Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Renault Captur

Recommended Posts

Novi Renault Captur na sajmu u Frankfurtu

 

5d79588340f3e_196121-renaultcaptur.jpg.186de878edd04bb12826db2c523f7e7c.jpg

 

Thierry Bolloré, glavni direktor Grupe Renault, i Laurens van den Acker, izvršni potpredsednik odeljenja za dizajn, na Frankfurtskom salonu automobila su predstavili novi Renault Captur, najnoviju verziju najprodavanijeg gradskog SUV-a, prodatog u više od 1,5 miliona primeraka u 90 zemalja širom sveta.

 

5d795882ba6f3_Renault-Captur1111.jpg.c3e4844768b606f5c0319b68b3fbcaad.jpg 5d7958824a1d0_Renault-Captur11111.jpg.5a8b61b52a1f7a8941c5ab5f52a86291.jpg

 

Renault Captur, najprodavaniji automobil u segmentu već sedam godina, potpuno je obnovljen i sada je još sigurniji, prilagodljiviji, sa više mogućnosti personalizacije i sve to u nikad privlačnijem ruhu… Sve te odlike su osnov njegovih globalnih ambicija, pre svega na kineskom tržištu.

 

5d7958818c5e6_Renault-Captur11.jpg.9982e977b25201575380bedea13fb02c.jpg

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Captur PHEV stiže na proleće sledeće godine

 

Renault-Captur 001 phev.jpg

 

Druga generacija Renaultovog crossovera Captur dobiće i plug-in hybrid varijantu. Taj Captur PHEV će po pisanju francuskih medija kombinovati 1.6 litarski benzinac sa 66 kW/90KS, elektromotor sa 51 kW/70KS i litijum-jonske baterije od 9.8 kWh. Kombinovana snaga će iznositi 118 kW/160KS, a automobil će moći da se kreće i samo na struju (do 45 km, pri brzinama do 135 km/h). Sadašnje najave kaže da će Captur PHEV kupcima biti dostupan od proleća sledeće godine, što znači da ga možemo očekivati na sajmu u Ženevi početkom marta. Ovaj plug-in hybrid pogon bi trebalo da dobije i restilizovani Renault Megane, a očekuje se da će se kasnije naći u ponudi nove generacije Nissana Juke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Novi Renault Captur

 

Renault Captur je, uz Nissan Juke pionir klase krosovera nastalih na osnovama gradskih automobila iz B segmenta, a u novom izdanju želi da osvoji tron segmenta koji je svakog dana sve brojniji. Nekada su Captur i Juke praktično imali za rivale samo jedan drugog, a sada imaju preko 20 direktnih konkurenata, pa je Renault morao da osmisli atraktivnu ''priču'' koja ima isti zaplet, ali je ujedno i potpuno drugačija, modernija i tehnološki naprednija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Captur E-Tech Plugin

 

199344-renault 02.jpg

 

Kao što je bilo i najavljeno, druga generacija Renaultovog crossovera Captur je dobila i hibridnu varijantu nazvanu E-Tech Plugin. Zvanično na tržište stiže sredinom sledeće godine, ali je već poznato da će u Nemačkoj koštati 33.600 evra (ova cena se umanjuje za iznos lokalne subvencije od 4.928 evra).

 

199345-renault 01.jpg

 

Renault Captur E-Tech Plugin podrazumeva kombinaciju 1.6 benzinca, elektromotora, litijum-jonske baterije od 9.8 kWh i Multi-Mode menjača. Kombinovana snaga iznosi 116 kW/158KS i 300 Nm, a automobil će moći da se kreće i samo na struju (do 50 km, pri brzinama do 135 km/h). U vesti se još navodi da emisija CO2 iznosi manje od 40 grama po km (po WLTP-u).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Renault Captur 1.3 TCe

 

cpt009.jpg

 

