Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Voziti nov auto negde tamo...i isto to ali u SRB?

Recommended Posts

Najčešća situacija u SRB je da prosečan građanin ima auto koji vredi do 5.000 evra. Evo, uzećemo kao primer tek malo preko pola te vrednosti, tj. 3.000 evra.

I, taj građanin hoće da promeni auto, da vozi nešto mlađe, lepše, bolje. Ali, do novog auta nikako ne može finansijski da ''dobaci'', pa gleda zato polovnjake npr. stare do 3 godine. Još je takvih debela manjina u SRB (koji mogu to da podnesu finansijski, ali eto...), što se najbolje vidi po količini uvezenih polovnjaka u SRB starih do 3 godine.

Evo jedan primer:

 

- 2016. Škoda Octavia 1.6 TDI

Screenshot_11.jpg

 

Dizel sa 110 konja, tek malo ispod 30.000 pređenih kilometara, oprema onako malo lošija (nema ni alu felne), ali se traži 13k evra. Nek' bude prodajna cena 12k evra. Nije uopšte poenta na razlici između tražene i prodajne cene. Dakle, 12k prodajna, ima se 3k, ali se doda na potrebnu sumu još 1k za prvu registraciju i neke osnovne troškove prilikom kupovine polovnjaka...tako da se od Banke traži 10k okruglo. Ne može autokredit jer tu Banke traže učešće od 20%-25%, tako da se ostaje samo sa opcijom skupljeg keš kredita. Banka (nije baš neki izbor) kaže za 10k evra na 4 godine ovako:

 

Screenshot_13.jpg

 

Rata: 270 evra

Plus troškovi za održavanje auta tokom naredne 4 godine (redovni servisi i veliki servis, gume, akumulator, električni i mehanički kvarovi, delovi trapa, kočnice....sve do metlica brisača i sijalica).

 

A, da je taj naš građanin u Engleskoj, hoće isto Octaviu, i isto ima samo 3.000 evra u džepu:

 

- 2018. Škoda Octavia 2.0 TDI sa 150 konja i 340 Nm, manuelni menjač sa 6 brzina, 16-ce alu felne sa gumama 205/55, ima senzore za svetla, kišu, hill holder, ESP, adaptivni tempomat, LED dnevna svetla...i da ne nabrajam dalje, jasno se vidi da je mnooooogo veći paket nego kod one malopre pomenute Octavie sa oglasa u SRB.

Screenshot_14 - Copy.jpg

 

Ok, i eto taj naš građanin plati tih 3.000 evra u startu...koliko još treba da daje svakog meseca naredne 4 godine da bi vozio ovaj auto?

Rata: 257 evra narednih 48 meseci.

Ustvari neeee....rata je 216 evra naredne 4 godine, a 257 evra će biti ako uopšte ne želi da misli o održavanju automobila, već se sva njegova briga završi na tome da odveze auto do ovlašćenog servisa po izboru. Od troškova redovnog servisa, pa sve do sijalica i brisača...sve je pokriveno ukupnom ratom od 257 evra. Ako hoće sam da snosi trošak održavanja auta/eventualnih popravki, i menjanja potrošnog materijala - onda rata pada na 216 evra.

 

Screenshot_14.jpgScreenshot_15.jpg

 

Dakle, manji mesečni trošak nego u SRB, isto plaćanje odjednom u startu, još sve to za jaču verziju sa boljom opremom i to novog auta, a ne polovnog.

 

Neko bi rekao kvaka broj 1:

Ograničena godišnja kilometraža na 18.000 kilometara. U slučaju SRB to je nešto sa čim bi pristala većina vozača, jer ionako nije redovna situacija da se prelazi više od toga.

 

Kvaka broj 2:

Ali, ovo je lizing, a u SRB je bila priča oko kredita. Kada prođu te 4 godine, u SRB bi tom čoveku ostala vrednost njegovog auta (tada starog 6-7 godina), dok u drugom slučaju mu ne ostaje ništa nakon isteka 4 godine kada vrati auto (istekne lizing).

