Jump to content
FAS Goran
Dale

Električna ručna kočnica, za/protiv?

Recommended Posts

Trend je da sve vise automobila ima elektricnu rucnu (parking) kocnicu. Koliko god da je elegantno resenje kao npr elekricno spustanje prozora umesto na rucicu, ja sam i dalje protiv i nervira me na mom autu. 

Kakva su iskustva ostalih?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je kod te elektricne rucne jedino sporno sto npr ne bih znao kada da krenem nakon sto je spustim.. Ovu sa rucicom kada spustim znam da su kljesta pustila i da mogu da krenem, a na elektricnoj bi garant x puta krenuo dok jos nije popustila skroz..

Ali generalno mi se svidja ideja i bilo bi lepo da je imam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne volim nesto previse nove aute, ali ok, shvatam da drugi vole nove trendove ali mislim da se preteruje sa filozofiranjem da sve vec mora da bude na dugme ili jos gore bojim se da ce i do rucne morati preko "ekrana" da se dolazi. Bilo bi lepo da su auti i dalje auti, a ne mobilni sa tockovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, shomispc said:
Meni je kod te elektricne rucne jedino sporno sto npr ne bih znao kada da krenem nakon sto je spustim.. Ovu sa rucicom kada spustim znam da su kljesta pustila i da mogu da krenem, a na elektricnoj bi garant x puta krenuo dok jos nije popustila skroz..

Razmišlja ona umesto tebe
Automatski se otpušta čim kreneš. Dok kod nekih (Vagen) to ne možeš ako nisi vezan, moraš sam da je otpustiš.
Po majstorskim iskustvima, jedina "loša" stvar takvog kretanja je nešto pojačana potrošnja pločica, ali mislim da je to zanemarljivo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas za poredjenje navedeno u prvom postu - trazenje rucice/kurblanje prozora od nekoliko krugova i spustanje poluge rucne koja je odmah tu pod sakom. Slozicemo se da su podizaci daleko neophodniji i cesce upotrebljeni. A klasicna rucna lagana za koriscenje.

A "novokomponovana" oprema ide do te mere da mi neke stvari cak i smetaju. Evo npr. Hill Holder i tesno paralelno uparkiravanje u rikverc nizbrdo. Kad krene da secka kako pritiskam kocnicu da moram da sacekam da otpusti - pa tacno bih ga zapalio. I onda opet kocim rucnom, da me ne smara :D . Hill Holder mi je otprilike u rangu sa elektricnom rucnom, cisto da znas da imas u opremi, a ne treba mi ni za koji *** :) . Ako je nekome problem da za trenutak napravi vagu kvacilom, jbg onda. A valjda treba uzivati i u nekoj vestini. Da ne pricam sto sam vidjao da pojedini misle da Hill Holder drzi vecno dok se oni ne nakane da krenu, pa se naslone na vozilo iza...

Sto kaze Yugisa, lepe su te nove dzidze do odredjene mere, ali ipak zelim da uzivam u osecaju da vozim masinu, a ne tablet i gde je maltene sve tap na ekran (kao klima na zadnjem 308).

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, totti said:

Razmišlja ona umesto tebe emoji3.png
Automatski se otpušta čim kreneš. Dok kod nekih (Vagen) to ne možeš ako nisi vezan, moraš sam da je otpustiš.
Po majstorskim iskustvima, jedina "loša" stvar takvog kretanja je nešto pojačana potrošnja pločica, ali mislim da je to zanemarljivo.

Nisam znao da ovo radi ovako, ali onda super :D 

 

8 hours ago, Ivan said:

Hill Holder mi je otprilike u rangu sa elektricnom rucnom, cisto da znas da imas u opremi, a ne treba mi ni za koji *** :)

 

Bas se ne bi slozio sa tobom, niti jednom nisam krenuo pod rucnom na kakvom god nagibu u oba pravca zahvaljujuci njemu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, a ja bih ga izbacio samo tako :D .

