Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koji polovni auto za početnike - za oko 2.000 evra?

Recommended Posts

auto_za_pocetnika.jpg

 

Dobili ste vozačku dozvolu i kupujete svoj prvi auto. Imate 2.000 evra, a tražite nešto lako za parkiranje i provlačenje kroz gužvu, jeftino za održavanje, sa malom potrošnjom, jeftinom registracijom, da se ne kvari mnogo... Šta uzeti? Univerzalan odgovor ne postoji. Zato ćemo navesti stvari koje treba gledati i predložiti polovna vozila po ceni od oko 2.000 evra

 

Kome nije namenjen ovaj tekst?
Muškarcima (i ponekoj devojci) koji su po lokalu vozili bez dozvole od 16-te godine, a od 14-te im otac davao da uparkiravaju auto u garažu, da voze na nekom neasfaltiranom putu i slično. Vi koji spadate u tu grupu, pre pisanja nepotrebnih komentara imajte u vidu da su mnogi početnici prvi kontakt sa automobilom imali u auto-školi.

 

Kažete da treba da kupim još jedan auto za ''vežbanje'' iako imam porodičnog npr. Passata?
Nipošto. Sve zavisi od vas - od toga koliko para imate i da li uopšte želite da ih trošite na još jedan auto u porodici, živite li sami ili sa roditeljima koji već imaju auto, kakve su vam potrebe i želje. Dakle, ovaj tekst je namenjen onima koji su početnici, a žele da kupe svoj prvi auto.

 

Dizelaš ili benzinac?
Napravili smo anketu. U obzir smo uzeli i to na kojem autu su anketirani učili vožnju u auto-školi, kao i šta su i koliko vozili nakon dobijanja dozvole. Većina onih koji su u prvih godinu dana nakon polaganja imali priliku do voze više benzinskih i dizel automobila, rekli su da im je dizel bio lakši za vožnju. Jedna od anketiranih kaže da je u porodici imala dva auta - benzinca i dizelaša. Uvek je vozila dizelaša, naročito kad ide u grad. Jednostavno, sa njim je kretanje iz mesta bilo mnogo jednostavnije. Benzinac se joj se neretko gasio. I kod drugih smo zabeležili slična iskustva. Čak i oni koji nikada ranije nisu razmišljali o ovoj temi, zamišljeno bi rekli da se slažu. Jednostavno, veći obrtni moment pri nižem broju obrtaja oprašta greške prilikom kretanja, ali i loše odabran stepen prenosa.

 

gorivo tabla.JPG

 

Takođe, iz istog razoga lakše je sa dizelom popeti se na ivičnjak kod parkiranja. Početnici često u takvim situacijama daju prevelik gas, pa suviše sporo puštaju kvačilo, onda još gasa... Dok ne počne da se oseća onaj specifičan miris.

 

Benzinac je ipak bolji izbor
Jeftiniji u startu za kupovinu. Jeftiniji za redovno održavanje (mada kod mnogih ta razlika nije velika). Znatno manja mogućnost nastanka skupih kvarova (turbo punjač, dizne, plivajući zamajac, pumpa visokog pritiska). Može se pretpostaviti da benzinci generalno imaju manju (pravu) kilometražu od dizelaša. Tu je i naš budžet od 2.000 evra. Treba naći dobrog dizelaša za toliko para. Naravno da može da se nađe dizelaš - to apsolutno nije sporno. Puni su ih oglasi. Ali kao početnik, ako nemate nekog iskusnijeg sa sobom, možete lako da se prevarite u izboru. Da, benzinac više troši. Ali s obzirom na sve gore navedeno, smatramo da je za većinu početnika benzinac bolji izbor.

 

A plin?
Zavisi od mnogo faktora. Zato savetujemo da pročitate ovaj tekst. Uglavnom, pitanje je da li:

  • kupujete auto bez plina, pa ćete ga ugraditi
  • kupujete auto koji već ide na plin, ali u tom slučaju ostaje pitanje koliko mu još važi atest, mora li da se menja rezervoar, koja mu je potrošnja...
  • koliko kilometara planirate da prelazite godišnje
  • itd.