Paaa...koliko može da vredi ta Octavia kada bude stara 7 godina? Verovatno negde oko 6k-7k evra. Jel' tih 6k-7k evra onda gubitak, razlika?

Nije, jer za razliku u uporedivoj rati (270 - 216 = 54 evra x 48 meseci = 2.592 evra), dobije se 2.6k evra...tako da je razlika negde oko 4k evra. Ustvari, razlika je i manja od toga, jer u oba slučaja vlasnik se sam stara o održavanju automobila, ali je u jednom slučaju reč o novom autu kod kojeg teško da će nešto baš da strada i da nije pokriveno garancijom, dok u drugom primeru je u pitanju polovnjak koji ulazi u period od preko 5 godina starosti tokom tih 48 meseci, koji dolazi sa polovnim gumama, kome garancija ističe (ili je već istekla)...tako da bi se moglo reći da je ''gubitak'' i značajno manji od 4k evra.

 

Ali, o kakvom ''gubitku'' bi uopšte bilo reči, kad se u jednom slučaju vozi polovnjak, a u drugom nov auto... ;) 

 

Kvaka broj 3:

Da se ipak uporedi lizing sa lizingom... :D 

E, teeeško, jer kod nas kriju uslove lizinga kao zmija noge, nego sve idu sa ''obratite se dileru'', ''posetite filijalu'', i tako to.

Ako neko ima lizing uslove, nek' postavi...namerno sam izabrao Škodu jer teško da se neko bolje ''dogovorio'' sa bankama u SRB nego uvoznik Škode... :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je ovo najpovoljniji kredit za kupovinu auta

https://www.creditagricole.rs/krediti/krediti-za-kupovinu-automobila/krediti-za-polovna-vozila/krediti-za-polovna-vozila/specijalna-ponuda---0-kamate-.1762.html

 

 

Do 7 godina, 30%učešće i 0% kamata. Kolega je uzeo tako baš oktaviju polovnu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih link gde sam ovo gledao, na kojem može da se pogleda šta sve može da se vozi od novih automobila za npr. oko 200-250 evra mesečne rate...sa obavezom da se jednom u 4 godine plati jednokratno nekih 3k-4k evra:

https://www.leasingoptions.co.uk/personal-car-leasing

 

Naravno, može da se izabere i manje inicijalno plaćanje, tj. može da bude npr. oko 2k evra, ili još manje (1.000, ili i manje od toga) jednom na svake npr. 4 godine, ili na kraći rok od 4 godine, ili sa manjim brojem kilometara godišnje...kako god ko želi :thumbup: ...npr. ovako izgleda računica kada se najviše smanji inicijalno plaćanje:

 

- Fiat Tipo hatchback 1.4 Lounge

>> Inicijalno plaćanje: 480 evra (ukupno za auto i za taksu ''za obradu zahteva'' što bi se reklo kod nas).

>> Mesečna rata: 257 evra, 48 meseci, limit na 18.000 kilometara godišnje

 

- Fiat 500 1.2 Lounge 

>> Inicijalno plaćanje: 365 evra (ukupno za auto i za taksu)

>> Mesečna rata: 184 evra, 48 meseci, limit na 18.000 kilometara godišnje

 

- Fiat 500L 1.4 Urban

>> Inicijalno plaćanje: 503 evra (ukupno za auto i za taksu)

>> Mesečna rata: 281 evro, 48 meseci, limit na 18.000 kilometara godišnje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neso, ogranicenje kilometraze postoji samo za operativni lizing, mislim da se operativni ne isplati fizickom licu, napravlijen je da pogoduje za pravna lica. Ja sam od skoro uzeo finansijski lizing , nikakvo ogranicenje km nemam. Razlika od kredita je ta sto je lizing kuca vlasnik auta do otplate poslednje rate, a kod kredita na vece iznose opet traze zalogu na auto, tako da izadje na isto. Kasko je za nijansu skuplji na liziing zbog toga sto se trazi da  bude pokrivena i utaja. itd.

Edited by vukajlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vukajlo

Kod nas je jedna priča, tamo neka druga.

