Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Monte-Karlo 2019.

Recommended Posts

130087-loeb.jpg

 

Samo što je završen 41. Dakar reli 2019. dva učesnika su požurila na aerodrom i ušla u avion za Evropu. U toku leta preko Atlantika oni su, budite uvereni, čvrsto spavali, savladani umorom posle 10 napornih brzinskih ispita po pesku i dinama Južne Amerike i Perua. Svakako pogađate da je reč o sjajnoj reli posadi, Francuzu Sebastienu Loebu i njegovom suvozaču iz Monaka, Danijelu Eleni. Odmah po dolasku na stari kontinent uigrani partneri su krenulu ka taboru ekipe Hyundai, kako bi se ukrcali u test vozilo sa oznakom ''i20 Coupe WRC'' i počeli sa blic probama. Biće to baš blic provera novog i20 WRC, sa kojim će Loeb i Elena startovati na čuvenom ''rulet reliju'', među jedanaest posebnih u elitnoj klasi. Mnogi se pitaju kakav će plasman ostvariti devetostruki prvak sveta Sebastien Loeb, čovek bogatog iskustva i automobilista koji praktično nema dužeg i pravog odmora. Jedini slobodni dani za poznatog asa iz Alzasa, bili su u avgustu kada je odahnuo od volana, u retkim časovima druženja sa suprugom i ćerkicom. Vrhunski reli dometi, takmičenje u WRC-u, ne mogu se zamisliti bez pravog automobila pravog tima, pravog vozača i još jedne stvari - ozbiljni i dugotrajni testovi. Takve testove Loeb i Elena neće imati ovom prilikom.

 

Zato se mnogi njegovi navijači pribojavaju početka nove sezone u planinskim masivima iznad Monaka i Nice. Svi ostali su imali solidne testove, primera radi Sebastien Ožie se nalazi u svom zavičaju jer će deo relija Monte-Karlo prolaziti baš kroz visinski Gap (mesto gde je Ožie rođen). Ekipa Toyote sa Tanakom, Latvalom i pridošlicom Kris Mikom puna je elana. Kris Mik je dobio novog suvozača (nekadašnji kopilot Hajdena Padona) i ovih dana je rekao: ''Prvi put u mojoj karijeri osećam da sam na pravom mestu u pravo vreme. Veoma sam srećan što imam Seba pored sebe, saradnja je počela odlično'' (reč je o suvozaču Seb Maršalu).

 

Citroen-C3-2019.jpg

 

U timu Citroena je pored Ožiea i Finac Esapeka Lapi, pun energije i snažno motivisan dolaskom u renomirani francuski reli tim. Hyundai od nove sezone očekuje puno. Smatraju da imaju automobil za najviši plasman i da je došlo vreme i da Belgijanac Tijeri Nojvil osvoji titulu šampiona sveta. Mikelsen će i ovom prilikom biti veoma brz. Čini se da od Loeba pvenstveno očekuju njegove savete i eventualne korekcije nekih elemenata, a pravi učinak tek naredne godine. Sebastien Loeb će, podsetimo, ove sezone biti na samo 6 relija, a na 8 relija će ''njegov'' Hyundai i20 WRC voziti Dani Sordo.

 

Toyota-Yaris-2019.jpg

 

M Sport sa Ford Fiestom i novom postavom kao da malo zaostaje za pomenutom trojkom. Ipak ne sme se podceniti kvalitet Evansa i Tidemanda, a ni najmlađeg u elitnom društvu, 24-godišnjeg Temu Suninena.

 

m sport fiesta.jpg

 

87. Reli Monte-Karlo počinje već u četvrtak 24. januara, sa uobičajenim test ispitom, tzv. ''shakedown'' pre podne, i uveče sa prva dva brzinska ispita (od ukupno 16), od 20 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ot Tanak sa Toyotom ubedljiv na ledu

 

monte carlo 2019.jpg

 

Mrkli mrak, temperatura vazduha ispod nule, a u francuskim Alpima čuje se samo snažna rika moćnih mašina koje verovatni imaju i blizu 400 KS (zvanično 380 KS). Upravljati takvim aždajama sa puno veštine svojstveno je samo najboljima na svetu. Oni su već na prvom specijalnom ispitu od 20.76 kilometara imali teško savladivu stazu koja je delom bila od suvog asfalta, ali na pojedinim mestima prekrivena tankim pokrivačem od snega i sa puno mesta koja su bila zaleđena. Izbor guma je kao i uvek bio odlučujući faktor. Prvi ispit je zahtevao kombinaciju zimskih pneumatika i pneumatika sa ekserima, a neko se odlučio da poznate eksere ostavi za drugu priliku.

 

Premijera je pripala baš užasno brzom Estoncu, 31. godišnjem Ot Tanaku u očigledno perfektnoj Toyoti Yaris WRC. Bili su ubedljivo najbrži. Svetskog prvaka, Francuza Sebastiena Ožiea sa Citroenom C3 (koji je i najbolji poznavalac terena oko svog rodnog mesta Gapa), Tanak je ostavio iza sebe za čak 10.6 sekundi, a to je zaista puno. Pravi udarac Citroenu na prvom brzincu naneo je i odlično raspoloženi Irac Kris Mik sa drugom Toyotom Yaris WRC, koji je sa novim suvozačem bio brži od Ožiea za 5 sekundi. Sebastien Loeb je sa Hyundai-jem zauzeo 4. mesto na prvom ispitu, ispred Nojvila. Grešku je napravio Mikelsen, koji je na cilju rekao da je nepažnjom u finišu oduzeo gas misleći da je brzinac završen. Otvaranje relija Monte-Karlo bilo je loše za mladog Suninena i Tidemanda, kao i za ''petlića'' Kalea Rovanperu koji vozi u klasi WRC 2 sa Škodom. Suninen je izleteo, baš kao i Kale Rovanpera, a mladi Finac Kale je posle dosta izgubljenog vremena stigao u cilj.

 

Drugi brzinac od 20.59 km. vožen je uglavnom po suvoj stazi, a zbog mekanih guma je profitirao Belgijanac Tijeri Nojvil sa Hyundai-jem. Bio je najbrži ispred Ožiea (+11s.) i Tanaka (+12.5s). ''Rulet reli'' je na svom 87. izdanju opravdao naziv. Loeb se požalio na pogrešan izbor guma sa spajkovima. Nažalost, Kris Mik je na drugom ispitu imao gumi defekt i mislimo da je na felni ušao u cilj, sa minusom u odnosu na NOJVILA od 1.01.3 minuta. Sada se nalazi na 7. mestu.

 

Generalni poredak (posle 2 ispita od ukupno 16):

1. Tanak - Toyota

2. Ožie - Citroen +9.1s.

3. Nojvil - Hyundai +14.3

4. Lapi - Citroen +45.2

5. Latvala - Toyota +46.4

6. Evans - Ford +48.2

7. Mik - Toyota +53.8

8. Loeb - Hyundai +55.2

9. Mikelsen - Hyundai +59.6

10. Tidemand - Ford +1.41.1 minut

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastična bitka za podijum

 

Ozie wrc2019.jpg

 

Ako vam kažemo da je na 6. ispitu zabeležen identičan rezultat Ožiea i Latvale, onda će vam biti jasno kakva je konkurencija na reliju Monte-Karlo 2019. Posle 20 kilometra jurnjave po planinskim prevojima francuskih Alpa, dvojica majstora relija su zabeležili potpuno isto vreme - 13.39.5 minuta. U desetinku isto. Ako poželite da saznate koliko zaista vredite, da li ste istinski znalac i na kojem ste nivou, pokušajte to na pravi način, među najboljima, a ne među ''vozačima džentlmenima'' gde se lako stiže do pehara.

 

Na reliju Monte-Karlo se vodi fantastična bitka. Baš to je na cilju jednog od brzinskih ispita izgovorio finski majstor snega i leda, Jari-Mati Latvala, koji vodi ''rovovski rat'' sa devetostrukim reli šampionom sveta, Francuzom Sebastijenom Loebom. Posle ispita broj 11 delile su ih samo dve sekunde, a na kraju ispita 12 iymeđu njih je razlika bila 2.3 sekunde! Estonac Ot Tanak je u subotu bio najbrži na sva 4 brzinska ispita. Njegova Toyota je bila neuhvatljiva za konkurenciju, jedino je Tanakov klupski rival mogao da mu priđe sasvim blizu, a čak na tri ispita su bili u samom vrhu. Šteta što su i jedan i drugi izgubili previše vremena zbog gumi defekta i oštećenja točkova. Tanak posle subotnjih ispita zaostaje za liderom preko 2 minuta, a Mik preko 5 minuta. Irac je izjavio: Nestrpljivo očekujem poslednji ispit ''power stage''.

 

Ispit broj 9 je dobrim delom vožen na nizbrdici, a na više mesta bilo je vlažnog asfalta i leda. Na tom ispitu je stao Esapeka Lapi sa Citroenom, Tidemand je menjao točak na svom Fordu, a zaustavio se i mladi Rovanpera sa Škodom. U generalnom poretku Ožie je prvi, a iza njega Nojvil sa +5.6 sekundi. Ispit broj 10 je lansirao Latvalu na treću poziciju tabele, malo ispred Loeba. Velika brzina i klizava podloga bili su loši za veoma solidnog Britanca Elfina Evansa Ford Fiestom WRC. Izleteo je daleko od puta, među drveće, a njegov automobil je ostao bez zadnjeg točka, i naravno to je bio kraj za broj 33.

 

Suninen wrc2019.jpg

 

Ožie i dalje ostaje prvi, a tada je Nojvil upisao zaostatak od 5.3 sekundi. Belgijanac je rekao: ''Teško je znati koji je ritam najbolji. Mogao bih učiniti i više, ali to bi bilo rizično. Seb je ovde kod kuće, on zna stazu, moram biti oprezan.''

Ispit broj 11 je održan posle odlaska u servis. Opet su najbrže dve Toyote, odnosno Tanak i Mik. Nojvil smanjuje razliku za Ožieom na 4.1 sekundu, dok Loeb uzvraća udarac Latvali i opet je na trećem mestu. Iskreno govoreći nismo se nadali da će Loeb biti tako dobar, s obzirom na kratkotrajne testove po dolasku sa Dakar relija. Na cilju poslednjeg subotnjeg ispita je kratko rekao: ''Uživam u trci.''

Poslednji, 12 ispit od 14.08 km. je vožen po suvom asfaltu, svi su bili brzi, a razlike su se merile u desetin delovima sekunde.

 

Predstoji konačni obračun, još 4 brzinska ispita. Pažnja fanova je usmerena na duel Ožiea i Nojvila, a takođe i na oštro rivalstvo Loeba i Latvale. Oni koji su imali pehove, velike nade polažu u poslednji ispit ''power stage'', brzinac koji kao što znate donosi vredne dodatne bodove prvoj petorici. Toyota računa na visok plasman na tom ispitu, pre svega na Tanaka i na Kris Mika, dok Sebastien Ožie zna da je zaradio 4.3 sekunde bonusa u odnosu na njemu potpuno ravnog Tijeri Nojvila, i da će filigranskom vožnjom bez greške stići do prve pobede u novoj sezoni. Da li će biti baš tako?

 

Generalni poredak (posle 12 od ukupno 16 ispita):

  1. Ožie - Citroen
  2. Nojvil - Hyundai +4.3s
  3. Loeb - Hyundai +1.58.7 min.
  4. Latvala - Toyota +2.01.0
  5. Tanak - Toyota +2.16.0
  6. Mik - Toyota +5.26.
  7. Grensmit - Ford R5 +10.12.0
  8. Bonato - Citroen R5 +11.43.4
  9. Sarazin - Hyundai R5 +12.16.0
  10. De Mevi - Citroen R5 +13.07.0

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki trijumf - za treptaj oka ili 2.2 sekunde

 

188490-monte carlo 2019.jpg

 

Spuštena je zavesa na pozornici 87. relija Monte-Karlo. Predstava je bila izvanredna, vodeći glumci su odigrali u svom neverovatnom stilu, a u publici ovacije. U činu, tj. brzincu broj 13, opet je zasijao Ot Tanak, ubedljivo najbolji vozač Toyote. Bio je za malo ispred drugoplasiranog Nojvila sa Hyundai-jem (+1.9s), i trećeplasiranog Ožiea sa Citroenom (+2.9). Svoje klupske rivale, Jari Mati Latvalu i Kris Mika je ostavio za sobom za 11.5 i 11.6 sekundi. Loeb je bio šesti, a on sa Latvalom postiže opet čudesno - isto vreme u desetinku sekunde - 11.51.9 minuta, na stazi od 18.41 kilometar. Ot Tanak je vozio prosečnom brzinom od 94.6 km/h.

 

SebOgier-MonteCarlo-2019.jpg

 

U generalnom je prvi Ožie, a prati ga Nojvil sa 3.3 sekunde zaostatka. Belgijanac izjavljuje u cilju: ''Veoma je teško za vožnju, gume mi se pregrevaju''. Veteran, Sebastijen Loeb, nije zadovoljan i pred novinarima govori: ''Ne mogu više, imam podupravljanje (proklizavanje) u krivinama''. Kris Mik je sporiji od drugih na ispitu broj 13, ali ima objašnjenje: ''Auto je sjajan...čuvam gume za 'power stage' ''.

Brzinski ispit broj 14 je dugačak 13.58 km. Estonac Ot Tanak je opet bio najbrži. Iza su Nojvil (+0.7s), i Ožie (+0.8s), a onda slede Mik (+2.6), Latvala (+7.2), Suninen (+7.4), i Loeb (+8.5). Ot Tanak se penje na treće mesto u generalnom plasmanu. Na cilju ispita, Jari Mati Latvala vrti glavom i govori: ''Tanak vozi veoma dobro, brži je od mene celo vreme. Auto je ok, ali ja nemam pravi osećaj''.

Završen je onda i pretposlednji ispit broj 15 od 18.41 km. Odlični Tijeri Nojvil je sve zasenio, brži je od Ožiea čak za 2.8 sekundi. Po treći put u poslednjem danu relija bolji je od svetskog šampiona. Na cilju je uzbuđeno izgovorio: ''Dobro je, bio je ovo dobar ispit. Ne znam kakve su mi gume. Pokušaću da pobedim''. Sebastien Ožie nije bio zadovoljan: ''Borim se sa problemom sa gasom, pokušavam koliko mogu''.

 

Poslednji ispit, brzinac koji donosi prvoj petorici dodatne bodove, doneo je trijumf učeniku pokojne reli legende Kolina MekRea, vozaču Toyote Yaris i najstarijem u ''elitnoj klasi'', 48. godišnjem Kris Miku iz Severne Irske. Kao što je i rekao, sačuvao je gume i kada je bilo najpotrebnije prosto je poleteo. Na cilju je nasmejao izjavom: ''Dobro je. Nisam bio previše agresivan''. Bio je najbrži na ispitu ''power stage'' i zaradio maksimum od 5 bodova. Drugo vreme je ostvario Ožie (+3.9s), treće Nojvil (+5.7s), četvrto Tanak (+5.8s), i peto za 1 bod raspoloženi Suninen (+8.5s).

 

Sebastien ožie je zasluženo pobedio u generalnom plasmanu, a imao je i sreće. Videlo se da Toyota poseduje za nijansu brže automobile. Nojvil je opet oduševio, Tanak takođe, a Loeb je opravdao najviši svetski rejting u novom automobilu.

M-Sport sa Fordom nažalost izgleda ima najslabiju ekipu. Uskoro nam dolazi i reli u Švedskoj - od 14. - 17. februara 2019.

 

Konačni generalni poredak 87. relija Monte-Karlo:

  1. Ožie - Citroen
  2. Nojvil - Hyundai +2.2s
  3. Tanak - Toyota +2.15.2 min
  4. Loeb - Hyundai +2.28.2
  5. Latvala - Toyota +2.29.9
  6. Mik - Toyota +5.36.2

Petorica vozača ''elitne klase'' nisu u najboljih 10 na kraju relija: Mikelsen, Lapi, Evans, Suninen i Tidemand.   

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...