Jump to content
FAS Goran
horvat

Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks Veloce

Recommended Posts

Danas sam zavrsio zamenu zadnjeg levog zvucnika koji je bio prosvirao. 

 

Pratio sam korake sa alfaowners foruma :

https://www.alfaowner.com/threads/change-speakers.308217/

 

Nije tako strasno, treba samo znati gde stoje ta tri sarafa sto drze tapacirung, i kojim redosledom se sta skida. Ja nisam skidao kvaku, jer mi je delovalo malo komplikovano, a dovoljno mi bilo i ovako da pridjem zvucniku.

 

image.thumb.png.fb3cecb7fea18ce46403d93eabd24dc0.png

 

Medjutim, kasnije sam malo naisao na problemcic. Kako je zvucnik pricvrscen za tu plastiku obicnim nitnama, to sam morao da izbusim, a nisam hteo opet da stavljam nitne, jer je generalno u nekom daljem planu da se uradi upgrade ozvucenja, pa sam zeleo da bude neki 'servisabilniji' mehanizam skidanja. S obzirom da ne postoji mogucnost pridrzavanja matice od nazad, uzeo sam saraf-tiple sa navojem, za drvo, u odgovarajucoj velicini i njih uvrteo u rupe od plastike, zatim u te tiple uvrteo normalan saraf da pricvrstim zvucnik:

 

image.thumb.png.c413468e43cf37763e12d4f3283128f8.png

 

Jedino sto sam zaboravio da nakapam malo lepka da bolje drzi, ali dobro ajd, videcemo. Provozao sam se malo po kaldrmi, krivinama, rupama, slusao glasnije, i ovako na prvi test sve je ok, nista ne zveci... 

 

Sto se tice 'kolateralne stete', polomio sam zabice na najnebitnijem delu (uopste ga nije potrebno skidati): 

 

image.thumb.png.efb73d5560fea03b862b6fca2e41ce46.png

 

Al to cu poruciti drugu, takodje, samo zato da mi ne zveci, inace stoji ona i ovako sa jednom... 

 

 

Tek kada sam montirao sve i isprobao, balans, fade, levo, desno, napred, nazad, shvatih da mi je u stvari otisao i zadnji desni (samo ne tako kriticno). Tako da cu sledeci vikend i njega da zamenim :D 

 

Zvucnik sam kupio na otpadu za 2000 din, originalan Giuliettin. Bice nekad i Pioneer bum-bum, tz-tz, ali sad sam se istresao za felne, pa malo da odmorim :D  

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jesu ga malko zakomplikovali. Doduse, nisi isao daleko sa tapacirungom :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm, pa sta ja znam, klasican je tapacirung, sta vise, podseca me na Punto II :lol: :lol: 

 

Vise imam problem sa kvalitetom te plastike, nego sa tim kako je to sve osmisljeno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, ISV_01 said:

E jesu ga malko zakomplikovali.

Nista razlicito u odnosu na ostale - kao sto i Horvat kaze, par skrivenih srafova i zabice.

Apropo uputstava sa drugog foruma... Kupusali smo mi to na parkingu ispred Intera, kod pojedinih koji ce se sami prepoznati :D .

Samo sto je sve manje "zaludjenika", koji ce se setiti da ispucaju koju fotku, objasne u par koraka i naprave koristan tutorial... Pa neka je i nesto ovako banalno u pitanju. A sredjivana je unutrasnja kvaka, i cackan tweeter u zadnjim vratima Djulke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E planirao sam da islikam korak po korak, medjutim, ja bas i nisam toliko vest sa ovim, i onda kad krenem toliko se uspanicim i iznerviram, da skroz zaboravim na to...

 

Ali eto, najbitniji je redosled i lokacija ta 3 sarafa, ostalo je sve bas prosto. 

 

Naravno, posto sam ja stavljao originalne zvucnike, onaj konektor je pasovao, a inace bi i za to trebalo smisliti nesto - ili kupiti u radnjama odgovarajuci ili preseci zice pa spojiti direkt. Moj nema tweetere u zadnjim vratima iako ima taj prostor, ali u planu je kada bude bio upgrade ozvucenja (ako ikad bude) :D 

 

Zadnji zvucnik se razlikuje od prednjeg, po tom sto u sredini ima nekakvu hornu za visokotonac, a prednji to nema, jer je njemu visoki izvucen gore kod retrovizora... ali inace su istih dimenzija, 16.5 cm :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Vise imam problem sa kvalitetom te plastike, nego sa tim kako je to sve osmisljeno... 

Generalno lošiji kvalitet enterijera u odnosu na 939. Slobodno se može reći ceo korak nazad. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, horvat said:

E planirao sam da islikam korak po korak, medjutim, ja bas i nisam toliko vest sa ovim, i onda kad krenem toliko se uspanicim i iznerviram, da skroz zaboravim na to...

Ma ne "prozivam" ja nikoga, daleko bilo ;) . Nego, eto vec smo i to radili, a niko da se seti i napravi bar par fotki. A ti trazis po netu.

Za ovo sto pominjes oko slikanja - i za Stilo i za Bravo (doduse za njega dosta manje) fotke za tutoriale sam uglavnom pravio kada sam vracao sve nazad i sklapao :) . Tj. kada sam sve stigao da odradim i natenane po uspesno odradjenom poslu - posle samo slozim i objasnim "pravim" redosledom.

Da, prednji imaju odvojen glavni zvucnik i tweeter, pozadi zavisno od onoga sta je prvi vlasnik narucio (isto vazi i za woofer, npr.).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/3/2020 at 11:49 AM, horvat said:

Hehe, znam tacno koja je ova, cak sam je i vozio. QV, 235 ks, kupljena (a i kasnije prodata) u Stojanovu :D 

 

Vlasnik je kupio taj crni 'body kit', pa zamenio... Fenomenalan auto :) 

 

Evo uslikao sam bas ovih dana svoj stari nosac:

 

image.thumb.png.8feceaca979b41e5f5f83f28ab29f946.png

 

Vizuelno on deluje kao nov. Cisto zbog ostalih, pre svega @Branislav.

 

Koje marke nosac si montirao i koliko novca?

Pitam jer mi na delti 1.4 tjet vibrira enterijer i desni retrovizor na leru. Najiritantnije je na 2000rpm.

Kontam da je bolje uzeti neki kvalitetan nosac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam original, na preporuku majstora. Meni je treslo samo na leru, cim sam malo pipnuo gas, prestalo je tresenje... 

 

Sam nosac je cini mi se oko 15.500 rsd bio, plus ugradnja, sto sam radio zajedno sa jos nekim stvarima, pa ne znam sad tacno, al mislim da je oko 2-3 hiljade... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doslo vreme da se malo ponovimo al ne optikom :D

 

U sustini, nije jos vreme za zamenu ulja, ali sam odlucio da ga zamenim pre zime. Ovaj put nisam sipao Motul, na koji sam vec toliko navikao, nego Mobil1 sa Fiat ... S2 specifikacijama, ali 0w40. Ne zbog gradacije, nego sam prosle godine imao mali 'problem' sa skramom na cepu od gradske voznje (koja je nestala jednom voznjom od 20km), pa da probam ove godine, da vidim hoce li biti razlike :D 

 

image.thumb.png.e9e21c206200341ac5d9f653786e10e8.png

 

Osim toga, eto primecujem da puno majstora i vlasnika 1.4 turbo motora, ne menja svecice 'po knjizi', sto je u mom slucaju svakih 20.000 km, i verovatno postoji razlog zasto ne, ali ja sam odlucio da ipak tu budem redovan, posto je to nesto sto se nalazi direktno unutra, pa ne bih bas voleo neke neprijatnosti.

 

image.thumb.png.6fe882a459f31d57fb904f878db2943d.png

 

Stare svecice uvek sacuvam, da malo izanaliziram stanje unutrasnjosti. Deluje mi sve perfektno.

 

image.thumb.png.b89a408316684056dc27b9c810c262cb.png

 

Poucen dosadasnjih iskustvom, a i iskustvom drugih kolega vlasnika, sto Giulietta, sto 1.4 T-Jeta, definitivno se naslucuje sablon slabih gumenih delova, nosaca pogotovo, te sam odlucio da iskoristim ovaj servis da zamenim i srednji nosac-kosku-reket. Takodje mi je Yugisha napravio ovaj plasticni umetak za saraf, iako se taj deo stegne i ne bi trebalo saraf da dodiruje taj metal, ipak mi to gadno delovalo, pa sam ga malo 'nabudzio' :D 

 

image.thumb.png.04158db2ecde4aa2d86d37b154318ff9.png

 

Interesantna stvar je opet sa starim nosacem. Majstor je rekao da je nema nikakvog razloga da menjam taj nosac, tako i deluje vizuelno kada se pogleda, a opet - razlika u voznji je bukvalno nebo i zemlja. Toliko su ostrije i preciznije promene brzina, bukvalno je dovoljno samo malo prstem da gurnem menjac ka brzini i on sam upada. I kvacilo mogu preciznije da doziram, bas neverovatno. Evo kako izgleda stari. Ni jedne pukotine, nista.

