Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada
Milutinac

Fernando Alonso - mogao je i morao mnogo više

Recommended Posts

Posle dve titule, 22 pol pozicije, 23 najbrža kruga, 32 pobede, 97 podijuma, 314 trka, 1.899 bodova Fernando Alonso je završio karijeru u Formuli 1.

 

Alonso01.jpg

 

Nakon 17 godina u najbržem cirkusu sveta ostao je utisak da je Španac mogao i morao mnogo više. Vozeći za Minardi, Reno i Meklaren u po dva mandata, te Ferari, Alonso je stekao status jednog od najtalentovanijih vozača u istoriji F1. Međutim, mnogi će reći da je bio baksuzan i da je uvek imao loš ''tajming'', jer su sva četiri tima za koja je vozio imala neke od najgorih sezona u svojim istorijama dok je Španac bio u kokpitu jednog od njihovih bolida. Debitovao je 2001. u Australiji, prvu pobedu zabeležio je 2003. u Mađarskoj, poslednju pre čak pet godina u Španiji, a oprostio se u Abu Dabiju 2018.

Bio je najmlađi šampion u istoriji F1 i najmlađi dvostruki šampion i rekorder po broju osvojenih bodova, dok mu te rekorde nije oborio Sebastijan Fetel. Svoje vozačke veštine je u međuvremenu dokazao pobedom na legendarnoj trci 24 časa Le Mana, a uz trijumf na VN Monaka postao je jedan od samo 13 vozača koji su pobedili na dve od tri trke koje čine ''Trostruku krunu'' motorsporta. To su između ostalih uspeli još Džim Klark, Mario Andreti, Emerson Fitipaldi, Žak Vilnev, Huan Pablo Montoja, a s obzirom da će karijeru nastaviti u Indikar seriji, imaće šansu da slavi i na Indijanapolisu 500 i tako se priključi legendarnom Grejemu Hilu kao jedinom vozaču koje je pobedio na sve tri trke.

Blistav početak

Alonso02.jpg

 

Nakon solidne debitantske sezone u Minardiju, 2002. je bio test vozač Renoa i to mu je bilo dovoljno da ubedi čelnike francuskog tima da otpuste Džensona Batona kako bi otvorili prostor za Španca. Već u drugoj trci je opravdao poverenje postavši u 21. godini najmlađi osvajač pol pozicije u F1 najbržim krugom u Maleziji. Na istoj trci je stigao do prvog podijuma u karijeri i već tada nije bilo sumnje da prisustvujemo stvaranju novog šampiona. Usledila su još dva dva podijuma, a onda i prva pobeda u karijeri. Na 13. trci sezone u Mađarskoj, Alonso je stigao do drugog pola u karijeri. Za razliku od Sepanga, Španac je na Hungaroringu dominirao od prvog do poslednjeg kruga donevši Renou prvu pobedu u F1 posle dve decenije. Pritom je u 22. godini postao najmlađi pobednik neke trke u istoriji F1.

 

Alonso03.jpg

 

 

Dve godine kasnije Alonso je dovoljno sazreo i definitivno dokazao šampionski karakter. U pitaju je bila trka na Imoli gde je Španac zabeležio jednu od najvećih pobeda u svojoj karijeri. Veliki Mihael Šumaher ga je uprkos mučenju Ferarija sa novom proizvođaču guma pratio u stopu, bez milosti je jurio mladog vozača Renoa. Međutim, Alonso je zadržao hladnokrvnost i odoleo napadima Nemca u poslednjih 12 krugova. Španac je u međuvremenu još jednom pokazao raskošan talenat koji poseduje upravo u duelu sa najtrofejnijim vozačem u istoriji F1. Dogodilo se to na čuvenoj Suzuki, kada je neverovatnim manevrom zadivio svet obišavši Nemca sa spoljne strane u teškoj krivini koja je išla na levu stranu. Bio je to poslednji znak početka rađanja nove ere F1.

 

Čovek koji je srušio Šumahera sa trona

 

Alonso04.jpg

 

Nije omanuo pa je tri trke pre kraja sezone krunisan na Interlagosu kao najmlađi šampion u istoriji F1 sa 24 godine i 58 dana starosti. Alonso je trijumfovao ispred Kimija Raikonena u bržem Meklarenu i tako okončao petogodišnju dominaciju Šumahera i Ferarija. Već sledeće godine opet je pokorio F1, nakon spektakularnog obračuna sa Šumaherom. Posle dominantnog otvaranja sezone Španca, Nemac je uzvratio sa pet pobeda na sedam trka i izjednačio se po broju bodova. Međutim, Šumaher je odustao na pretposlednjoj trci u Japanu i bilo mu je potrebno čudo u Brazilu. Nije se dogodilo, iako je imao pol, jer mu je u ranoj fazi trke otkazao motor, pa je izostao dramatičan foto-finiš sezone u kojoj Alonso trijumfom ispred legende F1 potvrđuje svoju vladavinu.

