Jump to content
FAS Goran
neshaoct

U planu 8 potpuno novih Lada do 2026. godine

Recommended Posts

153632-lada x 1.jpg

 

Osim premijera novih modela, u istom periodu predviđen je i redizajn svih postojećih Lada. Kako bi osnažio naučni i tehnički potencijal kompanije za najavljenu ofanzivu novih modela, AvtoVAZ je uposlio oko 400 novih inženjera, uključujuči mlade stručnjake i diplomce fakulteta, navodi ruski Autostat. Brend Lada trenutno je zastupljen u takozvanom B i B+ automobilskom segmentu, kao i u klasi SUV i lakih komercijalnih vozila, a familiju putničkih vozila čine modeli Vesta, XRay, Largus, Granta i 4x4 (nekadašnja Niva).

 

lada v 22222.jpg

 

U junu 2018. lanisrana je Lada Vesta Cross Sedan sa povećanim odstojanjem od tla (203 mm), dok je u avgustu počela prodaja nove familije modela Granta - limuzine, hečbeka, karavana i liftbek verzije.

 

lada granta hatch.jpg

 

Pred kraj prošle godine počela je i prodaja SUV modela Lada Xray Cross, sa klirensom od 215 mm.

 

183557-lada x 1111.jpg

 

Osim toga, na sajmu automobila u Moskvi AvtoVAZ je izložio koncept Lada 4×4 Vision za koji se veruje da predstavlja naslednika legendarne Nive. Za izgledkoncepta 4×4 Vision zaslužan je šef dizajna Stiv Matin, koje je oblikovao novu generaciju Ladinih modela, uključujući i Vestu.

 

lada vision 11111.jpg

 

Novi terenac ima karakteristične stilske detalje u obliku slova ''X'' koje smo viđali na svim Ladinim konceptima i serijskim modelima u poslednjih nekoliko godina. Na staru Nivu podsećaju neki elementi eksterijera, poput ''škrga'' na zadnjem nosaču krova. Sa dužinom od 4.2 m, ovaj SUV veći je od aktuelne Lade (Nive) 4x4 za oko 25 cm, a detalji o pogonskom sistemu nisu saopšteni. Iako AvtoVAZ nije otkrio planove o produkcijskoj verziji, ona bi u najboljem slučaju mogla da ugleda svetlost dana do kraja 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo izgleda lepo,samo koliko će koštati. Negde sam pročitao da je Reno kupio akcije Lade,jel to znači da će Lada koristiti njihovu mehaniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne nego kao Lada.
Dačija koristi zastarelu ili oslabljenu(pojeftinjenu) tehnologiju,a Lada koristi svoje i Ranault/Nisan inženjere da prekomponuju nanovo tehnologiju da može da funkciniše i u ruralnoj Rusiju i modernoj Nemačkoj.Pokupili su i inženjere Poršu i Mercedesu...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada odlazi sa evropskog tržišta

 

158063-lada 4x4.jpg

 

Pale su prve žrtve novih, veoma strogih ekoloških pravila Evropske unije - Ladaodlazi sa evropskog tržšita, piše nemački list ''Focus''

 

Bilo bi šteta da Evropljani ostanu bez ovog kultnog vozila koje se po statusu može meriti sa modelima Jeep Wrangler ili Mercedes G-Klasse, konstatuje autor članka. Međutim, Lada 4×4 (bivša Niva) može i da se modernizuje, dok se model Vesta bez problema može takmičiti za naklonost kupaca odgovarajuće kupovne moći. U aprilu je saopšteno da Lada napušta evropsko tržište, ali da kompanija ima ideju kako da obezbedi uspešnu budućnost u Evropi. Uvoznik Lada Deutschland je postigao dogovor da Lada 4×4 sa troja vrata ipak stiže na nemačko tržište u manjim serijama od najviše 1.000 primeraka. To je ove nedelje na FB-u potvrdio direktor distributerske kompanije Maks Šmit. Ranije je Ladin terenac sa pogonom na sva četiri točka bio poznat pod nazivom Niva. Automobile sklopljene do kraja maja 2019. godine uvoznici će podeliti među sobom. Kompanija Lada Deutschland će ubuduće modifikovati čuveno terensko vozilo koliko joj mogućnosti dozvoljavaju, tako da 2020. godine može ponuditi klijentima prilagođenu varijantu. To znači da će nemački uvoznik postati u neku ruku i proizvođač.

