Jump to content
Ljuba82

Fiat Punto 1.2 16v - ulje preko maksimuma

Recommended Posts

Treba mi mala pomoc. Pre 6 meseci uzeo sam polovnog Fiat punta 1.2 16 v i pre dva dana sam proverio nivo ulja i primetio sam da je dosta preko maksimuma. Posto sam cuo da mogu da budu u pitanju dizne odneo sam ih na proveru i bile su zacepljene. Ocistio sam dizne, promenio sam ulje i filter za ulje, ali mi se opet cini da mi podize nivo ulja. Auto radi super, ne trokorira, dobro prima gas, jedino mi je potrosnja malo veca. Ne mesa mi vodu jer mi je ona na maksismum. Sad kad sam promenio ulje ne oseca se na benzin, ali mi se cini da je nivo ulja opet preko maksimuma.

Sipao sam oko 2,8 l. Da li neko zna sta bi drugo moglo da bude? Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,8l mu je mera.Sat vremena posle voznje,kada se ohladi jer ulje na normali?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ljuba82

 

Nikada se ne iscedi svo staro ulje...ne ostane suvo kao barut :), tako da je sipano više nego što treba ako si već sipao 2.8 litara. Ako ide 2.8, onda teško da treba sipati više od 2.5 litre. Svakako se pogleda na šipci šta pokazuje...

Pogledaj i ovu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/49948-previše-ulja-u-motoru/

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad mi je bio drug koji mi inace odrzava auto. Kaze da mi auto nije parkiran na ravno i da mi zato pokazuje kao da je 50 gr preko maksimuma. Ulje idalje ne mirise na benzin i ima dobru boju. Kaze da ga vozim normalno i da proveravam nivo ulja. Hvala vam za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze jos jedna pomoc? Danas sam pregledao knjigu koju sam dobio uz auto i tamo pise da ulje treba da bude bez filtera 2.2 l a sa filterom 2.5 l. Citao sam po forumima da teba da se sipa 2.8 l kao sto sam i uradio. Sad mi opet pokazuje kao da ima skoro 400 do 500 dl vise? Nemam pojma kome sad da verujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 godina sam imao 1.2 16V Punta i uvek je bilo 2.8l. tih, 0.2 l sipam na oko 8000km i onda opet zamena na 10kKM. 

2.8l sipanih se pokazuje da je ulje na maximumu. Nešto kod tvog Puntića nije bas u redu. Nemoguće da u User manual-u pise 2.2 bez filtera. :huh:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad cu da sidjem do auto da donesem knjigu i slikacu. 

Ipak si bio upravu. Pise 2.2 kg i 2.5 kg a u litrima 2.5 i 2.8

Sipao sam mu 2.8l pre nedelju dana a danas mi pokazuje da je preko maksimuma. Sad se ne oseca benzin i ulje je dobro. Ne znam sta moze da bude uzrok i da poveca ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ljuba82

 

Da ne voziš možda sve kratke relacije...ono, baš kratke, ili toliko kratke da ne stigne motor ni da ti se zagreje, da dođe do radne temperature? Ispravan je termostat?

Ako je to slučaj, onda je sve ok sa motorom, ali je skupljanje vode i benzina u karteru nužna posledica takve vožnje. Zato onda i ne osetiš miris benzina kada prođeš prstima preko šipke i pomirišeš ih, jer i nije benzin najviše u pitanju, nego kondez (voda). Ako nisu u pitanju kratke relacije, a opet nivo u karteru raste, onda nije dobro...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu kratke voznje ali ceste. Termostak je ispravan i zagreje auto. Zimi mu treba vreme da zagreje. Voda mi je na maksimum tako da nr mesa vodu. Izbacio sam jedno 300 gr ulja i provericu sutra da vidim na koliko je. Hvala na pomoci 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, neshaoct said:

Da ne voziš možda sve kratke relacije...ono, baš kratke, ili toliko kratke da ne stigne motor ni da ti se zagreje, da dođe do radne temperature?

Ja sam ga vozio 3km od kuce do posla i obrnuto. Jedina posledica toga, i to samo zimi,  je bilo malo emulzije na cepu za sipanje ulja. Prva duza voznja i emulzije nema. Nikad nije nivo ulja nije rastao posle pravilno utvrdjenog nivoa. Dakle motor hladan, tj 10ak min po gasenju i naravno auto u full horizontali. 

Ono sto se desava kod @Ljuba82 ne mirise na dobro. TRebalo bi da proveri kakav je antifriz. Da nije masnjikav. Tj jeste masnjikav sam po sebi, ali tacno se zna kad da ako i smrdi na ulje, onda...pa onda ide opseznija provera. Da ne ureknem, nadam se da je samo nesto preskocio plikom merenja ulja, tj nije ispostovao oba pravila. 

1 hour ago, Ljuba82 said:

Bilo je ispod maksimuma. Danas kad sam pogledao videi sam da je iznad.

Ako se radi o +- 1 mm u odnosu na meru MAX, onda nije strasno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Ljuba82 said:

Jesu kratke voznje ali ceste.

To je ubedljivo najgora varijanta.

Pogledaj ovo:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/63268-kratke-relacije-su-ubica-motora/

 

4 minutes ago, Ljuba82 said:

Voda mi je na maksimum tako da nr mesa vodu.

Sad kad pogledaš tekst sa linka gore, videćeš odakle kondez. Dakle, ne potiče voda u karteru od tvoje rashladne tečnosti da bi njen nivo onda bio bitan za priču.

 

 

4 minutes ago, gile smederevo said:

Ja sam ga vozio 3km od kuce do posla i obrnuto. Jedina posledica toga, i to samo zimi,  je bilo malo emulzije na cepu za sipanje ulja. Prva duza voznja i emulzije nema.

Da, kao što piše u onom linkovanom tekstu. Nakupljeni kondez ti se prvo pokazao na čepu...i da nije bilo tih dužih vožnji tokom kojih sve nakupljeno ispari, bilo bi problema.

Quote

Kratka vožnja...za sobom vuče ozbiljne posledice - vlaga ne stiže da ispari i meša se sa uljem, stvaraju se naslage nečistoća na EGR ventilu, brizgaljkama… Opasnosti  su brojne. Nakon nekog vremena stvara se skrama na poklopcu za dolivanje ulja.

...Iz motora koji dostigne radnu temperaturu kondenzacija isparava pa je jasno da se automobilima koji se voze na kratkim relacijama to neće desiti, u njima se vremenom akumulira sve veća količina vode i goriva u karteru. Motorno ulje ubrzano gubi svoja svojstva, nije u stanju da ispuni svoju funkciju pa na kraju i dolazi do oštećenja motora. Ovaj problem može biti još ozbiljniji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, neshaoct said:

Da, kao što piše u onom linkovanom tekstu. Nakupljeni kondez ti se prvo pokazao na čepu...i da nije bilo tih dužih vožnji tokom kojih sve nakupljeno ispari, bilo bi problema.

Svakako se slazem. Zato se i nisam nesto sekirao jer je jednom nedeljno imao preko min 50 km otvorenog puta, pa je sve to  isparavalo i nestajalo. 

Mozda bi trebalo da i @Ljuba82 samo malo na duze provoza macchinu. Cisto da se i motor podseti svog porekla i da dokaze da je jedan od najboljih koje je Fiat imao. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×