neshaoct 9591 Posted December 5, 2018 Nekoliko saveta kako vožnju sa tempomatom učiniti ugodnom i sigurnom 1) uvek držati nogu blizu pedale kočnice (najbolje blago na gasu iako je uključen tempomat), kako bi u iznenadnoj situaciji uvek instinktivno znali gde je pedala kočnice. 2) koristiti ga uvek na pravom putu (ne i na putu punom krivina). Quote Share this post Link to post Share on other sites
shomispc 832 Posted December 6, 2018 Zašto bi iko koristio tempomat ako će da drži nogu blago na gasu, ajmo realno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted December 6, 2018 Ovaj se izlupeta samo tako,još kad je kako kaže promašio kočnicu i stisnuo kvačilo nema dalje 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 6, 2018 Radi se o hrvatskom reli vozacu... Ovakvog profila...https://www.ewrc-results.com/profile/197-juraj-sebalj/ Ja bih ga bogami poslusao Salim se, ali mnogo je dobar lik... Quote Share this post Link to post Share on other sites
shomispc 832 Posted December 6, 2018 Realno svi znamo ko je Juraj, i svi ga realno gledamo, i jeste u pravu da treba biti oprezan kada koristis tempomat jer tada pada paznja vozacu... Ali brate, ako sam upalio tempomat da bih odmorio nogu, onda je necu sigurno dodatno umarati ovako 2 Woodoo and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 6, 2018 Za neke stvari covek namerno karikira, sve sugestije su mi licno apsolutno na mestu. I moj dozivljaj je identican posto nisam bas najsrecniji ako elektronika vozi umesto mene, a pogotovo u nasim uslovima saobracaja. Retko koristim tempomat cak i na duzim rutama, cisto da odmorim nogu, a ne da tempomat vozi umesto mene ceo put ili par stotina km. Za ne daj Boze, desna noga je uvek tu oko kocnice. Ili odmah ispod na podu ili bas ovako pored papuce gasa - "old school", sta cu. Iz ovih razloga mi se i svidjaju resenja (npr. kod Svaba) sa malo tvrdjom papucom gasa koja ide iz poda, u odnosu na ova "viseca" gde je gas kao paucina. Btw, Jure je za mene jedan od najboljih u regionu, izuzetno pozitivan lik od koga se moze cuti dosta korisnih i iskustvenih informacija, pitko upakovanih. Za razliku od vecine kojekakvih samozvanih auto vlogera, blogera i sl. Nema veze sa temom, ali ima sa duhom i pristupom celoj materiji - odusevilo me je kada sam video sta privatno vozi . 2 Milutinac and Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 6, 2018 Znate sta je milisekunda...? -Vreme za koliko aktiviram tempomat posto izadjem na auto-put. Kad ga vec imam - sto da ga i ne koristim... Jedini put kada ga nisam koristio je bio jedna deonica od BG prema jugu, isli smo na more...autobusi, kamioni, turci, nasi, kad nema uslova i kada ides levo, desno, spustas brzinu, kocis...kako i da koristis...?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 6, 2018 @Dezurni Ostadose samo dugmici od coveka koji je zario i palio sa HGT-om ... 2 Dezurni and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 6, 2018 Marea nije imala, dok Croma ima tempomat i sve ovo što je Juraj naveo u klipu - skontao sam kad sam Cromu vozio kući nakon kupovine. Pošto je ovo auto-forum, saznanja o automobilizmu su nam iznad proseka u odnosu na ostale, pa nam je ovaj klip možda donekle i suvišan i nepotreban....da ne kažem i komičan. Ali ima ljudi kod kojh će izazvati WoW efekat i oduševljenje o novim saznanjima u oblasti bezbednosti saobraćaja (da se izrazim kao Okanović). 1 Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 6, 2018 Covek je profi vozac, zato i kazem da generalno za takve stvari namerno karikira, jer ce klip biti dostupan sirokom auditorijumu. Ako vec znas iskustveno - bolje za tebe, svakako skrece paznju na nesto sto moze biti potencijalni problem (kao sto je naveo i voznju kroz ostrije krivine sa tempomatom) - tj. nesto do cega se mozda neko nece ni dobaciti niti obratiti paznju dok ne bude kasno... Pa vest od pre neki dan je da je vozilo zavrsilo zaglavljeno na zeleznickoj pruzi, slepo prateci navigaciju ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted December 9, 2018 Da li je obraćao neko pažnju na prosečnu potrošnju po tempomatu i ručno držanje gasa. Na Puntu nema tempomat pa nisam ni mogao da uporedim, vozio nešto za burazera i na njegovom 500l razlika