 

Ako se ispoštuju ekološka pravila EU, cena će skočiti za 53%

U tom slučaju bi model 4x4 zbog specijalnog načina proizvodnje izgubio svoje glavno preimućstvo, a to je niska cena. Sada ovaj model sa dodatnom zaštitom od korozije košta 11.990 evra, dok je cena tjunirane verzije Urban 13.290 evra. Pored toga, postoji još i dosta veća verzija sa petoro vrata, i ona je skuplja još za 1.500 evra.

 

lada 4x4 urban.jpg

 

Sa novim ekološkim pravilima Evropske unije cena će naglo skočiti. Po Šmitovim rečima, model 4×4 će poskupeti za čitavih 6.400 evra. Sada je Lada 4×4 sertifikovana u skladu sa normama WLTP (Svetska harmonizovana procedura testiranja vozila) i troši 9.8 litara na 100 km, a emituje 226 grama ugljen-dioksida po kilometru.

 

Mora li Lada da ode zbog Dacie?

Cilj nove odluke EU je da se stimuliše kupovina elektromobila, koji nimalo ne zagađuju atmosferu, kao i hibridnih automobila čije su norme oslobađanja štetnih gasova na apsurdno niskom nivou. Ali i jedni i drugi se mogu koristiti samo za kraće vožnje. Insajderi u automobilskoj industriji pretpostavljaju da postoji i drugi uzrok odlaska Lade sa zapadnoevropskog tržišta. Naime, od januara 2017. godine Lada je deo grupe Renault, a modeli Vesta, XRAY i 4×4 su konkurencija automobilima firme Dacia, koja je takođe deo Renoovog koncerna. Oni takođe pokrivaju jeftiniji segment tržišta. Međutim, teško da će Dacia utešiti ljubitelje Lade. Terenac Duster sa osnovnom opremom košta 11.490 evro, ali pogon na sva četiri točka košta najmanje 15.600, s tim što su njegove terenske mogućnosti prilično skromne. Zbog toga se ljubiteljima Lade, ali i pragmatičnim kupcima, može posavetovati da se još jednom bolje upoznaju sa Ladinim asortimanom. Nije isključeno da na situaciju mogu uticati predstavnici ruskih političkih krugova, s obzirom da Lada 4×4 ima kultni status u kategoriji terenskih vozila, i da se on na neki način može uporediti sa statusom modela Jeep Wrangler ili Mercedes G-Klasse. Što se tiče sedana Vesta, on bez problema može biti konkurencija drugim modelima iz iste kategorije. Zato će biti velika šteta ako Rusi dobrovoljno pristanu da se njihov čuveni auto povuče sa tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Državni ruski programi za prodaju Lada

 

182128-lada granta 1.jpg

 

Automobili Lada od 1. januara uključeni su u prvi program podrške za kupovinu automobila i porodičnih automobila koje Ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije ponovo uvodi od početka 2020. godine. Prema pravilima programa automobili po cenama do milion rubalja (14.700 evra) dostupni su za kupovinu pod povoljnim uslovima, a benefit prilikom kupovine automobila biće 10 odsto njegove vrednosti. Svi modeli Lada koje je proizveo Avtovaz obuhvaćeni su državnim programima podrške - od pristupačne Lada Granta do vodećeg Lada Vesta Sport. Građani sa dvoje ili više maloletne dece mogu da učestvuju u programu ''Porodični automobil'', a Rusi koji prvi put kupuju sopstveni automobil mogu da učestvuju u programu ''Prvi automobil''.