Zato ne možemo da damo odgovor po pitanju finansijske isplativosti. Što se tiče eventualnih problema u vezi sa plinom, koji mogu početniku da zagorčaju život - smatramo da nema velike razlike u odnosu na benzinca bez plina. Naravno da može doći do kvara neke komponente plinskog uređaja, ali to je rizik koji mora da se prihvati ukoliko želimo jeftiniju vožnju.

 

Koju klasu izabrati?
Nema mnogo dileme - nešto iz grupe u kojoj su Punto, Fiesta, Corsa, Polo, Yaris, Fabia, Clio... Nećete pogrešiti ni ako uzmete nešto iz ''Golf'' klase, ali s obzirom na budžet veća je šansa da ćete naći mlađi i očuvaniji auto u klasi ispod.

 

Da li je mali auto zaista lakše voziti nego veliki?
Ne uvek. Što je auto duži, odnosno što ima veće međuosovinsko rastojanje (od zadnjih do prednjih točkova), što je širi, teži, aerodinamičniji i slično, mirnije će se ponašati pri visokim brzinama, pa će se i vozač početnik osećati samouverenije. Upravo ovaj osećaj samouverenosti može da bude mač sa dve oštrice. Auto ''leti'', ide kroz krivine kao zalepljen za asfalt, a onda naleti nezgodna krivina. Jednostavno, u većem, udobnijem i tišem automobilu osećaj za brzinu zna da prevari. Još ako ima jak motor, početnik se lako oslobodi i postane suviše samouveren. A to nije dobro.

 

Lakoća parkiranja
Ne mora da znači da je mali auto lakši za uparkiravanje. Najbolji primer je Yugo. Težak volan namučiće i muškarce, a tu je i relativno mali ugao zakretanja prednjih točkova (tzv. ajnšlag). Ima tu još faktora, kao što je međuosovinsko rastojanje. Ova problematika nije naročito važna za izbor automobila za početnike, ali treba je imati u vidu. Čisto da razbijemo iluziju kako se manji automobili uvek mnogo lakše parkiraju nego veći.

Takođe, neki ljudi imaju bolji osećaj za prostor, drugi lošiji. Pored percepcije prostora, tu je i motorika.

 

parkiranje 01.jpg

 

Zato je nekima mnogo lakše da procene gde je prednji branik, gde zadnji, gde će auto završiti kada se smota volan i krene u rikverc. Lakše im je i da usaglase rad nožnim komandama, okretanje volana i gledanje u retrovizor ili preko ramena. Neki to nikada ne nauče, nažalost... Ali neki ne žele da uče, obeshrabreni početnim neuspesima. Jednostavno, neki početnici uče brže, neki sporije. Zato i imamo mnogo različitih mišljenja oko toga koji auto je lakši za vožnji i parkiranje, a koji teži.

 

Zaboravite na opremu i lepotu
Ovo je greška, često i namerna, koju čine i najiskusniji vozači. Kupuju automobil star 15-20 godina, a na prvo mesto stavljaju njegov izgled i opremu. Dobro, auto je mnogima statusni simbol i preći će preko raznih mana i skupo platiti razne kvarove (koji čekaju u budućnosti) samo da bi vozili neki model sa imidžom koji njima odgovara. Savetujemo da za početak ostavite nerealne želje na stranu i da nađete auto u što boljem stanju za novac kojim raspolažete.

 

Čelične felne i ''debele'' gume
Svi mi volimo lepe alu felne i niskoprofilne gume. Ali kada ste početnik, ne znate još uvek da paralelno parkirate, pa sastružete felne o ivičnjak? Niste ni toliko iskusni u izbegavanju udarnih rupa i uopšte pravoremenom uočavanju istih. A tu su šahtovi - upali, izbočeni, pola-pola. Dakle, želite felne i gume manjih dimenzija kako bi bile jeftinije za zamenu ili popravku, a da pritom gume budu dovoljno ''debele''. Najbolje je držati se fabričkih dimenzija.

