Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Znak "stop" ne sme da stoji ni na jednom pružnom prelazu

Recommended Posts

Znak ''STOP'' ne sme da stoji ni na jednom pružnom prelazu: Tu je umesto rampe, da bi vozači bili krivi za udes, tvrde stručnjaci

 

187421-rampa.jpg

 

Na pružnim prelazima godišnje nastrada desetak osoba, a od oko 2.100 prelaza samo četvrtina je u potpunosti obezbeđena rampama, dok na ostalima vozače i pešake od naizlazećeg voza štite samo saobraćajni znaci.

U Železnicama tvrde da rampe na svakom prelazu nisu ekonomski opravdane (pravljenje jednog prelaza košta oko 150.000 evra) i da ih nemaju ni mnogo razvijenije države od naše. Ipak, u tragedijama poput nedavne, u kojima zbog nedovoljno obezbeđenog prelaza život izgubi pet osoba, ekonomski razlozi padaju u vodu, a floskula ''život nema cenu'' ponovo dobija na snazi, pogotovo kada uzmemo u obzir da je na više od 200 kilometara pruga brzina vozova podignuta sa 30 ili 40 kilometara na sat na 80 do 100, a na mnogim prugama povećan je i broj vozova.

 

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava za ''Telegraf'' da je najvažnije napraviti sistem u kom će Železnice Srbije prihvatiti odgovornost za sudare do kojih dođe zbog neodgovarajućih upozorenja. ''Možemo mi da stavimo rampe na svaki prelaz, ali problem je ako one ne rade. U slučaju sudara do kog dođe dok je rampa podignuta, u Železnicama kažu da je vozač kriv jer je dužan da se zaustavi na znaku ''STOP''. Tome mora doći kraj - objašnjava on. Okanović napominje da znak ''STOP'' uopšte ne sme da se stavlja na pružne prelaze. ''Ovaj znak na pružnim prelazima nema nikakvo obavezujuće dejstvo na vozače - kao sa ste stavili hamburger i hot dog, nema nikakvo značenje. ''Stop'' se stavlja da bi Železnice izbegle svaku odgovornost'' - kaže sagovornik Telegrafa.

 

U Železnicama Srbije objasnili su da u slučaju da rampa na putnom prelazu ne radi, voz mora da se zaustavi pre putnog prelaza, da da dugi zvučni signal i kada se uveri da nema putničkih vozila prođe najmanjom mogućom brzinom, obično 10 kilometara na čas. ''Tek kada prođe prelaz celom svojom dužinom, voz nastavlja put projektovanom brzinom'' - rekli su u Železnicama. To, naravno, dodaje on, ne znači da nema odgovornosti i sa druge strane - od nesavesnih vozača koji voze tehnički neispravni i sa ćelavim gumama, do vandala koji uništavaju opremu na pružnim prelazima. ''Da bi jedan prelaz bio adekvatno obezbeđen, mora da postoji signalizacija koja upozorava vozače da se približavaju prelazu, zatim ona koja upozorava na naizlazak voza. Ako prelaz nije obezbeđen rampom, preglednost mora da bude dobra. Vidljivost mora da bude takva da vozač može u svakom tenutku blagovremeno da opazi voz i da bezbedno pređe preko prelaza'' - objašnjava on.

 

To znači da nikakvi stubovi, rastinje, drveće ne smeju da zaklanjaju vidik. ''Imali smo situaciju gde je žena naletela na spuštenu rampu, jer je bila nevidljiva. Niti je bila osvetljena, niti je postojao znak da se približava prelazu, nti je sama rampa bila označena reflektujućim bojama. Žena je vozila i udarila u rampu, polomila i nju i šoferšajbnu. Na tom prelazu rampa je postojala, ali kao da nije, jer nije bila odgovarajuća'' - objašnjava Okanović. Kako je za podizanje rampi potreban novac, Okanović smatra da bi u taj posao trebalo da se uključe i lokalne samouprave koje prihoduju sredstva od naplaćivanja novčanih kazni. ''Deo tog novca trebalo bi uložiti u obezbeđivanje pružnih prelaza. I naravno, policija, tužilaštvo i sudovi trebalo bi da postupaju protiv onih koji kradu pružnu opremu, a krade se sve što može da ode u sekundarne sirovine. A čistom bahatošću uništava se sve i svašta'' - kaže on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako situacija iz 2012. godine. Nas trojica u autu ulazimo u Ratkovo iz pravca Selenče. Tu je pruga, rampa i znak stop. Rampa dignuta, kolega uspori jer znamo da ima šinobusa pa je čisto prikočio i prešao preko pruge. Naravno, nije stao jer je dignuta rampa ali je više nego dovoljno usporio. 

