Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot 204

Recommended Posts

Peugeot_204_2.jpg

 

Iako mali francuski porodični automobili nisu prvi koji će vam pasti na pamet na pomen reči oldtajmer, činjenica je da pomenuta klasa pruža veoma širok izbor dostupnih, jednostavnih i vrlo upotrebljivih vozila. Naime, Peugeot je od šezdesetih pa sve do kasnih sedamdesetih godina proizvodio nekoliko dopadljivih i na vrlo francuski način šarmantnih limuzina. Kao najveća od njih, tu je bio Peugeot 404. Međutim, Peugeot 204 i 304 su ostali u njegovoj senci. Ovi automobili bili su prethodnici današnjih Peugeota serija 200 i 300, ali za razliku od hečbek karoserija, pravljeni su kao limuzine i karavani, pa čak i kupei i kabrioleti.

 

Mali auto za celu porodicu
Kao što mu ime sugeriše, Peugeot 204 bio je manja od dve limuzine sa skromnim gepekom, ali sa dovoljno mesta za celu porodicu. U skladu sa tadašnjom tradicijom, njegov dizajn je potpisao lično Batista Farina, osnivač čuvenog studija Pininfarina koji je iznedrio brojne kultne automobile sa znakom lava na haubi.

 

Peugeot_204_1.jpg

 

Zahvaljujući pametno iskorišćenom prostoru i karoseriji širokoj za njegovu klasu, Peugeot 204 je po prostoru u kabini mogao da parira čak i većem 404, dok je od konkurencije bio znatno prostraniji. Takođe, on je od konkurencije bio i moderniji, s obzirom na to da su Renault 8 i Simca 1300 imali motor pozadi. Uz to, bio je jednostavniji od avangardnog Citroëna GS i njegovog komplikovanog hidrauličnog vešanja i drugih tehničkih rešenja koje je delio sa Ajkulom. Pod limom, Peugeot 204 je u osnovi bio dosta sličan većini današnjih automobila: poprečno postavljen aluminijumski motor sa četiri cilindra pokretao je prednje točkove, a uz 1.1l benzinski motor postojala je i opcija 1.3l i 1.4l dizela.

 

Koliko ih je napravljeno?
Nedugo po pojavljivanju na tržištu 1965. godine, 204 ga je i osvojio kombinacijom funkcionalnog i dopadljivog italijanskog dizajna, jednostavne i pouzdane mehanike i prostora za celu porodicu. Upravo zbog toga, ostao je u proizvodnji sve do 1976. kada ga je posle preko 1.600.000 proizvedenih primeraka kao nezvanični naslednik odmenio model 305.

 

Peugeot_204_3.jpg

 

Zanimljivo, Peugeot 204 i nešto gabaritniji 304 su se prodavali paralelno na tržištu iako su sami sebi bili konkurencija, ali to nije sprečilo kompaniju da sa uspehom nudi oba modela zainteresovanim kupcima širom Evrope. S obzirom na to da su bili jeftiniji modeli u gami, ovi automobili su često zamenjivani naslednicima u istoj klasi i čini se da su danas ređi na oglasnim stranama širom Evrope, pa i u Srbiji gde su njegovi savremenici 404 i 504 značajno više prisutni.

 

Od prvog dana u istoj porodici
Ipak, jedan odlično očuvan primerak u fabričkom stanju našao se u Nišu po ceni od 5.000 evra. Kao i najveći broj 204, i ovaj je u prepoznatljivoj beloj boji uparenoj sa tirkiznoplavim enterijerom tipičnim za sedamdesete godine.

Ono što ovaj 204 izdvaja od mnogih jeste originalnost, te činjenica da je od prvog dana u istoj porodici. U razgovoru sa prodavcem ovog Peugeota, saznali smo da je automobil kupljen u zvaničnom predstavništvu Peugeota u Beogradu 1975. godine. Kao jedan od četvoro braće koji su svi u isto vreme odlučili da kupe Peugeot, otac sadašnjeg vlasnika kupio je upravo ovaj 204 i vozio ga sezonski, pretežno na letovanja.