 

Automatski menjač - dobra ideja za početnika?
Ne - početnik bi trebalo da nauči da vozi auto sa manuelnim menjačem. A to ne znači samo da zna da ''brzine idu u H''. Dakle, nije baš pametno odmah nakon dobijanja vozačke dozvole sesti u automatika i zaboraviti na manuelni menjač. Ipak ne živimo u Americi, gde je automatik gotovo standard. Čak i ako je neko odlučio da do kraja vozačke karijere vozi samo automatike, može da se nađe u situaciji da bude prinuđen da vozi auto sa manuelnim menjačem.

 

Koji su polovni automobili najbolji za početnike?
Dajemo tri predloga.

 

1. Fiat Punto 1.2 (60 ili 80 KS)

 

punto.jpg

 

2. Peugeot 206 1.1 (60 KS) ili 1.4 (75 KS)

 

206.jpg

 

3. Renault Clio 1.2 (75 KS)

 

clio.jpg

 

Koji od ova tri je najbolji? Onaj koji nađete u najboljem stanju.

Takođe, to što smo naveli ove motore ne znači da su oni najpouzdaniji ili najštedljiviji. Izabrali smo ih na osnovu raznih faktora i kompromisa. Da li ima pouzdanijih i kvalitetnijih automobila od ove trojke? Naravno da ima. Ali generalno skuplji su u startu, popravke mogu da budu znatno skuplje, a i u slučaju oštećenja teže je doći do polovnih delova, koji su pritom takođe skuplji. Kod nekih su razlike veće izražene, kod drugih manje. Ali, za Fiat Punto, Peugeot 206 i Renault Clio svuda ima delova i to raznih proizvođača, odnosno u širokom cenovnom rangu; ima ih mnogo na auto-otpadima, pa ima i mnogo polovnih delova (uključujući motore i menjače).

 

Pošto ih već jako dugo ima veliki broj na našim ulicama, i majstori su dobro upoznati sa njima. Pritom relativno dobar majstor za njih može da se nađe širom Srbije, što baš ne može da se kaže za ''Japance'' ili ''Koreance'' iz ove klase. Zato njih nismo ni uzeli u obzir, iako važe za kvalitetna i pouzdana vozila. A šta je sa ''Nemcima''? VW Polo, Škoda Fabia, Seat Ibiza? Naravno. Dobar izbor, ali generalno drže višu cenu u odnosu na gore navedenu trojku. Konkretnije - za iste pare može da se nađe mlađi i očuvaniji Fiat, Peugeot ili Renault. Ali, stariji Volkswagen će duže trajati i manje se kvariti od mlađeg Fiata - povikaće mnogi.

I pritom bolje drži cenu i lakše se prodaje. To za cenu je generalno istina, ali opet sve zavisi od slučaja do slučaja. Što se tiče kvarljivosti, odnosno pouzdanosti - ko može da prorekne koji od automobila starih 15-20 godina će se više kvariti i hoće li to biti neke sitnice ili skupi kvarovi? A tu je i Opel Corsa, koja jeste iz Nemačke, ali više je u grupi sa ''Francuzima'' i ''Italijanom''. Dakle, Corsa dobija ''nezvanično'' četvto mesto.

Svaki od gore navedenih modela, uključujući i ''Nemce'', ima svoje mane i prednosti. Istina, nema tu neke dramatične razlike, a što se tiče pouzdanosti i cene, mnogo toga zavisi motora ispod haube. 