 

Alonso05.jpg

 

Sve to je najavilo spektakularan nastavak karijere Alonsa od koga su brojni analitičari očekivali da nadmaši rekord Nemca i postane najbolji vozač svih vremena. Međutim, uprkos prelascima u Ferari i Meklaren, Alonso više nikad nije dostigao taj nivo, zbog čega je i ostao onaj već pomenuti osećaj da nije ostvario koliko je mogao i morao. Imao je još nekoliko blistavih momenata, poput Singapura 2010. kada je jedini put u karijeri na istoj trci osvojio pol, zabeležio najbrži krug i pobedio, zatim Malezije 2012. gde je krenuvši sa devete pozicije maestralnom vožnjom po mokroj stazi stigao do pobede. Iste godine je ostala upamćena trka u Valensiji u kojoj ga je bukvalno rasplakao spektakularan preokret i pobeda na domaćem terenu iako je krenuo sa 11. pozicije. Usledili su periodi dominacije Red Bula i Mercedesa, pa Alonso više nikad nije dobio novu šansu da se okiti titulom.

 

Šta bi bilo, kad bi bilo

 

Alonso06.jpg

 

Nekoliko stvari je obeležilo put kojim se kretala Alonsova karijera, da su se dogodile drugačije, neke su mogle da ga ostave bez titule, dok su ga druge možda koštale novih trofeja. Jedna od tih stvari je gore pomenuta Suzuka 2006. Nakon žestoke borbe sa Špancem, Šumaher je imao titulu u svojim rukama. Bio je najbrži na treninzima, osvojio je pol i suvereno je vodio, da bi mu odjednom zakazao motor. Prvi put posle dosta godina otkazao je Ferarijev agregat. To je omogućilo Alonsu da drugim mestom odbrani titulu, pa će Ferarijevi navijači često reći da je do nje došao samo zahvaljujući sreći. Sa druge strane, sâm je možda sebe saobotirao u idealnoj situaciji u kojoj je lako mogao da osvaja titule i u naredne dve sezone.

 

Kao najmlađi dvostruki šampion 2007. stiže u veliki Meklaren. Međutim, nije uspeo da kontroliše svoj temperament izgubivši živce zbog ambicoznog timskog kolege debitanta u F1. Luis Hamilton je odmah počeo da se nadmeće s njim, da bi prešao granicu tokom kvalifikacija u Mađarskoj kada nije ispoštovao dogovor i propustio ga. Alonso to nije mogao da ignoriše pa je sabotirao kolegu onemogućivši mu još jedan krug, dok je on osvojio pol. Španac je navodno zapretio Meklarenu da sabotira Hamiltonu trke ili će otkriti javnosti detalje špijunske afere sa Ferarijem. Sve to je značajno uzdrmalo još uvek nedovoljno iskusnog vozača koji cele sezone nije ličio na sebe. Uprkos tome je imao isti broj bodova kao Hamilton, ali više nije želeo da vozi s njim u istom timu. ''Beži'' nazad u Reno i pravi verovatno najveću grešku u karijeri i skupo platio za to.

 

Dobio je priliku da možda sve nadoknadi već 2008. godine, ali je opet krenuo pogrešnim putem. Imao je ponude Honde i Red Bula tog leta, ali je on izabrao Ferari. Svi znamo šta se kasnije dogodilo. Dok se italijanski velikan u narednim godinama mučio da napravi konkurentan bolid, Honda je kasnije kao Bron GP osvojila titulu, a nakon toga Red Bul pravi jedan od najbrži bolida u istoriji F1 i omogućava četvorogodišnju dominaciju Sebastijanu Fetelu. Našao se Španac u poziciji da osvoji treću titulu 2010. goidne, bio je lider šampionata uoči poslednje trke u Abu Dabiju, se je išlo po planu, a onda je odlučio da ode ranije u pit-stop kako bi preduhitrio konkurenta Marka Vebera. Međutim, po povratku na stazu ''zaglavio'' je iza Petrova u Renou, samo je trebalo da ga obiđe da osvoji titulu, ali uprkos ogromnom trudu i brojnim pokušajima nije uspeo, pa je Fetel osvojio trofej.

