Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Renault Scenic / Renault Grand Scenic

Recommended Posts

U ponudi automobila u toku je stvaranje novog svetskog poretka, samo, pitanje je gde će nas odvesti.

A do tada, da li smo zaboravili na MPV?

 

Renault_Scenic_tce_5.jpg

 

Stvara se novi svetski poredak u ponudi automobila. U osnovi, na srpskom tržištu sa ovako malom prodajom novih automobila, možda to kupac, za sada, i ne oseti, ali pojedine činjenice stoje. SUV/Crossover manija zahvatila je i naše auto salone, definitivna kriza identiteta tradicionalnih segmenta je evidentna, a trebalo bi se početi pripremati i na ono što će nam uskoro pristići - elektrifikovana i električna vozila, na koja, ruku na srce, baš i nismo spremni. Godina 2019. doneće, barem na papiru, brojne novitete i osvežene modele koji će pored novih farova i lajsni najčešće imati nove, ili barem unapređene motore, spremne na WLTP izazove.

 

Renault_Scenic_tce_7.jpg

 

U međuvremenu, a dok ne upoznamo ''novi svetski automobilski poredak'', stiče se utisak da smo zaboravili na neke modele, tačnije segmente, i ono što bi se mogo nazvati ''tradicionalnim vrednostima''. Doduše, da li smo mi zaboravili, ili su nas proizvođači svojom ponudom usmerili na drugu stranu, drugo je pitanje. Pod najezdom SUV-a, polako je počeo, potpuno nezasluženo, da se topi MPV segment. Svoj procvat je počeo još polovinom devedesetih godina prošlog veka, kada su se dizajneri ozbiljno pozabavili radom na temu izgleda i funkcionalnosti porodičnog monovlumena. Kao što se danas od A do S segmenta stvaraju crossoveri, sa jednostavnim receptom podizanja od tla i dodavanjem SUV šminke u vidu štitnika podvozja i još ponekog ukrasa u offroad stilu, kompaktni MPV je nastao rastom hatchbacka C segmenta u visinu, ali ne i u dužinu. Time je obezbeđena veća ponuda prostora i veća svakodnevna funkcionalnost, a sama MPV oznaka segmenta postala je deplasirana. Ova, malo banalno nazvana, višenamenska vozila, postala su dopadljivi porodični automobil.

 

Renault_Scenic_tce_8.jpg

 

Renault je svojim Scenicom ovde bio jedan od rodonačelnika. Možda ne toliko rodonačelnik, koliko jedan od prvih koji su uspešno artikulisali ovu evoluciju postojećeg modela i napravio bestseller. Šta više, Renault je prvi na Megane platformu 1995. postavio čak pet modela. I da ne budemo u zabludi, od tada je prošlo skoro četvrt veka, a za to vreme su princip i benefite deljenja platformi svi preuzeli. Sa svoje strane, Renault je bio dosledan i u svakoj generaciji Scenica kupcima ponudio funkcionalno i vizuelno dovoljno atraktivno vozilo. Aktuelna četvrta generacija Renault Scenica bila je na Dmotion testu 2017. u tada upravo osveženom izdanju. Nešto više od godinu dana kasnije, što u automobilskom životu nije malo, Scenic i dalje deluje sveže. Karoserijom dugom 4.4 metra zapravo dominira ogromno vetrobransko staklo koje duboko zalazi u krov automobila.

 

Renault_Scenic_tce_4.jpg

 

Funkcionalnosti i upotrebljivosti se malo toga može osporiti. Od pomične konzole/naslona za ruke između prednjih sedišta, preko dovoljno prostora za sitnice i sklopivih stočića u naslonima prednjih sedišta, sve je, uspešno, podređeno upotrebljivosti.

 

Renault_Scenic_-tce_-ent.jpg

 

Pohvalili smo na prvom testu, a sada samo možemo da potvrdimo utiske da su prednja sedišta odlična, barem kada je u pitanju kožna elektro pomična opcija iz Initiale Paris paketa opreme, koja uključuje i masažere. Zadnju klupu čine tri zasebno profilisana sedišta sa očiglednim fokusom na bezbednost putnika.

 

Renault_Scenic_tce_ent_1.jpg

 

Prtljažnik pravilnog oblika sa 572 litre i velikim pristupnim otvorom je više nego upotrebljiv, a preklapanje naslona polugama iz samog prtljažnika je više nego dobrodošla mogućnost.

 

Renault_Scenic_tce_ent2.jpg

 

Identičnu digitalnu instrument tablu i ''infotejment'' sistem Renault ugrađuje u nekoliko modela, pa smo svakako izgubili osećaj iznenađenja, ali je ovo definitivno dobar sistem. Grafika je jednostavna i čitljiva, podataka je izobilje, a uspravni ''tablet'' od 8.7'' je brz sa intuitivnim ikonama. Primedba se može uputiti samo na preveliku osetljivost ekrana, pogotovo na neravnom putu, kada se slučajnim dodirom može aktivirati funkcija iz menija, koja se u tom trenutku ne traži.

 

Renault_Scenic_tce_1.jpg

 

Za razliku od prvog testa, Scenic je na drugu Dmotion proveru stigao sa najsnažnijom verzijom benzinskog 1.3 TCe agregata. Uz 160 KS iz malog i laganog agregata i 260 Nm obećanih već od 1.750 o/min, sa punim pravom se od ovog porodičnog monovolumena može mnogo očekivati. Donji postroj je proverena kombinacija prednjih MacPherson opružnih nogu, dok je pozadi polukruta torziona osovina, rešenje koje oduzima najmanje prostora zadnjem delu kabine i prtljažniku.

 

Renault_Scenic_tce_2.jpg

 

Zapravo, u vožnji Renault Scenic podseća da je nepravedno potisnut od strane crossovera, pa čak i da ima svoje prednosti. Iako definitivno formatiran kao porodično i pre svega funkcionalno vozilo, Scenic ima vrlo dobar balans i prijatnu voznu dinamiku. Progresivni elektro servo pojačani upravljač je pri malim brzinama i manevrima na parkingu je lagan, dok pri porastu brzina, dobro odmereno, postaje sve tvrđi. Rekcije na otklone upravljača nisu preterano nagle i nervozne, ali i dalje su vrlo precizne. Iako relativno visok, Scenic u krivinama nema izraženog naginjanja niti ljuljanja, što mu je definitivno vrlina u odnosu na pomodne crossovere. Iako kao standardne ima izrazito velike točkove od 20'' cola, u odnosu na preciznost i dinamičnost, Scenic je i dalje dovoljno udoban, i efikasno upija neravnine na putu.