 

Jedan od uslova državnih šema subvencija je da se 10 odsto troškova modela Lada obezbeđuje prilikom kupovine automobila u okviru programa kreditiranja. Ušteda od 10 odsto troškova može da se kombinuje sa dodatnim pogodnostima koje nude prodavci Lada u okviru različitih programa. Državni programi ''Prvi automobil'' i ''Porodični automobil'' pokrenuti su 2017. godine prvi put i pokazali su visoku efikasnost i potražnju kupaca novih automobila. ''Verujemo da će programi podrške potražnji koje je Ministarstvo industrije i trgovine uvelo 1. januara 2020. godine imati pozitivan uticaj na kupovnu aktivnost i pomoći u smanjenju negativnog trenda na tržištu koji se razvio u jesen 2019. godine. Do danas su svi modeli Lada proizvedeni u kompaniji Avtovaz podložni državnim programima. Siguran sam da u zastupnicima Lada svaki kupac može da odabere automobil koji savršeno odgovara njegovim potrebama'', rekao je Olivier Mornet izvršni potpredsednik odeljenja za prodaju i marketing u Lada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ registrovao imena za nove modele Lada

 

153632-lada nova imena 001.jpg

 

Najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ je registrovao tri robne marke za nove modele Lada - Tensa, Forta i Kayna.

Nazivi su smišljeni da se koriste vezano za marku Lada i odvojeno. Uvid u bazu podataka Rospatenta govori da su registrovani u robnim kategorijama ''automobili'' i ''igračke''. Zasada nije poznato da li je AvtoVAZ registrovao ova imena ''da se nađu'', ili zaista planira skoru proizvodnju modela pod tim imenima. Služba za odnose sa javnošću Avtovaza nije se oglašavala na ovu temu. Nedavno je objavljen spisak imena automobila koje je AvtoVAZ registrovao, a nikada nije iskoristio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada će u narednih šest godina predstaviti 10 novih modela

 

180699-lada largus.jpg

 

AvtoVAZ je predstavio prilično ambiciozni plan po kome bi Lada do 2026. godine trebalo da predstavi čak 10 novih modela. U planu je navedeno da proizvođač želi da uloži značajna finansijska sredstva u modernizaciju vozila kako bi mogao da konkuriše brojnim drugim proizvođačima. Samo do kraja 2022. godine, Lada bi prema ovoj strategiji trebalo da predstavi pet novih modela i dva facelift-a postojećih automobila, a onda u periodu od 2023. do kraja 2026. godine bi trebalo da bude predstavljeno još pet novih modela i naravno osveženja već tada postojećih automobila.

 

Iako ni sami ruski mediji nemaju pouzdane informacije šta bi mogli očekivati od Lade, stručnjaci pretpostavljaju da će Rusi znatno poboljšati saradnju sa Grupacijom Renault. Tako se očekuje preuzimanje brojnih platformi, tehnologije, pogona i motora od Renaulta. Ruski novinari pretpostavljaju da će sve krenuti od aktuelne Lade Grante koja bi trebalo da preuzme Renaultovu arhitekturu po uzoru na Daciju. Verovatno da će se iskoristiti Dacia Duster za novi terenac koji bi mogao da nasledi Nivu, a i pretpostavlja se da će se predstaviti Lada Van koji bi zapravo bio Dacia Dokker ss Ladinim oznakama. Aktuelni modeli Vesta i Largus bi takođe uskoro trebalo da dobiju osvežene verzije, pa se očekuje da će se i oni ažurirati sa novom Renaultovom tehnologijom. AvtoVAZ je naglasio da ne želi da samo razvija nove modele, nego i tehnologije, pa se očekuje rad na efikasnijim motorima, poboljšanje bezbednosnih sistema i razvoj pogona na sve točkove.