Zaboravio sam - pre njega bi mi iz auta napolje leteo Stop&Start. Ubedljivo sra*e No1 :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene HH mislim da do sad ni jednom nije odradio, obzirom da auto na leru ima dosta snage da ga drzi. Bas sam slepao pre nekaoo sureta i mogu reci sa kojom lakocom povuce auto dok radi u leru.

Vozio sam kola sa.ele rucnom i pri brzem startu ako nije spustena zna da zezne malo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ručnu ne koristim zimi, leti samo kad parkiram, retko kad u toku vožnje. Drugar na Scenicu 2ci ima el ručnu, trebalo mi je par puta dok se nisam navikao kako funcioniše, lično mi nije potrebna plus mi se ne dopada, kontam da kad dodje neki kvar može biti malo jača klempa.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, DraganUS said:

Vozio sam kola sa.ele rucnom i pri brzem startu ako nije spustena zna da zezne malo.

Isto kao sto ume i Stop&Start, pri nekom neocekivanom ostrijem startu po gradu. Zato ga i drzim stalno na OFF, a i necu da akam masinu i akumulator stalnim paljenjem i gasenjem za pisljivih par dl/h goriva (koliko potrosi u leru). Plus sto potrosaci ostaju upaljeni za vreme dok motor ne radi, neka meni lepo alternator puni i masinica prede. Ne treba mi ni za koji *** .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje mišljenje je da bi bio zadovoljan sa bilo kojom.

Samo da imam auto i nejdem peške na posao po snegu.

Ili je ovo tema za hvalisanje, tipa: "ja imam fancy-pamcy elektronsku kočnuci, a, imal ko još vaki kavasaki" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam hteo da odustanem od kupovine kola zbog elektricne rucne, ali mi je to bio veliki minus. Jednom prilikom je trebalo da uparkiram paralelno nizbrdo izmedju 2 auta knap plus da popnem desne tockove na ivicnjak. Takvo manevrisanje je neuporedivo lakse sa normalnom rucnom. Sa druge strane, zena odusevljena, ali ona i ne pokusava da parkira u takvim uslovima...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam da se po svaku cenu u auta ubaciju neka glupa rešenja..Ta ručna na dugme  mi deluje kao neka parkirana kočnica i nema ulogu kao klasična..

Takođe mi je i glupa ručna -nožna kod Mercedes vozila.Ipak mi je ok klasična na sajlu na koju može da se deluje manjom silom a i većom po potrebi..O start stop mislim da je glupost neviđena..

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Dale said:

Jednom prilikom je trebalo da uparkiram paralelno nizbrdo izmedju 2 auta knap plus da popnem desne tockove na ivicnjak.

Upravo tu situaciju sam naveo kao primer i za elektricnu rucnu i za Hill Holder. Samo da ih zapalis.

2 hours ago, Sirius9 said:

Ili je ovo tema za hvalisanje, tipa: "ja imam fancy-pamcy elektronsku kočnuci, a, imal ko još vaki kavasaki"

Jok, upravo suprotno, kukamo sta nam je visak od dzidza-bidza :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na C4 Grand Picassu je npr idealno rešenje. Onoliki autobus uz Hillholder i el ručnu vozi s lakoćom i bilo koja mama. Nema potrebe da se njaka sa preko tonu i po mase na usponu. Prva i gas. Za manja auta-rekao bih-nepotrebno. Nekad je super ta el ručna jer ostaje mesto u sredini za naslon za ruku, neku ladicu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ta  El. ručna je možda neka ušteda kod proizvođača koji dodatno naplaćuju. Običan prekidač i parče žice umesto kožom presvučene masivne metalne ručice koja je zavrnuta u pod auta. 

Elektromotori (ili šta već?) Umesto sajli.

Tko će ga znati, meni liči na uštedu, kao i sve ostale funkcije na ekranu pod izgovorom da je previše dugmića u autu.