 

Renault_Scenic_tce_6.jpg

 

Mali i snažni benzinac jeste najskuplji, ali definitivno odličan izbor uz ovaj monovolumen. Tih i dobre kulture rada, ne stidi se da pokaže zube i razgoropadi se kada se to od njega zatraži. Sa 10 sekundi dovoljnih za ubrzanje do 100 km/h za čitavih dve sekunde je bolji na ovu temu od pandana sa dizel motorom. Manuelni šestostepeni menjač je jeftinija opcija prenosa, ali bi za dodatni komfor svakako preporučili EDC, šetostepeni automatik sa dvostrukom spojnicom, tim pre što manuelni menjač ume da pokaže nepreciznost pri brzim promena stepena prenosa. Nova generacija benzinaca je svakako unapredila efikasnost. Scenic Energy TCe 160, kako je službena oznaka, bez problema se na otvorenom puti vozi sa prosečnih 6.5 l/100 km, dok će se u gradu ipak morati računati sa blizu, ili oko 8 l/100 km, naravno u zavisnosti od stila i temperamenta vožnje.

 

Renault_Scenic_tce_3.jpg

 

I na kraju, zaista se pri izboru automobila treba prisetiti MPV segmenta i svih njegovih vrlina. Ako se odabere i ovaj motor, porodični monovolumen ume da se razgoropadi dozvoli vrlo dinamičan stil vožnje, koji ne znači i neprimerno veliku potrošnju. U osnovi, čak ga treba manje platiti u poređenju sa crossover pandanom. Sa najsnažnijim motorom, u najvišem paketu opreme, koji podrazumeva i brojne bezbednosne asistencije, Renault Scenic košta 27.090 evra, što je sasvim adekvatno onome što za uzvrat donosi kupcu.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Renault Scenic TCe 160 FAP Initiale Paris

 

scb017.jpg

 

Scenic nam je izuzetno dobro poznat model koji smo imali priliku da testiramo u raznim varijantama i generacijama. Tradiciju nastavljamo sa restilizovanim modelom koji donosi potpuno revidiranu gamu motora. Kada nam je pre dve godine predstavljena četvrta generacija modela Scenic, kompletan MPV segment se tada nalazio (a i dalje se nalazi) u nezgodnom položaju zatrpanom u ponudi svih mogućih ''crossover SUV'' varijanti. Tada je Renault označio Scenic kao njihov poslednji pokušaj sa MPV segmentom, te ukoliko ovaj model ne prođe dobro na tržištu, onda MPV zaslužuje svoj kraj. Najveći iskorak je napravljen po pitanju dizajna, pa se vidi veliki trud da Scenic privuče pažnju. Tu možemo videti i crossover elemente koji su naprosto morali biti inkorporirani, trend je neizbežno takav a njegove pristalica neumoljive.

Ono što nismo mogli odmah primetiti na prvoj Scenic IV prezentaciji se odnosi na oslanjanje i njegovo podešavanja. Putevi na hrvatskom primorju su dramatično bolji od kvazi asfalt verzije koje mi imamo ovde, pa je po njima novi Scenic lagano plivao, te jednostavno nije bilo moguće tako lako osetiti da je oslanjanje prilično tvrdo. Na prvom testu na domaćem terenu, odmah smo primetili da je u našim uslovima Scenic dosta ''tvrd'', posebno ako se ima u vidu segment i njegova primena u praksi. Tako je izgledalo da će upravo ova karakteristika samo još više usmeriti potencijalne kupce ka nekom drugom crossover segmentu.

 

scb016.jpg

 

Ipak, Renault je izgleda bio svestan ovog potencijalnog problema pa je uz planirano uvođenje potpuno nove generacije motora napravio i korekcije po pitanju oslanjanja. Kakva je sada situacija, proverili smo kroz novi test. Dizajn je u startu bio element na koji se moralo igrati pri razvoju aktuelne, četvrte, generacije, pa finalni prodajni model dosta lični na ono što je bilo predstavljeno kao koncept. Par godina kasnije, automobili i dalje izgleda veoma atraktivno, što je samo potvrda kvaliteta dizajna. Veliki 20'' točkovi doprinose primamljivom izgledu i još uvek su prava retkost na ovom tipu automobila.

 

scb015.jpg

 

Po dimenzijama, Scenic nije preterano veliki automobil. Dužina je ispod 4.5m (tačnije 4.406mm) i to ga čini neznatno dužim od modela Megane sa četvoro vrata (4.360mm) dok je osetno kraći od karavan verzije ovog modela. Visina od 1.6m u kombinaciji sa pomenutim 20'' točkovima i klirensom od 17cm nudi još jednu značajnu sličnost sa SUV klasom, pa se ovde vidi jedan od bitnih crossover elemenata.

 

sc001.jpgsc002.jpgsc003.jpgsc004.jpg

sc005.jpgsc006.jpgsc007.jpgsc008.jpg

sc009.jpgsc010.jpgsc011.jpgsc012.jpg

sc013.jpgsc014.jpgsc015.jpgsc016.jpgsc017.jpg

 

Privlačenje kupaca izgledom je neophodna karta koja stoji negde Scenic rukavu, pa smo i dalje pozitivnog mišljenja koje smo izrazili u prvom testu. Kada je reč o enterijeru, u momentu kada se pojavio na tržištu, Scenic je primenio određene elemente koji su već bili aktuelni na nekim drugim modelima iz game. Instrument tabla, gornji deo centralne konzole i RLink2 sistem su već bile poznati i dobro su se uklopile u ukupni dizajn.

 

scb014.jpg

 

Tu su i određene specifičnosti. Naprimer, velika i klizna središnja konzola zapremine čak 13 litara. U prednjem delu konzole se nalaze osvetljeni pretinac za odlaganje, zatvoren kliznim poklopcem, i ugrađeni naslon za ruke ispod kog se nalaze dva USB priključka i 3.5-mm priključak. Putnicima na zadnjoj klupi su dostupne iste funkcionalnosti, ali uz bonus prostor za odlaganje stvari.

