeot je jedan od prvih koji uvodi potpuno električni pogon u masovni model.

 

pug 010.jpg

 

U samom startu e-208 je postao i najjači u gami. Kada smo već kod toga, neće biti GTI varijanti, bar ne u skorijoj budućnosti. Inače, elektro-motor postiže 136 konjskih snaga i razvija veliki obrtni moment od 260 Nm. Kapacitet baterija je dovoljan da u realnim uslovima vožnje auto može da pređe oko 340 kilometara.

 

pug 009.jpg

 

Na javnim punjačima od 100 kW baterija se do 80% kapaciteta puni za svega 30 minuta. Trofazni zidni punjač za garažu snage 11 kW u potpunosti može da je napuni za 5 sati i 15 minuta, dok punjenje preko klasične šuko utičnice traje 16 sati.

 

pug 008.jpg

 

Unutrašnjost i spoljašnjost se tek po kojim detaljima razlikuju u odnosu na 208 sa SUS motorima, ali su sjajna ubrzanja ta po kojima se definitivno izdvaja. Do stotke je potrebno svega 8.1 sekunda, a međuubrzanja i trenutna reakcija na komandu gasa su ta koja ostavljaju najjači utisak.

 

pug 007.jpg

 

Garancija na bateriju je osam godina ili 160.000 kilometara. Tačnije, Peugeot garantuje da će do tog momenta zadržati najmanje 70% svog prvobitnog kapaciteta. Lepa vest je i to da su baterije smeštene u podu automobila, pa nije bilo uticaja na putnički niti na prtljažni prostor.

 

pug 006.jpg

 

Novi Peugeot 208 startuje sa prodajom krajem godine, s tim što je izvesno da će prvi primerci do svojih kupaca stići u januaru. I da, za one kojima se dopala žuta boja, reći ćemo i to da se ona dobija standardno, bez doplate.

 

pug 005.jpg

 

Novi Peugeot 208 je konstruisan na takođe potpuno novoj CMP EMP2 mehaničkoj platformi. S obzirom na njenu modularnost, u budućnosti možemo očekivati i veće modele (C segmenta) koji će deliti mehaniku sa 208-com. Konstruisana je tako da može da prihvati i potpuno različite tipove motora, uključujući i električni pogon. U odnosu na staru, konstrukcija je lakša za 30 kilograma.

 

pug 004.jpg

 

Za razliku od nekih konkurenata koji su se pojavili pre par meseci, Peugeot 208 će odmah biti dostupan sa mogućnošću poluautonomne vožnje. To znači da, osim radarskog adaptivnog tempomata, ima i sistem za automatsko održavanje sredine saobraćajne trake. Na vozaču je da, za svaki slučaj, drži ruke na volanu dok auto samostalno upravlja i koči.

 

pug 003.jpg

 

Interesantno je i da je adaptivni tempomat isprogramiran tako da, kada vozimo iza sporijeg vozila i damo migavac, auto odmah počne sa ubrzanjem i pre nego što smo se prestrojili, čime se izbegavaju potencijalno opasne situacije i usporavanje saobraćaja u levoj traci auto-puta.

 

pug 002.jpg

 

Osim standardnih saobračajnih znakova sa ograničenjem brzine, Peugeot 208 prepoznaje i znakove stop, kao i zabranu saobraćaja.

 

pug 001.jpg

 

Tekst: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...