U tom iz žbunja iskaču Mića Šaft i ekipa sa pričom "Niste stali na STOP!". Mi naravno šta ćemo stajati kad je dignuta rampa. Krene tu rasprava i tek će Mića "pa rampa radi do 12, posle 12 nema ko da je diže".

I šta reći dalje, skupili 500 din i jbg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba stati,bez obzira koji znak ima,zbog sebe ako te nedaj bože zakači voz gotova priča. Pa na ulici svi negde žure polovina lupanja je zbog nepoštovanja prava prvenstva 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, dach@ said:

Treba stati,bez obzira koji znak ima,zbog sebe ako te nedaj bože zakači voz gotova priča. Pa na ulici svi negde žure polovina lupanja je zbog nepoštovanja prava prvenstva 

slazem se da treba stati, ali je poenta da taj znak stop na pruznom prelazu nemam nikakvu vaznost, okanovic kojeg bas nemirisem je to izjavio pre neki dan na rts-u u nekoj emisiji, rekao je doslevce: znak stop na pruznom prelazu nema vaznost, jer to nije saobracajna raskrsnica...

i sad ovo sto je andreja napisao gore za shafta i ekipu, ako prodje uzece ti kintu, ako znas odjebaces ih sa fazonom pisi i vidimo se na sudu...

svima njima se .ebe za nas, samo daj pare i to je to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se ja što se tiče znaka stop i kažnjavanja. Ali zamisli noć 3-4 ljudi u kolima,muzika, priča,dranje i prilaze pružnom prelazu i ne znam koliko da uspore šta će oni da registruju da li ide voz ili ne. Evo sinoć opet nesreća na pružnom prelazu,klinac usporio i nije čuo da voz ide,e sad dal je bio pijan ili trezan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja živim pored pruge i mogu da kažem da nema šanse da ne vidiš svetlo na vozu kada staneš!
Plus što ovi novi imaju strašno jaka prednja LED svetla dole i jako dugačko na krovu.A truba mrtve budi!Tako da verovatno nije bio trezan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda je bio i trezan, ali u fazonu: ma mogu ja to...

Edited by cika_kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to 150t to je znatno više, bliže ako se doda još jedna 0, pa natovaren šleper sa vučnim delom ima preko 30t.

Sa 80km/h treba mu oko 1200m min da stane i to upotrebom svih kočnica, negde sam gledao davno to i podatak je onako po sećanju.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgovornost leži u vozačima automobila! A ovo za znak stop je smešno. Pa i na raskrsnicama koje imaju semafore, stoje znaci stop! Jel i tu besmisleno? Jednostavno znak je tu da ukoliko svetlosni signal ne radi, vozači postupe po njemu.

I u gradu imamo tramvajske šine, bez rampi, pa svi itekako puštaju tramvaje ili bivaju skrckani...

Živeo (odrastao) sam pored pruge. Video svašta. U potpunosti se slažem sa kolegom @neshtry da se voz itekako vidi, a Bogami i čuje. To što nekom nisu dovoljna tri znaka prilaska pruzi, to je njegov problem!

A gosn Okanoviću bih postavio pitanje, da ako nije saobraćajna onda kakva je raskrsnica???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao radio-vezista u vojsci,mogu da potvrdim da je i radio signal sklon saobraćaju,a kamoli drumska i šinska vozila...i ukrštanju

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Da bi jedan prelaz bio adekvatno obezbeđen, mora da postoji signalizacija koja upozorava vozače da se približavaju prelazu, zatim ona koja upozorava na naizlazak voza. Ako prelaz nije obezbeđen rampom, preglednost mora da bude dobra. Vidljivost mora da bude takva da vozač može u svakom tenutku blagovremeno da opazi voz i da bezbedno pređe preko prelaza. Znak "STOP" na pružnim prelazima nema nikakvo obavezujuće dejstvo na vozače, stavlja se da bi Železnice izbegle svaku odgovornost - objasnio je ranije za "Telegraf" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

https://www.telegraf.rs/vesti/srbija/3018208-rampa-je-podignuta-a-voz-nailazi-sta-masinovodja-mora-da-uradi-i-na-kom-od-5-koraka-mnogi-pogrese-video

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava za Telegraf da je najvažnije napraviti sistem u kom će Železnice Srbije prihvatiti odgovornost za sudare do kojih dođe zbog neodgovarajućih upozorenja.

- Možemo mi da stavimo rampe na svaki prelaz, ali problem je ako one ne rade. U slučaju sudara do kog dođe dok je rampa podignuta, u Železnicama kažu da je vozač kriv jer je dužan da se zaustavi na znaku "stop". Tome mora doći kraj - objašnjava on.

Okanović napominje da znak "stop" uopšte ne sme da se stavlja na pružne prelaze.

- Ovaj znak na pružnim prelazima nema nikakvo obavezujuće dejstvo na vozače - kao da ste stavili hamburger i hot dog, nema nikakvo značenje. "Stop" se stavlja da bi Železnice izbegle svaku odgovornost - kaže sagovornik Telegrafa.

sve ovo bilo je na vise televizija u zadnjih par dana i vise novina, sve ovo je potvrdio i direktor policije.
sad jbg da li je ili nije raskrsnica odlucice oni...

Edited by cika_kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkada Železnice Srbije postavljaju saobraćajne znake???

Taj isti gospodin je tvrdio koješta, pa eto dobismo "bolje" tehničke, razne "ateste i reateste"...

Volim te "pravne" definicije: dobra preglednost, blagovremeno primećivanje i slično!

Evo još "glupih" koji stavljaju znak stop:

https://goo.gl/images/RGZvCU

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

razumem ja tebe, ali jbg njima sada trenutno treba krivac, makar to bio i masinovodja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodao sam link ka slici prelaza u Americi bez branika, gde stoji znak stop!

Ali oni nemaju svog Okanovića!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Otkada Železnice Srbije postavljaju saobraćajne znake???
Taj isti gospodin je tvrdio koješta, pa eto dobismo "bolje" tehničke, razne "ateste i reateste"...
Volim te "pravne" definicije: dobra preglednost, blagovremeno primećivanje i slično!
Evo još "glupih" koji stavljaju znak stop:
https://goo.gl/images/RGZvCU
Evo slikaa998a042e7bac3ff5aad4e72ae11ebc1.jpg

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ko postavlja oznake regulisano je u tački 157 zakona. 

Zanimljivo je što se toliki "stručnjak" ne hvata odredaba člana 153 ZOBS stava dva, koji "kaže" da na asfaltiranim putu, kakav je bio onaj kod Niša, MORAJU postaviti svetlosni uređaji koji najavljuju dolazak voza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sećam se, nekada je pored rampi bila kućica sa čikom (obično sa crvenim nosićem) koji je u slučaju kvara automata na rampi istu podizao i spuštao ručno. Ali šta ćemo, tehnologija napreduje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podelili otkaže,ukinuli radna mesta...ti su likovi pored rampe proveravali i ispravnost svih sistema u svojoj nadležnosti,a sada se mašinovođe žale da naleću na razne predmete i uništavaju točkove i lokomotive

https://mojiodzaci.com/rtv-pronaden-les-na-delu-pruge-izmedu-odzaka-i-karavukova/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne znam, opet kažem, odrastao sam pored pruge i video svašta. Nikad ne jurim preko prolaza, uvek upolaganim, pa i stanem. Tih desetak sekundi mi ništa ne znače, ali mogu da spasu život!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i sada živim pored pruge (na 4m mi od kuće),pa znam neke konvencije u železničkom saobraćaju...
Naravno da ću uvek stati u pogledati...
Novim motornim kompletima (sž711), svima utepani točkovi,nema ko da pregleda prugu...
Drugo,primetio sam da u teretnom železničkom saobraćaju,kada prolaze privatnici,niko ne spušta rampe,a kada je Srbija Kargo,onda spuštaju...
Na slici sž711

 

113789_ruski-voz-testiranje-zeleznice-srbije_ff.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...