 

scb013.jpg

 

Kad je središnja konzola u krajnjem prednjem položaju, nudi dodatni prostor za odlaganje sitnica vozaču i suvozaču, a kada je u krajnjem zadnjem položaju funkcioniše kao razdelnik između prednjih i zadnjih sedišta, što je posebno praktično kad se na zadnjoj klupi voze deca.

 

scb012.jpg

 

Initiale Paris predstavlja maksimalni paket opreme kod aktuelne game Renault modela, pa je ovom prilikom testirani model imao sve ''đakonije'' na raspolaganju. To prvenstveno znači prisustvo odličnih ''kožnih'' sedišta, dodatnih elektronskih bezbednosnih sistema i fantastičnog panorama krova. Sedišta su se i ovoga puta pokazala kao veoma udobna, a dodatna pogodnost je električno podešavanja uz lumbalnu potporu za vozača i suvozača. Pored toga, Initiale Paris sedišta imaju i integrisane masažere što treba da doprinese još većoj udobnosti na dužim relacijama. Koliko će taj doprinos biti, zavisi od osobe do osobe. Nama lično, slični ''masaža sistemi'' su uvek bili stvar koja lepo zvuči dok je u praksi ta opcija prilično neefikasna. No, dobro je što Renault nudi ovu mogućnost u svom maksimalnom paketu opreme, makar i zarad držanja koraka sa konkurencijom.

 

scb011.jpg

 

Zadnja klupa podrazumeva pomeranje, pa uvek postoji opcija koja obezbeđuje ili više prostora za putnike ili više litara u gepeku. Ipak, i kada su zadnja sedišta u najoptimalnijem položaju za transport putnika, prostora fali i to za kolena. Prostora za glavu ima na pretek i tu neće apsolutno niko imati problema, ali prostor za kolena je definitivno problematičan.

 

scb010.jpg

 

Ovo je najviše zbog fabrički ugrađenih stočića koji su montirani na leđa prednjih sedišta i prava je šteta što oni nisu demontažni. Istina, oni se ne dobijaju u prva dva paketa opreme pa je onda dodatno opravdano pitanje zašto nisu lako demontažni. Oni mogu biti korisni kada se na zadnjoj klupi prevoze deca pa isti mogu poslužiti za neki multimedijlani sistem koji moderni roditelji koriste kako bi zabavili decu, ali prave veliki problem kada osoba prosečne visine pokuša da sedne na zadnju klupu. Stočići su prilično masivni pa ostaje nejasno zašto ne postoji mogućnost njihovo skidanja i ponovnog postavljanja ukoliko se za to ukaže potreba.

 

scb009.jpg

 

Panorama krov čini da prostor u Scenic kabini izgleda još veće i lepše, što je uvek slučaj kada gomila svetla dolazi sa krova. Osećaj klaustrofobije se ovde sigurno neće pojaviti, što za decu (kojima je zadnja klupa primarno namenjena) zna da bude značajno.

 

scb008.jpg

 

Scenic IV se takođe odlikuje zapreminom prtljažnika koja je najveća u klasi. Na raspolaganju je 572 litara zapremine u standardnom rasporedu sedišta (drugi red sedišta u poziciji maksimalnog prostora za putnike), a kada se zadnja sedišta obore dobija se preko 1000 litara zapremine koja je spremna da ''proguta'' svakakve objekte. Spuštanje zadnjih sedišta je automatski, i vrši se preko dva tastera u gepeku što je još jedan od elemenata koji pruža maksimalni paket opreme.

 

sc020.jpgsc021.jpgsc022.jpgsc023.jpg

sc024.jpgsc025.jpgsc026.jpgsc027.jpg

sc028.jpgsc029.jpgsc030.jpgsc031.jpg

sc032.jpgsc033.jpgsc034.jpgsc035.jpg

sc036.jpgsc037.jpgsc038.jpgsc039.jpgsc040.jpg

sc041.jpgsc042.jpgsc043.jpgsc044.jpgsc045.jpg

 

Nakon što smo se podsetili detalja koje već znamo, uz par Initiale Paris momenata, dolazimo do ''onog glavnog''. Dakle, Renault je napravio kompletnu reviziju po pitanju ponude motora za Scenic IV, povukao sve prethodne i zamenio ih novim. To važi kada su u pitanju benzin i dizel opcije, a ideja da se pokriju najnoviji emisioni standardni sa po jednim motorom u nekoliko varijanti snage.

 

scb007.jpg

 

Tako nema više dCi 160 verzije koju smo vozili na prvom testu i promociji, pa su od sada umesto njih aktuelni dCi 120 ili dCi 150 motori. Što se tiče benzina, na raspolaganju su čak tri verzije. Praksa da se jedan motor koristi kao osnova, uz snagu kao varijaciju na temu se sve više koristi. Primarni cilj je redukcija troškova, ali i pojednostavljenje ponude. Setimo se samo originalnog Scenic-a, koji je na primer imao četiri benzinska motora u veličinama 1.4 do 2.0. Za sve TCe verzije snage (115, 130 i 160 KS) zadužen je 1.33 motor koji je potpuno nov i napravljen je u saradnji sa Mercedesom. Partnerstvo koje je napravljeno još 2010. godine sada pokazuje rezultate i kada je razvoj motora u pitanju. Ovaj četvorocilindrični motor je u planu za upotrebu na svim Renault i Nissan modelima od B segmenta (Clio, Captur), pa do D segmenta (Talisman), a već se koristi na malim modelima sa Mercedes značkom (A klasa).

 

scb006.jpg

 

Ispod kamare plastičnih maski ''sakriven'' je veoma moderan motor koji koristi razna moderna tehnološka rešenja. Tu je sada obavezno direktno ubrizgavanje goriva, novi dizajn glave, novi turbo kompresor i prvu primenu ''Bore Spray Coating'' tehnologije u motoru za masovnu proizvodnju (prvi put upotrebljeno na Nissan GTR motoru). Zbog smanjenja težine motora (što automatski daje sve pozitivne atribute, bolje performanse, manju potrošnju goriva i tako dalje), većina proizvođača je kod benzinskih motora odavno krenula da koristi aluminijum kao materijal za izradu bloka. Problem gde aluminijum nije dovoljno jak da podnese potrebna opterećenja se uglavnom rešava tako što se postavljaju cilindri od livenog gvožđa u centar aluminijumskog bloka. Standardna debljina takvih dodataka je 2 mm, što dodaje određenu težinu u pokušaju da se ista smanji. Kako se bi se ovo izbeglo, razvijena je ''Bore Spray Coating'' ili ''Mirror Spray Coating'' tehnologija koja podrazumeva da se gvožđe ili čelik u topljivom stanju ''prskaju'' u unutrašnjost aluminijumskog bloka stvarajući savršeno glatku površinu (zbog čega je u nazivu iskorišćena reč ''ogledalo''). Tako se dobija dovoljno jak sloj metala koji može da izdrži sva neophodna opterećenja, koji je u isto vreme debeo samo 0.2 mm.

 

scb005.jpg

 

Zbog ''ogledalo'' površine dobija se veća efikasnost u radu zbog manjeg otpora koji stvaraju karike, a debljina zida od 0.2 mm omogućava bolje hlađenje. Kada su mane u pitanju, tu je samo jedna i ona se odnosi tek na kupce polovnog vozila koji motor treba da održavaju nakon velikog broja pređenih kilometara. Ukoliko dođe do momenta kada treba obrađivati cilindre usled potrošenosti, to zbog navedenog tankog sloja jednostavno nije moguće, pa takav blok može direktno na reciklažu. Dakle, nema prve specijale i tako toga, to je očigledno stvar prošlosti. Tehnologija je još uvek dosta komplikovana za primenu na baš svih motorima (prvenstveno zbog prskanja metala u tečnom stanju) pa se ista do skoro primenjivala samo na motore ''visokih performansi'', odnosno onih koji su uglavnom namenjeni luksuznijim markama i modelima. Nissan je prvi put upotrebio ovo na GT-R modelu (VR38DET motor), da bi nešto kasnije isto bilo urađeno i na određenim motorima koji idu u Inifiniti modele. Sada se došlo do momenta kada je ovakav motor dostupan i na Renault-Nissan (i Mercedes) modelima, što je očigledno bilo neophodno zbog sve težeg dostizanja veoma strogih regulativa po pitanju emisija. Kao pomoć u ostvarivanju ovog cilja, Renault je integrisao i FAP filter, što je po prvi put na benzinskom Renault motoru.

 

scb004.jpg

 

Na testu smo imali Scenic sa najjačom TCe verzijom, dakle 160 KS i 270 Nm obrtnog momenta što se prebacuje na čuvene 20'' točkove preko 6-brzinskog ručnog menjača. Ubrzanje do 100 km/h smo izmerili na sasvim korektnih 10.6 sekundi, što je za ovaj tip automobila više nego dovoljno. Obrtni moment omogućava i finu elastičnost, pa je vožnja u praksi veoma prijatna i ne zahteva previše baratanja menjačem. Ono što će takođe malo teže primetiti je razlika u potrošnji, bar kada su proseci u pitanju. Logično je da se od dizel varijante očekuje manja potrošnja, ali tokom TCe 160 testa ostvarili smo prosečnu potrošnju od 7.1 litara što je identično rezultatima koje smo imali prilikom testa dCi 160 EDC modela. Pređena kilometraža je iznosila 648 kilometara, sa prosekom od 4.3l prilikom lagane magistralne vožnje. Vožnja autoputem košta nešto preko 7 litara, dok u urbanim uslovima vožnje treba očekivati oko 8l. Zanimljivo, brojke koje smo ustanovili su sasvim razumne i vrlo su bliske onome što je prethodno testirani dizelaš nudio (naravno, ne treba ispustiti iz vida da je dizelaš bio uparen sa EDC menjačem). Renault i po ovom parametru uspeo da ponudi sličnu ekonomičnost u odnosu na doskorašnju najjaču verziju.

 

scb003.jpg

 

Interesantno, i pored priče oko motora koja je centralna, druga najveća razlika koju smo primetili tokom ovoga testa se odnosi na oslanjanje. Jedna od najvećih zamerki koje smo imali na Scenic se odnosila na udobnost, jer je sve podešeno dosta tvrdo. Uprkos tome što marketinški materijal ne navodi da je bilo intrevencija na ovom polju, ogibljenje je daleko bolje podešeno i više u skladu sa činjenicom da je Scenic primarno zamišljen kao porodično vozilo. Razlika je bila evidentna svim članovima redakcija ''na prvu vožnju''. Tako je Scenic u ovoj varijanti značajno udobniji, čime je neutralisana jedna od najvećih mana koje su bile vezane za prvi model. Interesantno je da ova korekcija nije imala nekog negativnog uticaja na ponašanje u krivinama, bar ne u onoj meri koju bi MPV vozač mogao da primeti, tako da promene po pitanju oslanjanja možemo samo pozitivno oceniti.

Scenic IV sa svim novim promenama predstavlja značajno kompletniji i bolji predlog kao alternativa za ekstremno popularne SUV modele. Korekcija oslanjanja koja pruža značajno udobniju vožnju je značajna promena koju donosi ova ''motor'' revizija. TCe 160 je veoma dobra alternativa kao najjače pogonjeni Scenic, pa smo performansama ovog motora veoma zadovoljni, i po pitanju brzine i potrošnje. Prodajni rezultati koje ostvaruje Scenic pokazuju da ovaj model još uvek nekako uspeva da se održi i pored žestoke konkurencije.

 

scb002.jpg

 

Ukoliko pogledamo Renault prodajne rezultate, možemo videti da Kadjar i Scenic u 2017. i 2018. godini imaju dosta slične učinke u Evropi, što znači po oko 100 hiljada prodatih primeraka. Ipak, u 2018. godini se Kadjar prodao više za dobrih 10 procenata. Sa upravo predstavljenim novim modelom, velika je verovatnoća da će se u budućnosti još više ljudi pre opredeliti za Kadjar neko za Scenic. Agresivnija politika cena uvek pomaže, ali za sada Scenic u ZEN paketu opreme i TCe 115 FAP motorom ima cenu od 19120 evra. Model koji smo testirali, dakle TCe 160 sa ručnim menjačem plus Initiale Paris opremom i još par dodatnih sitnica košta skoro 30.000 evra.

 

scb001.jpg

 

Realnija varijanta za većinu kupaca će sigurno biti BOSE paket opreme i TCe 140 sa cenom od 24.000 evra. Sa druge strane, novi Kadjar već ima veoma dobro cene pa je konkurencija samo u Renault gami još veća. Tako ostaje pitanje da li će se doći do Scenic V generacije ili će ova definitvno biti kraj, pa će automobil koji je stvorio MPV segment biti taj koji će ga i zatvoriti.

