neshaoct 9592 Posted January 19, 2018 Nacionalna Klasa test: Renault Captur TCe 120 Renault je sa Captur-om pogodio ''žicu'' kupaca, pa je ovaj model veoma brzo postao jedan od najprodavanijih u segmentu. Popularnost se vidi i na našim ulicama, tako da nikada niste daleko od nekog Captur-a koji prolazi pored vas. U našoj test turi van grada, baš kada smo stali na kraj određene destinacije, iza nas je stao drugi Captur identične boje, ali prethodne generacije. Još jedno podsećanje da je Renault izbacio blago restilizovani Captur. Temu blage restilizacije često pominjemo u poslednje vreme. Stvar je jasna, jer svi mogući proizvođači na ovaj način žele da svoje modele učine svežim i novim. Prva i za sa sada jedina Captur generacija se tržištu pojavila 2014. godine, a od tada Captur ostvaruje značajan udeo u ukupnoj prodaji Renault modela. Tokom prošle godine, Captur je bio jedan od najprodavaniji modela u segmentu, sa preko 200 hiljada prodatih primeraka u Evropi. Želje kupaca koje su u ''mini SUV-MPV'' smeru su sada samo još jače, tako da restilizovani Captur može samo još pojačati svoje prisustvo na putevima i parking mestima. Sasvim očekivano, promene koje donosi Captur kao model za 2017. godinu nisu velike. One se odnose se na relativno male korekcije po pitanju dizajna i funkcionalnosti određenih elemenata. Jedan od većih noviteta je uvođenje luksuznog “Initale Paris” paketa opreme koji ranije nije postajao na ovom modelu. Ponuda motora i menjača je ostala ista, pa su dCi 90 i 110, odnosno TCe 90 i TCe 120 i dalje prisutni. Kao u našem prvom testu modela Captur, ispod haube se nalazio najjači motor, dakle TCe 120 ali ovoga puta sa manuelnim menjačem. Originalni dizajn se tokom godina pokazao veoma uspešnim, jer ovaj automobil i dalje izgleda aktuelno i dovoljno moderno. Zahvaljujući tome, Renault nije imao potrebe da pravi neke veće korekcije kako bi ''zategao'' Captur lice. Najveća promena po pitanju oblika se može videti na prednjem braniku. Ubačena su LED dnevna svetla u novom ''C'' obliku koji je sada postao Renault potpis za celu gamu. Pored dnevnih, Captur sada ima opciju ''full LED'' svetala, što je detalj koji nije dostupan baš na svim konkurentskim modelima. Kako su ova svetla jedan od značajnih unapređenja kod nove generacije automobila, ova mogućnost koju sada Captur ima je veoma značajna. Spoljašnji oblik farova je isti, ali su promene napravljene u unutrašnjoj konstrukciji za potrebe implementacije LED tehnologije. Prednja maska i gril celog branika su nešto drugačiji, a tu je i jedna hrom linija više. Uz naglašeniji donji štitnik na braniku, kompletan spisak promena je skroman, ali radi posao. Novi Captur izgleda lepše u ovoj varijanti prednjeg branika sa pratećim detaljima. Pomenuto pojačanje donjeg ''štitnika'' je prisutno i na zadnjem braniku, ali to ne pravi neku razliku u izgledu. Veću razliku prave novi zadnji farovi. Oni imaju isti oblik spolja i iznutra, ali sa par detalja izgledaju drugačije i dosta modernije. Ovo se prvenstveno odnosi na pozicije, koje preslikavaju ''C'' oblik prednjih dnevnih svetala. Suptilan i elegantan detalj, koji uspešno poboljšava utisak, a nije koštao mnogo u izvedbi. Sa bočne strane, nema nikakvih promena koje možemo da primetimo. Naravno, podrazumeva se da su i dimenzije iste kao i ranije (dužina 4122 mm, širina 1778 mm i 1566 mm visina). Kada se Captur prvi put pojavio u salonima širom Evrope, centralna konzola je izgledala dosta drugačije u odnosu na modele koji su se prodavali par godina kasnije. Posve bazični ekran i kontrole klima uređaja (koji su već počeli da se viđaju u Dacia programu) su zamenjeni modernijim R-Link sistemom i drugačijim rasporedom tastera za klima uređaj. To smo mogli da vidimo kada smo vozili smo pre dve godine vozili Captur sa dCi 110 motorom. Ovaj izgled nije promenjen sa restilizacijom, tako da stvarno novi enterijer koji se već nalazi u Meganu, Talismanu i Scenicu treba očekivati tek prilikom predstavljanja sledeće generacije ovog modela. No, postojeće rešenje je u nekim aspektima daleko praktičnije, posebno kada se govori o kontroli klima uređaja koje su lako dostupne, što nije slučaj na novoj generaciji enterijera gde je za kontrolu klima uređaja potrebno nekoliko, vrlo preciznih, dodira centralnog displeja. U stvari, možda bi najbolja kombinacija bila nova instrument tabla i aktuelna centralna konzola. Nama je uvek nekako prijatnije kada sve komande vezane za klimu imamo direktno, a ne preko ekrana osetljivog na dodir. Na ovaj način bi se dobio usklađeniji izgled u odnosu na ostale nove Renault modele po pitanju instrument table, uz fukcionalnost dobrog starog prekidač sistema. Još jedan element koji je bio karakterističan od starta su presvlake sedišta. One se mogu lako skinuti, što omogućava mnogo lakše održavanje i