Sa više od 1.5 miliona prodatih primeraka, Captur je jedan od najpopularnijih krosover modela današnjice i uzdanica Renaulta u preko 90 zemalja širom sveta. Prva generacija je nastala na osnovi Clia još 2013. godine, u vreme kada je B segment krosovera bio tek u povoju, a odsustvo rivala išlo je na ruku Francuzu tako da je veoma brzo i lako stekao status bestselera. Druga generacija pred sobom ima utoliko teži zadatak jer je tržište preplavljeno konkurencijom, toliko da se u ovom segmentu nadmeće više od 20 automobila - pored osnivača Nissana Juke, tu su Peugeot 2008, Fiat 500X, Opel Crossland X, VW T-Roc, Seat Arona, Jeep Renegade, Suzuki Vitara... Dakle, gradski krosoveri sa SUV primesama u poslednjih nekoliko godina postali su jedna od najpopularnijih i najbrže rastućih kategorija, posebno u Evropi.

 

To motiviše proizvođače da se ozbiljno posvete ovom delu tržišnog kolača, a za Renault je ulog posebno veliki jer se očekuje Captur produži stazama uspeha svog prethodnika. Šta su nam ovoga puta spremili iz čuvene francuske kuhinje, proverili smo u Grčkoj, gde su organizovane prve vožnje za predstavnike medija. Mi smo ovaj specijalitet probali u okolini Atine, gde smo imali priliku da u različitim uslovima puta isprobamo sve mogućnosti ovog malog SUV-a. Izbor lokacije nas je obradovao zato što lošiji kvalitet puteva daje realniju sliku o ekspolataciji automobila sa stanovišta srpskog kupca. Na raspolaganju smo imali dva turbo benzinska modela 1.3 TCe - slabiji od 130 KS i snažniji sa 155 KS u ''Initiale Paris'' opremi koja najverovatnije neće ni biti u ponudi u Srbiji. Stoga je naš izbor pao na slabiju verziju sa šestostepenim ručnim menjačem i naravno pogonom na prednje točkove, budući da Captur nikada nije ni nudio 4x4 pogon.

 

cpt008.jpeg

 

Uprkos tome, dizajniran je sa željom da podstakne što više asocijacije na SUV. Napred dominira nova masivna prednja maska sa velikim Reno znakom kao kod ostalih modela u gami, pored maske tu su i potpuno nova ''ful'' LED svetla u obliku C kao kod novog Clia. Mišićava krila mu daju masivniji izgled što mi se izuzetno dopada, baš kao i prepoznatljiv ''lebdeći'' krov koji može biti opciono nekoj drugoj boji. Na zadnjem delu se ističu LED stop svetla u obliku slova C, kao i oznaka modela na zadnjim vratima. Ispod je pravi izduvni završetak, lepog elipsastog oblika, a utisak upotpunjuju aluminijumski točkovi od 18 inča. Automobil ne samo da je dobio lepši i moderniji izgled, već je i značajno porastao. Postavljen na istu platformu kao i novi Clio, od prethodnika je duži za čitavih 11 cm i međuosovinsko rastojanje povećano za više od 3 cm, što obećava više prostora unutra.

 

cpt007.jpeg

 

Kada pričamo o potpuno novom enterijeru, tu je napravljen ogroman iskorak u završnoj obradi, ali i u tehnologijama. Instrument tabla je dobila LED ekran koji može biti od 7 do 10.2 inča u zavisnosti od opreme, a ovaj displej je fenomenalne rezolucije kao u nekim premijum modelima. I sam dizajn grafike je urađen besprekorno i menja se u zavisnosti u kom ste režimu vožnje (Eco, Sport ili MySense kada se zasebno podešavaju parametri rada motora, upravljanja, izgled instrumenata, ambijentalno osvetljenje…).

