Jump to content
FAS Goran
Lybra 1.9 JTD

Lancia Lybra 1.9 JTD - maksimalna brzina?

Recommended Posts

Pozdrav svima. Imam jedno zanimljivo pitanje, da li bilo ko na forumu zna kolika je maksimalna brzina Lančije Libre 1.9 jtd?

Ja sam bio ubeđen da bez problema može da razvije svih 220 koliko piše na brzinomeru. Na taj zaključak me je navelo to što veoma lako dođe do 200 km/h. Jednom prilikom sam razvio 210 sa uključenom automatskom klimom i 4 osobe u automobilu.

 

Međutim, pre nepunih mesec dana ukazala mi se prilika da proverim da li može i brže. 2 sata posle ponoći, skoro prazan auto-put i pun gas. Auto je savršeno funkcionisao, do 200 veoma lako i na 205 stade i to je to. 5 sekundi pun gas, 10 sekundi pun gas i to je to, ne mrda ni brzinomer ni obrtomer i čuje se po radu motora da je u blokadi, potpuna ravnica. Napomenuo bih da trećom razvija tačno 120, četvrtom tačno 170 i petom trenutno tačno 205. Sad me brine da li je to pokazatelj da sa motorom nešto nije u redu pošto je u mnogo težim uslovima razvijao 210 i nije ulazio u blokadu, kao da je mogao svih 220. To je bilo ovog leta. Zahvalan sam na bilo kakvoj korisnoj ili zanimljivoj informaciji, pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće, pretežno ga vozim po gradu, skoro više na ler nego u brzini. Doduše baš iz tog razloga 2, 3 puta mesečno ga vozim pun gas po nekoliko minuta jer sam primetio da izbaci crni dim kada se da malo jači gas što ranije nije bio slučaj dok sam imao više vožnje na otvorenom.  I čim se malo duže vozi pun gas ne izbacuje nikakav dim uopšte, kao da je benzinac. Ima li još neko mišljenje o ovoj temi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Lybra 1.9 JTD said:

Ja sam bio ubeđen da bez problema može da razvije svih 220 koliko piše na brzinomeru.

Ne može. To što si jednom uhvatio 210 km/h po satu, a sa klimom i punim autom ne znači mnogo. Mogao je vetar tada da duva ''u leđa'', mogao si da imaš neko malo bolje gorivo, možda blaga nizbrdica koja ti je izgledala kao skroz ravan autoput, možda druge gume (u odnosu na sad pre mesec dana, ili drugi pritisak u gumama), možda si bio u zavetrini negog auta...možda ovo, možda ono... :D 

Generalno, veoma je dobro ako taj auto debelo preko 10 godina star uhvati 200+ km/h po satu, i uopšte ne treba da razmišljaš o tome da li taj auto treba da hvata 220 Km/h. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbacujem ga u ler iz prostog razloga što po gradu inače ne ludujem a usput tako poprilično štedim gorivo. A što se tiče uslova uvek imam propisan pritisak u gumama, oba puta je bio ravan put, oba puta nisam bio u zavetrini ali kada je razvio 210 nije bilo nikakve blokade, jednostavno nije bilo više pravca, a kada je ušao u blokadu na 205 imao sam još mnogo prostora za ubrzanje ali to je bilo to. Znam kako se čuje auto kada mu menjač ne da da ide brže, pritom je do 205 došao lagano i tu samo stao. Držao sam ga skoro 15 sekundi dok nisam bio sto posto siguran da jednostavno mu nešto ne da da ide brže. A ja svoj auto redovno održavam i gume su bile nove Mišelin sve četiri. Ima li neko iskustvo sa nekim drugim automobilom sa jtd motorom i 5 brzina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika kaze da je maksimalna brzina 190 km/h.

Mozda sutra pazarim Lybru sa 1.9 jtd motorom pa cu proveriti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je uvek kod svakog automobila znatno više. Libra lako prebacuje tu brojku sa 5 putnika, punim gepekom i uključenom automatskom klimom. Sa srećom neka ti je kupovina, izbaci neku fotku ako uspešno pazariš. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se da u trecoj ide preko 120,do 130kmh.Ja sam moju par puta ibarskom opleo 200kmh po cajgeru.Na ap je isla nesto malo vise od 210kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam na Ibarskoj prebacivao 200 i 210 na auto-putu, (naravno 2 sata posle ponoći). Zato me i brine što je zadnji put kada sam probao ušla u blokadu na 205. A trećom je 2012-e išla tačno 120 i tako je i dan, danas. Do 205 ide bez problema, na ravnom naravno, zašto dalje neće to me buni, a išla je preko 210 i sigurno je mogla svih 220.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji blokada na JTD-u, ni motorna, ni menjačka, ni brzinska. Motor u V-oj brzini može da se zavrti 4200-4500o/min., i to je to. Nema snage za više. Mnogo parametara utiče na to, kako softversko - mehaničkih, tako i prirodnih (gustina vazduha, atmo pritisak, temp. vazduha), kvalitet goriva, pritisak u gumama, čeoni ili leđni vetar.
Inače, po standardima, brzinomeri lažu od 5-7%, tako da tih 205-215 km/h, zapravo i jesu fabričkih 190km/h.
Remapom može da se dobije više snage i veća krajnja brzina.
Ostavite se testiranja max. brzina, jesu to dobri automobili ali au ipak 12- 18 god stari.
Ovo naročito važi za tek kupljen (neispitan) auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takoe :D (što bi reko srbenda). 

 

Čipovan stari bravo 1.9JTD je išao 202 po gps-u, tj 218 po satu. 

Ne znam da li je imao blokadu pre remapa, ali čak i u prvoj i drugoj je nije nešto bio rad da se vrti preko 4500rpm. Jedan dobar remap je sve popravio. 

Ovde se lepo vidi kako se rado vrti, u drugoj 5000rpm ko od šale. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštujem ako neko nije nikada prekoračio ograničenje brzine ali znam da je to laž i da je svako bar jednom od kada je kupio auto probao koliko može da razvije ili ga je vozio baš brzo na auto-putu. Nisam pitao za lekciju iz bezbednosti o saobraćaju. Automobil od 2013-e servisiram na svakih 10000 kilometara i tom prilikom se menjaju svi delovi trapa, oslanjanja generalno ili kočnica ako su dotrajali što znači da je uvek u odličnom mehaničkom stanju. A svaki menjač mora da ima prenosne odnose. Kako bi inače na trkačkim automobilima poboljšavali ubrzanje na uštrb maksimalne brzine. Mene ne interesuje brzina izmerena preko GPS-a već na brzinomeru. Bez daljeg objašnjavanja hvala svima koji hoće da podele svoje iskustvo a ne lekcije iz mehanike. Da li još neko ima iskustva u vezi ove teme?

Najbolje od svega je što mi je odgovorio samo jedan čovek koji je zaista imao Libru i on mi je jedini rekao nešto korisno. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, knezevic76 said:
Nisu džabe stavili crveno na 4500°/min.

Ovo je tačno ali mi ne pričamo o ulasku u crveno polje obrtomera, u nižim brzinama.
Poenta je da motor ne može da dohvati crveno polje u V-oj brzini jer je tako konstruisan a nema ni toliko snage (stock varijanta).
Na koliko obrtaja u V-oj postižete max brzinu ???
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopšte ne pričamo o obrtomeru. Ja vam kažem da je auto u istim uslovima pre pola godine išao preko 210 bez zadrške a sada je zakucao na 205, i tu stoji. Mogao sam da držim gas još 5 minuta i ne bi ubrzao nimalo, stoji na 205, nije da nema snage za više.  Nevezano za snagu. Ja znam na šta mislite i u nekim drugim slabijim automobilima sam iskusio kada auto nema snage da ide brže, znam kako izgleda ali kod mene se ne radi o tome. Od 100 do 205 stigne veoma lako i to je to. Ne znam da li me razumete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da kvarim ovu nadasve zanimljivu ekspertizu, ali osećam potrebu da ipak prozborim koju. Sve ja to razumem, i ja sam nekad bio mlad, i generalno me boleo ***ac za sve i nisam razmišljao o posledicama i to ... ali ipak, evo : 

 

Sledeći put kad budete postizali maksimalnu brzinu (fabričku, gps, kosmičku ... kako god), uzmite u obzir da ste nečije dete, i da vas neko voli jako, ako već vi još niste stigli da zavolite sami sebe ... ili one oko sebe ...

 

 Ovo sve nevezano za marku, model automobila koji testirate, godište, mehaničko, fizičko, muzičko ... i kakvo god stanje u kome se dotični nalazi ... 

 

Toliko od mene, živi bili, i još duugo u zdravlju i veselju vozili ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Jel imate nekakvo iskustvo povodom ove teme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda ti turbina ne puni kao nekad, manji pritisak i turbu i to je to. Jedna od pretpostavki.
Druga je sagorevanje smeše, dal je vazduh hladan, topao, razređen....vrlo bitna stavka.
Treća stavka, kompresija motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ko će ga znati, na kraju jedino dijagnostika zna odgovor. A i ne idem na trke sa njim, samo sam radoznao. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo ovako. Sve gore navedeno, podržavam. Max speed je meni nebitna stvar. Ubrzanje je već nešto (meni) važnije.
Opet postavljam pitanje, na kojim obrtajima je razvijena max brzina. Auto je konstruisan da u petoj brzini ne može (osim izuzetaka), da uđe u crveno polje.
Iz ličnog iskustva, moj Punto je u fabrika varijanti, mogao da dohvati 190kmh, što mu dođe fabrički propisanih 172-3-5 kmh, na 3600-3700 O/min.
Nakon remapa (i nekih dorada) obrtomer ide do 4200-4300 što mu po GPS dođe nešto oko 210+ kmh.
Zato i pitam za obrtaje, direktno je vezano za brzinu u V-oj.
Molim vas, nemojte sad na AP pa pun gas. Nekada, kada je sve čisto, proverite, bezbedno !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...