Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

''Lepljenje uz branik'' - nervira i opasno je

Recommended Posts

branik.jpg

 

Mnogo je stvari koje nerviraju tokom vožnje i povećavaju stres, poput vozača koji telefoniraju dok voze, prekoračuju brzinu pored škole, obilaze sa desne strane, prestrojavaju se bez pokazivača pravca, ali jedna od stvari koja najviše nervira je kada vam se drugi vozač bukvalno ''nabije u branik''. Prema poslednjim istraživanjima u Velikoj Britaniji, čak devet od deset vozača je otkrilo da je imalo takvo iskustvo, a četvrtina anketiranih je priznala da je lično vozila ''na braniku'' drugom vozaču. Rezultati udesa pokazuju da je jedna od osam saobraćajnih nesreća prouzrokovana vožnjom ''na braniku'', a to nas dovodi do pogubne činjenice od čak 100 smrtnih ili slučajeva sa teškim povredama svake godine. Samo u Velikoj Britaniji.

 

''Ako se približiš previše automobilu ispred tebe, nećeš biti u mogućnosti da reaguješ na vreme ukoliko moraš iznenada da zakočiš. Ako to dovede do sudara, onda putnici u oba automobila mogu da se povrede ili poginu'', kaže direktor bezbednosti auto-puteva Engleske Ričard Leonard. Osim toga, ovakav način vožnje direktno utiče i na gužve u gradovima, savršen slučaj je auto-put kroz Beograd gde pored brojnih drugih razloga često se stvara ''fantomska'' gužva zbog vozača koji konstantno koče i ubrzavaju i voze previše blizu drugim automobilima pa samim tim usporavaju druge, pa imamo kilometarske kolone iako nema nikakvih prepreka na putu.

 

Šta onda da radite kada vam neko vozi ''na braniku''? Stručnjaci savetuju vozače da održavaju svoju brzinu i da ne gledaju u retrovizor predugo kako vas to ne bi omelo. Ako ste na auto-putu, i slobodna je neka druga traka, jasno pokažite da ćete da se prestrojice i pomerite se u drugu traku kako bi omogućili vozilu iza vas da vas prođe. Ali najbolji lek je prevencija ovoga, a bi bilo da svi vozači poštuju pravilo od dve sekunde (četiri u kišnim uslovima) i održavaju razmak između automobila. ''Budi bezbedan, drži rastojanje'', jasna je poruka koju šalje Leonard.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redovno skinem nogu sa papučice gasa, čekam da me obiđe ako mu se baš žuri, jer ne umem da vozim kad mi neko diše iz auspuha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da.
A kada napravim 2s razmak oni ga koriste ili za uletanje ili za preticanje.U NS se mahom vozi po pravilima,a u Nišu su ludaci.A ja sam na predhodnim autima još imao i kuku...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte gledati u retrovizor... Nekoliko puta sam izbegao da me pokupe, cak i taj 1 put kad nisam izbegao, teoretski sam mogao ali sam se eto nadao da ce stati i da ja ne moram da napravim prekrsaj pred policijom. Iako taj prekrsaj ne bi imao nikakvu tezinu posto bih usao na crveno u praznoj raskrsnici jer pravac koji je imao zeleno nije imao vozila. Moje kocenje se vise svodi na to da ga uskladim sa onim sta se desava iza mene nego sa tim sta se desava ispred mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vracam se ja iz Italije, vozim na autoputu na tempomatu srednjom trakom, obilazi me covek i vozi levom trakom istom brzinom kao ja, nece da zavrsi obilazenje, meni nailazi auto a ovaj lik pored mene jos i usporava, ja dam gas i ubacim se ispred njega u levu traku i gospodin krene da mi se nabija posle u branik i blica, ja se vratim u srednju traku i on opet krece da me obilazi i OPET vozi istom brzinom kao ja, okrenem se i pogledam i lik bulji u telefon i boli ga uvo, ja mu sviram i rukama mu pokazujem da produzi dalje, on me kulira, ja se opet ubacim ispred njega jer mi je nailazio auto i on opet u branik i blica! i ja toliko iziritiran samo stisnem kocnicu na vrh da se upale stopaljke i on se odalji,  vratim se u srednju traku i on pored mene krene nesto da kenja - ja mu vratim sa par psovki sto sam naučio na utakmici Milan-Fiorentina :D i on produzi i krene coveku ispred to isto da radi!!! 