 

Zašto niste konkretno napisali koji je najbolji auto i sa kojim motorom?
Zato što ne postoji najbolji auto, naročito kada je u pitanju mašina stara 15-ak godina. Kao što smo već rekli - tražite auto u mehanički najboljem stanju. Nije važno ako ima ružnu boju, ako je malo izgreban, negde blago ulubljen, nema elektro-podesivo ovo ili ono, klimu i slično. To je auto na kojem treba da izbrusite svoje vozačke sposobnosti:

  1. da na njemu naučite kako se parkira (to nećete naučiti u auto-školi)
  2. da na njemu osetite kako se oštro koči u kritičnim situacijama
  3. da steknete prvo iskustvo na snegu i ledu
  4. da naučite da se pravilno penjete na ivičnjak (tu mnogi početnici dobro sprže lamelu)
  5. da bez prevelikog straha i treme savladate kružni tok, komplikovanu raskrsnicu, polukružno...
  6. da naučite kako izvući auto zaglavljen na nekom poljskom putu, livadi ili u šumarku...

I još mnogo toga. I ne brinite - na greškama se uči. Zato učite na malim greškama sa autom jeftinim za popravku da ne biste učili na velikim i skupim greškama i to ne samo u finansijskom smislu. Takođe, da shvatite kakav auto vam u budućnosti uopšte treba i kakav zaista želite. Bolje da na njemu izgrebete čelične felne ili ih iskrivite u nekoj udarnoj rupi, da izgrebete branik, razbijete far, naslonite vrata na stubić koji niste videli, steknete koordinaciju upravljanja komandama volan-gas-kočnica-kvačilo-menjač.

 

Zaključak
Ljudi vrlo često ne kupuju ono što im treba, nego ono što žele - a uglavnom žele da im auto bude statusni simbol. Ne činite tu grešku, bar u prvih godinu-dve dok ne steknete neko minimalno iskustvo i rutinu. Takođe, ne ograničavajte se strogo na određeni model ili marku. Naši predlozi su upravo to - samo predlozi. Ovde govorimo o automobilima starim petnaestak godina u proseku. Kako će se koji pokazati u ogromnoj meri zavisi od toga kako je koji primerak vožen i održavan. Kvarova će biti. Ne kupujete novo. Gledajte da je auto mehanički u što boljem stanju. Ogrebotine na laku, mala oštećenja na branicima i slično - nisu važni. Povedite nekoga iskusnijeg kad gledate auto, imajte na umu da ''nije zlato sve što sija'', ne tražite lepo i atraktivno nego ispravno i očuvano, provozajte auto ako postoji mogućnost i ne zalećite se na nisku cenu.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usustini cela prica se svela niste naucili kako treba i evo brdo nacina kako to da gajite i dalje, da sto lakse radite i dalje pogresno.

 

PS: Yugo ima manji krug zaokretanja za 5 do 10% u odnosu na predlozene aute tj kod Yuga iznosi 9.5m a kod ovih je izmedju 9.9 i 10.5m. Kad vec kudimo, mogli bi barem to raditi sa informacijama koje se ne mogu proveriti za minut na internetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam srećan što sam naučio da vozim na Yugu. Bez ikakvih pomagača, sistema, opreme, tu najbolje osetiš put. Održavanje sam "učio" na dve godine starijem od mene tristaću, opet bez brda opreme i još uvek učim. 

Najveća greška, po meni, je za prvi auto uzeti nešto brzo, nekog turbka, kako i autori kažu, mala kubikaža, mala snaga, jeftino...

Da sada detetu kupujem prvi auto išao bih na Pandu, Yuga, Una, Twinga...

Na žalost u toj ceni su već turbo dizeli, pa se svaki klinac u njima oseti kao ulični trkač!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam naučio da vozim na Opel Ascona 1.3, naravno bez serva, i na Lada Riva 2107 1500, koja mi je bila kao kamion posle Ascone. Al zato sam uvek bio u kondiciji, naučio sam da vozim po snegu i ledu auto sa zadnjim pogonom, da upalim karburatorski motor na -20C, a da ne "presisa", da se ne ubijem prilikom preticanja, zato što su oba automobila bila izrazito spora, mada za period od 1995-2000 su bila u proseku drugih vozila u Sankt Peterburgu u Rusiji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad da mi daju juga ne verujem da bih imao hrabrosti da ga vozim kao sto sam ga tada vozio :D  bez kocnica,bez lamele...neko vreme i bez rikverca... Taj auto ti pruzi gomilu iskustva i posle njega sam mogao da vozim..pa bilo sta :unworthy: hvala Bogu pa nikad ni ogrebotina ni meni ni kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi uveli zakon da svaki pocetnik mora prvih godinu dana da vozi juga pa tek posle bilo sta drugo, mnogo bi bio bolji saobracaj u Srbiji. Ovako svaki retard (ili jos vise retardica) sedne u ono sto su mama/tata/muz kupili i glumi zbunjenost za volanom. Pegla mi se vise od takvih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam "92 kada sam položio kupio od jednog bolesnog penzoša 1970. Škodu 110L,sa 55k km na satu.Moram da priznam da čudno kada polažeš na Jugu pa uskočiš u vozilo sa zadnjom vučom.
Puno dam naučio o majstorisanju,jer je auto bio ultra mator.Doduše jednostavna mehanika,ali sam alat uvek morao da imam pri ruci.
O učenju vozačkih veština devedesetih,kada se gorivo kupovalo na flašice,ne mogu baš da pričam,ali sam bar rutinu savladao,da steknem malko samopouzdanja...posle prešao na kadett e sa 90ks,pa na budženog juga,kevinog,puno grešio,ali tada nije bilo puno saobraćaja i nisam imao ni jedan udes...po sebi mogu da potvrdim da je gornji tekst potpuno smislen

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozi neki krosover sa tabletom na sredini, i naravno visi na fb preko mobilnog telefona dok vozi, i kucka se, objavljuje nešto, leluja po putu, pravi sranja.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi auto mi je bio službeni Cinquecento 0.7 sa Pegličinim motorom. :lol:

Ako se dobro sećam taj ili to ima 32ks. 

90kmh-top speed 

Mali, okretan, pregledan. Naučio da vozim,a i da po malo petljam oko auta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas su automobili u proseku mnogo jaci nego ranije. Za male pare se dolazi do polovnog turbaka od 150KS, ne tako retko u ruke stize nesto novo, namunjeno. Dobar deo mladih misli da su macke sa 9 zivota (kroz sta svi prodjemo), na to dodas stanje u saobracaju, stanje infrastrukture, vozacku (ne)kulturu... I u kombinaciji sa telefonima, ekranima i zivotom u svom virtuelnom svetu imamo vozace/pesake zombije po ulicama. Ponekad i ovde vidimo kako neki to ponosno dokumentuju fotkama. Slazem se sa ostalima da je neki manji, malolitrazni ali i koliko je to moguce bezbedan autic prava stvar za pocetnika. Podrazumevano, u prvo vreme sa pratnjom i mobilnim telefonom u gepeku :).

Kada ste vec nostalgicni, moje interesovanje je krenulo krajem 80-ih uz caleta i tadasnji porodicni 305 SR. Koliko se pojam snage promenio do danas - u tom trenutku to je bila najjaca varijanta, ostalo mi je urezanih: 1472 ccm, 75KS i bombasticnih 114Nm :lol: (kasnije facelift GTX 105KS). Gume za tu klasu danas smesnih 14'', 145 ili 155 sirine. Menjac 4 brzine, leva poluga brisaci i svetla, desna migavac i sirena (ka sebi), samo vozacki retrovizor. Nas je na mestu praznine na slici imao i ogroman dodatni filter vazduha u metalnom kucistu, jer se model radio i za trziste severne Afrike:

std_80_peugeot_305_sr.thumb.jpg.702396c6fbf86bb5d0811422f97de7b8.jpg 5c517f6e221e7_peugeot197930519791112.thumb.jpg.70db2b3dc97d69d06ffd9eeb3e5f7f76.jpg std_78_peugeot_305_gl.thumb.jpg.623add9ea6f699404d433e7e7066b5de.jpg 5c517f6b0f0d9_Peugeot_XR5_engine_1982_Peugeot_305_GR.thumb.jpg.23c31ab70cc8f3bcee21c0b6216f9952.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas su automobili veći,teži i sa više konja.
Staviš punta2 pored golfa 2 ...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam se rodio matori je imao Golfa Mk1 1,3 sa 60ks. Ludo burazeru! Standard!