 

Nakon pet neuspešnih godina 2014. je odlučio da je vreme za novu promenu i novi povratak u Meklaren. Naravno, ispostavilo se da je to bila još jedna velika greška.

 

Alonso07.jpg

 

Ferari jeste bio iz godine u godinu sve manje konkurentan, ali loš Alonsov potez bio je Meklaren, jer je britanski gigant napravio veliki promašaj saradnjom sa dobavljačem motora Hondom jer japanski agregati nisu bili pouzdani. U tom slabašnom Meklarenu Alonso je sa vremena na vreme pokazivao svoj raskošan talenat, pa se postavlja pitanje koliko bi bio konkurentan moćnom Mercedesu u sadašnjem Ferariju. Nažalost, nećemo saznati jer se zasitio Formule 1. Štaviše, razočaran je trenutnim stanjem u najpopularnijem automotor takmičenju.
 

''Ono što se sada dešava u F1 nisu stvari zbog kojih sam želeo da postanem vozač. Napustio sam F1 jer mislim da je to sada slab šou. Pričamo šta će da se dogodi na stazi, o svađama i radio porukama. Mogao bih da napišem prvih 15 pozicija na sledećoj trci, sa možda samo nekoliko promena u plasmanu. Teško je prihvatiti koliko je sve postalo predvidljivo. Pronalazim više zadovoljstva u drugim trkačkim serijama", objasnio je El Nano svoj odlazak iz F1.

 

Crtice koje su obeležile Alonsovu F1 karijeru

 

Alonso08.jpg

 

  • Dva puta je krunisan na Interlagosu iako nikad nije pobedio na Velikoj nagradi Brazila.
  • Jedini je Španac koji je osvojio pol poziciju u trci F1, pobedio na nekom Gran priju i naravno koji je osvojio F1 šampionat.
  • Statistički, da je osvojio samo 11 bodova više, imao bi pet titula šampiona F1. Dva su mu nedostajala 2007, pet 2010, te četiri 2012.
  • Ove godine je postao prvi vozač koji je bio brži od timskog kolege u svim kvalifikacijama za 21 trku u kalendaru.
  • Ukupno je prešao 83.846 kilometara samo u trkama F1, dakle dva puta je obišao zemaljsku kuglu ne računajući brojne treninge, kvalifikacije i testove.
  • Samo jednom je imao manje bodova od timskog kolege na kraju sezone u 17 godina.
  • Postavio je pet F1 rekorda i sve ih je nadmašio Fetel.
  • Jedini je od 33 penzionisana šampiona F1 koji je poslednju pobedu zabeležio pred domaćim navijačima.

 

Preuzeto sa b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton ga je upropastio. :) 

Umesto da pokaže u bolidu McLarena da je bolji od klupskog kolege (ili je možda video da to ne može, pa je zato ''potrčao'' da ucenjuje ceo tim, čime je faktički sam sebe izbacio), i tako pokaže gde je kome mesto...on je od tima to tražio...i to najgori mogući način. Da je drugačije uradio, možda bi put koji je kasnije usledio za Hamiltona ustvari bio put za Alonsa, pa bi umesto vozača koji je nakako uvek dolazio u velike timove kada za to vreme nije, dolazio baš kad treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni, jedan od najdražih vozača.
Veliki borac, dovoljno agresivan ali ne i pokvaren.
Neviđeno se zeznuo prelaskom u McLaren, u bilo kom timu od velike trojke bi bio veoma konkurentan.

Послато са LG-G3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni, jedan od najdražih vozača.
Veliki borac, dovoljno agresivan ali ne i pokvaren.
Neviđeno se zeznuo prelaskom u McLaren, u bilo kom timu od velike trojke bi bio veoma konkurentan.

Послато са LG-G3


Meni opet nedovoljno agresivan i suviše razuman što lično ne cenim kod ovako talentovanih vozača! Po meni, vanserijski talentovani vozač treba da ima malu crticu "ludosti" i želje da pobedi po svaku cenu pa i kad to niko ne očekuje kao što je imaju Kimi Raikonen, Đankarlo Fizikela, Žak Vilnev... Imao ju je i Huan Pablo Montoja kad je počinjao u F1. Alonso nije imao tu crtu već je vukao u sasvim drugu stranu ka tačnosti i sigurnoj i bezbednoj vožnji. U tome je bio odličan ali žar i vožnja po ivicama mogućnosti auta i vozača su čari auto-sporta.

Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta brz kad je prvi,ali kad nije blizu vodećih sporo napreduje.Pa titulu je izgubio jer nije mogao da obidje onog Rusa u Dubaiju 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montecemolo: Alonsov karakter uzrok neuspeha Ferarija

 

Ferrari F1.jpg

 

Nekadašnji predsednik Ferarija Luka di Montecemolo rekao je da je Fernando Alonso velikim delom glavni krivac što nikada nije osvojio titulu sa italijanskim timom. Španski automobilista je branio boje Ferarija od 2010. do 2014. godine i dva puta je bio vicešampion, ali je u više navrata bio frustriran zbog činjenice da njegov tim ne može da parira prvo Red Bulu, a potom i Mercedesa. Montecemolo je u to vreme bio na čelu italijanske kompanije, koju je napustio vrlo brzo posle Alonsa. Iako naglašava da dvostruki svetski šampion nije imao sreće jer je vozio za Ferari u vreme kada je bio manje konkurentan, ističe da po karakteru ne može da se poredi sa Mihaelom Šumaherom ili Nikijem Laudom.

''Da budem iskren, nije imao sreće jer je u Ferariju bio u vreme kada je Red Bul bio veoma blizu ili na istom nivou kao što je slučaj bio sa Ferarijem početkom ovog veka. Žao mi je, nije imao sreće na stazi jer je izgubio titulu 2012. godine u Brazilu, kada je Fetel imao kontakt u prvom krugu sa Brunom Senom. Ili kada je tim napravio veliku grešku 2010. godine, kada je bilo dovoljno da završi četvrti, pa smo izgubili titulu na poslednjoj trci'', rekao je Montecemolo u zvaničnom podkastu Formule 1. ''Tu je i njegov karakter. Najveća razlika između Mihaela, takođe Nikija i njega jeste to što je on Alonso, ne Alonso i Ferari. Kada pobeđuje, srećan je. Kada ne pobeđuje, problem je u timu i on nije srećan. Imao je manje prisan odnos sa timom u odnosu na Mihaela i Nikija, posebno u teškim trenucima. Biti blizak sa timom u dobrim momentima je lako“.

 

Formula 1 je u utorak uveče objavio deo podkasta na društvenoj mreži ''Tviter'', u kojem je naglašen Montecemolov komentar da je Alonso krivio tim kada god ne bi pobeđivao. To je isprovociralo Španca, koji je rekao da ''predsednik tako nešto nikada nije rekao''. Montecemolo je istakao da je Alonso bio veoma dobar vozač, da je na jednakom nivou sa Fetelom i Luisom Hamiltonom što se tiče najboljeg vozača u modernoj eri, a veoma blizu Šumaheru generalno. ''Alonso je u trci fantasičan vozač, bio je i još je. Titule je izgubio ne zbog svojih grešaka. U normalnim uslovima, bez grešaka tima 2010. godine i Fetelove sreće u poslednjoj trci 2012. godine, da je osvojio jednu titulu tada, danas bismo drugačije pričali. Činjenica je da je Alonso, uprkos tome što nije imao najbolji bolid, mogao da osvoji titulu'', naglasio je Montecemolo.

 

Alonsa je u Ferariju zamenio Fetel, koji za sada nije uspeo da prekine post Ferarija koji traje od 2007. Upravo Montecemolo je doveo četvorostrukog svetskog šampionata, ali je napustio italijansku kompaniju pre njegovog dolaska. Bivši predsednik Ferarija nije želeo mnogo da priča o Nemcu, ali je istakao da nije stalno hladan. ''Moj utisak sa strane, a kada ste sa strane osećaj može da vas vara, jeste da je brz, da je dobra osoba, voli Ferari i zna kakva je njegova odgovornost. Ali, smatram da ponekad možda nema dovoljno snage'', rekao je Montecemolo.

 

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se predstojećeg vikenda Velikom nagradom Bahreina, a kompletnu akciju možete da pratite na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso: Najbolji sam vozač, u F1 je to teško dokazati

 

alonso 24 d.jpg

 

Fernando Alonso se na kratko vratio u bolid Formule 1 i to na testiranju u Bahreinu, a španski vozač je najavio da nema nikakvu nameru da se povuče iz sveta trkačkog sporta. Na kraju 2018. godine Fernando Alonso je rešio da se povuče iz Formule 1, ali samo kada se radi o takmičenju. Aktivno pomaže Meklarenu u razvijanju bolida, a bio je i na testiranju u automobilu te ekipe. Španski vozač sada želi ''triplu krunu'' motosporta, a od nje ga deli pobeda na trci u Indijanapolisu.