 

Peugeot_204_5.jpg

 

Kako je vreme teklo, u kuću su došli i drugi automobili, te proteklih dvadeset godina Peugeot nije mnogo vožen i za to vreme prešao je tek oko 500km. To nas dovodi do cifre od skromnih 95.000 kilometara na satu. Iako nije aktivan kao nekad, ovaj Peugeot je tokom svih godina pažljivo čuvan i garažiran, što znači da je zadržao veliku većinu originalnih delova. Njegov vlasnik je naglasio da su čak i kederi kao novi, a limarija je zaštićena još 1975. godine kada je Peugeot kupljen. Uz automobil idu originalna rezervna krila, koja srećom nikada nisu morala da budu iskorišćena. Sa godinama su došli sitni problemi sa korozijom, što je jedino ulaganje koje čeka buduće čuvare ovog komada francuske automobilske istorije.

 

Tekst: Đorđe Sugaris - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joj imali smo 204 kad sam bio klinac,mislim početkom osamdesetih...
Menjo ga ćale sa mojim tečom za ami 8
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahhaha, uterao ćale teči do balčaka 

:lol: 

Inače meni se sviđa 204, lep auto za svoje vreme, a mnogo posle toga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Peugeot 204

 

1970. godine Fiat 128 proglašen je automobilom godine u Evropi.

Neki smatraju da je to mala nepravda jer sve ono zbog čega je Fiat dobio tu nagradu 1970. godine, Peugeot je ponudio 5 godina ranije u svom modelu 204. Mnogi ga vozili, ali niko kudio...

U čemu je tajna?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povratak francuskim korenima

 

204 b02.jpg

 

Obzirom da je svoj industrijski put započeo 1842. godine kao proizvođač mlinova za kafu, Peugeot je brzo napredovao do automobilskog giganta. 160 godina kasnije, jedno sudbonosno ispijanje kafe na Vračaru poteralo je tada budući Tomov Peugeot 204 na put od Beograda do Crne Gore.

 

204 b01.jpg

 

Razvoj Jugoslavije kao i njene saobraćajne infrastrukture doživeo je kulminaciju 27. novembra 1975. godine kada je spajanjem šina desetak kilometara južno od Kolašina okončan građevinski poduhvat veka. Pruga Beograd - Bar je sa 234 mosta i 254 tunela premostila nepremostivo, pa je putovanje do Crne Gore postalo pravo uživanje u pejzažima koje kruniše Kanjon Morače! Od početnih 8 sati koliko je vozu bilo potrebno da pređe ovu rutu, danas je to pratkično nemoguće bez nekih 12 časova, i to ako se smatrate srećnim.

 

204 01.jpg 204 02.jpg 204 03.jpg

 

Bez obzira što su putevi modernizovani, ali da bi se jedan oldtajmer otisnuo na jedno takvo putovanje i danas mnogi pribegavaju korišćenju autovoza. U slučaju jednog Peugeota 204 to nije bio slučaj. Kako aktuelni vlasnik Tomo iz Bara navodi, ovaj auto ima svoje korene u Beogradu gde ga je prethodni vlasnik iz Crne Gore kupio na jedan veoma neobičan način. Ispijajući kafu na Vračaru sa pogledom na maleni Peugeot, kladio se sa sinom prvog vlasnika koji ga je prodavao da ako ovaj auto na svojim točkovima stigne do Podgorice, kupljen je. Par dana kasnije, mladić se telefonom javio ''Ja sam stigao, gde da dođem?''.

 

204 04.jpg 204 05.jpg 

204 06.jpg 204 07.jpg

 

Tako je ovaj Peugeot napravljen 1972. godine sa standardnim 1130 ccm motorom postao deo jedne automobilske kolekcije u Crnoj Gori sve dok sudbina nije odredila da je pravo vreme da Tomo postane njegov novi staratelj. A Tomova priča vezana za francuskog lava zapravo počinje mnogo ranije i to sa položenim vozačkim ispitom kada je od majke nasledio Peugeot 205 jer je porodični Mercedes bio rezervisan za iskusnije vozače u familiji. Evolutivni tok putem modela 207, 208 i sada 308 kao vozila za svaki dan, podstakla su Toma da se vrati korenima, pa čak možda i malo više od toga jer je odavno tinjala želja za nekim oldtajmerom...

 

204 08.jpg 204 010.jpg 204 09.jpg

 

Autor teksta: Miloš Nikodijević
Autori fotografija: Bojan Bracović i Rale Radonjić

 

pročitajte kompletan tekst na - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...