Jump to content
FAS Goran
dach@

Formula E

Recommended Posts

Mercedes šampion u 2022 u obe kategorije, vozača i konstruktora.

Sledeća sezona kreće u januaru u Meksiku ako nešto ne promene. Novi bolidi jače baterije i nove gume biće to 3-ća verzija formule e.

FaGzazlWAAAchju.jpeg

FaG1GWQWAAEYnNr.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalendar za 2023 godinu.

Novi sponzor za pneumatike.

Ove godine ide 3-ća evolucija formule e čisto prikaz snage za sve 3 evolucije

IMG-0a32948dec50bf9b21232f056aa713c3-V.jpg

IMG-192fe2783d2c64fa5886d428db7aba5e-V.jpg

IMG-b01e2ddb641711dd49e3f11f79901c58-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počinje nova sezona formule E .

Vozi se u subotu 14 januara u Meksiku i samo jedna trka nije uobičajeni dupli vikend.

Kvalifikacije 16-40 h

Trka  21 h

FmHPdXDXwAE-pR7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

V.N. Meksika

Nova sezona,nove i jače formule skoro da nije ni bilo preticanja.

Ono što je bitno u F1 dugački pravci u formuli e je sve obrnuto,na pravcima se skoro ništa i ne desava. Bez obzira na jače baterije i više snage jednostavno kod baterija jedino postoji ispucavanje iz sporih krivina.

Što se tiče napadačkog moda ove godine traje 4 minuta i mora iz 2 puta da se iskoristi samo što ove godine mogu da kombinuju 2+2 , 1+3 ili 3+1 minut.

Pol poziciju osvojio je Di Grasi sa Mahindrom.

U prvih 20 minuta 2 puta je izlazilo vozilo bezbednosti, izašlo je i treći put vozilo bezbednosti tako da je direkcija produžila trku za 5 krugova. Tek posle drugog izlaska vozila bezbednosti je počela realno trka. Di Grasi pravi manju grešku u jednoj krivini i tada gubi poziciju od Denisa u novom timu Avalans Andreti. Denis zadržava prvu poziciju lako do kraja. Jedini veći napredak u trci pravi Werlejn sa Porseom koji dolazi do drugog mesta. Di Grasi na kraju treći. Meklaren je otkupio tim od Mercedesa.Imali su dobru trku njihov vozač borio se do kraja za treći poziciju trku je završio na petoj poziciji 

FmdkDdUXwAAeym0.jpeg

FmdkEj1XkAEWY5P.jpeg

FmdkGtVWQAEPZ8d.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva trka

Poveo je Buemi sa pol pozicije i incident u prvoj krivini na kraju kolone, vozilo bezbednosti bilo je samo 1 krug na stazi.

Buemi prvi za njim Hjuz i treći Bird. Bird je najbrži  prvo pretiče Hjuza i ubrzo nakon toga lagano pretiče i Buemia.  Aktivacija dodatne snage bila je loše pozicionirana tako da se u toku aktivacije gubila sigurno jedna do dve pozicije zbog nje je Buemi i lošeg tajminga izgubio prvo drugu a ubrzo i treću poziciju na kraju završava kao četvrti. Werlejn nadoknadjuje 7 pozicija i ubrzo je odma iza Birda koga ubrzo i pretiče za prvu poziciju gde ostaje do kraja. Džejk Denis vozač Andreti tima bio je danas dosta brz i isto nadoknadio dosta pozicija na kraju drugi i nije mogao ništa protiv raspoloženog Werlejna. Bird završava na trećoj poziciji

Screenshot_20230127_202453.jpg

Screenshot_20230127_202604.jpg

FngAlbTXwAQZDRL.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga trka

Hjuz gubi u prvoj krivini prvu poziciju od Evansa,Rast treći i Werlejn četvrti. Werlejn polako napreduje do prve pozicije lagano pretiče 3 vozača. Porse je napravio dobru pogonsku jedinicu verovatno i najbolju u šampionatu. Denis iz Andreti tima je drugi vozač koji je danas najviše preticao i došao do druge pozicije. Rene Rast osvaja treću poziciju i prvi pehar za Meklaren u ovoj sezoni. Meklaren ima brzinu u kvalifikacijama ali tempo u trci je lošiji iako su kupili prošlogodišnju ekipu Mercedesa pogonska jedinica je Nisanova. Najbrži krug u trci postavlja Bird u Jaguaru ali nije popravljen prošlogodišnji rekord iz trke za 0.1. Svi su očekivali da ovogodišnje formule budu dosta brže ali to još nije slučaj.