Kod nas računaju da ćeš da otkupiš auto po završetku lizinga, iako ne daju da ga otkupiš :) nego treba da dovedeš treće lice... :D

 

Pogledaj na onom linku, videćeš kako se menja rata u zavisnosti koliko km izabereš godišnje, iako si prethodno izabrao "lični" a ne "poslovni" lizing. Ima i logike da postoji limit jer tako lizing kuća procenjuje koliko će joj vredeti auto kad joj se vrati jer lizing kuća ima računicu:

vrednost polovnjaka kad se vrati + pare dobijene za vreme trajanja lizinga = više novca nego što je auto plaćen proizvođaču.

 

Mene je samo fasciniralo koliko lakše, i za koliko manje novca nego u SRB može da se vozi nov auto...sa sve uračunatim održavanjem i popravkama, gde ništa više ne misliš.

Npr. kad dođe na red zamena guma, odvezeš u ovlašćeni servis, montiraju ti nove gume premium proizvođača (mora premium jer tako piše u ugovoru o lizingu), platiš sve to 0 evra, i voziš auto kući. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, neshaoct said:
Kod nas je jedna priča, tamo neka druga.
Kod nas računaju da ćeš da otkupiš auto po završetku lizinga, iako ne daju da ga otkupiš nego treba da dovedeš treće lice...


Za koju vrstu lizinga ovo kažeš?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u naselju,u komšiluku, sada u decembru osvanula četiri nova auta:punto(verovatno 1.2,beli),klio(raskošna oprema),škoda fabia(beli,trocilindraš) i hyundai elantra (extra izgleda).
Baš ću da se raspitam za uslove,jako me zanima sada...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, totti said:

Za koju vrstu lizinga ovo kažeš?

Za operativni lizing.

Finansijski lizing se uzima baš kada želiš da zadržiš vozilo posle isteka lizinga, mada mislim da je onda isplativije da se uzme kredit ako je krajnji cilj auto u vlasništvu, imajući u vidu otkupnu cenu posle isteka lizinga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ću se ograničiti na ALD operativni lizing u Srbiji i neću da tvrdim za sve ostale, ali kad istekne operativni lizing, zakupac ima pravo preče kupovine. Ako ne želi da ga otkupi, auto tek onda ide na licitaciju. Nema da ne daju, nema da treće lice mora da ga otkupi.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali preciznosti radi trebali su onda da napišu da vozači imaju ''pravo kupovine vozila'', a ne ''mogućnost kupovine vozila'', jer to nisu iste stvari....ae da bude da su samo pogrešno napisali:

Quote

ALD Automotive u potpunosti preuzima rizik ostatka vrednosti, nakon isteka lizinga vršimo prodaju vozila putem različitih prodajnih kanala i ALD Carmarket platforme. Vozači imaju mogućnost kupovine vozila. 

https://www.aldautomotive.rs/full-service-operativni-lizing/full-service-lizing

 

Npr. ako bih ja uzimao od njih auto na lizing, sa ciljem da ga otkupim na kraju lizinga, i u Ugovoru bi hteli da mi napišu da ''imam mogućnost kupovine vozila'', a ne ''pravo''...ne bi onda ni potpisivao Ugovor sa njima jer je to način kako mogu legalno da me zeznu.

Pravo za mene = obaveza za drugu stranu.

Mogućnost za mene  = opcija za drugu stranu (ako im odgovara u tom trenutku).

 

Mogu li kod njih fizička lica da uzmu operativni lizing, ili samo pravna lica i preduzetnici?

Hteo sam da ukažem da tamo negde imaš sve prednosti operativnog lizinga iako auto uzimaš kao fizičko lice. Nema učešća, zavisno od procene boniteta tražiće jednu, tri, ili možda prvih 6 rata odjednom da se plati (to je ono inicijalno plaćanje), pri čemu i sam korisnik može da poveća to inicijalno plaćanje (ako želi) kako bi smanjio ratu.