 

cpt006.jpeg

 

Centralni displej koji je krasio i prethodni model ostao je uspravan, ali je sada veći, i daleko bolje rezolucije. ''Easy Link'' je i intuitivniji za korišćenje, po mom mišljenju svakako među najboljim u klasi. Povezivanje sa telefonom i upravljanje navigacijom je jako pametno odrađeno tako da ćete bez problema i bez mnogo muke savladati proceduru. Model koji smo izabrali je imao opcionu Bose muziku, sada sa idealnim rešenjem smeštanja vofera u C stub tako da ne zauzima mesta u gepeku, gde je na raspolaganju ostavljeno čak 536 litara.

 

cpt005.jpeg

 

Novi Captur se može pohvaliti i sa brojnim pretincipa ukupne zapremine čak 72 litra. U kasetu ispred suvozača kao u prethodnom modelu može da stane celo pile ili ako ste vegetarijanac sigurno dve manje glavice kupusa, dok je u vratima je ostavljeno mesto za bocu od 1.5 pa sve do plutajuće konzole menjača u opciji sa EDC menjačem ispod kojeg možete da stavite manju tašnu ili torbicu i ono najvažnije mesto za vaš pametni telefon ispred menjača koje u opciji može biti sa bežičnim punjačem.

 

cpt004.jpeg

 

Sa aspekta vozača još važnije karakteristike predstavljaju sedišta i pozicija za volanom. Sedišta su u našem modelu bila dobro profilisana iako za nijansu kraća za moj ukus i pored toga što su produžena za nekih 17 mm. Volan je napokon onakav kakav preferiram - obruč je zadebljan i zatupljen sa donje strane, ali ne previše, dok su tasteri od kvalitetne plastike. Veoma mi se svidela nova poluga sa točkićem iza upravljača odnosno ispod poluge brisača sa desne strane, preko koje lako upravljate multimedijalnim sistemom a da pritom ne morate spuštati pogled sa puta.

 

cpt003.jpeg

 

Novi Captur smo imali prilike da vozimo i po neravnom asfaltnom putu i blagoj kaldrmi kao i po autoputu, u vožnji je jako sličan novom Cliu, s tim da je utisak prostora daleko povoljniji jer je i automobil osetno veći, pregledniji je zbog visine i naravno ne leži tako dobro jer je ipak krosover. Iako je automatski menjač svakako preporuka, jer umnogome olakšava vožnju u gradskim gužvama, ručica manuelnog menjača je na odličnoj poziciji i jako dobro leži u ruci.

 

cpt002.jpeg

 

Testirana verzija od 130 KS, koja od 0 do 100 km/h ubrzava za 10.6 sekundi i dostiže gotovo 200 km/h, više je nego dovoljna za prosečnog vozača. U svakom sučaju postignut je odličan kompromis između udobnosti i agilnosti. Za one koji manje traže u pogledu dinamike, a više u smislu ekonomičnosti, Renault je pripremio i trocilindarski benzinac 1.0 od 100 KS, kao i dve verzije Blue dCi motora - slabiji dizel oslobađa 95 KS, snažniji 115 KS uz izbor između ručnog ili automatskog EDC menjača.

 

cpt001.jpeg

 

Kao vesnik novog talasa, Captur mora da pokaže veliki potencijal na polju visokotehnoloških rešenja gde prednjači nivo 2 autonomne vožnje jer je automobil osposobljen da održava rastojanje od vozila ispred, ali i u sredini saobraćajne trake i sve to pri brzinama do 160 km/h. Osim toga može sam da parkira, prilikom isparkiravanja upozorava na saobraćaj bočno pozadi, daje pogled oko vozila zahvaljujući sistemu kamera 360 stepeni, dok je front assist za prepoznavanje prepreka, pešaka i biciklista u gradu standard.

Sve u svemu, novi Captur nudi pregršt opcionala koji vam olakšavaju svakodnevnu vožnju, prostan je i dovoljno funkcionalan za porodice sigurno je vrlo dobra preporuka ako želite da imate samo jedan automobil u kući.