 

153632-lada x 1.jpg

 

Jedna od najvećih novosti ruskog proizvođača bi trebalo da bude implementacija boljeg info-zabavnog sistema u unutrašnjosti, jer AvtoVAZ smatra da je to među jedinim načinima kako bi konačno privukli i mlađe kupce. Nažalost, zbog aktuelne pandemije korona virusom koja je trenutno u punom zamahu u Rusiji, ove godine verovatno nećemo biti svedoci predstavljanju novih Lada, ali već dogodine bismo mogli da očekujemo neki novi model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Largus Cross facelift na prvoj zvaničnoj slici

 

lada largus cross 2021.jpg

 

Premijera obnovljene Lade Largus bi po nekim ranijim informacijama trebalo da se održi u januaru, a dok čekamo fabrika je objavila prvu zvaničnu sliku Largusa facelift, i to u Cross izdanju. Iz Lade su inače još ranije saopštili da bi do 2026. godine trebalo da predstave deset noviteta i obnovljenih verzija postojećih modela.

 

Jedna od tih obnovljenih verzija je i restilizovani Largus (u stvari Ladina varijanta prve generacije Dacije Logan MCV). Kao što se i očekivalo, ovaj karavan je pre svega dobio izmenjeni prednji deo, po uzoru na Vestu. To podrazumeva novu masku, svetla i branik, doteranu haubu i blatobrane, kao i veće bočne retrovizore sa pokazivačima pravca. Što se tiče (pro)terenske verzije na slici, Largus Cross se odlikuje atraktivnijim eksterijerom (crni zaštitni elementi, srebrna zaštita na branicima, krovni nosači, alu točkovi, crni stubovi), bogatijom opremom i povišenim klirensom. Najavljuju se i promene u unutrašnjosti, u vidu novog prednjeg panela i instrument table, drugačijih sedišta, kvalitetnijih materijala i bogatije opreme. Ostaje da se vidi da li će možda biti nekih promena u gami motora (sada su u ponudi 1.6 benzinski motor sa 87KS i jači 1.6 16v agregat sa 106 konja).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja obnovljene Lade Largus

 

211056-lada largus 04.jpg

 

AvtoVAZ je i zvanično počeo proizvodnju obnovljene Lade Largus (u stvari ruska varijanta prve generacije Dacije Logan MCV), pri čemu je prvi primerak bio model u Cross izdanju. Što se izmenjenoig izgleda tiče, ovaj karavan je pre svega dobio promenjeni prednji deo, po uzoru na Vestu. To podrazumeva novu masku, svetla i branik, doteranu haubu i blatobrane, kao i nove točkove i veće bočne retrovizore sa pokazivačima pravca.

 

lada largus 03.jpg

 

Što se tiče (pro)terenske verzije, Largus Cross se odlikuje atraktivnijim eksterijerom (crni zaštitni elementi, srebrna zaštita na branicima, krovni nosači, alu točkovi, crni stubovi), bogatijom opremom i povišenim klirensom.

 

211057-lada largus 02.jpg

 

Izvršene su i promene u unutrašnjosti, u vidu novog volana, doteranog prednjeg panela i instrument table, modifikovanih sedišta, kvalitetnijih materijala i bogatije opreme (uz moderniji multimedia sistem).

 

211059-lada largus 01.jpg

 

Izmena u gami motora nema, što znači da su kupcima na raspolaganju 1.6 benzinski motor sa 87KS i jači 1.6 agregat sa 16v i 106KS (oba u paru sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ujedinjuju se Dacia i Lada

Ideja je da se sinergijom i deljenjem mehaničkih platformi ove dve kompanije naprave profitabilniji modeli u kompaktnom i segmentu SUV vozila srednje veličine.

 

Dacia i Lada postaju jedna, zasebna poslovna jedinica. Ova vest koja stiže iz njihove matične kompanije Renault, govori koliko je tom proizvođaču bitan istočni proizvodni blok.

Naime, do sada su Dacia i AvtoVAZ bili integrativni deo Renault grupe, a sada će biti izdvojeni. Dobili su i spostveni Upravni odbor i novog direktora, Denisa le Vorta.

 

Ideja je da se sinergijom i deljenjem mehaničkih platformi ova dva proizvođača stvore profitabilniji modeli u kompaktnom i srednjem segmentu SUV vozila, piše Revijahak.

Prvi model marke Dacia koji će nastati kao plod te saradnje biće SUV u srednjoj klasi – Bigster, koji će imati i opciju sa sedam sedišta.

