Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Renault-Nissan-Mitsubishi

Recommended Posts

Nissan: Zbrisano 70% dobiti

 

grafikon ekonomija.jpg

 

Japanska kompanija Nissan izvestila je o 70-procentom padu profita, zbog čega je smanjila celogodišnju procenu dobiti na 11-godišnji minimum. Razlog tome je pad prodaje japanskog proizvođača automobila. Operativni profit druge najveće japanske automobilske kompanije po obimu prodaje iznosio je 274.98 miliona dolara u periodu jul-septembar 2019. godine u odnosu na skoro 850 miliona godinu dana ranije. To je znatno niže u odnosu na procenu ekonomista i predstavlja najgori drugi kvartal za tu kompaniju u poslednjih 15 godina.

''Operativni profit za prvo polugodište je podbacio u odnosu na našu ciljanu celogodišnju dobit'', rekao je novinarima potpredsednik korporacije i novi finansijski direktor Stiven Ma. Iz tog razloga, Nissan je srezao godišnju prognozu operativnog profita za 35 odsto što bi bio najgori godišnji rezultat kompanije u 11 godina. Kompanija, takođe, sada predviđa globalnu prodaju od 5.2 miliona vozila, u odnosu na ranije projektovanih 5.5 miliona jedinica. Nissan je u poslednjih nekoliko nedelja najavio reorganizaciju menadžmenta imenujući šefa kineskog ogranka, 53-godišnjeg Makotu Učidu, za svog narednog izvršnog direktora. Kompanija sprovodi i globalni plan oporavka poslovanja, u okviru kojeg će ukinuti jednu desetinu svoje radne snage i smanjiti globalnu proizvodnju vozila za deset odsto do 2023. godine, u nastojanju da zauzda troškove.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault-Nissan dogovorili formiranje nove kompanije za istraživanje i razvoj

 

198851-rnm.jpg

 

Francusko-japanska koalicija ima velike planove kada je reč o budućim, sve složenijim automobilskim tehnologijama. Renault i Nissan su dogovorili formiranje nove kompanije koja će biti usmerena na istraživanje i razvoj naprednih automobilskih tehnologija. Partneri iz Alijanse zajedno sa mlađim partnerom Mitsubishi Motors će kompletan plan objaviti u januaru, objavio je Kyodo u pozivajući se na ljude upoznate s tim slučajem.

 

Partneri su imenovali francusko-libanskog inženjera Hadi Zablita za generalnog sekretara Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse za jačanje saradnje i ponovno pokretanje zajedničkih operacija, javljaju francuski mediji. Počeo je 1994. godine kao inženjer i šef proizvoda u Renault-u. A 2000. godine se pridružio Boston Consulting Grupi, ali se vratio francuskom proizvođaču automobila pre gotovo tri godine. Zablit (49) je trenutno šef poslovnog razvoja saveza odgovoran za razvoj platforme A-segmenta Common Module Family, novih tehnologija partnerstva, usluge mobilnosti i sinhronizaciju planiranja proizvoda.

Od nedelje je u Nissanu postavljen novi voditeljski tim na čelu sa 53-godišnjim Makoto Uchidom, koji je vodio poslove Nissan u Kini. Renault takođe traži novog izvršnog direktora, sa privremenom odgovornom šeficom finansija Clotilde Delbos. Odnosi u savezu su se urušili nakon hapšenja i svrgavanja bivšeg čelnika saveza Carlosa Ghosna koji je uhapšen pre godinu dana u Tokiju pod optužbom za finansijsko kršenje zakona, što on negira. Budući da vesti iz Japana ne navode detalje buduće kompanije moraćemo da se strpimo do januara sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Dacia za oko 15.000 evra

 

renault city dacia 02.jpg

 

Još u oktobru su se pojavile informacije da Renaultov pristupačni električni model City K-ZE (koji se trenutno prodaje samo u Kini) dolazi i na evropsko tržište, i to sa znakom Dacije. U međuvremenu je objavljeno i par novih detalja, a najzanimljiviji se tiču njegove cene. Dakle, specijalna verzija K-ZE će krajem 2020. godine stići u Evropu, ali će zbog određenih izmena i unapređenja (pre svega na planu bezbednosti) ona biti i značajno skuplja u odnosu na verziju koja se prodaje u Kini. Tačnije, u Evropi će navodno koštati nešto manje od 15.000 evra, s tim što će naravno ta suma biti umanjena za iznos subvencija koje se odobravaju u Evropi (što opet zavisi od zemlje do zemlje). I verzija namenjena evropskom tržištu će se po svemu sudeći proizvoditi u Kini, ali će dobiti i novo ime.

Automobil po nekim informacijama na Stari kontinent dolazi jer je Renault Grupi bio potreban način da smanji prosečnu CO2 emisiju Dacia brenda, a električni automobil je jedna od solucija.

 

renault city dacia 01.jpg

 

Kako bilo, kineski Renault City K-ZE je električni automobil napravljen na CMF-A platformi sa međuosovinskim rastojanjem od 2423 mm, klirensom od 150 mm i prtljažnikom čija zapremina iznosi 300 litara. Automobil ima baterije od 26.8 kWh i autonomiju od oko 250 km, ali evropska verzija bi navodno mogla da dobije nešto duži domet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupa Renault je dobila Top Gear priznanje ''Proizvođač godine''

 

renault-megane-rs-trophy-r 001.jpg

 

Grupa Renault je na ceremoniji dodele godišnjih priznanja Top Gear dobila priznanje ''Proizvođač godine'' (Manufacturer of the year). Ovo priznanje nagrađuje dostignuća marki Renault, Dacia i Alpine u proteklih 12 meseci. Istom prilikom, Megane R.S. Trophy-R je dobio priznanje ''Performance Car of the Year'', a Novi ZOE ''City Car of the Year''.

U Top Gear-u su objasnili razloge zbog kojih je Grupa Renault ovogodišnji pobednik: ''Raznolikost je bila ključna za Renaultov uspon do izuzetnosti, što je nagrađeno priznanjem Top Gear. Masovni modeli Renaulta su odlični, ali ako zahtevate nešto više i navedete veoma precizne parametre koji moraju biti ispunjeni, Grupa Renault kao ni jedan drugi proizvođač automobila teži da dostigne savršenstvo u svemu što radi.''

