neshaoct 9592 Posted February 18, 2019 Iako mali francuski porodični automobili nisu prvi koji će vam pasti na pamet na pomen reči oldtajmer, činjenica je da pomenuta klasa pruža veoma širok izbor dostupnih, jednostavnih i vrlo upotrebljivih vozila. Naime, Peugeot je od šezdesetih pa sve do kasnih sedamdesetih godina proizvodio nekoliko dopadljivih i na vrlo francuski način šarmantnih limuzina. Kao najveća od njih, tu je bio Peugeot 404. Međutim, Peugeot 204 i 304 su ostali u njegovoj senci. Ovi automobili bili su prethodnici današnjih Peugeota serija 200 i 300, ali za razliku od hečbek karoserija, pravljeni su kao limuzine i karavani, pa čak i kupei i kabrioleti. Mali auto za celu porodicu Kao što mu ime sugeriše, Peugeot 204 bio je manja od dve limuzine sa skromnim gepekom, ali sa dovoljno mesta za celu porodicu. U skladu sa tadašnjom tradicijom, njegov dizajn je potpisao lično Batista Farina, osnivač čuvenog studija Pininfarina koji je iznedrio brojne kultne automobile sa znakom lava na haubi. Zahvaljujući pametno iskorišćenom prostoru i karoseriji širokoj za njegovu klasu, Peugeot 204 je po prostoru u kabini mogao da parira čak i većem 404, dok je od konkurencije bio znatno prostraniji. Takođe, on je od konkurencije bio i moderniji, s obzirom na to da su Renault 8 i Simca 1300 imali motor pozadi. Uz to, bio je jednostavniji od avangardnog Citroëna GS i njegovog komplikovanog hidrauličnog vešanja i drugih tehničkih rešenja koje je delio sa Ajkulom. Pod limom, Peugeot 204 je u osnovi bio dosta sličan većini današnjih automobila: poprečno postavljen aluminijumski motor sa četiri cilindra pokretao je prednje točkove, a uz 1.1l benzinski motor postojala je i opcija 1.3l i 1.4l dizela. Koliko ih je napravljeno? Nedugo po pojavljivanju na tržištu 1965. godine, 204 ga je i osvojio kombinacijom funkcionalnog i dopadljivog italijanskog dizajna, jednostavne i pouzdane mehanike i prostora za celu porodicu. Upravo zbog toga, ostao je u proizvodnji sve do 1976. kada ga je posle preko 1.600.000 proizvedenih primeraka kao nezvanični naslednik odmenio model 305. Zanimljivo, Peugeot 204 i nešto gabaritniji 304 su se prodavali paralelno na tržištu iako su sami sebi bili konkurencija, ali to nije sprečilo kompaniju da sa uspehom nudi oba modela zainteresovanim kupcima širom Evrope. S obzirom na to da su bili jeftiniji modeli u gami, ovi automobili su često zamenjivani naslednicima u istoj klasi i čini se da su danas ređi na oglasnim stranama širom Evrope, pa i u Srbiji gde su njegovi savremenici 404 i 504 značajno više prisutni. Od prvog dana u istoj porodici Ipak, jedan odlično očuvan primerak u fabričkom stanju našao se u Nišu po ceni od 5.000 evra. Kao i najveći broj 204, i ovaj je u prepoznatljivoj beloj boji uparenoj sa tirkiznoplavim enterijerom tipičnim za sedamdesete godine. Ono što ovaj 204 izdvaja od mnogih jeste originalnost, te činjenica da je od prvog dana u istoj porodici. U razgovoru sa prodavcem ovog Peugeota, saznali smo da je automobil kupljen u zvaničnom predstavništvu Peugeota u Beogradu 1975. godine. Kao jedan od četvoro braće koji su svi u isto vreme odlučili da kupe Peugeot, otac sadašnjeg vlasnika kupio je upravo ovaj 204 i vozio ga sezonski, pretežno na letovanja. Kako je vreme teklo, u kuću su došli i drugi automobili, te proteklih dvadeset godina Peugeot nije mnogo vožen i za to vreme prešao je tek oko 500km. To nas dovodi do cifre od skromnih 95.000 kilometara na satu. Iako nije aktivan kao nekad, ovaj Peugeot je tokom svih godina pažljivo čuvan i garažiran, što