Jump to content
FAS Goran
SavaN

Benzinci T tipa - šta izabrati? / TJet, TSI i ostali turbo-benzinci / motori male kubikaže

Recommended Posts

Srdjos i horvat su sjajno objasnili, ali zaista sjajno.

 

Ljudi vole binarno da razmisljaju, sralje/neunistivo, a znamo da se i dokazani 1.9jtd cak i u najslabijim i najprostijim varijantama kvari, a i da ima boljih motora, ali dostupnost delova novih i polovnih uz razumne cene dovodi do toga da su kvarovi itekako prihvatljivi i da se motor kuje u zvezde.

 

Npr. 1.9jtd i mjet redovno upadaju na top listu 10 najpouzdanijih dizela (iako skoro nikad ni u prva 3 mesta), dok 2.0mjet vrlo cesto upada u listu 10 najnepouzdanijih dizel motora (kao i n47 cuveni zloglasni, vise lanac nego motor :D ),  a znamo mnoge koji su se slatko navozali sa 2.0mjet, kao i vlasnike koji nisu primetili neke preterane razlike u novcaniku prelaskom sa 1.9jtd na 2.0mjet.

 

Gledao sam skoro neki video o najpouzdanijim i najnepouzdanijim dizelima i pazi sad:

 

Najpouzdaniji:

1. bmw 3.0d

2. volvo 5cil 2.4, ali i zadnje 2.0 5cil verzije

3. 2.0 hdi psa

4. 2.2 honda

5. 2.1 cdi mercedes

6. 1.9 jtd/mjet

7. 2.0 dci 

8. nissan 2.2/2.5 dci

9. kia/hyundai 1.5/1.6 crdi

10.  2.0 toyota d4d

 

E sad zasto mnogi od ovih natprosecno poudanih motora nisu hvaljeniji i trazeniji, kod nekih je to zbog kubikaze/registracije, a kod nekih je zbog potencijalno skupe popravke (recimo denso/delphi ubrizgavanje) i manjka delova, tako da nije sve u samim kvarovima, vec i koliko oni bole :) 

 

Lista najnepouzdanijih je isto zanimljiva.

 

1. isuzu 3.0 v6 dmax

2. nissan 3.0

3. 2.7/3.0 hdi

4. ford 2.0 tdci i 2.4 tdci

5. fiat 2.0 mjet / cdti

6. reno 2.2/2.5 dci

7. opel 2.2dti

8. vag 2.0 tdi 

9. bmw n47 sa vec legendardnim lancem 

10. mazda 2.0 mzr-cd

 

Liste su zanimljive zbog nekoliko stvari, pokazuje neke odnose, kojih sigurno ima i kod benzinskih motora.

 

Smesno je kada pocne recimo 2.0tdi da se "grudva" sa 2.0mjet ili n47 koji je (ne)pouzdaniji.

 

Nissan je recimo sa jedne strane nepouzdan reno motor napravio da bude medju najpouzdanijima, a sa druge strane izvorni nissan motor je jos nepouzdaniji od reno motora.

Recimo sto je 2.0 hdi u psa vrh, a u fordu nije, a mnogi su se i u fordovima navozali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ste mogli da procitate iskustva o JTD kada se pojavio i bio star par godina? Da li bi vam to pomoglo u izboru? Tekstovi o TSI su prekopirani i prevedeni uglavnom jedni isti. Nisam na strani TSI-a, samo kazem da sa pojavom socijalnih mreza, globalne povezanosti, sve vise laici mogu da dodju vrlo brzo do NEKIH informacija. Ima ih na izvolte pogotovo onih sa puno reklama i dobrom optimizacijom za gugl, ali da li su te informacije dobre? Do polarizacije upravo dolazi bas iz razloga sto utisci eksponencijalno rastu jer se inicijalne informacije prepisuju, prepricavaju i sl , znaci definitivno gomilaju. To je savremeni problem, pogledajte novinarstvo na sta lici. Fake news se cesto prepisuje i postaje "news". 
Poenta, treba kriticki gledati na tekstove sa interneta i ne uzimati sve zdravo za gotovo. Socijalne mreze cesto nisu dobar izvor informisanja... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, a ljudi su optereceni sa time, da bi "prevarili" sistem, hoce da kupe nesto gde dinar nece dati i onda vise gledaju takve tekstove i statistike nego stanje konkretnog polovnjaka.

 

Jer vecina ljudi kod nas u proseku ne predje puno sa automobilom, ni godisnje, niti dok je kod njih u vlasnistvu, tako da recimo ako uzmemo da ce neko preci 30.000km za 3 godine i onda menjati auto, ako uzme automobil u super stanju velika vecina ce izgurati bez problema verovatno i ako ulje ne zameni.

 

Tako da su stavke odrzavanje koje su dugotrajne i pouzdane, a kostaju problem, od velikog servisa, turbine, zamajca itd. nije bitno sto ce ti delovi da traju preko 100.000km lagano, cak i zamenski, ako vlasnik to nece iskoristit, pa onda se svim silama trudi da se to izbegne trazeci "neunistive" motore koji se ne kvari i koji se ne odrzavaju :D 

 

Makar je to neki moj utisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, srdjos said:

@Dale  kao što sam napisao na početku, onaj od 122ks se najbolje pokazao. Moguće mu je odraditi stage 1 i mirna Bačka. Samo je upitano koliko traje taj set zamenskih lanaca, zatezača i šta sve ide uz to. 

Mislim da je npr skoda oktavia sa tim motorom sasvim pristojan auto. Ja sam razmatrao i to prilikom kupovine pod uslovom da nadjem sto mladju i sa nekom istorijom. Jaca verzija oktavije je isla sa 1.8tsi, cini mi se nigde nisam video 1.4 sa 150 ili 160KS oktaviju. Sa druge strane, ne znam da li bih izabrao tiguan sa slabijim motorom... Takodje, nema u ponudi 4motion na slabijim motorima, a ima jacih sa pogonom samo napred. Ovaj moj je bio jedini benzin 4motion. Bio je jedan 2.0tsi, ali mi se nije svideo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktavia mk2 je isla sa slabijim 14 tsi, mk3 je isla sa jačim 1.4 tsi, ako sta znaci Info nekom

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno je pametnih stvari ovde rečeno u prethodnim komentarima. Premda priznajem ti novi benzinci sem Fijatovog turbo benzinca su mi špansko selo.

 

Dodao bih skromno da je kupovina polovnjaka u Srbiji nužno zlo i kompromis i u tom smislu većina kupuje ne ono što bi realno hteli da voze, nego ono što je kompromis i "što se pokazalo", "ne kvari se" a tu je onda glas mediokriteta najglasniji, odnosno kupi golfa logika (nemam ništa protiv golfa). Međutim, golf nije bio svima želja nego kompromis, prodaje se posle lako itd.

 

Takođe veliku ulogu igraju i majstori koji su jer su im neki motori poznati i provaljeni, iste izvikali do u mitološki bića motore default_).gif

 

No, generalno san u Srbiji je uzeti polovnjaka u koji ništa sem rege, eventualno guma i redovnih servisa nećeš uložiti iako retko ko ispuni taj san.

 

S druge strane, što motor ima više šansi da rikne poslušaće Marfija i zezaće, pa te i to pokoleba.

 

Davno sam imao Stila, 1.6 benzin i ubio me.

 

Od tada kao uslovnim refleksom izbegavam priznajem motore o kojima čujem da prave probleme iako je to zaista kako neko gore već reče binarno razmišljanje i ne mora apriori biti tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej, teorija je jedno a praksa vrlo cesto sasvim drugo. Neki motori su se u praksi pokazali kao veoma izdrzljivi ( prelaze puno km, mogu da traju sa svakakvim neodrzavanjem) a neki kao nezni ili jednostavno losi. Uopste nije bitno nekome ko se ne razume da li je neki motor los zbog samo loseg lanca, samo "tanke" glave, samo loseg ubrizgavanja. U praksi moze da mu izbije neplanirano par stotina eura iz dzepa i ne treba mu to, pa bio on Mercedes ili Tata :D Ja nemam nista ni protiv Tsi, Multiair, Tjet, Tdi Bkd,Bkp..samo bih za sebe u startu gledao one koji su dokazano najbolji u tom nekom automobilu, jer isti auto vozim i sa "losim" i "dobrim" motorom. Vozio sam nekad boxer motor, imali drugari Jts,Tsi, ima drug Fsi...sve je to super dok funkcionise. Kad krene da brljavi tu nastaje problem. Dok prvo promenis 20 majstora koji ne znaju a svi nesto menjaju, neki i pokvare dodatno ti si prso u svakom smislu. E onda nadjes pravog koji te odere ( skupa popravka a i malo skuplje ruke) , popravis konacno i onda ti je vise muka da pridjes automobilu. Moj drug ima 3.2 Fsi, ugradio plin prosle godine ali ne moze kod njega normalan, nego mora hibrid koji radi na oba goriva istovremeno...preko 1000eur ga je to kostalo. Po meni se tu ulazi u neke probleme bez ikakve potrebe, dobiti- koristi kako god :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Dale said:

Da li ste mogli da procitate iskustva o JTD kada se pojavio i bio star par godina?

Jesmo :D , a par "majstora" me tamo 2006. u cudu gledalo kada sam mozgao sta uzeti izmedju 307 (auto godine 2002.), Megane Mk2 (auto godine 2003.), Stila (za dlaku drugi u izboru 2002.) i 147 (auto godine 2001.).

Sa komentarima da nisam valjda lud da, citiram: "bacam tolike pare na zabarsko go*no od motora, pa jos dizel".

JTDm, tj. MultiJet ovde maltene jos nisu ni postojali, a i bili su skupi kao otrov jer su ti modeli bili mladi, tek 2-3 godine stari. Par godina iza kupovine, voleo sam da iste te "majstore" sa zadovoljstvom podsetim na gore pomenute citate :D .

Poenta jasna, samo sto je danas mnogo gora situacija - u smislu da iz gomile kontradiktornih informacija treba filtrirati prave.

7 hours ago, srdjos said:

Jednom će ljudi skontati da se na Internet puno više lepe sranja nego pozitivne priče.

+100

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, to je poenta. Ranije si mogao da nadjes informacije na internetu iz struke ili od entuzijasta. Sada svako moze da iznese svoje misljenje na internetu jer postoje socijalne mreze koje su pitak, brz i trivijalan nacin upotrebe. Prvo ces da naidjes na pisanje na fejsbuku pa na gospodina Todorovica(ili kako bese) pa onda forum itd 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Dale said:

Sa druge strane, ne znam da li bih izabrao tiguan sa slabijim motorom... Takodje, nema u ponudi 4motion na slabijim motorima, a ima jacih sa pogonom samo napred. Ovaj moj je bio jedini benzin 4motion. Bio je jedan 2.0tsi, ali mi se nije svideo. 

 

Taj TSI motor ima nekoliko varijacija dok mu nisu promenili sistem iz lanca u zupcasti, ako je tvoj 2012 onda je mislim neka novija verzija. Ali još nigde ne mogu da iskopam šta se dešava sa tim prvim generacijama TSI motora. Eno @moron je napisao kako mu je prošao kolega iz firme ali to je 1.2 tsi, a izgleda da su ljudi toliko poplašeni sa tim 1.4 da ga široko izbegavaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje, jedan drugi baš dobar drug, vozi oktaviju A7 1,4 TSI 150. U firmi su ih kupili dva komada krajem 2013. Svaku vozi samo po jedna osoba (jedna živi u BG, druga oko 35 km od BG). Obe su ubrzo imale problem sa prekomernom potrošnjom ulja (bar su oni to tako mislili, da to nikako nije normalno, da litar ulja dospu na svakih oko 3.500 km). Reklamirali su. Radjen je težinski test na oba vozila i rečeno je da je u granicama dozvoljenog ( „do pola litra“ na 1.000 km ), pa su odbijeni. Pa, ipak, početkom druge godine su pozvani da im se na oba vozila ( već na oko 20-25 kkm) zamene glave motora i od tada je kao manja potrošnja ulja ali za njihov ukus i dalje veća od onoga na šta su oni navikli sa dva vozila koja su službeno vozili pre toga. Na jednom vozilu (onom što se svaki dan vozi 35 km do BG i toliko nazad ), taman kada je izašlo iz garancije ( 4 godine ili 120 kkm ) zveknula je turbina (a kola nisu imala ni 130 kkm). Turbina je bila dve hiljadarke. Odavno pričaju da će da ih likvidiraju, a kada će, ne znam. Vozio sam dosta puta tu oktaviju i to ide VEOMA LEPO. Dobro poteže, linearno, bez izražene turbo rupe i troši dosta razumno van grada (ako se ne divlja). A kao i svi savremeni turbo motori sa 4 cilindra (bez obzira na brend), ima jako tužan zvuk motora. Nebitan detalj. Ali, ja ga tako doživljavam.

Tek, ne bih imao problem da danas i privatno uzmem neki TSI. Službeno vozim 1,0 TSI i to je skroz ok motor. Pri čemu mi zvuk tog sa 3 cilindra ( u fazi jakog ubrzanja) dodje kao droga. Ono je fantazija od zvuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako smem da primetim previše problema za oba auta i toliku km, naprosto nedopustivo.

I eto zato ih i nema, te priče odjeknu jače jer oni koji eventualno nisu imali tih problema, valjda ima i takvih, nisu toliko egzistencijalno, po džep, kupca polovnjaka zastrašujući i upečatljiviji :)
 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, eto, 1,0 TSI 95 koji ja često vozim, ima oko 95 kkm i nema nikakvih problema sa motorom, niti se ulja dosipa izmedju dve zamene (na 15kkm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo teorije sa drugih sajtova: https://www.grantwalker.com.au/volkswagen-cavd-engine-problems/

 

"Between 2008 and 2012 Volkswagen produced the CAVD 1.4 Litre TSI twin charged engine for the Volkswagen Golf 6th generation. This early generation of engine was problematic with issues in the pistons and rings. Some problems include the piston ring land cracking over time which can be expedited by using the incorrect fuel. The CAVD engine must use 98 octane unleaded fuel as lower octane fuel will cause the engine to ping and result in prematurely cracked pistons. In 2012 Volkswagen rectified this problem by upgrading this engine to the CTHD engine. This engine was released with upgraded pistons and piston rings, oil squirters, a superseded timing chain tensioner and a few other tweaks. This is a much more reliable engine and does not share the same problems as it’s predecessor. With minimal modifications (approx 2-3 hours) the CAVD engine can be replaced with the late model CTHD"

 

ovo znači samo novi kvalitetniji delovi rešavaju problem i radi se upgrade masine ali je solidan zahvat jer se spominju klipovi i klipni prstenovi. U prevodu, kupuj ono sto je 2012 godiste tj CTHD motor ili se igraj s njim ako imas viska vremena.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas mi je drago sto sam procitao ovu diskusiju :thumbsup:

Naime,i sam razmisljam u pravcu nekog TSI motora iz VW grupacije,pa mi svaka informacija moze biti od koristi. Ako sam dobro razumeo (i na osnovu onoga sto sam vec ranije citao) taj problem sa lancem koji se pominje je bio prisutan u modelima do 2012-og godista? Od 2013.se kod tih motora lanac menjao kaisem..da li sam pogresio u zakljucku?

Mislim,prevashodno bih zeleo da sadasnjeg atmosferca zamenim turbakom. Ne bih pobegao ni od dizela,ali sam blizi benzincima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, srdjos said:

 

ovo znači samo novi kvalitetniji delovi rešavaju problem i radi se upgrade masine ali je solidan zahvat jer se spominju klipovi i klipni prstenovi. U prevodu, kupuj ono sto je 2012 godiste tj CTHD motor ili se igraj s njim ako imas viska vremena.

I ja sam citao slicne tekstove o verzijama motora. Zbog toga sam pre kupovine isao u Porse u Krnjaci da mi daju spisak opreme, oznake motora i sl na osnovu VIN# i raspitao se o cenama nekih delova i servisa. Tamo su mi odstampali sve sto su mogli da mi daju(inace im ljubaznost nije jaca strana). Posto sam potvrdio da je motor kod mene CTHD, lakse sam odlucio da kupim auto. Takodje, sav spisak opreme se poklapao sa stanjem auta pa mi je i to bila potvrda da nista nije prepakovano mada i prodavac nije ni izbliza delovao kao neko ko ce da se bavi takvim stvarima.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, Decak Iz Vode said:

Naime,i sam razmisljam u pravcu nekog TSI motora iz VW grupacije,pa mi svaka informacija moze biti od koristi. Ako sam dobro razumeo (i na osnovu onoga sto sam vec ranije citao) taj problem sa lancem koji se pominje je bio prisutan u modelima do 2012-og godista? Od 2013.se kod tih motora lanac menjao kaisem..da li sam pogresio u zakljucku?

Nije nuzno tacno. Zavisi od modela. Motori sa lancem su se ugradjivali jos par god posle 2012-e tako da kupovinom auta npr 2014-o god ne mora da znaci da ces dobiti noviji motor. Najbolje proveri pre kupovine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Dale said:

Najbolje proveri pre kupovine. 

Kupovina (eventualna) se planira tek dogodine,ali racunam da nije na odmet na vreme poceti sa prikupljanjem informacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta piše u troškovniku redovnog održavanja za oktaviju A7 1,4 TSI 150 o "velikom servisu", koji dolazi svakih 5 godina ili svakih 180 kkm (ima u toj tabeli i nekih "viška stvari": disk pločice ), uz napomenu da je pretposlednja kolona cena same usluge:

Zamena ulja

CASTROL

5

1,915.00

3,696.00

13,271.00

Zamena filtera ulja

04E115561H

1

819.00

 

819.00

Zamena filtera goriva

 

 

 

 

0.00

Zamena filtera vazduha

04E129620

1

1,989.00

 

1,989.00

Zamena filtera polena

5Q0819653

1

2,025.00

 

2,025.00

BAKARNA PODLOŠKA

4601420

1

35.00

 

35.00

Svećice

04E905612

4

1,848.00

 

7,392.00

Zamena zadnjih disk plocica

5Q0698451A

1

8,450.00

1,584.00

10,034.00

Zamena prednjih disk plocica

8V0698151

1

10,470.00

1,584.00

12,054.00

Zupčasti kaiš

04E109119F

1

8,872.00

15,840.00

24,712.00

Zatezač zupčastog kaiša

04E109479A

1

5,980.00

 

5,980.00

Roler zupčastog kaiša

04E109244B

1

3,866.00

 

3,866.00

Pumpa za vodu

04E121600P

1

26,771.00

 

26,771.00

Kaiš pumpe za vodu

04E121605L

1

1,657.00

 

1,657.00

Antifriz g 13

G  013A8JM1

1

1,270.00

 

1,270.00

Trakasti kaiš

04E145933A

1

1,813.00

 

1,813.00

Zatezač T kaiša

04E145299L

1

8,745.00

 

8,745.00

 

 

 

 

 

122,433.00

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Decak Iz Vode

 

ovde su sve njihove oznake https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.4_R4_16v_TSI/TFSI

 

Negde čak tvrde da kupovinom TSI-ja od 2010 pa naviše, problemi sa lancem su mnogo manje izraženi ali i to u mnogome zavisi od vlasnika i kako ga je održavao

https://automobili.rs/forum/threads/vw-audi-skoda-seat-1-4-tsi-tfsi.9884/

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW 2.0 TSI (EA888) motor 

 

EA888 motor predstavljen je krajem 2000-tih, proizvodi se i dan danas i ugrađuje u mnoge modele Volkswagen grupacije.

Radi se o četvorocilindričnom 2.0 turbo motoru sa aluminijumskom glavom, blokom od livenog gvožđa, karterom opet od aluminijuma, i sa dosta plastičnih delova koji se spajaju sa metalom. Motor se ugrađuje i poprečno i uzdužno (zavisno od modela), tj. podržava automobile i sa prednjim i sa zadnjim pogonom.


Konkretan motor u snimku je iz Golfa 6 GTI (2011. godište).

Odlično je pokazano i objašnjeno šta je unutra, kako funkcioniše, obrađene su i sve uobičajene tačke otkaza na ovim motorima tokom njegove tri različite generacije.

Uobičajeni kvarovi na ovom motoru uključuju plastičnu vodenu pumpu i kućište termostata, zatezače razvodnog lanca i rastegnute razvodne lance (koji onda naprave probleme baš kao kod ovog motora), slabe ili začepljene PCV sisteme, curenje ulja i nakupljanje naslaga u usisnim ventilima...

 

Na konkretnom motoru se vidi da je dobro održavan i da tokom svog rada nije imao problema sa nivoom ulja (podmazivanjem), niti sa lošim uljem (sito uljne pumpe u karteru je čisto), ali je zbog problema sa lancem još kako loše radio. Npr. sva četiri klipa su dodirivali ventile, koji su se utisnuli (ostavili trag) u čelo klipa, na spojevima različitih materijala (blok i glava) došlo je do curenja ulja, itd, itd...svakako je ovo video klip koji vredi pogledati. 


Generalno, EA888 motor ima određeni broj problema, i koji (ako se rešavaju ažuriranim originalnim delovima) ga mogu učiniti pouzdanim, iako sve to po ceni koja bi bila veća od održavanja njegovih konkurenata u istom segmentu vozila.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/13/2021 at 8:29 PM, debelizmaj said:

Zet nasao golfa 6, 2010 god sa 1.4 tsi motorom. Dodjem ovde da vidim da li ima nesto da se pise o njemu kad ono...

 

neka pazari

treba nam još jedan sa iskustvom oko tog motorića :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko snage može da isporuči Toyotin turbo 3-cilindraš?

 

toyota gr 2.jpg

 

Toyotin 2JZ motor četvrte generacije Supre je stekao legendarnu reputaciju zbog brojeva koje je mogao da ''trpi'' raznim modifikacijama. Čini se da je G16E-GTS Toyote GR Yaris na istom putu, nakon što su iz Powertune Australia saopštili impresivne brojke vezane za snagu malenog 3-cilindričnog motora.

1.6 trocilindraš GR Yarisa je na valjcima pokazao da je sposoban za neverovatnih 472KS i gotovo 500 Nm obrtnog momenta. Šokantno je da sam motor ima samo poboljšane opruge ventila, dok je njegova unutrašnjost ostala netaknuta. Pritom mu je sigurno pomogao novi izduvni sistem, veći turbo i interkuler, kao i bolji sistem za ubrizgavanje goriva.

 

toyota gr 1.jpg

 

Andrew Hawkins sa YouTube kanala Motive Video je vlasnik tog Yarisa, i već duže vreme radi na njemu. Trenutni rekord na četvrt milje (402 metara) iznosi 11.723 sekunde, ali tada je automobil imao 362KS. Očekivanja su da bi dodatne modifikacije trebalo da omoguće vreme ispod 10 sekundi pri više od 210 km/h. Andrew navodi da, ako Yaris ostvari te ciljeve u trenutnoj konfiguraciji, sledeći korak je priprema za World Time Attack trke. To bi moglo da zahteva još veći turbo. Prema Hawkinsu, reč je o ''najmoćnijem'' i ''najbržem'' GR Yarisu na svetu, a za druge projekte, koji navode još veće brojke, tvrdi da imaju ograničenu dokumentaciju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...