Dacia je nedavno predstavila koncept na kome će ovaj automobil biti zasnovan, a osnova će biti Renault-Nissanova CMF-B platforma.

Dacia Bigster će takođe poslužiti kao baza za familiju Lada modela koji će nositi naziv Niva. Očigledno će Niva biti linija na kojoj će nastati više SUV vozila.

 

https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2021&mm=04&nav_id=1841736

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ uskoro počinje proizvodnju luksuznih automobila

 

lada niva vision.jpg

 

AvtoVAZ planira da u narednih pet godina predstavi nove modele automobila Lada i na taj način uvede brend u veći cenovni rang - ''veći od jedanaest hiljada evra'', izjavio je predsednik kompanije Nikola Mor. ''Planiramo da od 2023. godine do 2026. godine započnemo ciklus modernizacije modela. Lada će biti ne samo pristupačan brend za kupce, već i brend koji kupcima pruža dobre karakteristike po adekvatnoj ceni'', rekao je on. Pritom, Mor je naveo da će AvtoVAZ ostaviti u svojoj paleti proizvoda i jeftinije modele i da kompanija sprovodi detaljnu modernizaciju proizvodnih pogona.

 

''Ovo se tiče i proizvodnje u Toljatiju i u Iževsku, ali se odnosi i na modernizaciju naših inženjerskih baza'', izjavio je predsednik kompanije. Ranije je bilo objavljeno da se proizvodnja prenosi na jedinstvenu montažnu platformu ''Renault-Nissan CMF-B''. Prema planovima koji su bili objavljeni početkom godine, AvtoVAZ će na rusko tržište lansirati četiri nova modela automobila, koji će izaći do 2025. godine. U ovaj plan su uključene i nove generacije terenskih vozila Niva, koje će biti lansirane 2024. godine.

 

AvtoVAZ proizvodi automobile i komponente za dva brenda Lada i Renault. Ovaj brend je lider na ruskom tržištu automobila sa udelom većim od 20% i zastupljen je u više od 20 država. Prema podacima iz 2020. godine, na ruskom tržištu je prodato 343.5 hiljada automobila, što iznosi 5% manje u odnosu na 2019. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada uskoro dobija turbomotor sa 150 konja

 

188648-lada vesta 11.jpg

 

AvtoVAZ planira da u narednih pet godina plasira automobil Lada sa turbomotorom 1.3 TCe 150, saopštio je predsednik kompanije Nikola Mor na Međunarodnom industrijskom sajmu ''Inoprom-2021''. Trenutno se ovi motori ugrađuju u automobile Renault/Dacia.

 

''Motor je napravljen u saradnji sa kompanijom Daimler i ima fantastičnih 150 konjskih snaga. Veoma je efikasan'', naveo je rukovodilac kompanije AvtoVAZ. On nije otkrio koji su to konkretni modeli Lade koji će biti unapređeni, već je samo pojasnio da će to biti ''skuplji model''. AvtoVAZ proizvodi automobile i komponente za dva brenda Lada i Renault. Automobili se proizvode u Toljatiju i Iževsku, lideri su na ruskom tržištu automobila sa udelom većim od 20% i zastupljeni su u više od 20 država.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže nova porodica Lada C klase

 

153236-lada x01.jpg

 

Avtovaz planira proizvodnju novih, većih i prestižnijih automobila Lada C klase, koji će, kako tvrde za Sputnjik ruski eksperti, ispunjavati sve standarde: od udobnosti, zvučne izolacije, lakšeg rukovanja do sigurnosti. Potencijalni kupci, prema rečima stručnjaka, biće iz više srednje klase kako iz Rusije, tako i iz drugih zemalja. Predsednik kompanije Maksim Sokolov izjavio je da Avtovaz planira da u dugoročnoj perspektivi napravi apsolutno novu porodicu automobila Lada C klase. ''Planiramo da koristimo potpuno novu rusku platformu. Ovo će zahtevati velika ulaganja, ali naši kupci sasvim opravdano žele da voze moderne automobile'', tvrdi Sokolov.

 

Zadovoljiće međunarodne standarde

Mihail Beljajev, ekspert Ruskog instituta za strateška istraživanja, kaže da Avtovaz ranije nije imao mnogo podsticaja za razvoj na tržištu. ''Uvoz stranih automobila, uključujući i sekundarne, bio je mnogo jeftiniji. Situacija je trenutno sasvim drugačija. Pre svega, uvoz je izuzetno smanjen, a pogoni koji su ostali na našoj teritoriji i dalje se u velikoj meri oslanjaju na inostrane isporuke delova i komponenti'', konstatuje Beljajev. Osim toga, prema rečima sagovornika, došla su vremena kada je potrebno proizvoditi automobile čisto domaće proizvodnje, koji će manje zavisiti od uvoznih komponenti: delova i tehnologije. ''Dakle, sve ovo podstiče Avtovaz da započne proizvodnju na našem tržištu'', objašnjava stručnjak, ističući da će model zadovoljiti međunarodne standarde.

 

Za novu Ladu ne treba odrešiti kesu

Nezavisni stručnjak za automobile Dmitrij Popov, kaže da za ovaj model automobila ne treba odrešiti kesu. ''Klasa C se odnosi na veći putnički automobil. On će imati prilično visok nivo udobnosti. Biće namenjen kupcima koji spadaju u srednju klasu i neće papreno koštati'', objašnjava sagovornik Sputnjika. Na pitanje koje države će biti potencijalni kupci Lade C klase, ekspert tvrdi da će sve zavisiti od cene. ''Isporuke će se sigurno vršiti u Belorusiju, kao i u Kazahstan. Ako evropske zemlje od nas ne budu kupovale vozila, to je samo zbog političke pristrasnosti. Treba napomenuti da je donedavno u nekim zemljama Evrope, Niva korišćena kao ambulantno i policijsko vozilo, u verziji koja je postojala u sovjetskim godinama, a koja se danas zove Niva legenda'', kaže stručnjak.

 

Sokolov je naglasio da je pred Avtovazom zadatak duboke lokalizacije kako bi se postigao tehnološki suverenitet u automobilskoj industriji. Prema njegovim rečima, ovaj proces će zahtevati ulaganja ne samo od same kompanije, već i od dobavljača, partnera i proizvođača auto-komponenti. Kompanija sada aktivno sarađuje sa akcionarom - FSUE ''NAMI'', koji već ima takvo iskustvo. Avtovaz poseduje proizvodne lokacije u Toljatiju i Iževsku. Uprkos prelasku imovine Renoa u državno vlasništvo, Ministarstvo industrije i trgovine precizira, da će Lada ostati. Trenutno se brend sastoji od pet porodica modela: Vesta, X-Ray, Largus, Granta i Niva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo Lada Largus

 

226655-lada largus.jpg

 

Ruski Avtovaz je saopštio da se priprema za lansiranje nove ograničene serije modela Lada Largus, nakon što su sankcije Zapada uvedene nakon ruske invazije na Ukrajinu dovele do zaustavljanja proizvodnih linija.

Avtovaz zapošljava više od 30.000 ljudi u Rusiji, uključujući fabriku u Toljatiju. Nakon što su zapadne zemlje uvele sankcije i Renault napustio Rusiju zbog rata, Avtovaz je veliki deo svoje radne snage poslao na odmor. Nedostatak uvezenih delova je doveo do toga da je Lada lansirala ogoljenu ''anti-sankcionu'' Ladu Grantu, kojoj nedostaju ključne bezbednosne karakteristike, uključujući vazdušne jastuke i sistem protiv blokiranja točkova. Avtovaz navodi da će novi automobili biti sastavljeni od delova koji se već nalaze u skladištu. Ukupno će biti proizvedeno najmanje 1.800 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Lada e-Largus

 

lada e-largus 01.jpg

 

Avto VAZ je objavio nekoliko slika kojima najavljuje buduću električnu verziju modela Largus. Kompanija međutim još nije spremna da saopšti datum početka proizvodnje ni planirani obim. Ni tehničke specifikacije e-Largusa još nisu objavljene, jedino je poznato da će postojati dve verzije sa različitim dometima, kao i da će e-Largus biti u ponudi u dostavnoj i putničkoj verziji.