znači da je zadržao veliku većinu originalnih delova. Njegov vlasnik je naglasio da su čak i kederi kao novi, a limarija je zaštićena još 1975. godine kada je Peugeot kupljen. Uz automobil idu originalna rezervna krila, koja srećom nikada nisu morala da budu iskorišćena. Sa godinama su došli sitni problemi sa korozijom, što je jedino ulaganje koje čeka buduće čuvare ovog komada francuske automobilske istorije. Tekst: Đorđe Sugaris - Autoslavia preuzeto sa - polovniautomobili.com 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14854 Posted February 18, 2019 Joj imali smo 204 kad sam bio klinac,mislim početkom osamdesetih... Menjo ga ćale sa mojim tečom za ami 8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted February 18, 2019 Ahahhaha, uterao ćale teči do balčaka Inače meni se sviđa 204, lep auto za svoje vreme, a mnogo posle toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 5, 2020 VreleGume video: Peugeot 204 1970. godine Fiat 128 proglašen je automobilom godine u Evropi. Neki smatraju da je to mala nepravda jer sve ono zbog čega je Fiat dobio tu nagradu 1970. godine, Peugeot je ponudio 5 godina ranije u svom modelu 204. Mnogi ga vozili, ali niko kudio... U čemu je tajna? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 6, 2020 Povratak francuskim korenima Obzirom da je svoj industrijski put započeo 1842. godine kao proizvođač mlinova za kafu, Peugeot je brzo napredovao do automobilskog giganta. 160 godina kasnije, jedno sudbonosno ispijanje kafe na Vračaru poteralo je tada budući Tomov Peugeot 204 na put od Beograda do Crne Gore. Razvoj Jugoslavije kao i njene saobraćajne infrastrukture doživeo je kulminaciju 27. novembra 1975. godine kada je spajanjem šina desetak kilometara južno od Kolašina okončan građevinski poduhvat veka. Pruga Beograd - Bar je sa 234 mosta i 254 tunela premostila nepremostivo, pa je putovanje do Crne Gore postalo pravo uživanje u pejzažima koje kruniše Kanjon Morače! Od početnih 8 sati koliko je vozu bilo potrebno da pređe ovu rutu, danas je to pratkično nemoguće bez nekih 12 časova, i to ako se smatrate srećnim. Bez obzira što su putevi modernizovani, ali da bi se jedan oldtajmer otisnuo na jedno takvo putovanje i danas mnogi pribegavaju korišćenju autovoza. U slučaju jednog Peugeota 204 to nije bio slučaj. Kako aktuelni vlasnik Tomo iz Bara navodi, ovaj auto ima svoje korene u Beogradu gde ga je prethodni vlasnik iz Crne Gore kupio na jedan veoma neobičan način. Ispijajući kafu na Vračaru sa pogledom na maleni Peugeot, kladio se sa sinom prvog vlasnika koji ga je prodavao da ako ovaj auto na svojim točkovima stigne do Podgorice, kupljen je. Par dana kasnije, mladić se telefonom javio ''Ja sam stigao, gde da dođem?''. Tako je ovaj Peugeot napravljen 1972. godine sa standardnim 1130 ccm motorom postao deo jedne automobilske kolekcije u Crnoj Gori sve dok sudbina nije odredila da je pravo vreme da Tomo postane njegov novi staratelj. A Tomova priča vezana za francuskog lava zapravo počinje mnogo ranije i to sa položenim vozačkim ispitom kada je od majke nasledio Peugeot 205 jer je porodični Mercedes bio rezervisan za iskusnije vozače u familiji. Evolutivni tok putem modela 207, 208 i sada 308 kao vozila za svaki dan, podstakla su Toma da se vrati korenima, pa čak možda i malo više od toga jer je odavno tinjala želja za nekim oldtajmerom... Autor teksta: Miloš Nikodijević Autori fotografija: Bojan Bracović i Rale Radonjić pročitajte kompletan tekst na - autoslavia.com 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites