Jump to content
cikafredy

Fiat Tipo 1.4 - sa monopointa na karburator?

Recommended Posts

Postovanje drugari,moze li mi neko opisati detaljno sta je potrebno da se tipo 1.4 monopoint prebaci na obican karburator,da ne bacam 300 din za 2 litra benzina i jos da zaradim krivicnu prijavu usput :D

Hvala unapred :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, cikafredy said:

Postovanje drugari,moze li mi neko opisati detaljno sta je potrebno da se tipo 1.4 monopoint prebaci na obican karburator,da ne bacam 300 din za 2 litra benzina i jos da zaradim krivicnu prijavu usput :D

Hvala unapred :) 

 

 Kojih problema imas sa postojecim sistemom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, dobri nikola said:

 

 Kojih problema imas sa postojecim sistemom?

Prvo je ler gas bio veoma veliki i non-stop drzao veliki gas negde oko 2000rpm pa onda odjedared padne do tacke gasenja cak se i gasio,ponekad je auto radeo lepo,kupljen novi step motor i zamenjen,zatim zamenjeni svecice,kablovi,raz kapa raz ruka,senzor na usisnoj grani onaj mali plavi,termostat,zamenjeno ulje,filteri,na kraju promenjen rasprsivac (kupljen nov i elektronac je u pitanju)posle zamene rasprsivaca potrosnju podigao na nekih 15l/100km i vozen tako nekih 1000km sto kazu da nalegnu membrane lepo,otisao kod majstora da presteluje plin vratio se kuci i od ujutru krece zlopatnja.auto vise uopste ne drzi ler gas cim pustis gas on se ugasi,pozajmio o5 step motor sa drugog auta za koji znam da radi 100% isto se desava,prestelovali opet plin nekako i dalje ne reaguje,moram napomenuti da posle svake kazi ga intervencije sam skidao kleme da se komp resetuje,cak sam pokusao i da iskljucim step motor i zategao sajlu za gas tako da uvek ima mali gas ali se i dalje gasi.Proveravana su creva i monopoint sapunicom da ne vuce negde fals vazduh ali nigde nije pokazao.Stvano vise nemam predstavu sta da pokusavam da ga namestim pa mi je svaki predlog dobro doso obzirom da mi je vozilo preko potrebno zbog beba u kuci.Ili mi molim vas preporucite nekog majstora u Nisu od poverenja kome mogu ostaviti tipa a da se ne ponasa prema njemu kao da je yugo jer su ipak 2 razlicita sveta i mislim da je taj pristup skroz pogresan

Edited by cikafredy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne radi na benzin,iskljucivo se vozi na plin na kome je radeo extra dok nije pocelo sve ovo da se desava.Cekam da otopli malo ovih dana pa da zamenim pumpu koju sam uzeo prosle nedelje,inace malopre sam zamenio alnaser naravno skinuo kleme i cak sam uspeo da okrenem 2 kruga po kraju a da se ne ugasi mada mu je ler negde oko 2000 i tu drzi.ne znam da li moze biti do kompa jer ocigledno nekada uspe sa resetovanjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaba "karika" na monopointu je davac polozaja leptira gasa.To je jedan potenciometar koji daje podatak kompu o polozaju leptira.On se vremenom potrosi i daje pogresne podatke.Nalazi se na osovini leptira gasa sa suprotne strane od step motora.Steta sto si daleko,mogli bi nesto skupa pokusati.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, tempra291 said:

Slaba "karika" na monopointu je davac polozaja leptira gasa.To je jedan potenciometar koji daje podatak kompu o polozaju leptira.On se vremenom potrosi i daje pogresne podatke.Nalazi se na osovini leptira gasa sa suprotne strane od step motora.Steta sto si daleko,mogli bi nesto skupa pokusati.

 

Pretpostavljam koj je to senzor plocasti braon boje (ne znam da li boja ima veze) mozes mi reci sta moze da se pokusa?da li postoji taj senzor da se kupi naknadno ili mora ici u kopletu sa drugom klapnom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prvu ruku zabelezi tacno kako stoji u odnosu na kuciste,zatim raskaci dzek,odvrni cetiri sarafa pa ga polako odvoji.Imas par klizaca koji ostaju na kucistu i njih malo,ali samo malo napni da bolje nalezu na tragove na plocici.Ti tragovi znaju biti suvise potroseni a nekad i u prekidu.Ocistiti (alkoholom) i proveriti multimetrom da nije negde u prekidu.Zatim malo naprskati sa kontakt sprejom ili wd40.Inace takve monopointe imaju mnogi auti tog godista.Neki golfovi dacije i slicni auti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.1.2019. at 8:42 PM, cikafredy said:

Postovanje drugari,moze li mi neko opisati detaljno sta je potrebno da se tipo 1.4 monopoint prebaci na obican karburator,da ne bacam 300 din za 2 litra benzina i jos da zaradim krivicnu prijavu usput :D

Hvala unapred :) 

 

 

Ne znam zasto bi zaradio krivicnu prijavu ako bi se kvalitetno odradila zamena postojeceg sistema sto je u praksi izvodljivo. Pre ove intervencije trebalo bi detaljnije pregledati postojeci sistem i dati tacnu ocenu sta je ispravno a sta nije, dali se mogu naci delovi. Kod zamene postojeceg sistema sa karburatorskim sistemom preporucujem dva tipa karburatora sa automatskim sauhom familije PIERBURG i to : 1B ILI 2E. Prvi tip karburatora je jednogrli a drugi tip je dvogrli, u praksi su se pokazali kao izuzeno pouzdani i odlicno stvaraju gorivnu smesu benzina i vazduha ili plina i vazduha. 

8 minutes ago, dobri nikola said:

 

 

 

Zaboravio sam da dodam u predhodnom postu da sam nemozes da postavis karburator jer posao trazi iskustvo i odgovarajucu ispitnu opremu da bi dobio pun pogodak rada motora na benzinu i plinu.

Takvu prepravku kad radim obavezno ukljucujem strugara i glodaca da mi odrade odredjene delove koji su mi potrebni za pravilan rad karburatora...

Edited by dobri nikola

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2019 at 8:24 PM, dobri nikola said:

 

 

Ne znam zasto bi zaradio krivicnu prijavu ako bi se kvalitetno odradila zamena postojeceg sistema sto je u praksi izvodljivo. Pre ove intervencije trebalo bi detaljnije pregledati postojeci sistem i dati tacnu ocenu sta je ispravno a sta nije, dali se mogu naci delovi. Kod zamene postojeceg sistema sa karburatorskim sistemom preporucujem dva tipa karburatora sa automatskim sauhom familije PIERBURG i to : 1B ILI 2E. Prvi tip karburatora je jednogrli a drugi tip je dvogrli, u praksi su se pokazali kao izuzeno pouzdani i odlicno stvaraju gorivnu smesu benzina i vazduha ili plina i vazduha. 

 

Zaboravio sam da dodam u predhodnom postu da sam nemozes da postavis karburator jer posao trazi iskustvo i odgovarajucu ispitnu opremu da bi dobio pun pogodak rada motora na benzinu i plinu.

Takvu prepravku kad radim obavezno ukljucujem strugara i glodaca da mi odrade odredjene delove koji su mi potrebni za pravilan rad karburatora...

Dobri za prijavu je kao sto sam napisao 300 din za 2 litra benzina :) pa sad upotrebiti mastu :)

Sto se tice prepravke pretpostavio sam da sam to ne mogu jer iskreno nemam ni znanja ni iskustva sa time i iz tog razloga sam pitao za nekog kvalitetnog majstora ko moze to odradeti ovde u nisu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×