 

Autor: Luka Kulundžić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridni Renault Captur E-Tech

 

199714-renault c hib03.jpg

 

Renault je za sajam automobila u Briselu najavio plug-in hibrid verziju novog Captura. Renault Captur E-Tech podrazumeva kombinaciju 1.6 litarskog benzinca, dva elektromotora, litijum-jonske baterije od 9.8 kWh i Multi-Mode menjača.

 

renault c hib02.jpg

 

Kombinovana snaga iznosi 160KS, a automobil će moći da se kreće i samo na struju (do 50 km pri brzinama do 135 km/h).

 

renault c hib01.jpg

 

U kratkoj vesti se još navodi da emisija CO2 iznosi 34 grama po km (po WLTP-u), dok je potrošnja goriva 1.5 l/100 km. Treba pomenuti da Renault Captur E-Tech ima i suptilne izmene na stajlingu u poređenju sa klasičnim verzijama, kao i da raspolaže sa bogatijom opremom. Francuzi najavljuju da će uskoro predstaviti i Megane E-Tech sa plug-in hibrid pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Captur predstavljen u Srbiji

 

200093-renault captur novi2020.jpg

 

Kompanija Renault Nissan Srbija je organizovala prvu promotivnu vožnju potpuno nove generacije modela Renault Captur. Time je označen i zvaničan početak prodaje, tako da i vi možete da isprobate novi krosover kod najbližeg ovlašćenog prodavca. U odnosu na prethodnika je produžen, ima nešto više mesta u kabini i najnoviju tehnologiju iz oblasti bezbednosti ali i komfora. Za novi Captur nisu predviđeni atmosferski motori, tako da će najslabiji u ponudi biti trocilindarski benzinac sa okruglo 100 konjskih snaga, isti kao u novom Cliu. Ko želi više snage može da se opredeli za verziju sa 1.3 turbo-benzincem od 130 konja, koji će, osim sa manuelnim šestostepenim, biti dostupan i sa sedmostepenim automatizovanim EDC menjačem sa dve lamele. Na žalost, najjača verzija ovog istog motora od 154 konjske snage za sada neće biti dostupna na našem tržištu. Naravno, čuveni 1.5 dCi motor je zadržan i dostupan u verzijama sa 95 i 115 konjskih snaga. Jači će moći da se poruči i sa već pomenutim automatizovanim EDC menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topspeedvideo.jpg TopSpeed video: Promocija novi Renault Captur

 

Nakon međunarodne prezentacije modela Renault Captur, održana je i jednodnevna promocija kod nas. U organizaciji ''Renault-Nissan Srbija'' predstavnici domaćih automobilskih medija bili su u prilici da
isprobaju zašto je novi Captur još privlačniji nego njegov prethodnik, i da se uvere u napredne tehnologije i kvalitet:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test Renault Captur

 

Novi Renault Captur nedavno je stigao na naše puteve, a sada se za njegov volan smestio Juraj Šebalj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives video: Test 2020. Renault Captur

 

2013. godine jedna od brojnih svetskih premijera na sajmu u Ženevi je bio Renault Captur. Iako je privukao nešto pažnje zahvaljujući dizajnu, niko nije očekivao da će taj model postati najprodavaniji auto širom Evrope u svom segmentu. Danas je sa nama druga generacija koja je 11 cm duža od prve, od čega je najviše dobio gepek:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2020. Renault Captur

 

201444-renault captur 2020 02.jpg

 

Renault će u Rusiji još tokom prve polovine ove godine startovati sa prodajom obnovljene verzije crossovera Captur, modela napravljenog specifično za tamošnje tržište. Za sada je objavljeno samo nekoliko slika, a one pokazuju da je 2020 Captur dobio novu prednju masku, doterana svetla i izmenji prednji branik. Pored toga, promena ima i u unutrašnjosti, u vidu kvalitetnijih materijala, obloga vrata i novog multimedia sistema.

