Jump to content
FAS Goran
horvat

Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks Veloce

Recommended Posts

On 4/28/2020 at 6:05 PM, horvat said:

OCC Pokusaj II :D 

 

Malo je potrajalo zbog glupe situacije i nedostatka creva, ali evo smo, modifikovan i montiran OCC za 1.4 TJet :D 

 

Pisacu update koliko se puni :) 

 

occ4.jpg occ3.jpg

 

 

occ2.jpg occ1.jpg

Uvaženi koleza, ako nije problem da kažete koju reč o eksploataciji sistema, kao što ste obećali. :D

Razmišljam se na sličnu rabotu ili da jurim novu oem čantru ali je komplikovana nabavka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/12/2020 at 10:29 AM, horvat said:

E odlicno pitanje za OCC, bas sam i hteo da napisem, ali sam zaboravio - POTPUNO SUV I PRAZAN! Nije mi jasno? Pre toga sam presao nekih ~70-80 km, i bilo je onako s prsta malo, vise vodice, ali i masnoce, i ja to prolijem, i eto do Subotista, nazad, i po stazi 3 stinta, i juce pogledam - suvo :D Eto sta znaci kad kazu ljudi, da auti vise vole po otvorenom :) 

 

edit: tih ~70 km je bila cisto gradska voznja, hladni startovi, do 4-5km, i onda je bilo tako prst neke masne vlage u OCC.

 

Spomenuo sam ovde malo nesto, ali generalno je stvar da se zimi jako brzo puni, mada, najvise kondenzom. Recimo da nekad i za 7 dana bocica bude do vrha puna. Ne bude to bas cist kondenz, bude onako neka masnjikava mesavina, ali zimi definitivno kondenz prevladava, dok leti zamasti malo posudicu ali je slabo puni, i to samo ukoliko je puno hladnih startova, gradske voznje itd. Desi se da je po 2 meseca ne praznim, a ni tada ne bude do vrha puna. S obzirom na to sta sve prolijem iz nje, verujem da sam veliku uslugu ucinio pre svega MAP senzoru, a potom i interkuleru, crevima, itd :D 

 

E sad, kod mene je ostao u funkciji originalni PCV, tako da bi mozda bila skroz drugacija prica kad bi se on skinuo i sve preusmerilo na ovaj OCC. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, ovako uparen occ sa separacionom posudom radi polovično posao.

Po meni ovo je možda i bolje rešenje nego eliminisati sep. posudu.

Manja je šansa da kondezat dospe na usis ispred turbine.

Jedini problem, po meni, je klapnica na sep. posudi koja zna da strada a u tom slučaju nadpritisak koji se javi na ventilu rasterećenja jurne u motorni prostor uskomeša isparenja i napuni occ.

IMG-43f1fdfa0ed6a94017f6359ab040d975-V.thumb.jpg.be8e63476a0bc31f4b1feb242ecd552d.jpg

Poluispravna i neupotrebljiva (potencijalno opasna) klapnica.

Iz tog razloga razmišljam i o blow off ventilu.

Eliminisao bih povratno crevo sa blow off-a i turio filterčić. :rolleyes:

Pored svega bih da nabavim novu origigi sep. posudu pa ako neko zna kako valjalo bi da to podeli sa nama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mijailović P. said:

Jedini problem, po meni, je klapnica na sep. posudi koja zna da strada a u tom slučaju nadpritisak koji se javi na ventilu rasterećenja jurne u motorni prostor uskomeša isparenja i napuni occ.

Nisam razmisljao o ovom, a sad citam, razmisljam i vidim da je realna stvar. Ne znam da li mozda @YUgisa ima neko resenje, tj mozda da se napravi takav OCC da taj natpritisak ne moze da zavrsi tamo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

Slabo vi to vozite kad ima kondenza :D   

Salu na stranu, preporucuju da se "kantica" menja na vel. servisu. Ja to nisam uradEo pa da resim i tu stavku.

 

@horvat

Sa nepovratnim/jednosmernim ventilom na crevu bi resilo postojecu situaciju.

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vas bas uspeo ispratiti, mislite da recirkulacija vazduha pritiska nakon zatvaranja klapne ce da podigne pritisak u usisinu izmedju filtera i turba i da ce to podici pritisak u OCC? Mislim da to nije problem jer prvo ako je blok pod pritiskom, onda pritisak od usisa ce pre imati tendeciju da ode ka nizem pritisku a to je kod filtera, a ako je blok pod vakumom onda ako i krene pritisak u OCC, samo ce vratiti isparenja ka fabrickom separatoru. Ali tako je i fabricki reseno da taj pritisak moze tamo da stigne, onda nema razlike u odnosu na sad sem ako ta klapnica nije posebno na delu koji fabricki od separatora ide ka usisnoj grani. I onda bi mogao na to crevo da se stavi jednosmerni ventil. Mislim moze da se stavi jednosmerni ventil na crevo od OCC do usisa da ne moze uopste da dodje tamo pritisak. Ali u svakom slucaju, ne verujem da ce podici ulje ka turbu, jedino oko te klapne sto spominjete ako je problem sto je deo koji ide do usisa sto je povezan isto na OCC.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa

Uh al' ga zamrsi, jedva se snadjoh.

Slazem se! Iygubio sam iz vida deo ka filteru vazduha. Na njemu ce pokazati u kakvom je stanju ceo sistem jer ce ga zamastiti ako to ne radi kako je predvidjeno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo osvezim temu, vozimo se, uzivamo, odrzavamo. Ovo je 4. mali servis otkako je auto kod mene... 

 

image.thumb.png.1aa4bca874b42715ea8185ba77d9ea5a.png    image.thumb.png.6dd12adc9e225d4d7a8c9a21ca5685fb.png    

 

Odlucio sam da ostanem na Mobil1 ulju gradacije 0w40, jer mi se malo bolje pokazalo pri gradskoj voznji u zimskom periodu. 

 

Sto se tice potrosnje ulja i slicno, kupim 4L, ulijem oko 3.5L (iako je po podacima 3.2L), i ono 0.5 dolivam u intervalu od 10.000 km, tako da uvek bude na max. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako je tebi menjati kad ti neko stavio prohromske srafove na suspleh :P  Kazem ja da je Mobil najbolji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W40?

..., mislim, jeste kod vas tamo hladnije zimi (služio vojsku koda vas i žešće se smrzavao od vetra iz Mađarske)?

Ali kako to radi leti na 50 i više °C?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa normalno radi sve, zato je 40, nije 30 ili 20 pa da bude redje na vrucem. Vidno je meksi zvuk hladnog starta i leti i zimi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa radi kao 10w40 ili 15-40 kada je 50+, jer je 40, znaci ne razredjuje se kada je vruce, a mnogo je tecnije kada je hladno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, BaneJ said:

0W40?

..., mislim, jeste kod vas tamo hladnije zimi (služio vojsku koda vas i žešće se smrzavao od vetra iz Mađarske)?

Ali kako to radi leti na 50 i više °C?

I ja sam služio u Subotici,u velikoj kasarni,vo 5920

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje ulje se ujedno i nikad ne ponasa kao 10w40 ili 15w40, a i ponasa se. Zato sto oznake za multigradna ulja funkcionisu tako sto prvi broj govori kao kakvo jednogradno ulje se ponasa na hladnom, a druga, kao kakvo jednogradno ulje se ponasa na toplom. A ne znaci da se ne razredjuje sa porastom temp, ili jos gore (sto sam cuo) da se podebljava. 

 

Ono sto ja uvek gledam da ispostujem jeste fabricka specifikacija, sto je za moj motor :

image.png

 

A ulje koje sipam je ovo:

image.png

 

Mobil 1™ ESP X3 0W-40

 

 

I iz podataka o ulju a i iz prakse, primecujem da je bolje od drugih u uslovima hladnih startova i kratkih relacija, kakvih ja preko zime imam mnogo (leti to obavljam biciklom). Kao sto sam vec spomenuo, primetio sam da je hladan start tisi sa ovim uljem, a i ne skuplja se majonez na cepu, cak ni kad ga ne isteram na otvoreno po 2m (gde bi kondenz potenijalno ispario). 

 

-------

 

Fun fact, slusao sam neke momke na YT sto drze renta car za voznju po Nirburgringu i pricali su o tome kako odrzavaju te aute koji se voze iskljucivo po stazi pun gas. Rekli su da ne eksperimentisu sa uljima, nego uvek sipaju ulje sa specifikacijom koju nalaze fabrika, a uslugu im cine tako sto menjaju mnogo ranije, konkretno na 3.000 km. 

 

-------

 

P.S. kasarna vec dugo nije u funkciji, obrasla je potpuno u grmlje, i prica se da grad trazi partnera koji bi to otkupio ili napravio tamo nesto, svasta se spominje. poslovni prostori, stambene zgrade, trzni centar itd... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...