 

Prilikom prijema cenjenog priznanja Vincent Tourette, generalni direktor Grupe Renault UK, rekao je: ''Veoma smo uzbuđeni zbog ovog priznanja Top Gear. Godina 2019. bila je za Grupu Renault fantastična jer smo na tržište uveli novi Captur, novi ZOE i novi Clio koji nastavlja svoju 30-godišnju priču o uspehu. Dacia i dalje nastavlja sa nizanjem uspeha i jedna je od retkih marki koja je ove godine beležila rast broja prodatih vozila. U međuvremenu, oživljavanje marke Alpine dobilo je novi zamah uzbudljivim predstavljanjem novog A110S. Ali, tu se nećemo zaustaviti - godina 2020. obećava da će biti još uzbudljivija! Grupa Renault je u 2019. godini na evropsko tržište uvela sedam novih modela: novi Clio, novi Captur, novi ZOE i novi Koleos kao i laka komercijalna vozila Novi Trafic i Novi Master, a Alpine je svoju paletu proširila sa A110S.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Gon utekao iz tamnice i sada je u Libanu!

 

rew686.jpg

 

Osramoćeni bivši najviši rukovodilac Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse je u ponedeljak, privatnim avionom napustio Japan i sleteo u Liban. Suđenje nije ni započelo a prema svim indikacijama, Gon je upravo izbegao „japansku pravdu“ i uz pomoć uticajnih prijatelja napustio zemlju u koju verovatno više ne bi poželeo da se ikada vrati.

 

Prošlog meseca smo „obeležili“ godišnjicu hapšenja Gona koje je utemeljeno na nizu sumnji u pogledu zloupotrebe službenog položaja, pronevera i korupcije. Osumnjičeni je sve optužbe porekao i naveo da je cela podla ofanziva na njegu čast i slobodu nastala kao posledica zavere bivših kolega iz Nissana, podmićenih vladinih zvaničnika i tužilaca.

 

Prema navodima samog Gona, rukovodstvo japanske kompanije nipošto nije želelo spajanje Renaulta i Nissana, što je pak ovaj smatrao krunom karijere. Da je do njega došlo, sva moć bi se i bukvalno slila u Gonove ruke, dok bi aktuelni direktori Nissana potpuno izgubili na uticaju.

Gon je uhapšen 19. novembra 2018. godine, kada je privatnim avionom iz Libana sleteo u Japan, ni ne sluteći da na ovom službenom putu ostaje duže od 13 meseci i da mu se smeštaj baš i neće dopasti. Od tog trenutka, proveo je 129 dana u predistražnom zatvoru, dok je ostatak vremena provodio pod strogim nadzorom u njegovom tokijskom stanu, što se dogodilo nakon polaganja kaucije od devet miliona američkih dolara.

Tom prilikom mu je oduzet pasoš i telefon. Pored toga, zabranjeno mu je bilo i korišćenje interneta, a na nozi je umesto bukagija poneo elektronsku nanogicu za nadzor. Uprkos svemu tome, kao i nadzornim kamerama koje su pratile sve ulaze/izlaze iz kuće, Gon je napustio Japan i odleteo u zemlju čije državljanstvo takođe poseduje.

 

Zvaničnih komentara na ovu vest još uvek nema, dok su izveštaji medija u prvom trenutku bili nepovezani, odnosno suprotstavljeni jedni drugima. Tako, Wall Street Journal navodi da je Gonu ukinut kućni pritvor, ali istovremeno navodi da ne može da decidno potvrdi da li je Gonov (od)let iz Japana deo dogovora s vlastima ili pak klasičan filmski beg. Pored toga, uz pozivanje na izvore bliske konkretnom slučaju, navodi se da je verovatnija teza o Gonovom bekstvu, uz saznanje o njegovom stavu o (nepoštenju) japanskog pravosuđa i uz spoznaju da je tužilaštvo ranije odbijalo da liberalizuje nametnute restrikcije Gonu upravo zbog straha od bekstva. Pored toga, suđenje je trebalo da započne u aprilu, pa dodatno deluje neverovatno da bi ga neko u takvim okolnostima pustio na slobodu do početka procesa.

 

Bilo kako bilo, Karlos Gon se oglasio iz Libana i izjavio da “nije pobegao od pravde, već od nepravde i političkog progona”. Dodao je da više “ne želi da bude zadržan u Japanu od strane korumpiranog japnskog pravosuđa gde se krivica prosto podrazumeva”. Konstatovao je u pisanoj izjavi “da naposletku može slobodno da razgovara s medijima i da sa radošću iščekuje početak sledeće sedmice.

 

Autorepublika

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhapšeni saradnici bivšeg direktora Nisana za kojim je Interpol raspisao poternicu

 

ghosn slika.jpg

 

Turska policija uhapsila je sedam osoba, pod sumnjom da su prevezli bivšeg direktora Nisana Karlosa Gosna dok je iz Japana bežao u Liban. Gosn (65) je pre tri dana pobegao u Liban iz Japana, gde je optužen za finansijske malverzacije. Hapšenja su usledila nakon istrage ministarstva unutrašnjih poslova o tome kako je Gosn putovao kroz Tursku, gde se zaustavio na putu za Liban.

 

Gosn, koji ima brazilsko, francusko i libansko državljanstvo, uhapšen je u Japanu u novembru 2018. godine, gde ga terete da je izvršio višemilionsku uplatu Nisanovom distributeru u Omanu. Nisan ga je naknadno tužio da je novac firme usmeravao za lično bogaćenje, dok ga japanske poreske vlasti terete da je prijavio manju platu od one koju je imao. Liban je primio crvenu Interpolovu poternicu koja je raspisana za bivšim direktorom Nisana. Kako se navodi, poternica tek treba da bude prosleđena pravosudnim organima. On je negirao da je učinio išta loše, a njegovi advokati optužili su japansku vladu za zaveru protiv njega.

 

U Japanu vlada nedoumica kako je Gosn mogao da orkestrira svoj odlazak iz zemlje, s obzirom na to da je bio pod strogim nadzorom vlasti kada je pušten iz pritvora uz kauciju i imajući u vidu da je predao sve pasoše. Japan ima sporazum o ekstradiciji samo sa Sjedinjenim Državama i Južnom Korejom, prema ministarstvu pravde, što znači da bi moglo da bude teško izvodljivo prinudno vraćanje Gosna na suđenje.