 

201445-renault captur 2020 01.jpg

 

Takođe, najavljeni su i bogatiji paketi opreme i više mogućnoisti za personalizaciju, kao i modifikovano oslanjanje i upravljački sistem. 2020 Captur će sada biti dostupan i sa TCe150 benzinskim motorom, novom generacijom CVT X-Tronic automatskog menjača i ''inteligentnim pogonom na sva četiri točka.'' Proizvodnja 2020. Captura će se odvijati u Renaultovoj fabrici u Moskvi gde se takođe pravi još jedan crossover - Arkana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Renault Captur II 1.5 blue dCi 115 EDC

 

cap v 09.jpg

 

Kada jedan potpuno novi model već u svojoj prvoj generaciji proda preko milion i po primeraka i postane najprodavaniji automobil u svom segmentu u Evropi onda se od njegovog naslednika sa pravom očekuje mnogo. Prvi Renault Captur pojavio se pre sedam godina i od tada osvojio tržišta preko 90 zemalja sveta, pozicionirajući se negde između SUV-a i gradskih hečbeka. Segment malih gradskih krosovera od tada je ''eksplodirao'', ali je Captur ostao jedan od najprodavanijih modela u klasi.

 

cap 01.jpg cap 02.jpg

 

Već i vrapci znaju ponudu od dva benzinska 1.0 i 1.3 TCe sa 100 i 130 kS, te dva dizel agregata 1.5 Blue Dci od 95 i 115 konja. O najavljenom hibridu u neka srećnija vremena. Nama je na test stigla ako ne jedna od najboljih onda sigurno jedna od najskupljih varijanti.  Dizel sa 115 kS i sedmostepenim automatskim menjačem.

Vest da je neki automobilski model veći nego njegova prethodna generacija retka je koliko i afere naših vlasti. Takav je slučaj (ne za afere) i sa novim Capturom koji je duži za oko 11cm (4.227 mm), ali i širi i neznatno viši od prethodnika. Povećano je i međuosovinsko rastojanje, ali je spušten klirens od tla, zarad urbanijeg i privlačnijeg izgleda. Mlađi Renault sa prezimenom Captur došao je tako iz ''sela u grad'', postavši moderniji ali i manje sposoban za off road aktivnosti. U prilog tome govori i činjenica da je postavljen na, gotovo potpuno novu, istu platformu kao Clio pete generacije, ali i klasić Nissan Juke (CMF-B).

 

cap v 08.jpg

 

Osim toga, Captur 2 zahvaljujući udubljenim bokovima i drugačijem krovu, te izražajnijim linijama i promenjenim svetlosnim grupacijama, odaje utisak dinamičnijeg, ali i snažnijeg naslednika. Istovremeno, on je zadržao građanski šmek francuskog dizajna, tako prepoznatljiv za Renault modele. Led zadnja svetla dobila su potpuno novi dizajn, pa zajedno sa hromiranim ukrasnim umetcima doprinose sveopštem utisku o lepšem, ali i kvalitetnijem modelu u odnosu na prvu generaciju. Sve u svemu, daleko privlačniji izgled od oca koji je pionir u segmentu. Osvežen i trendu prilagođen dizajn, led dnevna svetla i naglašene linije zaokružuju urbanu sliku sa kojom Renault planira da parira sve brojnijoj konkurenciji.

 

cap 03.jpg

 

Lepo iznenađenje čekalo nas je i unutar Captura II. Osvežen, odnosno skroz nov enterijer, preslikan iz petog Clia. Posebno nam se svideo nov upravljač, mekši, tanji i manje robusan od prethodnog, napokon podesiv na sve moguće načine. Komande na njemu lake su, ali ih ima suviše za moj ukus. Instrument tabla od 10,2 inča pregledna je, mada nekako deluje prosto i jeftino. Kada nije tako onda kažemo da je suviše komplikovana, ko bi nam udovoljio.

 

cap v 07.jpg cap v 06.jpg

 

Impozantni vertikalni displej od 9,3 inča koji je u Cliu delovao tako nezgrapan, ovde je fino ''čučnuo''. Blago je okrenut ka vozaču, što je odlično rešenje koje primenjuje sve veći broj proizvođača. Multimedijalni sistem je dovoljno jasan, odlične rezolucije i dostupnih komandi, sa gedžetima koji imaju za svakog po nešto. Konkretno, ovaj model sadrži tzv. Multi-Sens paket koji između ostalog obuhvata podešavanje različitih režima vožnje (Eco, Sport, Personalizirana), ambijentalnog osvetljenja, kao i malo zbunjujuću automatsku parkirnu kočnicu sa funkcijom auto hold.

 

cap 04.jpg

 

Sedišta standardno udobna za jedan Renault, ovog puta sa nešto jačim bočnim naslonima. Kvalitet završne obrade i odličan dizajn su nesporni, mada materijali deluju malo mekši i lakši za oštećenje od nekih drugih modela francuskog proizvođača. Podignuta pozicija sedenja prija vozačima prosečne visine, ali sam od onih visokih čuo da vozačko sedište ne može dovoljno da se spusti.

 

cap 06.jpg cap 07.jpg cap 08.jpg

 

Sama kabina novog Captura veća je, pa je tako dobijeno pregršt prostora za male i velike sitnice. Tu je i čuvena suvozačeva fioka sa prethodnog modela, poznata i iz Scenica. Zadnja klupa dobila je na komforu produženjem modela i to je sada sasvim zadovoljavajući prostor (na slici prednje sedište je skroz nazad pomereno - vozio se Piroški :). Nakon prvog, eksperimentalnog predvodnika segmenta, svi modeli ove klase su očigledno poradili na tome. I dalje nema mesta za troje odraslih korpulentnih, ali za decu ili dva prosečna putnika ima i viška.

 

cap 05.jpg

 

Prtljažnik je takođe proširen, pa je sa 520 litara uz skroz pomerenu zadnju klupu (406 l bez i 1275 l sa preklopljenom) Captur u vrhu segmenta. Imalo je mesta i za stari dobri rezervni točak, koji u mnogim i mnogo skupljim modelima sada menjaju kojekakvim ''setovima za reparaciju guma''. Kakva je to glupost.

 

cap 010.jpg cap 09.jpg

 

cap 011.jpg cap 012.jpg

 

Verzija koju smo testirali je dakle jači četvorocilindarski dizelaš od 1.461 kubik, koji maksimalnih 115 kS postiže na 3.750 obrtaja. Pri tome, najveći obrtni moment iznosi mu sasvim dovoljnih 260 Nm pri 2.000 obrtaja. Proveren legendarni Renault motor, osvežen i takođe modernizovan, uvek bi trebalo da bude ''prvi pik'' kada je reč o odabiru modela sa romboidnim znakom.

 

cap v 05.jpg

 

U ovom gradskom krosoveru ovaj agregat se ponaša vrlo diskretno, ne vodi ''glavnu reč'' i nekako je i previše nežan. Uostalom, kao i svi urbani tipovi danas. U prvom trenutku deluje da se radi o benzincu i potrebno je podići mu perfomanse na maksimum da bi se dobio nešto agresivniji i konkretniji rad motora. I taj rad je dosta ujednačen, bez trzaja. Iako ne postiže neke brojke, on odiše sigurnošću i smirenošću. Iznenadio nas je sedmostepeni automatski menjač, vrlo dobro sihronizovan sa ovim neočekivano stidljivim agregatom. Odlično komuniciraju, pa nam je pre svega gradska vožnja u stani-kreni uslovima bila vrlo lagana, za promenu.

