McSteel 550 Posted November 12, 2019 Haha brate, nasviraše pritisak tako da ti motor sada ima vek trajanja prosečnog F1 motora iz 90ih Šalu na stranu, taj IHI VL37 nije ni projektovan da drži 1.3 već 0.9-1, peak 1.2-1.3 a na max rpm 0.6-0.8, zavisno od mape, restriktivnosti usisne grane itd. Za te pritiske gledaš VL36 ili VL38, oba su swap-in replacement u principu... Sa ovim je previše, definitivno. 2 horvat and neshtry reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 12, 2019 Ovo je tzv. lopata cuning, jedna lopata boosta, jedna lopata goriva i jedna lopata u ledja kada se potopi gas 6 3 dekirs, Ivan, ChobbyNS and 6 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted November 13, 2019 Jedna ti fali, razmera obicno bude 3:1 1 horvat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 18, 2019 Vracena je fabricka mapa i novac u fullu : 10 Danilo1, ISV_01, shomispc and 7 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 18, 2019 Vidis da ti je wastegate savrsen kao i turbo. 3 neshtry, horvat and shomispc reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 18, 2019 Da. Napravio sam 3 grafa, ovo je najbolji, mozda ima malko vise odstupanja nego pre remapa, ali verovatno zato sto se ECU nije do kraja adaptirao... Sve u svemu, eto, da ostane u internet arhivi : fabricke vrednosti pritisaka za IHI VL 37 su 0.84 bara u piku! i 0.55 bara pri ~5.000 rpm (sto je neki smisleni maksimum za taj turbo) ... 3 neshtry, Irena HGT and McSteel reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
McSteel 550 Posted November 18, 2019 Može i malo više ali u cilju dugotrajnosti nije loše biti konzervativan 5 neshtry, Irena HGT, horvat and 2 others reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Ivan BG 718 Posted November 18, 2019 Nemam pojma, ali 99% nikada ne bih cipovao auto (naravno odmah da se ogradim, ne osudjujem nikoga ko je to uradio ili ima u planu), verovatno iz razloga da sacuvam kvacilo, zamajac, turbo i sam motor. Misljenja sam da je fabrika No. 1 i jednostavno nemam poverenja da dozvolim tamo nekome da mi "prčka" po ECU. Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 18, 2019 Vidjao sam svega. Od primera da se raspadne turbo i ode lamela u roku od dve nedelje, do primera voznje preko 150.000 km cipovanog auta, bez i jednog jedinog problema. Siguran sam da je moguce napraviti dobru mapu, a sad koliko njih to zna sa bas konkretnim autom - veliko je pitanje Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 18, 2019 Cipovao sam vecinu auta sto sam imao, ali sa godinama sve vise zazirem od chipa jer sam se nagledao svega. Ima previse faktora, niti svaki motor dobro podnosi chip, niti svaki vlasnik zna da vozi chipovan auto jer su pre svega turbina i kvacilo daleko vise optereceni pri gasu, pa onda malo manje izduv (pominjem izduv jer znam za nekoliko primera da se ljudima krivila izduvna grana), pa dpf na dizelu, sonde na turbobenzincima, pa malo i dizne. Onda izbor cunera, mozda je za preporuku za jedan motor koji je nastrebao, a druge onako djene djene radi. Turbobenzinca je tesko kvalitetno chipovati u srbiji, za 2.0tfsi i mozes da nadjes nekog sa preporukama, ostalo slabo, mnogo je osetljiviji za tuning od dizela, jer je jako osetljiv na odstupanje od pozeljnog odnosa gorivo/vazduh i na temperature sto se sve pojacava kod tuninga, a dizel moze zivotinjski da se radi, da odvrnes gorivo toliko da purnja nazad crno kao lokomotiva i nece se daviti motor. Pa kada pogledam performanse djulijeta 1.4t 120ks ide kao bmw 525d 163ks. http://www.zeperfs.com/en/duel3536-2833.htm 2 horvat and neshtry reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 18, 2019 Dobro ide Giulietta 1.4 tjet, pogotovo sto skoro svaka fabricki izbacuje malo vise od propisanih 120ks, eto ako je verovati onim valjcima, moja je izbacila cak 135 ks i 235 nm... Medjutim, taj turbo je veoma mali, brzo izdahne i nema tu puno nekog prostora za tuning. Meni je to sve jasno, i nisam ocekivao ne znam kakav gain, nego cisto malo ajde, da se pojaca u tom nekom srednjem rezimu, da mi na autoputu bude zgodnije u 5. i 6. brzini... Medjutim cuner je mislio drugacije 1 Danilo1 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Boris90 367 Posted November 18, 2019 Da li si vozio MA verziju sa 170 konja? Jel bas dosta primetna ta razlika u snazi? Share this post Link to post Share on other sites
