Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Na današnji dan pre 60 godina: Izum koji je zagorčao život mnogim vozačima

Recommended Posts

telefunken VGR2.jpg

 

Ma, šta to policajci rade na putu? Mnogi vozači su se iznenadili 15. februara 1959. godine kada su nemački policajci na putu između Dizeldorfa i Ratingena iz svog vozila izvadili dve velike kutije i postavili ih na tronošcima.

Koja je bila svrha ovog čudnog uređaja, čiji kablovi su vodili u unutrašnjost policijskog vozila? Namenu su uskoro saznali oni koji su prebrzo prošli pored uređaja. Malo dalje mahnuo im je policajac, zatražio da se zaustave, pokažu dokumente. Ne samo to, ''trkači'' su dobili do tada neviđenu ''čestitku'' - fotografiju zadnjeg dela svog automobila, uključujući tablice, a u gornjem desnom uglu ispisanu brzinu kao dokaz kršenja propisa! To je bio crni dan za sve drumske trkače u Nemačkoj, pokazaće se i u ostatku sveta.

 

Na današnji dan pre 60 godina je počela era mobilnih brzinskih zamki. Saobraćajni radar Telefunken VRG 2, koji je premijerno upotrebljen u okrugu Dizeldorfaa, već prvog dana je doneo odlične prihode vlastima. ''Uređaj budućnosti, precizan, pouzdan, svestran'', tako je Telefunken pohvalio VRG 2 koji je koštao tada ogromnih 20.000 maraka. Štampa je, za razliku od mnogih vozača, bila puna pohvale za novi tip merenja brzine. ''Bez obzira na uslove osvetljenja, uređaj precizno otkriva vozilo, registarske tablice, brzinu, saobraćajnu situaciju'', tako je Rheinische Post pohvalio mobilnu kutiju za brzinu.

 

Ova tehnološka revolucija je stigla na nemačke puteve u želji za većom sigurnošću saobraćaja. Krajem '50-ih godina sve više Nemaca je putovalo u sve bržim automobilima. Broj smrtnih slučajeva na putevima 1955. godine je dostigao brojku od 15.000 stradalih! Dve godine kasnije je uvedeno ograničenje brzine od 50 km/h u naseljima. Međutim, policija nije imala efikasno oružje za otkrivanje onih koji prekorače brzinu. Nekada su naoružani štopericama pokušavali da odrede brzinu vozila u prolazu, ponekad su čak patrolnim kolima pratili trkače. Telefunken VRG 2 je sve ovo učinio mnogo jednostavnijim: Policijaci su morali samo da sede u svom automobilu, jedan je bio dovoljan da snimi trkača i javlja kolegi napred. Ubrzo je mobilni radar ''bljesnuo'' širom Nemačke i sveta. Oduševljeni velikim uspehom svojih kolega u okrugu Rajnlanda, brojni drugi gradovi i države su takođe postavili zamke za brzinu.

 

radar mobilni.jpg

 

Odgovorni su brzo shvatili da se mobilni radari mogu koristiti ne samo za edukaciju u saobraćaju i spašavanje ljudskih života, već i prikupljanje mnogo novca u budžet. Ostalo je istorija...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuski radar-div ima više od tone i policija ga obožava

 

etc 2.jpg

 

Francuski autonomni radar je daleko najefikasniji u kažnjavanju neposlušnih vozača. Prema novim zvaničnim podacima, 249 uređaja u službi je regisrovalo 3.33 miliona prekršaja 2020. godine, ili prosečno 13.385 po uređaju godišnje. To je četiri puta više od fiksnih radara, a čak pet puta više od presretača! Autonomni radar ili ETC je opremljen lidarom, naprednim laserom za skeniranje, a ima i veliku autonomiju od šest radnih dana bez potrebe za punjenjem električnom energijom. Francuska policija ga često postavlja na drumska gradilišta gde je dozvoljena brzina dodatno smanjena.

 

etc 1.jpg

 

Uređaj je toliko efikasan da Francuska nabavlja još 150 primeraka i tako će se njihov broj popeti na ukupno 400 aktivnih jedinica. Jedina veća mana autonomnog radara: njegova veličina i masa od 1.3 tone zahtevaju veće logističke napore. Vozi se poput prikolice, a za postavljenje uz put je potrebno dosta mesta. Izdaleka podseća na prikolicu i vozači ga teško raspoznaju. Kada ga vide, kasno je...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U akciji prvi radar s veštačkom inteligencijom

 

redspeed d4.jpg

 

Redspeed Sentio je prvi radar sa veštačkom inteligencijom na svetu, postavljen je u Velikoj Britaniji, a konstruisala ga je kompanija Redspeed International.

 

Ovaj 4D radar sa veštačkom inteligencijom ne samo da ima sposobnost otkrivanja prekoračenja brzine, već prepoznaje i vozila koja su prošla kroz crveno svetlo. Istovremeno vam omogućava da znate koliko ljudi putuje u kabini vozila i da li čine prekršaj: da li vozač koristi telefon za volanom, da li svi vezani sigurnosnim pojasevima...

Može da se poveže s bazama podataka britanske policije i Agencije za izdavanje vozačkih i vozila (DVLA) da bi se proverilo da li svi porezi i osiguranja plaćeni. Novi radar je opremljen kamerama visoke rezolucije i može da nadzire do šest traka. Radi na solarnu energiju i aktivan je i danju i noću. Kamera je postavljena na A23, blizu Lambeta u južnom Londonu. Trenutno je reč o projektu koji sprovodi Transport for London pre nego što Ministarstvo unutrašnjih poslova odobri zeleno svetlo za trajnu upotrebu. Međutim, ima onih koji veruju da instaliranjem ove kamere samo žele da se povećaju prihodi od kažnjavanja vozača.

Ističe se da je preterano svakog korisnika tretirati kao mogućeg osumnjičenog, i da to predstavlja pretnju njihovoj privatnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...