Tablet sa točkovima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

El rucna u pasatu ima svoj modul/centralu koja kontrolise rad i povezana je sa mnogo drugih uredjaja npr sa pojasom, kvacilom, gasom... Ako se taj uredjaj pokvari, zameski mora da se ukodira sa centralnim racunarom. Pokvari se npr dioda u prekidacu rucne i samo ne svetli, ali radi funkcija prekidaca, komjuter izbacuje gresku koja blinka i pisti sve dok ne popravis. Prekidac kosta 1500din, modul 50-100e, 1 motor 50-80e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasična ''ručna'' polako izumire

 

213778-rucna.jpg

 

Izgleda da pojmovi kao što su ''podići ručnu'' i ''skretati pod ručnom'' polako odlaze u istoriju. Dve decenije nakon što je BMW na sedmici predstavio električnu parkirnu (''ručnu'') kočnicu, ova tehnologija je zavladala auto-industrijom. Trenutno oko 70% automobila koji silaze sa fabričke trake ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30% dolazi sa klasičnom ručnom kočnicom. Samo godinu dana ranije taj odnos je bio 63:37.

 

Klasičnu ručnu kočnicu u obliku poluge najpre su iz ponude izbacili premium marke poput Mercedesa i Lexusa, a sada se taj trend spustio i na ostale velikoserijske proizvođače. Trenutno ručnu kočnicu u svojoj ponudi imaju uglavnom proizvođači jeftinijih automobila, kao što je Dacia, i bazične verzije nešto skupljih modela. Međutim, za razliku od nekih drugih automobilskih sklopova koji se automatizuju po svaku cenu, primena električne parkirne kočnice ima i svoje prednosti. Osim što u kabini ne zauzima mnogo prostora između prednjih sedišta, ona omogućava i lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem. Takođe, aktivacija električne kočnice ne zahteva primenu velike sile kao što je to slučej pri povlačenju klasične ručne kočnice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj ručnih kočnica?

 

rucna.jpg

 

Ostale su samo ''u tragovima'' u novim automobilima.

Stvar u autoindustriji se užurbano menjaju, a dokaz su ručni menjači i kočnice, koji sve više nestaju iz proizvodnje s novim automobilima. Nova studija koju je sproveo CarGurus u Velikoj Britaniji najbolje objašnjava kako tržište funkcioniše. Samo 13% novih vozila se nudi sa ručnom kočnicom, što znači da je otprilike samo jedan od deset novih automobila opremljen klasičnom ručnom kočnicom, a ostali imaju električne parkirne kočnice. Neke marke poput BMW-a ili Peugeota su u potpunosti izbacile ručne kočnice jer im paralelizam sa električnom parkirnom kočnicom očigledno poskupljuje proizvodnju. Samo u poslednjih 5 godina broj ručnih kočnica u vozilima je pao sa nešto više od trećine automobila na jedva više od jedne osmine...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video podsetnik na važnost ručne kočnice, sa posledicama

 

rucna k01.jpg

 

Svi znamo šta se dogodi ako ostavimo automobil na nizbrdici bez da smo ga osigurali od nenamernog pokretanja - tj. aktivirali parkirnu kočnicu ili postavili menjač u položaj ''parking''. U tom slučaju postoji opasnost da se vozilo otkotrlja nizbrdo i izazove štetu ljudima i imovini, kao i samom sebi.

Najbolji dokaz za to stiže iz Brazila, u obliku snimka sa nadzornih kamera na jednoj kući. Kako video opisuje, slučaj se desio 19. ovog meseca u brazilskom mestu Ubá. Jedan radnik, dostavljač i sastavljač nameštaja, kamionetom je došao u kuću klijenta da obavi posao. Izašao je iz vozila, počeo da istovaruje teret, ali tada je njegov pickup počeo da klizi prema dvorištu. Uprkos očajničkom naporu da ga zaustavi nesrećni radnik to nije uspeo, pa je kamionet odjurio kroz ogradu, preko puta i dalje u provaliju - sve samo zbog zaboravljene ručne kočnice. Iako se takve nesreće u svetu verovatno događaju svakodnevno, retko su ovako kvalitetno snimljene iz više uglova, pa pogledajmo ovu lekciju iz sigurnog parkiranja:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...