Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tempomat - prednosti/mane/opasnosti

Recommended Posts

Nekoliko saveta kako vožnju sa tempomatom učiniti ugodnom i sigurnom

 

 

1) uvek držati nogu blizu pedale kočnice (najbolje blago na gasu iako je uključen tempomat), kako bi u iznenadnoj situaciji uvek instinktivno znali gde je pedala kočnice.

2) koristiti ga uvek na pravom putu (ne i na putu punom krivina).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi iko koristio tempomat ako će da drži nogu blago na gasu, ajmo realno? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno svi znamo ko je Juraj, i svi ga realno gledamo, i jeste u pravu da treba biti oprezan kada koristis tempomat jer tada pada paznja vozacu... Ali brate, ako sam upalio tempomat da bih odmorio nogu, onda je necu sigurno dodatno umarati ovako :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za neke stvari covek namerno karikira, sve sugestije su mi licno apsolutno na mestu. I moj dozivljaj je identican posto nisam bas najsrecniji ako elektronika vozi umesto mene, a pogotovo u nasim uslovima saobracaja. Retko koristim tempomat cak i na duzim rutama, cisto da odmorim nogu, a ne da tempomat vozi umesto mene ceo put ili par stotina km. Za ne daj Boze, desna noga je uvek tu oko kocnice. Ili odmah ispod na podu ili bas ovako pored papuce gasa - "old school", sta cu. Iz ovih razloga mi se i svidjaju resenja (npr. kod Svaba) sa malo tvrdjom papucom gasa koja ide iz poda, u odnosu na ova "viseca" gde je gas kao paucina.

Btw, Jure je za mene jedan od najboljih u regionu, izuzetno pozitivan lik od koga se moze cuti dosta korisnih i iskustvenih informacija, pitko upakovanih. Za razliku od vecine kojekakvih samozvanih auto vlogera, blogera i sl. Nema veze sa temom, ali ima sa duhom i pristupom celoj materiji - odusevilo me je kada sam video sta privatno vozi ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate sta je milisekunda...?

 

-Vreme za koliko aktiviram tempomat posto izadjem na auto-put. Kad ga vec imam - sto da ga i ne koristim...
 

Jedini put kada ga nisam koristio je bio jedna deonica od BG prema jugu, isli smo na more...autobusi, kamioni, turci, nasi, kad nema uslova i kada ides levo, desno, spustas brzinu, kocis...kako i da koristis...?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marea nije imala, dok Croma ima tempomat i sve ovo što je Juraj naveo u klipu - skontao sam kad sam Cromu vozio kući nakon kupovine. ;)

 

Pošto je ovo auto-forum, saznanja o automobilizmu su nam iznad proseka u odnosu na ostale, pa nam je ovaj klip možda donekle i suvišan i nepotreban....da ne kažem i komičan. 

Ali ima ljudi kod kojh će izazvati WoW efekat i oduševljenje o novim saznanjima u oblasti bezbednosti saobraćaja (da se izrazim kao Okanović). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek je profi vozac, zato i kazem da generalno za takve stvari namerno karikira, jer ce klip biti dostupan sirokom auditorijumu. Ako vec znas iskustveno - bolje za tebe, svakako skrece paznju na nesto sto moze biti potencijalni problem (kao sto je naveo i voznju kroz ostrije krivine sa tempomatom) - tj. nesto do cega se mozda neko nece ni dobaciti niti obratiti paznju dok ne bude kasno... Pa vest od pre neki dan je da je vozilo zavrsilo zaglavljeno na zeleznickoj pruzi, slepo prateci navigaciju :D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je obraćao neko pažnju na prosečnu potrošnju po tempomatu i ručno držanje gasa. Na Puntu nema tempomat pa nisam ni mogao da uporedim, vozio nešto za burazera i na njegovom 500l razlika je pola litre manje kad se koristi tempomat, tj.oko 6,5 l na autoputu 130 km/h a ručno ne moze ispod 7 l 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnja zbog samog tempomata ne može biti veća. Kompjuter će sam dozirati gas do željene brzine i ne postoji način da uludo troši gorivo.

Veća potrošnja može da ima veze sa drugim stvarima. Npr, situacije kad treba usporiti, većina odma stiska kočnicu i usporava, obično kasnije nego što bi reagovali sa isključenim tempomatom. Plus što bez tempomata obično samo pustiš gas i to na vreme, pa je vožnja tečnija sa manje naglim promenama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno imam obrnuto iskustvo, visa potrosnja mi bude sa tempomatom... Doduse, ja sam poredio prosek na istim deonicama u sto slicnijim uslovima, a ne trenutnu potrosnju koja je prilicno relativna. Sto kolega kaze - predvidjanje situacija, tecnija voznja i "igranje" sa gasom u toku voznje da masina lagano proguta gorivo (bez gasa u konstantnom polozaju). Mislim, razlika je smesna da bi se na to uopste obracala paznja, svako ce koristiti ono sto mu vise lezi u voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze nikako da bude manja. Sa tempomatom trosi vise svako vozilo samo sto kola generalno malo trose pa se teze i primeti razlika. Trebas bas da zakeras da bi provalio da su ti kola trosila 5 ili 5.5l / 100km. Tempomat odrzava zadatu brzinu vestacki, po svaku cenu. Ne moze da "vidi" put pa da prilagodi gas nego drzi npr 100km/h konstantno i recimo stize pred neki uspon on i dalje drzi taj gas. Tek kada pocinje da mu opada snaga-da se penje auto na uzbrdicu on ludacki gura gas da bi postigao zadatu brzinu. U tim momentima kada on gura i muci se, tad gura velike kolicine goriva sto pri manuelnoj voznji nd bi bio slucaj nikako. Ne bi npr mucio auto u 5-oj uzbrdo i imao vecu potrosnju nego bi vratio npr. u 4-tu brzinu i nekim optimalnim gasom se popeo, a tako je potrosnja puno manja. Plus ove druge situacije kod usporavanja i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da napišem ovo je deonica auto-puta  Šimanovci- Ruma sve ravno , saobraćaja skoro da nije ni bilo. Na takve deonice sam mislio gde nema uzbrdica, nizbrdica dosta saobraćaja pa moze neometano da se vozi 15-20 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/6/2018 at 1:22 PM, Milutinac said:

Kad ga vec imam - sto da ga i ne koristim...

Postoji i snimak, zakucao mu tempomat na pasinu brzinu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/10/2018 at 8:14 AM, andreja.micovic said:
Postoji i snimak, zakucao mu tempomat na pasinu brzinu dark_lol.gif


A još i pašinu zavetrinu koristio

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, MS PK said:

Tek kada pocinje da mu opada snaga-da se penje auto na uzbrdicu on ludacki gura gas da bi postigao zadatu brzinu. U tim momentima kada on gura i muci se, tad gura velike kolicine goriva sto pri manuelnoj voznji nd bi bio slucaj nikako. Ne bi npr mucio auto u 5-oj uzbrdo i imao vecu potrosnju nego bi vratio npr. u 4-tu brzinu i nekim optimalnim gasom se popeo, a tako je potrosnja puno manja.

Ili jos bolje, na vr' gasa se trunku zaletis i savladas uspon maltene inercijom... Sve ovo uporedivo je sa tim kako auto naglo reaguje kada mu i za par km/h povecas brzinu na dugmetu tempomata. Primera je gomila, puka elektronika koja odrzava brzinu jednostavno ne moze da bude racionalnija od iskusnog vozaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAwyP4cs3GONVLtJTCuylYj3X5YasZwHoxNL AutoMarket.hr video: Prednosti i mane adaptivnog tempomata

 

Još malo o tempomatu, ovog puta modernijem, onom sa radarom. I taj sistem ima svoje prednosti i mane. Što Jura misli o ovom sistemu?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...