 

B92

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crvena poternica za Karlosom Gosnom

 

ghosn alpine.jpg

 

Japan je digao sve na noge u pokušaju da se domogne odbeglog zatvorenika Karlosa Gosna, nekadašnjeg generalnog direktora Reno-Nisan alijanse i generalnog direktora Nisana koji je 30. decembra 2019. iz kućnog pritvora u Tokiju, nekako uspeo da se domogne Bejruta! Karlos Gosn koji ima i libansko (uz francusko) državljanstvo jer su mu roditelji poreklom iz Libana, u Japanu je sada proglašen tako reći ''za državnog neprijatelja broj 1'' i ne treba sumnjati da će ova zemlja uložiti sve moguće napore da ga vrati ''pod nadzor svog pravosuđa''.

 

Liban je primio crvenu Interpolovu poternicu koja je raspisana za odbeglim zatvorenikom. Ovu vest medijima je potvrdio i libanski ministar pravde Albert Serhan.

''Poternica je stigla samo četiri dana nakon što je gospodin Gosn stigao na teritoriju Libana'', saopštio je ministar ne navodeći nikakve druge detalje. Gosn (65) je u Japanu optužen za finansijske malverzacije, a suđenje je zakazano za april. U Liban je stigao u ponedeljak, preko Turske, i od tada nije viđen u javnosti. Crvena Interpolova poternica znači međunarodni nalog za hapšenje, a Serhan kaže da će libansko tužilaštvo ''ispuniti svoje obaveze'', nagovestivši prvi put da bi Gosn mogao da bude priveden na saslušanje. Serhan, međutim ukazuje da Liban i Japan nemaju sporazum o ekstradiciji, čime otpada mogućnost da bi Bejrut izručio Gosna Japanu.

 

U Japanu je navodno u toku opsežna istraga i pretraga kuće u kojoj je živeo Karlos Gosn, nakon što je platio kauciju, jer nikome nije jasno kako je on uspeo da pobegne jer je bio pod stalnim nadzorom, samo su kamere bile uključene 24 časa, a o fizičkom obezbeđenju i da ne govorimo. Njemu su naravno bili oduzeti i svi pasoši, pa će istraga morati da odgovori i na ova pitanja. Pogotovo što su veliki svetski mediji objavili da je Gosn ušao u Liban legalno sa francuskim pasošem i koristeći libansku ličnu kartu.

Oglasio se i Gosn. On je potvrdio da je napustio Japan navodeći da nije pobegao od pravde, već od ''nepravde i političkog progona''. Kako je rekao, on više neće biti ''talac strogog japanskog pravosudnog sistema, u kojem se pretpostavlja krivica, u kojem je rasprostranjena diskriminacija i negiraju se osnovna ljudska prava''. On je negirao da je učinio išta loše, a njegovi advokati optužili su japansku vladu za zaveru protiv Gosna. Gosn je negirao sve optužbe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gosn razgovarao sa novinarima prvi put od bekstva iz Japana

 

nissan geneve.jpg

 

Odbegli bivši šef Nisana Karlos Gosn poručio je danas u prvom obraćanju medijima u Bejrutu, nakon što je prošlog meseca pobegao u Liban iz Japana gde ga je čekalo suđenje zbog optužbi za finansijske malverzacije, da te optužbe nisu istinite i da je došao da skine ljagu sa svog imena.

 

''Bio sam spreman da se penzionišem pre juna 2018. Nažalost, prihvatio sam ponudu da nastavim integraciju dve kompanije (Renoa i Nisana). Neki od mojih japanskih prijatelja su smatrali da je jedini način da se Nisan oslobodi uticaja Renoa bio taj da se otarase mene'', rekao je Gosn na konferenciji za novinare. On je opisao svoje hapšenje u Japanu kao zaveru protiv njega, a uslove u kojima je bio u pritvoru nazvao je farsom protiv ljudskih prava. ''Bio sam brutalno odveden sa posla, otrgnut od posla, porodice i prijatelja'', rekao je Gosn dodajući da je bio ispitivan do osam sati dnevno a da nije bilo advokata, i da mu je tužilac više puta rekao da će biti ''još gore ako jednostavno ne priznam''.

 

Naveo je da nije došao da bi govorio o tome kako je napustio Japan, već o razlozima zbog kojih je pobegao. ''Ovde sam da bacim svetlo na sistem koji krši najosnovnija ljudska prava. Ovde sam da očistim svoje ime. Te optužbe nisu istinite i nikada nije trebalo da budem uhapšen. Moja nezamisliva agonija je rezultat delovanja nekolicine beskrupuloznih, osvetoljubivih pojedinaca'', rekao je Gosn. Prema njegovim rečima, ovo bekstvo je bilo najteža odluka u njegovom životu. ''Ali bio sam sučen sa sistemom gde je stopa osuđujućih presuda 99.4 odsto, a verujem da je taj broj daleko veći za strance'', dodao je.

 

Naglašavajući da su optužbe protiv njega neosnovane, Gosn je zapitao: ''Zašto su produžili vremenski rok istrage, zašto su me ponovo uhapsili? Zašto su bili tako odlučni da me spreče da govorim i iznesem svoje činjenice? Zašto su proveli 14 meseci pokušavajući da mi razbiju duh, zabranjujući mi bilo kakav kontakt sa suprugom?'' Odgovarajući na ta pitanja, rekao je da je jedan od razloga bio taj ''što su Nisanove performanse, nažalost, počele da slabe početkom 2017. godine'' nakon što je on u oktobru 2016. godine odlučio da ode iz Nisana jer je potpisao ugovor sa Micibišijem u koji je prešao kao predsednik Upravnog odbora.

 

Takođe je otkrio da se trojni savez Reno-Nisan-Micubiši koji je, po njemu 2017. godine bio automobilska grupacija ''broj jedan'', pripremala da aliansi priključi i Fiat-Krajsler grupu. ''Pregovarao sam sa Džonom Elkanom da se Fiat-Krajsler pridruži. Sada više nema saveza. Alijansa je propustila jednog neizostavnog igrača - Fiat-Krajsler. Neverovatno je, oni se udružuju sa PSA. Kako možete da propustite tako ogromnu priliku da postanete dominantan igrač u industriji?'', rekao je Gosn.