svežiji izgled (u svakom smislu). Pored toga, tu je opcija personalizacije promenom presvlaka ali i nekih drugih stvari. Novi Captur donosi tri nove boje karoserije (Atacama Orange i Ocean Blue, dok Améthyste Black ide samo uz Initiale Paris paket opreme), uz novu ''Platine Gray'' boju krova. Što se enterijera tiče, tu je ukupno šest novih kombinacija (Ivory, Ocean Blue, Caramel, Red, Satin Chrome i Patina Chrome). Ovo se opet može kombinovati sa određenim elementima u pet dodatnih boja (Ivory, Ocean Blue, Cappuccino, Red i Atacama Orange) kao na primer na donjem delu vrata, točkovima i tako dalje. Kombinatorika omogućava pravljenje preko 30 varijacija, što kupcima omogućava da naprave ''baš svoj'' Captur. Naš model na testu je bio u više ''klasičnoj'' Captur kombinaciji, dakle narandžasta spoljašnjost sa crnim krovom i crni/slonovača detalji u kabini. Paket opreme je Intense, a on iako nije prvi vrhu liste opcija nudi sasvim dobar kvalitet enterijera. Mekih elemenata ima tačno na mestima gde treba, a sve deluje robusno sklopljeno. Ne možemo garantovati, ali deluje da su napravljena određena unapređenja na proizvodnoj liniji u Valjadolidu gde se sklapa novi Captur. Između stvari koje su ostale iste, malo je promenjen izgled upravljača. Pozicije i funkcionalnost tastera na njemu (i polugica iza njega) nisu menjane jer nije bilo neophodno. Drugačiji je oblik donjeg dela koji je malo ''poravnat'' u sportskom stilu, a sam obruč je puniji i bolje leži u ruci. Mala, ali efikasna promena za vozača. Kada su u pitanju sedišta, tu nema promena. Prednja su zadovoljavajuće udobna, a i putnici na zadnjoj klupi imaju dovoljno mesta, ukoliko se klizna zadnja klupa pomeri u najdalji položaj (hod zadnje klupe je 160mm). Tada pozadi ima dovoljno mesta čak i ako su pozadi odrasle muške osoba (maksimalni prostor za kolena je 215mm). Vozačko sedište ima hod od 70mm po visini, dok se upravljač može pomerati 50mm po dubini i 60mm po visini što obećava da se za volanom Caputra može udobno smestiti većina vozača. Kao i ranije, i novi Captur nudi dosta mesta kao pravo porodično vozilo. Tu je velika prednja fioka zapremine čak 11l što će značajno olakšati odlaganje brojnih sitnica. Ispod oslonca za ruku vozača nalazi se ladica zapremine 1,6l, dok se u prednjim vratima mogu odložiti flaše zapremine do 1.5l. Prtljažnik ima zapreminu od 377l pa do 455l ukoliko se klizna zadnja sedišta pomere u prednji položaj. Sklapanjem zadnjih sedišta na raspolaganju ostaje 1235l prtljažnog prostora. Klizna zadnja sedišta umnogome povećavaju praktičnost tako da i pored relativno kratke karoserije i dalje na raspolaganju imate dovoljno mesta i za putnike i za prtljag. Preglednost nije baš jača strana, pa se usled dosta velikih C stubova u mrtvom uglu može svašta sakriti. Ovoga su bili svesni i inženjeri, pa je novi Captur sada dobio i sistem za detakciju vozila u ''mrtvom uglu''. Sistem funkcioniše bez problema, a uz parking senzore i zadnju kameru, svi problemi sa preglednošću su sada rešeni. Ono što izgleda još uvek nije rešeno je ''pobunjeničko'' ponašanja infotaiment sistema. Tokom našim prvih Captur testova primetili smo probleme u radu R-Link softvera koji se karakterišu čudnim bagovima i odbijanjem poslušnosti. Novi Captur još uvek nije dobio adekvatnu softversku ''zakrpu'', pa smo slične probleme primetili i sada. Interesantno, većina tih situacija se dešava negde ''oko bluetooth'' konekcije. Kako koristimo dobro poznate Andorid telefone (LG G3, G5, Galaxy S7) i sa njima nemamo problema sa drugim sistemima, primećene situacije idu na račun R-Link sistema. Na primer, softver u nekim situacijama odbija da prekine vezu (razgovor) i nakon toga nije moguće pustiti bilo kakvu muziku, radio i slično. Brisanje telefona sa spiska konektovanih, gašenje bluetooth konekcije i slične stvari nisu pomogle pa je samo ''factory reset'' rešio stvar. Tada se sve mora ponovo podešavati, što je malo zamarajuće. Opet u sličnoj situaciji, muzika je nastavila posle razgovora ali je ekran postao imun na bilo kakvo ''bockanje'' i jednostavno nije reagovao na komande. Samo komande ispod volana su radile, pa je opet morao da usledi reset sistema. Baš čudno da R-Link ima toliko problema, jer za današnje vreme to nikako nije komplikovan softver, ali će valjda u nekom momentu i to doći na red za doradu kod Reno softverskih inženjera. Ponuda motora nije menjana pa je izbor i dalje isti - dva dizelaša (dCi 90 i 110) i dva benzinca (TCe 90 i 120). Situacija oko automatskog EDC menjača je takođe ista, pa se on može poručiti u kombinaciji sa TCe 120 ili dCi 90 motorima. TCe 120 je bio ispod haube modela koji smo ovoga puta imali na testu, ali je ovoga puta bio uparen sa ručnim 6-brzinskim menjačem. Isto kao i kod dizel varijante, 6-brzinski menjač u kombinaciji sa TCe 120 motorom