 

Tekst: Miloš Stamenković

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Scenic i Grand Scenic Black Edition

 

renault-scenic 11111.jpg

 

Renault u Francuskoj prima narudžbine za modele Scenic i Grand Scenic ''Black Edition'', pri čemu njihove cene startuju od 33.100 evra odnosno od 33.700 evra.

 

renault-scenic 111.jpg

 

Ovih modeli mogu da se kombinuju sa benzinskim motorima (TCe 140 i TCe 160) kao i dizelašima (Blue dCi 120 i Blue dCi 150), uz manuelni ili EDC automatski menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

renault-scenic 1.jpg

 

Deo opreme između ostalog čine i 20-inčni Silverstone alu točkovi sa gloss black finišom, crna kućišta prednjih svetala, LED svetla za maglu, alkantara, silver grey kontrastni šavovi,  aluminijumske pedale, nove patosnice, prednja sedišta sa grejanjem, panoramski korv i kolor head-up displej.

 

renault-scenic 1111.jpg

 

Uz doplatu se dobijaju i adaptivni tempomat, 20-inčni Quartz alu točkovi, Bose sound sistem...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Scenic Initiale Paris TCe160 na testu Auto magazina

 

sce023.jpg

 

Renault Scenic je prvi model francuskog proizvođača koji je dobio potpuno novi turbo-benzinski motor razvijen u saradnji sa Mercedesom. Isprobali smo najjaču verziju i to u najboljem paketu opreme Paris Initiale. Uvođenje novih standarda o emisiji izduvnih gasova izazvalo je velike promene u gami motora svih proizvođača automobila. eki benzinci i dizelaši su jednostavno otišli u istoriju među kojima je i 1.2 TCe. Ugrađivao se u gotovo sve modele Renoa i Dačije, a sada umesto njega dolazi potpuno novi zapremine 1332 kubna centimetra.

 

sce022.jpg

 

Razvijen je u saradnji sa Mercedesom, pa svoje mesto zauzima u A klasi, Meganu, ali i Dacia Duster ga ima. Proizvodi se u više nivoa snage; najslabija verzija u Meganu ima okruglo 100 konja, dok najjača raspolaže sa 163 konjske snage.

 

sce021.jpg

 

Prvi Renault koji je dobio novi motor je Scenic. U njega se za sada ugrađuju tri varijante, sa 115, 140 i 160 konja. Mi smo na test preuzeli najjaču verziju sa najbogatijim Initiale Paris paketom opreme. Priznajemo, bili smo nestrpljivi da isprobamo novi motor. Snaga obećava, kao i zajednički rad inženjera dva velika brenda. Sedamo za volan kao da ulazimo u SUV auto.

 

sce020.jpg

 

Pozicija vozača je visoka, a preglednost je među najboljima na tržištu uopšte. Kako i ne bi bila, kad Scenic ima ogromno vetrobransko staklo sa dodatnim bočnim prozorima. Noge su očekivano savijene a da bismo dohvatili nožne komande morali smo čak malo da uvučemo volan.

 

sce019.jpg

 

Fantastičan dizajn i tonalitet kožnih sedišta i specijalnih naslona za glavu sa utisnutim logotipom Initiale Paris govore da se radi o najprestižnijoj varijanti Scenica. Standardne dvadesetice u kombinaciji sa dvobojnom karoserijom samo potvrđuju pripadnost visokoj modi, pa Scenic zasluženo dobija fashion epitet.

 

sce018.jpg

 

Iz pravca haube dolazi nov i zanimljiv zvuk benzinca. Već prvi metri otkrivaju da je izuzetno elastičan i da se lako vrti na niskim obrtajima. Jače stiskanje papučice gasa dovodi do trenutne reakcije motora. Odziv je snažan, čak iznenađujuće dobar za skoro tonu i po težak auto.

 

sce017.jpg

 

S obzirom da je Scenic opremljen ''multisens'' izborom režima vožnje, biramo ''sport'' mod. Dva klika i auto drastično menja karakter. Porodični MPV se bukvalno pretvara u sportsku mašinu. Već na malom gasu izuzetno snažno povlači tako da ga obuzdavamo menjanjem brzina u viši stepen.

 

sce016.jpg

 

Primećujemo da su i drugi vozači iznenađeni performansama Scenica, koji nam otkriva da cifre na papiru itekako mogu da nas prevare. Konkretno, fabrika je deklarisala ubrzanje od 0 do 100 km/h od solidnih deset sekundi; međutim subjektivni utisak je neuporedivo drugačiji pa deluje da je auto mnogo brži nego što proizvođač kaže.

 

sce015.jpg

 

Naravno, ovo nije auto za trkanje. S obzirom na masu vozila, pneumatici širine 195 milimetara imaju nešto niži limit proklizavanja. Bez obzira na sve, za prosečnog vozača granica klizanja ''preko nosa'' je postavljena vrlo visoko. Preticanja su pravo zadovoljstvo, ne samo na magistrali već i na auto-putu.

 

sce014.jpg

 

Na primer, ako želite naglo da ubrzate pri 130 km/h, uopšte ne morate da šaltate brzinu-dve niže. Motor i ovde pokazuje sjajnu elastičnost, iako se pri toj brzini vrti na relativno niskih 2700 obrtaja. Tada troši oko osam litara, pre svega zbog velike čeone površine koja dovodi i do veće buke strujanja vazduha u odnosu na limuzine.

 

sce013.jpg

 

Cifra o potrošnji na auto-putu ne treba da vas obeshrabri jer isto toliko troši i po gradu. Renault je po novim WLTP standardima deklarisao 7.6 l/100 km po gradu, a mi smo zabeležili prosek od 7.7 litara. Generalno, treba računati i na koju decimalu više.

 

sce012.jpg

 

Scenic je inače vrlo zgodan za porodične potrebe zbog svoje praktičnosti. Doduše, treba imati u vidu da na zadnjim sedištima ima manje mesta nego u prethodnoj generaciji. Visokim osobama biće knap, ali će oni prosečne visine sedeti komforno. Sa druge strane, stočiće u naslonima prednjih sedišta mogu da koriste samo deca jer odrasli neće moći da ih otvore zbog toga što udaraju u kolena.

 

sce011.jpg

 

Sva tri sedišta pozadi su nezavisna. Moguće je pomeranje po dužini, tako da se zapremina prtljažnika sa standardnih 506 litara može povećati na 572 litra. Renault je uspeo da ispod poda gepeka smesti i rezervni točak i sabvufer, koji je deo Bose ozvučenja. Premium ime u svetu audio tehnike obezbeđuje vrlo kvalitetan zvuk, ali samo ako imate dobre semplove muzike.