 

Ponavljajući da je ''nevin po svim optužbama'', bivši šef Nisana je na kraju poručio da je napustio Japan jer je želeo pravdu, koja je jedini način da povrati svoj ugled. ''Ako to (pravdu) ne mogu da dobijem u Japanu, onda ću dobiti negde drugde'', rekao je Gosn.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Libansko tužilaštvo izdalo zabranu putovanja Karlosu Gosnu

 

ghosn alpine.jpg

 

Libansko tužilaštvo je naložilo zabranu putovanja odbegom bivšem šefu Nisana, Karlosu Gosnu, nakon što je saslušan zbog Interpolove poternice koju je izdao Japan zahtevajući njegovo hapšenje pod optužbom za finansijske zloupotrebe. Libansko tužilaštvo je takođe zatražilo da im Gosn dostavi adresu na kojoj boravi u Libanu i da preda svoj francuski pasoš, saopštio je jedan pravosudni zvaničnik. Tužioci su pored toga uputili zvaničan zahtev japanskim vlastima da im dostave dosije sa optužbama protiv Gosna kako bi preispitali slučaj, naveo je neimenovani zvaničnik.

 

Gosn (65) je prošlog meseca pobegao u Liban iz Japana, gde ga je čekalo suđenje na osnovu otpužbi da je poreskim organima prijavljivao manju zaradu od stvarne i da je zloupotrebio službeni položaj kao i novac kompanije, što on sve negira. Liban je prošle nedelje dobio Interpolovo obaveštenje o poternici, koje predstavlja neobavezujući zahtev za nadležne organe u zemljama širom sveta da lociraju i privremeno privedu nekog begunca. Liban i Japan nemaju sporazum o izručenju i u Interpolovom obaveštenju se ne traži od libanskih vlasti da uhapse Gosna. Zvanični Bejrut je saopštio da je Gosn ušao u Liban sa važećim pasošem, što dovodi u pitanje mogućnost da će ga predati Japanu. Interpol ne može da primora Liban da uhapsi Gosna, tako da je na nadležnim domaćih organima da odluče šta će učiniti. Gosn je izjavio za libansku televiziju LBCI da će ''u potpunosti sarađivati'' sa libanskim pravosuđem, dodajući da mu ono više prija od japanskog pravosuđa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan planira odvajanje od Renaulta

 

196985-nissan juke 002.jpg

 

Nakon zapleta u slučaju Carlosa Ghosna japanska kompanija je pojačala aktivnosti vezane za planiranje eventualnog raskola saradnje sa Renaultom. Odnosi unutar grupacije Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse su poremećeni u velikoj meri kao posledica skandala sa bivšim šefom Carlosom Ghosnom. Kako vreme prolazi, Ghosn je u begu pred pravosuđem, a kompanije se pripremaju na život nakon njega. Prema informacijama koje su preneli Financial Times i Bloomberg, vodeći ljudi Nissana su ubrzali pravljenje planova za slučaj da zaista dođe do razvoda od Renaulta.

 

Nissan bi u tom slučaju morao da samostalno organizuje proizvodnju, razvoj, ali i upravljanje kompanijom. U japanskom delu ove grupacije navodno još od prošle godine istražuju mogućnosti samostalnog opstanka na tržištu, a ispitivanje vlastitih inženjerskih i proizvodnih mogućnosti je počelo i pre nego je Ghosn pobegao u Liban. Dve kompanije su prema nekim izvorima već neko vreme nezadovoljne odnosima koji vladaju unutar alijanse, i dale su si rok do kraja 2020. godine da usklade poslovanje i iz saradnje izvuku više koristi. Financial Times-ovi izvori navode da Japanci smatraju da ih kolege iz Renaulta sputavaju, a međuljudski odnosi su već sada ''toksični''. Osim toga skandal sa Ghosnom je doveo grupu i do finansijskih problema i značajno im oborio cenu deonica. U slučaju raskidanja savezništva i odvajanja Nissana i Renaulta kao glavnih delova grupacije, obe kompanije će verovatno potražiti nove partnere za dugoročnu saradnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan demantovao da raskida savez sa Renaultom

 

188164-nissan akcija.jpg

 

Nissan je odbacio kao netačne medijske napise da razmatra mogućnost raskida saveza sa francuskim proizvođačem automobila Renault.

''Nissan ni na koji način ne razmatra raspuštanje ovog saveza'', naveo je japanski proizvođač automobila, poručivši da je trojna alijansa Nissan-Renault-Mitsubishi ''izvor njegove konkurentnosti''.

 

Saopštenje je usledilo kao odgovor na brojne medijske izveštaje objavljene poslednjih dana da je Nissan zabrinut zbog zategnutih odnosa sa Renault-om nakon hapšenja bivšeg šefa Karlosa Gosna i da razmatra ''krizne planove'' o potencijalnom razlazu sa francuskim proizvođačem automobila. Gosn se trenutno nalazi u Libanu nakon što je prošlog meseca izveo spektakularan beg iz Japana. On je uhapšen u Tokiju u krajem 2018. godine i protiv njega je podignuta optužnica u kojoj se tereti za dugogodišnju zloupotrebu poverenja i falsifikovanje finansijskih dokumenata radi prikrivanja stvaron iznosa njegove plate i bonusa. Gosn je u više navrata negirao te optužbe, tvrdeći da su njegovo hapšenje ''naručili'' rukovodioci Nissan-a koji su se protivili njegovim planovima o dubljem integrisanju japanske kompanije sa Renoom. Ovaj skandal je prilično uzdrmao savez dveju kompanija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghosn: ''Nissan će bankrotirati za 2 do 3 godine''

 

carlos ghosn.jpg

 