 

Tako da ko god da se nabija u branik, samo stisni na vrh kocnicu ili upali sva 4 pa ce se skloniti.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilo "tri sekunde" u vožnji, spas od lančanog sudara

 

5d529cce881e9_sekunde3.jpg.a626f675c694eaa64ce15d60bcbfea0c.jpg

 

Na auto-putevima u Srbiji je za tri godine poginulo 150 ljudi, a osnovni uzrok nesreća je bilo nedovoljno rastojanje između vozila prilikom vožnje velikim brzinama. U Hrvatskoj od ove godine uvedena je zakonska obaveza držanja rastojanja na auto-putevima od tri sekunde, a nepoštovanje te odredbe vozače košta 280 evra, prenosi RTS. Kod nas još nema zakonskog rešenja za držanje rastojanja iako je više od 60 odsto nesreća na auto-putu sa smrtnim posledicama proizvod naglog kočenja i naletanja. Setimo se lančanih sudara sa velikim brojem žrtava na našim auto-putevima prošle godine, a i ove godine mnoge teške saobraćajne nesreće su bile proizvod loše procene vozača. Za vozače amatere pravilo "tri sekunde" je zlatno pravilo vožnje, jer sa takvim odstojanjem imate oko 45 metara da zaustavite svoje vozilo i da ne napravite lančani sudar, kažu stručnjaci.

 

"U Švajcarskoj su još pre 15 godina propisali da odstojanje mora biti ne na auto-putu, nego u vožnji na otvorenim putevima tri sekunde, što znači da reper koji se vidi na putu kada pored njega prođe vozilo ispred vas, vi treba da prođete nakon proteka tri sekunde", objašnjava Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. Ukoliko imate kišu na auto-putu, to bezbedno rastojanje je četiri sekunde, za "SUV" vozila zbog veličine – pet sekundi, a za kamione i autobuse to je čak šest sekundi. Neki stručnjaci pak tvrde da pravilo tri sekunde ne može biti primenljivo u sadašnjim uslovima vožnje. "U uslovima velike gustine saobraćaja, vi tri sekunde ne možete poštovati jer će uvek neko ispred vas da se ubacuje i vi ćete tražiti prostor od tri sekunde i pitanje je kada ćete proći tu deonicu koju ste zamislili", rekao je saobraćajni analitičar Milan Božović. Držanje rastojanja naročito u situacijama kada se pretiču kolone kamiona ili kad je gužva najbitnije je pravilo ponašanja na auto-putevima, kažu stručnjaci i dodaju da zakonsko rešenje koje to reguliše kod nas postoji. Pravilo tri sekunde pomaže samo vozačima da lakše preračunaju zaustavni put.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami, ja sa ovom mojom fontanom od zadnje prskalice, ako je budem upalio nekom ko mi udje u gepek, ima da pomisli da su ga u kadu punu vode ubacili

Idioti...obozavam ih. Ranije na Volvou sam samo upalio maglenke (u zadnjim stopaljkama, tj do njih) i samo se lepe za soferku a ja ni ne kocim. Jbg, ovde mi maglenka nisko pa se ne vidi. Obidji me brate, idi smaraj nekog drugog.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najkritičniji po tom pitanju su vozači vrze hrane, firminih vozila, kurirskim službi, očekuju da ćeš po malim ulicama da voziš 80km/h da te boli uvo za rupe i ležeće policajce, da ćeš da lomiš svoj auto zato što on žuri. Imao sam slučaj da vozač firminog kombija ulazi u veliku raskrsnicu, ja imam stop i normalno stanjem da ga propustim, međutim staje i on i nešto se koleba, normalno neću da čekam budalu i nastavljam dalje, on u istom trenutku kreće stiže me na semaforu i kao imaš stop što me nepustiš, pa reko što si stao, on se par sek zamisli i kaže pa išao mi skuter (koji isto ima stop) pa zbog toga. Znači ima primera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huavei razvio detektor stresa na putu

 

za volanom.jpg

 

Kompanija Huawei je objavila da je uspešno patentirala ''detektor stresa na putu'', odnosno sistem prepoznavanja i merenja nivoa stresa vozača koji je integrisan u unutrašnjost vozila i koji će značajno povećati nivo brezbednosti vožnje. Sistem je opremljen termalnim kamerama pomoću kojih prati nivo krvnog pritiska, kamerom koja pratiti pokrete vozačevih ruku te mikrofonom koji prati ton glasa vozača. Pomenuta tehnologija je patentirana u segmentu ''budućnost i pametna vozila'', obzirom da takva inovativna rešenja postaju moguća u vozilima budućnosti opremljenim 5G tehnologijom.

Sistem uz fiziološke reakcije na stres koje hvataju termalne kamere prepoznaje i različite gestove koje koriste ljudi pod stresom, kao i promene u tonu glasa, pa čak i u korišćenju određenih izraza. Na primer, u slučaju da vozač gestikulira šakom ili srednjim prstom automobil će automatski usporiti. Isto će se dogoditi ako vozač koristi psovke, pretnje, uvrede ili počne da udara po unutrašnjosti vozila. Huawei je, kaže se u saopštenju, taj sistav razvio kao odgovor na sve izraženiju tržišnu tendenciju globalnih proizvođača automobila. Oni već neko vreme ozbiljno razmišljaju o implementaciji raznih senzora u vozila čime bi se vozači podstakli na mirnu vožnju i izbegavanje alkohola. To bi značajno smanjilo broj nesreća u saobraćaju i rezultiralo nižom stopom smrtnosti u saobraćajnim nesrećama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...