 

sce010.jpg

 

Osim sa novim 1.33 turbo-benzincem, Scenic može da se kupi sa takođe potpuno novim ''blue dCi'' dizelašem zapremine 1749 ccm. U verzijama od 120 i 150 konja stiže kao zamena za dosadašnje 1.5 i 1.6 dCi motore.

 

sce009.jpg

 

U ovom trenutku u ponudi je testirani motor i paket opreme samo u kombinaciji sa sedmostepenim automatizovanim EDC menjačem sa dve lamele. Njegova cena je 29.290 evra. Ukoliko vam je to mnogo para, a Scenic vam se dopada, ne ustručavajte se da pogledate baznu verziju ''zen''. Sa istim ovim novim turbo-benzincem, ali od 115 KS, može da se nabavi za 19.590 evra.

 

sce008.jpg

 

Oprema je vrlo bogata i obuhvata sistem za automatsko kočenje, kameru za prepoznavanje saobraćajnih znakova, senzore za kišu i farove, dvozonsku klimu i karticu za beskontaktno otključavanje i startovanje motora. Initiale Paris paket opreme čuven je po masaži u prednjim sedištima. Aktivira se u meniju ili jednostavno preko srebrnog tastera na bočnoj stranici sedišta.

 

sce007.jpg

 

Ima nekoliko programa, ali moramo da priznamo da nismo oduševljeni učinkom jer nas efekat pre podseća na gurkanje nego na masažu koju imaju premium automobili.

 

sce006.jpg

 

Svaki Scenic ima alu-felne prečnika 20 inča, a u zavisnosti od paketa opreme razlikuje se samo njihov dizajn. Ne brinite, gume nisu preskupe jer je Renault napravio dogovor sa najvećim proizvođačima guma da obezbede povoljne cene. One su na nivou kvalitetnih ''sedamnaestica'' i ''osamnaestica''.

 

sce005.jpg

 

Ne samo što se zadnja sedišta pomeraju po dužini oslobađajući više mesta u gepeku, već se i kompletna centralna konzola pomera napred-nazad u skladu sa potrebama.

 

sce004.jpg

 

Inače, u njenoj unutrašnjosti je ogromna pregrada sa rolo-poklopcem. Kada se pomeri unazad oslobađaju se držači za čaše. Na zadnjoj strani je velika fijoka u koju lako staju i flaše od pola litre.

 

sce003.jpg

 

U varijanti sa automatizovanim EDC menjačem najjači benzinac ima još bolja ubrzanja do stotke - 9.3 umesto 10.0 sekundi. ''Multisens'' selektor režima vožnje omogućava nekoliko modova, među kojima je i ''sport''. Pruža najbolje performanse motora i čak nižu potrošnju.

 

sce002.jpg

 

Međutim, nismo oduševljeni generatorom ''sportskog'' zvuka koji sistem proizvodi, pa smo koristili ''Individualni'' režim. U njemu smo podesili odgovarajuće ambijentalno osvetljenje, sportsko ponašanje motora i upravljača, ali sa normalnim zvukom.

 

sce001.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Renault Grand Scenic Blue dCi 150 EDC

 

Za razliku od nekih drugih velikih MPV modela koji su ili nestali, ili postali klasični kombiji, Renault je predstavio novi Scenic koji je i dalje MPV.

Ovakva ''Grand'' verzija kao na testu je ustvari produžena, veća za 23 cm od klasičnog Scenic-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Renault Grand Scenic

 

Jura je isprobao novi Renault Grand Scenic i proverio jesu li monovolumeni (MPV) bolji od SUV-a...kroz malo poređenje sa Renault Koleos:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volim Juraja, ali ...

On je visok oko 170 cm, ako se ne varam i pokazuje nam kako pozadi navodno ima mesta za glavu. Za njega ima, ali, pogledajte koliko ima iznad glave. Meni je nedostajalo jedno 10 cm.

Ono što se na primeru Juraje lepo vidi jeste i da mu donji deo zadnjih (veoma masivnih) naslona za glavu gotovo udara u ramena. Probao sam sesti i taj ugodjaj je "katastrofa".

O problemu "avio stočića" ove debljine ( oko 10 cm) bolje i ne pričati, uz napomenu da je Scenic prethodne generacije imao avio stočiće koji su bili veoma tanki i delom "utopljeni" u naslon prednjeg sedišta (kao što ih jeimao i npr. 5008 mk1). Ovo je užas za kolena.

A "za premiju" je način kako je rešen ulazak u treći red ( video na 2 minuta i 40 sekundi) 

Gledao sam to kod mnogih te klase. "Ovo" je promašaj nevidjeni.

Kada se sve to sabere, jasni su i prodajni razultati i nije ni čudo da ovih dana čitamo da je Scenic na listi za prevremeni odstrel.

Prethodni Scenic/Grand Scenic je za mene bio vozilo za "desetku". Ovaj, "bleda sedmica".

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Renault Grand Scenic Initiale Paris

 

Renault bio je pionir monovolumena, al' verovatno čak ni njegovi čelnici nisu sanjali koliki će uspeh napraviti ovakav automobil.

Kada je predstavljen davne 1996. godine, tada još uvek pod nazivom Megane-Scenic, ovaj porodični auto predstavljao je novi segment na tržištu. Već sledeće godine proglašen je evropskim automobilom godine. Nakon 3 godine usledio je facelift, u okviru kojeg je promenio ime u Scenic. Od svog predstavljanja do danas je prodat u 5 miliona komada, a aktuelna generacija je četvrta po redu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV video: Renault Scenic

 

Model koji nam je bio na raspolaganju je  Intens Blue sa dizelom motorom od 120 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Renault Scenic

 

207788-renault sc05.jpg

 

Nastavljajući sa obnavljanjem svoje game Renault je za modelsku godinu 2021 modifikovao i aktuelnu, četvrtu generaciju modela Scenic koja se inače pojavila početkom 2016. godine (u ponudi ostaje i duža varijanta nazvana Grand Scenic).

 

renault sc04.jpg

 

Očekivano, kao i u slučaju restilizovanih verzija modela Koleos, Talisman, Espace i Megane, ni Scenic ovom prilikom nije pretrpeo veće vizuelne izmene.

