Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Sledeći trend u automobilskoj bezbednosti - eksterni vazdušni jastuci

Recommended Posts

186829-airbag.jpg

 

Aktivni elementi automobilske bezbednosti su značajno napredovali poslednjih godina, pa tako iz generacije u generaciju imamo sve više elektronskih sistema koji kontinuirano nadziru saobraćaj i u svakoj milisekundi su spremni da uskoče u pomoć kako bi se saobraćajna nesreća izbegla. Pasivni elementi automobilske bezbednosti, oni koji spašavaju živote u sudarima, donekle su dotakli plafon. Proizvođači su ugurali vazdušne jastuke i zavese u gotovo svaki element enterijera, ali jedan od najvećih dobavljača delova, ZF, veruje da prostora za ekspanziju ove dokazane tehnologije ima i van vozila.

 

Vazdušni jastuci na eksterijeru i nisu neka novost. Volvo je istima na poklopcu motora štitio prolaznike još u modelu V40 iz 2012. ZF ipak ima drugačije planove. Njihovim vazdušnim jastucima jedno vozilo bi bilo zaštićeno od drugog u slučaju bočnog sudara. Nemački proizvođač delova već nekoliko godina testira ove uređaje koji bi, u slučaju serijske proizvodnje, mogli da smanje drastično visoku stopu smrtnosti prilikom bočnih sudara od čak 40 posto. ''Lateralna zona gužvanja'' je napravljena od vazdušnog jastuka volumena između 300 i 350 litara koji se proteže bočnom stranom vozila, a otvara se za 60 do 80 milisekundi. Najveći problem novog sistema je pravovremena aktivacija, ali u ZF-u veruju da kompjuteri modernih automobila raspolažu sa dovoljno kamera, radara i ultrazvučnih senzora za ispravno donošenje ove odluke. Sam sistem je težak oko 6 kilograma, a u ZF-u su već u pregovorima s nekoliko proizvođača, pa je moguće da ćemo eksterne vazdušne jastuke u serijskoj proizvodnji videti već za koju godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha, kao sa ogromnim pilates loptama :D:D

 

Mislim da je ovo korektna ideja, međutim kako će to da bude fiksirano na eksterijer automobila? Automatski će izgled da bude blentav, ili ako ga dobro uklope u vrata onda će vrata da se rascvetaju da bi airbag izašao napolje, a to će opet da utiče na "krtost" samih vrata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo treba iz praga automobila da izlazi. I nije nemoguce resenje uz senzore koji detektuju nailazak vozila.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...