Mijailović P. 3447 Posted August 4, 2021 On 4/28/2020 at 6:05 PM, horvat said: OCC Pokusaj II Malo je potrajalo zbog glupe situacije i nedostatka creva, ali evo smo, modifikovan i montiran OCC za 1.4 TJet Pisacu update koliko se puni Uvaženi koleza, ako nije problem da kažete koju reč o eksploataciji sistema, kao što ste obećali. Razmišljam se na sličnu rabotu ili da jurim novu oem čantru ali je komplikovana nabavka. 1 neshtry reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted August 4, 2021 On 5/12/2020 at 10:29 AM, horvat said: E odlicno pitanje za OCC, bas sam i hteo da napisem, ali sam zaboravio - POTPUNO SUV I PRAZAN! Nije mi jasno? Pre toga sam presao nekih ~70-80 km, i bilo je onako s prsta malo, vise vodice, ali i masnoce, i ja to prolijem, i eto do Subotista, nazad, i po stazi 3 stinta, i juce pogledam - suvo Eto sta znaci kad kazu ljudi, da auti vise vole po otvorenom edit: tih ~70 km je bila cisto gradska voznja, hladni startovi, do 4-5km, i onda je bilo tako prst neke masne vlage u OCC. Spomenuo sam ovde malo nesto, ali generalno je stvar da se zimi jako brzo puni, mada, najvise kondenzom. Recimo da nekad i za 7 dana bocica bude do vrha puna. Ne bude to bas cist kondenz, bude onako neka masnjikava mesavina, ali zimi definitivno kondenz prevladava, dok leti zamasti malo posudicu ali je slabo puni, i to samo ukoliko je puno hladnih startova, gradske voznje itd. Desi se da je po 2 meseca ne praznim, a ni tada ne bude do vrha puna. S obzirom na to sta sve prolijem iz nje, verujem da sam veliku uslugu ucinio pre svega MAP senzoru, a potom i interkuleru, crevima, itd E sad, kod mene je ostao u funkciji originalni PCV, tako da bi mozda bila skroz drugacija prica kad bi se on skinuo i sve preusmerilo na ovaj OCC. 1 Mijailović P. reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted August 4, 2021 Pa da, ovako uparen occ sa separacionom posudom radi polovično posao. Po meni ovo je možda i bolje rešenje nego eliminisati sep. posudu. Manja je šansa da kondezat dospe na usis ispred turbine. Jedini problem, po meni, je klapnica na sep. posudi koja zna da strada a u tom slučaju nadpritisak koji se javi na ventilu rasterećenja jurne u motorni prostor uskomeša isparenja i napuni occ. Poluispravna i neupotrebljiva (potencijalno opasna) klapnica. Iz tog razloga razmišljam i o blow off ventilu. Eliminisao bih povratno crevo sa blow off-a i turio filterčić. Pored svega bih da nabavim novu origigi sep. posudu pa ako neko zna kako valjalo bi da to podeli sa nama. Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted August 4, 2021 Slabo vi to vozite kad ima kondenza 1 Mijailović P. reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted August 4, 2021 1 hour ago, Mijailović P. said: Jedini problem, po meni, je klapnica na sep. posudi koja zna da strada a u tom slučaju nadpritisak koji se javi na ventilu rasterećenja jurne u motorni prostor uskomeša isparenja i napuni occ. Nisam razmisljao o ovom, a sad citam, razmisljam i vidim da je realna stvar. Ne znam da li mozda @YUgisa ima neko resenje, tj mozda da se napravi takav OCC da taj natpritisak ne moze da zavrsi tamo? Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted August 4, 2021 (edited) 3 hours ago, vagenovac said: Slabo vi to vozite kad ima kondenza Salu na stranu, preporucuju da se "kantica" menja na vel. servisu. Ja to nisam uradEo pa da resim i tu stavku. @horvat Sa nepovratnim/jednosmernim ventilom na crevu bi resilo postojecu situaciju. Edited August 4, 2021 by Mijailović P. Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted August 4, 2021 Nisam vas bas uspeo ispratiti, mislite da recirkulacija vazduha pritiska nakon zatvaranja klapne ce da podigne pritisak u usisinu izmedju filtera i turba i da ce to podici pritisak u OCC? Mislim da to nije problem jer prvo ako je blok pod pritiskom, onda pritisak od usisa ce pre imati tendeciju da ode ka nizem pritisku a to je kod filtera, a ako je blok pod vakumom onda ako i krene pritisak u OCC, samo ce vratiti isparenja ka fabrickom separatoru. Ali tako je i fabricki reseno da taj pritisak moze tamo da stigne, onda nema razlike u odnosu na sad sem ako ta klapnica nije posebno na delu koji fabricki od separatora ide ka usisnoj grani. I onda bi mogao na to crevo da se stavi jednosmerni ventil. Mislim moze da se stavi jednosmerni ventil na crevo od OCC do usisa da ne moze uopste da dodje tamo pritisak. Ali u svakom slucaju, ne verujem da ce podici ulje ka turbu, jedino oko te klapne sto spominjete ako je problem sto je deo koji ide do usisa sto je povezan isto na OCC. 1 horvat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted August 4, 2021 @YUgisa Uh al' ga zamrsi, jedva se snadjoh. Slazem se! Iygubio sam iz vida deo ka filteru vazduha. Na njemu ce pokazati u kakvom je stanju ceo sistem jer ce ga zamastiti ako to ne radi kako je predvidjeno. 1 YUgisa reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 4, 2021 Da malo osvezim temu, vozimo se, uzivamo, odrzavamo. Ovo je 4. mali servis otkako je auto kod mene... Odlucio sam da ostanem na Mobil1 ulju gradacije 0w40, jer mi se malo bolje pokazalo pri gradskoj voznji u zimskom periodu. Sto se tice potrosnje ulja i slicno, kupim 4L, ulijem oko 3.5L (iako je po podacima 3.2L), i ono 0.5 dolivam u intervalu od 10.000 km, tako da uvek bude na max. 9 dekirs, Milutinac, YUgisa and 6 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted October 4, 2021 1 hour ago, horvat said: kakav klirens... 3 2 Reacher Gilt, Dzimbo, horvat and 2 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted October 4, 2021 Preskace rupe Sent from my 3310 using Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4032 Posted October 4, 2021 Jbt, Alfa kad ode na leto, digne haubu da sunca motor Klocna bajo, beton blok, respect 1 1 Axic and vagenovac reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted October 4, 2021 Lako je tebi menjati kad ti neko stavio prohromske srafove na suspleh Kazem ja da je Mobil najbolji 1 horvat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
BaneJ 300 Posted October 4, 2021 0W40? ..., mislim, jeste kod vas tamo hladnije zimi (služio vojsku koda vas i žešće se smrzavao od vetra iz Mađarske)? Ali kako to radi leti na 50 i više °C? 1 horvat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 4, 2021 Pa normalno radi sve, zato je 40, nije 30 ili 20 pa da bude redje na vrucem. Vidno je meksi zvuk hladnog starta i leti i zimi Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 4, 2021 Pa radi kao 10w40 ili 15-40 kada je 50+, jer je 40, znaci ne razredjuje se kada je vruce, a mnogo je tecnije kada je hladno. Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14842 Posted October 4, 2021 (edited) 1 hour ago, BaneJ said: 0W40? ..., mislim, jeste kod vas tamo hladnije zimi (služio vojsku koda vas i žešće se smrzavao od vetra iz Mađarske)? Ali kako to radi leti na 50 i više °C? I ja sam služio u Subotici,u velikoj kasarni,vo 5920 Edited October 4, 2021 by neshtry Share this post Link to post Share on other sites
BaneJ 300 Posted October 4, 2021 Ne sećam se vp-a ali to je ona kasarna na izlazu iz grada prema Paliću. Inače, za sledeću zamenu ima da probam i ja 0w40. 