Karlos Gon nekadašnji šef Nissana rekao je na press konferenciji da će njegova bivša firma bankrotirati za 2 do 3 godine. Čisto podsećanja radi, on se suočava sa nekoliko optužbi za finansijsku prevaru u Japanu, ali i za utaju poreza. On je u sredu bio ''gost'' još jedne konferencije za medije održane u Tokiju, iako na istoj nije bio prisutan pošto je bivši japanski tužilac Nobuo Gohara preneo informacije koje mu je gospodin Gon dao. ''Karlos Gon mi je rekao da će Nissan verovatno bankrotirati za 2 do 3 godine'', rekao je Gohara odbivši da detaljnije obrazloži tvrdnju na pitanje novinara. Još prošle godine se govorilo da bi hapšenje Karlosa Gona moglo da dovede do separacije Nissana i Renaulta, tako da nas očekuje interesantan rasplet događaja ove japanske automobilske kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luca de Meo je novi Renaultov izvršni direktor

 

luca de meo.jpg

 

Renault je imenovao Lucu de Mea, donedavnog šefa marke Seat, za predsednika uprave dok francuski proizvođač automobila nastoji izaći iz ere kompromitovanog Carlosa Ghosna. Tačan opis njegove funkcije je izvršni direktor Renaulta i predsednik Renaulta (Chief Executive Officer of Renault S.A., and Chairman of Renault s.a.s.).

 

De Meo je mesecima važio kao zamena svrgnutog generalnog direktora Thierryja Bollorea, ali njegovo imenovanje je kasnilo jer sa VW Group-om imao klauzulu o zabrani prelaska u konkurentsku firmu. De Meo će preuzeti upravljanje u Renaultu u kritičnom trenutku zbog pada dobiti i smanjene prodaje i ozbiljnim pitanjima o budućnosti 20-godišnjeg saveza sa Nissanom. De Meo će preuzeti ovu funkciju 1. jula, rečeno je u izjavi Renaulta. Renaultov predsednik Jean-Dominique Senard ga je nazvao ''velikim strategom i vizionarom automobilskog sveta koji je u fazi potpune promene''.

 

De Meo zamenjuje Clotilde Delbos, koja je preuzela funkciju privremenog predsednika Renaulta nakon što je Bollore odstupio u oktobru. Delbos će ostati privremena izvršna direktorka sve dok Luca de Meo ne preuzme dužnost, rekao je Renault. Odbor bi želeo da nakon toga postane zamenica izvršnog direktora, navodi se u izjavi. De Meu će biti zabranjeno objavljivanje podataka o konkurenciji pet meseci i to vreme mora da provede kod kuće pre nego što 1. jula zvanično nastupi u Renaultu. Njegovo zapošljavanje na mestu izvršnog direktora će morati da bude odobreno na Renaultovoj glavnoj skupštini deoničara u aprilu.

 

De Meo je bio CEO marke Seat u VW Group-i pet godina dok tu poziciju nije napustio ovog meseca. Vodio je Seat do rekordne prodaje uključujući 517.600 automobila u 2018. godini, što je rast od 11% u odnosu na 2017., te je brendu dao sportskiji imidž stvorivši zasebnu marku Cupra namenjenu mlađim kupcima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault, Nissan i Mitsubishi postigli novi dogovor o partnerstvu

 

nissan-nv250 01.jpg

 

Kompanije Renault, Nissan i Mitsubishi postigle su novi dogovor o saradnji koji predviđa uvođenje novih tehnologija, smanjenje emisija CO2 i različite strategije namenjenje različitim geografskim područjima. Saradnja triju brendova je u poslednje vreme bila veoma narušena, naročito nakon hapšenja glavnog čoveka ove alijanse Karlosa Gosna zbog optužbi za finansijske malverzacije. Gosn je navodno planirao kompletno udruživanje Renaulta i Nissana, ali je pre toga uhapšen u Japanu i izbačen odlukom upravnog odbora sa svih rukovodećih pozicija u kompaniji.

 

Predsednik ove alijanse tri brenda Žan-Dominik Senar izjavio je da je dogovor različit model tesnije saradnje, bez potrebe za potpunim spajanjem firmi. Prema novom planu dogovorene su različite inicijative koje će povećati efikasnost alijanse, ali koje utvrđuju nepobitnu nezavisnost Renaulta, Nissana i Mitsubishija. Glavna tačka nove strategije jeste raspodela na geografska područja, prema kojoj će svaka od tri kompanije imati svoje glavno polje delovanja. Tako će Renault imati najveću zastupljenost u Evropi, Nissan će nastojati da proširi posao na kineskom tržištu, dok će Mitsubishi najviše da se fokusira na region jugoistočne Azije. Alijansa će u budućnosti nastojati da razvije nove platforme na kojima će se graditi budući modeli vozila, zatim novu tehnologiju za multimediju, kao i različite pogone. Treća važna tačka strategije predviđa redukciju štetnih gasova iz vozila, prema kojoj bi se ispoštovali novi propisi Evropske unije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rok od 40 dana za Ghosn-a

 

Ghosn.jpg

 

Ghosn, koji ima Libansko, Francusko i Brazilsko državljanstvo, kao što znamo pobegao je iz Japana u Liban, mesto gde je proveo svoje detiljnstvo i gde ima jak uticaj. Od tada traje komunikacija između Libana i Japana oko njegove dalje pravne sudbine, koja je kasnije i formalizovana u vidu slanja zahteva sa obe strane. Japan traži da ga Liban izruči nazad u Japan kako bi mu se tamo sudilo za proneveru novca kompanije Nissan. Liban nema potpisan međudržavni sporazum o izručenju sa Japanom, ali i nema praksu da svoje državljane uopšte izručuje drugim državama, tako da su tražili od Japana da im dostavi kompletan slučaj koji imaju u vezi navodnih dela koje je počinio Ghosn, pa ako tamošnji tužioci procene da su osnovani, suđenje bi moglo da bude održano u Libanu. I sam Carlos Ghosn nema ništa protiv ideje da mu se sudi u Libanu.

 

Po pravnom poretku Libana, ta strogo formalna komunikacija između dve države može da traje maksimalno 40 dana nakon čega se mora odlučiti šta su dalji pravni postupci. Do tada, lokalni tužioci u Libanu su početkom godine obavili razgovor sa Ghosn-om, uzeli mu pasoš i zabranili putovanja van Libana.

 

by FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan podneo tužbu protiv bivšeg šefa kompanije

 

ghosn.jpg

 

Nissan je podneo tužbu protiv bivšeg šefa kompanije Karlosa Gona zbog toga što je oštetio firmu za oko 90 miliona dolara. Kompanija ga optužuje za nedolično ponašanje i prevare koji traju godinama. Gon je suočen sa nekoliko optužbi za zloupotrebu novčanih sredstava u Japanu, ali je pobegao u Liban pre početka sudskog procesa i negira da je počinio bilo kakav prekršaj. Kompanija Nissan je saopštila da je šteta izračunata na osnovu troškova kompanije zbog Gonove ''koruptivne prakse''.

 

U saopštenju se Gon optužuje za korišćenje imovine za stanovanje izvan Japana bez plaćanja stanarine, privatnu upotrebu aviona kompanije, uplate sestri, kao i uplate ličnom advokatu u Libanu. Iz kompanije napominju da će svota novca koji Gon duguje verovatno biti još veća, te da će ga Nissan tužiti i zbog neosnovanih i klevetničkih izjava medijima u Libanu. Gon je proveo više od 100 dana u pritvoru u Japanu nakon hapšenja u novembru 2018. godine, a pobegao je u Liban nakon što je pušten na uslovnu slobodu. On veruje da su se u Nissan-u okrenuli protiv njega jer je približio kompaniju francuskom partneru Renault.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan se povlači iz fonda koji ima sa Renaultom i Mitsubishijem?

 

192800-nissan leaf 01.jpg

 

Nissan će se verovatno povući iz fonda rizičnog kapitala koji ima sa partnerima alijanse Renaultom i Mitsubishijem. Reč je o fondu koji je namenjen za ulaganje u start-up kompanije, od kojih bi alijansa eventualno mogla da profitira u budućnosti. Naime, kao i većina automobilske industrije, Nissan trenutno gubi enormne sume novca zbog aktuelnog korona virusa. Njihovo najveće tržište se nalazi upravo u Kini, a najnoviji podaci su pokazali da je tamo zabeležen pad prodaje automobila za čak 80%. Osim toga, većina proizvodnje i isporuke vozila je zbog virusa u velikom kašnjenju, pa je širom sveta smanjen interes za trenutnom kupovinom automobila.

 

Dva anonimna izvora iz uprave Nissana su izjavila za Reuters da je japanski proizvođač primoran da smanji troškove i da čuva novac. Trenutno jedini logičan izbor za taj potez jeste povući se iz fonda rizičnog kapitala alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, ali njihova portparolka tvrdi da su to samo spekulacije. Ali bez obzira na to, jedan od izvora je rekao: ''Normalno da izlazimo, kuća već gori!''

 

Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi je iz fonda rizičnog kapitala već ulagala u kompanije poput WeRidea i Robo-Taxija koji se bave razvojem autonomne vožnje te Tekion Corp.-a koji se bavi internetskom maloprodajom automobila. Cilj fonda je da se godišnje investira preko 200 miliona dolara, a do 2023. godine, plan je da se taj fond poveća do čak milijardu dolara. ''Fond je namenjen u pametne start-upove kako bismo dobili što više novih saznanja, ali s obzirom na trenutnu tešku finansijsku situaciju, očekujemo povratak uloženih sredstava'', objašnjava jedan od izvora. Zvanična odluka uprave Nissana još uvek nije doneta, pa su izvori za Reuters želeli da ostanu anonimni, ali se veruje da će se do kraja marta saznati konačan rezultat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault, Nissan i Mitsubishi menjaju partnerstvo kako bi opstali

 

198851-rnm.jpg

 

Proizvođači automobila Renault, Nissan i Mitsubishi su odlučili da raspodele proizvodnju po regijama i tipovima vozila kako bi smanjili troškove i lakše prebrodili krizu koju je izazvala pandemija koronavirusa. Tri automobilske kompanije pokušavaju da stabilizuju poslovanje u vreme pandemije koja ih je zatekla u pregovorima o promeni okvira saradnje nakon hapšenja bivšeg predsednika i glavnog arhitekta Carlosa Ghosna 2018. godine.

 

Cilj im je smanjiti troškove raspodelom proizvodnje po geografskom i hijerarhijskom principu, prema kome će u svakoj regiji jedna od tri kompanije upravljati proizvodnjom određenog tipa vozila, a druge će joj biti podređene. Nissan će tako igrati glavnu ulogu u Japanu, Kini i Severnoj Americi, Renault u Evropi, Rusiji, Južnoj Americi i severnoj Africi a Mitsubishi u jugoistočnoj Aziji i Okeaniji. U zajedničkom saopštenju navode da do 2025. nameravaju da na tom principu organizuju gotovo polovinu proizvodnje koja bi trebalo da im omogući smanjenje ulaganja po modelu do 40%. Izvršni direktori su rekli da će biti više usmereni na efikasnu proizvodnju modela nego na količinu, i očekuju da će se do 2025. broj proizvedenih vozila smanjiti za 20%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi poslovni model Renault Nissan Alijanse za povećanje konkurentnosti i profitabilnosti svih članova

 

203495-renault nissan mitsubishi.jpg

 

Grupa Renault, Nissan i Mitsubishi, članovi jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, najavili su nekoliko inicijativa u okviru novog poslovnog modela kojim će povećati konkurentnost i profitabilnost sva tri člana partnerstva. Članovi nastavljaju da koriste prednosti koje im Alijansa pruža u području zajedničke nabavke tako što će iskoristiti svoje položaje na tržištu i geografske prednosti u svrhu razvoja poslovanja svojih partnera.

 

''Naša Alijansa je jedinstveno strateško i operativno partnerstvo u automobilskom svetu koje nam daje veliku prednost u industriji koja se stalno menja'', izjavio je Jean-Dominique Senard, predsednik Operativnog odbora Alijanse i Renaulta. ''Novi poslovni model će omogućiti Alijansi da iskoristi sve ono najbolje što joj pružaju partneri i pritom istakne njihove poslovne kulture i nasleđe. Tri partnera Alijanse će pokriti sve segmente vozila i tehnologija u svim delovima sveta, pri čemu će iskoristiti sve svoje prednosti, ostvariti veću profitabilnost i pokazati društvenu i ekološku odgovornost, od čega će prednost osetiti i kupci.'' Predsednici sva tri proizvođača predstavili su model predvodnik-sledbenik za razvoj i prodaju vozila, kojim nameravaju da:

  • snažnije implementiraju Alijansinu strategiju standardizacije vozila, od platformi do karoserija;
  • po svakom segmentu tržišta, se fokusiraju na jedno glavno vozilo i sestrinska vozila koja će razviti proizvođač-predvodnik, uz podršku timova proizvođača sledbenika;
  • osiguraju najkonkurentnije moguće principe proizvodnje vozila-predvodnika i vozila-sledbenika svake marke, uključujući grupisanje proizvodnje, tamo gde je to ostvarivo;
  • nastave da dele proizvode u području lakih komercijalnih vozila, u kojima se model predvodnik-sledbenik već primenjuje.

Očekuje se da će se modelom predvodnik-sledbenik tokom razvoja novih modela ostvariti uštede i do 40%. Ove prednosti su nadogradnja konvencionalnih sinergija koje Alijansino partnerstvo već ostvaruje.

Alijansa uvodi i načelo određivanja različitih delova sveta kao ''referentnih regija''. To podrazumeva da će se svaki proizvođač fokusirati na svoje glavne regije kako bi povećao svoju konkurentnost i doprineo povećanju ugleda i konkurentnosti drugih proizvođača Alijanse.

 

Ovim delom programa:

- Nissan će postati predvodnik u regijama Kina, Severna Amerika i Japan;

- Renault u regijama Evropa, Južna Amerika i Severna Afrika;

- Mitsubishi Motors u regijama ASEAN i Okeanija.

 

Kako će svaki član Alijanse postati referentni proizvođač u svojoj regiji, povećaće se i mogućnost deljenja, kojim će se pametnije rasporediti fiksni troškovi i maksimalno iskoristiti potencijal svakog proizvođača. Portfolio proizvoda svakog proizvođača slediće model predvodnik-sledbenik, a vozila-predvodnici i vozila-sledbenici će se proizvoditi na najkonkurentniji mogući način. Naprimer:

  • obnovu C-SUV segmenta posle 2025. će voditi Nissan, dok će obnovu B-SUV segmenta u Evropi voditi Renault.
  • u Latinskoj Americi će se racionalizovati ponuda proizvoda na platformama B-segmenta, sa četiri na samo jedan za Renault i Nissan. Ova platforma će se proizvoditi u dve fabrike od kojih će svaka proizvoditi za obe marke.
  • u jugoistočnoj Aziji i Japanu, članovi Alijanse i dalje će nastaviti da razvijaju određene mogućnosti koje im ovaj model pruža, naprimer u zajedničkom razvoju kei automobila Nissana i Mitsubishija.

Kad se sabere sve navedeno, skoro 50% Alijansinih modela će se razvijati i proizvoditi prema modelu predvodnik-sledbenik do 2025. godine. U pogledu tehnološke efikasnosti, Alijansini članovi će nastaviti da koriste postojeća sredstva, čime će se osigurati da svaki član i dalje učestvuje u ulaganju u platforme, pogonske sklopove i napredne tehnologije. Ovaj oblik saradnje je već dokazao svoju efikasnost u razvoju pogonskih sklopova, omogućio uspešno lansiranje platforme CMF-B za Renault Clio i Nissan Juke, kao i platforme za kei-automobile za Nissan Dayz i Mitsubishi eK Wagon. Uskoro će uslediti platforme CMF-C/D i CMF-EV.

 

Primena modela predvodnik-sledbenik će se proširiti sa platformi i pogonskih sklopova na ključne tehnologije, a funkcije predvodnika će imati:

  • Autonomna vožnja: Nissan
  • Povezane tehnologije: Renault će voditi razvoj platforme zasnovane na Androidu, Nissan u Kini
  • E-body, osnova električne-elektronske arhitekture: Renault
  • Električni pogonski sklop (ePT): CMF-A/B ePT - Renault; CMF-EV ePT - Nissan
  • PHEV za segmente C/D: Mitsubishi

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalni direktor kompanije Nissan se odriče polovine plate

 

nissan leaf k1.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, generalni direktor kompanije Nissan, Makoto Ućida, rekao je akcionarima da se odriče polovine plate pošto je japanski proizvođač automobila potonuo u crveno usled pada prodaje i zatvaranja fabrika u Španiji i Indoneziji. Ućida se izvinio akcionarima zbog loših rezultata i obećao oporavak do 2023. godine, kroz smanjenje troškova i proizvodnju novih modela, pre svega električnih i samovozećih automobila.

 

''Rešavaćemo izazove beskompromisno. Obećavam da ću Nissan vratiti na staze rasta'', rekao je on na virtuelnom sastanku koji je prenošen uživo. Nissan je zabeležio prvi gubitak u poslednjih 11 godina, u iznosu od 5.61 milijardi evra u fiskalnoj godini završenoj u martu. Kompanija nije iznela poslovne projekcije za ovu fiskalnu godinu, navodeći kao razlog neizvesnosti vezane za epidemiju Covid-19. Jedan ljutiti akcionar je rekao da menadžment treba još više da se odrekne svojih plata jer investitori dobijaju nula dividende, a drugi je da Nissan treba da učini više kako bi ojačao upravljanje jer se, po njemu, situacija pogoršala a ne poboljšala od odlaska bivšeg šefa Karlosa Gosna koji je uhapšen krajem 2018.