Generalno je lakše i povoljnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nikad čuo da je neko fizičko lice uzelo auto na operativni lizing. Za neke kuće znam da ne može, al' opet ne bih da tvrdim da je nemoguće kod svih.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao GP na operativnom lizingu. Tada još nisu bile regulisane neke stvari, poput servisa i registracije. Ali je kamata i depozit bio manji nego kod finansijskog. U ugovoru je stajalo pravo preče kupovine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta nije bila da li postoji pravo otkupa auta posle isteka lizinga, ili ne. Kao što sam već rekao, ako se već želi vlasništvo nad automobilom onda je kredit opcija broj 1. 

Suština je bila u tome koliko treba tamo da se plati odmah i koliko mesečno kako bi se vozio nov auto, a koliko treba da se plati za isti auto u SRB isto odmah i na isti broj mesečnih rata. To je sve. :) 

 

Tamo daš npr. oko 2.000 evra odmah, i onda još 48 rata po oko 250 evra, i voziš naprimer nov Fiat Tipo hatchback sa 1.6 dizelom od 120 konja u najvećem (Lounge) paketu opreme.

Kod nas, za isti auto ne možeš da daš u startu samo oko 2.000 evra, već moraš 2 ili 3 puta više od toga da platiš (svejedno da li kao učešće za kredit, ili onih 20%-25% vrednosti novog auta kod lizinga), plus rata ti neće biti oko 250 evra naredne 4 godine, nego će biti oko 350 evra.
 

- Fiat Tipo Hatchback 1.6 MJet 120 KS Lounge, preporučena maloprodajna cena proizvođača: 22.150 evra

  • Inicijalno plaćanje (za auto i za taksu, ukupno): 1.870 evra
  • Fiksna mesečna rata: 275 evra
  • Broj rata: 48
  • Održavanje: nije uključeno
  • Limit km godišnje: 18.000

U Srbiji:

- Fiat Tipo Hatchback 1.6 MJet 120 KS Lounge, maloprodajna cena sa PDV-om: 20.640 evra

  • Inicijalno plaćanje (učešće za kredit): 6.192 evra
  • Fiksna mesečna rata: 331 evro
  • Broj rata: 48
  • Održavanje: nije uključeno
  • Limit km godišnje: nema

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct jel ti to podstices odliv ljudi iz zemlje? zarad tipa? :D

Sacekaj samo da izadje novi model, za jedno 2 godine pa da vidis kombinaciju za lizing

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D:D 

 

Čisto da se još malo bolje vidi (uporedno) kad domaći bankari i lizing kuće krenu sa onim svojim proseravanjima tipa ''beskamatni kredit'', ''najpovoljniji lizing''...ili kad kukaju kako oni eto ne mogu povoljnije od trenutnog stanja (kredita i lizinga). Plus što uglavnom imaju u startu manje maloprodajne cene sa kojim rade (odobravaju kredite i lizinge na njih), pa opet bude veća rata kod nas (za isti broj rata).

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, totti said:

48X275+1.870=15.070

...plus vrednost auta nakon 4 godine sa pređenih ispod 100.000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, sigurno u zbiru više nego što je tamo preporučena maloprodajna cena tog Tipa (22.150 evra). To je normalno, to ''preko'' je njihova zarada, plus što svaka od tih kuća ima debele popuste kod proizvođača (kao što imaju i kod nas), pa realno oni plaćaju još manje od te cene koja je preporučena maloprodajna.

 

Jel' smatraš kako je kod nas jednako povoljno uzeti nov auto na kredit i/ili lizing? :) 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne smatram, jednostavno ne znam koliko to na kraju ispadne jer ne znamo ni mi konačnu računicu i ne znamo ko više odere

Inače, nisam pristalica nikakvih kredita i sl. Nikad ništa nisam kupio ni na čekove. Ne kupujem ništa dok nemam sve pare, opterećenje bi mi bilo da nešto otplaćujem i dugujem, ne bih osećao to kao svoje. Naravno, moje razmišljanje
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, totti said:

...jednostavno ne znam koliko to na kraju ispadne jer ne znamo ni mi konačnu računicu...