 

lada e-largus 02.jpg

 

Sledeće godine bi trebalo da se naprave prototipovi e-Largusa za testiranje i sertifikaciju. Kada će tačno početi serijska proizvodnja još nije poznato, ali se napominje da će za razvoj i pripremu proizvodnje električnog Largusa biti potrebne dve do tri godine rada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada najavljuje nove modele i godišnju proizvodnju od pola miliona vozila

 

lada niva vision.jpg

 

U ruskom AvtoVAZ-u (Lada) se nadaju oporavku i najavljuju lansiranje novih modela ali i proizvodnju od 500.000 vozila godišnje. Aktuelni pproblemi sa snabdevanjem izazvani sankcijama su primorali Ladu da proizvodi i prodaje vozila bez ABS-a, vazdušnih jastuka i klima-uređaja. Ipak, Lada ne odustaje, pa je tako obelodanjen novi plan o restrukturiranju poslovanja.

 

Maksim Sokolov, bivši ministar saobraćaja Rusije i sadašnji predsednik i generalni direktor AvtoVAZ-a, otkrio je da će predlozi za nove modele Lada biti predstavljeni odboru ovog meseca. Kako prenosi Automotive News Europe, tokom svog govora na ekonomskom forumu, Sokolov je rekao: ''Nakon što su prethodni akcionari kompanije Renault otišli u maju, kompanija je mirovala više od dva meseca... ali smo uspeli da uspostavimo nove proizvodne lance i logistiku, kao i da obezbedimo snabdevanje komponentama za proizvodnju osnovnih modela''. Pod prethodnim vlasništvom, Lada je trebalo da predstavi nove modele bazirane na CMF arhitekturi, koji bi se delili sa Dacijom. Bez pristupa komponentama alijanse Renault-Mitsubishi-Nissan, Lada bi mogla da se osloni na upotrebu starijih platformi i motora za svoje nove modele. Ipak, to nije problem za rusko tržište, jer tamo trenutno ne važe evropski propisi o emisiji i bezbednosti. Lada inače radi i na svom električnim vozilu, kao što je nagovešteno konceptom e-Largus, baziranom na elektrifikovanoj verziji B0 platfome Renault grupe.

 

lada e-largus 01.jpg

 

Novi cilj proizvodnje je 500.000 jedinica godišnje, a većina će se proizvoditi u fabrici u Toljatiju koja trenutno zapošljava 42.000 radnika. Ovo je manje od prethodnih proizvodnih ciljeva koje je postavio Renault, koji je uložio milijarde u fabriku. Prošlog meseca, AvtoVAZ je preselio proizvodnju Lade Veste iz Iževska u Toljati, a svojim radnicima je ponudio pakete dobrovoljnog otpuštanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ najavio dve nove Lade

 

vesta nova.jpg

 

Upravni odbor kompanije AvtoVAZ doneo je odluku o uvođenju novih modela automobila Lada u proizvodnju. Automobilski koncern planira da izbaci krosover na platformi modela Lada Vesta, kao i posebnu kategoriju automobila B-segmenta na globalnoj platformi. To je izjavio Denis Manturov, ministar industrije i trgovine koji je ujedno i predsednik Upravnog odbora ove kompanije. Pored toga, proizvođač namerava da u osnovni komplet vrati uobičajene opcije kao što su vazdušni jastuk i klima-uređaj.