 

207789-renault sc 03.jpg

 

Ipak, treba pomenuti promenjeni prednji branik sa hromiranim okvirima svetla za maglu, standardna LED prednja svetla, doteranu masku (hromirana kod verzije Intens), nove 20-inčne alu točkove i dve nove boje.

 

renault sc 02.jpg

 

Od izmena u unutrašnjosti treba pomenuti unapređeni infotainment sistem, kao i kvalitetnije materijale.

 

207791-renault sedista.jpg

 

Kupcima će se nuditi paketi opreme Zen, Business, SL Limited, Intens i Black Edition.

 

renault sc 01.jpg

 

U gami su 1.3 TCe benzinski motor u verzijama sa 115, 140 i 160KS (pored manuelnog tu je i EDC menjač sa dvostrukim kvačilom), kao i Blue dCi dizelaši sa 120 i 150KS. Treba međutim napomenuti da francuski medinji pišu da će od 1. januara 2021. godine doći do izmena u gami motora, odnosno da Scenic i Grand Scenic od tada više neće biti dostupni sa dizelašima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. Renault Scenic facelift

 

208427-renault scenic 006.jpg

 

Renault je prikazao doterani Scenic za modelsku godinu 2021.

 

208428-renault scenic 005.jpg

 

U pitanju je osveženje za aktuelnu, četvrtu generaciju Scenica koja se inače pojavila početkom 2016. godine (u ponudi ostaje i duža varijanta nazvana Grand Scenic).

 

208429-renault scenic 004.jpg

 

Kao i u slučaju restilizovanih verzija modela Koleos, Talisman, Espace i Megane, ni Scenic ovom prilikom nije pretrpeo veće vizuelne izmene.

 

208430-renault scenic 003.jpg

 

Ističu se promenjeni prednji branik sa hromiranim okvirima svetla za maglu, standardna LED prednja svetla, doterana maska (hromirana kod verzije Intens), novi 20-inčne alu točkovi i dve nove boje (Topaz Blue i Vintage Red).

 

208432-renault scenic 002.jpg

 

Od izmena u unutrašnjosti treba pomenuti unapređeni infotainment sistem (sa ekranom od 8.7 inča), kao i kvalitetnije materijale.

 

208431-renault scenic 001.jpg

 

Kupcima će se nuditi paketi opreme Zen, Business, SL Limited, Intens i Black Edition.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perica Rajković i "AutoRepublika" - test Renault Scenica.

 

Renault Scenic 1.3 TCe/160 Intense – Jedna zvezda i region u srcu


Pre par godina Renault je premijerno ugradio novi benzinski blok 1.3 TCe u Scenic, razvijen uskom saradnjom s Mercedesom. Koliko vredi u najsnažnijoj verziji od 160 ks, proverili smo u test vožnji dugoj preko 2.000 km, sve do regiona Dordogne, postojbini čuvenog Sirana de Beržeraka.

Da li se ljubav vozača prema dizelima ugasila? Ugasila verovatno nije, ali se ohladila, što potvrđuju podaci o prodaji, iz godine u godinu sve niži. Jedno je sigurno, u velikim gradovima dani su im odbrojani, što je pre svega rezultat kontroverznih političkih odluka, odnosno nametnutih mera iz Brisela, navodno u cilju zaštite ljudske sredine…

 

Renault Scenic 1.3 TCe/160 Intense – Jedna zvezda i region u srcu

 

https://autorepublika.com/2021/08/07/renault-scenic-1-3-tce-160-intense-jedna-zvezda-i-region-u-srcu/

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022. Renault Scenic

 

221051-renault scenic.jpg

 

Pred kraj svoje karijere (završava tokom 2022. godine) Renaultov MPV model Scenic je doživeo pojedostavljenje ponude. Tako će Scenic tokom sledeće godine na francuskom tržištu biti dostupan sa paketima opreme Evolution, Techo i Executive, kao i sa dva benzinska TCe motora. Tačnije, to su TCe 140 i TCe 160, u kombinaciji sa manuelnim 6-stepenim menjačem i automatskim EDC 7-stepenim menjačem (jači motor dolazi samo sa EDC menjačem).

 

Deo opreme između ostalog čine sistem automatskog kočenja sa detekcijom pešaka, prepoznavanje saobraćajnih znakova, upozorenje o napuštanju saobraćajne trake, tempomat, LED prednja svetla, LED svetla za maglu, zadnja kamera, dvozonski klima uređaj, a kod skupljih paketa i sistem nadgledanja mrtvog ugla, adaptivni tempomat, head-up displej, kožni volan, prednja sedišta sa grejanjem, 8.7-inčni ekran osetljiv na dodir, Bose audio sistem, alu točkovi od 20 inča... Cene u Francuskoj startuju od 33.200 evra, koliko tamo košta Scenic Evolution sa TCe 140 motorom i manuelnim menjačem (doplata za Grand Scenic sa 7 sedišta iznosi 1.800 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Scenic kao električni SUV

 

222796-renault scenic 02.jpg

 

Renaultova takozvana ''Renaulution'' strategija bi trebalo da podrazumeva još jedan novi korak, sa novim Scenicom, ali sada u formi električnog SUV modela. U tom slučaju, novi model će koristiti CMF-EV platformu koja je debitovala u novom Meganu E-Tech Electric. Britanski magazin Auto Express očekuje da će Scenic E-Tech Electric krenuti u prodaju tokom 2024. godine.

Renaultov šef Luca de Meo navodi da ova kompanija neće raditi još jedan MPV, već da će napraviti napredniji model od toga. On je dodao da će Scenic morati da ponudi ''prostor i raspon'' iznad onoga što nudi novi Megane. Novi Scenic će biti dostupan samo kao petosed, ali neki budući Grand Scenic bi na revidiranoj CMF-EV platformi u nekoj fazi mogao da ponudi i tri reda sedišta.

 

222797-renault scenic 01.jpg

 

Očekivano, novi Scenic će po pitanju izgleda slediti dizajn novog Megana. Takođe, u gami će se naći dve verzije Scenica, bazna sa baterijom od 40 kWh i dometom oko 322 km koja bi ciljala kupce u urbanim sredinama, dok će se baterija od 60 kWh nuditi onima koji koji imaju potrebe za dužim putovanjima. Brzo punjenje bi trebalo da omogući dopunu od 15% do 80% kapaciteta baterija za oko 30 minuta. Naravno, novi Scenic će ponuditi prostraniju unutrašnjost i veći prtljažnik u odnosu na Megane, kao i 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu i 12.0 inčni ekran infotainmenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukinut Renault Scenic

 

208427-renault s 01.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, evropski MPV segment gubi još jednog predstavnika jer Renault ukida Scenic.