 

''Očekujem da budem najbolji vozač na svetu. Ja mislim da to jesam. Teško je to dokazati u Formuli 1, posebno ako nemaš odgovarajući bolit te sezone onda to ne možeš da dokažeš. Bio sam konkurentan i mnogo mnogo godina u Formuli 1, srećom osvojio sam dve titule. Čak i u poslednjoj sezoni sam bio možda i najbolji jer sam 21 put bio bolji na kvalifikacijama od klupskog kolege, što na primer nikada nisam ostvario u karijeri'', kaže Fernando Alonso. ''Pobediti u Le Manu, Dajtoni, Sebringu, biti konkurentan u Indijanapolisu, i neke stvari koje bih uradio možda van asfalta je nešto što nema premca u sportu. Tražim nove izazove. Ne radim to zbog zabave, već zbog poteškoća, zbog izazova. Ako ideš u novo takmičenje moraš da učiš od nule. Moraš da čitaš prepreke, da čitaš stvari, definitivno ima mnoog napora iza svakog izazova kog prihvatim i mnogo učenja iza svega toga'', kaže Španac.

 

Bivši šampion Formule 1 odbija da kaže kada će završiti vozačku karijeru. ''Dokle god imam moć da vozim i dokle god se osećam kompetentnim neću se povući. Možda jednog dana uđem u bolid Formule 1 i postoji jedan vozač koji je brži a da vozimo isti auto. Ili ako bih ušao u drugi automobil i tamo je takođe vozač bolji od mene u istom automobilu. Do sada se to nije desio i zato ću nastaviti da vozim''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonsov ples po snegu u Spa

 

Fernando-Alonso.jpg

 

Vozači Toyote Fernando Alonso, Sebastijan Buemi i Kazuki Nakađima trijumfovali su na trci ''Šest sati Spa'' i napravili veliki korak ka tituli u Svetskom šampionatu izdržljivosti. Trku na legendarnoj stazi ''Spa Frankoršam'' obeležio je sneg, kao i četiri perioda bezbednosnog vozila, kao i dva kada je celom dužinom bila istaknuta žuta zastavica. Posada Toyote sa brojem osam je na kraju imala jedan krug prednosti u odnosu na najbliže pratioce, a trka je prekinuta 11 minuta ranije zbog izuzetno teških uslova.

 

alonso 234.jpg

 

Alonsu, Buemiju i Nakađimi je mnogo pomoglo to što je druga posada japanskog tima imala tehničkih problema. Majk Konvej, Kamui Kobajaši i Hose Marija Lopes su imali 50 sekundi prednosti kada su ih zadesili problemi sa kočnicom na polovini trke, zbog čega su morali do boksa, gde su se zadržali 11 minuta, što ih je koštalo četiri kruga. Na kraju su kroz cilj prošli kao šestoplasirani, što znači da Alonso, Buemi i Nakađima imaju 31 bod prednosti pred 24 časa Le Mana sredinom juna, a na raspolaganju je 39 bodova.

 

Posada sa brojem osam je izgubila priključak za svojim timskim kolegama posle prvog snežnog naleta, pošto je Buemi neplanirano morao u boks jer nije imao slik pneumatike. Iako je Alonso potom uspeo da smanji zaostatak, pre nego što je Kobajaši povećao razliku, i pre nego što su njegovu posadu zadesili problemi. Na kraju je pobedničkoj Toyoti najbliža bila posada Rebeliona za koju voze Gustavo Menezes, Tomas Loran i Natanijel Berton. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našli su se vozači SMP rejsinga Stofel Vandorne, Mihail Alešin i Vitalij Petrov. Alonsa sada čekaju obaveze pred ''Indijanapolis 500'', a zatim odbrana titule na 24 časa Le Mana, 16. i 17. juna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso: Mogao sam u Mercedes...

 

alonso 24 d.jpg

 

Bivši vozač Formule 1 Fernando Alonso rekao je da je imao ponudu Mercedesa, ali da nije postigao dogovor sa čelnikom tima Totom Volfom. Španac je prizao da je 2016. godine pregovarao sa nemačkom ekipom, nakon što je postalo jasno da će Niko Rozberg posle osvajanja titule završiti karijeru. Alonso je tada bio vozač Meklarena.

''U prošlosti sam imao kontakte sa Mercedesom. Kada je Rozberg 2016. odlučio da se povuče razgovarao sam sa Volfom, ali na kraju nismo postigli dogovor'', izjavio je Alonso za ''As''. Rozberga je u Mercedesu zamenio Finac Valteri Botas. Alonso je 2005. i 2006. bio prvak sveta, a Formulu 1 napustio je 2018. i fokusirao se na takmičenja u drugim serijama. Prošlog vikenda osvojio je čuvenu trku ''24 sata Le Mana'' kao član Tojote.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


 

 



×