1 horvat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 4, 2021 (edited) Moje ulje se ujedno i nikad ne ponasa kao 10w40 ili 15w40, a i ponasa se. Zato sto oznake za multigradna ulja funkcionisu tako sto prvi broj govori kao kakvo jednogradno ulje se ponasa na hladnom, a druga, kao kakvo jednogradno ulje se ponasa na toplom. A ne znaci da se ne razredjuje sa porastom temp, ili jos gore (sto sam cuo) da se podebljava. Ono sto ja uvek gledam da ispostujem jeste fabricka specifikacija, sto je za moj motor : A ulje koje sipam je ovo: Mobil 1™ ESP X3 0W-40 I iz podataka o ulju a i iz prakse, primecujem da je bolje od drugih u uslovima hladnih startova i kratkih relacija, kakvih ja preko zime imam mnogo (leti to obavljam biciklom). Kao sto sam vec spomenuo, primetio sam da je hladan start tisi sa ovim uljem, a i ne skuplja se majonez na cepu, cak ni kad ga ne isteram na otvoreno po 2m (gde bi kondenz potenijalno ispario). ------- Fun fact, slusao sam neke momke na YT sto drze renta car za voznju po Nirburgringu i pricali su o tome kako odrzavaju te aute koji se voze iskljucivo po stazi pun gas. Rekli su da ne eksperimentisu sa uljima, nego uvek sipaju ulje sa specifikacijom koju nalaze fabrika, a uslugu im cine tako sto menjaju mnogo ranije, konkretno na 3.000 km. ------- P.S. kasarna vec dugo nije u funkciji, obrasla je potpuno u grmlje, i prica se da grad trazi partnera koji bi to otkupio ili napravio tamo nesto, svasta se spominje. poslovni prostori, stambene zgrade, trzni centar itd... Edited October 4, 2021 by horvat 1 Milutinac reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 5, 2021 Kad god pročitam "ulje koje sipam", automatski mi se u glavi prebaci na "uJe koje sipujem" Da nam je živ i zdrav Dejica Sent from my SM-G770F using Tapatalk 4 4 MS PK, darkman14, horvat and 5 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 16, 2021 (edited) Ove godine nisam isao na more, nego sam ovako u jesen malo proputovao po okolini. Lep i sadrzajan odmor Preko Madjarske u Sloveniju, pa po Sloveniji tri dana vozikanja uzduz i popreko, sve iz Ljubljane, i onda u Hrvatsku jos dva dana, Rijeka, Opatija i pravac kuci preko Osijeka u Suboticu Kazu neki nema razlike u gorivu. Moja iskustva ipak kazu skoro litar razlike u potrosnji. 7.5 sam video dva puta u zivotu: kad sam kupio auto i kad sam isao na more u Rovinj sa Crodux premium gorivom. A osim toga sam sa ovim autom putovao samo po Srbiji i Bosni i tu nisam imao te potrosnje. Nisam se trudio da spustim potrosnju, vozio sam uvek u skladu sa uslovima. U tom proseku je i nekoliko stajanja po par desetina minuta, usled radova na putu i guzvi u Rijeci. Imao sam zanimljiv “peh”. Noc pre puta montiram zimski set, jer je postojala mogucnost da idemo na planinu, a znam da u oktobru moze da se desi sneg u takvim predelima. A i malo zbog udobnosti. Zimulje su svake godine rotirane po felni i balansirane na hunterki i nisu tresle pre skidanja. Krenemo mi, tek sto sam izasao iz grada, treska volan. Ja poludeo. Al razmisljam, mozda sam greskom stavio zadnje napred. Kako sam po Madjarskoj isao po magistralama, nije mi to tako smetalo, al u prvom selu u kojem sam ugledao gumi szervisz, smotam ja, uletim onako ko indijanac i trazim da mi zarotiraju prednje/zadnje. I sad pita me lik zasto. Ja jedva nesto natucam madjarski, a on slicno tolko engleski. I sad tut mut, oce on da balansira sve 4. A vidim da nema hunterku. Vec mi u glavi kako mi izbija 20e iz dzepa, a ja nastavljam sa treskavim volanom. Al ajd, nek ide zivot. Izbalansira on sve 4, lepo ocisti glavcine, namaze nekom mascu, veoma sve lepo pedantno. Ja da platim, kaze on prvo proba. Isterao ga napolje, raspalio do 160, ono nista ne trese. I taman posle tog mesta (Siofok), krecem na autoput, sa mirnim volanom Imao sam srece bas, a od sad gume balansiram u Madjarskoj Edited October 16, 2021 by horvat 13 1 Martin, totti, silenci and 11 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted October 16, 2021 Nodjon jo 2 neshaoct and horvat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted October 17, 2021 Montiraj kuku i vozi Hunter sa sobom 2 djomla and McSteel reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 18, 2021 Evo jedna sa Bohinjskog jezera 6 Milutinac, neshaoct, darkman14 and 3 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites