Jump to content
FAS Goran
ivanmagd

Multipla Bipower - CNG O ring?

Recommended Posts

Pozdrav, primetio sam da mi curi metan (cujem ga kad motor ugasim) na jednoj dizni na strani rail-a, prestane ako diznu zarotiram, takodje pri jutarnjem paljenju motor nemirno radi prvih 20-ak sekundi pa predpostavljam da je stradao O ring pa preko noci izgubi pritisak. 

Zna li neko gde bi mogao da kupim O ringove ili ako neko zna njihovu oznaku ili dimenziju, jer uvek postoji mogucnost greske pri kupovini ako samo odnesem stari O ring jer je izgubio dimenziju...

 

Hvala unapred,

 

Ivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setovi za reparaciju su oko 600+ dinara po komadu a trazeci sam uspeo da pronadjem servis koji ce ih ocistiti i zameniti ringove za malo vise novca. Tako sam siguran da su servisirani i spremni za ekploataciju...

 

Hvala, Pozz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi bilo lose kad bi malo predstavili auto i rekli nešto o njemu...odrzavanje potrosnja....  Malo je tih multipli cng na forumu, a mene zanimaju iskustva...mozda bih pazario jednu :D

Edited by Djuk85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko jednom sedne u Multiplu tesko posle u bilo šta drugo :-) održavanje ko za svakog fiata a potrošnja zavisi koliko ti teška noga na gasu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne verujem da mi nešto znači teška noga na metanu :) ali bi mi značilo  da do posla i nazad ustedim malo na primer...posto imam oko 45-50 km u jednom pravcu... Da nije toga jurio bi jtd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

O ringove sam pazario u MML-u (Mali Mokri Lug u Beogradu) u firmi koja prodaje delove za hidrauliku i ima veliki izvor raznih predmeta od gume... (da ne reklamiram, kome treba poslacu podatke na PP) cena smesna oko 20 din po komadu, zamenio i nista specijalno se nije dogodilo sa radom i potrosnjom. Do sada sam sipao tri puta i nazalost svaki put na drugoj pumpi pa ne znam da li kvalitet iil pritisak punjenja ima veze sa potrosnjom. Auto ide prilicno lose ( mislim slabo) na metan, na benzinu je kao metak ali na metanu kao mrtav konj. Prva dva puta sam presao oko 400 km sa 27kg metana sto je neki tu i tamo prosek... mogao bi biti bolji i tu sam imao 50:50 kombinovano ibarska:grad. Zadnji put sam sipao 24 kg i kao nije moglo vise, kaze pumpadzija sad ce da cedi zadnji kg pola sata, kapiram protok i pritisak im nije bio dobar pa nje hteo da se zeza. Ovaj put je voznja bila 100% grad brzo mi je oborio jedan podeok na metanu, presao sam oko 200 km i sad je na rezervi sto je bas bulja.. da je presao bar 300 pa da kazem eto trosi oko 8-9 kg. 

Ne znam kakva su iskustva drugih ljudi sa ovim kolima ovo sto je kod mene bas i nije neko. Porucio sam danas nove  kablove i svecice a u toku sledece nedelje cu da skinem dizne i odnesem negde da se ociste ( ako bude moguce) pa cu javiti ima li razlike. 

Danas sipam opet metan videcu da li ce stati vise nego prethodni put na ovoj pumpi kod cuvenog beogradskog mosta... 

 

I ja bi voleo da cujem druge vozace metanskih multipli.

 

U medjuvremenu ako neko ima kontakt nekoga od majstora za metan na Vozdovcu bio bih zahvalan...

 

Pozdrav Ivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba ti majstor za metan,nema tu sta da se pokvari.Nasi ljudi su malo teski na dzepu pa tek ponekad zamene svecice,kablove retko,a bobinu nikad.Sve ti je to vezano sa potrosnjom,losa svecica trazi jaci napon,bobina se muci,kabl sprzen vremenom i eto tebi lenje multiple i pojacane potrosnje.Ako si presao 400 km to je super,ja u gradu predjem 330-350,doduse kao taxi sto je mnogo vise kreni stani i sigurno preko 30 paljenja i gasenja dnevno.Za 7 godina nisam cuo da je neko imao problem na multipli sa uredjajem koji je tako konstruisan da nema sanse da se pokvari,a par puta sam cuo da crkne dizna ali onda auto radi na 3 klipa i to se i cuje i oseti,sto ne znaci da nije nemoguce da je i kod tebe dizna,ali ipak zameni ove strujne delove jer je to potrosno i menja se periodicno.Znaci kablovi,bobina i svecice.

Ujutru hoce da radi nemirno kada se zaprlja klapna i to nikako ne utice na potrosnju.Moj ti je savet da ciscenje klapne ne pocinjes dok ne nadjes rezervnu jer klapna hoce da rikne od sredstva za ciscenje,ili ako imas nekoga ko poseduje UZ kupatilo pa da probate da je operete ali tako da potopite samo metalni leptir,a NIKAKO deo kroz koji prolazi struja jer iako bi to trebalo da je zaptiveno i zasticeno,godine cine svoje.

Ja sam imao problem sa motornom instalacijom sto je cest kvar kod fiat-a,lose zice trule vremenom,i to je dosta komplikovano resiti osim ako negde ne nadjes instalaciju za koju provereno znas da je dobra i da nista nije na njoj seceno i nastavljeno.Skini komp i proveri sve pinove da nije neki pozeleneo usled loseg kontakta.

I javi sta si uradio da znamo za drugi put.

p.s. to sto cujes kad ugasis motor ne moze biti metan jer se u usisnoj grani nalazi podpritisak iliti vakuum tako da to sto cujes moze biti samo vazduh koji ulazi u usisnu granu (neka me neko ispravi ako gresim,nisam ni ja siguran,samo pokusavam da dodjem do resenja),sto kod multiple remeti rad motora jer svaki fals vazduh koji udje menja rezim rada motora.Probaj da kanes malo ulja na tu gumicu i smirglom ocisti rupu gde naleze gumica pa javi sta se desilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bratsaja hvala na odgovoru, zamenio sam sve o ringove, vise se ne cuje sistanje, smrdelo je na gas kod te dizne gde je stradao o ring, ja mislim da je ceo rail pod pritiskom i da dizna ubacuje gas u granu pod pritiskom. U svakom slucaju toga nema vise. Isao sam na Zlatibor i potrosnja je 24kg na 450 km sto je negde oko 5.3 kg/100 km. To je ok mada auto ide mnogo losije na metan nego na benzin. Promenio sam kablove i svecice pre puta. Nikakve razlike nema, ujutro je nemiran na leru i kad je zagrejan hoce da drzi ler na 1200 obrtaja pa cu probati sa klapnom da se pozabavim. 

Da li se tebi dogadja da nemas vrh gasa kad radi na metan, na benzinu toga nema ali na metanu kad ga vozim na vrh gasa mnogo cima. 

Jos jedna stvar koju sam primetio je da kad ga vozim odmah nakon punjenja sa prvom crtom predje oko 40+km a ako ga napunim i dovezem do kuce oko 6-7 km i ostavim preko noci, ujutro me saceka jedna crta manje iako sam presao samo par kilometara. Mozda postoji mogucnost da curi metan negde pa gubi nivo preko noci. 

Hvala i pozdrav! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pod "vrh gasa" mislis na voznju pod malim gasom,onda hoce da trza ako je losa struja i po tome znam da je vreme da se promene svecice,kablovi i bobina.Ja to menjam u kompletu jer mi se jednom desilo da je iz cista mira crkla bobina u nekoj nedodjiji i od onda sve novo.

To sto izgubi poslednju crtu preko noci je verovatno usled pada temperature pa se metan malko zgusne,verovatno se ne bi desilo da ga napunis ujutru pa da ga ostavis do uvece.

U usisnoj grani je uvek vakuum jer motor usisava,nije to dizel pa da se gorivo ubacuje pod pritiskom.U metanskim diznama je 9 bara pritisak ali u samoj grani je vakum.O ring koji pominjes dihtuje granu,sprecava da udje vazduh u motor,a to da smrdi gas bas kod te dizne,e to ne verujem da si mogao da osetis,nema sanse.Ocitaj map senzor na dijagnostici i polozaj klapne gasa,ako je klapna na nula,map oko 35,ler gas mora da bude oko 800.Ta zezanja oko ler gasa i klapne su igranka bez prestanka kod multiple,jednostavno se pomiris sa time i kazes sebi ma nema veze,bar se vozim za dz,il ako imas neki dobar otpad pa da probas klapnu i naravno da je dobro uzupcen auto.

Edited by bratsaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako merite potrosnju na multipli CNG? Meni varira kada je cepujem na oko 100km od 5.2 - 7.2kg?

Nisam je do sada praznio do kraja? Koji uzroci mogu biti povecane potrosnje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...