 

Ućida je istakao Nissanovu strategiju o fokusiranju na tri glavna svetska tržista - Japan, Kinu i Severnu Ameriku uključujući Meksiko, uz oslanjanje na partnere, Renault i Mitsubishi za druga tržišta. Jedan investitor je primetio da se Nissanova prodaja ne povećava u SAD-u ili Kini, i da cene akcija kompanije nastavljaju da padaju, a drugi je dobio aplauz kada je rekao da Nissanu nedostaje atraktivna vizija u poređenju sa japanskim rivalom Toyotom koja agresivno razvija ekološku tehnologiju, i Hondom koja se hvali robotizacijom u svojoj liniji. Ućida je podsetio i da Nissan namerava da zatvori pogon u Barseloni i da su pregovori u toku. Sindikat radnika španske auto industrije protestovao je zbog ovog poteza koji će dovesti do gubitka 3.000 radnih mesta u regionu. Akcionari su na kraju, ipak, odlučili da obnove mandat za svih 12 članova uprave Nissana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistubishi se povlači sa Evropskog tržišta

 

10-mitsubishi-shogun-sport-2018 01.jpg

 

Mitsubishi odustaje od Evrope u sklopu svog opsežnog globalnog plana za smanjenje troškova. Naime, japanski proizvođač planira da u naredne dve godine smanji svoje fiksne troškove za 20%. Prebaciće zato svoj poslovni fokus na Aziju i ''poboljšati operativni profit smanjenjem broja preduzeća sa niskim profitom''. Dakle, firma će svoje resurse usmeriti na tržište jugoistočne Azije gde trenutno ima 6.4% tržišnog udela, u poređenju sa samo 1.0% u Evropi i 0.9% u Severnoj Americi. Operativna dobit kompanije u regionu jugoistočne Azije prošle godine je bila 515.5 miliona evra, u poređenju sa samo 103.5 miliona evra na svim ostalim svetskim tržištima zajedno.

 

Planirano ''zamrzavanje uvođenja novih modela u Evropi'' znači da se na tom tržištu neće prodavati nova generacija L200 pick-up kamioneta, SUV Outlander, i mali gradski auto Mirage. Mitsubishi planira da postigne ''održivi rast'' od kraja 2022. godine konsolidacijom investicija u osnovne regione i modele. Promene na njegovom domaćem tržištu uključuju prebacivanje proizvodnje SUV-a Pajero iz Sakahogi u Okazaki, zatvaranje neproduktivnih dilera, i promociju poslovanja sa uvođenjem pretplate na automobile i njihovo deljenje. Zamrzavanje novih modela za Evropu znači da postojeći automobili u evropskim salonima Mitsubishija neće biti zamenjeni kada prestanu da budu u skladu sa EU propisima o emisijama izduvnih gasova, što sugeriše da će se Mitsubishi postepeno povući sa evropskog tržišta.

 

Takao Kato, izvršni direktor korporacije Mitsubishi Motors, rekao je: ''Menjamo našu strategiju sa svestrane ekspanzije na selekciju i koncentraciju. Pre svega, dovršićemo naše strukturne reforme i dodatno ojačati područja poslovanja u kojima smo jaki - sve sa ciljem da izgradimo korporativnu strukturu koja sigurno može stvoriti profit tokom srednjoročnog perioda.''

Nedavno su najavljeni planovi za tri brenda Alijanse da povećaju deljenje tehnologije i proizvodnje, i da tako smanje troškove razvoja modela do 40%. Kao deo revidirane strukture, Renault je proglašen za vodeću marku u Evropi, a Nissan je preuzeo vodeću ulogu u Japanu, Severnoj Americi i Kini, dok Mitsubishi ima fokus na jugoistočnoj Aziji i Okeaniji. Nissan će i dalje prodavati ograničeni broj svojih uspešnih modela u Evropi, ali takav potez bio bi manje koristan za Mitsubishi s obzirom na njegovu manju veličinu i manju prodaju u Evropi.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan ne zatvara fabriku u Barseloni bar još godinu dana

 

nissan-navara 01.jpg

 

Prvobitno je Nissan saopštio da će fabrika u Barseloni biti zatvorena krajem ove godine u sklopu globalnog restrukturiranja. Međutim, japanska kompanija je odlučila da produži taj rok, kako bi se lokalnim vlastima dalo više vremena da pronađu kupca za ovaj pogon.

 

Posle 30 sati pregovora sa sindikatima, Nissan je garantovao da neće doći do masovnih otpuštanja do decembra 2021. kada će se fabrika ipak ugasiti. Kao rezultat razgovora, proizvodnja u Barseloni će biti nastavljena krajem avgusta. Nissanovi radnici iz španskog pogona štrajkuju od početka maja, nedeljama pre nego što je japanski proizvođač automobila objavio odluku o gašenju postrojenja kao deo plana globalnog restrukturiranja. Nissan direktno zapošljava oko 3.000 ljudi u svojim pogonima u Barseloni, a dodatnih 20.000 ljudi radi za kompanije dobavljače. U ovoj fabrici automobila trenutno se izrađuju modeli Navara i električni kombi e-NV200. Kompanija planira da preseli proizvodnju Navare u Južnu Afriku, dok će se naslednik e-NV200 sklapati u fabrici kompanije Renault u Francuskoj. Nissan procenjuje troškove zatvaranja fabrika u Barseloni na oko 1.7 milijardi evra. Japanski proizvođač je već najavio program dobrovoljnog odlaska radnika iz fabrike, kao i plan prevremenog penzionisanje zaposlenih u svom španskom pogonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi obustavlja isporuke SUV modela na evropsko tržište?

 

193400-mitsubishi asx 3.jpg

 

Mitsubishijeva odluka na snagu stupa već od septembra.

Tako barem tvrdi Autonews Europe pozivajući se na neimenovane izvore, a reč je o odluci kojom se obustavljaju isporuke SUV modela na evropsko tržište. Vest o ovom ipak iznenađujućem potezu rukovodstva Mitsubishija dolazi nedugo nakon zvaničnog saopštenja da će kompanija olabaviti svoju prisutnost u Evropi, da će biti angažovanija na jugoistoku Azije, te da će obustaviti isporuku novih modela u Evropu. Radi se o radikalnom potezu kojim se obustavlja lansiranje novih modela u Evropi, ali i povlače modeli koji su držali osnovu prodaje marke.

 

Podsetimo, Mitsubishi Outlander PHEV je najprodavaniji plug-in hibrid u Evopi, a koji zajedno sa SUV modelima ASX i Eclipse Cross čini 64% evropske prodaje. A to s obzirom na 53.242 prodata vozila u prvih šest meseci krizom pogođene 2020. godine i nije malo. Isti izvor napominje da će najprodavaniji Mitsubishi, model Space Star, u Evropi ostati do kraja iduće godine. Ista sudbina čeka i pick-up model L200. Ovako oslabljena evropska ponuda će biti veliki izazov za lokalne distributere koji više ne mogu da budu konkurentni, a time i poslovno održivi. Mitsubishi Europe se još nije oglasio na ovu temu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...