drfedja 39 Posted November 18, 2019 (edited) On 11/12/2019 at 1:01 AM, horvat said: E sad, drugi, malo manje uspesan deo. Bio sam na remapu, i samo cu ostaviti graf pritiska turbine, i sve ce biti jasno : Otvoren sam za savete, sugestije, itd. Tuner tvrdi da wastegate nije dobar, i da je ovo sve 'bezbedno' jer ne prepunjava Ne znam sta da mislim, osim sto znam da je ovako izgledao fabricki graf : Pa ne zatvara ti WG, lepo su ti rekli. Ne zatvara u potpunosti, zbog čega sa stock mapom ispunjava zadate vrednosti boosta, jer mu je to dovoljno za stock, a sa remapom neće. Verovatno ti se razglavila osovinica WG-a. Popravljivo je. Ako to ne uradiš, verovatno će ga zalivati gorivom više nego što treba, može da ti ispere cilindre ako ga tako budeš cepao. Idi lepo sredi taj turbo, dobićeš power-a, ovako si dobio samo obrtni moment i možda 5-10KS na 5k rpm, jer je u obrtajima gde se pravi snaga boost jedva nešto veći nego stock. Najbolje ako hoćeš snagu, uzmi veći turbo ili vozi fabriku. Pozz! Edited November 18, 2019 by drfedja 1 neshtry reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 19, 2019 (edited) 10 hours ago, Boris90 said: Da li si vozio MA verziju sa 170 konja? Jel bas dosta primetna ta razlika u snazi? Vozio sam. Pa rekao bih da je najvise primetna snaga u vecim obrtajima. U nizim je ili isto, ili je cak moj mozda malko zivlji. 10 hours ago, drfedja said: Pa ne zatvara ti WG, lepo su ti rekli. Ne zatvara u potpunosti, zbog čega sa stock mapom ispunjava zadate vrednosti boosta, jer mu je to dovoljno za stock, a sa remapom neće. Verovatno ti se razglavila osovinica WG-a. Popravljivo je. Ako to ne uradiš, verovatno će ga zalivati gorivom više nego što treba, može da ti ispere cilindre ako ga tako budeš cepao. Idi lepo sredi taj turbo, dobićeš power-a, ovako si dobio samo obrtni moment i možda 5-10KS na 5k rpm, jer je u obrtajima gde se pravi snaga boost jedva nešto veći nego stock. Najbolje ako hoćeš snagu, uzmi veći turbo ili vozi fabriku. Pozz! Mapu sam vratio na fabricku, a sto se tice WG i mape, mislim da postoji vise problema od preranog otvaranja WG-a posle 4000 rpm. Npr, cinjenica da je pritisak u piku povecan za 0.6 bara...... Sto se tice zalivanja gorivom, ni to ne bi trebalo, jer koliko znam, ubrizgavanje ide spram izmerenog pritiska (tj. izmerene kolicine vazduha), a ne spram zadate... Ko je iole propratio malo karakteristike IHI VL 37 turbine, zna da je to izuzetno mala turbina i da ona jako brzo izdahne, cak i fabricki, taj motor nema sta da se vrti preko 5k rpm. Tako je projektovan i WG. Tako treba i mapirati taj turbo. Treba poznavati ogranicenja konkretnog sistema. Nije to isti turbo koji ide u 170 ks verziju, pa da kazes samo je u mapi ustinut, povecaj pritiske i eto zurke. ~ 0.3 povecanja u piku, ~ 0.2 povecanja u daljim obrtajima (sto je bilo i ostvareno) su realne mogucnosti remapa mog motora sa stock hardverom. Edited November 19, 2019 by horvat Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 19, 2019 Da se ponovim mislim da je sve ispravno, pa sta da ti je sa divljackom mapom proklizalo kvacilo rekli bi nije ti dobro kvacilo idi zameni. Svakako alfa turbobenzinci ne vole da se vrte vec su pravljeni vise kao dizeli, pa nova djulija veloce 2.0 280ks je crveno polje na 5500rpm, a mislim da maksimalnu snagu postize vec na 5000rpm. Ako budes hteo da mapiras idi negde preko da ti naprave pravu mapu, vidjao sam da je moguce na djulijeti da naprave da na DNA sistemu na D bude chip, na N stock, sto mi zvuci super. 