 

''Upravni odbor je jednoglasno odobrio pokretanje dva nova projekta modela Lada koji treba da se pojave na fabričkim trakama 2024-2025. godine'', izjavio je Manturov. U Ministarstvu industrije i trgovine je najavljeno da, čak i ukoliko da sankcije ne budu ukinute, neće biti problema sa delovima, i da AvtoVAZ u drugom polugođu 2022. godine planira da izbaci na tržište 140.000 novih automobila. Sledeće godine će njihov broj biti povećan na 500.000. Po rečima Denisa Manturova, kompanija je počela da vraća uobičajene opcije u osnovni komplet. Lada Granta ponovo dobija vazdušni jastuk, klima-uređaj i multimedijalni sistem. AvtoVAZ je svestan odgovornosti koju ima kada je reč o potrebi da obezbedi Rusiji moderne automobile po pristupačnoj ceni, i zato se u preduzeću ulažu svi napori u pravcu povećanja proizvodnje i razvoja brenda, dodao je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U fabrici Nissana u Sankt Peterburgu proizvodiće se automobili Lada

 

lada niva vision.jpg

 

Ruska kompanija AvtoVAZ' pokrenuće proizvodnju automobila brenda Lada u fabrici u Sankt Peterburgu koja je ranije pripadala japanskom proizvođaču automobila Nissan, saopštio je predsednik AvtoVAZ-a Maksim Sokolov. ''Sada je još prerano da se sve otkriva, ali mogu da kažem da će ti automobili biti moderni, kvalitetni, sa najvišim bezbednosnim standardima. Proizvodiće se pod brendom Lada. Reč je o klasama automobila koje neće biti konkurenti proizvodima iz fabrike VAZ. Pregovori sa našim partnerima su u završnoj fazi i čim budu potpisani memorandumi, odmah ćemo ih predstaviti javnosti'', rekao je on.

 

Kako je precizirano, AvtoVAZ planira da pokrene proizvodnju u fabrici koncerna Nissan-a u Sankt Peterburgu u drugoj polovini 2023. godine. ''Iako vodimo pregovore sa mnogim proizvođačima automobila iz regiona Južne Azije, najveći napredak smo postigli sa kineskim proizvođačem'', rekao je Sokolov, istakavši da više kompanija može postati partner. Fabrika japanske kompanije Nissan u Sankt Peterburgu otvorena 2009. godine. Proizvodni kapacitet fabrike je do 100.000 automobila godišnje. Prošle godine je proizvela 43.000 automobila. Preduzeće je obustavilo rad 14. marta ove godine zbog prekida u isporuci komponenti. Nakon toga je ruski državni naučni centar FGUP ''Nami'' kupio svu rusku imovinu japanskog koncerna Nissan, uključujući fabriku, proizvodne i naučno-istraživačke kapacitete u Sankt Peterburgu, kao i centar za prodaju i marketing u Moskvi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen prototip električnog automobila Lada e-Largus

 

lada e largus 02.jpg

 

Kompanija AvtoVAZ je predstavila prvi prototip električnog automobila Lada e-Largus u fabrici u Iževsku. ''Ne bih da nagađam cenu, ali bih mogao da kažem da će ona biti konkurentna. Prvo, jer je to automobil domaće proizvodnje, i drugo, računamo na maksimalnu podršku države. Zato je, u skladu sa prognozom inflacije za 2024. godinu, još rano da se objavi cena, ali smo se orijentisali na to da to bude najjeftiniji ruski električni automobil'', prema rečima direktora kompanije Maksima Sokolova.

 

lada e largus 01.jpg

 

Lada e-Largus je ruski električni automobil, za razliku od svih nedavno predstavljenih projekata drugih proizvođača koji sastavljaju automobile od delova iz inostranstva. AvtoVAZ je još u avgustu najavio ovaj projekat, kada je informisao i da se proizvodnja Lada Veste prenosi u Toljati. Plan je da prva partija prototipa električnih automobila bude proizvedena krajem 2023. godine. Lada e-Largus će biti proizvedena u verziji putničkog automobila i kombija, a prototipovi električnog automobila se trenutno testiraju na terenu i ispituju u laboratorijama. Na putnička vozila i karavane je instaliran sinhroni elektromotor sa permanentnim magnetima jačine 150KS. Kapacitet litijum-jonske baterije je 60 kWh, a domet sa jednim punjenjem - najmanje 400 km u NEDC ciklusu, Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 145 km/h, dok bi ubrzanje do 100 km/h trebalo da traje manje od deset sekundi. Serijska proizvodnja električnog automobila će početi 2024. godine, naglasio je Sokolov.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...