 

image.thumb.png.56d5b88487481d831cad0b60c120cf0d.png

 

Citava stvar se ne zavrsava na ovome, definitivno interesantan auto :D Jos letos sam poceo da primecujem, kad jace ugrejem kocnice, imaju jako neprijatan zvuk, nije cak ni skripanje, nego kao da nesto zuljaju. Medjutim, kako na plocicama postoji onaj senzor, i s obzirom da su mi na autu i plocice i diskovi iz prve ugradnje, ocekivao sam da se prvo potrose plocice i samim tim javi greska na tabli, pa posle jedne zamene samo plocica, da odu i diskovi. Medjutim, Alfa ne bi bila Alfa, da su stvari normalne. Meni su se plocice potrosile mozda oko ~50%, a diskovi ~120%. Dozvoljeno stanjivanje diskova je 2 mm (1 po strani), a meni su se stanjili 2.4 mm (1.2 po strani). Zadnji su potroseni nekih 60%, tako da njih jos nisam dirao. Bilo je puno vaganja, razmisljanja, kalkulisanja, sta raditi sa kocnicama, da li ici na Brembo 330mm kljesta, da li neki performance disk za postojecu velicinu, ali na kraju sam uzeo samo obican zamenski set, diskova i plocica. Na preporuku drugara koji drzi maloprodaju delova, uzeo sam TRW. Bio je DUPLO (da, tacno DUPLO) jeftiniji od ATE seta. Videcemo kako ce se ponasati, jos imam oko ~100 km razradjivanja, pa cu onda poceti da ih probavam redovnije. Prvi utisak samo mogu da kazem da se pedala znacajno podigla, sada hvata odma gore.

 

image.thumb.png.bf2114f40a5df64e4ba67329e502b835.png

 

Od dodatnih sitnica, zanovio sam jos prvu pomoc, za vikend stavljam zimske gume i sledeci mesec na tehnicki i registraciju :D A na prolece, ako sve bude ok, novi amorti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast, tako se odrzava auto.

 

TRW je odlican sigurno i u rangu ATE, mnoge fabrike paralelno ugradjuju i ate i trw kao prvu ugradnju, razlika u ceni je sigurno poslovna politika uvoznika kod nas, a pritom je originalnost ate vrlo cesto upitna.

 

Sto se tice nosaca, to je onaj zamor materijala, a i kod nas je ljudima perfektno sve dok se ne raspadne i/ili ne vide pukotine makar. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

*kuca na Guglu jel pase nosac sa Djulijete na Stila 1.9 dzetede

 

 

Btw, svaka cast za odrzavanje automobila. Nadam se da neces kupiti nekog 1.6 C4 dizela i upropastiti ovako dobar sadrzaj na forumu :D 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec me cimao da mu proverim. Ne moze, ali kaze da ce skarabudziti vec nekako ako mu Horvat posalje i plati postarinu.

28 minutes ago, horvat said:

Osim toga, eto primecujem da puno majstora i vlasnika 1.4 turbo motora, ne menja svecice 'po knjizi', sto je u mom slucaju svakih 20.000 km, i verovatno postoji razlog zasto ne, ali ja sam odlucio da ipak tu budem redovan

Tako i treba :thumbup:, nego da i ja iskoristim priliku i pitam posto su ti te stare svecice :D ?

Salu na stranu, na iducem malom servisu (ako auto ostane kod mene) planiram zamenu svecica. Po NGK katalogu idu naravno identicne IKR9J8 - jesi li uzimao u Mass i posto je komplet?

Svaka cast za radove i sa moje strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam, NGK iskljucivo uzimam u Mass-u, iako su skuplji od ostalih. 6950 rsd izadje set 4 svecice :) 

 

Nisam na tebe mislio Ivane, pre sam mislio na sve majstore koji mi kazu da menjam na 40h, a ja sam prosle promenio na nekih ~32h, i vec je uveliko treskao u leru. Posle zamene se smirio i nikad vise nije tako radio... 