daje dosta drugačiji karakter koji je imao prvi Captur sa ovom motorom i EDC menjačem. Snaga od 120 KS i obrtni moment od 205 Nm su zaslužni sa prilično hitre performanse koje ima lagani Captur. Vožnja po magistralnim putevima je zahvaljujući tome veoma prijatna, pa se komotno i brzo može preticati i kada pedala gasa nije ''do itisona''. Elastičnost koju ima ova kombinacija motora i menjača je jako dobra. Kontrola proklizavanja je veoma agresivna, a ne može isključiti, što uz kombinaciju zimskih guma i hladnog vremena prouzrokuje dosta lošije rezultate tokom merenja. Deklaracija kaže da je ubrzanje do 100 km/h 9.9 sekundi, dok smo mi izmerili 11.9. Ipak, nemamo sumnje da Captur sa TCe120 motorom ima realno vreme ''u 10'' sekundi, ali u letnjim uslovima i prikladnim gumama. No, bez obzira na ovo, ovakav Captur ima više nego dovoljne performanse za sve svoje kupce. Kada su kupci i njihovi ukusi u pitanju, Renault ja na Captur oslanjanju napravio neke korekcije. Prvi modeli koje smo testirali imali su malo skakutav zadnji deo, uz nešto manji nivo udobnosti koji se očekivao. Sada je to korigovano pa je novi Captur primetno mekši pozadi. Sistem oslanjanja nije promenjen, što znači MacPherson napred i Clio karavan torziona osovina, ali je sve to podešeno drugačije, odnosno sa idejom veće udobnosti. To je postignuto, ali se sa druge strane izgubilo još malo po pitanju prianjanja u uslovima malo agresivnije vožnje. Kako se ovakav stil vožnje ne očekuje od Captur kupaca, ne bi trebalo da bude problema. Ono što sve uvek zanima pored performansi je potrošnja goriva. TCe 120 motor nudi pomenute performanse uz pristojnu potrošnju goriva. Ona nije baš niska, ali je pristojna, kao što smo rekli. Prosek testa tokom 878 kilometara je bio 6,8 litara. Ovaj rezultat je napravljen sa polovičnim udelom gradske vožnje i vožnje na magistrali, dok je procenat autoputa bio mali, samo zarad potrebe testa. U gradu, ono što treba očekivati (u zimskim gužva uslovima) je oko 8 litara, dok se na magistrali to može spustiti i ispod 5 litara. Za potrošnju ispod pet litara, potrebno je veoma pažljivo voziti briznom od 80-90 km/h kada se motor nalazi na optimalnim obrtajima (1600-1900 u šestoj brzini). Autoput brzine su na oko 3000 obrtaja i tada je potrošnja opet tu negde na gradskom nivou. Ono što nas je prijatno iznenadilo je nizak nivo buke pri ovim brzinama. Izmerili smo samo 65dB, što je za ovu kategoriju automobila veoma dobar rezultat koji se u praksi ''čuje''. Čak ni vetar oko velikih retrovizora ne pravi neku neprijatnu buku, pa se može konstatovati da je ''aero odeljenje'' uradilo solidan posao. Novi Captur veoma efikasno demonstrira šta znači ''poznavati svoje kupce''. Renault je uradio tačno one modifikacije koje su namenjene Captur kupcima, dok su neke druge manje bitne stvari zanemarene. Mane koje smo primetili, a odnose se prvenstveno na „rukovanje u krivinama“, nije baš relevantna stvar za vozače koji gledaju u pravcu ove kategorije automobila. Jedino što bi njima moglo realno da zasmeta je ponekad ćudljivo ponašanje infotaiment sistema. Što se tiče cena, one su nešto malo veće nego u vreme kada smo testirali prethodne Captur verzije, ali su novi paketi opreme bogatiji i kupac dobije više. Uvođenje LED svetala, detekcije mrtvog ugla i još nekih detalja su veoma pozitivni i kompletiraju Captur paket. Intens oprema već podrazumeva kompletna LED svetla, automatski klima uređaj, 17'' točkove, infotaimnet sistem sa navigacijom, ključ karticu i tako dalje. Dakle, već Intens paket je lepo opremljen i nešto preko toga nije neophodno. Testirani Captur sa TCe 120 motorom u ovom paketu ima cenu od 16.890 evra. Za kompletne parking senzore, rikver kameru i nadzor mrtvog ugla treba doplatiti još 500 evra i to je ono što je veoma korisno, a mora se doplatiti. Sve ostalo je stvar ličnog izbora i personalizacija, a novi Captur tu nudi mnoštvo varijanti. Ukoliko želite maksimalno opremljeni i luksuzni Captur, tu je Initale Paris oprema koja zajedno sa TCe120 motorom košta 20390 evra, a tu je sve na spisku. Od kožnih sedišta, preko BOSE ozvučenja i LED rasvete u kabini pa do TOMTOM navigacije. Tada je Captur opet konkurentan po pitanju cene, a nudi stvarno mnogo toga. Ovaj veoma dobar odnos cene i onoga što se nudi će sigurno omogućiti da na ulicama i budućnosti vidimo još više Captur-a. preuzeto sa - nacionalnaklasa.