 

Francuska kompanija više ne nudi kompaktni porodični MPV sa ovim imenom u Evropi, imenom koje postoji od 1996. godine kada je debitovala prva generacija Scenica. Originalni Scenic je prodat u više od 2.8 miliona primeraka tokom svog životnog ciklusa, ali njegov savremeni naslednik nikada nije dobio pažnju koju je zaslužio sa samo 20.678 prodaja prošle godine. Poređenja radi, još 2011. godine Renault je na Starom kontinentu prodao 160.159 Scenika tada sveže treće generacije.

 

208429-renault s 02.jpg

 

Francuski proizvođač automobila ne prihvata više narudžbine za Scenic, iako je važno napomenuti da je njegov brat sa sedam sedišta - Grand Scenic - još uvek u prodaji. Međutim, prema Caradisiac-u, za samo nekoliko meseci dolazi kraj proizvodnje i tog višenamenskog vozila sa tri reda sedišta. Scenic se tako pridružuje Talismanu, Renaultovoj vodećoj limuzini, koja je takođe nedavno ukinuta.

Rast popularnosti SUV-ova i opadajuća potražnja za tradicionalnim limuzinama, karavanima i MPV vozilima primoravaju proizvođače da odbace neke od svojih dugogodišnjih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Scenic na novoj slici

 

renault scenic 24 001.jpg

 

Zvanična svetska premijera novog Scenica je blizu, pa Renault sa ovom novom slikom podseća da će novi model sa ovim nazivom prikazati sledeće nedelje (4. septembra).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Scenic E-Tech

 

Renault Scenic 24 8.jpg

 

Renault na IAA Mobility 2023 sajmu u Minhenu izlaže novu, petu generaciju Scenica, i to Scenic E-Tech. To praktično znači da je jedan od pionira kompaktnih monovolumena sada transformisan u potpuno električni krosover, pri čemu je zadržao porodični karakter, sa fokusom na održivost i bezbednost.

 

Renault Scenic 24 7.jpg

 

Ovaj serijski model izgleda slično Vision Scenic konceptu prikazanom prošle godine, naravno sa ublaženim karakteristikama. U francuskoj kompaniji se nadaju da će ovakav krosoverski Scenic biti privlačnijim kupcima.

 

Renault Scenic 24 6.jpg

 

U svakom slučaju, Scenic E-Tech-a ima agresivno lice, futurističke aluminijumske točkove do 20 inča, spoljašnje akcente u aluminijumskom stilu i tamno zatamnjena zadnja svetla u obliku slova Y.

 

Renault Scenic 24 5.jpg

 

U vezi dimenzija, Scenic E-Tech je dugačak 4.470 mm, širok 1.864 mm i visok 1.571 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.785 mm.

 

Renault Scenic 24 4.jpg

 

Praktičnost je bila fokus za Scenic liniju i nova generacija takođe nije izuzetak, nudeći 38.7 litara za skladištenje u kabini. Vrhunac je naslon za ruke za putnike pozadi koji uključuje držače za čaše, pretinac za odlaganje, dva USB-C porta, preklopna postolja i bežično punjenje. Prtljažnik od 545 litara je manji za 27 litara od prethodne generacije Scenica, ali može narasti na 1.670 litara kada su zadnja sedišta preklopljena.

 

Renault Scenic 24 3.jpg

 

Renault tvrdi da su prostor za kolena i prostor za glavu ekvivalentni ''najboljim porodičnim automobilima C segmenta.'' Renault ističe da je do 24% materijala korišćenih u Scenic E-Tech reciklirano, dok se 90% njegove mase može reciklirati (uključujući bateriju). U tom kontekstu, kabina je bez kože, koristeći materijale iz bioloških izvora i ekološki prihvatljive materijale.

 

Renault Scenic 24 2.jpg

 

Kontrolna tabla je preneta sa Megana E-Tech, uključujući digitalnu instrument tablu od 12.3 inča i ekran osetljiv na dodir od 12 inča koji ima infotainment OpenR Link baziran na Androidu. Oprema uključuje do 30 ADAS-a, dok četiri Multi-Sense režima (Comfort, Sport, Eco i Perso) utiču i na unutrašnje osvetljenje. Tu je i novi Solarbay panoramski stakleni krov sa tehnologijom AmplySky. Staklo može da ide od potpuno providnog do neprozirnog, podeljeno na dva segmenta za putnike na prednjem i zadnjem delu. Prema Renaultu, izostavljanje mehaničke roletne ima prednosti uštede težine i dodaje 30 mm dodatnog prostora za glavu.

 

Renault Scenic 24 1.jpg

 

Renault Scenic E-Tech ima CMF-EV arhitekturu kao i Megane E-Tech i Nissan Ariya. Prilikom lansiranja, model će biti dostupan u nekoliko verzija. Početni Scenic E-Tech dobija električni motor sa 170 KS i 280 Nm obrtnog momenta kao i bateriju od 60 kWh koja omogućava WLTP domet od 418 km. Top varijanta će dobiti snažniji električni motor sa 218 KS i 300 Nm obrtnog momenta, uz veću bateriju od 87 kWh za 610 km dometa. Asortiman Scenic E-Tech će uključivati tri nivoa opreme; početni Techno, sportski i premijum Espirit Alpine i top varijantu Iconic. EV takođe dobija jedinstvene zvuke (upozorenje za pešake i zvučni niz dobrodošlice) kreirane u saradnji sa kompozitorom elektronske muzike Žan-Mišel Žarom.

 

U paleti je šest boja: Flame Red, Midnight Blue, Diamond Black, Shadow Grey Glossy, mat Shadow Grey (za Esprit Alpine paket) i Pearl White. U zavisnosti od paketa, krov i stubovi mogu da budu u kontrastnoj boji Diamond Black ili Shadow Grey. Lansiranje Renault Scenica E-Tech na tržište u Evropi je planirano za početak 2024. Cene će biti objavljene kasnije, dok će se proizvodnja odvijati u fabrici u Douaiju u Francuskoj, koja je deo ElectriCity postrojenja Renault Grupe.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...