Jump to content
FAS Goran
SavaN

Benzinci T tipa - šta izabrati? / TJet, TSI i ostali turbo-benzinci / motori male kubikaže

Recommended Posts

Dragi forumaši,

 

gledamo drugar i ja ove benzince T tipa kako ih mi zovemo, i lupamo glavu sta tu valja, jer smo dibidus na tu temu. A i ono sto citamo, bolje da ne citamo, jer svasta pise :) Mi smo uvek varili dizelase, jtd i mjtd tipa, eventualno neki hdi, a sad u zadnje vreme ispada da neki dizel oko dve hiljade kubika gotovo maltene pa isto trosi u gradu ko ovi benzinjeri, tu negde na otvorenoj cesti, a nekako benzinci dolaze sa manjom km ovde i nemaju tih nekih potencijalnih problema, misli se obicno, pa se drugar zapalio, a i mene nagovara, da pazarimo neki taj turbo benzinac. Ono sto nam upada u oko su 1.4 T jet naravno iz  IT garde i to u modelima Lancia Delta, kao i Bravo, naravski, ali nudi se i 1.2 Tsi u Seat Leon modelu recimo, koji je varijanta Golfa, kao i 1.4 Tce u Renault Megane ili Senic varijanti, pa tu je i Astra sa istim takvim motorima (J). To je ono makar sto se uvozi, jer ponuda ovih varijanti motora jos uvek nije ni priblizna klasicnim benzincima, da ne govorim dizelasima, kod nas.

 

Koliko ta cuda stvarno trose, je l ima nekog iskustva iz prve ili druge ruke? Koliko je pouzdano uzeti takav polovnjak, do nekih 150 +- predjenih kilometara. Da li su te turbine sklone raspadanju i kod kojih modela i koji je od ovih motora objektivno ok izbor, u smislu odrzavanja, potrosnje, neke pouzdanosti, cene nabavke itd. Modeli o kojima govorimo su 2009 + godiste. Na forumu jesmo naisli na povremene price o ovim modelima, ne svim, pre svega Tjet motorima, medjutim i tu je sve bilo mestimicno, sa jako slabim iskustvima u odnosu na dizelase, i od pre nekog vremena. Takodje, nisu direktno uporedjivani TJet sa TSI, odnosno, TCE motorima u smislu sada vec nekog vremena koje je proslo, koliko vec verovatno ima i vise iskustva s njima. Eto, nadam se da nije problem sto pokrecem ovu temu, drugar ce svakako pazariti, nije clan foruma, a ja sam pomislio da mozda ne bi bilo zgoreg cuti neku pametnu rec ovde, jer je uvek i bilo. Hvala na paznji. Pozdrav svima! :)

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ovde ispisano prilicno o samim tehnologijama tih motora, cenama odrzavanja i registracije, potrosnji, potencijalnim problemima, bar kada su zabarski u pitanju. Poceli su pre neku godinu stidljivo da se pojavljuju, a u zadnje vreme sve vise i vise. Po oglasima mozes videti da se sa dosta lepom opremom prilicno uvoze iz Svice, a sve vise kupuju i kao novi ovde. Pisao sam i licna iskustva i poredjenja, kao neko ko 15-ak godina vozi turbo dizelase i i dalje ih se ne odrice :). Ali mi se u voznji bas svidela 1.4 MultiAir Turbo igrackica, pa da malo promenim i isprobam (imao sam lepu ponudu i za zadnji Leon TSI).

1 hour ago, SavaN said:

Koliko ta cuda stvarno trose, je l ima nekog iskustva iz prve ili druge ruke? Koliko je pouzdano uzeti takav polovnjak, do nekih 150 +- predjenih kilometara. Da li su te turbine sklone raspadanju i kod kojih modela i koji je od ovih motora objektivno ok izbor, u smislu odrzavanja, potrosnje, neke pouzdanosti, cene nabavke itd. Modeli o kojima govorimo su 2009 + godiste.

Troskovi i komplikovanost turbo benc/dizel motora su sve vise uporedivi i sve se maltene svodi na licni afinitet. Polovnjak kao polovnjak, opet ce dosta zavisiti od konkretnog primerka. Sto se Zabara tice, prvo bih se vezao za klasu/model, pa na osnovu toga i motora gledao komponente. Npr. u nekim godistima i varijantama imas potencijalno problematicne GM menjace (cuveni C544, poznatiji kao M32). Obrtni momenat je na benzincima manji, pa nemaju toliko problema sa plivajucim zamajcima. Ono sto jeste boljka benzinaca je veca temperatura izduva, koja utice na izduvni deo turba koji iz tog razloga ima i dodatno vodeno hladjenje. Drasticne varijante su bile pucanja tog dela kucista na IHI verzijama (Garrett su se bolje pokazale, ali i njima se desava da glavi ventil u izduvnom delu). Mada verujem da i tu ima udela odrzavanje i eksploatacija. U komplikovanijoj MultiAir izvedbi treba obavezno obratiti paznju i na hidro-razvod, menjanje njegovog filtera i samog ulja, naravno...

Sto se potrosnje tice - trosi koliko ga gazis :) , kod T-Jet je to malo izrazenije zbog nizeg obrtnog, ali racunaj cca litar preko fabricke specifikacije. Kod mene se za svo vreme posedovanja Sportak drzi na okruglo 6,5l prosecne (zbog lepog obrtnog fino ide i u nizim obrtajima), a fabrika deklarise 5,7l. Sa Stilom JTD 115 je to bilo 6,1 u slicnim uslovima. Svakako racunaj na vecu potrosnju po gradu, kao i na otvorenom ako se gazi u obrtaje - tj. da ce vise trositi u ekstremnim uslovima nego dizel. Manja cena registracije, nizi troskovi velikog i malog servisa, nema zezancije sa ekologijom (EGR/DPF), tisina u kabini su opet neki od pluseva. Svaki ima svoje prednosti i mane, pa ko sta voli.

Sto se ostalih masina tice, na forumu se pisalo pomalo o TSI i TCE, ali koliko znam nema nekih direktnih poredjenja izmedju samih motora (ne racunajuci grupaciju).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane na ovako super opsirnom odgovoru zaista! :)

A ovi TSI motori, valja li to cemu, vidim ima jako lepih VW primeraka sa tim motorom, od ono Pola, Leona itd. A zanimljivo mi deluje i Astra J sa isto tim turbak benzincem. Znas li sta o tim motorima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti nesto pametno predlozim i uporedim ostale - iskreno i ne bas.

Interesovao sam se pre svega za Giuliettu Sport/Bravo Sport. Em mi se svidjaju kao modeli, em sam u prici oko odrzavanja Zabara odavno, pa je najvise vuklo na tu stranu. Ili T-Jet 120/150 ili od novijih motora MultiAir 140/170. Ovaj auto je istrcao pomalo neocekivano, izuzetno sam zadovoljan dobijenim, a uzeo bih opet i napucanu dizelku bez problema.

Imao sam lepu ponudu i za 1.4 Leon, kao sto rekoh, ali se tu moje istrazivanje o novijim TSI zavrsilo. Imaju stvarno sirok spektar verzija, od 1.2, 1.4, preko 1.8, do 2.0 u Cupri. Rane verzije 1.2 i 1.4 su imale problema sa lancem i pratecim posledicama cak i na malim kilometrazama (jace verzije su imale i kompresor). Recimo na konkretnom 1.4 2010. modifikuju bregaste i uvode kais, a od 2013. imaju COD sistem koji iskljucuje rad 2 cilindra i tako smanjuje potrosnju goriva. Pored lanca, navodjeni su navodno i neki krupniji problemi tipa pucanja karika i klipova, ali bice ovde puno kompetentnijih od mene po tom pitanju. A naravno nema na cemu za ovo sitno preneto iz mojih saznanja i konkretnog iskustva sa zabarskim masinama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam sada kupovao auto vrlo ozbiljno sam razmatrao i Golf 5 1.4TFSi (nebitno da li 140ks ili 170ks), oba su ista, tj imaju iste turbine i isti kompresor. Problem sa pucanjem lanca je prenaduvan, ako si idiot sjebaćeš i nakovanj, tj lanac i prateći delovi se menjaju i nema problema. Taj 1.4TFSi ide ko besan, poteže odma, svaki se ramapira na 200ks, i troši u principu kao 1.4 multiar. Problem je što ih ima jako malo u ponudi, i što ih cene više nego dobar 2.0TDi. Oni koji su jefitni su kante. Iako je prošlo 14 godina od pojavljivanja, naši majstori ih i dalje jako slabo poznaju, jbg, jako su malo zastupljeni. Zato sam i kupio 2.0TDi BKD, ali da sam našao dobrog G5 1.4TFSI od 140 ili 170ks garant bi ga kupio (onaj od 122ks je gay :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije samo problem sa pucanjem, nego i istezanjem, cudnim zvukovima i sl... Ima toga prilicno po netu, evo i kod nas primera na sta su se ljudi zalili sa novim vozilima i na smesnim intervalima, npr. na 1.2 : http://forum.skodaforum.rs/motor-i-menjac/lanac-problem-1-2tsi/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda su od 2012te prešli na zip.kajš umesto lanca. 

Drugar ima u porodici i 1.4tsi sa 122ks u G5 i 1.2tsi u G7 sa 105ks. Kaže za 1.4tsi da ga je milina voziti. Ovaj 1.2 je ok za grad i nezahtevne vozače. 

Kaže da mu čak taj 1.4tsi ide bolje od Opelovog 1.4 Turbo od 140ks kog je imao u Astri J. E, sad ja bih rekao da je ipak Astra "debela krmača" koju i tih 140ks ne pomera baš tako lako. Imao sam 1.6 atmo Astru J i znam koliko se taj motor muči da je pokrene malo žustrije. Mislim može, ali mislim da je tek 1.6 Turbo ili 2.0 CDTI prava mera za Astru J. 

Ja sam najviše voleo 1.4Turbo u MiTici mome....:wub:  ....'beš Vw,Opel...itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosle godine kada sam gledao auto bio sam fokusiran i na focusa mk3 1.0 ecoboost turbobenzinac koji je pobrojao toliko nagrada uprethodnih par godina... krenem da trazim po oglasima u inostranstvu i sokiram se, ima ih na desetine 50-120.000km presli i vecini crkao motor, ne radi cilindar, nece da upali, mora generalna. Na kraju iskoci delta za male pare 1.4tjet 110kw i evl druzimo se godinu dana 10.000km. Od plina sam odustao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste da T-Jet 150 zna da srkne po gradu, ali bar je i meni to pametna odluka za petljanciju, ateste i te godisnje kilometraze. Doduse, zavisi i koliko planiras da vozis auto...

Interesantan podatak, sa trenutnim cenama goriva i dosadasnjom prosecnom potrosnjom, verovali ili ne, jos mi ispada i trunku jeftinija voznja sa 140 KS benzincem nego sa prethodnim Stilom JTD 115 (6.5*144.2 vs 6.1*158.9). Na stranu primetno jeftinija registracija, veliki i mali servis.

18 hours ago, marko.jovanovic said:

Te gej 1.2tsi nisam ni gledao :D

Covek pomenu 1.2 TSI u Leonu i godiste od 2009. naovamo. Ista prica vazi i za 1.2 i 1.4 koji mi je bio ponudjen, pa sam zato i pomenuo. Uostalom, dovoljno je da samo sacnete po netu i videcete i sami koliko toga ima. Druga je stvar sto neki normalno pricaju o potencijalnim problemima, greskama i kvarovima (kao sto ih ima svaki auto), a neki to dozivljavaju kao nesto perfektno konstruisano i bez i jedne mane u eksploataciji.

13 hours ago, gile smederevo said:

prešli na zip.kajš umesto lanca

Da, ali zbog pomenutog godista (2009.+) u obzir dolaze i te problematicne serije.

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, shakalkv said:

Prosle godine kada sam gledao auto bio sam fokusiran i na focusa mk3 1.0 ecoboost turbobenzinac koji je pobrojao toliko nagrada uprethodnih par godina... krenem da trazim po oglasima u inostranstvu i sokiram se, ima ih na desetine 50-120.000km presli i vecini crkao motor, ne radi cilindar, nece da upali, mora generalna. Na kraju iskoci delta za male pare 1.4tjet 110kw i evl druzimo se godinu dana 10.000km. Od plina sam odustao.

Taj motor ima konstrukcijsku gresku koja je navodno ispravljena 2016 godine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ljudi, hvala na odgovorima, uputima, savetima. Bio sam u frci pa tek sada vidim sve komente i poruke.

 

Elem, izgleda je 1.4 t jet resenje, kao i 1.4 opelovi benzinski turbaci (Meriva B, Astra J), koji su se, prema nekim iskustvima i pisanijama na netu, dobro pokazali. Citajuci i strane forume, definitivno oko TSI motora su polemike zive, da li je dobar ili los, neki ga dizu u nebesa, a neki pominju sve pomenute probleme sa lancem itd. Tako da da se ne bismo zezali, najbolje preskociti TSI. Iovako, kod Vagena, sem 1.9 tdi motora od 105 ks, svi drugi su misticni, neki se kunu u onaj 2.0 dizel, nekima je sve pare popio, tako i sa ovim TSI izgleda....

 

Hvala jos jednom...

Edited by SavaN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim tjet sa 120ks i jako sam zadovoljan sa njim, jeftiniji je od dizela posebno ako moj IHI turbo bude sluzio dugo...:devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super @Branislav:) Lepo je cuti zivo iskustvo. Reci mi u kom modelu vozis ovaj motor? Bravo, Delta ili? I koliko trosi, realne potrosnje grad, magistrala, autoput?

 

Bio bih zahvalan na odgovoru. Citao sam dosta o potrosnji, ali prilicno su tvrdnje ljudi oprecne, ono sto mi se cini, ako se ne divlja, da kao sto kazes ovaj T Jet, po sadasnjim cenama, moze biti isplativiji nego neki dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi T-jet sa plinom je voznja za male pare, sa benzinom moras nogu da obuzdas, realna potrosnja je oko 7l normalne voznje, neke agresivne voznje potrosnja ide u dvocifrene vernosti do 12l, ali to sve kazem ti zavisi... Moj auto je Grande Punto 2007g... Najvise se isplati kupiti T-jet sa plinom ili ga naknadno ugraditi, i onda potrosnja prelazi u drugi plan veruj mi, zato ja planiram da ugradim plin u narednom periodu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj sa Search ;) - pisali smo vec o plivajucim zamajcima, turbinama, menjacima, itd. na T-Jet/MultiAir Fiatima. Imas cak i po modelima i verzijama sta sve moze da bude problematicno i na sta da se obrati paznja pri kupovini. Kao sto ti napisah ranije - u sustini su turbine vise na udaru zbog vece temperature izduva (detaljno smo pisali koje verzije na kojim modelima), zamajci trpe nesto manje sile, problematika menjaca identicna kao i na ostalim Fiatima (obratiti paznju na "cuveni" Opelov M32 u starijim verzijama, FPT-ov C635 je isao posle restyle)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzdam se u Svicu, moja delta je bila na 200k iz Svice dosta bolje utegnuta nego Audi na 160k u Srbiji, a znamo otpornost jednog i drugog....ali ova Cupra je nesto drugo, treba je videti. Kazu da je taj motor kovan navodno i da se cipuje i na 400hp, ali ne znam koliko je istina...ja nisam znao ni da postoji. 

Sta kazu ovi sa “retkim bolestima” npr @PremieRacing :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je taj motor kao u Cupri sa 265ks, samo sto je vec uradjen Stage 1 fabricki. Moze do 340ks sa Stage 1+ i motor je onaj koji je isao u Golf R VI i S3 te generacije sa kovanim klipovima i klipnjacama.
Za 400ks vec ide drugi turbo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tih EA888 ima brdo generacija i verzija, meni je bas tesko propratiti te vag motore, sta kod kojeg valja il ne valja... a nisu male razlike... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/26/2020 at 9:17 PM, horvat said:
Tih EA888 ima brdo generacija i verzija, meni je bas tesko propratiti te vag motore, sta kod kojeg valja il ne valja... a nisu male razlike... 

Povataju se, high, low output, sa kojom turbinom, staje unutra i koja generacija.
R verzije, S, Edition, Cupra to su sve bolji malo motori od GTI i "obicnih" TFSI i TSI.
Nemaju toliko potencijala za tuning cak i sa turbinom od starije brace, ali svakako su limiti skoro x2 bez da se otvara motor.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...