je pola litre manje kad se koristi tempomat, tj.oko 6,5 l na autoputu 130 km/h a ručno ne moze ispod 7 l Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mel 59 Posted December 9, 2018 Potrošnja zbog samog tempomata ne može biti veća. Kompjuter će sam dozirati gas do željene brzine i ne postoji način da uludo troši gorivo. Veća potrošnja može da ima veze sa drugim stvarima. Npr, situacije kad treba usporiti, većina odma stiska kočnicu i usporava, obično kasnije nego što bi reagovali sa isključenim tempomatom. Plus što bez tempomata obično samo pustiš gas i to na vreme, pa je vožnja tečnija sa manje naglim promenama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 9, 2018 Licno imam obrnuto iskustvo, visa potrosnja mi bude sa tempomatom... Doduse, ja sam poredio prosek na istim deonicama u sto slicnijim uslovima, a ne trenutnu potrosnju koja je prilicno relativna. Sto kolega kaze - predvidjanje situacija, tecnija voznja i "igranje" sa gasom u toku voznje da masina lagano proguta gorivo (bez gasa u konstantnom polozaju). Mislim, razlika je smesna da bi se na to uopste obracala paznja, svako ce koristiti ono sto mu vise lezi u voznji. 2 totti and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted December 9, 2018 Ne moze nikako da bude manja. Sa tempomatom trosi vise svako vozilo samo sto kola generalno malo trose pa se teze i primeti razlika. Trebas bas da zakeras da bi provalio da su ti kola trosila 5 ili 5.5l / 100km. Tempomat odrzava zadatu brzinu vestacki, po svaku cenu. Ne moze da "vidi" put pa da prilagodi gas nego drzi npr 100km/h konstantno i recimo stize pred neki uspon on i dalje drzi taj gas. Tek kada pocinje da mu opada snaga-da se penje auto na uzbrdicu on ludacki gura gas da bi postigao zadatu brzinu. U tim momentima kada on gura i muci se, tad gura velike kolicine goriva sto pri manuelnoj voznji nd bi bio slucaj nikako. Ne bi npr mucio auto u 5-oj uzbrdo i imao vecu potrosnju nego bi vratio npr. u 4-tu brzinu i nekim optimalnim gasom se popeo, a tako je potrosnja puno manja. Plus ove druge situacije kod usporavanja i sl... 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted December 9, 2018 Zaboravio sam da napišem ovo je deonica auto-puta Šimanovci- Ruma sve ravno , saobraćaja skoro da nije ni bilo. Na takve deonice sam mislio gde nema uzbrdica, nizbrdica dosta saobraćaja pa moze neometano da se vozi 15-20 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5898 Posted December 10, 2018 On 12/6/2018 at 1:22 PM, Milutinac said: Kad ga vec imam - sto da ga i ne koristim... Postoji i snimak, zakucao mu tempomat na pasinu brzinu 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 10, 2018 Desavalo se...nije da nije Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted December 10, 2018 On 12/10/2018 at 8:14 AM, andreja.micovic said: Postoji i snimak, zakucao mu tempomat na pasinu brzinu A još i pašinu zavetrinu koristio Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 10, 2018 E sad... Nema vise bojlera (popularno ime za Merc A klass)...ponovili su se...stigao Tipo novi 1.4 atmo...vise ne mogu ni da ocekujem da ce ici preko 120 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 10, 2018 12 hours ago, MS PK said: Tek kada pocinje da mu opada snaga-da se penje auto na uzbrdicu on ludacki gura gas da bi postigao zadatu brzinu. U tim momentima kada on gura i muci se, tad gura velike kolicine goriva sto pri manuelnoj voznji nd bi bio slucaj nikako. Ne bi npr mucio auto u 5-oj uzbrdo i imao vecu potrosnju nego bi vratio npr. u 4-tu brzinu i nekim optimalnim gasom se popeo, a tako je potrosnja puno manja. Ili jos bolje, na vr' gasa se trunku zaletis i savladas uspon maltene inercijom... Sve ovo uporedivo je sa tim kako auto naglo reaguje kada mu i za par km/h povecas brzinu na dugmetu tempomata. Primera je gomila, puka elektronika koja odrzava brzinu jednostavno ne moze da bude racionalnija od iskusnog vozaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 12, 2018 AutoMarket.hr video: Prednosti i mane adaptivnog tempomata Još malo o tempomatu, ovog puta modernijem, onom sa radarom. I taj sistem ima svoje prednosti i mane. Što Jura misli o ovom sistemu? 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites