Jump to content
FAS Goran
SavaN

Benzinci T tipa - šta izabrati? / TJet, TSI i ostali turbo-benzinci / motori male kubikaže

Recommended Posts

Nisam ja, poznanik. Uzeo da se ne proda bzvz. Da ne ode negde da ga upropaste.

 

MS je malo u pravu a malo i preteruje, da mogu - rado bi posedovao tu prostotu   :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva puta sam procitao temu..uvek sam bio..pa ne bas streber,ali tipicni kampanjac :D..pa posto bih rado za sledeci auto kupio neki turbak benzin, volim da procitam i informisem se koliko mogu.
Dosta toga je napisano na topiku, mada mi ne bi smetalo da je jos vise postova.

Potpuno razumem da je svaki primerak prica za sebe i da se na kraju sve svodi na pametnu kupovinu,pronalazak ocuvanog primerka,na nacin na koji se auto vozi i odrzava..ali osima turbo jedinice i zamajca (koji ako sam razumeo kod benzinaca nije toliko sklon da strada) na sta jos otvoriti ekstra par ociju?
Takodje,kao druga stvar koja me posebno zanima je taj odnos male kubikaze/vece snage..kako to funkcionise..konkretno ako uzmem za primer Golfa. On sad dolazi i sa onim 1.0 TSI motorom,a Golf 7 ili 8 su tezi nego Golf 2 npr. I to prilicno tezi,jel da? Pa me zanima kako se to reflektuje na motor,na njegovu izdrzljivost? I uopste taj odnos manje zapremine motora i vece snage?

Dakle,zanimaju me pitanja trajnosti,kvarovi,longeviti problemi...ako moze neko malo da prokomentarise..
(citam i pratim na forumu bas dosta tema iz sekcije Predstavljanje auta)

I da dodam. Nedavno sam gledao jedan Bravo T-jet 1.4 sa 150ks.
Meni se cini da je to dobar odnos kubikaze i snage. Nekako ne bih isao na manji motor,a veci mi nije potreban..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je sa aspekta kupovine, pogresno generalizovati tako. Neki motori prosto imaju neke 'greske', kao npr Fordov 1.0 ecoboost, do 2015. godine, dok neki drugi nemaju (mozda bas taj VW 1.0 tsi, nisam citao nista samo ga bzv navodim kao primer). I sad, kako ta dva potpuno razlicita slucaja da se generalizuju pod istu kategoriju malolitraznih turbo benzinaca? Ne ide... 

 

A i svakako, unutar 'kruga ponude' jednog doticnog auta i motora, postoje opsezi stanja. Ni jedan motor nije kliker, svaki se da pokvariti, pa cak i u famoznom Golfu 2 :D 

 

Po meni, ono sta treba da se informises, koji motor ima tako bas neke konkretne fabricke greske (eto jedan sam naveo), takve naravno izbegnes, a onda kada se odlucis za neki konkretan, onda nastavis dalje sa informisanjem o specificnostima tog motora. 

 

Dok sam gledao sebi 1.4 T-Jet, vidjao sam po stranim oglasima taj motor u Doblu, Bravu, Delti i tako nekim autima, sa preko 350.000 km na satu (ne kazem da svaki gura toliko, ali ocigledno mogu), dok sam isto tako citao slucajeve nekih 1.0 u Fordu i 1.6 u Mini, da su im potpuno menjani motori na km manjoj od 100.000 ... I sad, kako odgovoriti na pitanje? 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako nekako...:

 

On 1/19/2021 at 2:17 PM, Decak Iz Vode said:

...

Dakle, zanimaju me pitanja trajnosti, kvarovi, longeviti problemi...ako moze neko malo da prokomentarise..
I da dodam. Nedavno sam gledao jedan Bravo T-jet 1.4 sa 150ks.
Meni se cini da je to dobar odnos kubikaze i snage. Nekako ne bih isao na manji motor, a veci mi nije potreban..

 

1. Kad kupiš novo, koristiš kako treba (a to znači sa razumevanjem za mehaničke sklopove, poštovanje osnovnih principa i sl.), i znaš kako je održavano a u garanciji srede sve eventualne greške, probleme i kvarove, onda posle isteka garancije imaš neku vague predstavu o trajnosti, kvarovima i dobru procenu koliko će još da traje. 

Kad kupiš polovno - ne znaš ništa. Mož' da pogodiš, al' mož' i da se zajebeš.

 

2. Ako ti se tako čini, onda si u pravu. Samo sam možeš da znaš i da dokučiš šta ti odgovara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naime, zapali su mi za oko ti 1.4 motori, čini mi se da su poprilično dobri sa karakteristikama ali kako je internet prepun samo loših priča o njima i lancima, postuju uglavnom oni koji su imali probleme i traže rešenje, postavljam ovu temu ovde sa nekim ciljem da razmenimo mišljenja koliko je to pametna kupovina s ciljem da se odmah odradi lanac i prateći sklopovi i koliko je to trajno rešenje. Moje iskustvo je sa drugarom koji je kupio novog Yeti-ja TSI 1.2 kome su u Intersremu u NS-u zamenili zatezače i lanac u garantnom roku i njegova žena dan danas vozi taj auto po gradu nema nikakvih problema a auto ima 11 godina i nepunih 90kkm. 

 

E sad, da li neko imao iskustva sa tim 1.4 TSI motorićima, zamenama lanca, zatezača i trajnošću istih?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj veoma dobar drugar je na fabiji 1,2 TSI 105 iz 2010. menjao 5-6 puta set za zupčenje tokom prvih 5-6 godina. Jednom godišnje, pri redovnom servisu.  Posle toga nije, jer izgleda da je poslednji put pri zameni dobio kvalitetniji deo. Kola su sada možda na oko 110 kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuo sam sa više strana a i pročitao te priče oko 1.2 TSI-ja ali ja sam se fokusirao na 1.4 TSI, za njih kažu da su najkvalitetniji ovi sa 122 KS jerbo imaju neku drugu turbinu za razliku od onih sa većom konjažom ali nikog da nađem ko ćera taj motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct procitao sam tu temu, pročitao da mu je prethodni vlasnik zamenio lanac i da mu i dalje traje tj on ne kuka :) sto je vrlo lepo. Ova njegova masina je unapredjena u odnosu na one sto se nude u Golfu VI, starije, kojih ima dosta na oglasima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se odlucio za ovaj moj konkretno jer sam mogao da potvrdim Km, a bio sam malo uplasen silnim tekstovima na internetu oko potrosnje ulja, losim lancima, karikama, klipovima itd. Tekstovi su stari i odnose se na prve generacije motora i na eksploataciju ponekad u neadekvatnim uslovima tj benzin ispod 95 oktana. 

Od zamene ulja sam presao oko 6K i na meracu je ulje i dalje na max. 

Prilikom razgovora sa majstorom koji mi je odrzavao pasat, imao sam prilike da saznam o 1.4tsi motorima iz prve ruke jer on odrzava dosta taksija sa tim motorima i ugradjenim metanom. Vecina njih nema nikakve probleme ni posle 300-350K Km. Ne dolivaju ulje, nemaju nikakve velike probleme. To mi je dalo vetar u ledja da kupim. 

Bas zato sto nema mnogo svezih informacija o tim motorima, odlucio sam da pisem o svom iskustvu jer ja nisam znao nikog ko vozi auto sam tim motorom. 

Najskuplje stvari za servisiranje su set lanca i kod jacih modela pumpa za vodu jer je dosta komplikovana. INA pumpa u Kit komercu je bila oko 30Kdin. Moj motor ima zamajac. Prilikom neke brze provere, cini mi se da je cena celog seta kvacila sa zamajcem bila izmedju 60 i 70Kdin.

Potrosnja je ok, ali bih ipak preporucio dizel za one joji voze preko 20K godisnje. 

Da sam mogao "da se smestim" u bravo, prvi izbor bi mi bio sto mladji 1.4 multiair. 

Za 7meseci i oko 8K predjenih Km, ja sam svojim zadovoljan. Miran i tih rad, odlicno vuce. Moj auto je tik ispod 3K obrtaja na 130Kmh na auto putu. Najbrze sto sam ga vozio je 200 na minut dva i obrtaji su bili mozda malo preko 4500. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Dale said:

Najskuplje stvari za servisiranje su set lanca i kod jacih modela pumpa za vodu jer je dosta komplikovana. INA pumpa u Kit komercu je bila oko 30Kdin. Moj motor ima zamajac. Prilikom neke brze provere, cini mi se da je cena celog seta kvacila sa zamajcem bila izmedju 60 i 70Kdin.

 

Na koje jače modele se misli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, srdjos said:

Na koje jače modele se misli?

Na one preko 120KS. Jaci imaju i kompresor i turbinu. Milina za voznju. Na pitanje sta je bolje, turbo ili kompresor, odgovor je najbolje oba! :) Ali, kompresor se pogoni kaisem preko remenice koja je pored remenice za pumpanje vode. Izmedju te 2 remenice je elektromagnetna lamela koja dodaje tj privlaci remenicu kompresora i stavlja i kompr. u pogon. Npr kada kreces iz mesta, davanjem gasa cuces kako cakne prekidac koji aktivira elektromagn lamelu i privuce remenicu kompresora koje pocinje da se vrti i okrece kompresor.

Ceo taj sklop je sastavni deo pumpe za vodu i zato toliko kosta. Moze da se nadje ista pumpa i za 17-18Kdin.

Kada sam kupio auto, menu se cula ta pumpa, ali ne los lezaj, nego je htela pa prokliza ta mala lamela u pumpi kada sa ubrzava naglo. Nije imalo uticaj na performanse, ali nisam hteo da cekam da otkaze negde na putu ili sl pa sam je zamenio. Ja sam stavio Magneti Mareli koja je bila u srednjem cenovnom rangu tj oko 200e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dale  kao što sam napisao na početku, onaj od 122ks se najbolje pokazao. Moguće mu je odraditi stage 1 i mirna Bačka. Samo je upitano koliko traje taj set zamenskih lanaca, zatezača i šta sve ide uz to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno sto bi neko ulazio u tu pricu " na internetu sam procitao samo lose o tom motoru" ? Zar to nije dovoljno da se izabere neki drugi motor, drugi auto nego posle da boli glava :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na slovo T ima i T4 motor :)

Evo koja je cena ( bez PDV-a ) "velikog servisa" za T4 sa 150 ks (kako ga je uvoznik opisao). Ne znam koji je interval.

 

 

 

 

 

materijal

ruke

ukupno

 

 

 

 

 

 

ŠPANER PK

1,00

kom.

32,14

11,92

44,06

KAIŠ PK

1,00

gar.

35,57

20,86

56,43

PUMPA VODE

1,00

kom.

79,33

29,80

109,13

TEČNOST RASHLADNA

2,00

kom.

9,70

20,86

30,56

TEČNOST KOČNA

1,00

kom.

6,98

41,72

48,70

 

 

 

 

 

 

UKUPNO bez PDV

 

 

163,72

125,16

288,88

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, MS PK said:
Nije mi jasno sto bi neko ulazio u tu pricu " na internetu sam procitao samo lose o tom motoru" ? Zar to nije dovoljno da se izabere neki drugi motor, drugi auto nego posle da boli glava default_D.gif

Jednom će ljudi skontati da se na Internet puno više lepe sranja nego pozitivne priče.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko se jako pravilno izraziti kada se govori o tome. Npr. kada se napise da je nesto pouzdano, odma privlaci paznju kao da je napisano da je to nesto nepokvarljivo. A isto tako, kada se napise da se nesto kvari, odma se stice utisak da to nesto ni ne moze raditi ispravno. Za sticanje prave slike bi bilo najbolje znati prisutnost tih otkaza u nekim proporcijama, ali onda opet ni to nije validno jer nisu isto odrzavani, nisu vozeni u istim uslovima, itd. Tu dodatnu konfuziju unosi to sto postoje neke dve glavne kategorije uzroka kvara : greska u dizajnu (npr Fordov EB do facelifta) i nekonzistentnost u kvalitetu dobavljaca delova. Tu je narocito nezgodno, jer bukvalno jedne nedelje mogu da silaze sa trake oni kojima se neki kvar nikad nece desiti, a druge nedelje oni kojima ce se sigurno desiti, i sve moguce kombinacije. Sve u svemu, teska prica bas. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se ali bar ja ne vidim nikakvu potrebu da ulazim u tu pricu. Bas me briga da trazim po oznakama koje je nedelje koji silazio sa trake a pritom za nesto obicno i prosecno, ne neki raritet :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno, nego sam hteo reci da takve situacije, stvaraju konfuzije tipa: "svi pisu da crkava a moj kum pres'o 280.000, samo ulje menj'o" :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno je i to za internet sto kazes ali eto posto smo na nasem forumu, recimo stilo kao model je "los" u narodu a sve to samo zbog 1.6benz "Ecu" verzije :D Ima ljudi koji su se navozali i sa njim, neko nije imao problema uopste, neko je resio samo taj a neko ni dan danas ne moze da smisli italijansku zastavu. I sto bih ja recimo ulazio u tu pricu gde se mnogi zale kada recimo mogu od benzinaca za iste novce da biram 1.2, 1.4 ili 1.8 motor?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se u potpunosti. Pa ja prvi nisam kupio Multiair jer je nekima crkavao (a mnogima i nije), nego T-Jet! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, zato ćeš ti Mićo u grob da odeš sa tim Stilom
@horvat , slažem se, pogotovo u delu za dobavljače delova. Koliko sam čuo, npr. one problematične vodene pumpe za Škode se u garantnom roku menjaju onim za Vagene

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...