Kad sam ja dobio dozvolu, imao je Punto, klot, 1.2 sa 60ks. Nista od opreme, ni servo. A i ne treba na 13".....

 

Slazem se za ovo sa postavljacem, mali benzinac da ne divlja, da nauci. Ono sto mene kao roditelja sad plasi je nebezbednost tih malih auta, pogotovo sto putevima divljaju mamini sinovi u "tvrdjavama na tockovima". Koliko puta citas u novinama o tome kako je na neke nesrecnike u manjem, starijem autu naleteo idiot u novom premium autu... njemu nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to se uči...Razmak da drži,da se ne zaleće,da Punto+SUV skoro pa sigurna smrt...A treba imati i malo poverenja u njih,pametni su oni...uglavnom ako im okolina ok ni oni ne divljaju

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, marko.jovanovic said:

Ček, postoji Cinquecento sa vazdušno hlađenim dvocilindrašom? 

Ipak je imao 'ladnjak. To je iz neke peglice BIS,ako se dobro sećam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalosno je sto ljudi poloze voznju i onda uce da voze. Mene su odvezli sa mojim autom po vozacku i kad sam je preuzeo ja sam dovezao kuci auto. Kakvo ucenje da se auto ne ugasi, da lakse krece iz mesta, da se manje salta lakse parkira itd... I to odmah u spusten auto sa alu felnama i niskoprofilnim gumama  :D Polagao kod jednog od omrzenijih instruktora iz razloga sto je imao juga i sto je trazio punu paznju tokom obuke. On nije ni na trenutak uzeo telefon ili novine u ruke kao mnogi instruktori, nego je konstantno davao savete sta je dobro sta je pogresno. Prvo sto je bilo kad sam seo u auto je bilo ajde, idemo u centar, nisam skoro ni vozio u predgradju...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj prvi čas golf 2 dizel naravno, pita me instruktor, jel znaš da voziš ili moramo sve od početka, reko znam da vozim od 12ste godine vozim auto u dvorište i napolje iz garaže a i imam A kategoriju aktivno vozim, e onda idemo do novog sada cc 45km mislim da sam više puta bio mokar kad mi šleper ide u susret.
Auto za početnika danas mora imati sve bezbedonosne uređaje, vazdušne jastuke abs minimalno. Drugo je vreme, druge opasnosti. Nikakvi jugo i ostale limarijski noseće šasije, samo prostorna konstrukcija (mislim da se tako nekako zove).
Motor do 75ks prve dve godine. Koji god i ovako mame i tate plaćaju ;)

Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćale tad imao reno 4 sa menjačem kišobran style..Ja se mlatio u auto školi 40 časova.Vozio na obuci golfa 2 dizela..Posle obuke se vratim na reno skroz druga priča.Sve mi delovalo smešno..

Kasnije kadet suza 1,3 prvi ozbiljniji auto za voznju..Mogao je da razvije 140 kmh na auto putu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako ima svoje shvatanje, ja znam da fiziku niko nije pobedio pa ni elektronika. Pomagala u vozilu su upravo to, samo pomagala, a nisu sigurno resenje za srecu i fiziku. Minimalno je da kad neko nema pojma da vozi da mu neko iskusan to i docara i pomogne da prevazidje ako vec nije iskoristio priliku da nauci sto je platio. Voznja nekog malog auta u sudaru protiv velikog ne igra ulogu jel Yugo ili Punto, posto nikakve razlike izmedju toga da li ste puno ili malo mrtvi. Biti spsoban izbeci nesrecu i znati mogucnosti svog auta je po mom misljenju puno sigurnije resenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zašto u auto školama ne uče kako da naglo ukočiš, kako da izbegneš prepreku, kako da pretekneš... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...