1 horvat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 19, 2019 Da, ovi sto stvarno vladaju materijom i nude te opcije. Nude cak recimo da N bude 'mala mapa', a D da bude 'full boost' Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 19, 2019 Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока 1 2 neshtry, horvat and djomla reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 19, 2019 Izes turbo benzinca gde je turbo manji od motora 2 1 horvat, neshtry and djomla reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted November 19, 2019 (edited) 47 minutes ago, vagenovac said: Svakako alfa turbobenzinci ne vole da se vrte vec su pravljeni vise kao dizeli Apsolutno tacno i potvrdjujem i iz svoje prakse. Vozikao sam ih maltene sve pre kupovine i pogotovo vazi za MultiAir koji je na sitno preko 250 Njutna u D (kod Alfe) ili Sport modu (kod Fiata). Znaci torque kao stari JTD 115 (ako poredimo) i to u bunaru sa obrtajima. Mozes da ga vozis bukvalno kao dizela, za laganicu po gradu. A naravno mozes da ga gazis u obrtaje za pravi dozivljaj, snage ima u maltene celom rasponu. Max snaga je na 5500 rpm koje cenjeni kolega pomenu, nema svrhe cepati ga dalje, sem za zvuk . Novi FireFly su pomereni na jos nize obrtaje sa snagom. I kako sam stariji, a automobili sve sofisticiraniji, takodje sam sve manje pobornik toga da mi se neko priucen igra sa mapom. Da mi treba jaci auto, kupio bih ga fabricki takvog. Edited November 19, 2019 by Ivan 2 neshtry and djomla reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 19, 2019 (edited) Mora da se ide iznad max snage za cepanje Idealno saltanje je kada pre i posle saltanja motor proizvodi istu snagu. Posto pre max snage grafikon ide uzbrdo a posle max snage nizbrdo, znaci da treba preci tacku max snage, stvar je samo koliko ubrdo i nizbrdo ide i koliko je velik raspon obrtaja koji ce pasti pri saltanju. PS: Sta da radimo mi za koje ne prave aute po meri? Edited November 19, 2019 by YUgisa 2 horvat and BGMilos reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted November 19, 2019 Apsolutno se slazem sa tobom kada se traze max performanse . Upravo se i sam nasmejem kada procitam da neki maltene misle da je opseg crvenog polja na obrtaljci podrucje u kojem ce se motor raspasti . Upravo zato sam i naglasio na koliko rpm je max snaga nasih motora i da u nekoj normalnoj voznji moderni turbaci pruzaju prilicno i na znatno nizim obrtajima. Nije to ne znam kakva snaga kod MultiAir, ali npr. 140 KS za verziju kod mene ili 170 KS u Giulietti (uz 250 Njutna na oba), na tezinu auta C klase je sasvim pristojno za uslove na nasim putevima. Naravno da se uvek pripremis za sto brze izvrsavanje, ali ni u preticanju realno uopste nema potrebe da se cepa u visoke obrtaje, sve ide opusteno jer odlicno poteze u maltene celom opsegu. Samim tim nije neki potrosac ulja, prosecna potrosnja goriva mi je u totalu veca nekih 0.8 l nego kod 1.9 dizela slicne tezine na slicnim relacijama (a ocekivao sam prilicno vise)... A odsrafim ga uglavnom kada sam sam na nekoj magistrali, bez porodice, onako za svoju dusu. Jbg kad nemamo po jedan vikend auto, nego kombinujemo "all-in-one" . Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 19, 2019 Uvek ima potrebe da se ide u crveno Ni zeni ne treba ceo da ostane trudna, ali ipak se mece do kraja hahahahaha Vikend auto je bzvz koncept, zasto bih cekao 5 dana da bih uzivao 2 dana 2 Ivan and djomla reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted November 19, 2019 Video bih te ja kako bi uzivao ovde tih 5 radnih dana, kada vidis da pesak na trotoaru predje 2-3 km brze od tebe. Bukvalno. Sa sve cepanjem u crveno . Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 19, 2019 Pa i ovde vozim bajs zasto se mogu brze probiti kroz saobracaj Ali ovih par puta sto sam isao za NS i BG, zaista ne mogu reci da nije bilo zanimljivo voziti bulevarima Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted November 19, 2019 I tu ce tek biti zanimljivo , kad nas (na ove postojece) dodatno opreme Huawei kamerama kao Velikog brata... Da ne pricam o radarima na totalno nepotrebnim mestima gde nema nigde nikog i mozes apsolutno bezbedno da vozis par desetina km/h preko ogranicenja u gradu (tipa spustanje sa mosta na Adi, Bulevar M. Milankovica, itd...). Da ne idem u off - poenta cele price je bila da se slazem sa kolegom da se moderni benzinci komotno voze u nizim obrtajima (i da opet imas lepe performanse) i da su po tome sve slicniji voznji dizela. Share this post Link to post Share on other sites