Fnk-UX7XEAEoQMQ.jpeg

Fnk-VjIWAAIjO7d.jpeg

Fnk-ZSwX0AIDma8.jpeg

FnlDJOzXEAAZwcV.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trku je poveo Evans za njim Vernje i Buemi.Slabo je bilo akcije sve do 10 tog kruga kad Evans aktivira napadački mod i gubi 3 pozicije. Buemi preuzima vodstvo par krugova i on gubi pozicije u aktiviraju napadačkog moda. Vernje se najbolje snalazi i polovinom trke izbija na prvo mesto drugi Kasidi i treći Evans. Bird 10 ak krugova pred kraj kasno koči i izbacuje iz trke sebe i Evansa ova vozača Jaguara. Posle par krugova Rast na kočenju greši i izbacuje sebe i Denisa iz trke. Kasidi pokušava do kraja trke da pretekne Vernjea ali bezuspešno tako da pobedu odnosi Vernje,Kasidi drugi i Buemi treći. Buemi na kraju je kažnjen i gubi poziciju tako da je treći De Kosta. Najviše je profitirao vodeći u šampionatu Werlejn koji završava na četvrtom mestu iako je imao lošu trku

ForcJS_aUAEWnCl.jpeg

ForcK-ZaUAATYUe.jpeg

Forfm3-aIAAi71X.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova staza u Formuli e nije loša za gledanje

Trku je sa pol pozicije poveo Fenestraz iza njega Ginter u Maserati ju. Brza staza vodeći u šampionatu Werlejn pravi grešku na kočenju i udara u Buemia sebe izbacuje iz trke a Buemi nastavlja trku na poslednjem mestu. Ginter na žutoj zastavi pretiče vodećeg.Denis drugoplasirani u šampionatu dobija kaznu prolazak kroz pit zbog pritiska u pneumaticima.  Da Košta i Vernje smenjuju se na prvom mestu. Pred kraj trke Da Košta maši aktivaciju napadačkog moda ali ostaje na prvom mestu u sledećem krugu opet pokušava i gubi prvu poziciju. Ginter pravi grešku pred kraj trke udara u bankinu i oštećuje bolid. Da Košta u zadnjem krugu napada Vernjea i pretiče ga i osvaja prvo mesto u Poršeu.Vernje drugi i Kasidi treći.

Vozač dana Da Kosta i najbrži krug Žan Erik Vernje

Fp0ff9sX0AcKcSR.jpeg

Fp0fiVfXwAEE9kr.jpeg

Fp0ff9cXoAEfePC.jpeg

Fp0tIwsaEAEtwAV.jpeg

Fp0mwxsXwAAgTY5.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekivalo se da napadački mod bude dosta jači,medjutim toliko su sada jake baterije da slabo ko pretiče kad aktivira taj napadački mod

Share this post


Link to post
Share on other sites

V.N. Brazila

Trku je poveo Vandorn ali ubrzo je moralo i vozilo bezbednosti na stazu inače 2 puta je danas izlazilo .

Vandorn brzo gubi poziciju najviše se gubile pozicije nakon aktivacije napadačkog moda. Ubrzo na čelo dolazi Kasidi koji i vodi veći deo trke. Dva kruga pre kraja Evans pretiče Kasidia i vodi trku. Kasidi pokušava da uzvrati ali ostaje na drugoj poziciji. Bird je treći, Da Kosta četvrti i Vernje peti

FsFX020WYAIi9LG.jpeg

FsFX02yWAAA3p-V.jpeg

FsFX026XgAMDSAQ.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva trka

U ovoj sezoni trka sa najviše preticanja,toliko se puta menjao vodeći da ih je teško i pomenuti.

Trku je sa treće pozicije i odličnog starta poveo Tiktun,drugi Buemi i treći Bird. Većina vodećih odlučila je da iskoristi napadački mod u prvih deset krugova i tada su se pozicije i vodeći menjali. U 13 krugu prvi put izlazi vozilo bezbednosti zbog delova bolida jel je bilo više incidenata. U 17 krugu opet izlazi vozilo bezbednosti zbog sudara Tiktuna i Vandorna. Nakon toga trka je nastavljena Bird vodi ali ubrzo ga pretiče Buemi. Birdov kolega iz tima Evans pretiče prvo Birda pa Buemia izbija na prvo mesto i odnosi pobedu. Krug pre kraja i Bird pretiče Buemia tako da Jaguar danas odnosi duplu pobedu. U zadnjoj krivini i Ginter pretiče Buemia i donosi treću poziciju za Maserati 

FuUtqfiXwAAvvCn.jpeg

FuUtrfcWcAIUiT0.jpeg

FuUtsW9WwAAWi2C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga trka

Pala je kiša izmedju subote i nedelje tako da su i kvalifikacije bile malo drugačije. Najbolje su se snašli vozači Cupre tako da su bili na prve dve pozicije na startu druge trke.

Start je odložen na par minuta jer je par navijača ušlo na stazu. Trka je bila slična jučerašnjoj jer je većina vozača gledala da u prvih 15 krugova 2 puta aktivira napadački mod,tada je i bilo najviše smene u vodstvu. Kasidi dolazi na prvi poziciju 15 krugova pre kraja i niko ga nije ni napao za istu tako da pobedjuje. Denis je drugi i Vernje treći.

Navodno većina vozača nije htela da vodi već su puštali da ih pretiču da bi bili u koloni i tako štedeli energiju. Ova vest je moguća jer nikad nije bilo toliko preticanja u 2 dana ili 83 kruga bilo je 382 preticanja što je za bilo koje takmičenje jednoseda nezabeleženo.

FuZ2bFFWwAETcB4.jpeg

FuZ2cq8XsAQ1cYh.jpeg

FuZ2d-ZXwAA77SN.jpeg

FuZ8dypaYAAVgKC.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trku je poveo Hjuz drugi Fenestraz treći Nato. Kasidi ima par dobrih preticanja i polako napreduje,takodje i Denis. Nakon 15 krugova Kasidi dolazi na prvu poziciju Denis drugi u Evans treći. Evans i Denis menjaju poziciju par puta ali Evans je bolji i uzima drugi poziciju. Kasidi vodi Evans tik iza njega pokušava ali se Kasidi odlično brani i blokira svaki pokušaj Evansa. Pri kraju trku izlazi prvi put vozilo bezbednosti,trka se nastavlja ali opet 2 kruga i novo izletanje . Vozilo bezbednosti izlazi opet 2 kruga pre kraja i trka se završava iza vozila bezbednosti tako da nije ni bilo trkanja na kraju.

Dosta preticanja u trci ali uglavnom za slabije pozicije uglavnom bilo je 116 preticanja u trci.

Denis pravi najbrži krug u trci 1.31. Ako uporedimo sa F1 prošle godine najbrži krug imao je Noris 1.14 . Krug je potpuno isti i F1 i Formula E a razlika u krugu je više od 17 sekundi ,čisto malo poredjenje

FvcyMsJXsAIxEAR.jpeg

FvcyOHQXwAAPWpB.jpeg

FvcyO8aWwAwFRJm.jpeg

Fvc2NRGXgAApxqt.jpeg

Fvc0mVpWAAA-NPQ.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrži krug prošle godine sa formulom generacije 2 i ovogodišnjom generacija 3

 

FvrZKAeWwAEhTiK.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...