Desko1988 1 Posted January 24, 2019 Pozdrav svim clanovima i kolegama vozacima puntaca sportaca. Naime, moj problem je sledeci. Nedavno sam kupio Punta 1.2 16V benzin. Prvih 100 km je bilo sve uredu i cak sam ga vozio nekih 140 km/h u nekom momentu. Nakon sto sam zamjenio ulje i uljni filter izasao sam na autoput i malo produvao puntaca. U nekim momentima sam vozio cak i oko 160 km/h. Uglavnom nakon nekih 10 km na autoputu i brzine oko 130-140 km/h temperatura je sa neke vrijednosti izmedju 1/4 i polovine naglo zakucala ma maksimum i upalila se lampica. To je trajalo 1-2 sekunde i u tom momentu auto gubi na gasu i malo kao trzne. Nakon toga se temp. vratila na vrijednost izmedju sredine i 1/4 (blize sredini). Istog dana u povratku ali lokalnim putem i brzinom oko 70 km/h to isto mi se pocelo desavati nakon predjenih 20 km i desilo se 6-7 puta na duzini puta od 60 km narednih. Zamjenio sam termostat i temperaturni senzor i tecnost iz hladnjaka po savjetu majstora. Nista se nije desilo. Sve je ostalo isto. Jedino radna temperatura je sada normalna. Znaci motor radi normalno, pali normalno ali cim se zagrije na radnu temperaturu i predje nekih 10 km gradske voznje odmah se desi ista situacija sa temperaturom. Cak se pocelo desavati da se i ugasi kad stoji na semaforu ili negdje u mjestu kad je zagrijan. Na dijagnostici pokazuje da je u pitanju Lambda sonda Bank 1 senzor 1 i njen grijac. Majstor opet kaze da moze biti i to a moze biti i dihtung glave. Ja licno mislim da dihtung nije i da nisu dizne jer nema problema sa vucom. Radi normalno na leru, ne mijesa vodu i ulje, nema baloncica u antifrizu kad je hladan motor prilikom dodavanja gasa. Izvinjavam se na duzem postu. Hvala svima koji podijele svoje iskustvo. Pozdrav 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jerry Drake 0 Posted January 24, 2019 e sad pitanje, jel ti čista klapna/leptir gasa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Desko1988 1 Posted January 24, 2019 Kako to da znam i gdje da pogledam? Mogu li ja to sam provjeriti bez mehanicara? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jerry Drake 0 Posted January 26, 2019 (edited) možeš i sam, ja sam to čustio sam pre jedno god. dana, al bolje mehaničar. klapna je Ispod ecu-a na usisnoj grani. otprilike na mestu gde su u davna vremena bili karburatori moraš skinuti kompjuter, i crevo od dolaznog vazduha između filtera i klapne, kućište je zašrafljeno sa 4 šrafa, prlaziš im sa strane otvora za crevo. I moraš strogo da paziš na kablove i pogotovo motor klapne, ni slučajno nasilno pomeranje klapne. Ako je prljava videćeš naslage čađi i prljavštine. Edited January 26, 2019 by Jerry Drake Quote Share this post Link to post Share on other sites