 

Savetujem da zamenis, al u sustini, osetices i sam kad su vec pred kraj... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites




 
 
Nadam se da neces kupiti nekog 1.6 C4 dizela i upropastiti ovako dobar sadrzaj na forumu  


Ja već znam šta sledeće kupuje, ali to čuvam za crne dane

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vec me cimao da mu proverim. Ne moze, ali kaze da ce skarabudziti vec nekako ako mu Horvat posalje i plati postarinu.
Tako i treba , nego da i ja iskoristim priliku i pitam posto su ti te stare svecice  ?
Salu na stranu, na iducem malom servisu (ako auto ostane kod mene) planiram zamenu svecica. Po NGK katalogu idu naravno identicne IKR9J8 - jesi li uzimao u Mass i posto je komplet?
Svaka cast za radove i sa moje strane.
Sta bre ne moze!? Kod vas beogradjana sve ne moze! Izbusis rupu za sraf gde odgovara i usrafis, kako je i fabricki stavljen,rupa tamo, rupa ovamo :D
Lepo je videti ovo, nego, sto da menjas amortizere? Ti bese imas nesto bas malo predjenih kilometara? Nemoguce da su vec losi, mada, komsiji na puntu fabricki izdrzali 60hkm al nisu isti valjda :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 minute ago, MS PK said:

Lepo je videti ovo, nego, sto da menjas amortizere? Ti bese imas nesto bas malo predjenih kilometara? Nemoguce da su vec losi, mada, komsiji na puntu fabricki izdrzali 60hkm al nisu isti valjda :D

Fala :D Pa uzmi u obzir da ja vozim 18' tocak, 225/40 gumu, na spustenim i ojacanim Eibach oprugama :D Ne samo sto satire amorte, nego jednostavno kombinacija ne radi dobro, amorti kao da nemaju snagu da zaustave tu oprugu. Osim toga, bio sam pre koju sedmicu na treskalici, nazad 50%, napred 60%... Tako da, teoretski, nisu jos gotovi, ali samo sto nisu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ccccc...sta ti decko radisss... Sto si bio na treskalici!?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa otkako sam kupio felne, treska me Alfa stalno, pa resio da i ja nju malo protresem :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, horvat said:

Nisam na tebe mislio Ivane, pre sam mislio na sve majstore koji mi kazu da menjam na 40h, a ja sam prosle promenio na nekih ~32h, i vec je uveliko treskao u leru. Posle zamene se smirio i nikad vise nije tako radio... 

Pa i da jesi, ja sve ovde dozivljavam pre svega dobronamerno, kao druzenje, konsultacije i medjusobnu pomoc ;) . Caskali smo vec na temi o velikom i malom servisu za Bravo, planirano je za iduci servis. A i imam poverenja u Gorana, uz maltene nov Marelli akumulator i svecice su menjane relativno skoro pre nego je auto stigao iz Svice... Radi kao satic, tako da do iduceg servisa nisam hteo da izigravam veceg katolika od pape. To me je proslo jos u prvoj "polovini" posedovanja Stila. Njega sam kao dosta mladji odrzavao bas s ljubavlju, verujem da cu sve ostalo sto budem imao odrzavati "samo" :)  po PS-u.

A i ovo je OK cena, sa klupskim popustom komplet NGK sveca izadje 50 evrica.

EDIT: Cisto digresija, totalna kontra u odnosu na nase pisanije - bas danas citam, kolega pita nesto oko svecica za Stilo, kaze vozi iste NGK bez problema vec 7 godina...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosferski motori izgleda da imaju skroz drugu problematiku sa svecicama. Svi auti koje sam do sada posedovao (Uno 0.9, Punto 1.2, Stilo 1.6 16v i Kia 1.4) su imali interval zamene 'obicnih' svecica na oko 40.000 km ili na oko 90.000 km ukoliko se stave iridijumske, koje kostaju triplo. Ovde su iridijumske obavezne, i menjaju se na 20-30h. Mislim da ima nesto u tome sto je mala zapremina, turbopunjac a indirektno ubrizgavanje (naspram direktnog koje bi malo ohladilo smesu). Ali nisam siguran sta je tacno. Retkost je ovako kratak interval za ovako skupe svecice, ali tako je. Kazem, meni je na ~32.000 km poceo malko da pokazuje simptome, tako da sam resio da se ipak drzim knjige, zamenim na 20 i ne razmisljam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...