Ne znamo ko više odere jedino ako nekim čudom ne možemo da naslutimo koliko vredi polovan Fiat Tipo hatch 1.6 MJet Lounge star 4 godine sa debelo ispod 100.000 km...a nov je malo preko 20k evra. To što mi u SRB ostane auto u vlasništvu...pa, evo...da računamo:

 

- 331 evro x 48 rata = 15.888 + 6.192 učešće = 22.080 evra. Odmah po isteku 4 godine stavim tog Tipa u oglase i prodam ga.

- 275 evra x 48 rata = 13.200 + 1.870 inicijalnog plaćanja = 15.070 evra.

22.080 - 15.070 = 7.010 evra

 

Da bi ove dve ponude u krajnjem finansijskom efektu bile iste, morao bi tog Tipa starog 4 godine da prodam za 7.010 evra.

Sve i da se to uspe, ostaje činjenica da je mnooooooogo lakše dati u startu manje od 2k evra nego dati malo preko 6k evra...i da je lakše davati 60-tak evra manju ratu tokom 4 godine, i da posle isteka 4 godine nemam cimanje oko prodaje nego samo vratim auto. 

Za novi auto (za naredne 4 godine) bih morao opet da dam odjednom isto npr. malo ispod 2k evra, dok u slučaju kad mi ostane auto u vlasništvu i prodam ga, ne moram ništa dodatno da izdvajam iz svog džepa za učešće za novi auto kredit već te pare za koje sam prodao svoj auto...ali sam i više od tih 2k evra koje mi trebaju za ulazak u novi aranžman uštedeo plaćajući prethodnih 48 meseci za 60-tak evra manju ratu. 

Sve i da se na kraju pokaže isto, mnogo je lakše u startu dati 1.870 nego 6.192 evra. I, lakše je kasnije plaćati 60-tak evra manje mesečno. To ostaje čak i ako računica na kraju dođe npr. na isto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno ces moci da ga prodas za vise od 7.000
Isto tako kod nas mozes dogovoriti otkupnu vrednost, pa da vratis vozilo i uzmes novo za taj depozit ako je u pitanju rent.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:
 
 
Čisto da se još malo bolje vidi (uporedno) kad domaći bankari i lizing kuće krenu sa onim svojim proseravanjima tipa ''beskamatni kredit'', ''najpovoljniji lizing''...ili kad kukaju kako oni eto ne mogu povoljnije od trenutnog stanja (kredita i lizinga). Plus što uglavnom imaju u startu manje maloprodajne cene sa kojim rade (odobravaju kredite i lizinge na njih), pa opet bude veća rata kod nas (za isti broj rata).


I nešto apropo ovog...
Ne znam koliko si upućen, ali kamate i potrebnu papirilogiju određuje Narodna banka Srbije. Sve i da banka/lizing kuća hoće da da kredit sa 0,1% godišnje kamate, da hoće da ti od dokumentacije bude potrebna samo lična karta, da ne moraš ni da budeš zaposlen - ne može, NBS to ne dozvoljava. Sve i da hoće da zažmure za neke stvari - ne smeju, NBS to kontroliše. Dakle, uopšte se ne radi o dobroj volji banke za neke uslove. NBS šta kaže i kako propiše je amin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, totti said:

Ne znam koliko si upućen, ali kamate i potrebnu papirilogiju određuje Narodna banka Srbije. Sve i da banka/lizing kuća hoće da da kredit sa 0,1% godišnje kamate, da hoće da ti od dokumentacije bude potrebna samo lična karta, da ne moraš ni da budeš zaposlen - ne može, NBS to ne dozvoljava.

Jesam li dobro shvatio da si rekao da u SRB ne postoji bankarsko tržište, tj. da nema međusobnog takmičenja komercijalnih Banaka sa svojim bankarskim proizvodima (kamate, razne druge naknade...pa sve do mesečnih iznosa za vođenje tekućih računa građana), nego da to sve određuje NBS? Dakle, sad da neko krene da gleda kamate za npr. auto kredite, ili stambene kredite, ili kamate na štednju, ili šta god...kod svih će da bude isto jer im sve to odredi NBS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...