 

cap v 04.jpg

 

Njegovo i nije da juri brojke, pa ovom modernom dasi treba i preko fabričkih 11 sekundi da bi dogurao do 100 na sat. Za maksimalnih 186 km/h zna da je nebezbedno pa ih i ne sanja. Ali, i ovde Renault sa Capturom ima svog aduta, i to kakvog. Smanjena potrošnja koja je koketirala sa ispod 6 litara na sto kilometara nas je baš obradovala. Možda nije kao fabrički nerealnih ispod 5l, ali je sigurno među najekonomičnijim u klasi. Dakle, nešto snažniji izgled spolja kompenzovan je sramežljivom „dušom“, ali i štedljivošću koja će nam u narednom periodu kako stvari stoje i biti najveći imperativ. U vožnji se Captur II ponaša poput pravog Francuza. Smiren je, odmeren, ali kada ga pritisnete on odbija naredbu i tera po svome. Nije baš sklon revoluciji i neće da divlja, ali ni da pokorno sluša suverena, odnosno vozača.

 

Ukoliko se lepo ophodite sa njim on će biti idealan za vožnju, tih i poslušan. Kada probate da ga nagazite, Captur će postati tvrdoglav, neposlušan, pa recimo i trom. Takav mu je karakter kako u gradskoj vožnji, tako i na otvorenom putu i pogotovo u krivinama. Prilikom pravilnog ulaska u krivine on deluje i leži savršeno, dok će na divljanje odgovoriti nesigurnošću i delimičnom nestabilnošću. U preticanju je nekako nezainteresovan i nedovoljno agilan. U skladu sa tim, i kočenje mu ide nešto sporije. Čini se da je kočiona pedala nisko i zahteva da se baš nagazi, uz nemogućnost pravilnog doziranja.

 

Ipak, sve u svemu novi Captur je lako upravljiv, stabilan, sa dobrom vozačkom ergonomijom i odličnom udobnošću u skladu sa voznim karakteristikama. Nije okretan i startan poput manjeg brata Clia, ali je za svoj segment i gabarite vrlo funkcionalan i snalažljiv. Pre svega za gradsku vožnju. Kada smo kod gradskog snalaženja, veliki plus za sjajan sistem ispomoći za parkiranje, napred i pozadi. Odlične i pregledne kamere, te jasna reprodukcija na centralnom displeju, omogućavaju najlakše parkiranje koje sam doživeo u nekom Renault modelu.

Preglednost u vožnji, zahvaljujući dobrom obliku, velikim retrovizorima i poziciji sedenja,  takođe je na zavidno visokom nivou. Nedostatak su mu svakako offroad osobine, jer on jednostavno nije za to. O tome govori i činjenica da u francuskom proizvođaču i ne razmišljaju o pogonu na sva 4 točka za ovaj model. Kada se ipak osmelite da sa njim siđete sa asfalta, osim ergonomske neposlušnosti Captur postaje i daleko bučniji, te vidno nestabilniji.

 

cap v 03.jpg

 

Kada je reč o toj zvučnoj izolaciji, osim kad je na makadamu, Captur je dakle u osnovi vrlo vrlo tih. Ovaj utisak isti je bio i sa trocilindarskom 1.0 TCe varijantom, koji smo ranije na prezentaciji imali prilike da probamo. Akustiku kabine tada smo pripisali slabosti motora, ali sada nakon vožnje najjače dizel varijante definitivno znamo da je u pitanju nešto drugo. Po dobrom putu je bezvučan, van toga njegov građanski duh se buni.

 

Plus: Potrošnja, dizajn, cena, lakoća parkiranja, upravljivost, preglednost, veza menjač-motor, akustika kabine.
Minus: Offroad karakteristike, kočnice, perfomanse, mekani materijali, neagilan, nežan, spor.

 

Druga generacija Renault Captura sklapa se u španskom Valjadolidu za evropsko, a u kineskom Vuhanu!?! za azijsko tržište. Tako da će pandemija koronavirusa zasigurno imati ogroman uticaj na plasman i uspeh ovog modela u budućnosti. Možda više nego bilo kog drugog trenutno. P. S. Ovo ispod mu nije ulje, ne brinite.

 

cap v 02.jpg

 

Ipak, ono što je na lageru obećava. Cena Captura u Srbiji kreće od 13.990 evra, po čemu u klasi mogu da mu pariraju samo Škoda Kamiq i Suzuki Vitara. Ovde predstavljeni model Edition One  trenutno je najskuplji u ponudi i košta 23.890 evra (bez opcionih dodataka). Ovako kompletiran automobil, dizel sa automatskim menjačem, većim displejem, Multi-Sense sistemom, kamerama i tako dalje, u svakom konkurentu segmenta je skuplji.

 

cap v 01.jpg

 

U vrlo bogatoj ponudi segmenta, Captur će, osim dizajnom, pokušati da se istakne pre svega ekonomičnošću. A to podrazumeva nižu početnu cenu i vrlo nisku prosečnu potrošnju. U tom pogledu, najveći takmaci kao što smo rekli biće mu Kamiq i Vitara. Svi su izgledi da su sada Kona i 2008  klasa iznad, bar kada je reč o parametrima ekonomičnosti, ali i o celokupnoj ponudi koja je ipak izdašnija. To sve tek važi i za Mazdu CX-3. Novi Juke na istoj platformi, kao i dolazeća Puma, biće verovatno negde između. Ciljna grupa Captura druge generacije vrlo je široka. Manje porodice, mlađi muškarci, poslovne žene/devojke sa neracionalnim strahom od gradske vožnje i parkiranja, ljubitelji Renaulta sa tanjim novčanikom i potrebom za većim prostorom od Clia i tako dalje. Dakle, Captur II je za svakog. Ali najpre će, kao u pesmi EKV-a, morati da čeka da prođe, čeka da prođe...

 

Tekst: Stefan Stojković

Fotografije: Lara Piroški

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV video: Stari i novi Renault Captur

 

Ekipa emisije ukazuje na razlike između prethodnog i novog modela Renault Captur. Vozili smo oba, evo i utisaka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Renault Captur II

 

Svi kažu da je mnogo bolji od, inače izvanredne, prve generacije.Fudblaski pitamo: "Joj ljudi, pa jeli to moguće?''

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Test Renault Captur

 

Najprodavaniji auto koji Renault danas pravi - da, prodaje se bolje od Clia od kojeg je ''pozajmio'' dizajn:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin Test Renault Captur

 

Captur je uzeo veliki deo tržišnog kolača, pa je zadatak pred njegovom drugom generacijom da ne smanji zalogaj.

Ali, danas je mnogo više ''gladnih'', tj. veća je konkurencija, više je modela u ponudi u tom segmentu nego što je bilo kada je izašao prvi Captur: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Renault Captur

 

Početkom godine je predstavljena nova generacija (prošla je bila tu od 2013. godine) - ali više nije mali gradski SUV, nije samo podignuti Clio. Nova generacija je značajno porasla, čak 11 cm u dužinu, pa je sada Captur sa svojih 4.22 metra duži od npr. Seat Arone ili VW T-Crossa koji su mu direktni rivali...ma, duži je čak i od Vitare:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg PitStop video: Test 2020. Renault Captur

 

Verzija sa 1.3 TCe motorom koji pravi 150 konja, u paketu opreme koji ima sve (Initiale Paris)...ustvari, skoro sve jer i dalje nema amortizere haube nego mora da se postavlja šipka :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Renault Captur

 

Čini se da Captur druge generacije sada bolje pogađa kupce malih gradskih automobila (uostalom i jeste nastao na osnovi modela Clio) koji hoće malo više prostora i praktičnosti, ali i posebno kupce C segmenta koji traže nešto pristupačniji i zanimljiviji auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Renault Captur TCe 130 EDC

 

U poređenju sa prvom generacijom novi Captur je spolja dobio modernije linije SUV-a, koje mu daju atletski i dinamičan izgled:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg Emisija SAT: Test Renault Captur Plug-in Hybrid

 

Zajedno sa drugom generacijom najprodavanijeg Renault kompaktnog krosovera isprobali su i restilizovani Megan i Clio, takođe kao hibride:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...