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 16, 2018 Automotovision.hr video: Test Renault Captur Intens Energy TCe 120 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 22, 2018 CarWOW video: Test 2018. Renault Captur Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 25, 2018 AutoMarket.hr video: Test Renault Captur Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 2, 2018 MotoringAustralia video: Test 2018. Renault Captur Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 1, 2018 Novi Renault Captur tokom sledeće godine Na početku podsećanje da je proizvodnja aktuelnog Renault Captura u fabrici u Valjadolidu startovala u martu 2013. godine, kao i to da je prošle godine predstavljena i njegova blago restilizovana verzija. Ipak, bez obzira na doterivanje, a imajući u vidu izuzetno jaku konkurenciju u segmentu gradskih crossovera, Renault će tokom sledeće godine predstaviti potpuno novu generaciju Captura (verovatno na sajmu automobila u Frankfurtu). Sem izmenjenog izgleda (delimično inspirisan i Symbioz konceptom sa poslednjeg sajma u Frankfurtu), Captur II će dobiti i moderniji enterijer, sa infotainment sistemom najnovije genercije. Takođe, moguće je da će u ponudi biti i digitalna instrument tabla, ali i Nivo 2 polu-autonomne vožnje. Vozilo će se bazirati na Renault-Nissan CMF-B platformi, uz nešto duže međuosovinsko rastojanje i više mesta za putnike pozadi. Od motora se između ostalog pominju novi 1.0 litarski trocilindrični TCe benzinac (u stvari derivat novog 1.3 litarskog TCe motora), kao i 1.5 litarski dCi dizelaš (u verzijama sa 85KS i 115KS). Renault bi takođe mogao da ponudi i hibridnu verziju novog Captura, ali o tome još nema konkretnijh informacija. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 30, 2018 Carbuyer video: Test Renault Captur Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 16, 2018 Snimljen Renault Captur Coupe Francuski mediji su obajvili špijunske slike maskiranog test vozila za koje se pretpostavlja da je budući Renault Captur Coupe. Captur Coupe se u prodaji očekuje tokom 2020. godine, pri čemu francuski mediji procenjuju da će na njihovom tržištu koštati od oko 20.000 evra. Automobil će biti napravljen na CMF-B platformi, a dužinom od oko 430 cm će se u gami francuske marke smestiti između standardnog Captura i Kadjara. U gami će se naći benzinski motori sa rasponom snage od 95KS do 200KS (ovaj potonji za sportsku RS verzuju), kao i dizelaši od 90KS do 130KS. Takođe, u ponudi će biti i mild hybrid verzija sa 1.6 dCi dizel motorom sa 110KS. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 10, 2018 Novi Renault Captur za 2019. Šminkerski crossover na bazi Clija, predstavljen 2013. godine, tokom 2019. dobija drugu generaciju. U skladu sa trendovima, biće produžen sa 412 na 420 cm i proširen sa 178 na 181 cm. Većinu onoga što ćemo u njemu videti 2019 godine., na jesen ćemo upoznati u novom Cliju. Naravno, Captur II dobija novo porodično lice, kakvo već imaju Espace, Talisman i Megane. Najvažniji u ponudi motora biće provereni turbo dizelaš 1.5 dCi, koji je temeljito usavršen pri ugradnji u Mercedes-Benz A klase. Nudiće se sa 95 i 116KS. U turbo benzinskoj paleti, uz 3-cilindarski TCe 90, biće i novi 1.3, razvijen u saradnji s Daimlerom, koji je već zaživeo u aktualnom Capturu. O novom će se sigurno još čuti... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 19, 2018 CarWOW video: Renault Captur vs Kia Stonic vs Seat Arona Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 27, 2018 Novi Renault Captur i sa plug-in hybrid verzijom Na početku podsećanje da je proizvodnja aktuelnog Renault Captura u fabrici u Valjadolidu startovala u martu 2013. godine, kao i to da je prošle godine predstavljena i njegova blago restilizovana verzija. Ipak, bez obzira na doterivanje, a imajući u vidu izuzetno jaku konkurenciju u segmentu gradskih crossovera (gde se sada ubacio i Volkswagen T-Cross), Renault će tokom sledeće godine predstaviti potpuno novu generaciju Captura (verovatno u septembru, na sajmu automobila u Frankfurtu). Osim izmenjenog izgleda (ovde se Renault opredelio za evoluciju a ne revoluciju), Captur II će dobiti i moderniji enterijer, sa infotainment sistemom najnovije generacije i sistemima pomoći vozaču. Takođe, moguće je da će u ponudi biti i digitalna instrument tabla, ali i ProPilot sistem polu-autonomne vožnje poznat iz Nissana Qashqai. Vozilo će se bazirati na Renault-Nissan CMF-B platformi, uz nešto duže međuosovinsko rastojanje i više mesta za putnike pozadi nego kod sadašnje generacije. Novi Captur bi trebalo da bude dugačak oko 420 cm i širok 181 cm. Od motora se između ostalog pominju trocilindrični TCe benzinac sa 90KS, pa 1.3 litarski četvorocilindrični benzinac koji je nedavno dobio Kadjar, kao i 1.5 litarski dCi dizelaš. Renault će takođe ponuditi i plug-in hybrid verziju novog Captura (tokom 2020. godine), i to sa kombinacijom 1.6 litarskog atmosferskog benzinca, elektromotora i baterija od 9.8 kWh. Ova verzija će moći da se kreće i samo na elektropogon, kada će moći da pređe do 48 km. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 1, 2018 Vrele Gume test: Renault Captur 1.3 TCe/150 EDC Nakon Renaulta Scenic, Megana i izvesnog Mercedesa Classe A, red je na Capturu da usvoji novi 1.3 TCe, ovoga puta u verziji od 150 KS. Sportski mini SUV ili običan ''naduvenko'', proverili smo tokom sedmodnevnog druženja. Iako Renault Captur, kao i Citroen C3 Aircross, Peugeot 2008, Seat Arona, VW T-Rock, Ford Ecosport..., pripadaju gradskim SUV, njihova upotreba nije ograničena samo na urbanu sredinu. Naprotiv, zahvaljujući solidnom unutrašnjem prostoru, dobroj voznoj dinamici i pristupačnoj ceni, znaju da privuku kupce i iz superiornijeg segmenta, tipa Megan i Scenic. Verovatno zbog toga, proizvođači su odlučili da ih ponude sa relativno perfomantnim agregatima, sposobnim za duža putovanja. Primera radi, Peugeot 208 i Citroen C3, koji su poslužili kao baza za 2008 i C3 Aircros, zadovoljavaju se sa maksimalno 110 KS, dok poslednji dvojac poseduje agregate od 130 KS. Slično je i sa Capturom, njegov manji brat Clio ima maksimalno 120 KS, dok novi 1.3 TCe razvija čitavih 150 KS. A 208 GTi i Clio RS kažete? Ne, nisam ih zaboravio, ali radi se o sportskim izdanjima, čije je proizvodnja zaustavljena već više meseci, a sve zbog novih EURO 6.2 normi, koje ne mogu da prođu. Podrazumeva se da porast snage za sobom povlači i višu cenu, u Francuskoj 1.3 TCe/150 skuplji je od 1.2 TCe/120 za 1.200 evra. Ovaj poslednji biće veoma brzo ukinut, s tim da je 1.3 TCe ponuđen i u ''light'' verziji od 115 KS. Novi motor inagurisao je i novi završni nivo S-Edition, uz koji ide satelitska navigacija sa vokalnom komandom, prelepa sedišta u kombinaciji alkantara/vestačka koža, Pack Techno (kamera za vožnju unazad, poluautomatsko parkiranje, senzori napred i pozadi...), plus specifična prezentacija enterijera sa detaljima od plavog konca (na ručnoj kočnici, naslonu za laktove, upravljaču....). Prvi kontakt sa ovim Capturom je pozitivan. Uprkos značajnom porastu snage, računajući i obrtni moment (250 Nm umesto 205 Nm kod 1.2 TCe/120) nije mnogo izgubio od ''nežnosti'', toliko važne u gradskoj vožnji. Mislim naravno na tečnu vožnju, bez cimanja i efektu poznatom pod imenon a-cup. Ovo pod uslovom da se po paljenju zelenog svetla na semaforu ne startuje kao na trkama, kada automatski EDC menjač zna biti grub. Radi se o poznatoj menjačkoj kutiji sa duplom spojnicom i šest prenosa, skupljoj za 1.250 evra od ručnog menjača. Što da ne, ukoliko ne možete da zamislite vožnju bez automatike, ručni menjač, kakav sam nedavno imao u Meganu 1.3 TCe/140, štedi gorivo i bolje ''sarađuje'' sa motorom. Jer osim što mu nedostaje još barem jedna brzina, posebno prilikom vožnje na auto putu (motor se vrti na oko 3.000 omin), nalazim da je automatski menjač grupacije PSA, sa osam prenosa, ''prefinjeniji''. Osim toga, kod Captura nema ručica pored upravljača, sa kojima se u svakom trenutku može korigovati automatika. Za tako nešto mora se prebaciti u manulni mod, povlačenjem ručice ulevo, ka vozaču. Po isključenju sistem Stop&Start ga pokrene bez ikavih vibracija, sa tim da bi mogao biti brži. Od trenutka kada se ručica menjača iz neutralne pozicije prebaci u mod Drive, pa dok se ne ''probudi'' motor i pokrene vozilo, zna da prođe i do dve sekunde. Mnogo, sirene nestrpljivih vozača pozadi začas se probude!!! Jednom aktiviran, ovaj motor obezbeđuje Capturu veoma dobre perfomanse (ubrzanje do 100 km/h za 9.2 sec, maksimalna brzina 215 km/h), te iako se to ne vidi na prvi pogled i te kako zna da iznenadi ''protivnike''. To nikako ne znači da se radi o pravom sportisti, ubrzanja su previše linearna, dok je prilikom maksimalnog ubrzanja prednji trap na muci je da podnese 250 Nm obrtnog momenta. Naime, na upravljaču se oseća da gubi kontakt sa podlogom, tako da na kraju Capturu daleko više odgovara umerena od dinamične vožnje. U svakom slučaju ponašanje na putu je sigurno, iako mi i dalje nije jasno zašto jedan savremeni gradski SUV, od 150 KS, na zadnjim točovima ima doboše umesto diskova!? Umerenom vožnjom i potrošnja će postati ekonomična, na otvorenom putu ovaj Captur troši 6-6.5 litara. Na auto putu smo izmerili 7.2 litre, dok po gradu lako popije i desetak litara. Na tržištu već pola decenije, Captur je prošle godine restilizovan, uz izvesna poboljašanja eneterijera. Usled godina i sve brojnije konkurencije njegova prodaja je padu, tako da se ovakvim zahvatima želi očuvati solidan nivo prodaje, sve dok 2020. godine ne bude zamenjen potpuno novim. Dakle izmenjena je prednja maska, zajedno sa odbojnikom, dok velika LED dnevna svetla okružuju farove za maglu, a ne kao kod ostalih modela kuće samu svetlosnu grupu. Pored prednje lako je redizajnirana i zadnja, uz nekoliko novih boja karoserije i bogatiju opremu. U unutrašnjosti, Captur dokazuje da može da posluži kao omanji porodični automobil. Na zadnjoj klupi dve odrasle osobe osećaju se komotno, pod uslovom da je maksimalno odgurnuta unazad (na klizačima, sa amplitudom pomeranja od 16 cm) Prostora ima dovoljno za kolena i glave, još da Renault nije ''zaboravio'' da na plafon postavi rukohvate, putnicima bi sigurno bilo prijatnije u krivinama. Podsećanja radi, međuosovinsko rastojanje veće je za 17 mm nego li kod Clia, na čijoj je platformi postavljen. Prtljažnik nije značajnije žrtvovan, njegova zapremina varira između 377 i 455 litara. Poseduje duplo dno, odnosno policu sa dva nivoa, kako bi se obaranjem naslona dobila ravna površina od 1.235 litara. Opet mali lapsus proizvođača, za dizalicu i ručku za šlepovanje nije pronadeno nikakvo mesto, te u nekvoj crnoj navlaci ostaju vidljivi u dnu prtljažnika. Pažnja je poklonjena i organizaciji unutrašnjeg prostora, gde pre svega mislim na ogromnu fioku ispred suvozača (nazvana Easy Life), zapremine 11 dm3. Osim što je atraktivna, u nju staje znatno više stvari nego li u klasičan pregradak za rukavice. Pozicija za upravljačem je kao i kod ostalih SUV blago uzvišena (+10 cm u poređenju sa Cliom), što omogučuje dobru preglednost ka napred, ne i unazad! Sam dizajn enterijera i instrument tabla opet su naveliko inspirisani Cliom, nažalost, numeričko analogni instrumenti nisu više aktuelni. U rukama, vozač ima retko ''mesnat'' kožni upravljač, kome je i prečnik za dva broja veći nego kod jednog Peugeota 2008. Od prošle godine podignut je i nivo završne obrade, kao i upotrebljene plastike. Sada je manje zrnasta, prijatnija na dodir i oko. Za žaljenje je ipak što ekran nije zamenjen još većim i modernijim, kao kod recimo Megan i Scenica, odnosno da restilizacijom nije dotaknuta komandna i instrument tabla. Sa druge strane, oprema kod voženog S-Edition je vrhunska, pored već navedene spomenimo i sistem za nadzor mrtvog ugla, dodatno zatamljena zadnja stakla, aluminijumske papučice, brojne hromirane elementi na karoseriji, specifične naplatke od 17 cola, LED spotovi u kabini, Hi-Fi sistem Bose... Na kraju bi trebalo da vam saopštim i cenu. Računajte na oko 1.000 evra više od 1.2 TCe/120 S-Edition EDC, koji u Srbiji košta 20.190 evra. Trošak koji možete izbeći izborom slabijeg 1.3 TCe od 115 KS. Iskreno govoreći, verujem da ovaj u potpunosti zadovoljava familijarnu upotrebu Captura, te iako verzija od 150 KS omogučuje osetno bolje perfomanse, ne vidim veće svrhe za njenim izborom... Tekst i slike: Perica Rajković preuzeto sa - vrelegume.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 12, 2018 AutoMarket.hr video: Test Renault Captur Paris Initiale Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 8, 2019 AutoservisEmisija video: Test Renault Captur 1.5 dCi Initiale Paris Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 27, 2019 Novi Renault Captur još tokom ove godine Proizvodnja aktuelne, prve generacije Renault Captura je u fabrici u Valjadolidu startovala marta 2013. godine, dok je 2017. godine predstavljena i njegova blago restilizovana verzija. Ipak, bez obzira na doterivanje, a imajući u vidu izuzetno jaku konkurenciju u segmentu gradskih crossovera (gde se sada ubacio i Volkswagen T-Cross, a stiže i Škoda Kamiq), Renault će kasnije ove godine predstaviti potpuno novu generaciju Captura (verovatno u septembru, na sajmu automobila u Frankfurtu). Osim izmenjenog izgleda (ovde se Renault opredelio za evoluciju, a ne revoluciju), Captur II će dobiti i moderniji enterijer, sa infotainment sistemom najnovije generacije i sistemima pomoći vozaču. Takođe, moguće je da će u ponudi biti i digitalna instrument tabla, a možda i ''ProPilot'' sistem polu-autonomne vožnje poznat iz Nissana Qashqai. Vozilo će se bazirati na Renault-Nissan CMF-B platformi, uz nešto duže međuosovinsko rastojanje i više mesta za putnike pozadi nego kod sadašnje generacije. Novi Captur bi trebalo da bude dugačak oko 420 cm i širok 181 cm. Od motora se između ostalog pominju 1.3 litarski turbo četvorocilindrični benzinac koji je nedavno dobio Kadjar, kao i 1.5 litarski dCi dizelaš. Renault će po nekim ranijim najavama takođe ponuditi i plug-in hybrid verziju novog Captura (tokom 2020. godine), i to sa kombinacijom 1.6 litarskog atmosferskog benzinca, elektromotora i baterija od 9.8 kWh. Ova verzija će moći da se kreće i samo na elektropogon, kada će moći da pređe do 48 km. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 8, 2019 Renault Captur S Edition Renault malo je osvežio krosover Captur koji će dobiti naslednika sledeće godine. Renault je izbacio dodatni srednji paket opreme u okviru prošlogodišnje ''S Edition'' serije koji donosi nekoliko stilskih izmena enterijera i eksterijera. Na karoseriji Captura S Edition naglasak je na detaljima na dnu vrata te prednjem i zadnjem delu vozila u gunmetal sivoj boji. Captur S Edition je dobio i ekskluzivne 17-inčne alu felne, dok je znatno više promena vidljivo u kabini. Tapacirung je od alkantare, a sedišta su naglašena crvenim šavom. I 7-inčni multimedijalni sistem je dobio crvene detalje, dok su ubačene i aluminijumske pedale. Standardna oprema uključuje elektro-podesive retrovizore sa grejačima, automatsku kočnicu u slučaju nesreće, automatsku klimu i zadnje parking senzore. Captur S Edition dolazi sa tri pogonske jedinice, od kojih je jedna dizel varijanta 1.5-litarski turbo dCi sa 90 KS uparen sa petostepenim manuelnim i petostepenim automatikom. Benzinske verzije su 1.3-litarski TCe sa 130 i takođe 1.3-litarski TCe sa 150 KS upareni sa šestostepenim manuelcem i automatikom. Cene se kreću od 22.360 evra za slabiji TCe, preko 22.540 za dizel do 24.570 evra za snažniji benzinac. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 12, 2019 Pit-Stop video: Test Renault Captur 1.3 Turbo Kako radi novi 1.3 turbo benzinac uparen sa menjačem koji ima duplo kvačilo, u ''facelifting'' modelu prve generacije Captura? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 28, 2019 Da li će ovako izgledati novi Renault Captur? Renault sprema posebnu premijeru treće generacije gradskog krosovera Captur. Dok Renault pažljivo krije detalje izgleda nove verzije svog pristupačnog SUV-a, na internetu su pojavili novi renderi njegovog mogućeg izgleda. Po njima, Captur će zadržati osnovne karakteristike brenda i pozajmiće elemente novih modela Renaultove porodice. Dobio je novu trapezoidnu prednju masku, te prednje farove i zadnja štop svetla po uzoru na nedavno predstavljeni kupe-SUV Arkana. Očekuje se da će Captur dobiti nove 1.3-litarski turbo-benzinski i 1.5-litarski turbo-dizel agregate. Novi benzinski motor će zameniti dosadašnji 1.2-litarsku četvorocilindarsku jedinicu, a razvija 150 KS pr 5.250 obrtaja i 250 Nm pri 1.600 o/min. To je 30 KS i 60 Nm više nego kod motora koji će zameniti. Prema fabričkim podacima novi motor prosečno troši 5.4 litara na 100 km, što je 0.4 l/100 km manje nego kod 1.2 agregata. Što se tiče ostalih specifikacija, sa njim bi Captur trebalo do 100 km/h da ubrzava za 9.2 sekunde. Treća generacija Captura debitovaće na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru ove godine. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 13, 2019 Procureo i novi Renault Captur Proizvodnja aktuelne, prve generacije Renault Captura je u fabrici u Valjadolidu startovala marta 2013. godine, dok je 2017. predstavljena i njegova blago restilizovana verzija. Ipak, bez obzira na doterivanje, a imajući u vidu izuzetno jaku konkurenciju u segmentu gradskih crossovera (gde su se nedavno ubacili i Volkswagen T-Cross i Škoda Kamiq), Renault će kasnije ove godine predstaviti potpuno novu generaciju Captura. Ipak, izgled novog Captura možemo već sada da vidimo na jednom kraćem video prilogu: Osim izmenjenog izgleda (po uzoru na novije modele ove francuske marke), Captur II će dobiti i moderniji enterijer, sa infotainment sistemom najnovije generacije i sistemima pomoći vozaču. Takođe, moguće je da će u ponudi biti i digitalna instrument tabla, a možda i ProPilot sistem polu-autonomne vožnje poznat iz Nissana Qashqai. Vozilo će se bazirati na Renault-Nissan CMF-B platformi, uz nešto duže međuosovinsko rastojanje i više mesta za putnike pozadi nego kod sadašnje generacije. Novi Captur bi trebalo da bude dugačak oko 420 cm i širok 181 cm. Od motora se između ostalog pominju 1.3 litarski turbo četvorocilindrični benzinac, kao i 1.5 litarski dCi dizelaš. Renault će po nekim ranijim najavama takođe ponuditi i plug-in hybrid verziju novog Captura (tokom 2020. godine), i to sa kombinacijom benzinca, elektromotora i baterija od 9.8 kWh. Ova verzija će moći da se kreće i samo na elektropogon kada će moći da pređe do 48 km. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 15, 2019 Novi Renault Captur: nova slika Pojavila se još jedna fotografija novog Renaultovog Captura, i to po svemu sudeći sa neke interne prezentacije. Više o novom Capturu možete pročitati u prethodnim postovima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 18, 2019 Novi Renault Captur bez maske Pojavile su se nove fotografije novog Renaultovog Captura, uključujući i jednu koja pokazuje njegov zadnji deo. Promocija je očigledno sve bliže, a do tada nešto više o novom Capturu možete pročitati u prethodnim postovima. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 20, 2019 TestAutomobila video: Polovni Renault Captur 1.5 dCi Na testu Renault Captur iz 2015. godine sa motorom 1.5 dCi snage 90 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 5, 2019 U Rusiji proizveden 100.000-ti Renault Captur Dok Renault u ostatku Evropi prodaje svoj SUV Captur, u Rusiji se proizvodi poseban model koji se osim po jednom slovu (Kaptur) u nazivu od evropskog ''rođaka'' razlikuje i po nekim specifikacijama. Renault je saopštio da je sa fabričkih traka pogona u Moskvi sišao jubilarni 100-hiljaditi primerak SUV-a Kaptur. Do jubilarnog automobila francuski proizvođač stigao je nakon nešto više od tri godine, s obzirom da je Kaptur počeo da se sklapa u Moskvi u aprilu 2016. godine. Vozilo je ofarbano u belo sa crnim krovom, a pogoni ga 2.0 litarski benzinac uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem i pogonom na svim točkovima. Renault Kaptur u odnosu na evropsku verziju ima povećano odstojanje od tla (204 mm), a na raspolaganju je i pogon na sva 4 točka (za razliku od Captura koji se isporučuje samo u verziji sa prednjim pogonom). Pored toga, Kaptur je od Captura duži za 211 mm, širi za 35 mm i viši za 47 mm. Stilske razlike između dve verzije su minimalne i obuhvataju drugačije farove, masku hladnjaka i prednji branik, kao i nova LED dnevna svetla, dok su pozadi redizajnirana stop svetla. Sistem oslanjanja je više prilagođen vožnji van asfalta nego kod evropskog modela, jer u ruskoj varijanti ovaj mali SUV neće biti tek običan urbani automobil. Zahvaljujući povišenom odstojanju od tla, Kaptur je u stanju da savlada i zahtevnije terene. Dozvoljeni napadni ugao prilikom prilaska prepreci je 20 stepeni, a pri silasku ovaj ugao iznosi 31 stepen. U standardnu opremu spadaju i elektropodizači prozora, otključavanje i zaključavanje bez ključa, startovanje motora pritiskom na dugme, dok se kao opcija može dobiti Med Nav multimedijalni sistem sa sedmoinčnim ekranom osetljivim na dodir i Bluetooth konekcijom. S obzirom na ruske uslove eksploatacije, koji podrazumevaju duge i hladne zime, kupcima su uz doplatu dostupni i grejači prednjih sedišta i vetrobranskog stakla. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 6, 2019 Novi Renault Captur zvanično Proizvodnja dosadašnje, prve generacije Renault Captura je u fabrici u Valjadolidu startovala marta 2013. godine, dok je 2017. predstavljena i njegova blago restilizovana verzija. Bez obzira na doterivanje, a imajući u vidu izuzetno jaku konkurenciju u segmentu gradskih crossovera (gde su se nedavno ubacili i Volkswagen T-Cross i Škoda Kamiq), Renault je i zvanično predstavio potpuno novu generaciju Captura. U svakom slučaju, pred nama je novi Captur koji treba da nastavi sa uspešnom prodajom prethodnika koji je od 2013. godine našao više od 1.2 miliona kupaca. Ipak, izgled novog Captura nije iznenađenje budući da smo u proteklom periodu bili u prilici da vidimo brojne procurele slike. Kako bilo, osim izmenjenog izgleda (po uzoru na novije modele ove francuske marke), Captur II je dobio i moderniji enterijer, sa infotainment sistemom najnovije generacije i sistemima pomoći vozaču. Ovde treba pomenuti Renault EASY LINK multimedia sistem (sa ekranom do 9.3 inča), MULTI-SENSE podešavanja, TFT digitalni ekran od 7 ili 10 inča koji zamenjuje tradicionalne analogne instrumente, kao i takozvanu ''leteću konzolu'' (deo oko ručice menjača koji je uzdignut zbog unapređenja ergonomije). Vozilo se bazira na novoj generaciji kompanijine CMF-B platforme, a kako se navodi u saopštenju novi Captur ima 85 odsto novih delova u poređenju sa prethodnikaom, uz manju težinu, bolju aerodinamiku i unapređenu zvučnu izolaciju. Takođe, novi Captur je za 110 mm duži i ima 20 mm produženo međuosovinsko rastojanje pa nudi više mesta za putnike pozadi kao i prtljažnik zapremine 536 litara. Deo opreme će činiti 360° kamera sistem, sistem automatskog kočenja, prepoznavanje pešaka i biciklista, opcioni Bose audio sistem, panoramski krov, alu točkovi do 18 inča, full-LED svetla kod viših paketa opreme. Renault će kupcima novog Captura ponuditi 11 boja za eksterijer (uključujući i nove boje Atacama Orange, Flame Red i Iron Blue), 4 kontrastna krova i 3 paketa za personalizaciju, što na kraju daje 90 mogućih kolor šema. Što se game motora tiče, tu su TCe 100 (1.0 litarski trocilindrični turbo benzinac sa 100KS i 160 Nm), TCe 130 (benzinac sa 130KS i 240 Nm, u paru sa standardnim 6-stepenim manuelnim ili novim 7-stepenim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom), pa TCe 155 (1.3 litarski turbo benzinac sa 155KS i 270 Nm, u kombinaciji sa 7-stepenim EDC menjačem), kao i 1.5 Blue dCi dizelaš u verzijama sa 95KS/240 Nm odnosno 115KS/260 Nm (slabiji dizelaš dolazi samo sa 6-stepenim manuelnim menjačem a jači može da se dobije i sa 7-stepenim EDC menjačem). Na kraju i najava da će tokom sledeće godine ponudu obogatiti i plug-in hybrid verzija koja će samo na struju moći da pređe 45 km (pri brzinama do 135 km/h). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 7, 2019 AutoExpress video: Novi Renault Captur Duži, širi, porastao je i u visinu u odnosu na stari model. Renault jednom od svojih najvećih prodajnih aduta daje više premium osećaja... AutoTrader video: Quote Share this post Link to post Share on other sites